hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Atilla
válasz erre | email2008-11-01 12:03:32
Keri

Nem vagy elég falusi, különben tudnád, hogy a szántás csak keresztben ráz, hosszában jobb mint bármelyik magyar autópálya! :-D

Ez a 140 egyébként nem olyan vész, én el tudom képzelni, hogy jó körülmények között (kis lejtő, hátszél, a csillagok megfelelő állása, egy kis voodoo, stb. stb.), valami cingár gyerekkel anyeregben megy 140-et a gyári cucc is.
sorszám: 31265 (103160)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 09:33:23)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-01 11:56:05
Sziasztok!

Sok embertől hallottam már tippeket, de titeket is szeretnélek megkérdezni.
Mi az ideális keverési arány egy 125ös TZ-nek? Most kb 1:33as volt, de talán túl sűrű lett, mert a motor 5.ben 90-nél már nagyon pörög.
Ezen a héten lettem MZ tulaj, szóval még nagyon nem tudom a dolgokat.
Kérlek, ne nevessetek nagyon, ha elolvastátok amit írtam :)
Köszönöm segítségeteket előre is!
sorszám: 31264 (103159)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-01 11:49:28
Keri!

Az a baj, hogy így a fórumon nem megy át amit gondolok. (Lehet, hogy ezért nem mentem írónak...)
Szóval nem a jó tanácsokkal volt bajom, csak elolvastam a hozzászólásokat, és nagyon riasztó volt. Gondoltam, ha ezt elolvasva kezdenék neki a bejáratásnak, egész úton vigyázzban ülnék a motoron! Kezem a kuplungon, füleim meg a hűtőbordákra szorítva! :-D
Szóval én csak megpróbáltam a túlzásokat mellőzve megnyugtatóbban leírni, de úgy látszik nem sikerült.

Frei2360

Az ohm törvényről következtetve te vagy a generátoros ember. Pont minap jutottál eszembe, mert kezembe került egy Barkas B1000 üzemeltetési könyv, amiben kb. az állt, hogy járó motornál az akkumulátort tilos kivenni. Akkumulátor nélkül ha nagyon kell be lehet indítani, (ezek szerint beindul...) viszont nem szabad, mert hosszú távon nem tesz neki jót, ugyanis ilyenkor jönnek a generátorra jellemző nagy töltés ingadozások.
Na gondoltam, ha ezt akkor megtalálom! A vitapartner által istenített DDR mérnökök írták, ebben is simán ledinamózzák a generátort mint a MZ könyvben, viszont itt leírják, hogy miért nem jó akku nélkül járatni.
Gondoltam, hogy mekkora ütőkártya lett volna ez akkor! :-D

üdv Attila
sorszám: 31263 (103157)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:36:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 11:42:13
Kifogásod csak a halastó partján legyen!
Legyél motoros futár, akkor a munkahelyeden is tudsz motorozni. :)
sorszám: 31262 (103155)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 09:13:03)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-11-01 11:21:26
Mikor megyünk? :D
Ott szoktam faszákat egykerekezni a megyeri út és az M0 közti szakaszán az Iveco mellett. :D
sorszám: 31261 (103154)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 08:01:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-01 10:43:56
én vállalkozok!!!!!!!!!:) kiváncsi vagyok mi az igazság.
sorszám: 31260 (103153)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-11-01 10:30:27
Nekem 300asra alakított 250es etzm van. azér gondoltam mert itt valaki azt is lefikázta.
sorszám: 31259 (103152)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 09:33:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 09:33:23
Az egésznek a titka a kilóméter órában és annak leolvasásában rejlik. Eleve jó nagy adagot csal felfelé, ezért síma úton 140-et is elérheti a mutató, de ha kicsit zötykölődik a gép akkor akár 150-ig is fellendülhet. A szántásban 160-at menő emberről meg hát mondanom sem kell, hogy a szántásban nagyon zötykölődik a motor :D

Az emberek pedig el is hiszik amit leolvasnak a mechanikus óráról, illetve azért mert el akarják hinni és jól hangzik, amit a biztonság kedviért fel is kerekítenek.

Azon külön szoktam mosolyogni amikor azzal jön hogy kocsival melléje álltak mert annak biztosan pontos az órája.
Hát nem az :) éppen ezért kizárólag a stoppet+kmkő, kalibrált digitális óra, vagy mostanában a GPS-es mérést tekintem pontos mérésnek.
sorszám: 31258 (103151)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-11-01 09:01:44)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-11-01 09:24:34
Hát azért ezek tényleg erős tulzások,de azért a 135-140 km/h egy 250 es gyári álapotú etz-től elképzelhető.
Nagyobb láncfogaskerék előre ,vékonyabb nem anyira tapados gumik,kicsitt több levegővel,meg egy 50kilos manusz + 10km egyenes szakasz.
sorszám: 31257 (103150)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-11-01 09:01:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 09:13:03
Nekem is csak az a kifogásom a motorozás ellen, hogy a munkahelyemen vagyok :(
sorszám: 31256 (103149)
(előzmény: feri2360, 2008-11-01 08:59:16)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-11-01 09:01:44
Hát hallod, azt el is hiszem, ilyenkor sehol senki...ahol lakom, ott összefutottam egy állítólag nagyon jó motoros-pannóniás szakemberrel. Beszélgetünk, ugye nem árt ha okososik az ember...nah akor hagytam ott, amikor mesélte, hogy anno a sógorának a 250es ETZ-jét használta, és "az asszonnyal a 150et röhögve vitte". Nah akkor mondtam, hogy köszi az estimesékből! :)
Meg valahogy az ilyen szaki ilyen hazugságokkal le is írja magát nálam...én nem vagyok egy hú de nagy szakember, de tudom meddíg bírja egy 125, 250es ETZ.

Jawat nem tudom, azokkal ilyen szinten foglalkoztam.

Jaah várj, most jut eszembe. Haverom egyik rokona a szántásban megy 160at az ETZ-vel. Nah azért ott a pont ;)

üdv
sorszám: 31255 (103148)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-11-01 08:59:16
Süt a nap, menjetek inkább motorozni. Keri az 1+1 blokkos, 3+1 hengeres hondájával, közben gondolkozzon azon, hogy még mi mindennel kapcsolatban tudná példaképként elénk állítani, Robi a borzalmasan túlfogyasztó TS-sel és közben azon keseregjen, hogy miért nem tudja a flúgos futam, gézengúz guszti, valamint mézga aladár összes találmányát beépíteni, Árpád száguldozzon a platón tördelve a drótokat, átverve a GPS-t, ABS-t, KGST-t és az EU-t, Atilla pedig az ő csodálatos, korlátokat, kötöttségeket és Ohm-törvényt nem ismerő gépén. Én meg addig melózok, mert pótolni kell, amit a tök felesleges polémia miatt nem csináltam meg, de délután nekem is irány a horizont. Tegnap este 11-kor még motoron voltam, olyan nagy hiányom nincs.
sorszám: 31254 (103147)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-01 08:26:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 08:26:34
"Természetesen 300-assal is lehet nevezni"
sorszám: 31253 (103145)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-01 08:25:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 08:25:34
Természetesen 0-assal is lehet nevezni, de az ezresnek, kétezresnek, ötezresnek sokkal jobban örülünk.
Van egyáltalán háromszázas?Én csak kétszázasról,ötszáasról, ezresről, kétezresről,ötezresről tudok. :)

Árpád: van olyan platós, ami valóban tudja a 160-at.A vezethetősége és stabilitása már erősen kérdéses lehet ezen sebességen, egy kis TS-hez hasonlóan.
sorszám: 31252 (103144)
(előzmény: peti.janka, 2008-11-01 06:32:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 08:18:27
Tipikus Magyarok, egyből a kiskapukat keresik, hogy lehet átverni a rendszert :-)
sorszám: 31251 (103143)
(előzmény: Árpád, 2008-11-01 08:04:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-01 08:04:38
A GPS módszer sem tökéletes. Az imerősöm kis teherautó szerűsége , aminek a platóján már utazott a motorom, azt hiszem még talán 160-ra is képes.:))))
sorszám: 31250 (103142)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 07:54:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 08:01:15
Ja, vagy ha a GPS mérésre nevenél nincs kadája. Itt van tőlem nem messze az Ócenánárok utca, meg a Megyeri híd is. Szóval van hol kipróbálni.
sorszám: 31249 (103141)
(előzmény: peti.janka, 2008-11-01 06:32:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 07:58:59
Végsebesség versenyek úgy szoktak zajlani hogy egy adott szakaszon mérik az átlag sebességet és az alacsonyabb értéket veszik alapul. Így küszöbölik ki a szél, pálya leejtés tényezőjét. Szóval tőlem lehet 100%os leejtőn is csak az már terep verseny, nem végsebesség verseny néven futna :)))
sorszám: 31248 (103140)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-01 01:09:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 07:54:46
Ilyen alapon én meg a Hondámmal indulok, az biztos képes 140-re.... még 3 hengerrel is :)))
sorszám: 31247 (103139)
(előzmény: peti.janka, 2008-11-01 06:32:23)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-11-01 06:32:23
Szia! Ha 300asal is lehet nevezni én válalom.
sorszám: 31246 (103138)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-11-01 05:15:18
Köszönöm a válaszodat és hogy megnézted azt az ócska képet. Szerintem sem véletlen, hogy már a hirdetés napján lecsaptak rá, én pedig lecsúsztam róla,, pedig naponta néztem a hirdetéseket.
sorszám: 31245 (103137)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:49:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-01 01:09:10
Valamelyik hegyi úton lefelé bármi lehetséges. :-)
sorszám: 31244 (103135)
(előzmény: Keri, 2008-11-01 00:42:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 00:42:51
Nembaj, majd az alacsony fogyasztási verseny mellet (ugye a 2 litert fogyasztó MZ-k miatt :))
Megrendezzük a végsebesség versenyt is.

Egyébként még mindig áll az ajánlatom hogy ha összefutok valakivel akinek 140-et megy az ETZ-je odaadom a GPS-emet egy körre, az szépen regisztrálja másodpercenként a valóban pontos sebességet.....érdekes módon eddig senki nem vállalkozott hiteles mérésre hogy így bizonyítsa a szavát :D
sorszám: 31243 (103134)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-10-31 23:16:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-01 00:36:32
Nem woodoo a dolog, de egy kezdő nem tudhatja mit jelent az hogy "ésszel"
A többiek sem mondtak mást mint te, csak részletesebben leírták.

Mellesleg a racingos ETZ-met én a Kecskeméti pályán csutka gázzal légszűrő nélkül "járattam be" :))) de ez nem irányadó, mert spéci fúrás volt direkt versenyre.

Jawam az tucatszor megszorult amikor picit elfeledkeztem a jobb csuklómról a bejáratás alatt. kb. 1000km kellet mire leszokott erről. Szerencsére nem sérült a dugó, és ezt a woodoo dolgoknak köszönhetem.
sorszám: 31242 (103133)
(előzmény: Atilla, 2008-10-31 22:52:09)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-31 23:55:12
ez is igaz:D! jól belegondolva, én az első 5km után beiktattam egy 5500körüli hajrát:D. "gyári dugattyúval szerelt kis TSről van szó(57mm).nem ragadt meg. pedig 0,04mmre van illesztve. bár van ellenpélda: rossz porlasztó miatt(máig nem értem hogy lehet az hogy egyszerűen hiányzik a szivatócsatorna furata a súber után.) lényeg hogy a 4Kele... helyen furarattam,(berta dugattyú, borzalmas illesztés üvegkemény gyűrűk kb 0 hézaggal) és az első indítás tolásra ment, tőgázon, majd amikor mentem vele kb 300 métert, elkezdtem húzatni ,szépen kisgázon, lassan gyorsítva, de alaposan:D szóval a motor először kettesbe elment 60ig:D, majd 3.ba kb80ig:D (7000-7500rpm). mindezt még kb az első km-ren:D kibírta:D.nem szorúlt meg. mai napig jó kis forgós gép.. már nem az enyém. abba még 200ft-os szimeringet tettem.. olyan is. alapjárat nuku, állandó gázon egyidő után bedadog... stb. tépni kell neki.
sorszám: 31241 (103131)
(előzmény: Atilla, 2008-10-31 22:52:09)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-10-31 23:16:02
A 140-el menő ETZ-k...hmmm kb mint a mese a csodaszarvasról! :) Legalább még egy hülye aki bedűlt neki...
sorszám: 31240 (103130)
(elözmény: Atilla, 2008-10-30 22:37:00)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-10-31 23:09:25
Kisvárdai vagyok (szabolcs szatmár bereg) az isten háta mögött kettővel:):):)amúgy Miskolcon tanulok.
sorszám: 31239 (103129)
(előzmény: Péter mz, 2008-10-31 21:05:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 22:52:09
Túl misztifikáljátok ezt a bejáratást.
Jó alkatrész kell, meg rendes gépmunka.
Azután használni kell ésszel és jó lesz.
Ez az olajozzuk halálra, 5 km-ként álljunk meg pihentetni, meg ne menjünk csak sík terepen, meg a kezünk mindig legyen a kuplungon, tanácsokat kissé túlzottnak találom. Szegény kezdők elolvassák és azt hiszik ez minimum valami woodoo dolog! :-)
sorszám: 31238 (103128)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:46:31)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 22:39:07
Nem is gondoltam, hogy te gondoltad volna meg magad, hanem azt gondoltam, hogy eltűntem, ezért azt gondolod, hogy én meggondoltam magam.

Na ezt most jól leírtam! :-)
sorszám: 31237 (103127)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:41:13)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 22:16:45
csak egy kicsit:-)
sorszám: 31236 (103126)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 22:14:07)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 22:16:39
csak egy kicsit:-)
sorszám: 31235 (103125)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 22:14:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:14:07
Hazajövök holtfáradtan a radar telepítésből, kicsit fórumozgatok este és máris munkával piszkálsz? :DDDD
sorszám: 31234 (103124)
(előzmény: bambi99, 2008-10-31 21:58:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:10:09
őőő, én a váltóba teszem, benzinbe csak 2T olajat!
sorszám: 31233 (103122)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-31 17:12:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 22:05:44
Motoron nekem sem rohadt, de amikor apósomnak a ganajban áll télen nyáron akkor egyszer csak kettétörik, mikor átért rajta a rozsda. Az MZ alu felnijével ilyen gond nincs, vagyis azok meg is maradnak az utókornak....persze nem adtam neki MZ alufelnit mert manapság már az is kincs.
sorszám: 31232 (103119)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 12:15:36)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:58:47
De ráérünk de ráérünk:-)
sorszám: 31231 (103118)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:53:47)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:54:48
Egy valami biztos.Bármilyen olaj jobb a semminél.1:0-hoz senki ne próbálja,mert az tuti rossz:-)
sorszám: 31230 (103117)
(előzmény: Keri, 2008-10-31 21:46:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:53:47
Ja, 15W40-est az a tuti.
Nem tapad a kuplung, és elég sűrű, hogy ne csattogjon a váltó.
A Hykomol is jó, de az hidegen sűrű, és büdös, tapad az egész amíg meg nem törik.
Persze a vitongos szimmering nem bírja a tescos olajat ;-)))))) (bocs Waresz, csak te is írtad, részemről poén az egész)
sorszám: 31229 (103116)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 06:20:19)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:52:47
Ha a kereket megforgatod és nem nagyon üt,akkor nem biztos,hogy az a hibás,ráadásul annak nagyobb tempónál is rázni kellene.Inkább a telo lehet rossz,vagy esetleg a féktárcsád is görbe lehet.
sorszám: 31228 (103115)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 11:08:11)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:49:35
Nem hiszem,hogy balesetből adódna a tankon az a horpadás,mert a felső híd az feljebb okoz sérülést.Ráadásul előszőr a tank alsó részénél horpad be,mert az alsó kifli csavarja (ami az inexet is tartja) az nyomja meg.A képről itélve jól járt a vevő
sorszám: 31227 (103114)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 10:12:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:46:31
Vicces.
Lényegében ugyan azt mondtad végeredményben mint mindenki más :)))

De nem is ezzel akarlak piszkálni.
Én bejáratáshoz drága synt, de legalább félsynt olajat használok, és első tank esetében 1/30 arányban.
Ennek köszönhetően tocsog az olajban és nem kormozza be. Lehet hogy hülyeség, de baja nem lesz tőle.
sorszám: 31226 (103113)
(elözmény: Atilla, 2008-10-30 23:26:37)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-31 21:41:13
Nem gondoltam meg magam:-)
sorszám: 31225 (103110)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 09:29:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-31 21:22:47
Bejáratás MZfan első hozzászólására:

Alapvetően egyetértek ezzel a módszerrel, de a gázállásra én inkább azt mondom, hogy ne kapjon belőle csutkát (kb. félgáz az első tanknál), ebből következik amit te is mondtál, hogy nem erőlködik és nem pörög túl.

500km után érdemes rövidebb időkre kiforgatni a végét, hogy ne lustuljon el.
sorszám: 31224 (103109)
(elözmény: Atilla, 2008-10-30 22:29:13)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-10-31 21:05:44
Szia
üdvözöllek én is a fórumban.Amugy merrefelé laksz az országban?
sorszám: 31223 (103108)
(elözmény: Atilla, 2008-10-30 22:16:54)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-10-31 19:55:08
Én nem vitatkozni akarok, ha valami jó, az jó! Ha megéri meg kell venni! Az, hogy kinek mi éri meg, az meg a saját dolga.
Mikor az enyém tönkrement én is DDR hengert szereztem hozzá DDR dugattyúval.
Nem szabad sajnálni a pénzt rá, mert végül egy kupac ócskavas lesz a motorból.
Az a baj, hogy hiába vannak azok a bizonyos jó jelek, igazából nem lát bele az ember. Nincs garancia!
Az olcsó darabok meg hihetetlenül lelakottak.
Én is vettem fillérekért alkatrésznek való motort. Szétszedtem, ami nem volt jó rögtön dobtam ki. Azután nagyon csodálkoztam azon a maréknyi alkatrészem, ami maradt belőle.
Hát ez van, addig hajtják amíg szusz van benne. A karbantartásról meg nem hallott senki.
Ez a szomorú MZ sors!

Másik téma: Ha nem öregedtek törősre a vezetékeid, akkor örülj neki, mert ez szinte az összes szocialista járműben probléma.
Az enyém bizony eltöredezett, igaz az én ETZ-m épp 25 éves, nem mai darab!
sorszám: 31222 (103106)
(előzmény: feri2360, 2008-10-31 18:19:32)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 18:19:32
"Akkor minek vennék 200-ért gyári állapotút, bontatlan blokkal" Bontatlan blokkosat 100-120 ezerért is meg lhet csípni, a 200 ezer a nagyon keveset futott, majdnem tökéletes állapotúra vonatkozik. "aminél pl a teljes vezetékezést cserélni kel ahhoz, hogy menjen is" Na ez megint egyike azon valótlan állításoknak, amiket e fórumon valamiért előszeretettel terjesztenek. Egyik motoromon se cseréltem vezetékezést, nem törnek a drótok és idén kb. 10 alkalommal mentem velük vidékre 400-600 km-es utakra, a sok városi motorozás mellett. Egyszer se hagytak cserben. Ezek szerint mégiscsak lehet valami az elveimben. Hadd oszlassak el egy tévedést. Nem azért ragaszkodom az eredeti, nem szerelgetett állapothoz, mert elvakult veterános lennék, hanem mert az a tapasztalatom, hogy nagyon kevesen képesek szakszerűen szerelni és nincs időm arra, hogy mások által elcseszett dolgokkal kínlódjak. Inkább elejét veszem a dolognak azzal, hogy nem kell felújított, meg hasonló gép. Tehát valójában nem tökéletességet várok el a motortól, hanem szerelésmentességet. De ez az én bajom, csak örülök, ha mások nem vetik rá magukat a jó gépekre. Csak sajnos ez sincs így, mert a 200 ezer és feletti gépek rendre elkelnek. Szóval vannak ilyen emberek, de lehet hogy közülük csak én írok ide, mert a többiek a pénzkereséssel vannak elfoglalva és nincs idejük csacsogni, ide meg azok írnak akik nem akarnak pénzt keresni. Én meg elcseszem a munkaidőmet, pedig csak Bambitól akartam valamit kérdezni, nem pedig olyan gondolataimról társalogni, amiről tudom, hogy úgysem vevő rájuk az itteni közönség.
sorszám: 31221 (103103)
(előzmény: Árpád, 2008-10-31 16:35:25)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-31 17:23:44
A Gilera csak magas fordulaton erős, és kisebb lökettérfogatamiatt full fordulaton kell bőgetni, optimális kuplungcsúsztatással, villámgyors váltásokkal.Egy dúsra karburált,kis lánckerekes 250-essel pedig csak gázt kell húzni, és váltani.A gagyirezó is jól működik 3-5000 köztt, ha hozzá van állítva a motor.Majdnem leestem hátulról, mikor nekiereszette barátom.Persze ennek 6 litertől felfelé induló benzinfogyasztás volt az ára, még tatás tempóban is.És a blokktartók deformációja.
sorszám: 31220 (103102)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 06:53:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-31 17:15:38
A lényeg kimaradt: a tökéletlen párolgás miatt szegény keveréknél, hidegindításkor a motor rángat.
sorszám: 31219 (103100)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-31 17:12:57
Én a tecsóban 400Ft/l áron csak négyütemű motorolajat találtam.Természetesen én is kipróbáltam 1:60-as Arol2T keverékhez ugyanannyi Óccsóolajat önteni.Így az eredmény 1:30-as keverés lett.Következmény: kokszolódó hengerfej, a négyütemű motorolaj kicsapódik a forgattyúsházban(főtengelynek, dugónak előnyös,szóróolajozás :) ).A problémát a szegénykeverékes üzem okozza: az üzemmelegre melegedett forgattyúsház elpárologtatja a keverékben lévő benzint.Viszont ha olaj fedi. nem párologtat megfelelő mértékben.Emiatt az üzemanyagfogyasztás is magasabb.Pontos értéket mérés után fogok mondani.Erőteljes összerázás nélkül el sem keveredik a benzinnel.Tökéletesen összerázás után sem.
Ha 1l olaj 1200Ft, akkor 1l olajon spórolsz 800Ft-ot.40-es keveréket figyelembe véve 40 liter benzinen(12000Ft) 800Ft.Ha csak 5%-ot ront a motoron,az már 600Ft csak 200Ft-os spóroltál.
Persze cseréba főtengelyednek nagyon jó kenése van normál használatban.Gyémántkemény főtengelycsapággyal szerelt kompresszoros vízhűtéses 300-as MZ 25-ös első lánckerékkel 170-es utazósebességgel természetesen már nem a tecsógazdaságos olajat igényli :)
sorszám: 31218 (103099)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 06:48:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-31 16:35:25
A főfékhenger dolgot velem is eljátszotta.:) Nekem csak a sárvédő a valódi károm, ugyanis a festésről kiderült, hogy valami nagyon gagyi anyag.Ugyis festenem kellene.:)
Ami viszont lényeges az az, hogy van egy motorom, aminek csak a festése szar, pár filléres dolgot kellett eddig csak rá venni, motorikusan tökéletes, A kipuff szintén. Jóval stabilabb, mint elődje volt. Jó, a hátsó telót javítani kel valszeg.Mindezt 70 pénzért vették meg nekem.Ki lehet számítani, hogy mire teljesen, tökéletesen tuti lesz, csili-vili külsővel, akkor se lesz többe mint 150, ha úgy akorom akár veterán vizsgára alkalmasan. Akkor minek vennék 200-ért gyári állapotút, bontatlan blokkal, aminél pl a teljes vezetékezést cserélni kel ahhoz, hogy menjen is, ne csak múzeumi darab legyen. Meg persze az összes gumi , műanyag cuccot cserélni kell. Akkor már inkább a sajátom, hetvenért.Abból olcsóbban és előbb lenne veterán vizsgás darab, de olyan, amivel túrázni is lehet.De mivel az ETZ a fiatalságom mindennapi járműve volt, most pedig annyi van belőle mint a nyű, nem akarom veteránnak minősítetni. Veterán szociként egy szép Danuvia kellene.Az ráadásul magyar is.Ha lenne garázsom, vennék is egy igéretes darabot, restaurálnám. De utcán tárolni nincs szivem.Persze restaurálni sem tudnék a szőnyegpadlón. Elég volt a jawa blokk széthúzás a szobámban.Visszatérve az MZre: A TS125 vonz még valamennyire , mint veterán jármű, és néhány még régebbi tipus.AZ ETZ250 nem. Azt csak használni akarom.Nem csak akarom, hanem használom is. Bár elárulok egy titkot, nagy a csábítás, hogy visszatérjek a jawára.Az talán jobban illik az egyéniségemhez. Tavaszig eldöntöm a dolgot, hogy melyik motor marad. Ha csak nem egy harmadik verzió, egy még öregebb, de négyütemű lesz a dologból.Kell néha az új kihívás.:)Csak a minimum 20 éves korhoz ragaszkodom. Motorban is.:)
sorszám: 31217 (103096)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 15:49:51)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-10-31 16:00:27
Én nem csalódtam a kiválasztási elveimben, nálam nem jelentkeztek az általad leírt hibák. De így van ez jól, mi lenne, ha mindenki a drágább, megkíméltebb gépeket v. mindenki az olcsó, lestrapált példányokat keresné. Végén még tótágast állna az MZ-piac és itt is beütne a válság.
sorszám: 31216 (103093)
(elözmény: Atilla, 2008-10-31 15:49:51)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu