:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Gondolom, ezt nekem címezted.:) Ha valaki nem értené, mire célzok, nézze meg a mail címem.:)
Megnéztem a képet. Szép.:) A motor is.:)))
Nincs bronzperselyes ETZ! Itt pedig arról van szó!
Másik téma a 2T
Ebben én is érintett vagyok, de ez újabb tévhit, soha nem írtak elő katalizátort a 2T autóknak! (Mostanában nagyon elburjánzottak itt ezek a tévhitek...) :-)
Most 2008-ban kaptak haladékot a kétütemű autók. (motorokról szó sincs, az lehet 2T!) És nem 2012-ig, hanem 12 évre. Vagyis 2020-ig. Addig ha a gyújtási értékek megfelelőek tök mindegy, hogy mit füstöl jónak kell tekinteni. 2020- tól sem kell katalizátor, csak egyszerűen azokat a emissziós értékeket kell hozniuk, mint az összes többi (4T) autónak.
Ami persze, ha sikerülne, akkor a csoda határát súrolná.
Mint írtam érintett vagyok a témában, akkora mázlim volt, hogy idén februárban lejárt a műszakim, azon átment a gép, mert augusztusig volt rá zöldkártya. Augusztusban kicsit féltem, hogy mi lesz, de pont kihozták az új rendeletet, így kapott a vezérgép zöldkártyát.
Mázli volt, általában a szívóoldalra kerülök, ritkán járok így! :-D
Van itt egy jó cikk!
http://prokee.blog.hu/2008/07/14/haladek_a_ketutemueknek_2020_ig
Úgyhogy nem kell félni, egyenlőre a 2T autósoknak is béke van, a 2T motorok számára meg mindig is az volt!
http://www.postimage.org/image.php?v=aV17fn9
http://www.postimage.org/image.php?v=aV17_LS
Ha valaki megnézné, mondjon egy véleményt :)
(És a kipufogó ki van égetve...sajnos most nincs pénzem újra.)
Nekem a 125-ös hengerem 3500 alatt halott.Kíváncsi vagyok, mekkora különbség adódna egy 150-es méretűre fúrt 125-ös, és egy gyári 150-es henger között fogyasztásban,nyomatékban,teljesítményben.
A 125 és 150 beömlője teljesen más alakú.
Ez a Densó gyújtógyertya valami szupertuning lehet.Elképzelhető, hogy a dupla gyújtás miatt teljesít jobban a motorod.Más tuning nincs a hengeren?100 helyett 120-as végsebesség nagyon jónak tűnik számomra jelentősebb tuning nélkül.
A kilométerórát hogy állítottad be a 16-os helyett 18-as kerékhez?
sorszám: 31346 (103273)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 17:17:40)
A 18-as lánckerék a kis MZ-n van, vagy a nagyon?
Olajkeverés?Számolni csak tud az ember, nem?Vagy számológépet használ.
A legegyszerűbb módszer: flakonba öntesz 1dl keverékolajat, és annyi benzint tankolsz hozzá, amennyi szükséges.Példádnál élve 5,2 litert.Majd a motort gyorsan jobbra-balra billegtetve alaposan elkevered a benzint és az olajat.
A 125-ös hengerek előnye: sokkal gyengébbek a 150-eseknél, ezért ha hosszú életű főtengelyt szeretnél, vegyél 125-ös hengert.Nem tudod széthajtani, túl gyenge hozzá. :-)
Az unformáció két helyről származott. Az egyiket, az úniós szabályt, a magyarokra vonatkozó türelmi időt most nem találom, de mindegy is, mert az angol tolmácsom elköltözött hazúról.:) Az unokahugom volt.:)
A másik, a magyar változott megint, mióta utoljára néztem. Jelenleg, ha jól látom, hajlanának arra, hogy kisírják a hosszabbítást az EUnál. Mostanság nem is kivonásról beszélnek, hanem katalizátorról. Bár a katalizátor beszerelés egyenlő szinte a kitiltással.Nééz utánna mennyibe kerül egy kétütemühöz való katalizátor, és hány évente kell cserélni. A vizsga nem jelent semmit. Az öreg jószágokat két évente kell vizsgára vinni. Természetes, hogy megéri még a vizsgára vitel.
Mindent összevetve, frissen és elég röviden utánna nézve valamennyire a dolognak, vissza kell vonnom szavaimat. tudja a fene, mi lesz.Egyenlóre él a rendelet: 2012től csak katalizátorral szerelt kétüteműek kapnak zöld kártyát. Addigra minden járműre kötelező lesz a zöld kártya. Ezután minden az aktuális kormányokon, és az EU-n múlik.Esetleg a motorkerékpárokra külön szabályt hoznak.Vagy már hoztak is, csak nem találtam.Majd még ha lesz erőm, keresgetem még a dolgot.
sorszám: 31342 (103261)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 17:17:40)
A motorkerékpárokról egy hangot sem hallottam,csak a kétütemű autókról volt szó,hogy csak katalizátorral lehet velük közlekedni 2012-től.
sorszám: 31341 (103259)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 17:17:40)
amúgy ment már valaki éjszaka az Árpád-híd Buda felé vezető oldalán?kajakra mondom jó kis ugratót csináltak oda,észre se vettem de már a levegőbe volt a motor,befostam mint az állat de király volt:D,azért nem biztos hogy a telóm is ennyire élvezte a dolgot,majd meglátjuk.
http://www.postimage.org/image.php?v=aVrfx0
125ről lett felfúrva 150re az etz,BVF 24 n2-1-es karbival(erősebbik etz karbi)
16os kislánckerékkel,18"os hátsó kerékkel,
kb .4literes fogyival,denso egypólusú yttrium gyertyával,el tud menni 120ig6-6500ös fordulaton,de hosszabb távon nem próbáltam,max 90ig,de akkor ki megy a világból is hacsak nem fogy ki a benya.Amit nem értek, hogy ez a denso gyertya miért szikrant kettőt? viccen kívűl,amikor felér FHP-ra akkor szikra,és utána megint,először nem hittem el,és új tehát nem lehet az hogy szar és áthúz,a kábel is jó tehát csak az lehet hogy ilyenre tervezték.viszont refivel is szép tiszta,stabil alapjáratom van 1200as fordulaton,és nem vgyok gyárkémény(legalábbis nem látom:DD)
Más: Árpád hol hallottad azt hogy 2012ig letiltják az utakról a 2T járműveket? érdekel a téma,mert elég sok 2T trabit meg wartburgot(katalizátorost) vizsgáztattunk bent a műhelyben,és nem igazán látom logikusnak,ha beszüntetik ezeket akkor miért hozzák vizsgára az ügyfelek?
Szia.Nem is tudtam hogy figyelnek.
A Direct link to image:sort másold ide.
Igy: http://www.postimage.org/image.php?v=Pqo2hS
Ezt beillesztve a keresőbe meg lehet nézni a képedet.
Szia!
Köszönöm szépen! Nemsokára meg is csinálom ;)
Töltsd fel a képet ide:http://www.postimage.org/
Ezután a html linket másold be ide a fórumba.
Róka hát majdnem :) Laza 200km választ csak el minket :)
De sebaj..azért jó volt :)
Remélem mindenki jót motorozott ma!
De a fényképekről senki nem tud semmit? :P
Köszi ;)
Üdv Attila!
Valószínű,hogy bronzperselyes a gépük,
azoknak 1:33-a gyári ajánlás
Ja amúgy tegnap voltam citadellás guruláson. Volt egy fiatal srác egy fejidomos szürke 250-es ETZ-vel és volt egy 40-50 év körüli szakállas ember állrész nélküli bukóban egy narancssárga szintén 250-es ETZ-vel. :D
Ha úgy áttételezném, akkor lehet, hogy menne annyit, de még az sem biztos. 5000, 5500 körül az enyém nem akar többet forogni és akkor már igen furcsa hangja van, főleg mostanában. De amúgy annyira nyomatékos, hogy ha lenne benne 6. akkor szerintem azt is kipörögné 5000-ig. :D Most 18-as első fogaskerék van benne azért sem lenne sok végsebességre. Most, hogy kész a híd közelebb vagyok? Mihez képest? :D Én eddig is ezen az oldalon voltam. Tudod Fóton lakom. :D Max a túloldal került közelebb. :D
Amúgy most marhajó idő van, szerintem ki is megyek motorozni. Sőt arrafelé.
Klaudia mi az új megyeri hídhoz lakunk közel. :D
Az jutott eszembe, hogy többen miért pont 1:33-ra keverik az olajat. Ez valami ideológia? Ha már úgy döntök, hogy eltérek a gyári előírástól, akkor miért nem kerek számra. Mondjuk 1:30, vagy 1:40. Ez olyan mintha azt mondanám, hogy mától én 1:52-re keverem, ami szerintem lényegtelen eltérés az 1:50- től, de ha be akarom tartani biztos vakarnám a fejem a benzinkúton, hogy most 12 litert tankoltam, akkor mennyi olaj is kell bele?
Na mid1, szép idő van megyek motorozni!
hello én is hasonló problémával küzdök a 150esnek tényleg kevés a 16 bár nekem most 15 van rajta :) így csak forog de nem halad. ami a forgást illeti nem úgy mint egy átlag kisMZ csak úgy 5500ig érdemes huzatni. felette sajnos elfogy de nem is akar 4.be tovább pörögni pedig jó kompresszió van benne és a könyv szerint 6300nál kéne tudnia a max teljesítményt szerintem gyújtás de......na mind1 jövő hétvégén úgyis összerakom a 250nest. addig is mindenkinek jó motorozást!!! sajnos a koliba számomra megoldhatatlan:(:(
Szia!
Tényleg, az előbb még az én nevem volt, de most már más :D
Én egyébként a völgyhídra gondoltam :D
Bocsi :P
Az elforgás súlyos probléma :(
Bocs :) a látszat csal, hibás a fórum és ha az előző oldalról idéz valaki akkor változik az előzmény megjelölése.
Ha megtekinted a hozzászólásomat akkor láthatod hogy nem is a te neved szerepel előzményként :)
Rókapimpónak írtam, a végsebesség mérés kapcsán.
Az ő motorja jó is lesz a célra mert nagyon jó kis darab, tehát ha egy ETZ tud 140-et akkor ez tudni fogja.
Szia Keri!
Merre kellene mennem?
Ó igen a drága híd :) Ma épp arra jártam :P
Tényleg, most hogy van a híd te is közelebb vagy.
Szólj ha jössz.
Szia!
Nekem azért volt nagy élmény, mert ez volt az első közös és hosszabb túránk drága 125ös Tz-mel.
Hétfőn vettem és ma mehetettem egy igazi kört vele :)
Akkor nagyon jó utat!
;)
Köszi a segítséget,holnap próbálkozok vele.
Most anyagilag én is nullán vagyok.(kb 40ezret költöttem a blokkra)
Szia.
Majd három körül elindulok én is.:) Sikerélményem nem lesz a kettőötvenesemmel, mert már jó ideje kivállóan müxik.Hozzuk azt a szintet, amit lehet.:)
Egy hülye kérdés...nem annyira motoros.
Szeretném feltenni a képeket a motorról, de nem találom, hogy hol lehetne feltölteni. Valaki tudna segíteni ebben?
:P
Köszönöm!
Az ETZnek kiindulásként jó ami jó az összes szocinak: 0.4 mm körüli megszakító hézag, 3 mm előgyújtás. Ha beindul, izlés szerint lehet finomítani. Nekem az ETZken a 2.8-2,9 előgyújtás jött be.Háromról szépen menj lefele , keresd meg azt az értéket, ahol motorod viszonylag könnyen inul,az alapjáratot is be lehet állítani alacsonyra, 6000 ezres fordulaton is jól müxik.A beállítás menetét gondolom ismered. Gyertya ki probalámpa a megszakító és a trafóra menő kábel közé. Ahol elalszik a lámpa, ott a gyújtás.Inidkátor órával, vagy egy a hengerbe dugott csavarral ellenőrizd, hogy mennyit megy még felfele a holtpontig.Ha nem 3 milit, akkor aszerint forgasd a gyújtás alalplapot, jobbra, vagy balra, hoggy többe, vagy kevesebb e amért érték.Ha túl kicsit megy felfele dugó, az oramutató járásával megeggyezően mozdítsd el a megszakítót. Ha túl nagy, visszafele.
Én durva beállításhoz egy nyolcas csavart használok, három menetre állítom a gyújtást a holtpontól. aztán próbakörök alapján óvatossan csökkentem az előgyújtást. De nekem nincs indikátor órám. Nem drága, de most annyi pénzem sincs ilyesmire.Ha neked van, akkor feltétlen vegyél egyet. Nem régen láttam már valahol 5 ezerérét.De vehetsz használtat is, esetleg kínait is. Elég ha tizedre pontos.
Sziasztok!
Visszatértem :)
Nagyon jó kis túra volt, elértük a 110et 6ezres fordulaton :)
Remélem másnak is sikerül ma mennie egyet, mert nagyon jó az idő!
250-es ETZ gyujtásbeállításában tud valaki segíteni?(megszakítós)
a 125ös kis TS-nek (saját próba alapján) borzalamsan sok a 16os lánckerék. de a 150esnek már kevés:D. a kicsi minden emelkedő elött kérte már a 3.at.. negyedikbe az istenért se ment fől sehól se. most 150es és az M0 érdi emelkedőjét 75-80körüli tempóba megmássza(nyílván lendületből, és 4.be)
Azért is füstölhet mert a sok városi használatba tele megy kipu. olajjal meg am lecsapódik a kipugázból , és ha ki mész vele meghajtod akkor annyira fel tud melegedni a kipu hogy ezek mind elkezdenek belőle párologni meg égni..és akkor bizony úgy füstöl mint az állat..
De milyen motornak 120 a vége? 125, 150?TS,ETZ?Nagy utazósebesség igénye esetén j a 16-os, de nekem a 125-ös hengerrel félgázon 60-at ment a motor, míg a 14-essel 75-öt megy.Üzemanyag-fogyasztást még nem mértem a változtatás óta.
sorszám: 31313 (103221)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 01:07:57)
"Olyan füst volt, hogy nem igaz."
Akkor nem is volt füst. :)
Szia!
A lánckerekek és a lánc is új. Az előző tulaj rengeteg dolgot felújított a motoron. Egyenlőre nem cserélek még, de jövő tavasszal lehet, hogy nagyobbra váltok.
Az 1:50es arányt kipróbálom majd.
De most megyek, mert végre jó az idő. Gurulok kicsit, javaslom menjen mindenki, aki megteheti!
Köszi benzinfaló!
sorszám: 31311 (103219)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-02 01:07:57)
Drót témához: Villamos üzemmérnök vagyok, pár évtizedes gyakorlattal. Az NDKban gyátott(nem csak ott, szinte bárhol) Kábelek szeigetelése napjainkra elöregedett. Ez tény. A kábelekben a réz embertelenül eloxidálódott ennyi idő után, jelentős a keresztmetszett csökkenés.Az állandó rászkódás, főleg ETZ-n ohatalanul anyagfáradáshoz vezet, ez fizikai tény.Attol igaz marad, hogy ha egy laikus ránéz pár kábelre, és kijelenti, nincs azoknak semmi baja. Anyagvizsgálat azonnal kimutatja mi a helyzet: Aki nem akar jó eséllyel az út szélén maradni, az cseréli a kábeleket.
A hondáról annyit, hogy én fourról beszéltem. Nagy a különbség. Valóban, 178 kilojával nehezebbmint a 158 kilos ETZ.Igen, futár gépnek kevésbé alkalmas. De erre a forumra leginkább amatőrök írnak, és nem cégesek. Egy amatőrnek a plussz 20 kilo nem jelent tragikus hátrányt. A rosszabb alkatrész ellátotság sem nagyon, mivel a fourban igen ritkán kell komolyabb alkatrészeket cserélni, Egy amatőrnek a Four 35 lóereje, 160 kilométerperórás végsebessége, négyütemű motorja, alacsonyabb fogyasztása, össze hasonlíthatatlanul kényelmesbb, stabilabb volta, esztétikussabb kinézete számít. Vagyis akárhogy nézzük, egy átlag ember szívesebben vesz meg egy olyan motort, ami az előbb leírt előnyökkel rendelkezik, plusszban még öregebb is, muzeálissabb.
A futár cégeknek lehet hogy jobb az ETZ külö9nféle megfontolásból, de nem nekik kell menniük vele, és nem is autópályán.De azt nem értem, azoknak pedig miért nem az ETZ használati értéke számít, miért a muzeális volta. Ha valaki azért szed össze 5-6 MZ-t mert gyűjtő, az más kategória. A gyűjtőket tisztelem, azoknál valóban a leírt szempontok a fontosak. De ebben az esetben is igaz, amit leírtam: Nem közlekednek nap mint nap a birtokukban lévő összes motorral. Az is igaz, hogy az MZ gyűjtők száma igen alacsony, tehát nem modosítják a kereslet kínálat arányát.
Még valami: Olyan nagyon hosszú távra ne rendezkedjen be senki sem arra, Hogy MZ-t Fog használni, ha csak nem veteránosítja.Ugyanis legkésőbb 2012-ben letiltják a kétütemű motorokat az utakról.
Még egy dolog amin érdemes elgondolkozni: Én jelenleg ETZ eladásán gondolkodom, nem vételén. Tehát magam ellen beszélek, amikor alacsony MZ árakat tartok reálisnak. Mondom, nagyon örülni fogok, ha százat meg kapok a jóállapotú 250es ETZmért. Ha ehhez még a jawát is el tudom passzolni hatvanért, vagyis a kettőért 160 ezret kapok, a seggem fogom a földhöz verni örömömben. De ha kapok a kettőért összesen 130 at, már nem leszek bánatos.Csak nehezen tudom ezt elképzelni, ugyanis egy ismerősöm pár hete vett egy 500-as Suzukit, 230 ezerét. Azóta nyúzzuk, nem tudunk hibát találni rajta.
Szeretem én az MZket, a jawákat még jobban, csak kissé már belefáradtam a velük való pepecselésbe.
Nem olvastam az esetleges reagálásokat, csak azt írom le, ami eszembe jutott. Drót témához, szintén DDR: van egy trabim, amit 1989-ben hoztam el a csepeli merkur-telepről és azóta rajta tartom a szemem, nehogy valaki hirtelen felindulásból újradrótozza. Eddig 200 ezret futott, már a 3. motorja van, de teljesen gyári minden drót. Egyszer kellett pár sarut lehúzni, befújni, összenyomni, visszadugni, ennyi és működik és még csak nem is törik. Típusválasztás témához: csak azért írom, mert Árpád ki nem mondva ugyan, de lehülyézett, amiért képes vagyok 200 ezret kiadni egy ETZ-ért, amikor - szerinte - a 70 ezres ugyanolyan jó, ill. kicsivel többért cb350-et kapok, ami - szerinte - mindenben jobb. Az én szempontrendszerem szerint viszont a honda mindenben alulmarad. Hozzáteszem, hogy a tárolóhelyre betolásnál a motorok farát meg kell emelnem és arrébb tennem, csak így oldható meg a dolog. Ez kemény határt szab a súlynak. Eddig 6 forgalmis és 5 bontott ETZ-m van, több autó mellett. Jelzem, hogy én - az itt posztolók többségével szemben - nem anyagi okok miatti kényszerből választottam az ETZ-t, hanem teljesen tudatosan, ETZ-k gyűjtése helyett simán befizethettem volna egy CBF500-ra, v. 600-ra. Bocs a szófosásért, sajnos ez történik, ha valaki provokál, ráadásul a tények ismerete nélkül sületlenségeket ír nekem címezve. Ezt a jövőben úgy lehet elkerülni, hogy ha pl. Bambitól kérdezek valamit, akkor nem kell az eredeti témától eltérve butaságot írni rá, hanem csak el kell olvasni, amit Bambi szakszerűen és lényegretörően válaszol.
köszi! utánaérdeklődök.. gyanítom hogy a deklitől nem fér el a főtengelyen a nagyobb lánckerék, már ha egyáltalán egyforma távolságra vannak a tengelyek.
én nyúzom a szarvát a gépnek,de 5-6000rpm az kb. normál üzem. 1:50 v. 1:60as arány az jó,nekem az itt egyesek által lefikázott arol 2T vel nagyon szépen megy 16os lánckerékkel 120 a vége de 85-90es az utazója 5.ben 5000es fordulaton.a kis lánckerék nem olyan vészes ár 1500-2000pénz,de azért nézd meg a láncodat is mert ha el van kopva akkor ha már hozzányúlsz érdemes azt is cserélni
hát nem tudom, más hiba nem lehet? én arra gyanakodtam, hogy túl sűrű az olaj, most Mol Hykomol van benne... egyébként tökéletesen működik a kuplung, nem csúszik és álló helyzetben egyesbe téve sem hallható, hogy fogja a motort, tehát kiemel. egyébként nemrég lett teljesen felújítva a blokk - köztük a kuplung is. szóval tanácstalan vagyok.
valószínű,hogy kuplung hiba
hopsz elnéztem nem blokk nagyobb télleg más az áttétel
hello nem lehet hogy azért hosszabb a lánc mert nagyobb a blokk?? ha jól tudom a felfogatási pontok egyeznek a nagy tz-vel mert hogy ki lehet cserélni a blokkot mint ahogy a 251esen van.
Üdv mindenkinek
Eladó a motorom:
http://www.hasznaltauto.hu/2428175_mz_etz_1983
Üdv! az lenne a kérdésem, hogy mitől lehet az, hogy nagyon nehéz üresbe tenni a motort, nem hajlandó megmozdulni a váltókar, csak ha előre vagy hátra tolom egy kicsit... menet közben egy apró pöccintésre simán beugrik az üres. 251-es ETZ-ről lenne szó. előre is köszönöm a válaszokat.
helo a kuplung lánckerekek megegyeznek ami a főtengelyre megy az egy kicsit másabb ha jól tudom.És ami különbség az az h a ts nek 48 tagú primerlánca van az etz-nek 50 és ez fontos.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|