hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Szabbensz
válasz erre | email2008-10-26 20:38:58
Szewasztok!

Meg tudtuk oldani az uj lamellákkal akadt gondokat a 250 es ETZ m ben! Nem a régit tettük bele, hanem az összes újat, és tökéletesen funkcionál. A mai utángyártott lamellák mindd vastagabb, mint a gyárban előirtak, ezért nem tudtuk összerakni ugy hogy jó legyen. De kitaláltuk a megoldást! A menetes végű csavarokra, amit kinyom az alátétek segitségével az alu öntvény, köszörültünk 6 db M6 os anyából 2 mm vastag hézagolót, ami pont olyan átmérűjű mint a tartórudak hengeres részének átmérője. S igy az uj lamellákkal összerakva, igaz nem 0.5 mm alul a hézag, hanem 5 mm, de ez nem befolyásolja a működését. Ha nem hiszitek, nézzétek meg!
http://www.kepfeltoltes.hu/view/081026/kuplung_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szabbensz
sorszám: 31015 (102792)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-10-26 20:22:53
Sziasztok még mindig felpislan és nem alszik el a töltés lámpám .
Ma szinte mindent cseréltem probaként a másik tökéletesen müködő mz-m ről az egyenirányitón kivűl .Másik fesszabbal nem villant fel de az is nagyon melegedik.
Lemértem 16 voltott álitt elő a generátorom ,pedig minden jól van bekötve.Mi lehett a hiba ?a fesszab mindkétt esetben gyári mz.
Az aksim 10A os zselés de ,mikor rakötöttem a multimétert a sarukra is nagyobb fordulaton szint ugy 15-16 voltott mértem.
Szerintetek mit probáljak még ki?

sorszám: 31014 (102791)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-26 20:11:08
A Castrolról nem tudok véleményt mondani, mert azt még nem próbáltam.Olyan adalék kellene,amivel legalább 20-szal többet megy a motor. :)
sorszám: 31013 (102790)
(előzmény: Keri, 2008-10-26 19:50:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 19:50:38
Egyszerű, az olaj az nem ég el, sőt nehezíti a benzin égését.
A sűrűbb olajkeverék, tényleg javíthatja a sűrítést, de üzemi fordulaton ennek nincs jelentősége. Ott már gyűrűk nélkül is jól mennek ezek a motorok :)

Placebóról és a keverésről jutott eszembe.
Egyszer kisegítettem egy TS125-ös motorral rendelkező srácot mert elfogyott a benzine. Az ETZ-ből szívtunk le egy kis "versenybenzint" ami közönséges 95-ös benzin és Castrol félszintetikus robogó olaj volt 1/50-as arányban. Srác legközelebb mikor arra járt lelkesen mesélte hogy milyen spéci benzint kapott tőlünk, mert mennyivel jobban ment a versenybenzintől a motorja, teljesen lelomboztam a srácot amikor elmondtam neki, hogy sima benzint kapott :)))
sorszám: 31012 (102787)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-26 19:39:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 19:42:33
Ja ez is olyan lehet mint a Loktite szilikon. Az is hő és olaj álló. Amiért különösen szeretem, hogy lassan köt és szépen jól kenhető vékony rétegben.
sorszám: 31011 (102786)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-26 18:30:30)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-26 19:39:47
Mitől megy jobban?Hígabb a keverék, és több folyik át ugyanazon a fúvókán?Én úgy vettem észre 1:30-1:35 jótékony hatással van a sűrítésre 1:50-hez képest, 1:30-nál sűrűbbre keverve viszont már visszafogja a motort.
sorszám: 31010 (102785)
(előzmény: Keri, 2008-10-26 19:31:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 19:37:29
Az a te bajod :) a "répapürét" azért egyszerűbb leszedni és ez sem ereszt.

Bár gyanítom hogy nálad az oldtimer megfontolás miatt van Hermetic, nem?
sorszám: 31009 (102784)
(előzmény: bambi99, 2008-10-26 18:05:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 19:31:41
És ha 1/40 helyett 1/60at használsz akkor is jobban megy....bár 3-5km/h nekem nem jönne ki mert 20-at ingadozik a mutató :)
sorszám: 31008 (102783)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-26 16:43:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 19:28:35
Előfordul, ha túl nagy az előgyújtás, vagy nincs szerencséd.
FHP előtt 3mm, ez minden szoci 2T-re jó alap beállítás.
sorszám: 31007 (102781)
(előzmény: Pápics, 2008-10-26 15:05:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 19:25:37
Nehéz letakarítani, a mostani modern blokktömítő pasztákat simán letörlöd.
sorszám: 31006 (102780)
(előzmény: waresz, 2008-10-26 14:10:50)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-26 18:46:07


Cseh oldalakon láttam ilyet,de nálunk is biztos kapható mert én egy itteni villamossági szerelőtől vettem,gondolom ő is valahonnan beszerzi.
sorszám: 31005 (102777)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-26 18:26:13)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-26 18:30:30
Ha esetleg valaki kiváncsi a Makrosil-ra itt megnézheti: http://www.makroflex.hu/hoallo_szilikon.html
sorszám: 31004 (102776)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-26 18:26:13
Nem tudom ki kérdezte,de a komutátort könnyű kicserélni.Jómagam már cseréltem.Sőt ha javasolhatom akkor érdemes beszerezni bronzgyűrűset a grafitos helyett.A komutátort a felette levő alátét biztositja le mégpedig ugy hogy 3 helyen "rá van hajtva".Ezt finom kis vágóval visszaüti az ember(vagy amivel tudja),leveszi az alátétet,a rátekert és lakkozott zsinórt lekaparja és szépen leforrasztja a 2 szálat a komutátorról.Utána csak le kell huzni a forgórészről.

Hermetic. Régen én használtam Hermeticet.Ha ma kapható lenne csak azt használnám.Abszólút frankó cucc.Egyetlen hátránya hogy szétszedés után kapargatással lehet csak leszedni,nem ugy mint a szilikonos pasztákat amik szinte maguktól leesnek.Jelenleg én most a cégnél is használatos Makrosil nevű pasztát használom(csak halkan ingyen van).A tapasztalatok elég jók vele.
sorszám: 31003 (102775)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-10-26 18:12:24
Üdv kedves MZ-sek!
Valaki meg tudná nekem mondani hogy a 150-es ETZ kuplungfogaskerekén mekkora menet van?(amire a lehúzó is rámegy)M30-as?
Előre is köszi
sorszám: 31002 (102774)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-26 18:10:59
Valószinű,hogy holtpont körül van az előgyújtásod.
sorszám: 31001 (102773)
(előzmény: Pápics, 2008-10-26 15:05:42)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-26 18:05:06
Látod nem mindent lesel el nálam.A saját motoromat hermetic zárja tökéletesre.:-))Nem minden rossz ami régen készült.(lásd MZ)
sorszám: 31000 (102772)
(előzmény: Keri, 2008-10-26 11:32:51)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-26 18:00:53
csónaklakkhoz hasonló anyagal tömített a gyár.
sorszám: 30999 (102771)
(előzmény: Árpád, 2008-10-26 11:30:26)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-26 18:00:53
A kis ETZ-k porlasztóiban hány fúvóka van?van a szívatóé, ami 70-es, és a főfúvóka,ami 90-110 közötti.Van még egyéb fúvóka ezekben?
sorszám: 30998 (102770)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-26 17:41:28
Nem melegszik túl, szép őzbarna.Lehet,hogy azért jobb szegény kevereékhez a hosszúmenetű gyertya, mert közelebb van az átömlőkön bejutó keverékhez,és így benzinben dúsabb keveréket gyújt?
sorszám: 30997 (102768)
(előzmény: Keri, 2008-10-26 17:11:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 17:11:33
Nem melegszik túl a gyertya?
Ugye azért van a HFben hogy hűtse, ez a hűtőhatás csökken ha kilóg, vagyis jobban fog melegedni ami csörgéshez vezet.
A nagyobb kompresszió valóban tud nagyobb teljesítményt okozni, de csak erre én más módszert használnék. Az egyébb pozitív tulajdonság, az hogy könnyebben gyújt pedig egy alacsonyabb hőértékű gyertyával is jelentkezik, szoktam is használni problémás esetben, csak annál is az a gond, hogy meleg motornál elkezd becsörögni.
sorszám: 30996 (102767)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-26 13:29:55)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-26 16:43:58
Még egy placebo hatás: Husqvarna olajjal a motorom félgázon 3-5km/h- val gyorsabban megy.
sorszám: 30995 (102766)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-26 15:31:01
Te most nem tudsz olvasni, vagy nem tudod értelmezni az általam leírtakat? :)
Én ezeket a pozitívumokat tapasztaltam.Ha valaki akarja hasznosítani, hasznosítja, ha nem akarja, nem.40 helyett 50 nem placebó hatás.A hosszúmenetes NGK- val gyengébb volt a motor részterhelésen.Én is írhattam volna hülyeségeket az 1,8l/100km- re 80-nál, ehelyett azt kérdeztem tőled, hogyan sikerült elérned ezt az eredményt.Nem értem, miért nem vagy elégedett az átalakított kipufogóval, ha ekkora mértékben javít a motor gazdaságosságán.
100as benzin téma: 150-es henger 125-ös fejjel, hosszúmenetű Bosch gyertyával kétharmada gázkarállást igényelt a 95-ös benzinnel üzemeltetéshez képest.125-ös hengerrel viszont többet evett a motor a 100-asból, mint a 95-ösből.minden mindenre hatással van, a legjobb beállítást ki kell kísérletezni, mert 2 azonos típusú motor sem egyforma.
További furcsaság: a motor 4-esben 50-nél is ugyanannyit eszik, mint 5-ben.Pedig köztudott, hogy a hosszabb áttétel csökkenti a fogyasztást.Felteszem a 14-es lánckreket, és megmérem azzal is.Ha nem nő a fogyasztás,valószínűleg azt hagyom fent.Kisebb terhelés a motornak,kevesebb váltás,30-től 5-ben gyorulhat, kényelmesebb használat két személlyel.
A 125-ös henger 3500 alatti erőtlenségén csodálkozom, de a kipufogószűkítő a könyök és henger között javított rajta.
Azt el is felejtettem írni, hogy furcsa módon 3 méretű kipufogószűkítővel, és anélkül is 60-nál azonos, 3,3l/100km fogyasztási értéket mértem,pedig ugye ennek nem szabadna így lennie.
Kísérletezni,kísérletezni,kísérletezni.
sorszám: 30994 (102764)
(előzmény: waresz, 2008-10-26 14:25:30)

 
 
Pápics
válasz erre | email2008-10-26 15:05:42
Helló Mindenki!
Jártatok már úgy hogy fordítva indult be a motor? Mi az oka? TS 150-nek mennyi az előgyújtása?Kösz!
sorszám: 30993 (102763)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 14:25:30
rakjál bele akkor hosszúmenetest..:D de inkább próbálkozz izzítógyertyával.. most nekem van egy garnitúra eredeti NÉMET BOSCH. most szedtem ki a golfunkból. de komolyan. .ilyen hozzászólásra csak ekkora baromságot tudok reagálni. tudod miért ment jobban vele a motorod.. a PLACEBÓ elmélet miatt. azt hiszed hogy jobban megy(legközelebb tankolj 100as oktánszámú benzint is hozzá). vagy éppen nincs annyi szembeszél, vagy hidegebb-melegebb volt. a szivatós indulásra meg az a véleményem hogy: a motorom ha (akár) 2-3hét állás után nem indúl el a második rúgásra akkor a harmadikat már a tank kapja. ennek ellenére még sose rúgtam a motoromba:)
sorszám: 30992 (102760)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-26 13:29:55)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 14:15:08
TILOS! ennyi mást nem is írok.. nem fog beleverni a dugattyú, de minek?:D a börzén most pestszentlőrincen vettem magamnak 5db gyári NDK isolatort 260as hőértékűt. nyugodtan mondom: engem ezek ki fognak szolgálni, bármennyi motorom is lesz még ha 100évig élek akkor is. most van a kiscsúzlimba egy példány, eddig 8000km-t tettem meg vele:P közben cseréltem gyújtótrafót, kapartam le róla az alsó tűgörgőkosár maradványait, és még mindig hibátlan. ISOLATOR kell ezekbe!
