:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Segítség kellene az etz gyujtás beállításában.
És mit kell még csinálni első indítás előtt?Nehogy kihagyjak valamit:D
Köszi
Nem annyira megosztók a vélemények. Jaky a TSről beszél. Az úgy volt méretezve, hogy bírja a 33-as keveréket. Az ETZ nagyon útálja, szükségtelen is.
a kérdőjel lemaradt:D
íme:
?
és a végéről meg az:"előre is köszi":D
na és a kis TS primeráttétele(két lánckerék+ lánc) csereszabatos az etz-vel.. szivesebben mennék gyorsabban a kis TS-el simán bírná.
nem egyezik meg a 4. a TS 4 fokozata van szétosztva 5 felé, igaz az 5. egy hangyányival hosszabb. 100 helyett 105öt megy az etz.
Megoszló vélemények...
most kipróbálok egy hígabb keveréket...aztán meglátjuk.
De tényleg köszönöm a segítséget!
nálam a füstölés az 1:33as keveréktől akkor jelentkezett amikor sokáig eléggé kis fordulaton mentem egyfolytában(haver ment előttem 50el szomszéd városba, simsonnal) na akkor alapjáraton volt olyan füst hogy nem igaz. Aztán elmentem egyedül motorzni 3dikba elértem a 90et :) és utánna nem füstölt csak annyira amennyire kell. ez nem biztos hogy minden motorra igaz de nálam bevált. inkább füstöljön de be ne ragadjon "semmi" körülmények között
Szia!
A kipufogó nemrég lett kiégetve, már így vettem meg :)
De áttérek a hígabb keverésre, mert tényleg nagyon füstölök :)
Köszönöm, észben fogom tartani az általad megadott tartományokat.
Szeretnék vigyázni a gépre, mert nagyon jó állapotban kaptam meg és sokáig szeretném használni.
http://www.szocimotoros.hu/hu/cikkek/125
A TS primer áttétele 2,31 azt ETZ 2,06-jával szemben.Itt van fent a szocimotoroson a cikkek között.
Az ETZ és TS primer áttétele ugyanakkora?A lánckerekek ugyanakkorák?A hátsó kerék kerülete ugyanakkora?
Kis ETZ primer 2,06 szekunder 3-3,2 gyári(16:48 15:48), és van még 14-13-12-es lánckerék is, ha jól tudom.
Ha 4500 at pörög 80-nál, akkor a fogaskerék jó fogszámú.Szerintem. Mint Gábor is írta, kb ennyi a normális.Valóban, szerintem is ennyi a kis MZ utazósebessége körülbelül.a 4000-4500 körüli fordulat ideális az MZknek.Szerintem.Mindenképpen az 1:50-es keveréket használd, mert különben nemsokára égetheted ki a kipufogót.Plussz nagyon átkozni fognak a mögötted haladők.
Szívesen Klaudia, nincs mit.
Ha 100-nál 6000-et forog, 90-nél 5400,80-nál 4800, 70-nél 4200, 60-nál 3600,50-nél 3000.
Köszi szépen.Akkor megint leszedem a kuplungot és átnézem előről.
pedig azt hittem van benne egy hosszú 5dik. néha úgy érzem az enyém még elbírná olyan 80 magasságába szívesen raknék még egy 5diket. köszi a felvilágosítást
Ha összecserélted az acél és a vas alátéteteket, az is okozhat elforgást.a belső átmérőjük nem azonos, ha a kissebb belsőátmérőjű kerül a csapágyhoz közelebbi pozicióba, felfeküdhet a válon, ami a rengelyen van, nem tud a kuplung a helyére csúszni a tengelykúpon. Ráadásul gumikaéapáccsak kell a helyére ütni, annyira, hogy kézzel ne lehessen lehúzni, csak a végén ráhúzbi a csvarral.Persze felrakás előtt értelem szerűen erős pucolás, főleg por, netán homok ne maradjon se a tengelyen, se a kuplung felületén.
Kapcs rajzom nincs, de a négy vezetékből(mechanikus megszakítőnál) három, ami a generátor három fázisára megy, felcserélhető. Ezek űgy emlékszem feketék. a három saru egymásmellett van a generátoron, egy bakeliten. A negyedik , amelyik a gerjesztést adja különálló sarura megy, a színét nem tudom. De kimérheted, mert az megy fel közvetlenül a fesszabra. Ja, mégis van ötödik is.:) Az megy a megszakítóról a trafóra.:) Esetleg még egy hatodik is előkerülhet, ami földre megy.
Amúgy itt a szakirodalom pont alatt is van elektromos rajz hozzá, talán azt is használhatod segítségül.
Így hirtelen ennyi jutott az eszembe.:)
Nem kis ts nél a 4. az etz ben pedig az 5. sebeség a kőzvetlen(tehát elett osztva +1 sebeség)
Magyarán ,elméletileg azonos fordulaton gyári fogaskerekekkel a ts mz anyit megy 4-be mint az etz 5.dikbe
Szia!
A kuplung rendesen felfeküdt a főtengelye? Illetve az előírt nyomatékkal húztad meg az anyát? Az is lehet, hogy a kuplungban lévő kúpos futar ki van vállasodva, azért nem szorult rá a főtengelyre.
Próbáld meg összecsiszolni a főtengely kúpos részét az alaplap kúpos furatával, úgy jónak kell lennie.
Oké, köszi bambi, akkor ránézek egy kicsit a telóra. Azt még az előző tulaj babrálta, de gonolom olyan szakértelemmel, mint a motor többi részét :(.
Hozzászólva a bejáratáshoz, nem is olyan régen volt szerencsém részt venni benne. Haverom felújította a blokkját. Eredeti! alapméretes dugó plusz henger került bele (vagy 15 évet várakozott a polcon lezsírozva, hogy használatba kerüljön). Szóval, ment vele 2 kört a városban, aztán felültem mögé és mentünk mintha mi sem történt volna. Szorulásnak a leghalványabb jele sem mutatkozott meg. Keverék 1:50, olaj Sprint 2T.
Hozzáteszem utángyártott dugóval lehet nem ment volna minden ilyen simán...
Hali!
összeraktam a blokkom(300ccm) és az a gond hogy a kuplung elforog valamiért a főtengelyen.Tehát amikor pl berúgom csak maga a kuplung forog,a főtengely nem.Valamit megint elcsesztem:S
A másik kérdés a generátorról van valami kapcsolási rajz?Hogy melyik vezeték melyik sarura tartozik?
köszi
Most kipóbálok majd egy kicsit hígabb keveréket. A lánckereket megnézem majd, de ha csere is lesz, az csak jövőre.
Köszönöm a segítséget szsrobert!
Igen igen, 5-6 ezer között van a fordulat.
80-nál még rendben van a motor, akkor kb 4500at pörög. Ezt meg is akartam kérdezni, hogy mennyi az ideális sebbesség. Én is kb 70-80 közé gondoltam!
Köszönöm Gábor!
nem bronz perselyes tűgörgős de mivel a főtengelyt is a keverék keni ezért teszek bele 1:33ast. lenne egy kérdésem a kisTZ és a ts váltója 4.-ik megegyezik?? úgy értem hogy az etz-be csak van egy plusz 5ik sebesség? mert 250nél nem így van.
Kedves Klaudia!
A 125-ös ETZ tartós utazósebessége 70-80km/h.Nézd meg az első lánckerék fogszámát, valószínűleg kisebb a gyárinál, 13-as, vagy 14-es.(15-ös a gyári).Igényed esetén cseréld ki 15-ösre, a 16-ost csak lejtőn, vagy hátszélben tudja kiforogni, bár akkor képes félgázon 95-ös tempóra is.1:33-35-ös keveréknek elméletben jónak kell lennie, gyakorlatban próbákkal érdemes meghatározni a szükséges olajmennyiséget.
Menyi az a sokat pörög?
kb 5600-as fordulatnál van 90nél a kis mz.
Én enyire nem szoktam pörgetni általában 70-80km/h val járok mindenhová ekkor 4000es fordulaton pörög a motor(70nél) ,szerintem ennél több nem is igen való hosszabtávon a gépnek
Ha még bronzperselyes a ts-ed akkor abba amugy is 1:33mas keverék kell.
hello én records olajat használok ilyen piros színű. A benzin is halvány piros lesz tőle 1000forintnyi benzinhez szoktam tenni egy kicsivel kevesebbet mint egy deci(mérőpohár szerint). Ezzel nem is füstől jól is megy, persze csak magához képest.
A szerelési k.k.szerint ,gyári fogaskerekekkel 6500-at pörőg 140km/h-nál a 250 es ,ez azért szerintem sem olyan hihetetlen,hogy egykét pehelysulyú tulaj alatt képes erre egy gyári álapotú tz .
Szia!
Igol olaj van most benne! :)
Sziasztok!
Köszönöm az ötleteket!
Először próbálok higítani, aztán lehet , hogy tényleg a lánckerékkel lesz a gond!
Köszönöm mégegyszer!
Felesleges az 1:33 hoz való keverés ,csak füstől koksz rakodik le a hengerfejnél és a kipufba,valamint töblett költség is.
A gyár is 1:50 est ir elő még bejáratás alatt is.
Inkább a olaj minőségére kel több figyelmett forditani.
szia! Én is 1:33ast teszek a 150es ts-embe semmi baja nincs tőle ha kicsit jobban füstöl az nem baj:). Ha meg nagyon pörög 90nél akkor lehet hogy kicsi az első lánckerék de ezt az olaj nem befolyásolja. aszem a kis tz-nek 15ös az első lánkereke. remélem tudtam segíteni
Keri
Nem vagy elég falusi, különben tudnád, hogy a szántás csak keresztben ráz, hosszában jobb mint bármelyik magyar autópálya! :-D
Ez a 140 egyébként nem olyan vész, én el tudom képzelni, hogy jó körülmények között (kis lejtő, hátszél, a csillagok megfelelő állása, egy kis voodoo, stb. stb.), valami cingár gyerekkel anyeregben megy 140-et a gyári cucc is.
Sziasztok!
Sok embertől hallottam már tippeket, de titeket is szeretnélek megkérdezni.
Mi az ideális keverési arány egy 125ös TZ-nek? Most kb 1:33as volt, de talán túl sűrű lett, mert a motor 5.ben 90-nél már nagyon pörög.
Ezen a héten lettem MZ tulaj, szóval még nagyon nem tudom a dolgokat.
Kérlek, ne nevessetek nagyon, ha elolvastátok amit írtam :)
Köszönöm segítségeteket előre is!
Keri!
Az a baj, hogy így a fórumon nem megy át amit gondolok. (Lehet, hogy ezért nem mentem írónak...)
Szóval nem a jó tanácsokkal volt bajom, csak elolvastam a hozzászólásokat, és nagyon riasztó volt. Gondoltam, ha ezt elolvasva kezdenék neki a bejáratásnak, egész úton vigyázzban ülnék a motoron! Kezem a kuplungon, füleim meg a hűtőbordákra szorítva! :-D
Szóval én csak megpróbáltam a túlzásokat mellőzve megnyugtatóbban leírni, de úgy látszik nem sikerült.
Frei2360
Az ohm törvényről következtetve te vagy a generátoros ember. Pont minap jutottál eszembe, mert kezembe került egy Barkas B1000 üzemeltetési könyv, amiben kb. az állt, hogy járó motornál az akkumulátort tilos kivenni. Akkumulátor nélkül ha nagyon kell be lehet indítani, (ezek szerint beindul...) viszont nem szabad, mert hosszú távon nem tesz neki jót, ugyanis ilyenkor jönnek a generátorra jellemző nagy töltés ingadozások.
Na gondoltam, ha ezt akkor megtalálom! A vitapartner által istenített DDR mérnökök írták, ebben is simán ledinamózzák a generátort mint a MZ könyvben, viszont itt leírják, hogy miért nem jó akku nélkül járatni.
Gondoltam, hogy mekkora ütőkártya lett volna ez akkor! :-D
üdv Attila
Kifogásod csak a halastó partján legyen!
Legyél motoros futár, akkor a munkahelyeden is tudsz motorozni. :)
Mikor megyünk? :D
Ott szoktam faszákat egykerekezni a megyeri út és az M0 közti szakaszán az Iveco mellett. :D
én vállalkozok!!!!!!!!!:) kiváncsi vagyok mi az igazság.
Nekem 300asra alakított 250es etzm van. azér gondoltam mert itt valaki azt is lefikázta.
Az egésznek a titka a kilóméter órában és annak leolvasásában rejlik. Eleve jó nagy adagot csal felfelé, ezért síma úton 140-et is elérheti a mutató, de ha kicsit zötykölődik a gép akkor akár 150-ig is fellendülhet. A szántásban 160-at menő emberről meg hát mondanom sem kell, hogy a szántásban nagyon zötykölődik a motor :D
Az emberek pedig el is hiszik amit leolvasnak a mechanikus óráról, illetve azért mert el akarják hinni és jól hangzik, amit a biztonság kedviért fel is kerekítenek.
Azon külön szoktam mosolyogni amikor azzal jön hogy kocsival melléje álltak mert annak biztosan pontos az órája.
Hát nem az :) éppen ezért kizárólag a stoppet+kmkő, kalibrált digitális óra, vagy mostanában a GPS-es mérést tekintem pontos mérésnek.
Hát azért ezek tényleg erős tulzások,de azért a 135-140 km/h egy 250 es gyári álapotú etz-től elképzelhető.
Nagyobb láncfogaskerék előre ,vékonyabb nem anyira tapados gumik,kicsitt több levegővel,meg egy 50kilos manusz + 10km egyenes szakasz.
Nekem is csak az a kifogásom a motorozás ellen, hogy a munkahelyemen vagyok :(
Hát hallod, azt el is hiszem, ilyenkor sehol senki...ahol lakom, ott összefutottam egy állítólag nagyon jó motoros-pannóniás szakemberrel. Beszélgetünk, ugye nem árt ha okososik az ember...nah akor hagytam ott, amikor mesélte, hogy anno a sógorának a 250es ETZ-jét használta, és "az asszonnyal a 150et röhögve vitte". Nah akkor mondtam, hogy köszi az estimesékből! :)
Meg valahogy az ilyen szaki ilyen hazugságokkal le is írja magát nálam...én nem vagyok egy hú de nagy szakember, de tudom meddíg bírja egy 125, 250es ETZ.
Jawat nem tudom, azokkal ilyen szinten foglalkoztam.
Jaah várj, most jut eszembe. Haverom egyik rokona a szántásban megy 160at az ETZ-vel. Nah azért ott a pont ;)
üdv
Süt a nap, menjetek inkább motorozni. Keri az 1+1 blokkos, 3+1 hengeres hondájával, közben gondolkozzon azon, hogy még mi mindennel kapcsolatban tudná példaképként elénk állítani, Robi a borzalmasan túlfogyasztó TS-sel és közben azon keseregjen, hogy miért nem tudja a flúgos futam, gézengúz guszti, valamint mézga aladár összes találmányát beépíteni, Árpád száguldozzon a platón tördelve a drótokat, átverve a GPS-t, ABS-t, KGST-t és az EU-t, Atilla pedig az ő csodálatos, korlátokat, kötöttségeket és Ohm-törvényt nem ismerő gépén. Én meg addig melózok, mert pótolni kell, amit a tök felesleges polémia miatt nem csináltam meg, de délután nekem is irány a horizont. Tegnap este 11-kor még motoron voltam, olyan nagy hiányom nincs.
"Természetesen 300-assal is lehet nevezni"
Természetesen 0-assal is lehet nevezni, de az ezresnek, kétezresnek, ötezresnek sokkal jobban örülünk.
Van egyáltalán háromszázas?Én csak kétszázasról,ötszáasról, ezresről, kétezresről,ötezresről tudok. :)
Árpád: van olyan platós, ami valóban tudja a 160-at.A vezethetősége és stabilitása már erősen kérdéses lehet ezen sebességen, egy kis TS-hez hasonlóan.
Tipikus Magyarok, egyből a kiskapukat keresik, hogy lehet átverni a rendszert :-)
A GPS módszer sem tökéletes. Az imerősöm kis teherautó szerűsége , aminek a platóján már utazott a motorom, azt hiszem még talán 160-ra is képes.:))))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|