:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
csónaklakkhoz hasonló anyagal tömített a gyár.
A kis ETZ-k porlasztóiban hány fúvóka van?van a szívatóé, ami 70-es, és a főfúvóka,ami 90-110 közötti.Van még egyéb fúvóka ezekben?
Nem melegszik túl, szép őzbarna.Lehet,hogy azért jobb szegény kevereékhez a hosszúmenetű gyertya, mert közelebb van az átömlőkön bejutó keverékhez,és így benzinben dúsabb keveréket gyújt?
Nem melegszik túl a gyertya?
Ugye azért van a HFben hogy hűtse, ez a hűtőhatás csökken ha kilóg, vagyis jobban fog melegedni ami csörgéshez vezet.
A nagyobb kompresszió valóban tud nagyobb teljesítményt okozni, de csak erre én más módszert használnék. Az egyébb pozitív tulajdonság, az hogy könnyebben gyújt pedig egy alacsonyabb hőértékű gyertyával is jelentkezik, szoktam is használni problémás esetben, csak annál is az a gond, hogy meleg motornál elkezd becsörögni.
Még egy placebo hatás: Husqvarna olajjal a motorom félgázon 3-5km/h- val gyorsabban megy.
Te most nem tudsz olvasni, vagy nem tudod értelmezni az általam leírtakat? :)
Én ezeket a pozitívumokat tapasztaltam.Ha valaki akarja hasznosítani, hasznosítja, ha nem akarja, nem.40 helyett 50 nem placebó hatás.A hosszúmenetes NGK- val gyengébb volt a motor részterhelésen.Én is írhattam volna hülyeségeket az 1,8l/100km- re 80-nál, ehelyett azt kérdeztem tőled, hogyan sikerült elérned ezt az eredményt.Nem értem, miért nem vagy elégedett az átalakított kipufogóval, ha ekkora mértékben javít a motor gazdaságosságán.
100as benzin téma: 150-es henger 125-ös fejjel, hosszúmenetű Bosch gyertyával kétharmada gázkarállást igényelt a 95-ös benzinnel üzemeltetéshez képest.125-ös hengerrel viszont többet evett a motor a 100-asból, mint a 95-ösből.minden mindenre hatással van, a legjobb beállítást ki kell kísérletezni, mert 2 azonos típusú motor sem egyforma.
További furcsaság: a motor 4-esben 50-nél is ugyanannyit eszik, mint 5-ben.Pedig köztudott, hogy a hosszabb áttétel csökkenti a fogyasztást.Felteszem a 14-es lánckreket, és megmérem azzal is.Ha nem nő a fogyasztás,valószínűleg azt hagyom fent.Kisebb terhelés a motornak,kevesebb váltás,30-től 5-ben gyorulhat, kényelmesebb használat két személlyel.
A 125-ös henger 3500 alatti erőtlenségén csodálkozom, de a kipufogószűkítő a könyök és henger között javított rajta.
Azt el is felejtettem írni, hogy furcsa módon 3 méretű kipufogószűkítővel, és anélkül is 60-nál azonos, 3,3l/100km fogyasztási értéket mértem,pedig ugye ennek nem szabadna így lennie.
Kísérletezni,kísérletezni,kísérletezni.
Helló Mindenki!
Jártatok már úgy hogy fordítva indult be a motor? Mi az oka? TS 150-nek mennyi az előgyújtása?Kösz!
rakjál bele akkor hosszúmenetest..:D de inkább próbálkozz izzítógyertyával.. most nekem van egy garnitúra eredeti NÉMET BOSCH. most szedtem ki a golfunkból. de komolyan. .ilyen hozzászólásra csak ekkora baromságot tudok reagálni. tudod miért ment jobban vele a motorod.. a PLACEBÓ elmélet miatt. azt hiszed hogy jobban megy(legközelebb tankolj 100as oktánszámú benzint is hozzá). vagy éppen nincs annyi szembeszél, vagy hidegebb-melegebb volt. a szivatós indulásra meg az a véleményem hogy: a motorom ha (akár) 2-3hét állás után nem indúl el a második rúgásra akkor a harmadikat már a tank kapja. ennek ellenére még sose rúgtam a motoromba:)
TILOS! ennyi mást nem is írok.. nem fog beleverni a dugattyú, de minek?:D a börzén most pestszentlőrincen vettem magamnak 5db gyári NDK isolatort 260as hőértékűt. nyugodtan mondom: engem ezek ki fognak szolgálni, bármennyi motorom is lesz még ha 100évig élek akkor is. most van a kiscsúzlimba egy példány, eddig 8000km-t tettem meg vele:P közben cseréltem gyújtótrafót, kapartam le róla az alsó tűgörgőkosár maradványait, és még mindig hibátlan. ISOLATOR kell ezekbe!
a hermetikkel nem tudom mi a gond, de ha írsz legalább egy olyan tulajdonságot ami ellene szól akkor elfogadom. egyébként a hermetik nem ragassza össze a blokkot. nem tudom már ki irta, de egy gyári bontatlan blokkot(ami garantáltan jól tömített mindenhol,) amikor kiszeded az összefogó csavarokat akkor már a hermetik el is engedte. ha nem akkor két koccantás kell neki valahol gumikalapáccsal, és már jön is széjjel.
azt a 290ft-os szimeringet, az én kedvemért vidd vissza oda ahol vetted! és cseréltesd be egy normálisra. EGY normális szimering a nagy etz-be kb 2500-3000ft. ezeket vitonnak nevezik.. jellegzetességük hogy barnák, és bírják a nagy fordulatú tengely,a hő az olaj a benzin és az egyéb hatások kínzását. ha ezzel a 290ft-os szarral összerakod, akkor majd egy kb 1000km után cserélheted újra. viszont a normális szimering ki fogja szolgálni a motort a következő felújításig. MÁR HA A SZIMERING FŐTENGELLYEL ÉRINTKEZŐ FELÜLETE HIBÁTLAN. ha nem az akkor kár bele bármilyen szimeringet is venned
Lajos!Tömör válaszom a hosszúmenetes gyertyára:jó. :)
Bővebben: csere után azonnal jobban húzott a motor már alacsonyabb fordulatszámtartományban is(magasabb sűrítés).A 150-es hengerre tett 125-ös hengerfejjel a legjobb.Gyertyák közül a Bosch márkát ajánlom ,nekem ezzel 5km/h-val többet megy a motor azonos gázállásnál.Próbaképp betett 72-es fűfúvókával Isolatorral 40-nél már rángatott, a Bosch-sal 50 felett ment.A gyertyamenet hengerbe belógó részét érdemes lereszelni, mert korommal megrakodva nehéz lesz kitekerni a hengerfejből, esetlegesen erőltetésre kiszexuálja a menetet a hengerfejből.Én a hosszúmenetű gyertyára szavazok.Kevesebbet igényli a szívató használatát induláskor, szegényebb keverékkel is jobban húz.Érdemes kipróbálni.
Rókapimpó!
Most már tudjuk a miértjét is! Kösz! Lajos
Mindenki!
ETZ 250-ben, vagy bármely hasonló kialakítású motorban hosszúmenetes gyertyát használtatok-e már? Mi a tapasztalatotok vele? Lajos
Árpád!
Ez mind rendben van, de a legegyszerűbb ha megjegyezzük hogy volt összerakva, és ugyanúgy rakjuk mi is. Persze akkor, ha nem gányoltak bele előzőleg. Különben a tárcsa a csapágy és a zégergyűrű között van, úgy, hogy a tárcsán lévő kis hupni a zégergyűrű felé néz, természetesen, mert ott van helye a zégergyűrű nyílásában. Így a tárcsában lévő belső szinteltolódás is a szimering felé van, ami logikus is, mert fordítva felfeküdne a csapágy belső és külső gyűrűjére is, és súrlódna, nem beszélve arról, hogy összerakáskor is deformálódna a tárcsa. Lajos
Szia Keri!
Köszönöm az információt. 290 Ft volt egy szimmering, ki lehet bírni. Ha pedig nem menthető meg, akkor nem csak érdemes, hanem kell is cserélni, abban az esetben, ha a csapágyat is kell :) Lajos
Nálunk a festékboltban, és az autós boltban is meg lehetett rendelni olyan két éve. Mostanság nem néztem.Egy időben nagy fogyasztó voltam.:) Mindent azzal tettem be, mert egyetlen olyan, ami valóban állja még a benzint is, legalábbis én más pasztával mindig csak szívtam.Ezt viszont mindenhova kentem már, a kipuffon kívül, és mindenhol megálta a helyét.
Valóban, a generátor akkora feszt ad(pontossabban áramot) Amekkora gerjesztés, abban az esetben, ha a szabályzó direktbe van kötve. Csak azt kell figyelembe venni, hogy a gerjesztés mágnesség. Egy idő után hiába növeled a gerjesztő áramot, nem fog nőni a mágneses tér, mert a vas telítésbe megy. Nem igen szokták többszörösre tervezni a vasmagot. Szerintem jó, ha van rajta 50 % tartalék, de inkább 25% lesz az. Tehát bár még nem mértem, úgy saccolom, max 18 volt körül lehet a feszely, direktbe kötés esetén.De Ez lényegtelen. Ha jól emlékszem ETZ generátor esetén direktbe kötés esetén előbb száll el az egyenirányító, mint hogy felforralná az aksit.Úgy emlékszem, ezért nincs "betolós" állás a gyújtás kapcsolón, mint a TS-n volt.
A fesszabb melegedésre még egy lehetséges ok, nem is túl ritka: Az egyik fázis saruja rosszol érintkezik a generátor kivezetésén. Egy idő után ki is olvasztja magát, aztán végképp szar lessz az érinkezés. Pont ezt csinálta a z én jószágom amikor hozzám került.Ja, majd el felejtettem: Cella zárlatos aksi is eredményezhet hasonló melegedést a fesszabnál.
Loktite pasztát csapágyboltban kapsz. Máshol nem láttam még.
nem vagyok elektromos e ha jól tudom kommutátor csak a dinamón van,nem? szerintem te a csúszógyűrűre gondoltál,amire felfekszik a szénkefe.Ez egy fajta grafit v. széngyűrű azt hiszem és nagyon törékeny.ha meg akarod javítattni akkor tudok egy jó helyet,pesten vannak ha az jó neked a neve pro-vill kft.1073 Budapest, Kertész u. 38-40 Tel: 06-1- 321-05-55.Autók generátoraiban már rézből vannak a csúszógyűrűk,ilyet rakattam én is fel,mert ezek kevésbé sérülékenyek.
Ja és grafit csúszógyűrűnek nevezik, de szerintem a kommutátort is megérti a boltos, de az dinamókon és egyenáramú (esetleg univerzális) motorokon van csak.
Köszi!
Holnap meg is veszem a pasztával együtt.;)
Lehet kapni ilyet MZ boltban. Nem cseréltem még de állítólag nem nehéz.
Jaj ne kezdjétek már megint ezt a vitát.
Alig fél éve már kitárgyaltuk.
Lehet akár papírt (blokk közé fénymásoló papír a jó, ez 0,01mm), akár szaniter szilikont, FBS-t, Loktitet szilikont, spéci Loktite blokk tömítő pasztát használni. Mindegyik egyformán jól és megbízhatóan működik gyakorlati tapasztalatok alapján.
A legjobb és leg egyszerűbb alkalmazhatóságú természetesen ez utóbbi, ez után jön a Loktite szilikon, majd a többi.
Ez sok sok motoros gyakorlati tapasztalata nem csak az enyém.
A HERMETIC viszont a létező legrosszabb amit tehetsz a motoroddal. Nagyobb barbárság mint csavarhúzóval szétfeszíteni a blokkot.
(Régieknek ez megbocsájtható volt mert nem volt alternatíva)
A csavarhúzós dologgal egyet értek, bár van amikor az ember már úgy kapja. A pasztával nem teljesen. Ha szabad szemmel jól látható a sérülés, a kartenél ki fog jönni. Aztán nem tudja majd a dolgozó, mitöl gyenge a motorja, és mitől van fura hangja. A hermeticcel is vitatkozom. Úgy tudom gyárilag nem használták, pont a széthúzás miatt.Ha jól tudom, az is össze tapasztja úgy a blokfeleket, hogy torzulhatnak széthúzáskor.De ebben akár tévedhetek is. Mondom úgy tudom, gyárilag nincs semmi a blokk felek között.De nem voltam melós az IFA gyárban.:) Máshol is csak végszükségben.:))))
ne az Árpának írj,mert én voltam,bár lehet csak félre nyomtad.lehet hogy ismered,a spuri-sulit a duna-plázánál,nem lényeges,de a tanfolyamon meg kell jelenni mert különben vizsgázni se mehetsz el, tényleg nem számít.Az hogy neked 250esed van csak gratulálok,nekem nem sikerült találnom megfelelőt,ezért vettem a kis etz-t jól figyelj,30000ft-ért,alapvetően nem volt baja, mert 1 év állás után beindúlt,de az eldugult karbi miatt,nem igazán akarta venni a fordulatot,hanem inkább a lefulladást választotta.papírjai rendezettek voltak,biztosítás,és műszaki le voltak járva,(télen vettem,és a srác nem használta azért nem volt érvényes a bizti,azt is csak azért kötöttem a legolcsóbbat,mert kötelező,és így tudom csökkenteni a motor költségeit,még sosem okoztam balesetet,csak engem kaszált el egy fehér transit, nem adta meg a jobbkezet)a blokkot azért húztam szét,ha már rendbe akarom hozni akkor nem csak felszínesen,hanem az elejétől kezdve az egészet,lehet hogy fél évembe tellett,sajnos a munkám mellett nem mindig adódott rá lehetőség hogy foglalkozzak vele,és a pénzt is meg kell szerezni rá.inkább arról beszélnék hogy amióta megcsináltam,csak kísérletezésképpen szoktam bütykölni,bajom nem volt vele.különböző fúvókák,más üzemanyag,keverékek,vízbontó,gyertyák,ezeket cserélgetem és nézem hogyan reagál a motor.
visszatérve a jogsimra azért,azt nem értem hogy miért nem lehet elhinni,hogy vannak még olyan helyek,ahol nem húzzák le az embert,és még valamit kap is a pénzéért,mellesleg hozzáteszem hogy a gyakorlati oktatóm egy fasz volt,mert nem volt hajlandó elismerni,hogy rohadtul nem neki köszönhetem azt,hogy bukás nélkül mentem át a forgalmin,hanem annak hogy közel 1 évig motorral járkáltam a városban,ezért megtanultam hogy én vagyok a kisebb,és nekem kell vigyáznom magamra mert egyedül vagyok,csak annyiból volt jobb akkor hogy mögöttem volt az oktató hogy nem kellett paráznom a rendőröktől:)a A" jogsi tényleg elég drága,mivel ott már van alkalmassági is külön,már mint fizikai szempontból,mert azért egy 50kilós szemüveges,reumás gyereket,nem fognak felengedni egy 1000es suzukira:P
most olvasom vissza hogy azt állítod 50alatt nem lehet kapni normális gépeket ,csak töröttet,meg hulladék,papír nélkülit? hát akkor eladom neked a donor motort,aminek megvan mindene,sőt még egy + dolog is van hozzá,egy rohadt nagy kifli a vázba,és még én örülnék neki hogy ha valaki elvinné,semmit se lehet már belőle használni,talán a lámpa meg a sárvédők,így kaptam.Szeretem az Mz-ket de nem egy olyan dolog sajnos ma,az egy dolog ha szép állapotban lévő friss vizsgás rendezett papírral 100000körül van,de ezek se 2nap alatt kelnek el,viszont egy rommátört sportmotort,amiből semmit nem lehet használni javítás nélkül,olyanokat el tudnak adni sok pénzért.csak nézz föl a használtautóra mik vannak fönn a bontásra,ill törött állapot kategóriába.
részemről abba hagytam a témát,rendes embernek tartalak,és ami még fontosabb,nem veled volt problémám,hanem a számokkal,amiket írtál,azért írtam előzőleg,mivel Chris8 a kis etz-vel kapcsolatban érdeklődött.
széles utat!
őőő tudom hogy nem nekem írtad, de azért leírom hogy a többiek is tudják, nem velem vitatkozol, csak gagyi a fórum motor és a másik oldalon lévő előzményeket rosszul linkeli.
paszta jó az elbaszott tömítőfelületekhez is. (már bocsánat a kifejezésért), de csavarhúzóval blokkot szétfeszegetni akkora bunkóság, hogy én giotinnal büntetném. aki igy szedi szét a blokkját, az megérdemli hogy utána kidobhassa, mert használhatatlanná válhat. nem csak a tömítőfelületet lehet így szétbarmolni, hanem az egész megvetemedhet.
Szakszavakat ne nagyon várjatok tőlem mert még most kezdem a motorozást.
Szóval a forgórészen a kommutátor az a fekete izé.Olyasmi mint a szénkefe.Szóval daraqbok vannak leválva belőle,valahol csak a fémet látom:S
Ebből gondolom hogy cserés.
Egyről beszélünk?:D
húú elírtam!!! javítok!:"eredetileg HERMETIK-el voltak ezek összerakva. ez egy lakk keménységű cucc(ha ilylennel találkoztok, BLOKK SZÉTSZEDÉSE SORÁN, akkor azt maradéktalanúl kaparjátok le a tömítőfelületekről!). ez való oda!...."
azt házilag nehéz. vannak generátor javító szakik.. egy ilyet kell keresni, de miből gondolod, hogy rosszak a futógyűrűk? hogy néznek ki?
papír tömítés nincs..blokkfelek közé TILOS! ugyanúgy mint minden normális motornál. amugy én papírt sehova se teszek. (talán hengertalphoz..azt is csak ritkán. megfelelő vastagságú klingeritet kell használni) blokkfelek közé CSAK
PASZTÁT kell használni! FBS, és társai, jók mindenhova, de blokkhoz nem! olyan mint a fürdőszobai sziloplaszt.kenődnek, és nem képesek rendesen kitölteni mindent, az összerakott blokkfelek közül száradás után kívülről ki lehet őket tépni.. csak jól kell megfogni. eredetileg HERMETIK-el voltak ezek összerakva. ez egy lakk keménységű cucc(ha ilylennel találkoztok, akkor azt maradéktalanúl kaparjátok le a tömítőfelületekről!). ez való oda! ez ha egyszer megköt akkor addig tömít 1000%osan amig meg nem lazúlnak a blokkfeleket összetartó csavarok. MA MÁR ILYEN NEM KAPHATÓ!(lakk nem jó, mert feloldódik) Létezik egy dolog ami a legközelebb áll ehhez a hermetichez(és egyben ez a legjobb blokkfelek közé) ERLING cég gyártja és CURIL a neve. ez egészen keményre köt. olyasmi lesz belőle amit késsel lehet vágni. létezik belőle tubusos is, ez a legpraktikusabb, szerelés szempontjából. hőálló, és semmivel sem oldható! ha megköt akkor egyáltalán nem képlékeny. ÉS ez a legfontosabb. én deklihez sem használok papírtömítést.. oda is ez a paszta a legjobb. tény hogy vannak motorok(pl simson, ahol muszáj használni papírtömítést a blokkfelek, közé, de ott ez bele van kalkulálva a belső alkatrészek szélességébe. ha ez kimarad a blokkfelek közül, akkor nagy valószínűséggel belül valami szorulni fog.
Mint írtam, a paszta szabad szemmel nem, vagy alig látható sérüseknél jó. A jó látható sérüléseknél, ha azok ráadásul a forgíttyúsház környékén vannak, a paszta kijön. Viszont elgondolkodtam valamin. Ha túl sokat kell leszedni, akkor beférne talán egy lehelet vékony alu vagy lágyított réz tömítés.Kissé macerás valszeg a kiszabás, de elgondolkodtató a dolog. Igazán persze akkor van baj, ha nem sérülés, hanem rossz összehúzás, vagy más miatt deformálódás van a blokk feleken.Láttam már ilyent, azt már csak valóban barkácsolgatni lehet.
sorszám: 30967 (102730)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-26 10:31:43)
a generátor akkora feszültséget állít elő amekkora gerjesztése van a forgórészének. simán elő tud akár 30v-ot is.. generátoros gépbe nincs semmiféle ellenállástekercs. ha nagyon melegszik, akkor ott valami kontakthibás, vagy valamelyik dióda szaródott el a hídban. de az is lehet hogy valahol zárlat van. milyen állapotba van a vezetékezése a motornak? elektronikus a feszültségszabályzó, vagy régi 'regler" elektromechanikus? 600as papírral nyugodtan átcsiszolhatod az érintkezőket, nem lesz tőle semmi baj, nézd meg hogy az érintkezők rendesen össze tudnak-e zárni. nekem(ugyan az 6V-os) annak idején a viszáramkapcsoló részén esett a feszültés akkora mértékben, hogy gyakorlatilag töltés 0.
Jobban megnéztem a generátoromat és szerintem nem kell az egész forgórészt cserélni csak a kommutátort.Valaki segítene hogy ezt hogy lehet leszedni?:D
A blokkon vannak sajnos sérülések így marad a paszta...
síklapolásnak v. síkba húzásnak is szokták hívni,ha kell tudok műhelyt akik foglalkoznak ilyen műveletekkel,bár konkrétan hozzájuk még nem vittem motoralkatrészt,de az ülői úton van egy elég komoly műhely,4000ért síkolnak ,csak az a gond ha túl sokat kell leszedni,v. már volt ilyen művelet rajta,akkor félő hogy megszorul a váltó v. a főtengely,ezért egyszerűbb a paszta.De ha valakit érdekel a hely,itt a weboldala.:http://www.paldugattyu.hu/
hall jeladós gyújtás nagyon jó ötlet, de a membránt nyugodtan felejtsd el! itt ezeknél a motoroknál, utcai használatban semmi értelme, és egy halom számítás és mérés kell megelőzzön egy membránbeépítést. (magának a membránnak a méretezését is.) alapból a fémmunka is rohadtsok, és kapásból kell gondolni mindenre.. dugattyú kialakításától az égéstér formájáig a kipufogó rendszeren át. minden kihat a membrán működésére! simsonosok elvetemült mániája ez, olyanokat hallok néha.. a hátamon feláll a szőr, pedig nincs is.. kedvencem: "simsonba honda CR500nak a membránja kell!" ja.. persze.. nem baj hogy nagyobb mint a komplett simson henger.. :D
etz 250 szimering mizériára a helyes válasz(by Rókapimpó): "Az irányról meg annyit, hogy a gyújtás oldalon azért áll befele, mert ott fontosabb, hogy a nyomás bent maradjon a forgattyúsházban, a kuplung oldalon viszont az fontosabb, hogy az olajat ne engedje be a forgattyúsházba." HIBÁTLAN válasz.
Aluminium kis ts-be? SOSE volt! abba a blokkba a blokkfeleken hengerbordáin, hengerfejen és a dekliken kívül csak egy aluminium alkatrész van, az pedig a váltókar tengelyén(csak széthúzott blokknál látható) ollórugó elmozdulását megakadályozó gyűrű.
hát tudod én földön élek, és nem vagyok elszállva magamtól.. ugyanazt irtad le amit én, de ne zavarjon. az hogy a biztosítás 5460 azt valóban elírtam, mert 250esbe gondolkodtam ELNÉZÉST! az hogy egy rosszabb motor, vagy egy hulladék motor az meg nem ugyanaz. 50 alatt tisztázott eredetü, normális,de felújítandó állípotú MZ-t nem kapsz. csak összetört, vagy papír nélküli hobigépeket. az hogy a jogsid 65.. legyél magadra büszke! kiváncsi lennék arra a 65-re! melyik suli volt? kreszokatást nem kellett fizetni? mert akor lehetséges, amugy hiszi a piszi.
Győrben is van egy hasonló arról nem tud valaki?
Állítólag nagyon nagy az áteresztő képessége a bonyolultság ellenére.
Elvileg semmi sem kellene, hanem síkra kellene csiszolni a blokk feleket. Van ennek valami szakkifejezése, csak nem emlékszem rá. Speciális asztalon végzik. Azaz végezték, manapság nem csinálja már senki sem.:( Így én is pasztát voltam kénytelen használni.A paszta csak akkor jó, ha nincs a a blokk feleken sérülés és majdnem összerkható lenne tömítés nélkül is. Ellemkező esetben a kartelnél kinyomja a nyomás a pasztát.Ha pl széthúzásnál beleszaldt a blokk felek közé egy csavarhúzó, elég gáz van, akkor mindenképp a csiszolás kellene. Pasztaként csak jóminőségű, benzin és hő állót lehet használni. A loctite-nek van ilyenje, fekete színű ha jól emlékszem, a pontos nevére nem emlékszem. Néhányan FBS-t használnak, de utánna nagyon nehezen húzható szét legközelebb a blokk.Igazság szerint a legjobb, ha tömítés nélkül is összerakható a blokk.Valamiből kivágot tömítést úgy tudom nem lehet használni.
A generátor forgórészt nézd meg a Vatera.hu, néha van.
Ti mekkora lánckereket használtok a kis ETZ-hez?Valahol mintha olvastam volna 13-as lánckerékről is.
Gyárilag nincs tömítés.
Pasztával rakják össze.
Ja poén, de azért nem kéne minden poénos képet ide beszúrni. Elég ha a linkjét kirakod nekünk, úgy is meg tudjuk nézni :)
Hali.
Újabb kérdésem lenne:)
Mégpedig az hogy a két fél blokk közé milyen tömítés kell??Vagy érdemesebb pasztát használni?
Esetleg ha valakinek van generátor forgórész lehet hogy vevő lennék rá:)
Szevasz! ezt én is végigszívtam... anno!
Megoldás: túl vastagok az utángyártott új lamellák, le kell csiszolni belőllül. A pontos (+-) méret megvan az etz (MZ ETZ250 szerelési kézikönyv - ami innen is letölthető!) könyvben... szóval, tolómérő, üveglap, rá egy finom smirgli és mehet a csiszatolás... Szép napot! pontos méret forrás: MZ ETZ250 szerelési kézikönyv -
Bővült a választékom az Mz cuccok terén
www.walker.sokoldal.hu
Ellenőrizd a szénkeféket és az ellenálástekercset,(ha van)!Ezután jön a forgórész és az állórész!Ha ez sem hoz eredményt akkor a vezetékeket és a többi elektromos dolgot(gyújtáshoz kapcsolódókat!)Valami zárlat van és ezért melegszik a fesszabid!
No erre varjatok gombot.Mire kitalálom hogy merre menjek ,kifogy a benzinem.
Occcsó benzint a népnek.
Dlaca
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|