hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2008-11-03 17:40:05
Megnézed hogy szabályoza e feszültséget, ha nem szabályoz akkor rossz.
Praktikusan feszültség mérővel kell végrehajtani.

De annak a fesszabnak 2 hét a folyamatos működési rekordja. Fekete magyart vegyél 6Vból az a tuti.
sorszám: 31415 (103351)
(előzmény: hegedűs, 2008-11-03 16:28:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-03 17:36:27
Legjobban asztalon, tápegységgel lehet ellenőrizni.De megcsinálhatod a motorban is. A fesszabról lekötödöd az aksira, egyébb hat voltos helyekre menő vezetékeket, a gerjesztő tekercshez lemenő vezetéket.Vagyis csak a dinamóból feljövő vezetéket hagyod rajta. A gerjesztőtekercshez lemenő vezetéket rákötödd a dianamóból feljövőre. Ekkor úgy néz ki a szályzód, hogy egy lábon két vezeték van, esetleg három a visszajelzó lámpa vezetékével erre nem emlékszem. A többin semmi.Ezután arra a lábra, amelyik eddig a szabályzást adta, rákötsz egy 5wattos izzót, aminek a másik fele földön van. Berugod a motort, aksiról járatod. Méred a dinamóból feljövő feszültséget. 7.2 voltnál az izzónak ki kell aludnia. Ha nem órákig csinálod a mérést, a dinamó nem melegszik túl.
Kettes számú mérési módszer, nem korrekt, de egyszerűbb: Berugod a motort, amikor már jár, lehúzod az aksit.Akármennyire ráhúzod a gázt, nem szabad 7.2 volt fölé menni a feszültségnek. No nem az aksin, mert azt lehúztad :) , hanem a lehúzott sarun.
sorszám: 31414 (103350)
(előzmény: hegedűs, 2008-11-03 16:28:47)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-03 17:30:05
Sziasztok!
Gondoltam felteszek még pár képet, hogy megtudjam mit gondoltok. Ma is volt szerencsém menni egyet a tz-vel. Sőt vettem hozzá egy zárható tanksapkát...volt, aki kérdezte minek, hisz a keveréket nem lopják...de itt jobb a biztos :) És színben is jobban passzol, mert fekete, de ez már a női "hülyeség" :))

Nos, mit gondoltok?

http://www.postimage.org/image.php?v=aV5v5nr

http://www.postimage.org/image.php?v=Pq62Rci
sorszám: 31413 (103349)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 17:29:32
látod ezért nem foglalkoztam én ezzel, mert nem akartam szívni :)))
Növekszik a kompresszió, ez pedig csak jó lehet :) legfeljebb a HF tömítést kell vastagabbra választani ha nagyon kopog a motor.
sorszám: 31412 (103348)
(előzmény: Atilla, 2008-11-03 15:42:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 17:25:34
Pesig tényleg ilyen egyszerű a dolog.
Persze a belső égésű motort el kell felejteni.
Hidrogén tüzelőanyag cella és villanymotor hajtás.

Létező, működő kipróbált több 10 éves technológia.
Minimum dupla olyan hatékony mint egy jobb diesel motor.
Hidrogént elég egyszerűen és hatékonyan lehet fosszilis tüzelő anyagból előállítani, tehát az nyersolaj/km arány is garantáltan jobb.

A jelenleg csúcstechnikának kikiáltott hibrideknél nem lenne drágább sorozatgyártásban, viszont lényegesen egyszerűbb.

A hidrogén tankolása és tárolása is megoldott és kiforrott rendszerben működik japánban és németország egyes helyein.

Egyettlen baja, hogy dobhatják ki a kukába azt a 100 évet amit a Ford Tmodell óta fejlesztésbe fektettek.
sorszám: 31411 (103347)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-11-03 15:04:45)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-11-03 17:23:55
http://www.vatera.hu/dellorto_phbl_24_bd_porlaszto_karburator_karbi_102051827.html

Szerintetek 150es TS-re jó lenne ez a karbi? Jókat hallottam a dellortoról.
sorszám: 31410 (103346)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-11-03 17:19:55
Dobd el nagy ivben azt a szar fesszabot.Ha jó elektronikus fesszabot akarsz akkor a fekete szinű Magyar fesszabot vedd meg.4000 ft és jók a tapasztalatok vele.
sorszám: 31409 (103345)
(előzmény: hegedűs, 2008-11-03 16:28:47)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-11-03 16:58:58
Hát az elektronikusat nem nagyon lehet. Én visszaraktam a régi mechanikusomat, de előtte beállítgattam a nyelveket rajta. Tudom hogy ez nem elég, de ezzel legalább volt töltésem, ha nem is 7,2-7,4, de az akksim nem merült le. Aztán egy haver beállította a mechanikusat olyan pöpecre, hogy alapjáraton mindent bír :)
sorszám: 31408 (103344)
(előzmény: hegedűs, 2008-11-03 16:28:47)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-03 16:50:32
Ezt az ufóhajtóművet nem ismerem.A magasabb sűrítés jobb üzemanyaggal is sokat javít a motor gazdaságosságán(E85, magas oktánszámú benzinek hozzájuk igazított motorral).
sorszám: 31407 (103343)
(előzmény: Árpád, 2008-11-03 16:39:50)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-03 16:45:22
Az erősen füstölő Ikarus részben a kopott motor és porlasztók, részben a sofőr hibája.Kis fordulaton nagy terhelésnél nagy gázt ad.A kis fordulat miatt beáramló levegőmennyiség szinte semmi, a porlasztók pedig nyomják be a max töltéshez illő gázolajmennyiséget.Csoda lenne, ha nem füstölne.Vagy szabályozható feltöltés, palackos plusz töltés,esetleg nitró.
Vagy legegyszerűbb lenne neki visszaváltani.
sorszám: 31406 (103342)
(előzmény: LG TS, 2008-11-03 15:49:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-03 16:39:50
A robbanó motorok legalább tíz éve közel vannak az elérhető maximális hatásfokhoz. Lényeges javulást benzin, gázolaj üzemanyaggal már nem lehet elérni, azt hiszem. Az elektromos, esetleg a diesel elektomos, vegyes üzemmódú járművek környékén lehet keresgetni valamit. Főleg az elektromosnál. Illetve félve megjegyzem, a világ több részén kisérleteznek olyan hajtóművekkel, amik az energiát közvetlenül mozgási energiává alakítják át a tér elméletet felhasználva, nincs forgó alkatrész, kiáramló gáz, viszont van 90 feletti hatásfok.nincs kizárva, hogy autokba is beszerelhető lesz majd. Majd ha az ellenérdekelt multik nem a szabadalmak "elfektetésében" lesznek érdekeltek, hanem a felhasználásukban. Állítólag működőképes prototipusok már vannak vagy 15 éve.Ufó motoroknak becézik őket.De tényleg úgy is néznek ki.
sorszám: 31405 (103341)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-03 16:00:45)

 
 
hegedűs
válasz erre | email2008-11-03 16:28:47
Ez pont olyan fesz.szab. :( A feszszab ellenerőzését hogy kell csinálni?
sorszám: 31404 (103340)
(előzmény: LG TS, 2008-11-03 15:59:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-03 16:27:51
A csapszeget könnyű kikocogtatni, befele sem nehezebb. Ha valakinek mégis nehézséget okoz, vegyen egy nem tul drága gyors szorítót, olyant amilyet az asztalosok használnak.azzal és egy akkora hengerrel, amibe belemehy a csapszeg, illetve a csapszegnél lehelettel vékonyabb hengerrel tökéletesen ki lehet nyomni a csapszeget, be is lehet préselni. Így nincs kocogtatás, ellentartás, rettegés a hajtókar elgörbülésétől. Legalábbis jawáknál, bár miért lenne ez más.. MZ dugót vagy öt éve szedtem le utoljára, ködössek az emlékeim.:)Jut eszembe: Én a leírt méréseknél fontossabnak tartom a páthuzamosság mérését, bár lehet, hogy azt is csak a jawáknál annyira célszerű megcsinálni. Én mindenesetre lemérném.
sorszám: 31403 (103339)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-03 16:05:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-03 16:05:57
Mi az ajjaj a csapszegkiütéssel?Nehezen tudtad kikocogtatni?
A dugó-hengerfej távolság ELMÉLETILEG megfelelő kell legyen, hacsak nem gánymódra szedtek le a hengerfejből, illetve a fejben lévő kialakítást nem mélyítették utána.A dugattyúk palásthossza,csapszeg-dugattyútető távolsága is elméletileg azonos kell, hogy legyen a gyárival.Vagy nekem volt szerencsém eddig a hozzám kerülő dugattyúkkal.
sorszám: 31402 (103338)
(előzmény: Atilla, 2008-11-03 15:42:06)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-03 16:00:45
Felesleges leírnom.
Tudják ezeket a dolgokat, és fejlesztik is őket.De anyagilag nem éri meg számukra piacra dobni,míg van eladható kőolaj.
Kérdés:
Hogyan lehet eladni több millió forintért egy olyan járművet, melynek üzemanyagfogyasztása semmivel sem alacsonyabb a 10 évvel ezelőtti típusénál, és fenntartási-szervizelési költségei/alkatrészei is indokolatlanul magasak?
Hitesd el az emberekkel, hogy nekik szükségük van erre a járműre, nélküle élni sem tudnának.Sokkal többet érnek majd a jármű tulajdonosaként, és büszkén feszíthetnek majd az irígykedő szomszédok előtt új járművükben.
Ráadásul akkora biztonságban vannak, hogy még egy becsapódó meteorit sem tudna sérülést okozni bennük a járműben ülve.
Igazi biztonságot csaka közlekedés nélkülözése adna.A legjelentősebb baleseti tényezőt, az emberi hülyeséget és felelőtlenséget pedig nem tudják a járműgyártók kiküszöbölni.
sorszám: 31401 (103337)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-11-03 15:04:45)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-11-03 15:59:14
Dinamóra gondoltál, ugye? Szóval annyit tudok mondani, hogyha a feszszabályzód kék-sárga és Product of Mega feliratú, akkor talán kezd annak lecserélésével a hiba keresését. Tapasztalat. Persze lehet más is. Szénkefék, állórész, forgórész, de én először a feszszabot nézném meg.
sorszám: 31400 (103336)
(előzmény: hegedűs, 2008-11-03 14:58:11)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-11-03 15:49:59
Ott a pont! Ma reggel amikor még nem is tudtam, hogy itt a fórumon ez is a téma, Egerben kifordult előttem egy régi Ikarus a buszállomásról. Hát akkora füstöt tolt ki magából, hogy az elképesztő. Mondtam is magamban, hogy ilyet még a TS sem füstöl 1:33as Arol2T-vel :)
sorszám: 31399 (103335)
(előzmény: chris8, 2008-11-02 22:28:19)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-03 15:42:06
"-csapszeg kiütése"
Ajjaj! :-)
Egyébként több dolog kimaradt, pl. a dugótető és hengerfej közti hézag megmérése, esetleg gépmunka a beállítására, szívás, káromkodás, stb stb... :-)
sorszám: 31398 (103334)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-03 13:55:49)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-11-03 15:04:45
Nah ha ilyen egyszerű a dolog, akkor miért írod le minden motorgyártónak (autó-motor) angolul az elképzeléseidet? Aztán az akár több mint 100 éves fejlesztői múlttal rendelkező autógyárak lehet meghajolnának tudásod előtt!

üdv
sorszám: 31397 (103333)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-03 14:09:43)

 
 
hegedűs
válasz erre | email2008-11-03 14:58:11
Hello mindenkinek! menrég hozzákerűlt egy simson váz és egy ts-150 es blokk. a ketőt összeépítettem és így lett egy öszvérmotorom. A kérdésem pedig az lenne hogy hogyan lehet megtudni hogy a generátor jól működik-e ,mert ha ráadom a gyújtást akkor felgyúlad a piros lámpa de emelt fordulat mellet sem alszik el. Néha elhalványul de sosem alszik ki.
feszültségszabályzóm az új valami MTS ami állítólag elektronikus.
sorszám: 31396 (103332)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-03 14:09:43
A legolcsóbb-takarékosabb-egyszerűbb motor egy közvetlen szivattyús kenéssel ellátott direktbefecskendezéses és feltöltővel szerelt MZ lenne.A 4T-hez hasonló mennyiségű olaj jutna a kipufogóba,friss keverék egyáltalán nem.A feltöltő levegője átöblítené az égésteret, és a befecskendezés a kipufogónyílás zárása után történne Aprilia DiTech módra.
Egyébként az egész belsőégésű motor egy rakás ócskaság még ma is.Mindenféle szirszart aggatnak a motorra szinte minimális javulást elérve a károsanyag-kibocsátásban, és fogyasztásjavulásban, de az üzemanyag energiájának kétharmada még mindig elpazarolódik a hűtőn és a kipufogón keresztül.A hűtőn távozó hőnek, és a kipufogógázok hőjének, nyomásának a keréken kellene megjelennie, nyomaték formájában..Környezetbarát üzemanyaggal kellene működtetni minden járművet.De akkor ki venné meg a kőolajszármazékokat?
sorszám: 31395 (103330)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-03 13:55:49
Mi a fenét csináltál fél napig 150-esítéskor?
-Hengerfejtartó 2 csavar leszed
-Hengerfejtartó nagy csavar leszed(másképp nem csúszik le a henger)
-Hengerfejcsavarok átlós lazítása, levétele
-hengerfej levétel
-kipufogóbilincs lazízás
-kipufogóhollander kitekerése
-kipufogó kifordítása
-porlasztó lehúzása szívócsőről
-henger lehúzása
-zégergyűrű kiszedése
-csapszeg kiütése
-dugattyú levétele
-másik dugattyú feltétele,csapszeg beütés ellentartással,zégerek
-henger fel
-kipufogókönyök hollanderrel fel, bilincsbe be.
-hengerfej fel
-középállásba forgatás,hengerfejcsavarok átlós meghúzása
-hengerfejtartó visszaszerelése, majd a két anya felcsavarása
- karbi ráhúzása a szívócsőre.

Leírni szinte több idő, mint jó szerszámokkal végrehajtani(ha nem jön közbe semmi.) :)
sorszám: 31394 (103328)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 21:57:01)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-03 13:47:09
A házi gyártású katalizátorra kíváncsi vagyok.Milyen anyagból készül, és mennyire hatásos?
A kétütemű motornál rövid idő alatt elhalálozik a katalizátor a rárakódó keverékolaj miatt.
Ha a kipufogó hátsó részébe a sportkipufogókhoz hasonló módon, lecsavarozható hátsó résszel üveggyapotot helyeznénk el, legalább a kipufogóba kerülő keverékolaj egy részét felfogná.
sorszám: 31393 (103327)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 21:46:52)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-03 13:42:58
"a kétütemű járművek NEM jelentenek környezetkárosítást. sőt! gondoljunk bele.. egy zsiguli(tévedés ne essék.. kedvelem a márkát) nagyon jól behangolva is minimum 4szer annyi káros anyagot termel mint, egy trabi."
Hol van az a Trabant, ami kevésbé szennyez egy E85-tel üzemeltetett Ladánál?mit csinál a kipufogóba kikerült fris keverékkel, és az elégetlen kenőolajjal?
95-ös benzint tankoltam a motorba E85 helyett, és beindítottam nyitott ajtó mellet a műhelyben.Rettentő büdös.Talán szimmeringes a váltó felől, figyelni fogom az oljaszintet.
Isten ments, hogy minden autó ilyen borzalmat termeljen.az új hiperszuper közvetlen befecskendezéses, katalizátoros, részecskeszűrős csodák is füstölnek, és büdösek.
A sok ember vagyonokat fizet ki értük, ahelyett, hogy a régi, jól bevált járművét bioetanollal és biodízelle, vagy még jobb, gázzal üzemeltetné.
A környezetvédelem csak humbug, hogy drágán el tudják adni a modern autókat.
sorszám: 31392 (103326)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 21:41:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-03 12:02:52
Nyert. A hulladékkal van gond. Nem létezik biztonságos tárolás. A második probléma, hogy csak viszonylag ritkán okoznak környezet szennyezést, de ha okoznak, akkor akkorát, mint Csernobil.Nálunk egy egész korosztályban sokszorosa az immun betegség, mint bárhol Európában. Ezt Csernobil okozta, és az hogy nem értesítették a lakósságot, rendeteg család vitte ki május elsején a zöldbe , a fűre a gyerekét.:( Kilehetne lőni a hulladékot az űrbe, ha lenne elég erős csúzlink.:) Máskülönben aranyértéken lehet számítani a szállítást. Aztán amikor a reaktor kiöregedett, bontani kel, azt is lőhetjük az ürbe, ugyanis a bontási sitt szintén veszélyes.
A legtisztább, legolcsóbb energia a megspórolt energia. Nem kellene a nagy olaj, légiforgalmi, járműgyártó, stb cégeknek eltüntetniük a valóban takarékos megoldásokat.
Az ikaruszok füstölnek, de közel sem annyira, mint egy kiöregedett nyugateurópai vagy amcsi diesel.Ezek a fejlett cuccok nagyon jók amíg jók, de nagyon rosszak amikor rosszak. Az ikaruszok füstöltek amikor kikerültek a gyárból, de alig füstöltek jobban sok tíz ezer kilométer után. Rengeteget beléjük kellett pakolni, hogy annyira füstöljenek mint egy lelakott nyugati diesel.
sorszám: 31391 (103325)
(előzmény: waresz, 2008-11-03 11:45:28)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-03 11:45:28
HALÓ!! IKARUSokat nem bántani!!!:D legalább anniyra kedvesek nekem mint az összes 2T. alapállás az hogy nem a közlekedés a környezetszenynező, hanem vegyiüzemek, és hasonló létesítmények.. de ellenpélda: mindenki ki van akadva hogy az atomerőmű milyen rohadt környezetszennyező. hát megsúgom ennél tisztább energia legfeljebb napelemből meg szélerőműből szabadúlhat fel. attomnál a hulladékkal van a gond, azt én spec kilövetném az űrbe:D úgyis mennek elég sűrűn ki..miért ne tudnák kilőni mikor elhagyják a légkört.
sorszám: 31390 (103324)
(előzmény: chris8, 2008-11-02 22:28:19)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-11-03 11:20:55
No problemo.
sorszám: 31389 (103322)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-03 10:45:33)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-03 10:45:33
Szia!

Ne haragudj, már a nevekkel is gondban vagyok. Jól van jól van...akkor is szép a Yamaha :))))
Köszönöm a bókot! És a segítséged is!
És mégegyszer bocsánat :P :)
sorszám: 31388 (103320)
(előzmény: ábrus, 2008-11-03 08:50:09)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-11-03 09:30:36
31351-h.sz
sorszám: 31387 (103319)
(előzmény: Árpád, 2008-11-03 09:01:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-03 09:01:07
Nincs Yamahám már jó ideje.:) Létezik olyan fotó, ahol Yamahán ülök, de nem hiszem, hogy előkerült volna a neten.:)
A rólam készült képeken legtöbbször egy 634es Jawával vagyok látható, egy csomó elszánt tekintetű Nemzeti Motoros között.:) Ugyanis magamat nem szoktam fényképezni, az ismerőseim se engem( Vajon miért nem?!! :))) , tehát csak valami aktualitással bíró képen, videón vagyok fellelhető.:)
sorszám: 31386 (103318)
(előzmény: ábrus, 2008-11-03 08:50:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-03 08:54:34
Ez kb így van. Talán az egyik fő szennyező, a diesel kivételével. Annál ha szar, régen felújítoot a motor, nem lehet semmit se állítani, hogy elfogadható legyen, akkár percekre. Egy szétkopott befecskendezővel füstöl mint a nyavaja, bármit csinálsz.Talán valamit segít a befecskendezési nyomás csökkentése, de sokat nem.Mondtam már, hogy az ocskavasak közül a lestrapált dieseleket útálom legjobban?!!!
sorszám: 31385 (103317)
(előzmény: Keri, 2008-11-03 08:38:23)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-03 08:54:31
Na én is valahogy így csinálom, 1:50- és 1:60 közé szoktam keverni, ahogy épp kijön a dolog. 2,5 literenként fél deci és lefelé kerekítek.
Vagyis a nemrég említett példa a 12 liter benzin, az még nálam 2 dl olaj, 12,5 liter az már 2,5 dl.
Persze mindez szigorúan dobozból, szemmel mérve! :-)


intravénás_benzinfaló
Nem tudom, mit csináltak, én megszakítót cseréltem, (Eredeti gyárira hála Fúrfaragnak), tettem bele új légszűrőt, és elvittem a vizsgálatra.
Ittam egy kávét, addig kapott zöldkártyát!
Szóval 2T autók miatt én sem aggódom.
Messze még a vég! :-)
sorszám: 31384 (103316)
(előzmény: Árpád, 2008-11-03 08:37:26)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-11-03 08:50:09
Látom sikerült feltenni a képet,nagyon aranyos vagy rajta.(Árpádnak is van Yamahája?:-)
sorszám: 31383 (103315)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 20:38:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 08:38:23
Egy injektoros/katalizátoros autó esetében felesleges a zöldkártya, csupán plusz adónem, hiszen gyári értékeket produkál a kocsi amíg szét nem hullik.
Azoknál amiknél lenne értelme ott meg egyetlen csavarra olyan értéket állítok a zöldkártya idejére amilyet akarok, utána meg visszatekerem hogy menjen is.
sorszám: 31382 (103314)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-03 00:41:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-03 08:37:26
Az 1/70 keveréket vagy hígabbat nem nagyon mrek beleönteni. De egyébbként én is úgy vagyok vele mint te. ahogy esik úgy puffan.Megzuditom az olajat, aztán attó függően, mennyire gyorsan sikerül elkapnom, 1/45 vagy 1/55 lesz az eredmény. De ha nem vagyok formában és véletlenül 1/40-et vagy 1/60-at sikerül kevernem, akkor sem fakadok sirva. Az 1/40 200 kilométeren még nem tömíti el nagyon a kipuff rendszert. Legfeljebb a következő tankolásnál 1/60at kap, kiég a szmötyi nagyrésze.:). Mivel én mindig 5 vagy 10 litert tankolok, nagy ritkán 15-öt, nagy fejszámolásra nincs szükség.Normál tankolás 1 deci olaj, gazdag tankolás 2 deci, túrák előtt legtöbbször 3 deci olaj.:) Ennyit még a korom ellenére is fejben tudok tartani.:) Amúgy az összelötykölést sem viszem tulzásba. Főleg ETZ-nél nem. Egyszerűen az olajat töltöm be előszőr , arra tankolok. Mire gondot okozna a rossz elkeveredés, az ETZ a környékünkön lévő utakon habosra rázza a keveréket.:)))) Pár tizest lenyomtam így ETZvel, Jawával, semmi gond nem volt, még a motorok se koptak észrvehetően jobban, mint ha pipettával mértem volna ki a keveréket és rázogattam volna órákig indulás előtt.
Jut eszembe erről egy jó tanács: Ha hosszabb ideig állt a motorunk és tartalékra akarjuk nyitni a csapot, érdemes azért egy picit meglötykölni indítás előtt, mert kiüllepedhet az olaj a tank aljára, és az valamivel rosszabbul gyullad, mint a benzin.:)) Én tavasszal,felújításkor, egyébb hasonló alkalmakkor már sokszor megszívtam. Tudom, tegyük el teletankal mindig, és használjuk a normál csapállást... :)
sorszám: 31381 (103313)
(előzmény: Keri, 2008-11-03 08:09:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 08:35:10
Kell rá valami katalizátornak látszó tárgy a műszakira a zöldkártyára meg csak a forgalmi kell. ;-)
sorszám: 31380 (103312)
(előzmény: Atilla, 2008-11-02 23:14:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 08:19:21
Szent igaz, egy kuplungot már széttekert nekem a 150-es henger :))
A többi alkatrész az bírja, mivel túlméretezettek a TS esetén.
sorszám: 31379 (103311)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 19:23:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 08:13:44
Semmi gond, addigra veterán lesz minden 2T autó, azok pedig mehetnek.
Motorok esetében kétlem a tiltást, hiszen sok robogót nem lehet kitiltani.
sorszám: 31378 (103310)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 17:17:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 08:10:32
Ja tényleg, Intravénás lakik a túloldalon.
sorszám: 31377 (103309)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 14:25:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 08:09:32
Biztos sokan megbotránkoznak de én nem szoktam vacakolni a pontos kiméréssel. 2decit könnyű kimérni a flaskából, mert kb. ilyen beosztása van. Ez 10liter benzinhez 1/50 arányt ad. Csakhogy 12liter is belemegy néha a tankba, ha sokat mentem tartalékon.
Ilyen kis eltérésekkel nem érdemes foglalkozni, mert kb. 1/80nál hígabb keverék kezd problémás lenni, tehát bőven van biztonsági tartalék. Volt alkalmam szétszedni motort ami 1/50-es keverékkel ment, meg is lett hajtva, tehát nem tudott felgyűlni a lassú menettől, mégis tocsogott az olajban.

Véleményem szerint ezért nincs értelme 1/30-ra keverni egy olyan motorhoz ahol ez nem gyári előírás.
sorszám: 31376 (103308)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 14:19:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-03 08:01:58
Régen a kutakon ilyen beosztás volt, a szivattyún a fogaskerék áttételnél ez egyszerűbb mint az 1/30-as, mivel a 33-as keveréknél 1/3 arányú áttétel kell, a 30-ashoz pedig valami törtszámú
sorszám: 31375 (103307)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 14:19:25)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-03 07:56:59
Szia!

Ahogy írtam is, valószínűleg csak le fogom krómoztatni.
A tükrök...igen igen, az a sisakosdi csak a kép erejéig volt :) Egyébként én sem szeretem a motorra aggatni, mert féltem a gépet is és a sisakom is :)
Köszönöm a tanácsot neked is!
( mindenkinek külön válaszolok, ne nevessetek :))
sorszám: 31374 (103306)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 22:15:55)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-03 07:53:52
Szia waresz!
Köszönöm...és köszönöm.
Kedves tőled az ajánlat, amit meg is fogok fontolni, de csak sajnos jövőre.
120ban állt meg a drágám mindennel együtt, így most nem tudok ugrálni anyagilag. Nem is fogom lecserélni a kipufogót, meg vagyok vele elégedve így is.
A fúráson gondolkodtam, itt 4ezerért meg is csinálják, az alkatrészek is olcsón beszerezhetőek.
Szóval lehet jövőre turbózok is egyet.
De nem felejtem el az ajánlatod és szavadon foglak majd! :)
Mégegyszer köszönöm!
sorszám: 31373 (103304)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 21:57:01)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-11-03 07:51:15
Igen neked.Olyan,hogy hibátlan az csak az új lehet.Valószinű,hogy a kosarakban már vannak kis bemélyedések,amit a lammelák okoztak mióta nem volt cserélve.Ezek is akadályozzák a 100%-os oldásd,és ettől van az hogy nehezen lehet kivenni.Ez 10 MZ-ből 8 már ilyen.Ezért javasolni szoktam,hogy amig gurul addig kell kivenni,mert úgy még forog a fogaskerék,és könnyen kiold.Vagy álló helyzetben mikor vennéd ki sebességből,egy billanatra gyorsan enged rá a kuplungot,és húzd vissza miközbenhúzod a váltókart.De ezt gyorsan kell csináni,és azonnal ki fogja engedni sebességből.Vagy ki kell cserélni azokat a dolgokat anmit írtam,persze gyári minőségre.A fémlammellákat megmérted,hogy nem puposak?
sorszám: 31372 (103303)
(előzmény: Nfsman, 2008-11-03 00:09:18)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-03 07:50:19
Chris dolgozni fogok az ügyön...ameddig nincs hó én menni fogok :)
Köszönöm ;)
sorszám: 31371 (103302)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 21:56:32)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-03 07:47:22
Szia!

Köszönöm!
Remélem mihamarabb találsz motort és tavasszal már te is túrázol velünk!
sorszám: 31370 (103301)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 21:29:58)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-03 00:41:09
olvastam a cikket,de épp az amit leír,ott van a baj,ugyanis ha egy nem a gyártó által előírt értékű motort mérsz,akkor kell katalizátor,ami csökkenti a károsanyag kibocsájtást.feltehetőleg neked rendesen be volt állítva v. ha nem voltál ott a mérésen akkor elképzelhető az is hogy más autóról mértek,nem titok,mi is csinálunk fiktív méréseket,múltkor egy ford s-max forgalmi jött hozzánk,hát én olyat még fényképen se láttam,ez a mi kis országunk,egy kis +pénzért mindent lehet
sorszám: 31369 (103299)
(előzmény: Atilla, 2008-11-02 23:14:02)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-11-03 00:09:18
Bambi, ezt nekem írtad? ha igen, akkor az általad említett dolgok nem lettek cserélve, csak a nyomórugók, a többi az hibátlan volt. Nincs semmilyen különösebb jel, hogy rossz lenne a kuplung, csak olyan mintha egy kicsit befeszítené a váltót és álló helyzetben nem engedné hogy üresbe tegyem.
sorszám: 31368 (103298)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 22:01:28)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-02 23:14:02
Olvastad a linket amit írtam?

Na mégegy próbálkozás:
http://m.blog.hu/pr/prokee/image/080714/kozlony.jpg

A Magyar közlöny ritkán téved! Az egyes paragrafust olvasd, ott a lényeg!

Az enyém kapott zöldkártyát simán, aki meg nemhiszi szereljen katalizátort a járgányba!

sorszám: 31367 (103297)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 22:22:47)

 
 
chris8
válasz erre | email2008-11-02 22:28:19
a sok régi bkv busz ami ontja a bűzt és diesel velojában azok joban szenyezik a levegőt
sorszám: 31366 (103296)
(elözmény: Árpád, 2008-11-02 22:23:28)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu