:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Te mázlista! Nekem csak 3 ETZ van! Meg egy 250/1-es! :-D
"Valóban nincs 100%-os bizonyosság, de vannak jelek"
Például, ha a 70 éves eladó arcáról leesik az álbajusz, és alatta makulátlan ráncmentes bőre van! :-D
Bocs, de ezt nem lehetett kihagyni! :-)
Egyébként én is hasonló elvek szerint vettem a gépet, de rájöttem, hogy fölösleges volt!
Szerintem az én ETZ-m most elég jó, de például az elektromossága nem is hasonlít a gyárira. Van benne egy csomó apró módosítás, de ezektől mind megbízhatóbb és jobb lett. Ha nem akarsz veterán gépet megőrizni az utókornak, szerintem a leírtak nagy része lényegtelen.
Szóval a sztori:
Én a jelenlegi motoromat ismerőstől vettem, aki jó barátom tudtam, hogy ő vette újonnan, alig használta, nem hajtotta, olcsón is adta, stb stb.(Egy számítógépre cseréltük, mert neki épp az kellett, a motor meg csak állt.)
Na ez az MZ 90-100-at volt hajlandó menni. (ETZ250) Mert 10 éven át 1:40-el használta és 80-nál soha nem ment többet vele!
A hangján is hallatszott, hogy tele a dob, így egy kipufogócsere ezt orvosolta. A biztosítéktábla nem érintkezett, az egyébként makulátlan kinézetű gyári vezetékek pedig törtek mint a ropi. Végül átkötöttem, de nem MZ módra, kicsit modernizáltam. Ez azóta is jó!
Egy idő után a bekokszosodott gyűrűk megadták magukat, hengercsere- felújítás következett.
Végül jó lett, de egy sötét éjjel sunyi módon eleresztette magát a főfékhenger, persze pont úgy állt a kormány, hogy a tankra folyt. Na ekkor lett a színe sárga!
Ennyit a tuti motorról ismert helyről!Szerencsére olcsón vettem!
Így most van egy átfestett, átkötött, meg ezer helyen átfaragott ETZ-m, ami jól is megy és már hosszú évek óta megbízható. Most akkor melyik a jobb motor,
a sosem hajtott megbontatlan gyönyörű hangú csilli-villi, vagy amilyen most? :-)
Eddig a példány választásról írtam, most pár szót a típus kiválasztásáról. Városban és környékén használom az ETZ-ket. Szűk helyen tárolom őket. Fontos hogy könnyű, keskeny legyen. Fontos, hogy tömegmotor legyen. Eddig 5 példányt vettem bontásra, tartalékalkatrésznek. A következő 15 évre ETZ-re rendezkedtem be. Nektek, akik most ezt olvassátok, csak halvány emlék lesz az MZ, amikor én még mindig azzal megyek be a városba. Van egy bt-m, székhelye egy poros-sáros utcában van, meredek emelkedőkkel, lejtőkkel, fontos, hogy ha eldőlök vele, le tudjam emelni magamról, vagy meg tudjam tartani, el se dőljek. Túrázásra persze a mai viszonyok között nem a legjobb, e célra a 2009-es v. 2010-es szezonra be van tervezve egy CBF600, vagy ha addig esetleg lesz injektoros CBF500, akkor talán az, oszt jónapot.
Tudtad például, hogy a gyári főfékhenger sapkán csak MZ felirat van, a nem gyárin angol szöveg is? Hogy a gyári kipufogónak simán kúpos a vége, a nem gyárié csonkakúp-szerű? Hogy a gyári kuplung és fékkar sima felületű és a gömb a végén más méretű, mint az utánygyártotté? Máshogy is kopik. Tudtad, hogy a gyári fékcső egyszínű és sima felületű? Hogy a gyári benzincső szövettel borított gumiból van?
Ezeket feltétlenül meg fogom nézni. Nagyon ideges lennék,ha csapágygond lenne,mert egy hónapja lett a gép felgenerálozva szakműhelyben,ahol új FAG csapágyakat kapott a blokk. Hát,akkor reménykedem,hogy nem ilyen baj van.
Arról még nem is írtam, hogy a generátor mögötti 3 gumidugót általában nem, vagy fordítva teszik vissza, ha hozzányúltak, hogy a gyári műszertartó domborműves, nem matricás, hogy a féktárcsa vastagsága mérhető és válla is van, ami felszabályozáskor eltűnik, hogy a legtöbben nem tudják, hogy a műszerek peremét gyárilag félig takarja a gumiharang széle, hogy hol vannak gyárilag elvezetve a drótok és a spirálok, hogy milyen irányban van betéve a berúgókar éke. Vásárlás előtt nem csak kihúzatva váltogatom végig fel-le többször a sebességeket, hanem sztenderen, álló motornál kézzel is. A kereket megforgatom közben. Sokat elárul a kopottságról, mennyire határozottan és milyen hanggal ugrik be a fokozatokba. Önmagában egyik sem bizonyít semmit, de ha sok kis jel mind egyirányba mutat, az már igen.
Szia!
Igen igen, egy hölgy lennék :)
Nagyon jó a gépem, persze én is óvatos vagyok vele.
Hétvégén még biztosan kihasználom a jó időt és gurulok egy nagyot!
És köszönöm Rudolph az üdvözlést!
Valóban nincs 100%-os bizonyosság, de vannak jelek, amik valószínűsítik az általam megkívánt állapotot. Ha ezekből sok van, akkor úgy vehetők, mint a bíróságon a közvetett bizonyítékok, egységes láncolattá állnak össze. A gyári festés 20 év alatt meghatározott helyeken megkopik, ezt is tudod reprodukálni? Ha a bal dekli összes csavarfeje tökéletesen ép, de a 3 csavar a kuplungállítónál nem és az alsó csavar sem, az jó jel, ha az olajleeresztő csavaron látszik a megbontás nyoma, de a váltórögzítőn nem, ha az összes csavarfej ép alul a blokk (nem a henger) bordáinál és a jobb dekli alatt, beleértve a generátor 3 csavarját is, ha a lánckerék anyájának biztosítóalátéte ép, stb. Eredeti fesszab, szigszalag nélküli gyári vezetékek alapfeltétel. Ha megvan a gyári pumpa, szerszámkészlet, kis könyv, jó jel. Ha a váz a tank alatt nagyon poros, jó jel (számomra, nem akarok erről vitát nyitni). Ilyen szinten kevesen próbálnak hamisítani.
Nem akarlak rémísztgetni, de ha nem a szénkefék csinálják, akkor vedd le a generátor fogórészt, nézd meg nem e surlódik valahova. De ha nem, és ez valószínű, akkor jöhet a hang egy nagyon kellemetlen helyről is.Például egy beállt csapágyból.Ha a csapágy forog a főtengelyen, vagy a házában, az is sivító hangot ad ki. Szerintem.
Érdekes, az enyém nem rohad. Lehet, hogy szerencsém van. Mindenhol máshol rohad, de a kerék az nem.:) Pontossabban máshol sem rohad, csak kissé rozsdásodik.:) De nem annyira, hogy gyengülne. A rozsdásodás tipikus jawa jelenség, legalábbis az első saját festésig.
Szerintem az MZ kerék használata egyszerűbb magyarázattal bír: Mindig legalább tízszer annyi MZ volt hazánkban, mint Jawa. Legalábbis a hetvenes évek közepe óta, mióta figyelemmel kísérem az ilyemit.Bár tényleg igazad is lehet a rohadást illetően. Ha jól emlékszem, a jawák acél felnisek voltak, legalábbis a 634 ig. De szerintem utánna is még sokáig.
Sziasztok! Szerelgettem,de még mindig nem tudok rájönni,hogy mi ez a sivító hang a kisETZ-ből. A hang a fordulatszám emelkedésével egyre jobban hangosodik és élesedik,és valahonnan a generátor felől vagy konkrétan a generátorból hallom. A szénkefék is rendben vannak. Ti hallottatok már ilyet? Elég hangos,szinte a motorzajt is felülmúlja. Vagy valami a motorblokkban szállt szét?! Egy mátrai úton kezdte el,és mire hazaértem(20 km) már ilyen hangos volt.
Ebből a tulaj kora, és az hogy első, ami ellenőrizhető. a többit nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem tudod ellenőrizni. Főleg nem vásárláskor. Egyébbként akkor az enyémmel csak annyi lenne a bajod, hogy nem az első tulaj vagyok. A kor rendben, 49 vagyok.:) A festést és a tömítéseket is megcsinálom úgy, hogy nem mondod meg, hogy nem gyári.:)))) komolyra fordítva a szót: Tényleg nem tudod az általad felsoroltak nagy részét ellenőrizni.A futott kilométert semmiképpen, a gyári festést csak nagyon nehezen, de csak úgy, ha lekaprgatod a festést valahol.A bontatlan blokkot szintén nem lehet ellenőrizni.Egy esetben igazad van, ha megbízható, régi ismerőstöl veszed a motort.Amúgy nyáron majdnem szerencsém volt. 250-ért vehettem volna egy jó állapotú uralt egy öreg bácsitól vidéken. Csak sajnos éppen le volt minden havarom égve, annyi időre sem tudtak kölcsönt adni, amíg megveszem, és újra eladom a motort.:(
Szóval aki utánna jár a dolgoknak és nem szórja felelőtlenül a pénzt, az szerintem jóval olcsóbban is kijöhet. Még egszer mondom, az ismerőstől vett motorok kívételek. Vegyük figyelembe, milyen motorokat lehet mostanság venni, és mennyiért újonan.Illetve aki régit szeretne, mint én is, az mit talál a piacon. alig 300 felett meg lehet szerezni a kedvencem, a Honda 350 Fourt.Igaz, picit öregebb mint az ETZ, de jó állapotú, négy hengeres, négy ütemű, másfélszeres teljesítmény.Jó, az alkatrész ellátotság rossz, de nem is nagyon van rá szükség.
De tulajdonképpen nekem mindegy, mindenki annyiért vesz motort, amennyiért akar.
Mert a Jawa kerék az rohad.
Valami furcsa nekem, szerintem keversz valamit, ha nem így van és én vagyok tudatlan akkor elnézést.
A hídváz az egy dolog. Ilyennel az ETZ-ket szerelték.
Aztán van a bölcsőváz, ilyen az ETZ elötti gépek nagyrésze.
Aztán van olyan hogy dupla bölcsőváz, ilyen pl a Jawa350. Ez utóbbinak a 12Vos változata valóban képes 140-re, és ezzel valóban nem veszélyes ez a tempó...leszámítva hogy a dobfék már nem túl hatékony, de ezekből csináltak tárcsafékest is.
Namost a dupla hídváz sem hülyeség, mert a deltabox váz lényegében ilyen, ezek a motorok esetében azonban a 200-as tempó sem hihetettlen :D (Yamaha FZR)
Másik. A Hondám dupla bölcsővázas. Ez is ment már 200-at és ezzel sem tűnt életveszélyesnek, leszámítva hogy kapaszkodni kellet nagyon, azonben a Honda bölcsőváza önmagában nehezebb mint az egész MZ.
Én 3 hónapja adtam el a teljesen gyári álloptú 125-ös ETZ-met. Sajnálatm is, de kellett a nagyra a pénz. 11.000km-rel, Deluxe kivitel, kék színű. 150.000 ért vitték el, és még mindíg keresik ennyiért, mert van ahol még megvan a hirdetés neten.
