:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hál istennek én megúsztam Verhovina nélkül. Amikor 7.-8.-os voltam, akkor jöttek be. Apám viszont az istenért se akart venni nekem. Lehet, hogy nem is szőrös szívű volt, hanem a technikai érzéke volt fejlett?!!! :) De akkor miért nem vett Simson Start? Akkoriban még volt a boltokban.Drága sem volt(a Star), kb két havi fizetéséből kijött egy kezdő tanárnak.:)Mindegy, elmondhatom, csekély motorszerelési ismeretem Verhovinákon alapoztam meg. Egyetlen barátomnak, ismerősömnek sem volt meg egy évnél tovább, hol a srácok adták meg magukat, hol a motorok.:) Csak minden ötödik, hatodik srác vett később nagy motort, a többinek egy életre elvette a kedvét a motorozástól a Verhovina. Legalábbis így néz ki, pár tíz év távlatából.
Amúgy ha szar karbiról van szó, mindenki figyelmébe ajánlom a Jawák Jikov karbiját. A tűszelep az úszóba forrasztva, benzinstint beállítási lehetőség nuku, nyista szivató, úsztató van helyette, ami elég kretén találmány. Egyetlen beállítási lehetőség az alapjárati levegő csavar.Érdekes, hogy a gyújtása, és a karbija ellenére egész kivállóan mennek a jawák. Néha nem értem, hogy képesek erre.:)
Hogy MZ-ről is essen szó: Azok majdnem jól sikerültek, főleg a TS 125. Ha összeraknánk az összes szoci motor jó tulajdonságait, ki jönne egy egész kiválló motor.:)
én is jókat röhögök, még mindig. igazándiból nekem egy riga 12es(később volt "kárpáti" is) volt a birtokomba, hogy szereljem. többet toltam mint amennyit mentem vele...előre fele kellett berúgni, és kézzel kellet váltani(ritka szarúl sikerült szerkezet,gondolom a vespákat akarták lekoppintani a nagy szóóóvjetúnióóba) a porlasztójában az úszószintet beállítani nyugodtan mondom lehetetlen. ilyen elb@szott tűszelepet szerintem még nem találtak fel máshol a világon. aztán a másik csoda az a hidegindító rendszer, ami viszont nagyon jó. ez a motor bármikor első rúgásra indúlt, de meg is állt 100-200 méter után(egy úszóháznyi benzin), vagy ömlött bele, mert a tűszelep nem zárt. és akkor meg beköpte a gyertyát. ehhez 500-1000méterre volt szüksége. ha véletlen sikerült úgy beállítani hogy tartósan is működött(5 óra kisérletezés a porlasztóval) akkor meg elég volt neki egy km tőgázas hajrá, már csattogott, durrogott minden baja volt. a gumit nem lehet se szerelni se elkoptatni, se semmi. és én eddig csak olyan rigákkal, verhókkal, és kárpátikkal találkoztam, amikbe nem volt 2000km se. és látszott rajtuk kb 15-20 év állás. gondolom addig volt türelme szarakodni velük az előző tulajnak, aztán megunták és félredobták, mint ócskavasat. sok jó gép készült a szoci világban. de ezek igazi vakvágányok. ugyan én egy meggyőzhető ember vagyok. ha adnak alám egy rigát, ami tényéleg jó, szívesen kipróbálom. a későbbi példányoknak(16,delta, kárpáti) már sokkal jobb felépítésük van, pl:hátra kell rúgni, lábváltó, elektronikus gyújtás(ez a legnagyobb poén az összes rigába, valósággal dadogva leszabályoz valamilyen fordulaton:D:D:D:D nem is játszottunk mással. tögázon üresbe, vagy egyesbe dadogtatuk a gépet, miközbe nyomtuk azt a nyekergó dudát:D:D) és ehez tartozó valóban jól sikerült elektronikus rendszer! "le a kalappal"
tehát amikor nyomatékból kéne menjen, akkor már elfogy a karft.csak négyesbe gyenge? ha igen akkor egy tippem van: váltó el lett állítva, és négyesbe kacsolva nekifeszül a jobb oldali blokkfélbe levő fogaskeréknek a 2-3 fokozat fogaskerékpárja. a váltóállító csavaron befelé tekerni tessék! de ezt csak egy megelőző vizsgálat után szabad. vedd le a láncot, indítsd be, majd kapcsold végig a fokozatokat, ha vígan pörög fel, űgy mint ha üresbe lenne akkor nem ez a baj.
Üdv!
Keresnék működőképes 12V os elektronikus jeladót ETZ hez! Akinek lenne eladósorban, kérem irjon emailt! (szabbensz@citromail.hu)
Ilyet---> http://www.kepfeltoltes.hu/view/081030/DSC00113_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Jót röhögtem a hozzászólásokon, mert a Verhovinagumival nekem is van egy sztorim.
Eszembe jutott, hogy a Verhovinát 200 Ft-ért vettük annak idején. (Összehasonlításnak egy kiló kenyér akkor 5 Ft körül volt.)
Ránézésre szép volt, de erő semmi nem volt benne, gondolom szarrá hajtották. Alkudni akartunk, és az eladó azzal érvelt: De hiszen olyan új, hogy még szőrös rajta a gumi!
Óra szerint kb. 3000 Km volt benne, és tényleg szőrös volt! :-D
Nekünk van egy kallódó Verhovinánk, még fater cibálta sihederkorában. 10ezer km van benne és 30km-es távra is elmerészkedett vele 1-2szer.(De nem többször :) Persze ez még a 80as években volt, azóta betett neki a kb. 20év állás. Múltkor mikor épp jól szuperált a TS-em neki álltam lepucolgatni a verhot, mert érzek egy kis késztetést rá hogy újra működővé tegyük, csak időhiányban szenvedek de nagyon.
Más: Szerintetek mi az oka annak hogy TS 150em, fúrás óta 600km-t futott hengerrel, felújított főtengellyel 1,2,3asban jól megy, de 4esbe váltva csak visszalassul bármekkora gázt húzok neki? Fúrás előtt csörögve-csattogva majdnem 100at ment. Kipufogó kiégetve. Én gyanakszok a benzincsapra. Plusz az jutott még eszembe, hogy olvastam, hogy fúrás után a csatornák peremeit le kell élezni reszelővel. Nálam ez kimaradt. De erősítsetek meg, hogy ennek nem lehet ehhez köze. Ja és 1:33al járok mert felül bronzperselyes.
Várom a tippeket!
Én nemrég tettem szert 3db-ra,a 3-ból
2-t lehetett összehozni.Lett egy 12-s és egy 16-os, óriási élmény volt.Én
ezeken nőttem fel,és tanultam meg a szakma alapjait.Én sem rossz emlékkel
gondolok vissza rájuk.Noha az idő
megszépíti az emlékeket!
Üdv! Teli tankot száraz időt!!
:)) ja nekem is volt ilyen jellegü gumim, csak flexel tudtam leszedni :D
Attól függ milyen célra?
Ha sokat akarsz olcsón menni és tapadás nem fontos, akkor Mitas, ha van pénz rá és tapadást akarsz akkor Heidenau. Anlasról még nem hallottam, így nyilatkozni sem tudok erről.
Esetleg a fogaskerék sorrendet ronthattad el?
Nyugi, én is ismerem a Rigás mondókát..de nekem azért nincsenek ilyen rossz emlékeim vele. Engem még cserben nem hagyott, de tisztában vagyok a minőségével. Mindenestre az enyém fél év állás után pöccre indul aztán pöfög szépen...olyan verhovinásan...nah de néha kell nosztalgiázni:)
"NEKED" UGYE CSÚCSTECHNOLÓGIÁJÚ A MOCID, HOGY ÍGY LEHORDOD A SZOCITÁRSAKAT??!
Az első motorom Verhovina volt, de nekem nincsenek vele ilyen szép emlékeim. Igaz volt előnye is, mert akkor tanultam meg hogy is néz ki a motor belülről, na meg hogyan kell szerelni.
Ma egy letűnt korszak emléke, ezért megértem ha valaki szereti, de akkor még gyártották, ezért egyszerűen csak egy nagyon rossz motor volt a sok közül. :-)
És valahogy ma sem sikerül máshogy gondolnom rá! :-D
Hello
Elég régen jártam erre.
Láttam van (inább volt) a hermetic- ről vita.
Én is azt használom szerintem nagyon jó, (csak a szagát nem bírom), de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy lehet még kapni!
Igaz nem itthon, hanem Szlovákiában. Kb fél éve vettem egy dobozt (kb 2dl-es) Párkányban. Elég lesz egy darabig...
Mint a fakéreg :D Nekem Verhovina 3-asom van...szintén eredeti gumival :D
"szutyokpáros"?
Kikérem magamnak a Riga klub nevében is! :D
Nekem van 3 rigám is abból 2-n az eredeti gumi van, a 3.-on hátul már egy másik. A legjobban azt bírom, hogy tényleg annyira meg van keményedve mint a beton, alig kopik, farolásnál pedig visít mint egy disznó, mielőtt levágják.
Az egyiken szarul van rajta és egyik helyen nem feszült a felni peremére a gumi. Na mondom megcsinálom. Leeresztettem, adtam neki egy kis hintőport, elkezdtem fújni kompresszorral 5 bar és meg sem mozdult. Akkor megint le, szappanos víz, gumiszerelővas, stb... Fél óra munkával sikerült elérni, hogy gumiszerelő vassal, kompresszorral fújkálva 4-barral sikerült körkörösen egyformán a felni peremére erőltetni a gumit.
A másik motorral, mikor még régen azt használtam és nem volt még MZ-m, kaptam egy első defektet. Annyira be volt keményedve a gumi, hogy szinte észre sem vettem és vagy 2 hétig úgy jártam még vele, hogy nem volt benne semmi nyomás, de a gumi szinte össze sem lapult.
Ilyen a rigagumi, egyszerűen remek. :DDD
ÁLMODIK A NYOMOR:D!!! amúgy azokat a gumikat szerintem azért fejlesztették ki hogy a riga-verhovina "szutyokpáros" erősnek tűnjön, mert azzal a két lóerővel simán elkapart aszfalton is. sőt.. még a fék is erősnek tűnt!:D közbe meg nyomtuk a dudát, mert az a fordulatszám függvényébe remekül szirénázott nekünk:D:D. kedvenc riga hirdetés szlogenem: "újszerű szőrös gumik:D:D:D" persze, mert a szőrt se lehetett lekoptatni róla.(szerintem nem is gumiból volt. egy normális felnit simán tönkre lehetett vágni szerelés közbe.. mint a beton!
Anno a Verhovinákon lévő hosszában bordás 16x2,75-ös ruszki gumi a legjobb.Az talán még 4-ben is elforog gázadásra.egy gyorsítószivattyús porlasztót kellene az MZ-re szerelni a gázadásra karnyújtogatáshot.
Nem baj, ha a hátsó nem tapad, és kemény.Tovább bírja a driftet, és olcsóbb is. :D
mitas anlas, rubena, stb. nem érdemes ezekkel foglalkozni. olyanok mint a szaru, nekem van 30éves barum gumim ami sokkal puhább mint ezek újonnan. valódi előnyük hogy jól bírják az igénybevételt(olyanok mint a régi szovjet gumik, "nem kopik, nem is tapad"), és nem kopnak igazán, ebből fakadó hátrányuk viszont az hogy pocsékul tapadnak. HEIDENAU, vagy SAVA. utóbbi nagyon puha, nagyon jól tapad, de gyorsabban kopik. árban kb ugyanolyan mint a heidenau. ez a márka pedig kifejezetten jó középút tapadás, kopás, ár-érték arányba. én ezt javaslom. előlre inkább 3.00/18 hátulra viszont jó a 3.50/18 és mindkét méretből kapható a K65 kódnevű mintázat. közútra hidegben, melegben, esőben nagyon jó. MOfakernél érdemes venni. (mofaker.hu)
még egy : ti milyen gumit vennétek a 250-es etkóra? (275/18 és 350/18 asszem)
mitas, heidenau, anlas? mit váálasszak???CSá!
etz250re szeretnék lábvédőt, asszem láttam már aki csinálta, van valakinek tapasztalat, tipp, stb? egy kép esetleg agy valami??? kösz Rgy
A tanácsaidra, tanácsaitokra szükség van. Biztos vagyok benne, hogy volt akinek segítettél dönteni, és esküdni fog a Vitonra.
Stunthoz, gumiégetéshez hány fogas hátsó lánckereket szoktak használni az MZ-re?
Üdv mindenkinek! Eladó 2db 125-ös etz és egy 250-etz bontásából Minden alkatrész! 06306623448
06306093529
Igen fordítva próbáltam.Az volt a furcsa hogy a csapágyba nem tudtam beleütni csak az egyik tengelyt.Úgy voltam vele hogy biztos az való oda.Aztán amikor megnéztem mégegyszer a videót rájöttem hogy mi a baj.(Bár így is 10perces melegítés után bírtam ráütni nagy nehezen a csapágyat...)
Forditva próbáltad berakni mi?A lánckeréktengely vlt a kupplung felől.Épp most akartam irni hogy ez is lehetséges.
Már sikerült megoldani:))
Tetszik.:) Az enyém lapátoltabb formát mutat.:) De azért a látszat ellenére az is egyben van.:)
Izlések és pofonok...:) mivel nekem még mindig van kb tíz halom, még nyák is akad, én a halt fordítottam volna meg úgy, hogy felirat, besűlyesztett pont legyen lefele.:) Vagy kapott volna még egy kis fetet meg egy ellenállást inverternek.:) De aki inkább mechanikus beállítottságú, az fúrjon.:)
De jó hogy szólsz, mert kinyomozzuk a dolgot, és lehet hogy a weblapomon is figyelembe veszem a fordítottságot.ETZ jeladóval tutira az egy kis fet és a nagy fet megoldás a jó. Épp tegnap jutottam el odáig, hogy volt erőm betenni a sajátomba is ezt a variációt. Nagyon pöpecnek tűnik.
Menet próbánál igazából csak annyit figyelhetsz meg, hogy erős és stabil e a szikra, vagyis, hogy szabályosan jár e extrémebb terheléseknél is. ha jól saccolom, stabilabbnak kell lennie az alapjáratnak is. Esetleg pár tíz kilométer után megfogdoshatod a trafót is, nem melegszi e. Az igazi hibaforrás a hal ic. Némelyik nem szereti a blokban uralkodó hőmérsékletet, esetleg a tápfesz minőségére is érzékenyek lehetnek, A rajzaim kimondottan e célra készült halokra vonatkoznak. Ha gagyibb a hal, esetleg célszerű egy pici tápot csinálni neki. Mivel nekem kimondottan szar haljaim vannak, én egy 7805 ICről adok a halnak delejt.Így már használtam pár ezer kilométert nyári hőségben, kibírta. Visszatérve a menetpróbára: Elég hideg van, közel sem biztos, hogy kijön akár ezer kilométer alatt a hiba, ha van benne. Majd jövőre! :)))
Ha meg tudod tenni, csinálj egy tartalék halos megoldást, hogyha elszállna, cserélni tudj, ne maradj az út szélén. A fetek ha nem gyári hibássak, birni fogják, ha bírják az első száz métert.
Az egyszerűségről annyit, hogy erről ismerszik meg a szakember. :) Vagy elszáll az agya és olyasmit csinál, amit élő ember nem tud követni, vagy hallgat a józan eszére, és a létező legegyszrűbbet csinálja meg.:) Köztes megoldás nincs! :))
Amúgy ne nekem köszönd, hanem a FETeknek. Egyszerűen adják magukat erre a felhasználásra, olyanok, hogy még csak méretezni sem kell nagyon az áramkort.Én csak felfigyeltem az előnyös tulajdonságaikra, ugyanúgy, mint sokan mások. Csak én le is írtam.:))
Igen arra gondolok.Csak az a gond hogy már a bal oldaliba sem stimmel.Nem tudom mit néztem el...
Milyen vezető csapszegre gondolsz?Amin a léptetővillák vannak?Először a bal oldali blokkfélbe rakd bele a váltót.Ha ott helyre megy minden akkor nem lehet gond a másik oldalival.
Már megint van egy kis gond.
összeszerelésnél szétesett a váltóm...:S
Megpróbáltam összerakni a video szerint,amikor bepróbáltam a blokkba minden jó csak az a vezető csapszeg nem megy be a helyére kb 1centivel van a furat mellett.
Mit ronthattam el?Valaki esetleg?
Szia Árpád!Haladok a fetes projektel.Már a motorban van,csak mivel Trabi mágnes van benne ezért 180 fokkal odébb szikrázik.Most furhatok uj lukat a stiftnek(ugy van megoldva ahogy Peti74 oldalán láttam).Ha összejön és menetpróba lesz,mit figyeljek meg?Mennyit menjek vele hogy kiderüljön hogy okés lett?
Ja egyébként mindenkinek ajánlom Árpád fetes elképzelését.Olcsó,kis helyet foglal és kevés alkatrészből áll(kevesebb hiba).
Köszi Árpád!
Mi az a dupla hídváz?!!! Az hogy nyugodtan lehet vele menni , az 250-es MZ-re vonatkozik? Többet, vagy kevesebbet akarsz e 20 kilométernél menni 130-al? Olvastad e a kezelésiben, hogy egy gyári bejáratott ETZ250 végsebessége 125-130 kilométer/óra? Gondolod, hogy az után gyártott alkatrészek jobbak, mint az eredetiek? Jobb gépésznek tartod magad, mint a gyár mérnök gárdája? Ha nem, ki fogja és mennyiért megcsinálni a szükséges tuningot?
Hány kilométert vezettél már legalább 150 kilos, 20 pacisnál erőssebb gépen? Ebből ETZ-n, vagy TS-en hányat?
Akkor hajrá! Már csak egy nyolcas skulót kell szerezni.:) Az talán csak akad valamelyik ismerősödnek, vagy akár még neked is.:)
azért szerintem egy dupla hídvázzal nyugottan lehet 140et is menni bár a motornak nem a legjobb. mindenesetre mindenki úgy használja MZ-jét ahogy akarja. én bizti fogok vele 130at menni de nem 20km-en keresztül.
8 mm átmérőjű csapágygolyó való bele...
A rugót is elhagytad? A golyó könnyen pótolható, Bármilyen csapágygolyó jó, ami eléggé passzol a furatba.A rugó is pótolható, ha nehezebben is.
És ennek tudja valaki a nevét?:)
Gondolom motoros boltban kapható...
Remélem:S
Hát az elég jó lenne ha benne lenne.....
Ha csak pislákol, akkor dobj rá 2 kosár hasított fát, hogy lángra kapjon, ha meg azt akarod, hogy elaludjon, akkor boríts rá egy vödör vizet. :D
Ja, nem parázsról volt szó? Akkor fogalmam sincs. :D
Sziasztok még mindig várok megoldásokatt a pislógó tőltés lámpa ügyében,nekem már nincs lővesem miért nem alszik el teljesen.
Ha káros hatásnak minősül az, hogy rázkódásra bármikor leeshet üresből egyesbe....:) Esetleg nehezen találod majd meg az ürest. Az a kis golyó a rugóval az üres pozicionáló, vagy minek nevezzem.
most vettem észre hogy a blokk alján az olajleeresztő melletti csavarból hiányzik az a kis golyó.Annak mi a feladata?Ha kihagyom a blokkból lehet valami káros hatása?
Etz 250:)
125-250 négyüteműn töprengek én is.De azokhoz drága az alkatrész :(
Hol lehet megtekinteni azt a DT-t, ami 2 litert eszik, és 100-at megy?
SR125 :) pont ilyen, viszi a 100-at és 2 litert fogyaszt, öreg 2T motortól ne vár csodát.
Esetleg Yamaha DT50 ez is viszi a 100-at és ez is 2 litert eszik, ha már 2T és ezek olcsók is, meg papír sem kell hozzá.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|