sorszám: 30991 (102758)
(előzmény: Lajos14, 2008-10-26 12:55:18)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 14:10:50
a hermetikkel nem tudom mi a gond, de ha írsz legalább egy olyan tulajdonságot ami ellene szól akkor elfogadom. egyébként a hermetik nem ragassza össze a blokkot. nem tudom már ki irta, de egy gyári bontatlan blokkot(ami garantáltan jól tömített mindenhol,) amikor kiszeded az összefogó csavarokat akkor már a hermetik el is engedte. ha nem akkor két koccantás kell neki valahol gumikalapáccsal, és már jön is széjjel.
sorszám: 30990 (102757)
(előzmény: Keri, 2008-10-26 11:32:51)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 14:07:44
azt a 290ft-os szimeringet, az én kedvemért vidd vissza oda ahol vetted! és cseréltesd be egy normálisra. EGY normális szimering a nagy etz-be kb 2500-3000ft. ezeket vitonnak nevezik.. jellegzetességük hogy barnák, és bírják a nagy fordulatú tengely,a hő az olaj a benzin és az egyéb hatások kínzását. ha ezzel a 290ft-os szarral összerakod, akkor majd egy kb 1000km után cserélheted újra. viszont a normális szimering ki fogja szolgálni a motort a következő felújításig. MÁR HA A SZIMERING FŐTENGELLYEL ÉRINTKEZŐ FELÜLETE HIBÁTLAN. ha nem az akkor kár bele bármilyen szimeringet is venned
sorszám: 30989 (102756)
(előzmény: Lajos14, 2008-10-26 12:36:46)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-26 13:29:55
Lajos!Tömör válaszom a hosszúmenetes gyertyára:jó. :)
Bővebben: csere után azonnal jobban húzott a motor már alacsonyabb fordulatszámtartományban is(magasabb sűrítés).A 150-es hengerre tett 125-ös hengerfejjel a legjobb.Gyertyák közül a Bosch márkát ajánlom ,nekem ezzel 5km/h-val többet megy a motor azonos gázállásnál.Próbaképp betett 72-es fűfúvókával Isolatorral 40-nél már rángatott, a Bosch-sal 50 felett ment.A gyertyamenet hengerbe belógó részét érdemes lereszelni, mert korommal megrakodva nehéz lesz kitekerni a hengerfejből, esetlegesen erőltetésre kiszexuálja a menetet a hengerfejből.Én a hosszúmenetű gyertyára szavazok.Kevesebbet igényli a szívató használatát induláskor, szegényebb keverékkel is jobban húz.Érdemes kipróbálni.
sorszám: 30988 (102754)
(előzmény: Lajos14, 2008-10-26 12:55:18)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2008-10-26 12:59:04
Rókapimpó!
Most már tudjuk a miértjét is! Kösz! Lajos
sorszám: 30987 (102752)
(elözmény: Gábor, 2008-10-24 20:01:22)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2008-10-26 12:55:18
Mindenki!
ETZ 250-ben, vagy bármely hasonló kialakítású motorban hosszúmenetes gyertyát használtatok-e már? Mi a tapasztalatotok vele? Lajos
sorszám: 30986 (102751)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2008-10-26 12:52:06
Árpád!
Ez mind rendben van, de a legegyszerűbb ha megjegyezzük hogy volt összerakva, és ugyanúgy rakjuk mi is. Persze akkor, ha nem gányoltak bele előzőleg. Különben a tárcsa a csapágy és a zégergyűrű között van, úgy, hogy a tárcsán lévő kis hupni a zégergyűrű felé néz, természetesen, mert ott van helye a zégergyűrű nyílásában. Így a tárcsában lévő belső szinteltolódás is a szimering felé van, ami logikus is, mert fordítva felfeküdne a csapágy belső és külső gyűrűjére is, és súrlódna, nem beszélve arról, hogy összerakáskor is deformálódna a tárcsa. Lajos
sorszám: 30985 (102750)
(elözmény: Gábor, 2008-10-24 19:37:34)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2008-10-26 12:36:46
Szia Keri!

Köszönöm az információt. 290 Ft volt egy szimmering, ki lehet bírni. Ha pedig nem menthető meg, akkor nem csak érdemes, hanem kell is cserélni, abban az esetben, ha a csapágyat is kell :) Lajos
sorszám: 30984 (102749)
(elözmény: Gábor, 2008-10-24 19:13:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-26 12:15:05
Nálunk a festékboltban, és az autós boltban is meg lehetett rendelni olyan két éve. Mostanság nem néztem.Egy időben nagy fogyasztó voltam.:) Mindent azzal tettem be, mert egyetlen olyan, ami valóban állja még a benzint is, legalábbis én más pasztával mindig csak szívtam.Ezt viszont mindenhova kentem már, a kipuffon kívül, és mindenhol megálta a helyét.
sorszám: 30983 (102748)
(előzmény: Keri, 2008-10-26 11:42:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-26 12:11:09
Valóban, a generátor akkora feszt ad(pontossabban áramot) Amekkora gerjesztés, abban az esetben, ha a szabályzó direktbe van kötve. Csak azt kell figyelembe venni, hogy a gerjesztés mágnesség. Egy idő után hiába növeled a gerjesztő áramot, nem fog nőni a mágneses tér, mert a vas telítésbe megy. Nem igen szokták többszörösre tervezni a vasmagot. Szerintem jó, ha van rajta 50 % tartalék, de inkább 25% lesz az. Tehát bár még nem mértem, úgy saccolom, max 18 volt körül lehet a feszely, direktbe kötés esetén.De Ez lényegtelen. Ha jól emlékszem ETZ generátor esetén direktbe kötés esetén előbb száll el az egyenirányító, mint hogy felforralná az aksit.Úgy emlékszem, ezért nincs "betolós" állás a gyújtás kapcsolón, mint a TS-n volt.
A fesszabb melegedésre még egy lehetséges ok, nem is túl ritka: Az egyik fázis saruja rosszol érintkezik a generátor kivezetésén. Egy idő után ki is olvasztja magát, aztán végképp szar lessz az érinkezés. Pont ezt csinálta a z én jószágom amikor hozzám került.Ja, majd el felejtettem: Cella zárlatos aksi is eredményezhet hasonló melegedést a fesszabnál.
sorszám: 30982 (102747)
(előzmény: waresz, 2008-10-26 10:42:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 11:42:31
Loktite pasztát csapágyboltban kapsz. Máshol nem láttam még.
sorszám: 30981 (102745)
(előzmény: mreni, 2008-10-26 11:37:17)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-26 11:40:34
nem vagyok elektromos e ha jól tudom kommutátor csak a dinamón van,nem? szerintem te a csúszógyűrűre gondoltál,amire felfekszik a szénkefe.Ez egy fajta grafit v. széngyűrű azt hiszem és nagyon törékeny.ha meg akarod javítattni akkor tudok egy jó helyet,pesten vannak ha az jó neked a neve pro-vill kft.1073 Budapest, Kertész u. 38-40 Tel: 06-1- 321-05-55.Autók generátoraiban már rézből vannak a csúszógyűrűk,ilyet rakattam én is fel,mert ezek kevésbé sérülékenyek.
sorszám: 30980 (102744)
(előzmény: mreni, 2008-10-26 11:08:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 11:38:35
Ja és grafit csúszógyűrűnek nevezik, de szerintem a kommutátort is megérti a boltos, de az dinamókon és egyenáramú (esetleg univerzális) motorokon van csak.
sorszám: 30979 (102743)
(előzmény: Keri, 2008-10-26 11:34:44)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-10-26 11:37:17
Köszi!
Holnap meg is veszem a pasztával együtt.;)
sorszám: 30978 (102742)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 11:34:44
Lehet kapni ilyet MZ boltban. Nem cseréltem még de állítólag nem nehéz.
sorszám: 30977 (102741)
(előzmény: mreni, 2008-10-26 11:08:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 11:32:51
Jaj ne kezdjétek már megint ezt a vitát.
Alig fél éve már kitárgyaltuk.

Lehet akár papírt (blokk közé fénymásoló papír a jó, ez 0,01mm), akár szaniter szilikont, FBS-t, Loktitet szilikont, spéci Loktite blokk tömítő pasztát használni. Mindegyik egyformán jól és megbízhatóan működik gyakorlati tapasztalatok alapján.

A legjobb és leg egyszerűbb alkalmazhatóságú természetesen ez utóbbi, ez után jön a Loktite szilikon, majd a többi.

Ez sok sok motoros gyakorlati tapasztalata nem csak az enyém.

A HERMETIC viszont a létező legrosszabb amit tehetsz a motoroddal. Nagyobb barbárság mint csavarhúzóval szétfeszíteni a blokkot.
(Régieknek ez megbocsájtható volt mert nem volt alternatíva)
sorszám: 30976 (102739)
(előzmény: waresz, 2008-10-26 10:59:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-26 11:30:26
A csavarhúzós dologgal egyet értek, bár van amikor az ember már úgy kapja. A pasztával nem teljesen. Ha szabad szemmel jól látható a sérülés, a kartenél ki fog jönni. Aztán nem tudja majd a dolgozó, mitöl gyenge a motorja, és mitől van fura hangja. A hermeticcel is vitatkozom. Úgy tudom gyárilag nem használták, pont a széthúzás miatt.Ha jól tudom, az is össze tapasztja úgy a blokfeleket, hogy torzulhatnak széthúzáskor.De ebben akár tévedhetek is. Mondom úgy tudom, gyárilag nincs semmi a blokk felek között.De nem voltam melós az IFA gyárban.:) Máshol is csak végszükségben.:))))
sorszám: 30975 (102738)
(előzmény: waresz, 2008-10-26 11:09:34)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-26 11:26:04
ne az Árpának írj,mert én voltam,bár lehet csak félre nyomtad.lehet hogy ismered,a spuri-sulit a duna-plázánál,nem lényeges,de a tanfolyamon meg kell jelenni mert különben vizsgázni se mehetsz el, tényleg nem számít.Az hogy neked 250esed van csak gratulálok,nekem nem sikerült találnom megfelelőt,ezért vettem a kis etz-t jól figyelj,30000ft-ért,alapvetően nem volt baja, mert 1 év állás után beindúlt,de az eldugult karbi miatt,nem igazán akarta venni a fordulatot,hanem inkább a lefulladást választotta.papírjai rendezettek voltak,biztosítás,és műszaki le voltak járva,(télen vettem,és a srác nem használta azért nem volt érvényes a bizti,azt is csak azért kötöttem a legolcsóbbat,mert kötelező,és így tudom csökkenteni a motor költségeit,még sosem okoztam balesetet,csak engem kaszált el egy fehér transit, nem adta meg a jobbkezet)a blokkot azért húztam szét,ha már rendbe akarom hozni akkor nem csak felszínesen,hanem az elejétől kezdve az egészet,lehet hogy fél évembe tellett,sajnos a munkám mellett nem mindig adódott rá lehetőség hogy foglalkozzak vele,és a pénzt is meg kell szerezni rá.inkább arról beszélnék hogy amióta megcsináltam,csak kísérletezésképpen szoktam bütykölni,bajom nem volt vele.különböző fúvókák,más üzemanyag,keverékek,vízbontó,gyertyák,ezeket cserélgetem és nézem hogyan reagál a motor.
visszatérve a jogsimra azért,azt nem értem hogy miért nem lehet elhinni,hogy vannak még olyan helyek,ahol nem húzzák le az embert,és még valamit kap is a pénzéért,mellesleg hozzáteszem hogy a gyakorlati oktatóm egy fasz volt,mert nem volt hajlandó elismerni,hogy rohadtul nem neki köszönhetem azt,hogy bukás nélkül mentem át a forgalmin,hanem annak hogy közel 1 évig motorral járkáltam a városban,ezért megtanultam hogy én vagyok a kisebb,és nekem kell vigyáznom magamra mert egyedül vagyok,csak annyiból volt jobb akkor hogy mögöttem volt az oktató hogy nem kellett paráznom a rendőröktől:)a A" jogsi tényleg elég drága,mivel ott már van alkalmassági is külön,már mint fizikai szempontból,mert azért egy 50kilós szemüveges,reumás gyereket,nem fognak felengedni egy 1000es suzukira:P
most olvasom vissza hogy azt állítod 50alatt nem lehet kapni normális gépeket ,csak töröttet,meg hulladék,papír nélkülit? hát akkor eladom neked a donor motort,aminek megvan mindene,sőt még egy + dolog is van hozzá,egy rohadt nagy kifli a vázba,és még én örülnék neki hogy ha valaki elvinné,semmit se lehet már belőle használni,talán a lámpa meg a sárvédők,így kaptam.Szeretem az Mz-ket de nem egy olyan dolog sajnos ma,az egy dolog ha szép állapotban lévő friss vizsgás rendezett papírral 100000körül van,de ezek se 2nap alatt kelnek el,viszont egy rommátört sportmotort,amiből semmit nem lehet használni javítás nélkül,olyanokat el tudnak adni sok pénzért.csak nézz föl a használtautóra mik vannak fönn a bontásra,ill törött állapot kategóriába.
részemről abba hagytam a témát,rendes embernek tartalak,és ami még fontosabb,nem veled volt problémám,hanem a számokkal,amiket írtál,azért írtam előzőleg,mivel Chris8 a kis etz-vel kapcsolatban érdeklődött.
széles utat!
sorszám: 30974 (102737)
(elözmény: Gábor, 2008-10-26 10:13:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-26 11:11:36
őőő tudom hogy nem nekem írtad, de azért leírom hogy a többiek is tudják, nem velem vitatkozol, csak gagyi a fórum motor és a másik oldalon lévő előzményeket rosszul linkeli.
sorszám: 30973 (102736)
(elözmény: Gábor, 2008-10-26 10:17:03)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 11:09:34
paszta jó az elbaszott tömítőfelületekhez is. (már bocsánat a kifejezésért), de csavarhúzóval blokkot szétfeszegetni akkora bunkóság, hogy én giotinnal büntetném. aki igy szedi szét a blokkját, az megérdemli hogy utána kidobhassa, mert használhatatlanná válhat. nem csak a tömítőfelületet lehet így szétbarmolni, hanem az egész megvetemedhet.
sorszám: 30972 (102735)
(előzmény: Árpád, 2008-10-26 10:51:24)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-10-26 11:08:55
Szakszavakat ne nagyon várjatok tőlem mert még most kezdem a motorozást.
Szóval a forgórészen a kommutátor az a fekete izé.Olyasmi mint a szénkefe.Szóval daraqbok vannak leválva belőle,valahol csak a fémet látom:S
Ebből gondolom hogy cserés.
Egyről beszélünk?:D
sorszám: 30971 (102734)
(előzmény: waresz, 2008-10-26 11:02:50)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 11:05:28
húú elírtam!!! javítok!:"eredetileg HERMETIK-el voltak ezek összerakva. ez egy lakk keménységű cucc(ha ilylennel találkoztok, BLOKK SZÉTSZEDÉSE SORÁN, akkor azt maradéktalanúl kaparjátok le a tömítőfelületekről!). ez való oda!...."
sorszám: 30970 (102733)
(előzmény: waresz, 2008-10-26 10:59:17)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 11:02:50
azt házilag nehéz. vannak generátor javító szakik.. egy ilyet kell keresni, de miből gondolod, hogy rosszak a futógyűrűk? hogy néznek ki?
sorszám: 30969 (102732)
(elözmény: Gábor, 2008-10-26 10:32:57)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 10:59:17
papír tömítés nincs..blokkfelek közé TILOS! ugyanúgy mint minden normális motornál. amugy én papírt sehova se teszek. (talán hengertalphoz..azt is csak ritkán. megfelelő vastagságú klingeritet kell használni) blokkfelek közé CSAK
PASZTÁT kell használni! FBS, és társai, jók mindenhova, de blokkhoz nem! olyan mint a fürdőszobai sziloplaszt.kenődnek, és nem képesek rendesen kitölteni mindent, az összerakott blokkfelek közül száradás után kívülről ki lehet őket tépni.. csak jól kell megfogni. eredetileg HERMETIK-el voltak ezek összerakva. ez egy lakk keménységű cucc(ha ilylennel találkoztok, akkor azt maradéktalanúl kaparjátok le a tömítőfelületekről!). ez való oda! ez ha egyszer megköt akkor addig tömít 1000%osan amig meg nem lazúlnak a blokkfeleket összetartó csavarok. MA MÁR ILYEN NEM KAPHATÓ!(lakk nem jó, mert feloldódik) Létezik egy dolog ami a legközelebb áll ehhez a hermetichez(és egyben ez a legjobb blokkfelek közé) ERLING cég gyártja és CURIL a neve. ez egészen keményre köt. olyasmi lesz belőle amit késsel lehet vágni. létezik belőle tubusos is, ez a legpraktikusabb, szerelés szempontjából. hőálló, és semmivel sem oldható! ha megköt akkor egyáltalán nem képlékeny. ÉS ez a legfontosabb. én deklihez sem használok papírtömítést.. oda is ez a paszta a legjobb. tény hogy vannak motorok(pl simson, ahol muszáj használni papírtömítést a blokkfelek, közé, de ott ez bele van kalkulálva a belső alkatrészek szélességébe. ha ez kimarad a blokkfelek közül, akkor nagy valószínűséggel belül valami szorulni fog.
sorszám: 30968 (102731)
(elözmény: Gábor, 2008-10-26 09:24:03)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-26 10:51:24
Mint írtam, a paszta szabad szemmel nem, vagy alig látható sérüseknél jó. A jó látható sérüléseknél, ha azok ráadásul a forgíttyúsház környékén vannak, a paszta kijön. Viszont elgondolkodtam valamin. Ha túl sokat kell leszedni, akkor beférne talán egy lehelet vékony alu vagy lágyított réz tömítés.Kissé macerás valszeg a kiszabás, de elgondolkodtató a dolog. Igazán persze akkor van baj, ha nem sérülés, hanem rossz összehúzás, vagy más miatt deformálódás van a blokk feleken.Láttam már ilyent, azt már csak valóban barkácsolgatni lehet.
sorszám: 30967 (102730)
(elözmény: Gábor, 2008-10-26 10:31:43)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-26 10:42:36
a generátor akkora feszültséget állít elő amekkora gerjesztése van a forgórészének. simán elő tud akár 30v-ot is.. generátoros gépbe nincs semmiféle ellenállástekercs. ha nagyon melegszik, akkor ott valami kontakthibás, vagy valamelyik dióda szaródott el a hídban. de az is lehet hogy valahol zárlat van. milyen állapotba van a vezetékezése a motornak? elektronikus a feszültségszabályzó, vagy régi 'regler" elektromechanikus? 600as papírral nyugodtan átcsiszolhatod az érintkezőket, nem lesz tőle semmi baj, nézd meg hogy az érintkezők rendesen össze tudnak-e zárni. nekem(ugyan az 6V-os) annak idején a viszáramkapcsoló részén esett a feszültés akkora mértékben, hogy gyakorlatilag töltés 0.
sorszám: 30966 (102729)
(elözmény: Gábor, 2008-10-25 19:01:57)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu