hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2008-11-01 08:01:15
Ja, vagy ha a GPS mérésre nevenél nincs kadája. Itt van tőlem nem messze az Ócenánárok utca, meg a Megyeri híd is. Szóval van hol kipróbálni.
sorszám: 31249 (103141)
(előzmény: peti.janka, 2008-11-01 06:32:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 07:58:59
Végsebesség versenyek úgy szoktak zajlani hogy egy adott szakaszon mérik az átlag sebességet és az alacsonyabb értéket veszik alapul. Így küszöbölik ki a szél, pálya leejtés tényezőjét. Szóval tőlem lehet 100%os leejtőn is csak az már terep verseny, nem végsebesség verseny néven futna :)))
sorszám: 31248 (103140)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-01 01:09:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 07:54:46
Ilyen alapon én meg a Hondámmal indulok, az biztos képes 140-re.... még 3 hengerrel is :)))
sorszám: 31247 (103139)
(előzmény: peti.janka, 2008-11-01 06:32:23)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-11-01 06:32:23
Szia! Ha 300asal is lehet nevezni én válalom.
sorszám: 31246 (103138)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-11-01 05:15:18
Köszönöm a válaszodat és hogy megnézted azt az ócska képet. Szerintem sem véletlen, hogy már a hirdetés napján lecsaptak rá, én pedig lecsúsztam róla,, pedig naponta néztem a hirdetéseket.
sorszám: 31245 (103137)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:49:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 01:09:10
Valamelyik hegyi úton lefelé bármi lehetséges. :-)
sorszám: 31244 (103135)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 00:42:51
Nembaj, majd az alacsony fogyasztási verseny mellet (ugye a 2 litert fogyasztó MZ-k miatt :))
Megrendezzük a végsebesség versenyt is.

Egyébként még mindig áll az ajánlatom hogy ha összefutok valakivel akinek 140-et megy az ETZ-je odaadom a GPS-emet egy körre, az szépen regisztrálja másodpercenként a valóban pontos sebességet.....érdekes módon eddig senki nem vállalkozott hiteles mérésre hogy így bizonyítsa a szavát :D
sorszám: 31243 (103134)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-10-31 23:16:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 00:36:32
Nem woodoo a dolog, de egy kezdő nem tudhatja mit jelent az hogy "ésszel"
A többiek sem mondtak mást mint te, csak részletesebben leírták.

Mellesleg a racingos ETZ-met én a Kecskeméti pályán csutka gázzal légszűrő nélkül "járattam be" :))) de ez nem irányadó, mert spéci fúrás volt direkt versenyre.

Jawam az tucatszor megszorult amikor picit elfeledkeztem a jobb csuklómról a bejáratás alatt. kb. 1000km kellet mire leszokott erről. Szerencsére nem sérült a dugó, és ezt a woodoo dolgoknak köszönhetem.
sorszám: 31242 (103133)
(előzmény: Atilla, 2008-10-31 22:52:09)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-31 23:55:12
ez is igaz:D! jól belegondolva, én az első 5km után beiktattam egy 5500körüli hajrát:D. "gyári dugattyúval szerelt kis TSről van szó(57mm).nem ragadt meg. pedig 0,04mmre van illesztve. bár van ellenpélda: rossz porlasztó miatt(máig nem értem hogy lehet az hogy egyszerűen hiányzik a szivatócsatorna furata a súber után.) lényeg hogy a 4Kele... helyen furarattam,(berta dugattyú, borzalmas illesztés üvegkemény gyűrűk kb 0 hézaggal) és az első indítás tolásra ment, tőgázon, majd amikor mentem vele kb 300 métert, elkezdtem húzatni ,szépen kisgázon, lassan gyorsítva, de alaposan:D szóval a motor először kettesbe elment 60ig:D, majd 3.ba kb80ig:D (7000-7500rpm). mindezt még kb az első km-ren:D kibírta:D.nem szorúlt meg. mai napig jó kis forgós gép.. már nem az enyém. abba még 200ft-os szimeringet tettem.. olyan is. alapjárat nuku, állandó gázon egyidő után bedadog... stb. tépni kell neki.
sorszám: 31241 (103131)
(előzmény: Atilla, 2008-10-31 22:52:09)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-10-31 23:16:02
A 140-el menő ETZ-k...hmmm kb mint a mese a csodaszarvasról! :) Legalább még egy hülye aki bedűlt neki...
sorszám: 31240 (103130)
(elözmény: Árpád, 2008-10-30 22:37:00)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-10-31 23:09:25
Kisvárdai vagyok (szabolcs szatmár bereg) az isten háta mögött kettővel:):):)amúgy Miskolcon tanulok.
sorszám: 31239 (103129)
(előzmény: Péter mz, 2008-10-31 21:05:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 22:52:09
Túl misztifikáljátok ezt a bejáratást.
Jó alkatrész kell, meg rendes gépmunka.
Azután használni kell ésszel és jó lesz.
Ez az olajozzuk halálra, 5 km-ként álljunk meg pihentetni, meg ne menjünk csak sík terepen, meg a kezünk mindig legyen a kuplungon, tanácsokat kissé túlzottnak találom. Szegény kezdők elolvassák és azt hiszik ez minimum valami woodoo dolog! :-)
sorszám: 31238 (103128)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:46:31)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 22:39:07
Nem is gondoltam, hogy te gondoltad volna meg magad, hanem azt gondoltam, hogy eltűntem, ezért azt gondolod, hogy én meggondoltam magam.

Na ezt most jól leírtam! :-)
sorszám: 31237 (103127)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:41:13)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 22:16:45
csak egy kicsit:-)
sorszám: 31236 (103126)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 22:14:07)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 22:16:39
csak egy kicsit:-)
sorszám: 31235 (103125)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 22:14:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:14:07
Hazajövök holtfáradtan a radar telepítésből, kicsit fórumozgatok este és máris munkával piszkálsz? :DDDD
sorszám: 31234 (103124)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:58:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:10:09
őőő, én a váltóba teszem, benzinbe csak 2T olajat!
sorszám: 31233 (103122)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-31 17:12:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:05:44
Motoron nekem sem rohadt, de amikor apósomnak a ganajban áll télen nyáron akkor egyszer csak kettétörik, mikor átért rajta a rozsda. Az MZ alu felnijével ilyen gond nincs, vagyis azok meg is maradnak az utókornak....persze nem adtam neki MZ alufelnit mert manapság már az is kincs.
sorszám: 31232 (103119)
(előzmény: Árpád, 2008-10-31 12:15:36)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:58:47
De ráérünk de ráérünk:-)
sorszám: 31231 (103118)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:53:47)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:54:48
Egy valami biztos.Bármilyen olaj jobb a semminél.1:0-hoz senki ne próbálja,mert az tuti rossz:-)
sorszám: 31230 (103117)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:46:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:53:47
Ja, 15W40-est az a tuti.
Nem tapad a kuplung, és elég sűrű, hogy ne csattogjon a váltó.
A Hykomol is jó, de az hidegen sűrű, és büdös, tapad az egész amíg meg nem törik.
Persze a vitongos szimmering nem bírja a tescos olajat ;-)))))) (bocs Waresz, csak te is írtad, részemről poén az egész)
sorszám: 31229 (103116)
(elözmény: Árpád, 2008-10-31 06:20:19)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:52:47
Ha a kereket megforgatod és nem nagyon üt,akkor nem biztos,hogy az a hibás,ráadásul annak nagyobb tempónál is rázni kellene.Inkább a telo lehet rossz,vagy esetleg a féktárcsád is görbe lehet.
sorszám: 31228 (103115)
(elözmény: Árpád, 2008-10-31 11:08:11)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:49:35
Nem hiszem,hogy balesetből adódna a tankon az a horpadás,mert a felső híd az feljebb okoz sérülést.Ráadásul előszőr a tank alsó részénél horpad be,mert az alsó kifli csavarja (ami az inexet is tartja) az nyomja meg.A képről itélve jól járt a vevő
sorszám: 31227 (103114)
(elözmény: Árpád, 2008-10-31 10:12:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:46:31
Vicces.
Lényegében ugyan azt mondtad végeredményben mint mindenki más :)))

De nem is ezzel akarlak piszkálni.
Én bejáratáshoz drága synt, de legalább félsynt olajat használok, és első tank esetében 1/30 arányban.
Ennek köszönhetően tocsog az olajban és nem kormozza be. Lehet hogy hülyeség, de baja nem lesz tőle.
sorszám: 31226 (103113)
(elözmény: Árpád, 2008-10-30 23:26:37)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:41:13
Nem gondoltam meg magam:-)
sorszám: 31225 (103110)
(elözmény: Árpád, 2008-10-31 09:29:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:22:47
Bejáratás MZfan első hozzászólására:

Alapvetően egyetértek ezzel a módszerrel, de a gázállásra én inkább azt mondom, hogy ne kapjon belőle csutkát (kb. félgáz az első tanknál), ebből következik amit te is mondtál, hogy nem erőlködik és nem pörög túl.

500km után érdemes rövidebb időkre kiforgatni a végét, hogy ne lustuljon el.
sorszám: 31224 (103109)
(elözmény: Árpád, 2008-10-30 22:29:13)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-10-31 21:05:44
Szia
üdvözöllek én is a fórumban.Amugy merrefelé laksz az országban?
sorszám: 31223 (103108)
(elözmény: Árpád, 2008-10-30 22:16:54)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 19:55:08
Én nem vitatkozni akarok, ha valami jó, az jó! Ha megéri meg kell venni! Az, hogy kinek mi éri meg, az meg a saját dolga.
Mikor az enyém tönkrement én is DDR hengert szereztem hozzá DDR dugattyúval.
Nem szabad sajnálni a pénzt rá, mert végül egy kupac ócskavas lesz a motorból.
Az a baj, hogy hiába vannak azok a bizonyos jó jelek, igazából nem lát bele az ember. Nincs garancia!
Az olcsó darabok meg hihetetlenül lelakottak.
Én is vettem fillérekért alkatrésznek való motort. Szétszedtem, ami nem volt jó rögtön dobtam ki. Azután nagyon csodálkoztam azon a maréknyi alkatrészem, ami maradt belőle.
Hát ez van, addig hajtják amíg szusz van benne. A karbantartásról meg nem hallott senki.
Ez a szomorú MZ sors!

Másik téma: Ha nem öregedtek törősre a vezetékeid, akkor örülj neki, mert ez szinte az összes szocialista járműben probléma.
Az enyém bizony eltöredezett, igaz az én ETZ-m épp 25 éves, nem mai darab!
sorszám: 31222 (103106)
(előzmény: feri2360, 2008-10-31 18:19:32)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 18:19:32
"Akkor minek vennék 200-ért gyári állapotút, bontatlan blokkal" Bontatlan blokkosat 100-120 ezerért is meg lhet csípni, a 200 ezer a nagyon keveset futott, majdnem tökéletes állapotúra vonatkozik. "aminél pl a teljes vezetékezést cserélni kel ahhoz, hogy menjen is" Na ez megint egyike azon valótlan állításoknak, amiket e fórumon valamiért előszeretettel terjesztenek. Egyik motoromon se cseréltem vezetékezést, nem törnek a drótok és idén kb. 10 alkalommal mentem velük vidékre 400-600 km-es utakra, a sok városi motorozás mellett. Egyszer se hagytak cserben. Ezek szerint mégiscsak lehet valami az elveimben. Hadd oszlassak el egy tévedést. Nem azért ragaszkodom az eredeti, nem szerelgetett állapothoz, mert elvakult veterános lennék, hanem mert az a tapasztalatom, hogy nagyon kevesen képesek szakszerűen szerelni és nincs időm arra, hogy mások által elcseszett dolgokkal kínlódjak. Inkább elejét veszem a dolognak azzal, hogy nem kell felújított, meg hasonló gép. Tehát valójában nem tökéletességet várok el a motortól, hanem szerelésmentességet. De ez az én bajom, csak örülök, ha mások nem vetik rá magukat a jó gépekre. Csak sajnos ez sincs így, mert a 200 ezer és feletti gépek rendre elkelnek. Szóval vannak ilyen emberek, de lehet hogy közülük csak én írok ide, mert a többiek a pénzkereséssel vannak elfoglalva és nincs idejük csacsogni, ide meg azok írnak akik nem akarnak pénzt keresni. Én meg elcseszem a munkaidőmet, pedig csak Bambitól akartam valamit kérdezni, nem pedig olyan gondolataimról társalogni, amiről tudom, hogy úgysem vevő rájuk az itteni közönség.
sorszám: 31221 (103103)
(előzmény: Árpád, 2008-10-31 16:35:25)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-31 17:23:44
A Gilera csak magas fordulaton erős, és kisebb lökettérfogatamiatt full fordulaton kell bőgetni, optimális kuplungcsúsztatással, villámgyors váltásokkal.Egy dúsra karburált,kis lánckerekes 250-essel pedig csak gázt kell húzni, és váltani.A gagyirezó is jól működik 3-5000 köztt, ha hozzá van állítva a motor.Majdnem leestem hátulról, mikor nekiereszette barátom.Persze ennek 6 litertől felfelé induló benzinfogyasztás volt az ára, még tatás tempóban is.És a blokktartók deformációja.
sorszám: 31220 (103102)
(elözmény: Árpád, 2008-10-31 06:53:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-31 17:15:38
A lényeg kimaradt: a tökéletlen párolgás miatt szegény keveréknél, hidegindításkor a motor rángat.
sorszám: 31219 (103100)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-31 17:12:57
Én a tecsóban 400Ft/l áron csak négyütemű motorolajat találtam.Természetesen én is kipróbáltam 1:60-as Arol2T keverékhez ugyanannyi Óccsóolajat önteni.Így az eredmény 1:30-as keverés lett.Következmény: kokszolódó hengerfej, a négyütemű motorolaj kicsapódik a forgattyúsházban(főtengelynek, dugónak előnyös,szóróolajozás :) ).A problémát a szegénykeverékes üzem okozza: az üzemmelegre melegedett forgattyúsház elpárologtatja a keverékben lévő benzint.Viszont ha olaj fedi. nem párologtat megfelelő mértékben.Emiatt az üzemanyagfogyasztás is magasabb.Pontos értéket mérés után fogok mondani.Erőteljes összerázás nélkül el sem keveredik a benzinnel.Tökéletesen összerázás után sem.
Ha 1l olaj 1200Ft, akkor 1l olajon spórolsz 800Ft-ot.40-es keveréket figyelembe véve 40 liter benzinen(12000Ft) 800Ft.Ha csak 5%-ot ront a motoron,az már 600Ft csak 200Ft-os spóroltál.
Persze cseréba főtengelyednek nagyon jó kenése van normál használatban.Gyémántkemény főtengelycsapággyal szerelt kompresszoros vízhűtéses 300-as MZ 25-ös első lánckerékkel 170-es utazósebességgel természetesen már nem a tecsógazdaságos olajat igényli :)
sorszám: 31218 (103099)
(elözmény: Árpád, 2008-10-31 06:48:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-31 16:35:25
A főfékhenger dolgot velem is eljátszotta.:) Nekem csak a sárvédő a valódi károm, ugyanis a festésről kiderült, hogy valami nagyon gagyi anyag.Ugyis festenem kellene.:)
Ami viszont lényeges az az, hogy van egy motorom, aminek csak a festése szar, pár filléres dolgot kellett eddig csak rá venni, motorikusan tökéletes, A kipuff szintén. Jóval stabilabb, mint elődje volt. Jó, a hátsó telót javítani kel valszeg.Mindezt 70 pénzért vették meg nekem.Ki lehet számítani, hogy mire teljesen, tökéletesen tuti lesz, csili-vili külsővel, akkor se lesz többe mint 150, ha úgy akorom akár veterán vizsgára alkalmasan. Akkor minek vennék 200-ért gyári állapotút, bontatlan blokkal, aminél pl a teljes vezetékezést cserélni kel ahhoz, hogy menjen is, ne csak múzeumi darab legyen. Meg persze az összes gumi , műanyag cuccot cserélni kell. Akkor már inkább a sajátom, hetvenért.Abból olcsóbban és előbb lenne veterán vizsgás darab, de olyan, amivel túrázni is lehet.De mivel az ETZ a fiatalságom mindennapi járműve volt, most pedig annyi van belőle mint a nyű, nem akarom veteránnak minősítetni. Veterán szociként egy szép Danuvia kellene.Az ráadásul magyar is.Ha lenne garázsom, vennék is egy igéretes darabot, restaurálnám. De utcán tárolni nincs szivem.Persze restaurálni sem tudnék a szőnyegpadlón. Elég volt a jawa blokk széthúzás a szobámban.Visszatérve az MZre: A TS125 vonz még valamennyire , mint veterán jármű, és néhány még régebbi tipus.AZ ETZ250 nem. Azt csak használni akarom.Nem csak akarom, hanem használom is. Bár elárulok egy titkot, nagy a csábítás, hogy visszatérjek a jawára.Az talán jobban illik az egyéniségemhez. Tavaszig eldöntöm a dolgot, hogy melyik motor marad. Ha csak nem egy harmadik verzió, egy még öregebb, de négyütemű lesz a dologból.Kell néha az új kihívás.:)Csak a minimum 20 éves korhoz ragaszkodom. Motorban is.:)
sorszám: 31217 (103096)
(előzmény: Atilla, 2008-10-31 15:49:51)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 16:00:27
Én nem csalódtam a kiválasztási elveimben, nálam nem jelentkeztek az általad leírt hibák. De így van ez jól, mi lenne, ha mindenki a drágább, megkíméltebb gépeket v. mindenki az olcsó, lestrapált példányokat keresné. Végén még tótágast állna az MZ-piac és itt is beütne a válság.
sorszám: 31216 (103093)
(előzmény: Atilla, 2008-10-31 15:49:51)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 15:52:21
Te mázlista! Nekem csak 3 ETZ van! Meg egy 250/1-es! :-D
sorszám: 31215 (103092)
(előzmény: feri2360, 2008-10-31 15:46:11)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 15:49:51
"Valóban nincs 100%-os bizonyosság, de vannak jelek"
Például, ha a 70 éves eladó arcáról leesik az álbajusz, és alatta makulátlan ráncmentes bőre van! :-D
Bocs, de ezt nem lehetett kihagyni! :-)

Egyébként én is hasonló elvek szerint vettem a gépet, de rájöttem, hogy fölösleges volt!
Szerintem az én ETZ-m most elég jó, de például az elektromossága nem is hasonlít a gyárira. Van benne egy csomó apró módosítás, de ezektől mind megbízhatóbb és jobb lett. Ha nem akarsz veterán gépet megőrizni az utókornak, szerintem a leírtak nagy része lényegtelen.
Szóval a sztori:
Én a jelenlegi motoromat ismerőstől vettem, aki jó barátom tudtam, hogy ő vette újonnan, alig használta, nem hajtotta, olcsón is adta, stb stb.(Egy számítógépre cseréltük, mert neki épp az kellett, a motor meg csak állt.)
Na ez az MZ 90-100-at volt hajlandó menni. (ETZ250) Mert 10 éven át 1:40-el használta és 80-nál soha nem ment többet vele!
A hangján is hallatszott, hogy tele a dob, így egy kipufogócsere ezt orvosolta. A biztosítéktábla nem érintkezett, az egyébként makulátlan kinézetű gyári vezetékek pedig törtek mint a ropi. Végül átkötöttem, de nem MZ módra, kicsit modernizáltam. Ez azóta is jó!
Egy idő után a bekokszosodott gyűrűk megadták magukat, hengercsere- felújítás következett.
Végül jó lett, de egy sötét éjjel sunyi módon eleresztette magát a főfékhenger, persze pont úgy állt a kormány, hogy a tankra folyt. Na ekkor lett a színe sárga!
Ennyit a tuti motorról ismert helyről!Szerencsére olcsón vettem!
Így most van egy átfestett, átkötött, meg ezer helyen átfaragott ETZ-m, ami jól is megy és már hosszú évek óta megbízható. Most akkor melyik a jobb motor,
a sosem hajtott megbontatlan gyönyörű hangú csilli-villi, vagy amilyen most? :-)
sorszám: 31214 (103091)
(előzmény: feri2360, 2008-10-31 13:06:43)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 15:46:11
Eddig a példány választásról írtam, most pár szót a típus kiválasztásáról. Városban és környékén használom az ETZ-ket. Szűk helyen tárolom őket. Fontos hogy könnyű, keskeny legyen. Fontos, hogy tömegmotor legyen. Eddig 5 példányt vettem bontásra, tartalékalkatrésznek. A következő 15 évre ETZ-re rendezkedtem be. Nektek, akik most ezt olvassátok, csak halvány emlék lesz az MZ, amikor én még mindig azzal megyek be a városba. Van egy bt-m, székhelye egy poros-sáros utcában van, meredek emelkedőkkel, lejtőkkel, fontos, hogy ha eldőlök vele, le tudjam emelni magamról, vagy meg tudjam tartani, el se dőljek. Túrázásra persze a mai viszonyok között nem a legjobb, e célra a 2009-es v. 2010-es szezonra be van tervezve egy CBF600, vagy ha addig esetleg lesz injektoros CBF500, akkor talán az, oszt jónapot.
sorszám: 31213 (103090)
(előzmény: Árpád, 2008-10-31 12:07:33)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 14:21:43
Tudtad például, hogy a gyári főfékhenger sapkán csak MZ felirat van, a nem gyárin angol szöveg is? Hogy a gyári kipufogónak simán kúpos a vége, a nem gyárié csonkakúp-szerű? Hogy a gyári kuplung és fékkar sima felületű és a gömb a végén más méretű, mint az utánygyártotté? Máshogy is kopik. Tudtad, hogy a gyári fékcső egyszínű és sima felületű? Hogy a gyári benzincső szövettel borított gumiból van?
sorszám: 31212 (103089)
(előzmény: feri2360, 2008-10-31 13:55:42)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-10-31 14:19:49
Ezeket feltétlenül meg fogom nézni. Nagyon ideges lennék,ha csapágygond lenne,mert egy hónapja lett a gép felgenerálozva szakműhelyben,ahol új FAG csapágyakat kapott a blokk. Hát,akkor reménykedem,hogy nem ilyen baj van.
sorszám: 31211 (103088)
(előzmény: Árpád, 2008-10-31 12:22:14)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 13:55:42
Arról még nem is írtam, hogy a generátor mögötti 3 gumidugót általában nem, vagy fordítva teszik vissza, ha hozzányúltak, hogy a gyári műszertartó domborműves, nem matricás, hogy a féktárcsa vastagsága mérhető és válla is van, ami felszabályozáskor eltűnik, hogy a legtöbben nem tudják, hogy a műszerek peremét gyárilag félig takarja a gumiharang széle, hogy hol vannak gyárilag elvezetve a drótok és a spirálok, hogy milyen irányban van betéve a berúgókar éke. Vásárlás előtt nem csak kihúzatva váltogatom végig fel-le többször a sebességeket, hanem sztenderen, álló motornál kézzel is. A kereket megforgatom közben. Sokat elárul a kopottságról, mennyire határozottan és milyen hanggal ugrik be a fokozatokba. Önmagában egyik sem bizonyít semmit, de ha sok kis jel mind egyirányba mutat, az már igen.
sorszám: 31210 (103087)
(előzmény: feri2360, 2008-10-31 13:06:43)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-10-31 13:55:41
Szia!

Igen igen, egy hölgy lennék :)
Nagyon jó a gépem, persze én is óvatos vagyok vele.
Hétvégén még biztosan kihasználom a jó időt és gurulok egy nagyot!

És köszönöm Rudolph az üdvözlést!
sorszám: 31209 (103086)
(elözmény: Árpád, 2008-10-30 22:55:51)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 13:06:43
Valóban nincs 100%-os bizonyosság, de vannak jelek, amik valószínűsítik az általam megkívánt állapotot. Ha ezekből sok van, akkor úgy vehetők, mint a bíróságon a közvetett bizonyítékok, egységes láncolattá állnak össze. A gyári festés 20 év alatt meghatározott helyeken megkopik, ezt is tudod reprodukálni? Ha a bal dekli összes csavarfeje tökéletesen ép, de a 3 csavar a kuplungállítónál nem és az alsó csavar sem, az jó jel, ha az olajleeresztő csavaron látszik a megbontás nyoma, de a váltórögzítőn nem, ha az összes csavarfej ép alul a blokk (nem a henger) bordáinál és a jobb dekli alatt, beleértve a generátor 3 csavarját is, ha a lánckerék anyájának biztosítóalátéte ép, stb. Eredeti fesszab, szigszalag nélküli gyári vezetékek alapfeltétel. Ha megvan a gyári pumpa, szerszámkészlet, kis könyv, jó jel. Ha a váz a tank alatt nagyon poros, jó jel (számomra, nem akarok erről vitát nyitni). Ilyen szinten kevesen próbálnak hamisítani.
sorszám: 31208 (103084)
(előzmény: Árpád, 2008-10-31 12:07:33)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-31 12:22:14
Nem akarlak rémísztgetni, de ha nem a szénkefék csinálják, akkor vedd le a generátor fogórészt, nézd meg nem e surlódik valahova. De ha nem, és ez valószínű, akkor jöhet a hang egy nagyon kellemetlen helyről is.Például egy beállt csapágyból.Ha a csapágy forog a főtengelyen, vagy a házában, az is sivító hangot ad ki. Szerintem.
sorszám: 31207 (103083)
(előzmény: Zmester, 2008-10-31 12:10:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-31 12:15:36
Érdekes, az enyém nem rohad. Lehet, hogy szerencsém van. Mindenhol máshol rohad, de a kerék az nem.:) Pontossabban máshol sem rohad, csak kissé rozsdásodik.:) De nem annyira, hogy gyengülne. A rozsdásodás tipikus jawa jelenség, legalábbis az első saját festésig.
Szerintem az MZ kerék használata egyszerűbb magyarázattal bír: Mindig legalább tízszer annyi MZ volt hazánkban, mint Jawa. Legalábbis a hetvenes évek közepe óta, mióta figyelemmel kísérem az ilyemit.Bár tényleg igazad is lehet a rohadást illetően. Ha jól emlékszem, a jawák acél felnisek voltak, legalábbis a 634 ig. De szerintem utánna is még sokáig.
sorszám: 31206 (103082)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 11:35:15)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-10-31 12:10:09
Sziasztok! Szerelgettem,de még mindig nem tudok rájönni,hogy mi ez a sivító hang a kisETZ-ből. A hang a fordulatszám emelkedésével egyre jobban hangosodik és élesedik,és valahonnan a generátor felől vagy konkrétan a generátorból hallom. A szénkefék is rendben vannak. Ti hallottatok már ilyet? Elég hangos,szinte a motorzajt is felülmúlja. Vagy valami a motorblokkban szállt szét?! Egy mátrai úton kezdte el,és mire hazaértem(20 km) már ilyen hangos volt.
sorszám: 31205 (103081)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-31 12:07:33
Ebből a tulaj kora, és az hogy első, ami ellenőrizhető. a többit nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem tudod ellenőrizni. Főleg nem vásárláskor. Egyébbként akkor az enyémmel csak annyi lenne a bajod, hogy nem az első tulaj vagyok. A kor rendben, 49 vagyok.:) A festést és a tömítéseket is megcsinálom úgy, hogy nem mondod meg, hogy nem gyári.:)))) komolyra fordítva a szót: Tényleg nem tudod az általad felsoroltak nagy részét ellenőrizni.A futott kilométert semmiképpen, a gyári festést csak nagyon nehezen, de csak úgy, ha lekaprgatod a festést valahol.A bontatlan blokkot szintén nem lehet ellenőrizni.Egy esetben igazad van, ha megbízható, régi ismerőstöl veszed a motort.Amúgy nyáron majdnem szerencsém volt. 250-ért vehettem volna egy jó állapotú uralt egy öreg bácsitól vidéken. Csak sajnos éppen le volt minden havarom égve, annyi időre sem tudtak kölcsönt adni, amíg megveszem, és újra eladom a motort.:(
Szóval aki utánna jár a dolgoknak és nem szórja felelőtlenül a pénzt, az szerintem jóval olcsóbban is kijöhet. Még egszer mondom, az ismerőstől vett motorok kívételek. Vegyük figyelembe, milyen motorokat lehet mostanság venni, és mennyiért újonan.Illetve aki régit szeretne, mint én is, az mit talál a piacon. alig 300 felett meg lehet szerezni a kedvencem, a Honda 350 Fourt.Igaz, picit öregebb mint az ETZ, de jó állapotú, négy hengeres, négy ütemű, másfélszeres teljesítmény.Jó, az alkatrész ellátotság rossz, de nem is nagyon van rá szükség.
De tulajdonképpen nekem mindegy, mindenki annyiért vesz motort, amennyiért akar.
sorszám: 31204 (103080)
(előzmény: feri2360, 2008-10-31 11:23:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 11:35:15
Mert a Jawa kerék az rohad.
sorszám: 31203 (103079)
(elözmény: Árpád, 2008-10-30 21:14:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 11:32:33
Valami furcsa nekem, szerintem keversz valamit, ha nem így van és én vagyok tudatlan akkor elnézést.
A hídváz az egy dolog. Ilyennel az ETZ-ket szerelték.
Aztán van a bölcsőváz, ilyen az ETZ elötti gépek nagyrésze.
Aztán van olyan hogy dupla bölcsőváz, ilyen pl a Jawa350. Ez utóbbinak a 12Vos változata valóban képes 140-re, és ezzel valóban nem veszélyes ez a tempó...leszámítva hogy a dobfék már nem túl hatékony, de ezekből csináltak tárcsafékest is.
Namost a dupla hídváz sem hülyeség, mert a deltabox váz lényegében ilyen, ezek a motorok esetében azonban a 200-as tempó sem hihetettlen :D (Yamaha FZR)

Másik. A Hondám dupla bölcsővázas. Ez is ment már 200-at és ezzel sem tűnt életveszélyesnek, leszámítva hogy kapaszkodni kellet nagyon, azonben a Honda bölcsőváza önmagában nehezebb mint az egész MZ.
sorszám: 31202 (103078)
(elözmény: Árpád, 2008-10-30 19:55:27)

 
 
válasz erre | email2008-10-31 11:30:17
Én 3 hónapja adtam el a teljesen gyári álloptú 125-ös ETZ-met. Sajnálatm is, de kellett a nagyra a pénz. 11.000km-rel, Deluxe kivitel, kék színű. 150.000 ért vitték el, és még mindíg keresik ennyiért, mert van ahol még megvan a hirdetés neten.

sorszám: 31201 (103077)
(elözmény: Árpád, 2008-10-31 11:00:36)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 11:23:17
Nekem megér 200-at, ha 15 ezernél kevesebbet futott, gyári festésű (tehát nem festegették utólag), bontatlan blokkos (bal dekli se volt levéve), ép vázas, 40 év feletti az eladó, aki lehetőleg első tulaj. De erről nem akarok vitatkozni, csak leírtam, én mit tartok értékesnek. Még akad ilyen...
sorszám: 31200 (103076)
(elözmény: Árpád, 2008-10-31 11:00:36)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu