:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Forditva próbáltad berakni mi?A lánckeréktengely vlt a kupplung felől.Épp most akartam irni hogy ez is lehetséges.
Már sikerült megoldani:))
Tetszik.:) Az enyém lapátoltabb formát mutat.:) De azért a látszat ellenére az is egyben van.:)
Izlések és pofonok...:) mivel nekem még mindig van kb tíz halom, még nyák is akad, én a halt fordítottam volna meg úgy, hogy felirat, besűlyesztett pont legyen lefele.:) Vagy kapott volna még egy kis fetet meg egy ellenállást inverternek.:) De aki inkább mechanikus beállítottságú, az fúrjon.:)
De jó hogy szólsz, mert kinyomozzuk a dolgot, és lehet hogy a weblapomon is figyelembe veszem a fordítottságot.ETZ jeladóval tutira az egy kis fet és a nagy fet megoldás a jó. Épp tegnap jutottam el odáig, hogy volt erőm betenni a sajátomba is ezt a variációt. Nagyon pöpecnek tűnik.
Menet próbánál igazából csak annyit figyelhetsz meg, hogy erős és stabil e a szikra, vagyis, hogy szabályosan jár e extrémebb terheléseknél is. ha jól saccolom, stabilabbnak kell lennie az alapjáratnak is. Esetleg pár tíz kilométer után megfogdoshatod a trafót is, nem melegszi e. Az igazi hibaforrás a hal ic. Némelyik nem szereti a blokban uralkodó hőmérsékletet, esetleg a tápfesz minőségére is érzékenyek lehetnek, A rajzaim kimondottan e célra készült halokra vonatkoznak. Ha gagyibb a hal, esetleg célszerű egy pici tápot csinálni neki. Mivel nekem kimondottan szar haljaim vannak, én egy 7805 ICről adok a halnak delejt.Így már használtam pár ezer kilométert nyári hőségben, kibírta. Visszatérve a menetpróbára: Elég hideg van, közel sem biztos, hogy kijön akár ezer kilométer alatt a hiba, ha van benne. Majd jövőre! :)))
Ha meg tudod tenni, csinálj egy tartalék halos megoldást, hogyha elszállna, cserélni tudj, ne maradj az út szélén. A fetek ha nem gyári hibássak, birni fogják, ha bírják az első száz métert.
Az egyszerűségről annyit, hogy erről ismerszik meg a szakember. :) Vagy elszáll az agya és olyasmit csinál, amit élő ember nem tud követni, vagy hallgat a józan eszére, és a létező legegyszrűbbet csinálja meg.:) Köztes megoldás nincs! :))
Amúgy ne nekem köszönd, hanem a FETeknek. Egyszerűen adják magukat erre a felhasználásra, olyanok, hogy még csak méretezni sem kell nagyon az áramkort.Én csak felfigyeltem az előnyös tulajdonságaikra, ugyanúgy, mint sokan mások. Csak én le is írtam.:))
Igen arra gondolok.Csak az a gond hogy már a bal oldaliba sem stimmel.Nem tudom mit néztem el...
Milyen vezető csapszegre gondolsz?Amin a léptetővillák vannak?Először a bal oldali blokkfélbe rakd bele a váltót.Ha ott helyre megy minden akkor nem lehet gond a másik oldalival.
Már megint van egy kis gond.
összeszerelésnél szétesett a váltóm...:S
Megpróbáltam összerakni a video szerint,amikor bepróbáltam a blokkba minden jó csak az a vezető csapszeg nem megy be a helyére kb 1centivel van a furat mellett.
Mit ronthattam el?Valaki esetleg?
Szia Árpád!Haladok a fetes projektel.Már a motorban van,csak mivel Trabi mágnes van benne ezért 180 fokkal odébb szikrázik.Most furhatok uj lukat a stiftnek(ugy van megoldva ahogy Peti74 oldalán láttam).Ha összejön és menetpróba lesz,mit figyeljek meg?Mennyit menjek vele hogy kiderüljön hogy okés lett?
Ja egyébként mindenkinek ajánlom Árpád fetes elképzelését.Olcsó,kis helyet foglal és kevés alkatrészből áll(kevesebb hiba).
Köszi Árpád!
Mi az a dupla hídváz?!!! Az hogy nyugodtan lehet vele menni , az 250-es MZ-re vonatkozik? Többet, vagy kevesebbet akarsz e 20 kilométernél menni 130-al? Olvastad e a kezelésiben, hogy egy gyári bejáratott ETZ250 végsebessége 125-130 kilométer/óra? Gondolod, hogy az után gyártott alkatrészek jobbak, mint az eredetiek? Jobb gépésznek tartod magad, mint a gyár mérnök gárdája? Ha nem, ki fogja és mennyiért megcsinálni a szükséges tuningot?
Hány kilométert vezettél már legalább 150 kilos, 20 pacisnál erőssebb gépen? Ebből ETZ-n, vagy TS-en hányat?
Akkor hajrá! Már csak egy nyolcas skulót kell szerezni.:) Az talán csak akad valamelyik ismerősödnek, vagy akár még neked is.:)
azért szerintem egy dupla hídvázzal nyugottan lehet 140et is menni bár a motornak nem a legjobb. mindenesetre mindenki úgy használja MZ-jét ahogy akarja. én bizti fogok vele 130at menni de nem 20km-en keresztül.
8 mm átmérőjű csapágygolyó való bele...
A rugót is elhagytad? A golyó könnyen pótolható, Bármilyen csapágygolyó jó, ami eléggé passzol a furatba.A rugó is pótolható, ha nehezebben is.
És ennek tudja valaki a nevét?:)
Gondolom motoros boltban kapható...
Remélem:S
Hát az elég jó lenne ha benne lenne.....
Ha csak pislákol, akkor dobj rá 2 kosár hasított fát, hogy lángra kapjon, ha meg azt akarod, hogy elaludjon, akkor boríts rá egy vödör vizet. :D
Ja, nem parázsról volt szó? Akkor fogalmam sincs. :D
Sziasztok még mindig várok megoldásokatt a pislógó tőltés lámpa ügyében,nekem már nincs lővesem miért nem alszik el teljesen.
Ha káros hatásnak minősül az, hogy rázkódásra bármikor leeshet üresből egyesbe....:) Esetleg nehezen találod majd meg az ürest. Az a kis golyó a rugóval az üres pozicionáló, vagy minek nevezzem.
most vettem észre hogy a blokk alján az olajleeresztő melletti csavarból hiányzik az a kis golyó.Annak mi a feladata?Ha kihagyom a blokkból lehet valami káros hatása?
Etz 250:)
125-250 négyüteműn töprengek én is.De azokhoz drága az alkatrész :(
Hol lehet megtekinteni azt a DT-t, ami 2 litert eszik, és 100-at megy?
SR125 :) pont ilyen, viszi a 100-at és 2 litert fogyaszt, öreg 2T motortól ne vár csodát.
Esetleg Yamaha DT50 ez is viszi a 100-at és ez is 2 litert eszik, ha már 2T és ezek olcsók is, meg papír sem kell hozzá.
Igen, de ezzel többet eszik.Éljen a fillérbszás!
SÁTÁN :))))))))
Szerintem is hulladék.Nekem olyan motor kellene, ami bírja a 90-100-at utazóban, kis fogyasztással, és 40-50nél 2 liter körül eszik.
igen.. a rezó borzalmas vibrációkat szabadított a vázra.. rettenet volt. és gondolj bele.. 70nél vééééééééééééééééééééééééééééééé.. ilyen rohadt éles beteg repedt hangon(hiába került rá tompító késöbb) aztán 80tól meg váááááááááááááááááááá még borzalmasabb még idegesítőbb hangon. voltam vele igy SÁTÁN(kis település agtelek alatt valamivel) tőlem 280km, mire odaértem már az élettől is elment a kedvem. ÉN HÜLYE! annak idején miért pont a szép gyári dobomat vágtam fel, és csináltam belőle rezót... meg alapból minek csináltam rezót???!?! ilyen eget rengető baromságot. amikor idén augusztusba sikeresen összeraktam 3 db gyári dobból egy használhatót, akkor el voltam ájúlva, hogy a kiscsúzli egy jó motor, és nem egy rémálom. ma készűlt el a polírozása a san-lorenzói börzén vett gyári dobomnak, ami végre nem csak jó, hanem szép is. kiégettem.. csodásan megy vele a motor, csöndes.. 80nál a blokk hangját se, és a kipufogó hangját se hallom a korántsem zajtalan sisakomba. Vibráció zéró! minden fordulattartományba.
nekem semmi jogom a motorodat becsmérelni, (már ha neked is kicsi van) de az a kicsi ami 4 körül zabál az valahol szar.
Úgy tűnik, tényleg jobb székletért- vizeletért roncsot venni, és azt megcsinálni.Ekkor van egy sok pénzből feljavított jó motorod.ellenkező esetben veszel egy kívülről jó állapotban lévő gépet méregdrágán, majd ugyanúgy költesz arra is.
haramdikért jár a pont :D
Erről nem a Honda tehet, hanem a kókánymester előző tulaj.
A Hondások nem végeznek félmunkát.Nem ragad meg.Ha mégis, akkor az valóban megragadás,az a motor javítás nélkül többet soha nem indul be.
A fehér gyertya több dolgot jelenthet:
1.Túl kis hőértékű a gyerta az adott hőterheléshez.
2.Túlságosan hajtod a motort az adott motorbeállításhoz képest.(beépített légycsapó a jobb kezedre)
3.Elfelejtetted beindítani a motort az új gyertya beszerelése óta. :D
Erről a főtengelybeállásról rossz öblítés miatt Bambi tudna pontos infókat mondani, neki hatalmas gyakorlati tapasztalata van.Én csak elméletben elmazsolázok rajta.A porlasztóból bekerül a benzin a keverékkel a forgattyúsházba,ahol nagy része kicsapódik.Túl gyenge öblítés esetén nem megy át a fogházból a hengerbe, amitől a henger ragadhatna meg, de a főtengő nem.Túl erős öblítés esetén egyből távozna a kipufogóba,ekkor valóban kevesebb olaj keni a motort,de a kipufogóba távozó, és a rezó által vissza nem töltött keverék miatt kevesebb marad a hengerben, emiatt a motornak gyengébbnek kell lennie.Persze ez csak elmélet, én igénylem az 1,8 literes puffantót.Azzal 2-en utaznánk, egyedüli motorozáshoz pedig vennék egy Cinconyt.
Waresz, a rezonátoroddal nagyon rezgett a motorod 70 felett, a gyári kipufogóval pedig símán fut??
Én a lassú tempóban 3,5 litert fogyasztó nagy ETZ-t könnyebben el tudom képzelni, mint a 100-nál 4 litert fogyasztó változatát.Bevallom, örülnék is egy ilyen motornak.Még a kicsi sem tud 4 literrel megelégedni még 90-nél sem.
Nekem még 1 éve a váltóm ált be menet közben 70-nél. Húztam egy jó kis csíkot a blokkoló hátsókerékkel. :D
Beakadt lánc húzósabb probléma, ott nincs lehetőséged kuplungolni.
A legszebb bukást én se beragadt blokk, hanem elszakadt lánc miatt láttam.Kb 20 kilométerre voltunk a célunktól, amikor az ismerősnek elszakadt a lánca és be is akadt a TZ-n olyan 80 nál. Azt hittem motor nélkül is célba ér a földön csúszva. Egyenes szakaszon történt a dolog, de a motor egy pillanat alatt kidobta farát plussz oldalt is dőlt. Majdnem én is belerohantam hátulról. Azt hiszem, azért egy beállt blokk is tud hasonlót művelni. Gondolom ilyenkor a motor viselkedését a villa, a hátsó rugós tagok, a kerék beállítása, futófelületének minősége befolyásolja. Valahogy én szeretem az ilyesmit elkerülni, igyekszem kiköszöbölni az idevezető hibákat. Úgyis el tudok patkolni, ha egy autós feltaszajt, nem kell magamnak is gyártani a lehetőségeket.
Elvétve veterán börzéken.
De a mostanában kapható, Berta, Pal és Lengyel gyártmányu dugatyúk és jól muzsikálnak.
Igen, szokták jelölni a pontossági tartományt, de ha felújítasz akkor elég ha a következő túlméretet megveszed és a gépműhelyben pontosan a dugatyúhoz illesztik a hengert...jobb helyen.
Najó, igazad van. Abból indultam ki hogy ha meg is szorult a motorom, 10perc állás után tovább tudtam vele menni.
Ez alol a Honda volt kivétel. Ott 140-nél akadt meg a főtengely és úgy is maradt.
Blokkoló hátsókerék még nem okozott gondot nekem, hacsak nem ledöntött motornál jön, de egyenesben szokás megszorulni, nem a kanyarban.
Többször próbáltam több különböző járműben, soha semmilyen változást nem tapasztaltam széria állapotu motorral. Tehát tapasztalataim alapján ha van is különbség én túl süket vagyok ahoz hogy meghalljam a különbséget.
Eddig kizárólag az E85 okozott változást a TS-emben. Csendesebb motor, simább járás, nagyobb nyomaték és jobb fordulat tűrés. Stabil +10km/h végsebesség ami nem fogható a hátszélre, főleg hogy 2 hétig használtam. Mindezt gyujtás és kompresszió modosítás nélkül, És a karbi beállítástól sem kellet meghülyülnöm :)
Hááát....:) Nem teljesen értek veled egyet. Attol függ mennyire szorul meg.Ha rendesen beáll, akkor jöhet egy jó kis bukás is vele, annál azért jobb egy likas dugó.:)
Helló Mindenki!
Valahol lehet gyári dugót venni? Ha nincs melyik a legmegbízhatóbb, és hol lehet kapni. Igaz az hogy gyárilag egy méreten belül szinjelzések voltak? Kösz!
Ha olyan szegény a keverék, hogy fehér a gyertya akkor simán túlmelegedhet, nem a kenés hiánya a probléma.
Ilyenkor a megszorulás a legjobb dolgo ami történhet, mert akár lukasra is éghet a dugatyú.
Kicsit ingerültnek tűnsz.
Főleg akkor jó a gyári, ha MZ-ről van szó. Akárhogy szoci jószágok voltak, meglehetősen jól sikerült a méretezésük. Amire kitalálták őket-90 körüli utazó sebességel nagyobb utakat megtenni keményebb emelkedők nélkül, illetve a városban viszonylag jól gyorsulni- szerintem napjainkban is igen megfelelő.Ha valaki nem valami speciális célra használja az MZ-jét, kár hozzá piszkálni. Jobb nem valószínű hogy lesz(ne legyünk sokkal okossabbak mint a gyár mérnök gárdája), viszont nagyon jó eséllyel rontunk rajta. Amúgy a végsebességre visszatérve: Azt úgy se érdemes növelni, mert motorozzon hosszabb távot 110 felett a közutakon ezekkel a motorokkal az, akinek... No jó, nem mondok csúnyát. De le kell szögeznem, ezekkel a vázakkal 130at menni öngyilkosság, sőt gyilkossági kísérlet is, hiszen másokat is veszélyeztet egy ekkora sebességgel az úton imbolygó ilyen motor.A főtengely pedig valóban szinte bármilyen keveréknél megszorulhat, ha szar az öblítés.Legalábbis így hallottam szakemberektől, és a logikám is ezt diktálja.Az én izlésem szerint a tuning egy MZhez hasonlóan megkonstruált motor esetében szorítkozzon a valóban gyengén sikerült, vagy azóta elavult részekre. Villamerevítés, gyújtás, elektromos berendezések. Esetleg izlés szerint a motor kényelmén is lehet változtatni, de az inkább csak átalakítás.Magas kormány, másik ülés, esetleg a lábtartó átvariálása.
én nem akarok spórolni. és azt meg nem lehet általánosítani, hogy 30astól nem szorulnak a főtengelyek. ha el van b@szva a motor öblítése, akkor igenis megszorulhat. különben meg nem motorozok lassan. Így is 70-90 között megyek. jó a fogyasztsom, a motor nem rezonál mint állat, és a hangja meg milliószor jobb! kényelmesebb, alacsony tartományba nyomatékos.. rezó agyament simsonosoknak való. meg a 4-5-6felömlős henger... akik azt élvezik hogy 10000ret forog a gépük, és visít mint egy disznó.állandóan azzal kérkednek hogy menyi a gépük végsebessége, az hogy nem lehet velük egyhuzamba 10km-t se megtenni, mert leszakad a feje az embernek, az nem érdekli őket. én kinőttem ebböl. a gyári megoldás a legjobb
biztos úgy van ahogy mondod. így én is okosabb lettem:D. azt írni akartam viszont én is hogy a csúcskategóriás benzinekbe biztos van valami plusz cucc ami javíthat teljesítményt.nem az oktánoktól megy jobban (már ha jobban megy)
A faterodnak a motorjában gyári új alkatrészek voltak,ami sokkal tartósabb mint a most kapható termékek.Nem beszélve az akkor forgalomba lévő 86-os benzinről,aminek az ólomtartalma miatt,messze nem kopogtag így az mz-k,mint most,és ezáltal tartósabbak is voltak az ólmozot üzemanyagtól.Ráadásul a mostani 100-as benzinnel,semmivel sem gyorsabbak az mz-k mint régen,viszont jobban csörögnek.:-)
kiválló írás.Néha nem árt egy szakirodalomra támaszkodó,és gyakorlatban is megvalósított tapasztalok közzététele,a mendemondákkal szembe.:-)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|