hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. november 14. péntek 
Aliz

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Jaky16
válasz erre | email2008-11-01 13:03:52
hello én records olajat használok ilyen piros színű. A benzin is halvány piros lesz tőle 1000forintnyi benzinhez szoktam tenni egy kicsivel kevesebbet mint egy deci(mérőpohár szerint). Ezzel nem is füstől jól is megy, persze csak magához képest.
sorszám: 31272 (103168)
(előzmény: Gábor, 2008-11-01 12:54:50)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-11-01 13:03:15
A szerelési k.k.szerint ,gyári fogaskerekekkel 6500-at pörőg 140km/h-nál a 250 es ,ez azért szerintem sem olyan hihetetlen,hogy egykét pehelysulyú tulaj alatt képes erre egy gyári álapotú tz .
sorszám: 31271 (103167)
(előzmény: Atilla, 2008-11-01 12:03:32)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-01 12:56:08
Szia!

Igol olaj van most benne! :)
sorszám: 31270 (103166)
(előzmény: Gábor, 2008-11-01 12:54:50)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-01 12:55:30
Sziasztok!

Köszönöm az ötleteket!
Először próbálok higítani, aztán lehet , hogy tényleg a lánckerékkel lesz a gond!

Köszönöm mégegyszer!
sorszám: 31269 (103165)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-11-01 12:54:50
Felesleges az 1:33 hoz való keverés ,csak füstől koksz rakodik le a hengerfejnél és a kipufba,valamint töblett költség is.
A gyár is 1:50 est ir elő még bejáratás alatt is.
Inkább a olaj minőségére kel több figyelmett forditani.
sorszám: 31268 (103164)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-01 11:56:05)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-01 12:24:47
szia! Én is 1:33ast teszek a 150es ts-embe semmi baja nincs tőle ha kicsit jobban füstöl az nem baj:). Ha meg nagyon pörög 90nél akkor lehet hogy kicsi az első lánckerék de ezt az olaj nem befolyásolja. aszem a kis tz-nek 15ös az első lánkereke. remélem tudtam segíteni
sorszám: 31267 (103162)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-01 11:56:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-01 12:05:41
1:50
sorszám: 31266 (103161)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-01 11:56:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-01 12:03:32
Keri

Nem vagy elég falusi, különben tudnád, hogy a szántás csak keresztben ráz, hosszában jobb mint bármelyik magyar autópálya! :-D

Ez a 140 egyébként nem olyan vész, én el tudom képzelni, hogy jó körülmények között (kis lejtő, hátszél, a csillagok megfelelő állása, egy kis voodoo, stb. stb.), valami cingár gyerekkel anyeregben megy 140-et a gyári cucc is.
sorszám: 31265 (103160)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 09:33:23)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-01 11:56:05
Sziasztok!

Sok embertől hallottam már tippeket, de titeket is szeretnélek megkérdezni.
Mi az ideális keverési arány egy 125ös TZ-nek? Most kb 1:33as volt, de talán túl sűrű lett, mert a motor 5.ben 90-nél már nagyon pörög.
Ezen a héten lettem MZ tulaj, szóval még nagyon nem tudom a dolgokat.
Kérlek, ne nevessetek nagyon, ha elolvastátok amit írtam :)
Köszönöm segítségeteket előre is!
sorszám: 31264 (103159)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-01 11:49:28
Keri!

Az a baj, hogy így a fórumon nem megy át amit gondolok. (Lehet, hogy ezért nem mentem írónak...)
Szóval nem a jó tanácsokkal volt bajom, csak elolvastam a hozzászólásokat, és nagyon riasztó volt. Gondoltam, ha ezt elolvasva kezdenék neki a bejáratásnak, egész úton vigyázzban ülnék a motoron! Kezem a kuplungon, füleim meg a hűtőbordákra szorítva! :-D
Szóval én csak megpróbáltam a túlzásokat mellőzve megnyugtatóbban leírni, de úgy látszik nem sikerült.

Frei2360

Az ohm törvényről következtetve te vagy a generátoros ember. Pont minap jutottál eszembe, mert kezembe került egy Barkas B1000 üzemeltetési könyv, amiben kb. az állt, hogy járó motornál az akkumulátort tilos kivenni. Akkumulátor nélkül ha nagyon kell be lehet indítani, (ezek szerint beindul...) viszont nem szabad, mert hosszú távon nem tesz neki jót, ugyanis ilyenkor jönnek a generátorra jellemző nagy töltés ingadozások.
Na gondoltam, ha ezt akkor megtalálom! A vitapartner által istenített DDR mérnökök írták, ebben is simán ledinamózzák a generátort mint a MZ könyvben, viszont itt leírják, hogy miért nem jó akku nélkül járatni.
Gondoltam, hogy mekkora ütőkártya lett volna ez akkor! :-D

üdv Attila
sorszám: 31263 (103157)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:36:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 11:42:13
Kifogásod csak a halastó partján legyen!
Legyél motoros futár, akkor a munkahelyeden is tudsz motorozni. :)
sorszám: 31262 (103155)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 09:13:03)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-11-01 11:21:26
Mikor megyünk? :D
Ott szoktam faszákat egykerekezni a megyeri út és az M0 közti szakaszán az Iveco mellett. :D
sorszám: 31261 (103154)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 08:01:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-01 10:43:56
én vállalkozok!!!!!!!!!:) kiváncsi vagyok mi az igazság.
sorszám: 31260 (103153)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-11-01 10:30:27
Nekem 300asra alakított 250es etzm van. azér gondoltam mert itt valaki azt is lefikázta.
sorszám: 31259 (103152)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 09:33:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 09:33:23
Az egésznek a titka a kilóméter órában és annak leolvasásában rejlik. Eleve jó nagy adagot csal felfelé, ezért síma úton 140-et is elérheti a mutató, de ha kicsit zötykölődik a gép akkor akár 150-ig is fellendülhet. A szántásban 160-at menő emberről meg hát mondanom sem kell, hogy a szántásban nagyon zötykölődik a motor :D

Az emberek pedig el is hiszik amit leolvasnak a mechanikus óráról, illetve azért mert el akarják hinni és jól hangzik, amit a biztonság kedviért fel is kerekítenek.

Azon külön szoktam mosolyogni amikor azzal jön hogy kocsival melléje álltak mert annak biztosan pontos az órája.
Hát nem az :) éppen ezért kizárólag a stoppet+kmkő, kalibrált digitális óra, vagy mostanában a GPS-es mérést tekintem pontos mérésnek.
sorszám: 31258 (103151)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-11-01 09:01:44)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-11-01 09:24:34
Hát azért ezek tényleg erős tulzások,de azért a 135-140 km/h egy 250 es gyári álapotú etz-től elképzelhető.
Nagyobb láncfogaskerék előre ,vékonyabb nem anyira tapados gumik,kicsitt több levegővel,meg egy 50kilos manusz + 10km egyenes szakasz.
sorszám: 31257 (103150)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-11-01 09:01:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 09:13:03
Nekem is csak az a kifogásom a motorozás ellen, hogy a munkahelyemen vagyok :(
sorszám: 31256 (103149)
(előzmény: feri2360, 2008-11-01 08:59:16)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-11-01 09:01:44
Hát hallod, azt el is hiszem, ilyenkor sehol senki...ahol lakom, ott összefutottam egy állítólag nagyon jó motoros-pannóniás szakemberrel. Beszélgetünk, ugye nem árt ha okososik az ember...nah akor hagytam ott, amikor mesélte, hogy anno a sógorának a 250es ETZ-jét használta, és "az asszonnyal a 150et röhögve vitte". Nah akkor mondtam, hogy köszi az estimesékből! :)
Meg valahogy az ilyen szaki ilyen hazugságokkal le is írja magát nálam...én nem vagyok egy hú de nagy szakember, de tudom meddíg bírja egy 125, 250es ETZ.

Jawat nem tudom, azokkal ilyen szinten foglalkoztam.

Jaah várj, most jut eszembe. Haverom egyik rokona a szántásban megy 160at az ETZ-vel. Nah azért ott a pont ;)

üdv
sorszám: 31255 (103148)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-11-01 08:59:16
Süt a nap, menjetek inkább motorozni. Keri az 1+1 blokkos, 3+1 hengeres hondájával, közben gondolkozzon azon, hogy még mi mindennel kapcsolatban tudná példaképként elénk állítani, Robi a borzalmasan túlfogyasztó TS-sel és közben azon keseregjen, hogy miért nem tudja a flúgos futam, gézengúz guszti, valamint mézga aladár összes találmányát beépíteni, Árpád száguldozzon a platón tördelve a drótokat, átverve a GPS-t, ABS-t, KGST-t és az EU-t, Atilla pedig az ő csodálatos, korlátokat, kötöttségeket és Ohm-törvényt nem ismerő gépén. Én meg addig melózok, mert pótolni kell, amit a tök felesleges polémia miatt nem csináltam meg, de délután nekem is irány a horizont. Tegnap este 11-kor még motoron voltam, olyan nagy hiányom nincs.
sorszám: 31254 (103147)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-01 08:26:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 08:26:34
"Természetesen 300-assal is lehet nevezni"
sorszám: 31253 (103145)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-01 08:25:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 08:25:34
Természetesen 0-assal is lehet nevezni, de az ezresnek, kétezresnek, ötezresnek sokkal jobban örülünk.
Van egyáltalán háromszázas?Én csak kétszázasról,ötszáasról, ezresről, kétezresről,ötezresről tudok. :)

Árpád: van olyan platós, ami valóban tudja a 160-at.A vezethetősége és stabilitása már erősen kérdéses lehet ezen sebességen, egy kis TS-hez hasonlóan.
sorszám: 31252 (103144)
(előzmény: peti.janka, 2008-11-01 06:32:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 08:18:27
Tipikus Magyarok, egyből a kiskapukat keresik, hogy lehet átverni a rendszert :-)
sorszám: 31251 (103143)
(előzmény: Árpád, 2008-11-01 08:04:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-01 08:04:38
A GPS módszer sem tökéletes. Az imerősöm kis teherautó szerűsége , aminek a platóján már utazott a motorom, azt hiszem még talán 160-ra is képes.:))))
sorszám: 31250 (103142)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 07:54:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 08:01:15
Ja, vagy ha a GPS mérésre nevenél nincs kadája. Itt van tőlem nem messze az Ócenánárok utca, meg a Megyeri híd is. Szóval van hol kipróbálni.
sorszám: 31249 (103141)
(előzmény: peti.janka, 2008-11-01 06:32:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 07:58:59
Végsebesség versenyek úgy szoktak zajlani hogy egy adott szakaszon mérik az átlag sebességet és az alacsonyabb értéket veszik alapul. Így küszöbölik ki a szél, pálya leejtés tényezőjét. Szóval tőlem lehet 100%os leejtőn is csak az már terep verseny, nem végsebesség verseny néven futna :)))
sorszám: 31248 (103140)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-01 01:09:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 07:54:46
Ilyen alapon én meg a Hondámmal indulok, az biztos képes 140-re.... még 3 hengerrel is :)))
sorszám: 31247 (103139)
(előzmény: peti.janka, 2008-11-01 06:32:23)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-11-01 06:32:23
Szia! Ha 300asal is lehet nevezni én válalom.
sorszám: 31246 (103138)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-11-01 05:15:18
Köszönöm a válaszodat és hogy megnézted azt az ócska képet. Szerintem sem véletlen, hogy már a hirdetés napján lecsaptak rá, én pedig lecsúsztam róla,, pedig naponta néztem a hirdetéseket.
sorszám: 31245 (103137)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:49:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 01:09:10
Valamelyik hegyi úton lefelé bármi lehetséges. :-)
sorszám: 31244 (103135)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 00:42:51
Nembaj, majd az alacsony fogyasztási verseny mellet (ugye a 2 litert fogyasztó MZ-k miatt :))
Megrendezzük a végsebesség versenyt is.

Egyébként még mindig áll az ajánlatom hogy ha összefutok valakivel akinek 140-et megy az ETZ-je odaadom a GPS-emet egy körre, az szépen regisztrálja másodpercenként a valóban pontos sebességet.....érdekes módon eddig senki nem vállalkozott hiteles mérésre hogy így bizonyítsa a szavát :D
sorszám: 31243 (103134)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-10-31 23:16:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 00:36:32
Nem woodoo a dolog, de egy kezdő nem tudhatja mit jelent az hogy "ésszel"
A többiek sem mondtak mást mint te, csak részletesebben leírták.

Mellesleg a racingos ETZ-met én a Kecskeméti pályán csutka gázzal légszűrő nélkül "járattam be" :))) de ez nem irányadó, mert spéci fúrás volt direkt versenyre.

Jawam az tucatszor megszorult amikor picit elfeledkeztem a jobb csuklómról a bejáratás alatt. kb. 1000km kellet mire leszokott erről. Szerencsére nem sérült a dugó, és ezt a woodoo dolgoknak köszönhetem.
sorszám: 31242 (103133)
(előzmény: Atilla, 2008-10-31 22:52:09)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-31 23:55:12
ez is igaz:D! jól belegondolva, én az első 5km után beiktattam egy 5500körüli hajrát:D. "gyári dugattyúval szerelt kis TSről van szó(57mm).nem ragadt meg. pedig 0,04mmre van illesztve. bár van ellenpélda: rossz porlasztó miatt(máig nem értem hogy lehet az hogy egyszerűen hiányzik a szivatócsatorna furata a súber után.) lényeg hogy a 4Kele... helyen furarattam,(berta dugattyú, borzalmas illesztés üvegkemény gyűrűk kb 0 hézaggal) és az első indítás tolásra ment, tőgázon, majd amikor mentem vele kb 300 métert, elkezdtem húzatni ,szépen kisgázon, lassan gyorsítva, de alaposan:D szóval a motor először kettesbe elment 60ig:D, majd 3.ba kb80ig:D (7000-7500rpm). mindezt még kb az első km-ren:D kibírta:D.nem szorúlt meg. mai napig jó kis forgós gép.. már nem az enyém. abba még 200ft-os szimeringet tettem.. olyan is. alapjárat nuku, állandó gázon egyidő után bedadog... stb. tépni kell neki.
sorszám: 31241 (103131)
(előzmény: Atilla, 2008-10-31 22:52:09)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-10-31 23:16:02
A 140-el menő ETZ-k...hmmm kb mint a mese a csodaszarvasról! :) Legalább még egy hülye aki bedűlt neki...
sorszám: 31240 (103130)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-30 22:37:00)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-10-31 23:09:25
Kisvárdai vagyok (szabolcs szatmár bereg) az isten háta mögött kettővel:):):)amúgy Miskolcon tanulok.
sorszám: 31239 (103129)
(előzmény: Péter mz, 2008-10-31 21:05:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 22:52:09
Túl misztifikáljátok ezt a bejáratást.
Jó alkatrész kell, meg rendes gépmunka.
Azután használni kell ésszel és jó lesz.
Ez az olajozzuk halálra, 5 km-ként álljunk meg pihentetni, meg ne menjünk csak sík terepen, meg a kezünk mindig legyen a kuplungon, tanácsokat kissé túlzottnak találom. Szegény kezdők elolvassák és azt hiszik ez minimum valami woodoo dolog! :-)
sorszám: 31238 (103128)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:46:31)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 22:39:07
Nem is gondoltam, hogy te gondoltad volna meg magad, hanem azt gondoltam, hogy eltűntem, ezért azt gondolod, hogy én meggondoltam magam.

Na ezt most jól leírtam! :-)
sorszám: 31237 (103127)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:41:13)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 22:16:45
csak egy kicsit:-)
sorszám: 31236 (103126)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 22:14:07)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 22:16:39
csak egy kicsit:-)
sorszám: 31235 (103125)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 22:14:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:14:07
Hazajövök holtfáradtan a radar telepítésből, kicsit fórumozgatok este és máris munkával piszkálsz? :DDDD
sorszám: 31234 (103124)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:58:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:10:09
őőő, én a váltóba teszem, benzinbe csak 2T olajat!
sorszám: 31233 (103122)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-31 17:12:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:05:44
Motoron nekem sem rohadt, de amikor apósomnak a ganajban áll télen nyáron akkor egyszer csak kettétörik, mikor átért rajta a rozsda. Az MZ alu felnijével ilyen gond nincs, vagyis azok meg is maradnak az utókornak....persze nem adtam neki MZ alufelnit mert manapság már az is kincs.
sorszám: 31232 (103119)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-31 12:15:36)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:58:47
De ráérünk de ráérünk:-)
sorszám: 31231 (103118)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:53:47)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:54:48
Egy valami biztos.Bármilyen olaj jobb a semminél.1:0-hoz senki ne próbálja,mert az tuti rossz:-)
sorszám: 31230 (103117)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:46:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:53:47
Ja, 15W40-est az a tuti.
Nem tapad a kuplung, és elég sűrű, hogy ne csattogjon a váltó.
A Hykomol is jó, de az hidegen sűrű, és büdös, tapad az egész amíg meg nem törik.
Persze a vitongos szimmering nem bírja a tescos olajat ;-)))))) (bocs Waresz, csak te is írtad, részemről poén az egész)
sorszám: 31229 (103116)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-31 06:20:19)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:52:47
Ha a kereket megforgatod és nem nagyon üt,akkor nem biztos,hogy az a hibás,ráadásul annak nagyobb tempónál is rázni kellene.Inkább a telo lehet rossz,vagy esetleg a féktárcsád is görbe lehet.
sorszám: 31228 (103115)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-31 11:08:11)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:49:35
Nem hiszem,hogy balesetből adódna a tankon az a horpadás,mert a felső híd az feljebb okoz sérülést.Ráadásul előszőr a tank alsó részénél horpad be,mert az alsó kifli csavarja (ami az inexet is tartja) az nyomja meg.A képről itélve jól járt a vevő
sorszám: 31227 (103114)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-31 10:12:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:46:31
Vicces.
Lényegében ugyan azt mondtad végeredményben mint mindenki más :)))

De nem is ezzel akarlak piszkálni.
Én bejáratáshoz drága synt, de legalább félsynt olajat használok, és első tank esetében 1/30 arányban.
Ennek köszönhetően tocsog az olajban és nem kormozza be. Lehet hogy hülyeség, de baja nem lesz tőle.
sorszám: 31226 (103113)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-30 23:26:37)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:41:13
Nem gondoltam meg magam:-)
sorszám: 31225 (103110)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-31 09:29:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:22:47
Bejáratás MZfan első hozzászólására:

Alapvetően egyetértek ezzel a módszerrel, de a gázállásra én inkább azt mondom, hogy ne kapjon belőle csutkát (kb. félgáz az első tanknál), ebből következik amit te is mondtál, hogy nem erőlködik és nem pörög túl.

500km után érdemes rövidebb időkre kiforgatni a végét, hogy ne lustuljon el.
sorszám: 31224 (103109)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-30 22:29:13)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-10-31 21:05:44
Szia
üdvözöllek én is a fórumban.Amugy merrefelé laksz az országban?
sorszám: 31223 (103108)
(elözmény: Klaudia, 2008-10-30 22:16:54)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49072)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu