:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
hát ha te raktad össze a rávalót, akkor az bizony becsben marad:). és ez így van rendjén. fiatalon néhány embernek megadatik hogy kap a szüleitől valamilyen járművet, de ezek azok a gépek amik az esetek többségében hamar gallyra mennek. pl nekem a kis TS-nek az a története(11500km volt benne amikor vettem), hogy a fazon(~35 éves) amikor annyi idős volt mint én akkor(18) akkor az innenonnan kapott pénzből vett magának egy 5 éves motort, és mire hazavitte ott állt a vadi új kis etz, meglepetés érettségi ajándékként. nyílván ez a rendszerváltás előtt elég vagány dolog volt ilyen fiatalon, és a régimódi gömbőlyű motor meg a fészerbe került leponyvázva. a kis etz már rég szét van osztva köztünk (valamilyen fazék, vagy hasonló fémtárgy formájába,) mert széthajtotta, de a kis TS annyira becsben volt hogy elő se akarta venni. és hát a sors fintora, hogy eladni kényszerűlt a 18-19 évet állt féltve őrzött kincsét. lehet hogy hülye vagyok, meg sokat adtam érte, és a világ végéről hoztam haza(szombathely, tőlem 230km) de szerintem friss műszakival együtt a nevemre íratva 120eFT-ért nem volt szar vétel. és azt hozzátenném, hogy bontatlan blokkos volt. sőt még a vázból se volt kiszedve a blokk, eredeti gumik, csodálatos állapotú lámpabúrák, gumialkatrészek, majdhogynem csörgésmentes blokk, és ennyi állás után saját lábán hozott haza hiba nélkűl(indulás előtt mindent behangoltam rajta.).
nem tudom melyikőtök hiszi azt hogy a benzint a lopástól kell védeni... én spec attól fosok, hogy mikor dobnak bele néhány szem negrót. vagy kockacukrot. fogadjunk nagyobb kárt csinálnak mintha leszívják a benzint. ja meg a tanksapkámat is jobban féltem mint a benzint. nehéz beszerezni pont olyan állapotút, és kiadásút, mint ami épp a motorra való.. .
jólvan! azért látom, képbe van néhány ember hogy milyen nagy baromság a hidrogénüzem. tankoljál hidrogént, meg telepíts kutakat, mindezt rohadt drágán, csak azért hogy megújuló üzemanyagod legyen. 1970 körüli dátum: ford fairlane(nem a film, hanem a kocsi) egy magyar ürge alakította át. 1 liter vizet bírt megzabálni 100km-en(V8as motor, 300lóerő). NA! ennek már van értelme. a kocsiba benne van egy kis bontókészülék. az ürgét eltüntették sec-perc alatt. jelenleg egy új zélandi ürge csinált egy 100 lóerős 1.6os hondát(autóról beszélünk) ez is ilyen mértéktelenűl sokat zabál természetesen vízből, és ebbe egy még egyszerűbb vízbontó van(mint amit fizika-kémia órán láthattunk, csak egy kicsit hatékonyabbra megépítve. egy hátránya van, mindennek rozsdamentesnek kell lenni, ami a motorblokkba, kipufogórendszerbe van.
egyetértek. kalapácsos csávó. jól csinálja. nembaj.. ő biztos átalakít fél napnál hamarabb egy mz-t 125ről 150re. de nyugodtan állok ki versenyre. kiváncsi vagyok a végeredményre. egy lehetséges időtartamot próbáltam leírni.. nem egy nagyzolósat. meg én igyekszek akkorát fingani, hogy azért ne sikerüljön besz@rni.
Szerencsére a motort nem igazán teszem le úgy, hogy ne lássak rá.
A másik...már elfogyasztottam egy tank benzint, pedig még csak most vettem a motort :)
Remélem nem lesz gond, nem annyira a benzint féltem, a motort sokkal inkább.
Hihetetlen, hogy mennyire féltem :)
sorszám: 31445 (103391)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-03 22:51:07)
csak egy szerény vélemény,ha lopni akarják a motorodból a benzint,akkor lehúzzák a csövet a karbiról és szépen lefolyik amíg ők elszivnak egy cigit:-)
a viccet félretéve,ez már nem igazán divat hogy benzint lopnak,de... néha van példa.
Helló mindenkinek!
TS 250 tulajok segítségét szeretném lérni. van egy 1975-ös TS-em, de a legelső forgalmijában elírták a gyártási évet, mivel oda is az első forgalomba helyezést, 1977-et írták be. A gond csak az, hogy azóta nem bírom kijavíttatni. (Aki nem tudná 77-ben már nem gyártották a 250-est, ekkor jött be a pereggyes) Az OT-s rendszám miatt lenne ez igazán lényeges. Szóval a lényeg: Olyan TS 250 tulajdonost keresek, akinek az alvázszáma az enyém utánni (3594846), és a motor gyári adattábláján és a forgalmijában is ugyanaz a dátum van, ami ugyebár 1975.június és 1976 dec közötti valamikor, és TS 250 a típus megjelölés. A segítségeket előre is köszönöm, és ha kérhetem emilcímre írjatok:
horti.peter@gmail.com
Előre is köszi!
lyukaskéz
sajnos nem szerelői hiba,nem is lehet szinte látni a hibát,más motorok sokkal nagyobb kopással is jól működnek.Az mz váltó nagyon érzékeny és ezért van ez a probléma.Ez olyan mint aki polenérzékeny,de tüneti kezeléssel lehet vele élni.Így hát csak egy kis gyakorlás kell,és egy idő után már észre sem veszed.Vagy be kell szerezni gyári alkatrészeket,ami pedig sajnos nincs,a maszek sajna nem jó.Esetleg némi kézimunkával lehet rajta javítani.
Ja amúgy egy 300-asra (valójában alapméretes 300-as lengyel dugattyú van benne ami ugye nincs meg 300 ccm) fúrt 250-es ETZ-ről van szó 18-as első lánckerékkel. Viszont ha lenne benne 6. akkor szerintem az is elforogna 5000-ig. :D
Attila
Igazad van ,néha jelentéktelen dolgok is vad indulatokat gerjesztenek,de biztosíthatlak ,részemről semmi indulat,főleg nem ellenséges.
Amúgy kijelentem, hogy az én motorom végsebessége nem nagy, sőt egy gyári 250-eshez képest még kicsi is és a 140-et még hírből sem ismeri, de majd kiderül mennyi is az a kicsi. Szerintem 110-120 már jónak mondható amilyen állapotban most van. :D
Egyszer mentem vele óra szerint 135-öt az M3-as bevezetőn egyik felüljáróról lefele nyélgázon. De az is csak óra szerint ami ugye csal mint tudjuk.
Ez a Otto Motor már volt téma, akkor is azt mondtam, hogy a kitalálása óta semmit nem változott. (A befecskendezőt, katalizátort és egyéb sallangokat most felejtsük el.)
A szerkezet nem változott. Márpedig, ha megnézzük a világon az összes többi dolgot, nagy változás lett az elmúlt több mint 100 évben.
Szerintem, ha nem lenne olyan izom olajlobbi, kizárt, hogy még mindig itt tartana a dolog.
Ugyan én teljesen hinnék Keri beszámolójának, de szeretném a saját szememmel is látni.:) Nincs kizárva, hogy elnézek oda.
én is szeretem az ikarusokat a füstölés az van neki már amelyiknek mert a legtöbben D10 es motor van (lecserélték a kimondott régi ikarus blokkot nagyon nehezen találni) csak azok között is van már amiben rentgeteg a km.Amugy a D10 es motorok euro3 as azthiszem.
A másik gond indulásnál azért is füstöl mert általában a söfőrök az ikarusal 3 ból indulnak bár ha normálisan lép neki nem hirtelen ,3 ból is egész jól elindul füst nélkül.
Keri és aki még akar jönni esetleg. :D
Szerda 14:00 körül Óceánárok út sebességmérés? Meg gurulhatunk is a környéken.
Ez a szerda még nem 100 % mert holnap derül ki, hogy végzek a melóval (de szerintem végzek) és kell e mennem szerdán is. Holnap még beírom a tutit.
Bohumil250
Emlékszem még rá, a kút oldalán kellett tekergetni, hogy milyen keverék kell.
Ezek szerint az 1:33 az ETZ-be pusztán hagyománytisztelés! :-D
De inkább hagyjuk az olaj témát, mert furcsa indulatok szoktak elszabadulni tőle! :-)
Keri
Ez a vastag tömítés, nem rossz, igazi lusta megoldás! :-)
Ha meg esetleg így egy kicsit nagyobb lesz a rés a kelleténél, az klasszisokkal jobb mint ha kicsi.
Még soha nem vetemedtem erre, de jó ötlet!
Üdv mindenkinek!
Tudna nekem valaki ajánlani egy fényező műhelyt????? Vagy szakembert....
köszi üdv
1:30-1:35-tel nekem sokkal jobb volt a sűrítés a motoromban.A sűrűbb már rosszabbul ég.A 30-asból sokkal kevesebb folyik át ugyanakkora fúvókán az 50-eshez képest.
Üdv Attila!
Tudom ,hogy az ETZ tűgörgős.A kérdés úgy szólt,hogy miér pont 1:33-as keveréket készítenek néhányan.Az NDK-ból importált 2t motorok és autók gyári előírása volt az 1:33-as keverék.Az Áfor kutakon is ezt lehetett venni + az1:20-as és 1:25-ös keveréket.Lehet hogy az ETZ gazdája túl óvatos, vagy nosztalgikus alkat.
Értem... köszi a segítséget, ha lesz időm akkor utána járok a dolognak. Egyébként szerelővel csináltattam a motort, nekem nincs itthon kellő felszerelésem és helyem, hogy szétbontsak egy blokkot. Így sajnos nem tudom milyen állapotban voltak a fémlamellák. Direkt kértem a szerelőt, hogy figyeljen oda mindenre és ami gyanús, azt cserélje inkább, ne kísérletezzünk. Megnézte a lamellákat, azok rendben voltak, a nyomórugók viszont el voltak gyengülve, ezek cserélve lettek. A többi - elmondása szerint - rendben volt.
-Mi az összefüggés a tér,az idő, a tömeg, és az MZ között?
-???
-Ha jó az idő,MZ-tulajdonosok tömege lepi el a tereket. :)
Én a fogyasztásméréshez az ülepítőpoharat szoktam letekerni.
Próbáltam. Valóban egy óra. De addig is elmegy a kocsmába a kissebségi, megiszik két felest, visszajön.:) Persze csak akkor, ha a benzint nem a csomagolásával, azaz a motorral együtt viszi el.:)
A dolog egy picit komolyabb ennél.Nálunk az a fizikus műveli, művelte, amelyik a Déry müsorában is többször szerepelt. Trükkös fickó, nem feltünési viszketegségből szerepelt a tévében, hanem késóbb kiderült, így szerzett be egy csomó adatot a gömvillámokról az olvasói levelekből. Nos kétféle ufó motor koncepció van, az egyikben van forgó tömeg, az a klasszikus, de azzal ne foglalkozzunk. A másik az érdekes. Az anyagnak hullám természete van, ezt csak az Akadémia 100 éves fizikusai nem tudják. A tér nem csak három+idő dimenziós, ez is ismert már. Az említett hatómű azon alapul, hogy az anyag hullámának egy részét el tolják előre. Azt hiszem, pont nem a mi három dimenziónkban lévő részét. Mivel a hullám ugyan úgy záródni akar, mint az erőtekek vonalai, a másik része is utánna megy a hullámrésznek. Mivel a hullám maga az anyag, igy a test is elmozdul előre. Ez elég pongyola megfogalmazás, de majdnem fedi a valóságot. A fizika napjainkra kicsit más, mint amit a gimnáziumban annak idején tanítottak.Annak idején Diracot kiútálta a tudós világ, amikor azt mondta, a térnek szerkezete van. Napjainkra egy két szenilis öreget, és pár alulképzett magyar fizikust leszámítva mindenki elfogadja ezt. Már 1982ben számolgattam pár elemi részecske Shrödinger féle hullámegyenletét. Manapság már persze nem tudnám tenni ezt, elfelejtettem a hozzá szükséges matekot, de azért a fizika fejlődését még valamennyire követem. Bár a húr elméletekkel nem értek egyet teljesen.:)Szóval nem az újságokban szereplő ufomotorokról beszéltem, hanem a fizikusokéról.
Attól még veled is szóba állok :)
Én egyenlőre nem szeretnék majd benzint lecsorgatni :) De jó tudni :)
Tudom, Árpádnak ment az üzenet :))
próbáltad már? legalább egy óra mire lecsurog
Rendes vastag csővel pedig 1 perc alatt le lehet szívni.
Köszönöm a felvilágosítást! Ezt még megyek megpróbálom.
Én építettem is ilyen tér elmélet alapján működő hajtóművet ami egy különleges és rejtélyes erőteret generált.
Mindenféle mozgó alkatrész nélkül csak az energia rákapcsolásával 98%-os hatásfokkal hoztam mozgásba egy viszonylag nagy tömegü testet...úgy neveztem el hogy VILLANYMOTOR!!!!!
Ne vegyél be mindenféle ködös eredetű csodálatosnak beállított parasztvakító gépezetet.
Egyébként sejtem milyen ufót láthattál.
Az érdekes, hogy tényleg működik a dolog. Balsafából és alufóliából építik, mert a dolog annyira gyenge, hogy csak egy ilyen könnyű szerkezetet tud megemelni.
2 alufólia csík van, a kettő közé kell nagyfeszültséget kötni. Ez ionizálja a levegőt és megindul a levegő áramlása, ami megemeli a szerkezetet.
A vicces hogy elég elterjedten használják ezt, igaz nem repülésre, hanem a plazmavágó gépekben :DDD illetve manapság egyes űrszondák meghajtására ion hajtómű néven. Igaz hogy gyenge, de a szonda az ráér.
Hát majd szombaton veszek egy feketét és folytatom a hétvégén a szerelést.
Ne is mondd :) Az első napokban nehéz volt rátérni a benzincsap nyitására-zárására :) De most már rutinból ez az első...szerencsémre :)
Én azért a fekete mellett döntöttem, mert mindenem fekete-kék...a motor, a sisak és a táskám is :P És ez nem direkt lett ilyen :) A sisak már két éve megvan...a táska meg talán már 4 :P
A tuti a saját készítésű fesszab, persze ha nem én csinálom.:)) Az ismerősömnek a magyar is megadta magát gyorsan, kapott a jószág valami lengyelt, azzal el van azóta is. Persze a lengyellel vigyázni kel, mert a töbségük jawához való .
Én krómosat vettem.:) Amúgy a zárhatóság nem számít semmit se, ha nem tudod a benzin csapot is zátni.:) Lehuzzák a csövet, leengedik a benzint, még egyszerűbb is mint szivogatni.:)
Megnézed hogy szabályoza e feszültséget, ha nem szabályoz akkor rossz.
Praktikusan feszültség mérővel kell végrehajtani.
De annak a fesszabnak 2 hét a folyamatos működési rekordja. Fekete magyart vegyél 6Vból az a tuti.
Legjobban asztalon, tápegységgel lehet ellenőrizni.De megcsinálhatod a motorban is. A fesszabról lekötödöd az aksira, egyébb hat voltos helyekre menő vezetékeket, a gerjesztő tekercshez lemenő vezetéket.Vagyis csak a dinamóból feljövő vezetéket hagyod rajta. A gerjesztőtekercshez lemenő vezetéket rákötödd a dianamóból feljövőre. Ekkor úgy néz ki a szályzód, hogy egy lábon két vezeték van, esetleg három a visszajelzó lámpa vezetékével erre nem emlékszem. A többin semmi.Ezután arra a lábra, amelyik eddig a szabályzást adta, rákötsz egy 5wattos izzót, aminek a másik fele földön van. Berugod a motort, aksiról járatod. Méred a dinamóból feljövő feszültséget. 7.2 voltnál az izzónak ki kell aludnia. Ha nem órákig csinálod a mérést, a dinamó nem melegszik túl.
Kettes számú mérési módszer, nem korrekt, de egyszerűbb: Berugod a motort, amikor már jár, lehúzod az aksit.Akármennyire ráhúzod a gázt, nem szabad 7.2 volt fölé menni a feszültségnek. No nem az aksin, mert azt lehúztad :) , hanem a lehúzott sarun.
Sziasztok!
Gondoltam felteszek még pár képet, hogy megtudjam mit gondoltok. Ma is volt szerencsém menni egyet a tz-vel. Sőt vettem hozzá egy zárható tanksapkát...volt, aki kérdezte minek, hisz a keveréket nem lopják...de itt jobb a biztos :) És színben is jobban passzol, mert fekete, de ez már a női "hülyeség" :))
Nos, mit gondoltok?
http://www.postimage.org/image.php?v=aV5v5nr
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq62Rci
látod ezért nem foglalkoztam én ezzel, mert nem akartam szívni :)))
Növekszik a kompresszió, ez pedig csak jó lehet :) legfeljebb a HF tömítést kell vastagabbra választani ha nagyon kopog a motor.
Pesig tényleg ilyen egyszerű a dolog.
Persze a belső égésű motort el kell felejteni.
Hidrogén tüzelőanyag cella és villanymotor hajtás.
Létező, működő kipróbált több 10 éves technológia.
Minimum dupla olyan hatékony mint egy jobb diesel motor.
Hidrogént elég egyszerűen és hatékonyan lehet fosszilis tüzelő anyagból előállítani, tehát az nyersolaj/km arány is garantáltan jobb.
A jelenleg csúcstechnikának kikiáltott hibrideknél nem lenne drágább sorozatgyártásban, viszont lényegesen egyszerűbb.
A hidrogén tankolása és tárolása is megoldott és kiforrott rendszerben működik japánban és németország egyes helyein.
Egyettlen baja, hogy dobhatják ki a kukába azt a 100 évet amit a Ford Tmodell óta fejlesztésbe fektettek.
http://www.vatera.hu/dellorto_phbl_24_bd_porlaszto_karburator_karbi_102051827.html
Szerintetek 150es TS-re jó lenne ez a karbi? Jókat hallottam a dellortoról.
Dobd el nagy ivben azt a szar fesszabot.Ha jó elektronikus fesszabot akarsz akkor a fekete szinű Magyar fesszabot vedd meg.4000 ft és jók a tapasztalatok vele.
Hát az elektronikusat nem nagyon lehet. Én visszaraktam a régi mechanikusomat, de előtte beállítgattam a nyelveket rajta. Tudom hogy ez nem elég, de ezzel legalább volt töltésem, ha nem is 7,2-7,4, de az akksim nem merült le. Aztán egy haver beállította a mechanikusat olyan pöpecre, hogy alapjáraton mindent bír :)
Ezt az ufóhajtóművet nem ismerem.A magasabb sűrítés jobb üzemanyaggal is sokat javít a motor gazdaságosságán(E85, magas oktánszámú benzinek hozzájuk igazított motorral).
Az erősen füstölő Ikarus részben a kopott motor és porlasztók, részben a sofőr hibája.Kis fordulaton nagy terhelésnél nagy gázt ad.A kis fordulat miatt beáramló levegőmennyiség szinte semmi, a porlasztók pedig nyomják be a max töltéshez illő gázolajmennyiséget.Csoda lenne, ha nem füstölne.Vagy szabályozható feltöltés, palackos plusz töltés,esetleg nitró.
Vagy legegyszerűbb lenne neki visszaváltani.
A robbanó motorok legalább tíz éve közel vannak az elérhető maximális hatásfokhoz. Lényeges javulást benzin, gázolaj üzemanyaggal már nem lehet elérni, azt hiszem. Az elektromos, esetleg a diesel elektomos, vegyes üzemmódú járművek környékén lehet keresgetni valamit. Főleg az elektromosnál. Illetve félve megjegyzem, a világ több részén kisérleteznek olyan hajtóművekkel, amik az energiát közvetlenül mozgási energiává alakítják át a tér elméletet felhasználva, nincs forgó alkatrész, kiáramló gáz, viszont van 90 feletti hatásfok.nincs kizárva, hogy autokba is beszerelhető lesz majd. Majd ha az ellenérdekelt multik nem a szabadalmak "elfektetésében" lesznek érdekeltek, hanem a felhasználásukban. Állítólag működőképes prototipusok már vannak vagy 15 éve.Ufó motoroknak becézik őket.De tényleg úgy is néznek ki.
Ez pont olyan fesz.szab. :( A feszszab ellenerőzését hogy kell csinálni?
A csapszeget könnyű kikocogtatni, befele sem nehezebb. Ha valakinek mégis nehézséget okoz, vegyen egy nem tul drága gyors szorítót, olyant amilyet az asztalosok használnak.azzal és egy akkora hengerrel, amibe belemehy a csapszeg, illetve a csapszegnél lehelettel vékonyabb hengerrel tökéletesen ki lehet nyomni a csapszeget, be is lehet préselni. Így nincs kocogtatás, ellentartás, rettegés a hajtókar elgörbülésétől. Legalábbis jawáknál, bár miért lenne ez más.. MZ dugót vagy öt éve szedtem le utoljára, ködössek az emlékeim.:)Jut eszembe: Én a leírt méréseknél fontossabnak tartom a páthuzamosság mérését, bár lehet, hogy azt is csak a jawáknál annyira célszerű megcsinálni. Én mindenesetre lemérném.
Mi az ajjaj a csapszegkiütéssel?Nehezen tudtad kikocogtatni?
A dugó-hengerfej távolság ELMÉLETILEG megfelelő kell legyen, hacsak nem gánymódra szedtek le a hengerfejből, illetve a fejben lévő kialakítást nem mélyítették utána.A dugattyúk palásthossza,csapszeg-dugattyútető távolsága is elméletileg azonos kell, hogy legyen a gyárival.Vagy nekem volt szerencsém eddig a hozzám kerülő dugattyúkkal.
Felesleges leírnom.
Tudják ezeket a dolgokat, és fejlesztik is őket.De anyagilag nem éri meg számukra piacra dobni,míg van eladható kőolaj.
Kérdés:
Hogyan lehet eladni több millió forintért egy olyan járművet, melynek üzemanyagfogyasztása semmivel sem alacsonyabb a 10 évvel ezelőtti típusénál, és fenntartási-szervizelési költségei/alkatrészei is indokolatlanul magasak?
Hitesd el az emberekkel, hogy nekik szükségük van erre a járműre, nélküle élni sem tudnának.Sokkal többet érnek majd a jármű tulajdonosaként, és büszkén feszíthetnek majd az irígykedő szomszédok előtt új járművükben.
Ráadásul akkora biztonságban vannak, hogy még egy becsapódó meteorit sem tudna sérülést okozni bennük a járműben ülve.
Igazi biztonságot csaka közlekedés nélkülözése adna.A legjelentősebb baleseti tényezőt, az emberi hülyeséget és felelőtlenséget pedig nem tudják a járműgyártók kiküszöbölni.
Dinamóra gondoltál, ugye? Szóval annyit tudok mondani, hogyha a feszszabályzód kék-sárga és Product of Mega feliratú, akkor talán kezd annak lecserélésével a hiba keresését. Tapasztalat. Persze lehet más is. Szénkefék, állórész, forgórész, de én először a feszszabot nézném meg.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|