:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szsrobert! Esetleg előgyújtást kell-e állítani? Nekem pár ezer km után a tűgörgős kosár szétment, és a főtengely csapágyak is elég gyalázatosak voltak, bár azok régebbiek voltak. De ez lehet más miatt is ezek szerint. Kösz.
Szia Waresz! Kösz a választ! Lajos
Úgy néz ki, a szimering problémát megoldja, de vajon használható e csapágy esetében is? Vagyis ha annyira kopott a főtengely, hogy megforog rajta a csapágy? Vagy akkor kissebb belső átmérőjű csapágyat kell keresni? Az elég nehéz, és drága mulatság, nem mindegyik cég gyárt ilyen csapágyakat.Ezért lenne jó olyan cső, amelyiknek a külső átmérője megeggyezik az eredeti tengelyével, és olyan hosszú, hogy a csapágy és a szimering is vele találkozzon.
szia nekem 250 etz blokk kellene meg a féktárcsa és alkatrészei főfékhenger..!!milyen állapotba van az amit szétbontottatok?
egy pár sort írhatnál a motorról mert érdekel .. köszi
Na szóval erről lenne szó.
Ezek direkt a szimmering méretekhez vannak kialakitva.Nem tudom pontosan milyen vastagságú a "cső",pár tized lehet amit a szimmering bőven elvisel.Sőt igazából még jobb is lesz.Köszörülni nem kell a tengelyből,hiszen pont akkora a cső belső mérete hogy szorosan menjen rá a tengelyre.Azért ilyen"drága" mert természetesen edzett kopásálló anyag meg adnak hozzá felütő szerszámot is ha jól tudom.Van neki egy nagyobb pereme aminél fogva kell felütni és azt utána le kell törni.Én csak a cégnél láttam ilyet,de az nagy átmérőhöz volt(100-as),viszont a csapágyboltban rákérdeztem és azt a választ kaptam hogy rendelésre hozat olyan mméretet is ami a főtengelyhez kell és kb 3000 ft/db az ára
Feltettem a 14-eslánckereket a 16-os helyett.Ezzel sem fosom le a bokám a gyorsulástól,de legalább megy valamennyire a motor.Fogyasztást nem mértem,ez a 125-ös henger a világ szégyene.3500 alatt gyenge, mint a harmat, és még többet is eszik a 150-esnél.Ha felidegesít, visszaszerelem a 150-es hengert 125-ös fejjel, és marad a 14-es lánckerék.Jó lesz 2 személlyel 70-nel nézgelődni.Vagy gázra egykerekezni 5-ben. :D
Olyan kell.:) Kérdés, mekkora a belső és a külső átmérő. Vagyis ha leköszörüljük a szar tengelyt, rátesszük a csövet, megfelelő keresztmetszetet kapunk e.
Lajos14: semmi problémát nem okozott a hosszúmenetű Bosch több ezer kilométer alatt.
Nekem is sokáig bírta a grafit, míg egyszer a gyári szénkefe belsejéből egy keményebb darab le nem darálta 1mm kivételével :(
Bronzgyűrűsre lett alakítva.Az egyik gyűrű fél milit bekopott, mert fater valami rohadás bronzkefét tett bele, a másik kopásmentes.Szerencsére időben észrevettem, és kicseréltem szénkefére.A kefe kopjon, ne a gyűrű.
Pörgős motorokban csökkentik a generátor és vízszivattyú áttételét, kisebb ékszíjtárcsát építenek a főtengelyre.
Fene a Mol bocskorát, 600-ért adnak fél liter Arolt is...Mol: Motorosok Olajjal Lehúzása.A Czetka mitől halódott?1:10-es keverés?Jó karburálásnál nehezen tudom elképzelni, hogy 40-es keveréssel beköpi a gyertyát, és kondenzcsíkot húz a motor a kipufogóból kifolyó olajjal. :)
Növelt sűrítéssel tényleg jobb lehet a Skotkoda vípáóvörrel.Akkor viszont a 95-össel veszett módön detonálni fog.Persze, ha bioetanol van mellé keverve...
Lényegében ez egy vékonyfalú cső.
Ha arról van szó, amire gondolok, megéri. A másik alternatíva az anyag felhordás. Tavaly csináltattam a jawa főtengelyemen, nem sikerült tökéletesen, és drágább is volt oldalanként 3000 nél. Ha jól emlékszem 4500.(szor 2). Legközelebb én is inkább hüvelyen gondolkodom.
Hali.
Megvettem a csúszó gyűrűt.(grafit)Kicsit sokallottam az árát de ez van.(3000Ft!!)
Szimmering téma!SKF gyárt olyan hüvelyt amit a nem 100%-os futófelületre rá kell tenni és akkor jó lesz.Nem olcsó,de megéri.Kb 3000 ft/db.
Üdv mindenkinek! Eladó 2db 125-ös etz és egy 250-etz bontásából Minden alkatrész! 06306623448
06306093529
Ezt fel sem mertem tételezni hogy valaki nem veszi észre hogy csak az egyik indexe villog.
Vwgy valami földelési hiba, szakadás miatt nem működnek a hátsó indexek, csak még nem vette észre. :). Bár ez is a csökkent tehelés kategóriájába tartozik.
hát nincs igaza, hogy filléres cucc. nagyon rosszúl tudja(ő magának rakhat be ilyet kedvére, magával baszik ki, csak ne adjon hülye ötleteket, mert egy fórumon nagyon fogékonyak erre). én jobban megszoptam a filléres szimering miatt, mert első motormba egy trophy blokkos TS-be(belül van a főtengelyszimering, szét kell húzni a blokkot, hogy cserélni lehessen.) vettem ilyet. 500km elteltével már nem lehetett neki alapjáratot csinálni. állóhelybe odahúzok neki(kb 3000fordulatot tartom a kezemmel), várok 20 másodpercet, és blokk szép lassan lefullad. az 590ftos kék sem jó(hiába kétajkú).egy ilyen szimering lassan csúszó tengelyre való(pl telószár.) oda jó a 290ft-os. egy valamire való szimeringboltba megkérdezik hogy milyen körülmények között fog üzemelni a szimering. ha te elmondod, hogy kétütemű motor főtengelyéhez lesz, akkor azt fogják mondani, "hogy ekkora méret? ~3000ft".miért? mert forgó tengelyre való kell legyen, ki kell bírjon(túlméretezéssel) 10000res fordulatot, tűrnie kell a benzin és az olaj mindenféle kémiai hatását, ezektől nem keményedhet ki. továbbá még a hőt is jól kell bírnia. ilyen kell a főtengelyhez.az a neve hogy VITON(barna színéröl ismerhető fel) de pl a kihajtástengelyre elég egy sima forgó tengelyre való(az kb 5-600ft,ha kétajkú) két ajak sosem hátrány. ha útba lenne a második ajak akkor az úgyis lekopik, aztán kiköpi a motor. a nagybetűs mondatot valóban jól értelmezed, elírtam:D(fogalmazásgátlót szedek) és ez valóban fontos! a főtengely szimeringgel érintkező része(futófelület) 100%HIBÁTLAN kell legyen! nem lehet rajta vakrozsda, karistolás, stb. bármi ilyen van, el kell róla távolítani, mert a drága szimeringet is hip-hop megzabálja. szimeringboltot tudok ajánlani: dichtomatik kft BP. üllői út 288
Szsrobert! Kösz a választ. És hosszú távon nem idéz elő hibákat a nagyobb igénybevétel miatt? A belógó menetrészt természetesen el kell távolítani. Én a Trabantomba raktam ilyet, és le volt esztergálva. Abban különben kiválóan bevált, de ott a sűrítés és a fordulat is alacsonyabb. Lajos
Waresz! Máskor is ilyen szimeringet raktam bele és jó volt. Gondoltam most is jó lesz. Majd meglátjuk. Viszont ha neked lesz igazad, akkor annak nincs igaza, aki filléres cuccnak tüntette fel a szimeringet. Amúgy a boltban volt kék, dupla ajkas szimering is 590 Ft-ért. Az nem lenne jó? A nagybetűs mondatod nem úgy helyes, hogy A FŐTENGELY SZIMERINGGEL ÉRINTKEZŐ FELÜLETE HIBÁTLAN? A főtengely felújított, jónak tűnik. Kösz a javaslatot. Lajos
jah, sztem is irányjelzőautomata...
Vagy 21W-nál kisebbek az égők vagy relé!Más nem lehet.
Azt teszel a gépedbe amit akarsz.Én csak javasoltam egy olyan dolgot ami szerintem jobb mint a grafit.Nekem ez van a /1-be.És jó!!!Nem töredezik,tökéletesen ellátja a feladatát.Ha a te Wartburgodban 40000-et elment 2.5x-es fordulataon akkor az mz-ben elmegy 100000-et.Szerinted a legtöbb ember hány év alatt tesz bele ennyit az mz-be???RÉZ A KIRÁLY!:D
Szevasztok!
Lenne egy olyan problemäm, hogy a 250-es ETZ-men kurva gyorsan villog az indexem.(ez mäsodpercenkent a 6-7-et is elerheti)
Kicsereltem a relet, meg a fesszabot is, hätha. De semmi nem vältozott. A bekotesek biztos hogy jok.
Orülnek ha valaki tudna valami tanacsot adni.
Elöre is köszi!
Üdv!
GENERÁTOR CSŰSZÓGYŰRŰ: GRAFIT. ez úgy hibátlan ahogy van. egyszerűen csak ésszel kell vele bánni. rohadt sérülékeny. nekem van(volt) olyan wartburg generátorom (még gyári grafit csúszógyűrűs) ami kb 250000km-t futott(egy fúrást(100000km-nél), aztán egy blokkcserét is megélt , Gyári szénkefékkel. olyan csapágyas volt hogy lógott vagy egy millimétert a tengely. és a csúszógyűrűn nem látszódott a kopás! ezt az NDK-ba anyira kitalálták, hogy az valami fogalom. szétszedtem csapágycserére, és sikerült eltörni az egyik csúszűrűt :( ezután réz csúszógyűrűsre lett felújítva,,40000ret ment azóta, most már újra felújításra szorul,(azóta egyszer lett benne kefe cserélve már) olyan barázda van a gyűrűbe, hogy a kefe eltűnik benne(megzabálja pillanatok alatt.) ugyanakkor (hozzá kell tenni, hogy a wartburg generátor több mint 2,5szer akkora fordulaton forog mint a főtengely. nem ritka hogy 13-16ezeret is kiforog a szerencsétlen. sötétbe nagyon látványos, ahogy megszűnik a gerjesztése a fordulat miatt(nem tudják átadni a kefék a csúszógyűrűknek az áramot), és a lámpák elhalványúlnak. az én gépemet úgy meg lehet forgatni, hogy egy teljesen hibátlan generátor se bírja. egyszerűen kigyullad a töltésvisszajelző. :D GRAFIT A KIRÁLY! Peregybe is ez lesz:P
OLAJ? a legpuritánabb szar is vígan jó ezekbe a gépekbe(arol 2t az alja a dolognak, de már az is elegendő.). lényeg hogy ne STILL-t(rohadt gyosan bomlik, és az úgy van kitalálva hogy a szagától ne legyen fejfájásod, és tőgázt kap a gép folymatosan.hallottam olyat hogy egy vadiúj honda Cr 250-et kinyírtak vele 5óra alatt. de van saját tapasztalat. felújított trabiblokk 4800km-t bírt ki. mire újra megragadt a főtengely) ellenvélemények vannak: Prista 2T. Bevállt dolgok: Mol SPRINT 2T(ez a legjobb)~1250ft OMW(leggagyibb is bőven jó)~1300ft meg minden olaj amire az van irva hogy a gyári előírásnak megfelelően keverjük. KERŰLNI érdemes: mindenféle szintetikus csodát. nagyon drágák, és nem ilyen arányú keverésre vannak kitalálva. némelyiken látom hogy 1:100at ajánl. lehet hogy ezzel a menyiséggel is beéri a gép,de nem kisérleteznék:P ha valakinek van tapasztalata, ossza meg. azt tudom hogy haver felújított cetkája emiatt nem hozta önmagát. állandóan beköpte a gyertyát..gázadásra lehörgött, a kipufogókból ömlött az olaj, vagy 10 porlasztót végigpróbált az ürge, mire lecserélte az üzemanyagot, és jéé.. ez volt a hiba.
PLACEBÓ. igy van.. amikor az 120L skodába V-power-t tankol a szerencsétlen és elhiszi hogy jobban megy.. könyörgöm! mitől?? ugyanúgy megmarad a 1:6 kompresszió.:D tiszta benzinnel tényleg jól megy a gép, de nem kisérletezek..
Bambinál és nálam nem oldtimer megfontolásból van dícsérve a hermetik, hanem azért, mert egyszerüen nincs jobb.ha lehetne kapni, még a hónom aljára is azt kenném, hogy csikizzen mikor ropogva lepotyog. KIS TS 2,8mm előgyújtás, és ha valaminek nagy az előgyújtás akkor az visszarúg,meg kopog, és nem hátrafelé jár..
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
Igen gyári fesszab,rátettem egy másikatt is azzal tökéletesen müködőtt nem pislogott de nagyon melegedett kb 15km er után.El nem kötöttem semmitt az tutti
Zárlat már kicsinált volna valamitt enyi idő alatt.vagy?
Bocs nem figyeltem eddig.
Gyári fesszab?
Mechanikus?
Relé kapcsol benne?
Ha igen akkor be kell állítani a rugó feszítésével 0,1V pontosan a fesszabot 14,5V-ra, hogy ott kapcsoljon.
Ha elektronikus akkor nyilván valóan nem jó, vagy nem jól van bekötve, esetleg zárlat valahol.
Szewasztok!
Meg tudtuk oldani az uj lamellákkal akadt gondokat a 250 es ETZ m ben! Nem a régit tettük bele, hanem az összes újat, és tökéletesen funkcionál. A mai utángyártott lamellák mindd vastagabb, mint a gyárban előirtak, ezért nem tudtuk összerakni ugy hogy jó legyen. De kitaláltuk a megoldást! A menetes végű csavarokra, amit kinyom az alátétek segitségével az alu öntvény, köszörültünk 6 db M6 os anyából 2 mm vastag hézagolót, ami pont olyan átmérűjű mint a tartórudak hengeres részének átmérője. S igy az uj lamellákkal összerakva, igaz nem 0.5 mm alul a hézag, hanem 5 mm, de ez nem befolyásolja a működését. Ha nem hiszitek, nézzétek meg!
http://www.kepfeltoltes.hu/view/081026/kuplung_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szabbensz
Sziasztok még mindig felpislan és nem alszik el a töltés lámpám .
Ma szinte mindent cseréltem probaként a másik tökéletesen müködő mz-m ről az egyenirányitón kivűl .Másik fesszabbal nem villant fel de az is nagyon melegedik.
Lemértem 16 voltott álitt elő a generátorom ,pedig minden jól van bekötve.Mi lehett a hiba ?a fesszab mindkétt esetben gyári mz.
Az aksim 10A os zselés de ,mikor rakötöttem a multimétert a sarukra is nagyobb fordulaton szint ugy 15-16 voltott mértem.
Szerintetek mit probáljak még ki?
A Castrolról nem tudok véleményt mondani, mert azt még nem próbáltam.Olyan adalék kellene,amivel legalább 20-szal többet megy a motor. :)
Egyszerű, az olaj az nem ég el, sőt nehezíti a benzin égését.
A sűrűbb olajkeverék, tényleg javíthatja a sűrítést, de üzemi fordulaton ennek nincs jelentősége. Ott már gyűrűk nélkül is jól mennek ezek a motorok :)
Placebóról és a keverésről jutott eszembe.
Egyszer kisegítettem egy TS125-ös motorral rendelkező srácot mert elfogyott a benzine. Az ETZ-ből szívtunk le egy kis "versenybenzint" ami közönséges 95-ös benzin és Castrol félszintetikus robogó olaj volt 1/50-as arányban. Srác legközelebb mikor arra járt lelkesen mesélte hogy milyen spéci benzint kapott tőlünk, mert mennyivel jobban ment a versenybenzintől a motorja, teljesen lelomboztam a srácot amikor elmondtam neki, hogy sima benzint kapott :)))
Ja ez is olyan lehet mint a Loktite szilikon. Az is hő és olaj álló. Amiért különösen szeretem, hogy lassan köt és szépen jól kenhető vékony rétegben.
Mitől megy jobban?Hígabb a keverék, és több folyik át ugyanazon a fúvókán?Én úgy vettem észre 1:30-1:35 jótékony hatással van a sűrítésre 1:50-hez képest, 1:30-nál sűrűbbre keverve viszont már visszafogja a motort.
Az a te bajod :) a "répapürét" azért egyszerűbb leszedni és ez sem ereszt.
Bár gyanítom hogy nálad az oldtimer megfontolás miatt van Hermetic, nem?
És ha 1/40 helyett 1/60at használsz akkor is jobban megy....bár 3-5km/h nekem nem jönne ki mert 20-at ingadozik a mutató :)
Előfordul, ha túl nagy az előgyújtás, vagy nincs szerencséd.
FHP előtt 3mm, ez minden szoci 2T-re jó alap beállítás.
Nehéz letakarítani, a mostani modern blokktömítő pasztákat simán letörlöd.
Cseh oldalakon láttam ilyet,de nálunk is biztos kapható mert én egy itteni villamossági szerelőtől vettem,gondolom ő is valahonnan beszerzi.
Ha esetleg valaki kiváncsi a Makrosil-ra itt megnézheti: http://www.makroflex.hu/hoallo_szilikon.html
Nem tudom ki kérdezte,de a komutátort könnyű kicserélni.Jómagam már cseréltem.Sőt ha javasolhatom akkor érdemes beszerezni bronzgyűrűset a grafitos helyett.A komutátort a felette levő alátét biztositja le mégpedig ugy hogy 3 helyen "rá van hajtva".Ezt finom kis vágóval visszaüti az ember(vagy amivel tudja),leveszi az alátétet,a rátekert és lakkozott zsinórt lekaparja és szépen leforrasztja a 2 szálat a komutátorról.Utána csak le kell huzni a forgórészről.
Hermetic. Régen én használtam Hermeticet.Ha ma kapható lenne csak azt használnám.Abszólút frankó cucc.Egyetlen hátránya hogy szétszedés után kapargatással lehet csak leszedni,nem ugy mint a szilikonos pasztákat amik szinte maguktól leesnek.Jelenleg én most a cégnél is használatos Makrosil nevű pasztát használom(csak halkan ingyen van).A tapasztalatok elég jók vele.
Üdv kedves MZ-sek!
Valaki meg tudná nekem mondani hogy a 150-es ETZ kuplungfogaskerekén mekkora menet van?(amire a lehúzó is rámegy)M30-as?
Előre is köszi
Valószinű,hogy holtpont körül van az előgyújtásod.
Látod nem mindent lesel el nálam.A saját motoromat hermetic zárja tökéletesre.:-))Nem minden rossz ami régen készült.(lásd MZ)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|