:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Részben egyetértek. A kétüteműek valóban nem szennyezik közel sem annyira a környezetet, mint állítják.Vagy én tévedek roppant nagyot, vagy igaz, hogy tökéletessebben ég el bennük a a benzin, mint a négyüteműekben. Ami füstöt kipöfögnek hátul, az nagyobbrészt benzin és olaj.Amit viszont egy szarul működő disel pufog ki, az félig égett üzemanyag.Csak az isten a megmondhatója, miyen vegyületek keletkeznek a szar égésnél. Ami biztos, hogy pl a nitrogén dioxint a kén vegyületeket a kétüteműek kevésbé eregetik. De ezt a hivatalok le sem szarják. Hatalmas a környezet szennyezés, kell a bünbak. Valamit lépni kel, hát a kétüteműeket basztatják. Igaz, ki fog derülni, hogy ez semmit se segít, de azt gondolják, akkor már nem ők lesznek vezető pozíciókban.Aztán csak lesz valami..
De ettől még igaz, hogy az EU nagyon nagy nyomást fejt ki a kétüteműek eltüntetése érdekében.Legalábbis amig hozzájutottam EU-s hírekhez, így volt.Remélem, ott is elnapolják a dolgot.Találtak már ki pár olyan baromságot, amit később visszavontak.
hidd el hogy kell katalizátor,hiszen szakmabéli vagyok.nem tudom mikortól de kell,nem is egy 2T autót csináltunk műszakira v. zöldkártyára,sőt emlékszem,volt egy 353as wartburg,gyakorlatilag mintha 30évig egy garázsba állt volna,teljesen patyolat pasztelsárga festés,gyári felnik,tip-top motor,(katalizátor be volt már szerelve),és még így is játszani kellett a műszerrel hogy kihozzuk belőle az euro3as minőséget,én fogtam a cső végét,azzal állitottuk be a CO-t.
mit szeretnél az új kipuval? szenvedni akarsz van száguldani? ha menni akarsz akkor vagy lefested hóállóval,esetleg lekrómoztatni.a gyári azt teljesen tökéletes,főleg ha ki van ürítve!tapasztalatból mondom,hogy amit árulnak gyári cimszó alatt,az majdhogy nem lopás,ugyanez dettó a "rezonátorral" is,csörög-zörög,nem megy rendesen,és még pénzt is kérne érte.a rezóhoz hozzá kell nyúlni hogy egyáltalán valamit ki lehessen hozni belőle.
első blikkre egybe van,a kedvencem az első sárvédő,nekem is volt eredeti krómos,csak lelopták róla:(
a tank meg a deknik,gondolom át lettek fújva,de azért szépek,viszont amire figyelj,hogy a tükörre ne tedd a bukót,le fog törni a müanyag ház:)ezért veszem én is 10es csomagba a tükröket,hamarabb törik,mint hogy bemattulna.
hehehe még mostis ott szagolják...ám még nembeszéltünk a régebbi speed motorokrol meg hasonlokrol példa a modtani yamaha dt endurom azis 2 t mégse simson vagy wargburg szoval több 2t van mint 4t...nekem sosevolt négyütemü jószágom :D
ennyi!!:D mit akarnak?? nem tudnak velünk elbánni. múltkor rámszolt egy bunkó autós a kúton hogy miért nem öntöm bele máshol az olajat. mit szarakodok?? gyógyszer eltünt, szivatót rá, és gáz! addig amíg vágni nem lehet a kékséget!
KIPUFOGÓVAL KAPCSOLATOS SZERVÍZ CIKKEMet elküldtem már de még nem rakták fel. ebben rengeteg információ van minden kipufogó körüli témában. még egy kifúrt dob megjavítása is benne van. Klaudiának mondom: az előző hozzászólásom utolsó két mondatának "miért"jét a cikkben leírtak alapján könnyen meg fogod érteni:).
gyári hall jeladós gyujtás van rajta,talán ez is dob rajta egy kicsit,mivel,ez fixen mindig ugyan oda teszi a szikrát ahova be van állítva,a dugattyú szoknyájából ki van reszelve egy szívócsatornányi,és a kipufogónál is épp annyi hogy egyensúlyba legyen,ezt nem én csináltam,egy manushoz vittem el,mert hát csak nem játszom a blokkom élettartamával,nemde?
a km-órához nem nyúltam,az egész 250es etz spirálját,óráját,kerekét+agy,fék,szóval mindent átraktam.ez az yttrium gyertya nem tudom mennyiben tuning,de nekem nagyon tetszik,mert ilyen alapjáratom még sose volt:DD ahogy kiállok a garázsból,és megyek egy háztömbnyit,(kb. 1km) már van alapjáratom mire a piroshoz érek,és nem kell tartani a gáz hogy meg ne álljon,szóval tök hasznos dolog.hát fogyi szerintem ugyanannyi,mert hát ugyanolyan térfogatú a gép,bár ha gyorsulnánk egyet,megelőznél,mert nem egy pögős fajta az enyém,de ég a falra is felmegy,na jó oda azért mégse.5.ik az csak sebességtartásra v. ha szélcsendben és sík út akkor még ott is gyorsul.ami azt illeti,volt vizbontó a masinán,meg önindító is ,de mindnek van valami baja.az öninditót,újra meg kéne csinálnom,mert egy korábbi csúszás miatt kitört a helyéről(ezért kell a lábtartó,az védi a blokkot is:D)
a bontónak meg le kéne cserélni a dobozát,mert egy kicsit ereszt,és ez elég csiki,főleg ha a keletkező gázok a karbi helyett a szabadba távoznak
A külső és a belső kosár is lett cserélve? a fémlamellák meg lettek mérve?
igazadvan waresz...és a sok kis 2T robogó?...a robogók többmint fele 2T legalábis mifelénk...énis szeretem a wargburgokat :D
nagyon aranyos a kis etz:), meg az is ahogy ülsz rajta:)! a kipufogó miatt ne bánkódj, bár tényleg rettentően el van szineződve:D lehet hogy oxigénnel túrbózva égették:P, meg lehet próbálni, hogy kipolíroztatni egy szakival. nekem szép lett. újat meg ne vagyél, mert az utángyártott az egy nagy kalap SZ@R! azzal nem fogsz menni 110et , az egészen biztos:P tudok most egy vadi új NDK dobot 7000pénzért(kis etz), ha érdekel adhatok telefonszámot! az utángyártott könyök viszont nagyon jó! méretpontos, jó a krómja. tényleg jól bírja a kiképzést. nem akarlak megbolondítani így friss motorosként, de azt hozzátenném, hogy a 150es az csak egy lánckerékbe, hengerfejbe, hengerbe(dugattyú,gyűrűk,csapszeg) és porlasztóba(szívócsonk is) különbözik, gyakorlatilag többet nem fogyaszt, viszont a viselkedése 100szor jobb mint a 125ös. az emelkedőket remekűl mássza, nem kell ész nélkűl pörgetni hogy igazán menjen. csak 25cm3 a különbség, de nyomatékba szerintem hatalmas. ha olcsón hozzá tud jutni az ember a megefelelő alkatrészekhez akkor mindenképpen érdemes átalakítani.(legrosszabb esetbe fél napos meló nekem:P) a kipufogón, ha anyagilag jól állsz akkor elgondolkodhatsz, szívesen összehozlak az emberrel.:) de a gyári dobot TILOS kidobni. kevés a sértetlen állapotú, ennek ellenére csak ezek a legjobbak.
szép moci...kék etkó :D tegyél bele sok boldog kilométert
a katalizátort tudtam hogy kérik,de motorra nem is volt és nem is lesz zöld kártya hiszen rövid kipufogó rendszerük lévén,a szabályos érték felett lenne jóval a CO-juk,kollégám SV 650esén egy leo vince sportdob van,ebből is ki van szedve ez a láng elleni cucc,ebben az állapotban 6,5es neki a gyári 1,2 helyett.amikor meg tervezték az Mz-ket,Jawa-kat,nem is foglalkoztak ilyenekkel.Szerintem annyit tudnak csinálni a 2T motorokkal,hogy kötelezik a majd a tulajokat a katalizátor beszereltetésére.valamikor a vaterán találtam egy 2T katalizátort,házinak tűnt,de ötletes,az az ember tud csinálni,és még el is adja.
ez a beszüntetés mizéria kifejezetten röhejes. én legalább akkora 2T autós vagyok mint motoros, de tán még nagyobb is. elvileg az első határozat szerint már 2004ben nyomuk se kellett volna legyen a kétüteműeknek. ahhoz képest jelen pillanatban 50000trabant 30000wartburg, és néhány ezer barkas pöfékel műszakival. még ma is a legnagyobb darabszámú autó magyarországon a trabi. nem tudnak velük mit csinálni! kiírtani nem lehet őket. .majd 2012ben jön az újabb határozat ami 2020ra tolja ki a határt, addigra meg már csak a gyűjtői példányok maradnak meg(SAJNOS) hiszen ekkorra az utolsó 1990es 2T tarbik is 30 évesek lesznek.30 év felett mint tudjuk nincs környezetvédelmi felülvizsgálat minősített járműnek. NEM KELL FÉLNI SEMMITŐL! nekem még tervbe van legalább egy wartburg(kék színű, de-luxe74-78körüli kiadású. ez a mániám) és még egy 8 személyes busz barkasz. és FUCK 4T!!!:D szóval ha nagyon sok pénzem lesz, és japán motort veszek, akkor is kawasaki H2 750 -et fogok rendelni.vagy suzuki gt750-et én tudatosan rühellem a greenpeace-t meg a hasonló barom egyesületeket. a kétütemű járművek NEM jelentenek környezetkárosítást. sőt! gondoljunk bele.. egy zsiguli(tévedés ne essék.. kedvelem a márkát) nagyon jól behangolva is minimum 4szer annyi káros anyagot termel mint, egy trabi.
sorszám: 31353 (103281)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 17:17:40)
Megnéztem a motort is...utólag...
A kipuf biztosan ki van égetve, ez látszik, na, de kit érdekel?Megy rendesen, az a lényeg.
Amúgy láthatóan egyben van, örülök, hogy ilyen jó kis géped van, ezt most mint gyalogos mondom, pillanatnyilag nincs semmilyen motorom, de dolgozom az ügyön, hogy valahol találjak valamit, amely a kereteimnek megfelelő...
üdv.: R
Most lestem csak meg :)
Nagyon szép a Yamaha... szép ;)
Köszönöm szépen!
Most el is pirultam picit :))
;)
Gondolom, ezt nekem címezted.:) Ha valaki nem értené, mire célzok, nézze meg a mail címem.:)
Megnéztem a képet. Szép.:) A motor is.:)))
Nincs bronzperselyes ETZ! Itt pedig arról van szó!
Másik téma a 2T
Ebben én is érintett vagyok, de ez újabb tévhit, soha nem írtak elő katalizátort a 2T autóknak! (Mostanában nagyon elburjánzottak itt ezek a tévhitek...) :-)
Most 2008-ban kaptak haladékot a kétütemű autók. (motorokról szó sincs, az lehet 2T!) És nem 2012-ig, hanem 12 évre. Vagyis 2020-ig. Addig ha a gyújtási értékek megfelelőek tök mindegy, hogy mit füstöl jónak kell tekinteni. 2020- tól sem kell katalizátor, csak egyszerűen azokat a emissziós értékeket kell hozniuk, mint az összes többi (4T) autónak.
Ami persze, ha sikerülne, akkor a csoda határát súrolná.
Mint írtam érintett vagyok a témában, akkora mázlim volt, hogy idén februárban lejárt a műszakim, azon átment a gép, mert augusztusig volt rá zöldkártya. Augusztusban kicsit féltem, hogy mi lesz, de pont kihozták az új rendeletet, így kapott a vezérgép zöldkártyát.
Mázli volt, általában a szívóoldalra kerülök, ritkán járok így! :-D
Van itt egy jó cikk!
http://prokee.blog.hu/2008/07/14/haladek_a_ketutemueknek_2020_ig
Úgyhogy nem kell félni, egyenlőre a 2T autósoknak is béke van, a 2T motorok számára meg mindig is az volt!
http://www.postimage.org/image.php?v=aV17fn9
http://www.postimage.org/image.php?v=aV17_LS
Ha valaki megnézné, mondjon egy véleményt :)
(És a kipufogó ki van égetve...sajnos most nincs pénzem újra.)
Nekem a 125-ös hengerem 3500 alatt halott.Kíváncsi vagyok, mekkora különbség adódna egy 150-es méretűre fúrt 125-ös, és egy gyári 150-es henger között fogyasztásban,nyomatékban,teljesítményben.
A 125 és 150 beömlője teljesen más alakú.
Ez a Densó gyújtógyertya valami szupertuning lehet.Elképzelhető, hogy a dupla gyújtás miatt teljesít jobban a motorod.Más tuning nincs a hengeren?100 helyett 120-as végsebesség nagyon jónak tűnik számomra jelentősebb tuning nélkül.
A kilométerórát hogy állítottad be a 16-os helyett 18-as kerékhez?
sorszám: 31346 (103273)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 17:17:40)
A 18-as lánckerék a kis MZ-n van, vagy a nagyon?
Olajkeverés?Számolni csak tud az ember, nem?Vagy számológépet használ.
A legegyszerűbb módszer: flakonba öntesz 1dl keverékolajat, és annyi benzint tankolsz hozzá, amennyi szükséges.Példádnál élve 5,2 litert.Majd a motort gyorsan jobbra-balra billegtetve alaposan elkevered a benzint és az olajat.
A 125-ös hengerek előnye: sokkal gyengébbek a 150-eseknél, ezért ha hosszú életű főtengelyt szeretnél, vegyél 125-ös hengert.Nem tudod széthajtani, túl gyenge hozzá. :-)
Az unformáció két helyről származott. Az egyiket, az úniós szabályt, a magyarokra vonatkozó türelmi időt most nem találom, de mindegy is, mert az angol tolmácsom elköltözött hazúról.:) Az unokahugom volt.:)
A másik, a magyar változott megint, mióta utoljára néztem. Jelenleg, ha jól látom, hajlanának arra, hogy kisírják a hosszabbítást az EUnál. Mostanság nem is kivonásról beszélnek, hanem katalizátorról. Bár a katalizátor beszerelés egyenlő szinte a kitiltással.Nééz utánna mennyibe kerül egy kétütemühöz való katalizátor, és hány évente kell cserélni. A vizsga nem jelent semmit. Az öreg jószágokat két évente kell vizsgára vinni. Természetes, hogy megéri még a vizsgára vitel.
Mindent összevetve, frissen és elég röviden utánna nézve valamennyire a dolognak, vissza kell vonnom szavaimat. tudja a fene, mi lesz.Egyenlóre él a rendelet: 2012től csak katalizátorral szerelt kétüteműek kapnak zöld kártyát. Addigra minden járműre kötelező lesz a zöld kártya. Ezután minden az aktuális kormányokon, és az EU-n múlik.Esetleg a motorkerékpárokra külön szabályt hoznak.Vagy már hoztak is, csak nem találtam.Majd még ha lesz erőm, keresgetem még a dolgot.
sorszám: 31342 (103261)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 17:17:40)
A motorkerékpárokról egy hangot sem hallottam,csak a kétütemű autókról volt szó,hogy csak katalizátorral lehet velük közlekedni 2012-től.
sorszám: 31341 (103259)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 17:17:40)
amúgy ment már valaki éjszaka az Árpád-híd Buda felé vezető oldalán?kajakra mondom jó kis ugratót csináltak oda,észre se vettem de már a levegőbe volt a motor,befostam mint az állat de király volt:D,azért nem biztos hogy a telóm is ennyire élvezte a dolgot,majd meglátjuk.
http://www.postimage.org/image.php?v=aVrfx0
125ről lett felfúrva 150re az etz,BVF 24 n2-1-es karbival(erősebbik etz karbi)
16os kislánckerékkel,18"os hátsó kerékkel,
kb .4literes fogyival,denso egypólusú yttrium gyertyával,el tud menni 120ig6-6500ös fordulaton,de hosszabb távon nem próbáltam,max 90ig,de akkor ki megy a világból is hacsak nem fogy ki a benya.Amit nem értek, hogy ez a denso gyertya miért szikrant kettőt? viccen kívűl,amikor felér FHP-ra akkor szikra,és utána megint,először nem hittem el,és új tehát nem lehet az hogy szar és áthúz,a kábel is jó tehát csak az lehet hogy ilyenre tervezték.viszont refivel is szép tiszta,stabil alapjáratom van 1200as fordulaton,és nem vgyok gyárkémény(legalábbis nem látom:DD)
Más: Árpád hol hallottad azt hogy 2012ig letiltják az utakról a 2T járműveket? érdekel a téma,mert elég sok 2T trabit meg wartburgot(katalizátorost) vizsgáztattunk bent a műhelyben,és nem igazán látom logikusnak,ha beszüntetik ezeket akkor miért hozzák vizsgára az ügyfelek?
Szia.Nem is tudtam hogy figyelnek.
A Direct link to image:sort másold ide.
Igy: http://www.postimage.org/image.php?v=Pqo2hS
Ezt beillesztve a keresőbe meg lehet nézni a képedet.
Szia!
Köszönöm szépen! Nemsokára meg is csinálom ;)
Töltsd fel a képet ide:http://www.postimage.org/
Ezután a html linket másold be ide a fórumba.
Róka hát majdnem :) Laza 200km választ csak el minket :)
De sebaj..azért jó volt :)
Remélem mindenki jót motorozott ma!
De a fényképekről senki nem tud semmit? :P
Köszi ;)
Üdv Attila!
Valószínű,hogy bronzperselyes a gépük,
azoknak 1:33-a gyári ajánlás
Ja amúgy tegnap voltam citadellás guruláson. Volt egy fiatal srác egy fejidomos szürke 250-es ETZ-vel és volt egy 40-50 év körüli szakállas ember állrész nélküli bukóban egy narancssárga szintén 250-es ETZ-vel. :D
Ha úgy áttételezném, akkor lehet, hogy menne annyit, de még az sem biztos. 5000, 5500 körül az enyém nem akar többet forogni és akkor már igen furcsa hangja van, főleg mostanában. De amúgy annyira nyomatékos, hogy ha lenne benne 6. akkor szerintem azt is kipörögné 5000-ig. :D Most 18-as első fogaskerék van benne azért sem lenne sok végsebességre. Most, hogy kész a híd közelebb vagyok? Mihez képest? :D Én eddig is ezen az oldalon voltam. Tudod Fóton lakom. :D Max a túloldal került közelebb. :D
Amúgy most marhajó idő van, szerintem ki is megyek motorozni. Sőt arrafelé.
Klaudia mi az új megyeri hídhoz lakunk közel. :D
Az jutott eszembe, hogy többen miért pont 1:33-ra keverik az olajat. Ez valami ideológia? Ha már úgy döntök, hogy eltérek a gyári előírástól, akkor miért nem kerek számra. Mondjuk 1:30, vagy 1:40. Ez olyan mintha azt mondanám, hogy mától én 1:52-re keverem, ami szerintem lényegtelen eltérés az 1:50- től, de ha be akarom tartani biztos vakarnám a fejem a benzinkúton, hogy most 12 litert tankoltam, akkor mennyi olaj is kell bele?
Na mid1, szép idő van megyek motorozni!
hello én is hasonló problémával küzdök a 150esnek tényleg kevés a 16 bár nekem most 15 van rajta :) így csak forog de nem halad. ami a forgást illeti nem úgy mint egy átlag kisMZ csak úgy 5500ig érdemes huzatni. felette sajnos elfogy de nem is akar 4.be tovább pörögni pedig jó kompresszió van benne és a könyv szerint 6300nál kéne tudnia a max teljesítményt szerintem gyújtás de......na mind1 jövő hétvégén úgyis összerakom a 250nest. addig is mindenkinek jó motorozást!!! sajnos a koliba számomra megoldhatatlan:(:(
Szia!
Tényleg, az előbb még az én nevem volt, de most már más :D
Én egyébként a völgyhídra gondoltam :D
Bocsi :P
Az elforgás súlyos probléma :(
Bocs :) a látszat csal, hibás a fórum és ha az előző oldalról idéz valaki akkor változik az előzmény megjelölése.
Ha megtekinted a hozzászólásomat akkor láthatod hogy nem is a te neved szerepel előzményként :)
Rókapimpónak írtam, a végsebesség mérés kapcsán.
Az ő motorja jó is lesz a célra mert nagyon jó kis darab, tehát ha egy ETZ tud 140-et akkor ez tudni fogja.
Szia Keri!
Merre kellene mennem?
Ó igen a drága híd :) Ma épp arra jártam :P
Tényleg, most hogy van a híd te is közelebb vagy.
Szólj ha jössz.
Szia!
Nekem azért volt nagy élmény, mert ez volt az első közös és hosszabb túránk drága 125ös Tz-mel.
Hétfőn vettem és ma mehetettem egy igazi kört vele :)
Akkor nagyon jó utat!
;)
Köszi a segítséget,holnap próbálkozok vele.
Most anyagilag én is nullán vagyok.(kb 40ezret költöttem a blokkra)
Szia.
Majd három körül elindulok én is.:) Sikerélményem nem lesz a kettőötvenesemmel, mert már jó ideje kivállóan müxik.Hozzuk azt a szintet, amit lehet.:)
Egy hülye kérdés...nem annyira motoros.
Szeretném feltenni a képeket a motorról, de nem találom, hogy hol lehetne feltölteni. Valaki tudna segíteni ebben?
:P
Köszönöm!
Az ETZnek kiindulásként jó ami jó az összes szocinak: 0.4 mm körüli megszakító hézag, 3 mm előgyújtás. Ha beindul, izlés szerint lehet finomítani. Nekem az ETZken a 2.8-2,9 előgyújtás jött be.Háromról szépen menj lefele , keresd meg azt az értéket, ahol motorod viszonylag könnyen inul,az alapjáratot is be lehet állítani alacsonyra, 6000 ezres fordulaton is jól müxik.A beállítás menetét gondolom ismered. Gyertya ki probalámpa a megszakító és a trafóra menő kábel közé. Ahol elalszik a lámpa, ott a gyújtás.Inidkátor órával, vagy egy a hengerbe dugott csavarral ellenőrizd, hogy mennyit megy még felfele a holtpontig.Ha nem 3 milit, akkor aszerint forgasd a gyújtás alalplapot, jobbra, vagy balra, hoggy többe, vagy kevesebb e amért érték.Ha túl kicsit megy felfele dugó, az oramutató járásával megeggyezően mozdítsd el a megszakítót. Ha túl nagy, visszafele.
Én durva beállításhoz egy nyolcas csavart használok, három menetre állítom a gyújtást a holtpontól. aztán próbakörök alapján óvatossan csökkentem az előgyújtást. De nekem nincs indikátor órám. Nem drága, de most annyi pénzem sincs ilyesmire.Ha neked van, akkor feltétlen vegyél egyet. Nem régen láttam már valahol 5 ezerérét.De vehetsz használtat is, esetleg kínait is. Elég ha tizedre pontos.
Sziasztok!
Visszatértem :)
Nagyon jó kis túra volt, elértük a 110et 6ezres fordulaton :)
Remélem másnak is sikerül ma mennie egyet, mert nagyon jó az idő!
250-es ETZ gyujtásbeállításában tud valaki segíteni?(megszakítós)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|