:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ma elkezdett vacakolni a töltésem,magasabb fordulaton sem alszik el a töltés lámpa teljesen, halványan világit és pislog.Szétkaptam megnéztem nins e valahol érintkezési probléma.
Mikor szedtem szétt a feszabott éreztem hogy nagyon meleg ,beégve nem voltak az érintkezők.
Szerintettek mi lehett a hiba ,elképzelhető,hogy 14v nál töbett állitt elő a generátor?
Holnap azért rámérek ,a forgó részem amugy már utángyártott.
Vagy miért lehett ilyen meleg ?
Bocsesz igazad van én irtam el nagyon a dolgot.5 lamella 4 lemez.Igy igaz.Viszont ha nem a csavarra feküdt fel az alátét akkor tuti hogy vastagok a lamellák.Hiszen pont az a lényeg hogy akkor van meg az alu kinyomótányérnak annyi helye hogy lazitson a lamellákon amikor benyomjuk.
nem kell baszkurálni a sorrendel hanem fogod oszt megnézed a kuplungon lévő jelölést akko tuti fasza lesz am kuplung agyat nagyon nehezen fox találni honvéd mer az kibaszot ritka nekem van itthon de nincs benne racnyi(bár lehet tudnék szerezni) am ha a kuplung kosárra gondolsz abból van egy itthon csak rozsdás.
Ugyan ebben a szituban voltam én is egymásután 3 x szedtem szét ez miatt de javaslok egyet a legelsőt és a legutolsót cseréld le ujjra ! a többi kettőt pedig vagy hármat régire , az első és utcsó az a két ujj és többi használt igy tuti jónak kell lennie !
Ugyan ebben a szituban voltam én is egymásután 3 x szedtem szét ez miatt de javaslok egyet a legelsőt és a legutolsót cseréld le ujjra ! a többi kettőt pedig vagy hármat régire , az első és utcsó az a két ujj és többi használt igy tuti jónak kell lennie !
Na, hát akkor megpróbálom 3 újjal, s két régivel összerakni. Próbálkozok holnap, remélem sikerülni fog. Egy full blokkfelujitáson estem át, s az inditás előtti pillanatokat rontotta el :S:S Köszönöm a segitséget mindenkinek!!
Szabbensz
Hidd el vastagabbak a lamellák amit vettél mert mind szar utángyártott ! a régit és ujjat párositva tudod majkd összerakni a kuplungot!
Hát az lehet. A filmben azt mondja a fickó, h 2.7 mm nek kell lennie a lamella vastagságának (gondolom az az uj, amit leméricskélt)
Nem is tudtam volna többet belerakni, mert 4 lemez van, és 5 lamella. Az alátét amit emlitesz a házra fekszik fel, nem a csavarra, aminek mind2 vége menetes, egyik vége a kuplung aljába tekerödik, a másik végén meg az anyával szoritjuk fel az alu öntvényt. Na ez az alátét a kuplungházra fekszik fel, nem arra a hengeres részének peremére. (a rövid és hosszu menetrészek között)A vas ház és a fedele koppra érintkeznek, nemtdom mi lehet a gond. A vastagságukat nem mértem le, de lehet azért rossz, mert utángyártott fos a lamella...
Szia figyelj full utángyártott lamellákkal soha nem fogod tudni összeraknni a kuplungot , az ujjból is és a régi ből is tenned kell bele lamellát akkor fog csak kijönni a vastagság hogy ne is sok és ne is kevés legyn hidd el 3 garnnitura lamelláét vettem ujjjat és mind vastag volt nézd meg melyik épp még valamenyire a régi közül és azokat cserél csak ki amelyek már tényleg halálukon vannak !
Na jó mielőtt valaki kiigazitana,tudom ám hogy a 9x0.5 az csak 4.5 és nem 5.
Simán eltudom képzelni hogy vastagabbak az utángyártott lamellák.Elég ha fél milliméter van mindegyiken az már a 9 lamellánál ki is adja a fél centit.
Nem csoda hogy nem emel ki,a fél centi nagyon sok.Azért szorul össze amikor az aluöntvényt rácsavarozod.Még a rugók és az aluöntvény feltétele előtt amikor a csavarokra ráteszed az alátéteket akkor a csavarokon kell felfeküdni az alátéteknek nem a házfedélen.Hülye feltételezés részemről de nem raktál bele 1-el több lamellát?Ha nem akkor nincs más hátra ujra szét kell szedned.Mérd le a vastagságukat mindkétféle lamellának.A vas ház és a fedele rendesen fekszik egymáson?
Esetleg valahogy felakadtak a lamellák?
Bár nem tudom hogy így kiakasztani. Nem bonyolult a szerkezet. Vagy túl vastag az után gyártott lamella?
Akkor meg is egyeztünk, nekem is ez a magyarázat tetszik legjobban.
Szewasztok!
Van egy 250 es ETZ m, s elég nagy gondba akadtam. Lamellákat kellett cserélnem, mert a régiek már nagyon csúsztak, leszedtem, szétszedtem a kuplungot, s amikor az új lamellákkal összeraktam, s felraktam a motorra, nem tud kiemelni. Mindent jól raktam össze, a videó alapján (MZ Maintance) csináltam. Amit ir, hogy alul pár mm nek kéne lenni a hézagnak, ott nekem vagy fél centi. Mikor összehúzom az anyákkal, s a nagy csillag alakú alu öntvényt is ráteszem, teljesen összeszorul. Semmi kiemelési lehetősége nincs. Mi lehet a megoldás? Várom vki ötletét, mert én már sirva fakadok... :)
Szabbensz
Valahogy így lesz a dolog szerintem is.
Szerintem a tárcsáknak nyomáscsökkentő "előszimering" szerepük van, csak ugye nem túl jó a hatásfoka, ezért van a normális szimering is. Ha nem lenne a tárcsa, akkor a nagy nyomáslökéseket lehet, hogy átengedné a szimering.
Olyan ez mint a dugattyún a gyűrű.
Ha nagy a gyűrűhézag, akkor alacsony fordulaton könnyen átereszt, de magasabb fordulaton már nem számít annyit, akkor már "elég lenne" bele a dugattyú is.
A szimeringnél is így van. Ha nincs tárcsa, akkor az alacsonyabb nyomást simán elbírja, de a magasabbhoz már lehet, hogy kevés és kell a tárcsa nyomáscsökkentő hatása.
Az irányról meg annyit, hogy a gyújtás oldalon azért áll befele, mert ott fontosabb, hogy a nyomás bent maradjon a forgattyúsházban, a kuplung oldalon viszont az fontosabb, hogy az olajat ne engedje be a forgattyúsházba.
Persze jobban belegondolva, az ajkát a szimeringnek akkor is tudja támasztani a tárcsa, ha fordítva van a szimering. Tehát akkor tényleg lehet úgy betéve a szimering, ahogy mondjátok. Közben a kiugrás dolgot is végig gondoltam. Szerintem a tárcsa megakadályozza azt is. Ha nem domború.:)))
Állítólag azért kell felfeküdnie a tárcsára, mert ha nem teszi ezt, akkor a berakási iránytól függően vagy belefújogat az olajba, vagy szívogatja azt, illetve a másik oldalon falsot szív, illetve kissebb lessz az elősűrítés. Ugyanis a szimering nem elég erős, meg kell támasztani. Pontossabban nem az egész felületeét kell megtámasztani, csak az ajkat.Legalábbis így magyarázta a kedvenc szerelőm, amikor az istenért se szuperált jól a szimeringem, mert valaki kihagyta a tárcsát, amikor előttem szerelte a mocit.Egyébbként pár éve elég jó neve volt a szakmában az ürgének, most nem tudom, mert nem járok szerelőkhöz. Sárkánynak hívják, Kispesten a Jahn Ferenc utcában van a műhelye, elég közismert hely volt.Persze tévedhetett ő is. Ha neked nem fekszik fel és mégis minden tökéletes, akkor vagy szerencséd van, vagy mégse igaz a támaszkodás dolog. Szerintem ezt tényleg szakembertől, méghozzá több szakembertől kellene megkérdezni.
HAL-os gyújtás az jó, a membrán nem olyan hatásos ezeken.
Azért olyan nagy hülyeséget nem mondot, mert ott van nyomás, de tény hogy nem ezért van benne így, mert ha visszadurran akkor teljesen mindegy milyen irányban van a szimmering ugyis kiugrik a helyéről :-)))
És miért kellene a tárcsára felfeküdnie?
Amúgy nekem olyan lemez van ott ami ki van domborítva hogy véletlenül se feküdjön fel.
A kenés miatt van szerintem így.
a baloldali kifelé a jobb befelé áll, nem menthető meg, érdemes cserélni filléres alkatrész.
Ok .Akkor miért van forditva a szimering?
igazából nem lehet képet beszúrni, csak zsakfos volt ilyen ügyes, hogy neki mégis sikerült. Gondolom a html kódot írta be és akkor a böngésző már megjeleníti.
igen...valoszinüleg ezlessz
bár szeretek szerelni...de majd kitöltöm majd valami más motoron a vágyaim :D...veszek egy motort és kicsit átépitem...hall jeladós gyujtás esetleg membránvezérlés...mi a véleményetek?
a kuplung kosárról beszélsz? Vagy a kuplung agyról?
Minden más cserélhető rajta és még gyári DDR is előfordul a Futárpetnél.
A lánckerék szegecselve van, de szegecset is lehet kapni nála.
A racsni pedig zégerrel van rajta ha jól tévedek.
helo
hát igen hülyeséget mondtál.Karterba sose lesz nyomás hisz ha az lenne akkor szivás se lenne igy akkor az nem indulna el sehogy.Sőt ha befogod a kipu végét és rugdalod akkor se lesz nyomás a karterban mert nem fog szivni a motor.Ott csak akkor van nyomás amikor a dugó lemegy h felnyomja az előre beszivott benzin-levegő keveréket a felömlőkön.
Én szívesen megépítenék kevésből egy 251est. Jó sok idő+pénz ami hiányzik. De lelkesedés az lenne. Csak ahhoz kevesebb az alkatrész.
Kösz! Megjegyeztem. Na szóval akkor a zsakfos által belinkelt képen levők közül nincs valakinek 15ös alkatrésze?
alapból nem megy rá, mivel tökéletesen más a váz, de itt minden csak kalapács, flex és hegesztő kérdése :-)))
Lepukkantat csak vas árban szabad venni. Alapnak jó, de van rá esély hogy az alkatrészek nagyrészét cserélheted. Lényegében nulláról is építhetnél motort ennyi erővel alkatrészenként megvásárolva ami jó szórakozás, de biztos hogy drágább lesz a végeredmény mint egy jó állapotú gép.
Kockázat mindig van használt motor vásárláskor, nem árt érteni hozzá.
Az hogy melyik utat választod az csak beállítottság kérdése.
Bár ez csak tipp de szerintem ,ha véletlen tulnyomás alakul ki a karterba (pl erősen eltőmödött kipuf)akkor a kuplung felöli szimeringen ki tud távozni a nyomás anélkűl,hogy kidobná a szimeringett.
De lehett hogy most nagy hülyeségett irtam
Bár biztos igazad van, de akkor hogy támaszkodik fel a tárcsára? Mi a szerepe annak, hogy így van betéve?
Kösz szépen Zsakfos és Árpád! Bár ellentmondotok egymásnak, gondolom Zsakfosnak van igaza, mert Árpád nem biztos benne, és én is mintha úgy emlékeznék, hogy az egyiknél kifele, a másiknál befele van a rugó, csak elbizonytalanodtam, mert nem tudom a miértjét, pedig biztos van. Még egyszer köszönöm!
Lajos
A generátor felöli(jobb)oldalon befelé van a rugó,a kupplung felöli(bal) oldalon kifelé.Ha már szét van szedve akkor cseréld újra.
Ha minden igaz, a rugók befelé állnak, így tud a szimering támaszkodni arra nagy acél tácsára(legalábbis azt hiszem acél), ami akkora mint a szimering.Az merevíti a szimeringet, ha kimarad, bárhogy áll a szimering, nem fog rendesen tömíteni. A szimeringeket lehet hogy meg lehetne menteni, de nem célszerű.Bár szerintem nem is nagyon lehet sérülés mentesen kivenni őket.
Sziasztok!
ETZ 250-es főtengelyszimeringjei hogy állnak? A rugó kifelé, vagy befelé van?
Különben ezek megmenthetők szétszereléskor? Kösz a segítséget!
Lajos
Alényeg a kép beillesztésnél ha a postimage.org-t használod hogy a HTML sort(középső) kell bemásolni a hozzászólásba
Sajnos nincs a mofakernél szal továbbra is várok embereket hogy ha valakinek van ilyen akkor az jelezzen mert szükségem volna rá na hali !
sorszám: 30907 (102661)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-24 15:47:53)
Köszike szépen utána járok !
sorszám: 30906 (102660)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-24 15:47:53)
v. az alu kuplung agyra gondoltál?mert ha igen akkor lehet kapni olyat boltban is,a mofaker.hu oldalán megtalálod
sorszám: 30905 (102659)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-24 15:45:53)
kuplung kosárra gondolsz,nem?,ami a szegecselve van egy nagyobb lánckerékhez,és annak a hátulján van egy racsni amit a berúgó fogasív hajt meg.na hát szerintem börzéken majdnem mind van,de elvétve talán bontóba is
Valaki segitsen neki hogy kell képet be tenni kellene nekem az a menesztő :)
Szóval vki felvilágosíthatna, hogyan is kell ide képet linkelni...
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1TUQES
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1TUQES][img]http://www.postimage.org/Pq1TUQES.jpg[/img][/url]
Keresek 13,14,15ös alkatrészt az ábráról.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|