:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én leborulok nagyságod előtt, de ez most egy felesleges és önfényező hozzászólás volt. Egyrészt ez egy jó vita volt, egy eszmecsere két különböző elképzelésről. Másrészt a figyelmes olvasó számára rég kiderült, hogy szsrobert nem "farag" hengert mert drágának találja én pedig nem emelgetem a hengert és reszelek hozzá dugattyút mert értelmetlennek tartom.
Úgy gondolom a téma kifújt, maximum ismételni tudnánk magunkat, mert erről már nagyjából mindent leírtunk. És az volt a nagyszerű, hogy közben mindketten tiszteletben tartottuk a másik elképzelését, csak leírtuk, hogy a miénk más. Szóval szsrobert jó partner volt ebben. Ami tök jó, mert aránylag ritka az olyan ember aki felfogja, hogy egy másik embernek másmilyen véleménye is lehet. És nem akarja verbálisan legyilkolni ezért.
Az az egy még érdekel, hogy mit csinál a henger tetejével, hiszen ha megemeli a dugattyú a felső holtponton sem fogja síkba érni a henger tetejével.
Hengert pedig nem "farag" azt mondta.
Ezt szsrobert remélem majd megválaszolja. És téma lezárva.
Neked pedig elhiszem hogy jó érzés magadat felülemelni az itt írogató pór népen és felűről szemlélni a történetet. Azt is elhiszem, hogy bármelyikünknél jobban értesz hozzá. Bár az önfényezés nem szép dolog, de végül is nincs vele bajom. Viszont kár az amúgy korrekt eszmecsere végén elrontanod a hangulatot ilyen önjelölt moderátori beszólásokkal, mint az "...akkor lehet tovább vitázni."
Széles nyílásnál a gyűrű beledomborodik->fáradás után gyűrűtörés.
->osztott beömlő/kipunyílás.
DE. Feljebb kerül az átömlő-> hamarabb nyit és később zár.
Nyomatéknagyobbodás nem tom lesz-e. Teljesítményemelkedés igen, nagyobb fordulaton ugyanannyi nyomaték-> nagyobb teljesítmény.
Írtam, másik/módosított hengerfej kell.
Ha a leírtakat a gyakorlatban is kipróbáltátok (én igen) akkor lehet tovább vitázni.
A turing nem a fogyasztás csökkentéstől hanem a teljesítmény növelésről szól.
A rugós oldalnak kell kenést kapnia, vagyis a generátor alatt és a lánckeréknél a forgattyús és olajtér felé befelé kell h legyenek. Bal oldalon igazából mindegy, mert mind2 oldalról kaphat kenést, de asszem az MZnél a bal oldali a kuplung felé nézett. Majd mások megmondják :)
Tényleg zárjuk le, mert nem ugyanarról beszélünk és így nincs pozitív hozadéka a beszélgetésnek.
Biztos olcsó, de szerintem ez nem a jó út.
Szélesebb szívórés= kis és közepes fordulaton nagyobb nyomaték. A gyűrűk pedig nem akadnak meg benne.
Henger emelésnél az átömlők nyitási és zárási szöge között a különbség ugyanaz, tehát nem zárnak később.
Ez a hengeremeléses tuningal elérhető nyomaték nagyobbodás csak hit kérdése.
Annyit akartam csak kérdezni, hogy felső holtponton a dugó fölött keletkező bazinagy holttérrel mit csinálsz?
Faragás nélkül=hengerfaragéás nélkül.
A dugattyú olcsóbb a hengernél.
Azért, hogy ne rontsuk el a drága hengert.
Szélesebb szívórés->azonos szívási szög, de többet visszaköp. Magas fordulaton szűk lehet, magasabb fordulatra kell mértezeni a forgattyúsház legnagyobb töltését. Túl széles szívónyílásba beledomborodik a gyűrű->gyűrűtörés.
A rövidebb dugattyú könnyebb (tény, hogy hamarabb fog csilingelni)
Henger emelésnél az átömlők is korábban nyitnak és később zárnak, az általad javasolt reszelésnél nem.
Hosszú játék ez, aztán más üzemanyaggal, kipufogóval a gyújtási időpont, sűrítési arány, hengerfej kialakítás is változik...
kW-onként kevesebb üzemanyag a jó motor ismertetője, ez az igazi nehéz tuning.
Nem.
Emelt hengerrel hamarabb nyit és később zár a kipufogónyílás.
Annyiból jó, hogy nem kell szétfaragni a hengert.
Gyula bá, még előtte írtam.
zsrobert
válasz erre | email2014-08-22 16:10:06
125? Fúrd nagyobbra. :-)
A nyomatékot lehet feljebb tolni, ha az a cél. Más kipufogó, rövidebb dugattyúszoknya, emelt henger, más hengerfej.
Igazad van, Egyről beszélünk csak te szögekről én meg időről. Vagyis, hogy azonos fordulaton a kipufogó ugyanannyi ideig lesz nyitva bárhova tolja. Csak hamarabb nyit és hamarabb zár.
A többit végül is ugyanazt írtam le mint te.
Annyival megtoldva, hogy ha nem igazítja hozzá a hengert, (Márpedig azt írta "faragás nélkül") akkor alsó holtponton csúnya dolgok történnek és oda is a megnyert teljesítmény.
Értem ám én az elképzelést, csak azt nem értem, hogy minek dugattyúszoknyát reszelgetni, meg hengert emeli, meg az ezzel járó 1000 nyűggel foglalkozni..
Nem egyszerűbb a kipufogó rést "kifaragni" magasabbra, a szívót meg szélesebbre. A dugattyú marad amilyen volt, a felömlök is helyükön maradnak.(igény esetén persze módosítható az is) Így az alsó holtpontnál a dugó teteje egy síkban maradna a kipufogó nyílással, felsőnél meg a szoknya maradna egy síkban a szívónyílással. A forgattyús házban sem nőne a holttér. Nem utolsó sorban felső holtponton a dugóteteje a henger tetejéig érne, tehát a gyári sűrítés is megmaradna (Igény esetén sokkal kisebb munkával csökkenteni is lehetne sz égésteret.). Már csak a kipufogót kellene belőni a nagyobb fordulathoz és kész. Fele annyi munka és ez tényleg hozna némi teljesítménynövekedést.
Nem beszélve arról, hogy ha egyszer megcsinálja és jó lesz az eredmény, a későbbiekben már csak fúrni kell és megy tovább gyári dugattyúval.
Na de erről ennyit, mindenki azt csinál a motorjával amit akar. Legalább foglalkozik vele...
"... Ha emelünk a hengeren miért lesz "faragás nélkül" hosszabb a kipufogási idő? ..."Előszór is nem a kipufogási időről (mert az fordulat függő) van szó hanem a kipufogási (átömlési) szögről(ekről), az(azok) viszont a henger megemelésével növekednek, ami nagyobb fordulatszámot tesz lehetővé. Elvileg a teljesítmény arányos a fordulatszámmal.
Üdvözletem!
En azt szeretném tudni,hogy 125 etz nel a szimeringeket hogy kell beszerelni,melyik oldalával kell lennie,rugós nemrugós?
Fotengely jobb,bal es a lanckerekhez
Továbbra sem stimmel. Ha emelünk a hengeren miért lesz "faragás nélkül" hosszabb a kipufogási idő?
Szerintem ugyanolyan hosszú lesz, csak hamarabb kezdődik, ami tényleg optimálisabb magas fordulaton. Tehát nő a fordulat= nő a teljesítmény. (Az emlegetett nyomaték nem változik) Persze valójában a teljesítmény sem, mert a dugó alsó holtponton a nyílás alá kerül, ami olyan turbulens áramlást okoz, ami nagyon lerontja a gázcserét.
Igen csökken, elenyésző mértékben mert csak a peremeket reszelik és azt is csak az ablakok irányában.
Lehet, hogy gondoltad de, hogy itt:
"A rövidebb dugószoknyával hamarabb nyit és később zár.
Ömlik be a szívócsövön a gáz, ezzel szemben kell visszaáramlania.
Alacsony fordulaton valóban visszaáramlik (membrános beömlő, rezonátorkamra orvosolhatja), bár ez csak nyomatékvesztés 3000 alatt, ahol úgysem használjuk a gépet.
Az egész szoknyarövidítés abból indult, hogy emelünk a hengeren, és faragás nélkül lesz hosszabb a kipufogási és felömlési idő. Emeléskor a szívóidő lecsökken, ezért írtam a dugószoknya rövidítést, ennek kompenzálására."
egy vak hang sincs a hengerfej módosításáról az biztos!
Lehet, hogy a LAdánál is szereznem kellene egy másik hengerfejet, rendbe tenni, leszedetni belőle, és utána alkohollal, LPG-vel használni.
Bár a 95-öst utána el lehet feledni. Esetleg vízbefecskendezés.
Írtam, hogy hengerfejet hozzá kell igazítani az emelt hengerhez.
Dugattyútetőből is lehet reszelni, annál is csökken a kompresszió.
Létezik a normál hosszúmenetesnél hosszabb menetű gyertya?
Igen. Gyenge kompresszióval sokkal többet eszik alkoholból, jó kopresszióval 20%-nál kisebb a többletfogyasztás.
Amit leírtál az igaz de a henger és vele együtt a hengerfej megemelésével csökken a kompresszió vagyis a teljesítmény is. Jobb megoldás ha a dugattyú felső pereméből is reszelsz (csak az ablakoknál).
Igaz, nekem 95-ös benzinnel a kopogás határhoz volt beállítva az égéstér mérete.
Bőven jó az alkohol, csak nem kell túl olajozni.
Nekem 10%-ot dobott a végsebességen, csak az hogy átálltam alkoholra.
Sokkal simábban jár vele a motor, és magasabb fordulatig húz. Alsó fordulaton viszont némileg fulladt nekem, bár ez inkább karburálási gond volt, mert kicsit jobban kellet volna dúsítani.
Sűrítés téma:
a sűrítés fékezi is a motort. Nagyobb sűrítés, erősebb motorfék, nehezebb betolás, kopott motor kisebb motorféke.
A 150 és 125 közt is jól érzékelhető a különbség betoláskor.
Túlkomprimálva az üzemanyag elkezd detonációs égéssel égni, ekkor kezdődik a más üzemanyag használata.
2T olajjal keverve nem biztos, hogy ki tudjuk használni az alkohol magasabb kompressziótűrését. Nálam már volt önműködő üzem, és furcsa, hogy indításkor. Gyújtás nélkül vígan üvöltött a motor. :-)
Igaz. Gyenge anyagból is lehet, de hamar elhasználódik.
A rövidebb dugószoknyával hamarabb nyit és később zár.
Ömlik be a szívócsövön a gáz, ezzel szemben kell visszaáramlania.
Alacsony fordulaton valóban visszaáramlik (membrános beömlő, rezonátorkamra orvosolhatja), bár ez csak nyomatékvesztés 3000 alatt, ahol úgysem használjuk a gépet.
Az egész szoknyarövidítés abból indult, hogy emelünk a hengeren, és faragás nélkül lesz hosszabb a kipufogási és felömlési idő. Emeléskor a szívóidő lecsökken, ezért írtam a dugószoknya rövidítést, ennek kompenzálására.
Defektes keréknél a hátsó kerékre kell helyezni a súlypontot. Gázadással. Van, aki kilométereken át megoldja.
Az MZ úgy van konstruálva, hogy az olajpumpa nem szív levegőt egykerekezés közben sem. :-)
Nem arról beszéltem, hogy 150 fölött fog menni egy széria gép. Ez valóban nem egyszerű mert ez legalább 36-38 Le jelent, Viszont néhány Le (10-15%) minden gond nélkül vele varázsolható minden speciális anyag és technológia nélkül. Az más kérdés, hogy mennyire rövidül meg az élete és menyit fog zabálni.
Igen, a mérnökök reszelték az mzket, és igen, gyorsabbak lettek.
Írtam a múltkor a Sárkány nevű szerelőről. Az egyik etzje talán még 150 felett is tudott menni. Te is utanozhatod. Csak speciálisan edzett henger kell hozzá ami bírja sok felömlőt. Házilag biztosan lehet barkácsolni ilyen hengert. Vagy hanem, lehet normál hengerbe is belevarázsolni 5-7 felömlőt, legfeljebb szétszakad.
A versenyenkénti új főtengelyt is biztosan megengedheti magának mindenki.
Ahogy mindenki birtokában van a pontos adatoknak is az etzkről, beleértve az anyagminőségeket. Biztos azt is el lehet mondani hogy minden etz tulajdonos van olyan képzett gépész mint egy gyári mérnök csapat együtt véve.
Az etz anyagi megfontolásból olyan amilyen, nem az üzemanyag takarékosság szempontjából.
Tehát csak anyag és megmunkálás minőségének javításával lehet gyorsabb gépet kihozni belőlük.
Vagy olyan megoldásokkal amik akkoriban nem voltak még divatban. Szívószelep, powerszelep, programozott előgyújtás. Valószínűleg ezek együtt hoznának érezhető javulást.
Házi kontárkodással szerintem nem tud senki közel 20% javulást elérni.
De ha mégis, mint már szóba került, a menetstabilitást is meg kell oldani. Aki ment már pár ezer kilométert etzvel, az tudja hogy az
nem egyszerű feladat.
"... Sokan azt hiszik, hogy a német gépészek hülyék voltak. ..." - nem egyáltalán nem voltak hülyék, annyira nem, hogy ők maguk "reszelték" az Mz-t a világ egyik leggyorsabb verseny motorjává. Az más kérdés, hogy a széria gép mindig egy kompromisszum eredménye, a teljesítménye igenis növelhető "reszeléssel" viszont ennek ára lesz.
Nem teljesen ugyanaz az eredmény, de jól mondod.
A szívást ugyanakkor hagyja abba mint gyári dugóval, de mivel a felső holtpontban a dugattyú szoknyája a rés fölött van visszafelé több anyagot tol ki a karburátor felé.
A szívó oldalon ugyanolyan rezgés van, mint a kipufogóban. Ezt a csonk hosszával, meg a légszűrőház méretével és alakjával lövik be. Ezt a finom rendszert persze eléggé hazavágja a szoknya kurtítása.
Tehát szívás kezdetekor kisebb a vákuum, ezért lassabb a beszívott gáz sebessége. Ettől kevesebb anyag jut a forgattyús térbe A lassú gáz a végén kevesebbet torlódik, ettől túltöltés is kevesebb. És hab a tortán, hogy ebből a kevés anyagból még többet is tol vissza a légszűrő felé.
Ezek mind apróságok és nagy fordulatnál nem is annyira észlelhető, de rontja a hatásfokot. Főleg az amúgy sem jó gázcsere hatásfokú alacsony fordulaton veszik el a nyomaték.
Sokan azt hiszik, hogy a német gépészek hülyék voltak. Fogom a ráspolyt, lereszelek a szoknyából x mm-t és máris 20km/h-val magasabb lesz a végsebesség, mint azt a buta gyári mérnökök kitalálták.
Ezért írtam azt, hogy ez arra jó, hogy jobban bólogasson, meg zörögjön a dugattyú. :-)
Múlt vasárnap fogtam Kecskemét mellett elsődefektet menet közben... ha lesúlyozva kezd el úszni az eleje az szerintem rosszabb. Homokban persze más tészta.
Nem biztos hogy ugyanakkor hagyja abba a szívást. én úgy emlékszem hogy ha a dugattyú alsó széle feljebb kerül akkor erősödik a benzin vissza köpködése a légszűrőbe. Legalábbis mintha ezt tapasztaltam volna a jawán amikor vastagabb hengertalp tomitést tettem bele, ami szerintem a szívást tekintve ugyan az mint ha a dugattyút kurtítanám. Azaz szerintem ha kurtitjuk a dugót, a szívórés túl sokáig marad szabadon még a dugó lefelé jövetele alatt is.
De én igazából nem ismerem azt hogy mi milyen foknál következik be.
"csak növelni kell a kompressziót."Ez igaz, attól javul a hatásfok, de azért csodát nem kell várni tőke.
" szívási szög megnagyobbodását." Ez is igaz, hamarabb kezd szívni és ugyanakkor hagyja abba.
Mivel a szívás kezdetekor nincs elég vákuum, ezt hívják alul-szívott motornak. Ez nyomaték vesztéssel jár, főleg kis fordulaton.
"... nyomatékot a legnehezebb feljebb tolni..."
Nem is olyan nehéz, (kétüteműnél) csak növelni kell a kompressziót.
"... A dugattyúszoknya rövidítéssel mit érsz el? ..."
A szívási szög megnagyobbodását.
Valójában a nyomatékot a legnehezebb feljebb tolni. A fordulatszámot és ezzel a teljesítményt már sokkal egyszerűbb.
A dugattyúszoknya rövidítéssel mit érsz el?
Jobban bólogat meg zörög benne a dugó? :-D
125? Fúrd nagyobbra. :-)
A nyomatékot lehet feljebb tolni, ha az a cél. Más kipufogó, rövidebb dugattyúszoknya, emelt henger, más hengerfej.
Én nem emlékszem lebegésre. Előre ültem, és előrehajoltam a kettőötvenen. Büszkén feszítve a menetszél rángatja a felsőtested és azon keresztül amotor elejét, akkor már lehet pakolni a búvársúlyokat az első tengelyre és amotor elejére. :-D
A tankra ülés homokban is hasznos, stabil egyenesen futott az addig kígyózó/birkózógép MZ.
Algyőn a gyorsulásin anno ráfeküdtek az MZ-kre. :-)
Most is lehet bűvölni a hengert, alkohol, feltöltő, nitró...
A T72 meredek emelkedőre az MZ-nél gyorsabban megy fel. :-)
köszönöm a sok hozzászólást :) így már sokkal nyugodtabb vagyok.. a kerék is megvan, már csak a láncvédő gumikat kell cserélnem és kész, ha nem néztem be. Tökölök kicsit, mert egyik se bírja két nagyobb körnél tovább :o kellene bele valami merevítés, vagy kopó felület.
Naja :)
125 az én ETZ-m vége. Igaz 17-es lánckerékkel, de nagyobbakkal sem menne szerintem gyorsabban mert elfogy a nyomaték, de talán be lehetne optimalizálni hogy 130-at hátszélben elérje.
Viszont 125-nél már lebeg össze vissza.
Simán gyenge a villa, meg a váz. Hondámnak sem jobb a lengéscsillapítója, de az merevebb (dupla bölcső), és jobba is fogja az utat.
A kispesti Sárkány csinált régen néhány verseny gépet amikor ő maga kiöregedett a versenyzésből. NDKból a gyárból kapott erősített egyedi hengereket. Csinált rájuk csomó felömlőt. Így állítólag ment a 140. De ez nem tegnap volt. Biztos hogy nem maradt senkinél elfekvő ilyen henger.
A tankra ülni még mindig jobb mint a lámpára. Főleg ha az a tank T72-es. Igaz az meg nem megy elég gyorsan. :D :D :D
Ismét előkerültek a 140-el menő ETZ-k?
Ez úgy látszik örök téma. Kéri Lacinál lehet jelentkezni sebességmérésre. Igaz csak egyszer ajánlotta fel, de szerintem most is bevállalja, mert eddig tudtommal nem sok dolga akadt vele. :-)
Amúgy 140-nél tankra ülni? Érdekes elgondolás...
Keményebb első rugó, sűrűbb villaolaj, tankra ülés segít a problémán.
Az utat egyes szögben keresztező vasúti sínen a 140 helyett a 20 a követendő. Egy barátom már csúszott el biciklivel, szerencsére nem lett károsodása az eséstől..pedig fejkoppantás-gyanús esés volt.
Ha nem túl feltűnően kézzel furkált akkor nem kötnek bele. Azt kell mondani ez utángyártott, gyárilag ilyen.
Az hogy mibe kötnek bele személyfüggő, de ha az nincs akkor abba kötnek bele hogy nincs sapkád.
Nem, soha nem mentem ETZvel 140-et Lejtőn se,Talán szakadékba lefelé hátszéllel menne. :)
Komolyra fordítva a szót, lehet hogy Sárkány vagy Bambi csinált már 140-el menő ETZ-t, de kevés ember merne ennyivel menni vele. Aki ment már 120-al ETZ-vél, az tudja miről beszélek. Már azon a sebességének is meglehetősen instabil. 140el menjen az aki megunta az életét, de a vasúti sínt kényelmetlenek találja.
Megint a sebesség mérő hibája lehet a dologban. Több rendkívüli sebességű ETZ-ről derült ki már hogy bizony 120at sem lépi túl ha GPS-szel mérjűk. Ahogy szaporodnak a navigáció képes eszközök, úgy lassulnak a motorok. ;D
Na...
Soha nem mentén lejtőn 21-es lánckerékkel?
Ami jó anyagból készült, alig lehet tönkretenni:
https://www.youtube.com/watch?v=_2I6KoV42Gc
Az ETZ 250 nem tud még pillanatokra sem 140-el menni. A tartós 120 már szép eredmény. Én még nem találkoztam olyan gumival ami nem bírta volna az ETZ sebességét.
Amúgy a Jawám is Vee Rubberrel gurul. Nekem megfelel. Jòl tapad, legalábbis úgy érzem.
Szerbusztok! nem tudom tudtok-e segíteni, érdeklődni szeretnék abroncs minőségjeleivel kapcsolatban. Cserés lett ETZ 250-emen a hátsó, és olcsón tudtam venni ezt: Vee Rubber Enduro 3,50-18 VRM022 TT 62R - Vee Rubber köpeny 37360 -THA .. olyan tipust kerestem, aminek jó a vízelvezetése.
Korábban volt egy yamahám, amiél abroncscserénél nézni kellett egy "H" betűt, mert sebességfüggő volt a köpeny.
Állítólag az MZ tud tartósan 140-et menni, de fogalmam sincs ezeknél az NDK-s jelöléseknél mit kell nézni.
Műszakis lesz a gép.. beadtam szervizbe az abroncsot, holnap szerelik.
Köszönöm az infót :)
Hali,
250-es tárcsafékes etz-m van. Jövő májusban műszakiztatni kell a szekeret, sok időm van addig. A tárcsafék teli van furattal, gondolom az előző tulaj szebbnek/hatékonyabbnak gondolta így. Szerintetek ezzel a megfúrkált féktárcsával átmegy a vizsgán, vagy keresgéljek eredetit?
Az ellenállás csak a töltés szabályozásnál a kapcsolás lágyító. Nincs köze a gyújtáshoz amíg az akku bírja.
Az feszültség lesz nem áram.
És ne a megszakítót nézzed, hanem a trafón kisfeszültségű oldalán mérjed a feszültséget miközben záródik a trafó.
Ilyenkor a trafó beterheli az akkut és az elektromos hálózatot, és ha bármi gond van akkor leesik a feszültség ami már kevés a szikrához.
ha rájövök tuti én is röhögni fogok rajta, hogy ezt mennyire benéztem, de addig rögös még az út :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|