Nekem megér 200-at, ha 15 ezernél kevesebbet futott, gyári festésű (tehát nem festegették utólag), bontatlan blokkos (bal dekli se volt levéve), ép vázas, 40 év feletti az eladó, aki lehetőleg első tulaj. De erről nem akarok vitatkozni, csak leírtam, én mit tartok értékesnek. Még akad ilyen...
Szia bambi!
Én azt vettem észre több alkalommal is, hogy intenzív fékezésnél (baleset elkerülése végett) beszitál az első kerekem. Ez adódhat a kerekek kiegyensúlyozatlanságából, illetve az első villa valamiféle hibájából?
Másnak van hasonló tapasztalata?
Lehet, hogy kétszáz felett hirdetnek gyári kinézetű ETZ-t, de ki az, aki meg is veszi ennyiért? Ha valaki tud ilyen vevőt, szóljon. Akkor megcsinálom a hátsó telót, fényezek kicsit, úgy már az enyém is gyári kinézetű lesz. A kromozás hibátlan, még a tankon sincs horpadás. Ráadásul ETZ jeladós, de jobb elektrónikájú.180-ért bárki viheti a jószágot.:) Azért ilyen olcsón, mert szezon végén vagyunk.:))) Komolyra fordítva a szót: Én nagyon örülnék,ha motorikusan kiválló álapotban lévő, esztétikai hibás ETZ-ért, Javáért együtt kapnék 140-et.Az ETZ250-t februárban vették nekem 70 ezerért! Egyedül a festése bizonyult utólag szarnak, és a hátsó telóval nem vagyok elégedett. Az is jó volt vételkor, csak azóta kissé elhagyta az olajat. Talán szimeringes. Más baja tényleg nincs, kiválló álapotú.De még újra fényezéssel, teleszkóp javítással, cserével is sokkal olcsóbb mint 200 000. Annyiért már használható 350-es Hondát tudnék most venni. Jó, nekem is van nosztalgiám az MZ iránt, de azért nehogy már annyit érjen, mint egy azonos korú, kéthengeres, négyütemű Honda...Szóval kíváncsi lennék, hány embernek sikerül akár szezonban eladnia kétszázért MZ-t. Persze lehet hogy van ilyen, csak nekem tűnik aránytalannak a dolog.
Gondolom, nem csak látni hanem tapintani is lehet. Más: Bocs, hogy igénybe veszlek, 1 kérésem lenne még. Kicsit ide kapcsolódik, mert talán karambol nyomairól van szó. Júliusban meghirdettek egy ETZ-t, amit meg akartam nézni, de már aznap meg is vették, ami nem csoda, mert 14 ezer km, teljesen gyári kinézet, új gumik, friss vizsga, szezon kellős közepén 100 ezerért. Kíváncsi lennék, mitől volt ilyen feltűnően olcsó, hiszen az ilyeneket min. a kétszereséért szokták adni. A képet nézegetve az tűnt fel, hogy a tank bal első részén olyan horpadások vannak, amikbe pont beleillik a felső villahíd és a két vezetékköteg, ha a kormány ütköző le van törve és a tank is kicsit felemelkedik. Ebből gondolom, hogy talán karambolos lehetett. Mi a véleményed erről? http://157.181.12.1/szefe/11.jpg Sajnos elég vacak a kép, de nagyításban látható, mire gondolok.
Te! máskor tagolj már egy picit jobban. Tudod nagybetű a mondat elején, meg minden, ahogy anno suliban tanították. Biztos emlékszel még!
üdv
Bambi!
Kellene hozzád mennem hajtókar ügyben! Nem gondoltam meg magam, de már összekukáztam otthon 3db TS főtengelyt, meg egy ETZ-t is, de az ETZ persze rossz. Most olcsó sonkákra vadászok, ha találok jelentkezem!
Egyébként jó, hogy erre jártál, már tisztára egyedül maradtam az "ETZ váz merevebb mint a TS" véleményemmel.
Így talán most nem feszítenek keresztre a márkatársak! :-D
Jaky16-ot meg tényleg kár cseszegetni! Kapott már eleget ezért a 250/1-el lemotorozott 140-es átlagért!
Mindenki volt fiatal! Örülni kell, hogy valaki továbbviszi a márkát!
Üdv Attila
Jut eszembe, valakinek nincs egy ETZ 250 főtengelye elfekvőben? Csak a sonkák kellenek, a hajtókar mindegy milyen állapotban van! Ha valakit érdekel cserélhetünk is TS főtengelyre!
A tank alatt a négyzett szelvényen,valamelyik oldalán látsz egy ferde kis csíkot,az azt jelenti,hogy volt balesete,és megroppant egy kicsit.
Hát igen, nekem is az jutott eszembe, hogy aki szerint libeg, annak nem volt olyan szerencséje, hogy új ETZ-n üljön. De nem ezért írok, hogy hogy megkérjelek, írd le, pontosan hol, hogyan keressem azt a csíkot, ami a váz megroppanását mutatja. Köszönöm.
Hozzá szólnék egy kicsit a váz témához,hátha segít egy kicsit annak akinek libeg.Az ETZ váz merevebb mint a TS,és nem nagyon elavult,hisz a Honda hornetben is ez a tipusú váz van.Ha az ETZ váz nincs megroppanva vagyis nem látni a doboz részénél egy kis csíkot bármelyik oldalán akkor az valószínű egyenes.Akkor tovább kell keresni a bajt.Először a lengővillát kell szemügyre venni,esetleg lehet görbe,vagyis el van csavarodva,az oldalszender használatától.Akkor az csere,vagy egy lakatos ismerőssel vissza egyengetetni.Ezt persze úgy kell,hogy a lengővillát benne kell hagyni a vázban,hogy a tegelynél ne menjen el az egyengetés közben.Amint ez megvan,akkor ki kell cserélni a 20-25 éves sielentet(ez is elfárad idővel) a lengővilla tengelynél,vagy perselyezni,esetleg akinek van rá pénze az tűgörgős kosárral is megoldhatja.A hátsó teleszkópokat ellenőrizni,hogy egyformán működnek,ha nem javítani,vagy cselélni(nem KINAI-ra!)A hátsó kereket centírozni,és kisullyozni,és kész a hátulja.Az elejénél kicserélni a 20-25 éves kormánycsapágyat,(sokan azt hiszik,hogy az örökéletű).Az első telót ellenőrizni,hogy az nem görbe,és,hogy rendesen működik,kereket centírozni,és gyári első sárvédővel felszerelni.Ha az nincs akkor teló merevítőt beszerezni.Ekkor kapunk egy olyan motort,hogy akinek 140km megy annak sem lesz semmilyen libegése .Ja és ez nem tuning,hanem csak megjavítottuk a motort,vagyis olyan állapotba hoztuk,mint ahogy a gyárból anno kikerült.Remélem segítettem segítettem azoknak akik ilyen problémával küszködnek.
megbeszéltük 100at se megy!!! nem fogom itt magam idegesíteni am a közút akkoriba a négyes volt ahol a 80as évekbe alig volt forgalom de nem akarom hallani hogy akkor is sok mer nem érdekel és lehet hogy az én öreg szarom se fog menni csak 100at és igen akkor meg lehet kérdezn hogy hogy is van ez de nem naon fog érdekelni jah és egg megjegyzés haver etz-je(21le) másik haver gilera mx01-se(35le) és egy kettőbe megy a gili mellett. harmadik sebességgel az etz nem rendelkezik kompo sincs benne olyan hatalmas ennyit lovakról!!!!
nem hiszem hogy négyütemő lenne de nem költünk egy 27 éves motorkerékpárra több tízezreket olajból az biztos am apa vette és eddig bevált de én elég csoró vagyok nyugottan tehetsz bele castrolt is meg ilyen márkás olajokat de szerintem felesleges.(az enyém bírja)
Milyen teszkós olajat raksz te a motorba? NÉGYÜTEMŰT?
ETZ villamerevítőt keresek!Még mindig!
Egyetértek. A zárt szelvény valóban pocsék. Szerintem ettől van, hogy a legtöbb ETZ szitál is 120 felett, nem csak lebeg az út felett. De még egyszer mondom, TSen is elég ijesztő élmény a 125. Én kipróbáltam, az én 65 klommal, ami néha még kevesebb, szoktak ennyivel menni a jó MZ-k. Csak sokkal többel nem.
Kicsit félreérthetően írtam
A "na ja" azt úgy értettem, hogy ezzel a vázmerevséggel is vitatkoznék, de a villamerevítő mindenképp sokat ér!
Rájöttem a megoldásra: Jókor kell elindulni.:) Mondjuk a nyári-téli váltásnál 3kor, ha jól emlékszem.:) Akkor ha nagyon siet, még 3óra tizre is odaérhet.:))))))
ez a lényeg:D:D nekem ford skorpio óra volt a warnyúba régebben.. az még 200at is tudott menni:D:D mindig nagyobbat akarok fingani mint amekkorát tudoK:D
Na ja, de ETZ-n sokat dob, hogy van rajta gyárilag villamerevítő! (Az utángyártott sárvédőben már nincs.)
Még ifjú titán koromban egyszer kicseréltem a MZ-ben a km órát Skodáéra, mert keveselltem, hogy 140-ig mutat.
Tök jól passzol a MZ óra helyére!
Na azzal mentem 170-et is! Legalábbis a Skoda óra ezt mutatta! :-D
az előző hozzászólásod hiteles, de a peregy százszor merevebb mint az etz. az a zártszelvény nagyon rosszúl sikerült konstrukció. a +2PS meg nem egy nagy durranás ha az ember átúl az egyikről a másikra. főleg hogy a 4felömlő 21 lóerő, az a sűrűbben használt tartományokba kevesebb mint 2 felömlő 19lóereje. minden tekintetben a peregynél a pont, de akkor is lehetelen a leírt adat:D RZ valóban tudná:D..
Mielőtt tévedésbe esnél, az ETZ gyorsabb mint a TS, és jóval gyorsabb, mint bármelyik régebbi.Csak még instabilabb.És a fogyasztása is nagyobb valamivel. Nem lenne gond a 140 es beírás, csak néha benéznek ide olyan kezdők, akik komolyan veszi, és rengeteg időt, pénzt beleölnek, hogy az ő MZ-jük is menjen 140-t. Persze hiába. Nost ez az, amit szeretnék elkerülni. Csak olyat írjunk le, amit mi tapasztaltunk. Ne csapjunk be másokat.Amúgy nem vagyok szaki. Vezettem pár tíz MZ-t, ETZ-t, TS-t vegyesen pár ezer kilométert. Pár tizest beleraktam más motor tipusba is.Pár éve szedtem is szét néhány ETZ-t, TS-t. Buktam is párat, és láttam is néhány bukást. Szóval nem vagyok szakember, de valamennyire ismerem a témát.Nem tudom, te láttad e már a TS és az ETZ 250 vázát lecsupaszítva, illetve mentél e már rá százzal , MZ-vel békára, egérre, ilettve ment e már el melletted százas tempónál egy teherautó.
Ne riogassátok, nem olyan misztikus dolog a bejáratás. Ha megfúrták rendesen, és jó a dugó nem szabad beállnia. Azok az idők már szerencsére elmúltak.
Én nem keverném 1:50- nél olajosabbra, teljesen fölösleges, csak kokszos lesz minden! Ha nagyon óvatos akarsz lenni, jobban jársz, ha inkább a bejáratás alatt feljebb emeled a tűt a porlasztóban. Óvatosan jársz vele, optimális fordulat környékén tartod, hogy ne dögledezzen, de ne is pörögjön szét és nem lesz semmi baj!
én mentem tegnap 160at:D:D! bibbbbííííí!!:D a rettenetes wartburgommal. majd befostam amikor elnegedtem a gázt, és elkezdett két sávba kacsázni, majd leszédült az útról:D a fék...csodás!!! kellett vagy 500méter mire megálltam:D csodák valóban nincsenek, de én is el tudom képzelni, hogy leakassza egy MZ az óráját, viszont, annak valóban rendbe kell lennie. azt egy stupekolt gép nem tudja. elektronikus gyújtás a minimum. (meg viton szimering:D:D:D) de tényleg. ekkora fordulatnál (6500-6600) már minden nagyon pikkpakk kell legyen(főleg a kétfelömlősnél.. nem lehet benne semi fals. maradjunk anyiba, hogy akkor pontos az MZ óra, ha az aránytalanúl keveset mutat(nekem ilyen a peregyesemé. azzal egyszer mentem 120at(5700rpm)..75kiló vagyok... de nem is ez a fontos. lényeg hogy a gyári diagramnak megfelelőt kell mutassa mindkét óra, akkor TALÁN lehet hinni nekik. egyébként vicc az egész.. van olyan fordulatmérőm amivel a kiscsúzli símán túlforogja a 8000ret:D röhej.. közbe 80at megyek vele 3.ba.az bizony még csak 6500kéne legyen:P
Na, most olvasom, közben kiderült, hogy TS 250/1-es.
Sajnos rossz hírt kell közölnöm, a közhiedelemmel ellentétben az ETZ a merevebb, meg a motorjában is több ló tombol.
Ne cseszegessétek szegényt, amúgy is rosszul értelmezitek a dolgot!
idézem:
"... vásárosnaményból egy DUPLAHÍVÁZZAL felért nyíregyházára 22 perc alatt számold ki 140KM/h-ás átlag"
Vagyis közúton 140-es átlag, nem 140-es végsebesség!!!
Ahhoz meg útviszonyoktól függően lehet, hogy kóstolgatni kell a 200-at is!
MZ-ről van szó, típus ismeretlen, vagyis az öregnek minimum egy RZ250-es gépe lehetett. Az tudta ezt gyárilag!
Vagy egy GSXR, és akkor a hídváz is stimmel! ;-)
az se baj ha 1:40nél kicsit több van benne. porlasztót egy tűállással a normális főlé állítani.(dúsabb benzinre) első 50-100km kímélő max 4000, de bele kell iktatni néha hajrákat, 6000környékéig, de csak 2.fokozatba, hogy ne pörögjön hosszú ideig. emelkedő elött vissza egy fokozat, inkább magasabb fordulaton megmászni, kerülni a tartós fordulatokat(mint ahogy már alaki irta), kerűlni az alacsony fordulatot. 500km ig egyre több hajrát beleiktatni a vezetési rendbe. majd porlasztót normális értékre állítani, aztán onnantól lehet bátrabban kezelni a gépet, de kerűlni még mindig a tartós magas fordualtot, és minden egyéb tartós fordualtot is..(ne autópályán járassuk be a gépet), a legalattomosabb vidéki utakon kell járatni, ahol kanyar kanyart követ, meg emelkedők, stb. 1000km után már 1:40. és onnantól már szoktatni kell a gépet ahhoz ahogy lesz majd a jövőbe használva. tehát hajtani ahogy jólesik. mindeközben kuplungon a kéz!!!! ha megragadna, gyújtás le, TŐGÁZ, és lelassulás után finoman ráengedni a kuplungot, ha megindúl, akkor mák. ha nem akkor még várni, és próbálni lehűlés után indítani. váltóolaj csere teljesen szükségtelen. és én motorolajat javaslok. 15w-40alá viszont nem szabad menni, az már túl híg lenne, ha esetleg kapsz még valahol BOTOND-ot az a legjobb. 20w-50. nem híg, nem sűrű, a kuplung jobban old, kenés ugyanolyan jó mintha sűrű(80w-90)lenne benne. finomabban kapcsolható a váltó, kisebb ellenállása van.stb-stb
nem akartam megsérteni azokat akiknek etz-jük van az első sort nem pont úgy gondoltam és igen télleg szitál egy szar MZ(nem bizti etz) váza 120 felett de elérhető egy huzatópad segítségével hogy ne szitáljon és valóban kell egy kis mersz 120 felett menni és nem egyáltalán nem biztonságos DE LEHETSÉGES!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gondolom etz-d van attól ne is várjál csodát és nyugodtan sértegethetsz nem vagyok sértődős és tisztelem a sebességet de nem félek tőle a kettő nem ugyanaz de tulajdonképpen mindenki magából indul ki bizti nagy szaki lehetsz de szerintem egy MZ mehet 140et akárki akármit mond vagy csak hiszek a mesékben(most magamat sértegetem) kicsit furán nézek amikor azt hallom hogy nagyon jól ment a motorom olykor még 125re is képes volt(250es MZ) bravó!!!! gratula fater /1 4dikbe képes erre (persze csak álmodtam nem is ültem még rajta szét is hullott kétszer közbe, meg lett főtengelyezve háromszor és be is sült ha jól emlékszem vagy ötször):):):):) ennyi
Másé mehet annyit, de széria állapotban ez csak szakadékba lefele történhet meg, máshogy nem.
Gratulálunk, Isten hozott a csapatban!
Ugye, jól értem, hogy egy hölgyről van szó (legalábbis a név alapján)?Mert akkor külön örülök, hölgyekből kevés van a köreinkben és nagyon megbecsüljük őket, ha időnként betér a társaságba egy-két "jobbik oldal".
Óvatosak vagyunk, élni akarunk és motorozni, a kettő nem szükségszerűen zárja ki egymást.
üdv.: R
Persze. A Télapót pedig tegnap láttam, sietett valahova.Nincs gyári MZ. amelyik 140et menne , legfeljebb 100as hátszéllel, de akkor is inkább csak szakadékba lefelé. Maradjunk a realitásoknál. Nézd meg a kezelésiben, mennyit írnak maxra. És azt is válogatott gyárialkatrészekből összeállított, padon bejáratott motorral mérték, a bejáratás után közvetlenül. A mostani gagyi utángyártott alkatrészekből felújítgatott jószággal lehetetlen ezt teljesíteni. ezen házilagos sufni tuning sem segít. Talán kiválló szakemberek tudnak olyan tuningot csinálni, ami képes a 140re. De akkor is ott van az MZ-k menettulajdonságai. Memjél ha tudsz 125-el MZ-n, és tudni fogod, miről beszélek.
Tőled is megkérdezem, hány ezer kilométer van már a hátad mögött 250-es MZ-n?
biztos igazad van! szabad a gazda:D én cska fejből próbáltam nagyképűen rögtönözni valamit:D amúgy a kárpáti is lábváltós
Hogy a tiéd nem megy annyit attól még másé mehet.
-500 km
-gázállás ahogy érzed csak ne erőlködjön és gyakran változzon a fordulat
-1:40
-szerintem felesleges olajcsere
-nekem Trabantolaj van benne(80w-90)...vagy az ami éppen van otthon
Sziasztok!
Hétfő este óta én is MZ tulajdonos vagyok. Egy nagyon jó állapotú kis ETZ-t sikerült megvennem.
Szerencsére két nap alatt minden papírját elintéztem.
Örülök, hogy ennek a csapatnak a tagja lehetek végre én is!
Motorozzatok sokat, de csak óvatosan!
;)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|