hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 20:51:09
Igen, de ezzel többet eszik.Éljen a fillérbszás!
SÁTÁN :))))))))
sorszám: 31099 (102923)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 20:13:55)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 20:49:10
Szerintem is hulladék.Nekem olyan motor kellene, ami bírja a 90-100-at utazóban, kis fogyasztással, és 40-50nél 2 liter körül eszik.
sorszám: 31098 (102922)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 19:58:35)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-28 20:13:55
igen.. a rezó borzalmas vibrációkat szabadított a vázra.. rettenet volt. és gondolj bele.. 70nél vééééééééééééééééééééééééééééééé.. ilyen rohadt éles beteg repedt hangon(hiába került rá tompító késöbb) aztán 80tól meg váááááááááááááááááááá még borzalmasabb még idegesítőbb hangon. voltam vele igy SÁTÁN(kis település agtelek alatt valamivel) tőlem 280km, mire odaértem már az élettől is elment a kedvem. ÉN HÜLYE! annak idején miért pont a szép gyári dobomat vágtam fel, és csináltam belőle rezót... meg alapból minek csináltam rezót???!?! ilyen eget rengető baromságot. amikor idén augusztusba sikeresen összeraktam 3 db gyári dobból egy használhatót, akkor el voltam ájúlva, hogy a kiscsúzli egy jó motor, és nem egy rémálom. ma készűlt el a polírozása a san-lorenzói börzén vett gyári dobomnak, ami végre nem csak jó, hanem szép is. kiégettem.. csodásan megy vele a motor, csöndes.. 80nál a blokk hangját se, és a kipufogó hangját se hallom a korántsem zajtalan sisakomba. Vibráció zéró! minden fordulattartományba.
sorszám: 31097 (102921)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-28 17:50:48)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-28 19:58:35
nekem semmi jogom a motorodat becsmérelni, (már ha neked is kicsi van) de az a kicsi ami 4 körül zabál az valahol szar.
sorszám: 31096 (102920)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-28 17:27:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 19:48:56
Úgy tűnik, tényleg jobb székletért- vizeletért roncsot venni, és azt megcsinálni.Ekkor van egy sok pénzből feljavított jó motorod.ellenkező esetben veszel egy kívülről jó állapotban lévő gépet méregdrágán, majd ugyanúgy költesz arra is.
sorszám: 31095 (102918)
(előzmény: Keri, 2008-10-28 18:40:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-28 18:45:46
haramdikért jár a pont :D
sorszám: 31094 (102915)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-28 18:04:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-28 18:40:02
Erről nem a Honda tehet, hanem a kókánymester előző tulaj.
sorszám: 31093 (102914)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-28 18:07:42)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 18:07:42
A Hondások nem végeznek félmunkát.Nem ragad meg.Ha mégis, akkor az valóban megragadás,az a motor javítás nélkül többet soha nem indul be.
sorszám: 31092 (102912)
(előzmény: Keri, 2008-10-28 11:30:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 18:04:20
A fehér gyertya több dolgot jelenthet:
1.Túl kis hőértékű a gyerta az adott hőterheléshez.
2.Túlságosan hajtod a motort az adott motorbeállításhoz képest.(beépített légycsapó a jobb kezedre)
3.Elfelejtetted beindítani a motort az új gyertya beszerelése óta. :D
sorszám: 31091 (102911)
(előzmény: Keri, 2008-10-28 11:10:11)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 17:59:01
Erről a főtengelybeállásról rossz öblítés miatt Bambi tudna pontos infókat mondani, neki hatalmas gyakorlati tapasztalata van.Én csak elméletben elmazsolázok rajta.A porlasztóból bekerül a benzin a keverékkel a forgattyúsházba,ahol nagy része kicsapódik.Túl gyenge öblítés esetén nem megy át a fogházból a hengerbe, amitől a henger ragadhatna meg, de a főtengő nem.Túl erős öblítés esetén egyből távozna a kipufogóba,ekkor valóban kevesebb olaj keni a motort,de a kipufogóba távozó, és a rezó által vissza nem töltött keverék miatt kevesebb marad a hengerben, emiatt a motornak gyengébbnek kell lennie.Persze ez csak elmélet, én igénylem az 1,8 literes puffantót.Azzal 2-en utaznánk, egyedüli motorozáshoz pedig vennék egy Cinconyt.
sorszám: 31090 (102910)
(előzmény: Árpád, 2008-10-28 11:01:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 17:50:48
Waresz, a rezonátoroddal nagyon rezgett a motorod 70 felett, a gyári kipufogóval pedig símán fut??
sorszám: 31089 (102909)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 10:16:11)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 17:27:32
Én a lassú tempóban 3,5 litert fogyasztó nagy ETZ-t könnyebben el tudom képzelni, mint a 100-nál 4 litert fogyasztó változatát.Bevallom, örülnék is egy ilyen motornak.Még a kicsi sem tud 4 literrel megelégedni még 90-nél sem.
sorszám: 31088 (102907)
(előzmény: Árpád, 2008-10-28 07:54:53)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-10-28 12:37:03
Nekem még 1 éve a váltóm ált be menet közben 70-nél. Húztam egy jó kis csíkot a blokkoló hátsókerékkel. :D
sorszám: 31087 (102903)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-28 12:19:58
Beakadt lánc húzósabb probléma, ott nincs lehetőséged kuplungolni.
sorszám: 31086 (102901)
(előzmény: Árpád, 2008-10-28 12:02:02)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-28 12:02:02
A legszebb bukást én se beragadt blokk, hanem elszakadt lánc miatt láttam.Kb 20 kilométerre voltunk a célunktól, amikor az ismerősnek elszakadt a lánca és be is akadt a TZ-n olyan 80 nál. Azt hittem motor nélkül is célba ér a földön csúszva. Egyenes szakaszon történt a dolog, de a motor egy pillanat alatt kidobta farát plussz oldalt is dőlt. Majdnem én is belerohantam hátulról. Azt hiszem, azért egy beállt blokk is tud hasonlót művelni. Gondolom ilyenkor a motor viselkedését a villa, a hátsó rugós tagok, a kerék beállítása, futófelületének minősége befolyásolja. Valahogy én szeretem az ilyesmit elkerülni, igyekszem kiköszöbölni az idevezető hibákat. Úgyis el tudok patkolni, ha egy autós feltaszajt, nem kell magamnak is gyártani a lehetőségeket.
sorszám: 31085 (102900)
(előzmény: Keri, 2008-10-28 11:30:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-28 11:33:03
Elvétve veterán börzéken.
De a mostanában kapható, Berta, Pal és Lengyel gyártmányu dugatyúk és jól muzsikálnak.

Igen, szokták jelölni a pontossági tartományt, de ha felújítasz akkor elég ha a következő túlméretet megveszed és a gépműhelyben pontosan a dugatyúhoz illesztik a hengert...jobb helyen.
sorszám: 31084 (102897)
(előzmény: Pápics, 2008-10-28 11:19:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-28 11:30:17
Najó, igazad van. Abból indultam ki hogy ha meg is szorult a motorom, 10perc állás után tovább tudtam vele menni.

Ez alol a Honda volt kivétel. Ott 140-nél akadt meg a főtengely és úgy is maradt.

Blokkoló hátsókerék még nem okozott gondot nekem, hacsak nem ledöntött motornál jön, de egyenesben szokás megszorulni, nem a kanyarban.
sorszám: 31083 (102896)
(előzmény: Árpád, 2008-10-28 11:19:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-28 11:24:49
Többször próbáltam több különböző járműben, soha semmilyen változást nem tapasztaltam széria állapotu motorral. Tehát tapasztalataim alapján ha van is különbség én túl süket vagyok ahoz hogy meghalljam a különbséget.

Eddig kizárólag az E85 okozott változást a TS-emben. Csendesebb motor, simább járás, nagyobb nyomaték és jobb fordulat tűrés. Stabil +10km/h végsebesség ami nem fogható a hátszélre, főleg hogy 2 hétig használtam. Mindezt gyujtás és kompresszió modosítás nélkül, És a karbi beállítástól sem kellet meghülyülnöm :)
sorszám: 31082 (102893)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 09:55:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-28 11:19:18
Hááát....:) Nem teljesen értek veled egyet. Attol függ mennyire szorul meg.Ha rendesen beáll, akkor jöhet egy jó kis bukás is vele, annál azért jobb egy likas dugó.:)
sorszám: 31081 (102892)
(előzmény: Keri, 2008-10-28 11:10:11)

 
 
Pápics
válasz erre | email2008-10-28 11:19:01
Helló Mindenki!
Valahol lehet gyári dugót venni? Ha nincs melyik a legmegbízhatóbb, és hol lehet kapni. Igaz az hogy gyárilag egy méreten belül szinjelzések voltak? Kösz!
sorszám: 31080 (102891)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-28 11:10:11
Ha olyan szegény a keverék, hogy fehér a gyertya akkor simán túlmelegedhet, nem a kenés hiánya a probléma.
Ilyenkor a megszorulás a legjobb dolgo ami történhet, mert akár lukasra is éghet a dugatyú.
sorszám: 31079 (102890)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-28 06:28:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-28 11:04:04
Kicsit ingerültnek tűnsz.
sorszám: 31078 (102888)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 00:27:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-28 11:01:56
Főleg akkor jó a gyári, ha MZ-ről van szó. Akárhogy szoci jószágok voltak, meglehetősen jól sikerült a méretezésük. Amire kitalálták őket-90 körüli utazó sebességel nagyobb utakat megtenni keményebb emelkedők nélkül, illetve a városban viszonylag jól gyorsulni- szerintem napjainkban is igen megfelelő.Ha valaki nem valami speciális célra használja az MZ-jét, kár hozzá piszkálni. Jobb nem valószínű hogy lesz(ne legyünk sokkal okossabbak mint a gyár mérnök gárdája), viszont nagyon jó eséllyel rontunk rajta. Amúgy a végsebességre visszatérve: Azt úgy se érdemes növelni, mert motorozzon hosszabb távot 110 felett a közutakon ezekkel a motorokkal az, akinek... No jó, nem mondok csúnyát. De le kell szögeznem, ezekkel a vázakkal 130at menni öngyilkosság, sőt gyilkossági kísérlet is, hiszen másokat is veszélyeztet egy ekkora sebességgel az úton imbolygó ilyen motor.A főtengely pedig valóban szinte bármilyen keveréknél megszorulhat, ha szar az öblítés.Legalábbis így hallottam szakemberektől, és a logikám is ezt diktálja.Az én izlésem szerint a tuning egy MZhez hasonlóan megkonstruált motor esetében szorítkozzon a valóban gyengén sikerült, vagy azóta elavult részekre. Villamerevítés, gyújtás, elektromos berendezések. Esetleg izlés szerint a motor kényelmén is lehet változtatni, de az inkább csak átalakítás.Magas kormány, másik ülés, esetleg a lábtartó átvariálása.
sorszám: 31077 (102887)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 10:16:11)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-28 10:16:11
én nem akarok spórolni. és azt meg nem lehet általánosítani, hogy 30astól nem szorulnak a főtengelyek. ha el van b@szva a motor öblítése, akkor igenis megszorulhat. különben meg nem motorozok lassan. Így is 70-90 között megyek. jó a fogyasztsom, a motor nem rezonál mint állat, és a hangja meg milliószor jobb! kényelmesebb, alacsony tartományba nyomatékos.. rezó agyament simsonosoknak való. meg a 4-5-6felömlős henger... akik azt élvezik hogy 10000ret forog a gépük, és visít mint egy disznó.állandóan azzal kérkednek hogy menyi a gépük végsebessége, az hogy nem lehet velük egyhuzamba 10km-t se megtenni, mert leszakad a feje az embernek, az nem érdekli őket. én kinőttem ebböl. a gyári megoldás a legjobb
sorszám: 31076 (102882)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-28 06:28:43)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-28 09:55:15
biztos úgy van ahogy mondod. így én is okosabb lettem:D. azt írni akartam viszont én is hogy a csúcskategóriás benzinekbe biztos van valami plusz cucc ami javíthat teljesítményt.nem az oktánoktól megy jobban (már ha jobban megy)
sorszám: 31075 (102881)
(előzmény: Árpád, 2008-10-28 07:54:53)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-28 08:35:10
A faterodnak a motorjában gyári új alkatrészek voltak,ami sokkal tartósabb mint a most kapható termékek.Nem beszélve az akkor forgalomba lévő 86-os benzinről,aminek az ólomtartalma miatt,messze nem kopogtag így az mz-k,mint most,és ezáltal tartósabbak is voltak az ólmozot üzemanyagtól.Ráadásul a mostani 100-as benzinnel,semmivel sem gyorsabbak az mz-k mint régen,viszont jobban csörögnek.:-)
sorszám: 31074 (102880)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 00:09:33)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-28 08:19:59
kiválló írás.Néha nem árt egy szakirodalomra támaszkodó,és gyakorlatban is megvalósított tapasztalok közzététele,a mendemondákkal szembe.:-)
sorszám: 31073 (102878)
(előzmény: Árpád, 2008-10-28 07:54:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-28 07:54:53
Az oktán szám nem egy az egyben kompresszió tűrés. Az oktán szám mint neve is mutatja, arány szám. A normál heptán és az izooktán aránya. Kompresszió tűrés úgy lesz a dologból, hogy , hogy az izooktán összenyomhatóbb öngyulladás nélkül mint a heptán. Természetesen adalékolással változtathják az üzemanyag ninőségét úgy, hogy olyan, mintha több izó lenne benne.Tehát végső soron valóban következtethetünk a kompresszió tűrésre az oktán számból.
Ha egy motorba magassabb oktán számú benzint öntünk, nem történik igazából semmi sem.Úgy tudom, azonos nyomáson kb ugyan olyan gyorsan ég el a különböző oktán számú benzin, és azoos mennyiségű, nyomású gáz is keletkezik.A magassabb oktán szám akkor látszik meg, ha hozzá alakítjuk a gyújtás pilanatának nyomását is. Azaz leszedünk a hengerfelyből. Természetesn ez csak akkor müxik, ha a motor kompressziója megfelelő. Kérdés, hogy egy alacsonyabb nyomásra tervezett rendszerben hány ezer kilométerig tartható fent a megnövelt kompresszió.A gyújtást is értelemszerűen állítani kell.
Egy dolog van, ami valamelyest igaz: Némelyik kétütemű valóban jobban megy a vpowerrel. De ez nem oktánszám miatt van, hanem a löttyben van valami adalék, amitől jobban csúszik a dugó. Ezt robogóval tapasztaltam, az ETZ-m le se szarja a különbséget.
Utóirat: Ez az oktánszám dolog olyan mint a 140nnel menő, esetleg 3.5 litert zabáló nagy tz. Masszív legendák keringenek, néhányan annyira elhiszik a mesét, hogy bebeszélik maguknak a tapasztalatuk ellenére, hogy igaz.Azoknak akik fel tudnak lépni erre a forumra lehetőségük lenne arra is hogy sétáljanak az információs sztrádán. Szerintem elég sok anyagot lehet találni arról, hogyan is működnek a robbanó motorok.
sorszám: 31072 (102877)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 00:42:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 06:32:42
Jobban megy, de csak ha elegendően nagy a sűrítése, másképp túl lassan ég a nagyobb oktánszámú benzin, ez rossz hatásfokot eredményez.Nekem könnyen bemorajlik a 95-ös is.125-ös hengeren 150-es fejjel alig észlelhető, de gyenge is mint a lepke****.
sorszám: 31071 (102876)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 00:42:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-28 06:28:43
30-as keverék mellett nem igazán ragadoznak a főtengelyek.Ha kevés az üzemanyag, és olaj, nem megy a motor, tehát fordulat nélkül nem tud beragadni Óvatosan hajtva.Ha rezonancián van a kipufogó,akkor viszont pontosan vissaztölti a hengerbe a kipufogóba kijutott keveréket, és ideális lesz a töltés, a kipufogóba csak füstgáz jut.Ott valami más miatt ragadt a főtengőd.
Egyébként két literes fogyasztás mellet 20-asra keverve még mindig jobban jársz, mint 3 literes mellet 30-asra keverve.Olaj ugyanúgy 1dl, de megspóroltál 1 liter benzint, és még lassan sem motoroztál.
sorszám: 31070 (102875)
(előzmény: waresz, 2008-10-28 00:27:34)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-28 00:42:34
mindenki tisztában van hogy azzal hogy mit jelent az oktánszám ???? KOMPRESSZIÓTŰRÉS!!!! van értelme nekünk erről beszélni? ha volna 91es akkor azt tankolnék, vagy inkább 88ast. nem véletlenül szűnt meg a 98-as.. mert egy eget rengető baromság! nincs olyan jármű az utcákon amibe kevés volna a 95ös. a 100-105 oktán még nagyobb baromság.. ezen kívűl a csúcshülyeség az oktánszám növelő adalék. JOBBAN MEGY ETTŐL A GÉP?? hiszi a piszi! ez egy mese! te bemeséled magadnak, és valóra válik.. (ez a hipohonder betegség..:D) tudod miért ment jobban a géped? mert hátszél volt, vagy lejtő. valójában amitől tényleg jobban megy a motor az pl az hogy ha tankolás elött egy liter foltbenzint belecsapsz a tankba és arra nyomatod rá a sima benyót,meg az olajat. attól tényleg jobban fog menni(meg is szorul mint a Pics@)vagy "öncsé hozzá kerozint". az hogy nem rég megjelent az E85 az egy dolog. szerintem nekünk ezzel sem igazán érdemes foglalkozni. nem erre van kitalálva a porlasztó. mire jól behangolod, meghülyülsz. az új suzuki swiftekbe simán csak bele kell tankolni, mert ott van légtömegmérő, lambda szonda, és képes a befecskendezőt hozzáhangolni a megváltozott égési viszonyokhoz. (tudoooom.. légtömegmérő, meg lambda szonda van még egy millió helyen.. meg lehet hogy más szerkezet is képes erre..)
sorszám: 31069 (102873)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-28 00:27:34
nem tudom már ki írta, hogy miért nem használom a rezómmal a kiscsúzlit... hát azért nem, mert az addig zajtalan főtengelyem kevesebb mint 1000km-en belül úgy megragadt, rossz volt hallani! szegényre állított porlasztó, visszavett úszószint, vágott súber, hogy legyen alapjárat(akkor még nem jöttem rá, hogy lehet normálisan alapjáratot csinálni) a gyertya nem barna volt hanem fehér. gyorsúlt mint az állat, jól kiforgott, rezó nagyokat tolt rajta 4500tól. .természetesen ez alá nem is engedtem a fordulatot... faszán elment a gép kenése.. hiába volt 30-40re keverve.. kiköpött minden keveréket amikor a rezó épp nem volt üzemi tartományba, amikor meg üzemi tartományba ért, akkor olyat szedett ki a gépből, ami nem volt belekalkulálva gyárilag.. és egyszerűen nem bírta.. ha valaki nem hiszi, jöjjön, csinálok szívesen ilyen beállítást, meg rezonátort kis TSre, garantálom, hogy 2liter körül lesz a fogyasztása folyamatos 80körüli tempónál. én már kikísérleteztem magam egy egész életre.. normális hangolt dob utcára?? NEM LÉTEZIK! egyszerűen nem lehet ilyet csinálni. MZre biztos nem! fogyasztást csökkenteni, mellékhatások nélkül megintcsak nem! valaminek van értelme, pl: 125ösből 150est csinálni, ezzel egyetembe kompressziót növelni. ja meg kiégetni a retkes kipufogót, és elektronikus gyújtást építeni a gépre. ennyi.. természetesen hibátlan karburálás, és gyújtásbeállítás is alapfeltétel. 250es-ből 300ast építeni viszont már közel se jó ötlet. mint már írtam, siralmas hatásfok, közel se arányos a teljesítmény növekedés a fogyasztás növekedéssel.. jóó.. mindjárt jön a válasz: "nyomaék nő! nem a teljesítmény" nyomaték? ülj át etz-röl TS re.. ENNNNYYYI:D:D:D
sorszám: 31068 (102872)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-28 00:09:33
nekem édesmindegy, hogy ki milyen szimeringet használ. utoljára tanácsoltam bármi ilyesmit. "füstmentes olaj:D"? nekem semmiféle keverési arány mellett, és semmiféle hajtásmód mellett sem füstöl a gépem. nyilván amíg be nem melegszik addig előfordul, de utána semmi.nem véletlen őszbarna a gyertyám akkor is amikor "stunt" baromságokat művelek fél órán keresztűl 1-2000res fordulaton meg amikor begerejedek és tőgázon megyek 10km-t, és hirtelen kuplung be, gyújtás le és gyertyakép ellenőrzés. normálisan be van karburálva a gép, és hibátlan gyújtással rendelkezik. ennyi a titka. ha kell 20ast tankolok bele, akkor se fog füstölni. érdekes.. nekem a 40litert könnyedén megzabáló szénné hegyezett wartburgom se füstöl. vegyetek nyugodtan szintetikus csodákat.. és pazaroljátok a pénzetek feleslegesen;)! mit gondolsz Keri? annak idején milyen olajak voltak? SZAROK! mégis van rá példa: fater újonnan vásárolt TS250/1 el.60000km 3 év alatt! utazóba 4500alatt az a gép sose ment. 3 év után hibátlan gépet adott el, úgy hogy semmit se csinált a blokkjával. mindig 1:50et tankolt. és hát akkor is ment a kísérletezés.. babetta gyújtás, meg, mennyit lehet belőle kitépni a gépből az M1 herceghalom-budaörs szakaszán. a Km óra mutatója erősen a tank felé állt. ment a motor vagy 150-160at. fordulatmérő bőven 7000fölött.. akkor hol volt még repsol, meg castrol??? örültek ha adtak a kúton valami olajat. kell jobb a sprintnél, vagy a gagyi omw olajnál? nem. rájuk van írva hogy "öregedő 2 ütemű belső égésű motorokhaz ajánlott a gyárilag előírt keverési arányban." HIBÁTLAN
sorszám: 31067 (102871)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-10-27 22:41:02
Talán megemlíthetnéd a helyesírást is... 180-al, flexel, rúgó stb.
sorszám: 31066 (102870)
(előzmény: Lajos14, 2008-10-27 19:52:17)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-27 22:01:03
voltaképp nem is volt drága de ha azt nézzük,nekem a felrakás munkadíjával együtt volt 4000pénz akkor mondhatni annak,hogy nem túl olcsó:P a rezet azért választottam,mert csámpás volt a főtengelyem vége a generátornál,és elég fura volt a töltés miután megkajálta a gyűrűket a kefe.Az tény hogy keményebb anyag a réz,de kefét könnyebb cserélni mint a generátort kivenni:-)
sorszám: 31065 (102866)
(elözmény: mreni, 2008-10-27 12:59:32)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-27 21:58:03
Ezt igy nem tudom azért is ugy irtam hogy "szerintem".Itt a forumon ha jól emlékszem inkább a blokkban való megfordulást szokták emlegetni mint hibát,hogy akkor most mit kéne tenni.Erről az SKF dologról meg annyit tudok azonkivűl hogy láttam már ilyen hüvelyt,amennyi abban a dokumentumban van.Hogy ez most jó-e csapágy alá is fogalmam sincs.Mondjuk én nem tudok angolul,ha valaki esetleg kihámoz valamit belőle ez ügyben az jelezze.
sorszám: 31064 (102865)
(előzmény: Árpád, 2008-10-27 21:39:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-27 21:46:31
mindkettőre láttam példát
sorszám: 31063 (102861)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-27 21:27:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-27 21:44:26
hol, ki?
sorszám: 31062 (102860)
(előzmény: Lajos14, 2008-10-27 19:52:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-27 21:39:18
Ezt mond a jawámnak:)Csak az vigasztal, hogy már másnál is láttam, és a kémeim is azt jelentették, hogy ez nem ritkaság.Amúgy ha megszorul, akkor a tengelyen fog elforogni.De azt hiszem, itt nem síma megszorulásról van szó, hanem valami más is belejátszik, A két hengereseknél mások a terhelések mint az egyhengeresnél.Ráadásul azt hiszem a jawák főtengelye nem a legerőssebb.
sorszám: 31061 (102859)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-27 21:27:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-27 21:35:16
Waresz furcsagyerek, méregdrága vitongos szimmeringet használ, de a füstmentes olajat sajnálja a gépből, és leragadt az 50-éves tömítés technikánál ;-)
A ződ szimmering a legjobb, az puhább anyagból van és jobban tömít. A porvédő ajkasat érdemes megvenni, mert jót tesz a tömítő élnek ha nem jut oda szennyeződés.

Persze abban igaza van Waresznak, ha jót akarsz a gépnek és az ár nem számít, a vitong a tuti, sőt, tudok 10ezerért teflon élü szimmeringet, ha már költeni kell a pénzt, de nekem 2 felújítás között soha nem volt gondom a szimmeringgel.
A szimering akkor romlik el amikor a főtengely csapágy elkopott, de mire az elkopik már nincs kompresszió a hengerben, tehát amúgy is komplett generál szükséges.
A ződ szimering 7000-es fordulatig megbízható, de 7500nál sem lesz gond. A vitong bírja a 10ezres fordulat felet is.
sorszám: 31060 (102858)
(elözmény: mreni, 2008-10-27 10:14:57)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-27 21:27:59
A főtengely azon része amire a csapágy megy mitől kopna el?Ha ne adj isten a csapágy valamiért megszorul szerintem inkább a blokkban forog el nem a főtengelyen.
sorszám: 31059 (102857)
(elözmény: mreni, 2008-10-27 18:37:20)

 
 
Okli
válasz erre | email2008-10-27 20:05:46
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
sorszám: 31058 (102853)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-27 19:58:45
A 95-ös benzinnek nagyon alacsony a valós oktánszáma.Hozzátankolt bioetanol segít rajta,de a 100-as benzin az igazi megoldás.Hogy tudnak ezzel a silány 95-ös benzinnel 5 litert fogyasztva elmenni az autók???
sorszám: 31057 (102851)
(előzmény: Péter mz, 2008-10-27 19:36:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-27 19:53:05
Szerencséd van.Én is bánom, hogy nem vettem olajat hamarabb, a Balatonnál 6x0 Ft volt, ami általában 1000 Ft.
sorszám: 31056 (102850)
(előzmény: Lajos14, 2008-10-27 19:38:44)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2008-10-27 19:52:17
Gyerekek! A nyomdafestéket nem tűrő szavak helyett más nyomatékos szavakat kéne használni! Olyan benyomást teszünk az olvasóra, hogy primitívek vagyunk, pedig szerintem ez nem így van. Ez mégiscsak egy írott dolog. Szóban jobban elmenne.
sorszám: 31055 (102849)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-27 19:44:18
Én nem állítottam az előgyújtáson.A főtengely, görgők, csapágyak,csapszegek jó állapotban vannak.
sorszám: 31054 (102848)
(elözmény: mreni, 2008-10-27 19:27:33)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-10-27 19:42:03
amugy 1:6 os kompresszió nincs.Az sürítési aránynak hivjuk.A süritési arány az megvan adva mnden autó és motor tipusnál.Az sose változik az idők alatt az a szám a hengertérfogat és a hengerfej térfogatából adódik.A képlete:
hengertérfogat+hengerfejtérfogat majd ez osztva a hengerfejtérfogattal.

A kompresszió az meg bár értékű ami lehet benzinmotornál akár 6-13 ig kb.
sorszám: 31053 (102847)
(előzmény: Péter mz, 2008-10-27 19:36:59)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2008-10-27 19:38:44
Kétütemű olaj jelenleg 760 Ft/l egy kis benzinkútnál. Egy telephely udvarán van, a hirdetőtáblája az út mellett annyira nem feltűnő, hogy aki a szokásos benzinkutak megjelenését nézi, az soha az életben nem veszi észre, hogy ott benzinkút van. A benzin is 266 Ft/l. Ma voltam, most ezek az árak.
sorszám: 31052 (102846)
(elözmény: mreni, 2008-10-27 16:46:48)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-10-27 19:36:59
helo
Pedig az én kis ts em is sokkal jobban ment mikor v-powert tankoltam bele.Ha hiszed ha nem.
Olyan 1 liter sima mol os 95 ös volt a tankba ,erre tankoltam rá 10 liter v-powert és mentem zalaegerszeg felé. hamarabb kipörgött, kicsivel kevesebb gáz kellett neki a 80-90hez.
Én sztem attól megy jobban h a sima 95 sehol se annyi oktánszámu hanem lehet 91 es és a v-power 95 az meg megvan 95 ös.Amugy omv 2t -t használok 40es keverék.
sorszám: 31051 (102845)
(elözmény: mreni, 2008-10-26 22:46:25)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2008-10-27 19:33:34
Mreni! Nem lett volna egyszerűbb egy bontott forgórészt venni?
sorszám: 31050 (102844)
(elözmény: mreni, 2008-10-27 12:59:32)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu