hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Joco_etz
válasz erre | email2008-11-08 17:07:52
Hát reméljük a legjobbakat.:-)
sorszám: 31565 (103617)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-08 17:05:25)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-08 17:05:25
Sajnálom, hogy nem tudsz most motorozni, remélem akkor olyan enyhe lesz a tél, hogy hamar kimehetünk majd az utcákra jövőre!

sorszám: 31564 (103616)
(előzmény: Joco_etz, 2008-11-08 16:59:28)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2008-11-08 16:59:28
Igen kb én is a 100 körülre tenném a reális értéket, bár ez gépenként változhat és igazából számomre ez lényegtelen is mert az enyémet soha nem hajtom 80 felé.:-)
Egyébként jó dolog ha még ki tudod használni a vénasszonyok nyarát én és a gépem jelenleg nem vagyunk bevethetők sajnos.
sorszám: 31563 (103615)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-08 16:42:19)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-08 16:42:19
Szia!

Múlt héten elmentem motorozni kicsit.
Gyönyörű idő volt, szélcsend...
Volt egy lejtő...nem túl meredek.
Ott kb én is 105öt tudtam menni a 125ös Tz-mel. Ez talán 100 lehet reálisan.

De ez csak kis történet volt :)
sorszám: 31562 (103614)
(előzmény: Joco_etz, 2008-11-08 16:16:37)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-08 16:40:17
Sziasztok!

Ma megint tudtam motorozni egy kicsit, készítettem pár képet a gépről.
Nemsokára felteszem, igaz én most nem vagyok rajta, mert egyedül nehéz lett volna kivitelezni a dolgot :)

András én is sajnálom, hogy egy ilyen miatt ennyire fel tudtad magad húzni.
Nem érdemes...azokra gondolj, akik bírnak, a többi szarakodását (már elnézést, hogy így írom) meg meg se halld.
Ha így állsz hozzá sokkal könnyebb lesz.
És azért se menj el, mert nekem rengeteg kérdésem van az MZ-vel kapcsolatban és a te véleményedre is kíváncsi vagyok.

Itt mindenki jófej, segítünk egymásnak és ez a lényeg, nem pedig mások személyeskedése!

Remélem nem baj, hogy én is írtam erről, de amikor olvastam, hogy mi történt...picit feldühített :P :)

És egyébként én azért máshogy tudok mosolyogni a tz-n ;) :))))

Valaki volt még ma motorozni?


sorszám: 31561 (103613)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-08 16:38:42
Jaky, egy piszkált 150-es jól méretezett rezonátorral 8000-ig kiforoghat 5-ben, és még viszonylag sokáig bírja is, ha nem csutkázon örökké.elképzelhető, hogy tud 120-at.egy kopott 250-es nem optimális áttétellel, és rossz kipufogóval kb. ugyanennyit tudhat.Szerintem egy jól sikerült 250-es ETZ 2,75-ös gumikkal és nagyobb fúvókákkal képes lehet a 140-re.Ha 100km/h7kw, akkor 140km/h 13,72kW.Nagyobb karbi is dobhat rajta.A hengert 2mm-rel megemelve még gyári, de az is sokat jelenthet.Továbbá a kipufogónyílás növelése, hozzá illő rezonátorral.A legszűkebb keresztmetszet MZ-n szerintem az átömlőnyílások száma és mérete.
Múltkor betettem 16mm-es szűkítőt a porlasztó és szívócső közé, úgy is tudott 75km/h-t(ha még nem írtam volna).
sorszám: 31560 (103612)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-08 13:58:54)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-08 16:34:52
Szia Zozy!

A neve ismerős, biztosan láttam már :)
Remélem akkor tényleg túrázunk majd egyet még idén :)


sorszám: 31559 (103611)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-08 09:59:37)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-08 16:17:33
Ez a végsebesség téma is olyan mint a 2Tolaj, meg az ETZ-TS összehasonlítás. Mindenkinek van róla valami véleménye, és az mindenkié más!
Mint írtam, szerintem mehetett 1-2 szerencsésebb ETZ óra szerint 140-et gyárilag (Etióp sofőrrel), de ezt már nem fogja senki bemérni, mert a gyári ETZ ritka mint a fehér zorro!
És azon is lehet vitázni, hogy ezeken a gépeken sikerült valami nagyon jóra, vagy ezeken a gépeken sikerült a km/h óra nagyon rosszra. :-D
sorszám: 31558 (103610)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-08 13:58:54)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2008-11-08 16:16:37
Hát én egyszer mentem 25-ös kisetz-mel szélcsendben, óra szerint kb 105-öt( a mutatóm eléggé táncolt) néhány másodpercig kíváncsiságból, de akkor már minden baja volt a gépnek. Szerintem nagyjából itt lehet a többi motor végsebessége is és ha jól emlékszem a gyári leírások is ennyit említenek...
sorszám: 31557 (103609)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-08 13:58:54)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-11-08 16:14:06
"ez a kerület beállítós okosság,hát szerintem az enyémen nincs ilyen funkciója,vagy csak én nem találtam"

Pedig nagyon nem mindegy, hogy mennyi van beállítva a kerék kerületének, mert gondolj bele, ha az óra csak kicsit többnek gondolja a kerekedet, mint amekkora ténylegesen, akkor már jópár km/h-val többet mutat. Szóval szerintem ezt a 120km/h-t ezt talán pontos méréssel kéne ellenőrizned mielőtt többször is beírod. Nem bántani akarlak, ez van. Mit mutat a rendes órád?
sorszám: 31556 (103608)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-07 22:51:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-08 16:11:30
Intravénás benzinfaló

Ha belegondolsz, a sebességmérés szempontjából tök mindegy hova teszed az érzékelőt, hiszen a felni széle ugyanannyi idő alatt tesz meg egy kört, mint mondjuk a fékdob széle. (Ezért érdemes minél közelebb tenni a tengelyhez, mert ott a kerületi sebesség miatt kisebb erők hatnak, de ez annyira nem lényeges.)
Ami a lényeg, az a kerék külső átmérője, mert nem mindegy, hogy egy fordulatra 1métert haladsz, vagy 0,5 métert.
Ezért ha nem állítottad be, tedd meg, mert elég kicsi az esély, hogy pont jól mérjen.
Olyan meg nincs amit nem lehet állítani, hacsak nem speciálisan egy kerékpárhoz készült, de ilyenről nem tudok.

Másik téma
Sajnálom, hogy Árpád besokallt, tetszettek a hozzászólásai. Történtek itt már durvább személyeskedések is, pedig ez még egy szelíd fórumnak számít.
Ráadásul ez az MZ fórum, nem a Jawa!

Waresz
Én Tokodon lakom, az nincs is messze, ha felteszek egy képet, amin az ETZ-n mosolygok, nekem is csinálsz csomagtartót? :-D

szsrobert
Vadmotoros kis ETZ-vel jött, ha jól emlékszem az ö fogyasztása még kevesebb volt.
Majd megkérdezem tőle, ha találkozunk, ő biztos tudja, mert neki ez a mániája.
sorszám: 31555 (103607)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-07 22:51:03)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-08 13:58:54
hello A végsebesség témát én indítottam el de már megbántam.De számomra érdekesen hangzik hogy a kistz megy 120at de egy majdnem kétszer olyan teljesítményű motor amihez csak másfélszer akkorra súly tartozik(Mz250)az meg nem mehet akár 140et.Előre jelzem ez csak megjegyzés volt.
sorszám: 31554 (103605)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-08 10:42:48
Kíváncsi vagyok, 50-nél, 60-nál(3,4 fokozat, kis gáz) mennyit fogyasztana egy hatásfokra állított 250-es.Szerintem 70-nél már nincs lényeges különbség a 150-eshez képest(a menetellenállás szinte ugyanaz), nekem 3,75 liter volt.
sorszám: 31553 (103604)
(előzmény: Atilla, 2008-11-07 19:40:21)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-11-08 09:59:37
Szia Klaudia!

Toponár? Az ETZ-m tulaja előttem toponári volt, lehet ismered is: Tőzegi László a neve.

Zozy
sorszám: 31552 (103603)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-07 23:04:06)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-08 08:57:59
hajajj,most olvastam vissza a jawa-topicba ki miatt is akartál elmenni,Ferinek olyan a látóköre mint egy colos pvc cső,szűk és egy irányba néz.azt hiszi hogy mindent tud(nem állítom hogy hülye,és én se vagyok nála okosabb),de mindenkinek vannak tapasztalatai,nekem gyengébbnek tűnik ránézésre az etz váz mint az ES\TS bölcsőváz,de ezt csak a kinézete miatt mondom,bár gyanítom nehezebbek is ezek a gépek mint az etz.a másik meg milyen jogon kritizál hogy miért nincs mellékállásod?amikor adtam a hall jeladót,akkor mesélted hogy csináltál egy srácnek egy gyújtást,na ha ilyen melókat kevés pénzért elvállalsz,és még szereted is csinálni,akkor nem kell semmi plusz állás.Mostanába mindenkinek okoskodnia kell hogy tudjon 1ről a 2re lépni,én is fusiba vállalok el kisteher ill, egyterű kisbuszok szervízelését,mert a főnök nem tartja rá alkalmasnak az emelőnket,hát én meg földön megcsinálom,elvégre hétvégenként ráérek nem?
jövő hétvégén jön egy renault master teljes fékcsere,motorszervíz, pk szíj,olaj,levegő fagyálló csere,pollen szűrő cserés, ezek csak apróságok,de jobb helyeken egy ilyen akcióért elkérnek 20000et munkadíjba,és délre kész is ha reggel 8kor kezdem.
sorszám: 31551 (103602)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-08 08:23:39)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-08 08:23:39
hát ha elmész akor már bocsánat a kifejezésért,de akkor tényleg meg vagy zakkanva.-n is kaptam,rám nézve sértő beszólásokat,hogy ihaj,és még itt vagyok,különben is, a jawa topicba szóltak be nem itt.lehet hogy cak irigykednek,nekem is amikor felrakta az önindítót a gépre,az volt az első hogy leugattak,mert hogy képzelem azt ,hogy egy régi motorba belekontárkodok,és mindenféle kókány megoldással rakom össze,no mindegy(persze volt aki érdeklődött utána milyen lett)ha rám hallgatsz,nem veszed komolyan ezeket a beszólásokat.
üdv.András
sorszám: 31550 (103601)
(előzmény: Árpád, 2008-11-08 07:27:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-08 07:27:07
Pár napra (hónapra, stb) eltünök a fórumról. Kicsit kidöhöngöm magam. Miután a jawa forumon felvilágosítottak, hogy nem értek a motorokhoz, és csak azért írkálok ide mert nem tudok mit kezdeni az időmmel, különben is pancser vagyok, azért vagyok szegény. Egy dolgot nem fogok csak agyilag: Milyen kapcsolat áll fenn az ide írt ETZ menetstabilitást bíráló írásaimnak a jawára írthoz, ahol is arról írtam, hogy el kelene adnom a valamelyik motorom, csak nem visz rá a lélek.
No mindegy, búcsúzom.
sorszám: 31549 (103599)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-11-08 00:05:48
Háát izé. :D
Tudom, hogy börze, öcsém megy is, de én nem érek rá sajnos. Már vagy 1 hónapja elígérkeztem most szombatra a nagymamámék szomszédjába padlást lomtalanítani. :P :(
sorszám: 31548 (103594)
(előzmény: Kobra1, 2008-11-07 21:19:50)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-07 23:06:40
Szia!

Valóban jó játék, tegnap lett meg a program és gondoltam kipróbálom.
Nekem tetszik, mert majd tudok szebb hátteret tenni a mocimhoz, addig amíg egy valóban festői tájon nem tudok képeket csinálni róla.
Jók a képek, hihetetlen, hogy mi mindent ki lehet hozni egy MZ-ből.
:) ;)
sorszám: 31547 (103592)
(előzmény: Keri, 2008-11-07 17:00:00)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-07 23:04:06
waresz!

Nagyon szépen köszönöm, annyira jól esik, hogy ilyen rendesek vagytok velem.
Hihetetlenül jó érzés, hogy így összetartotok, talán már mondhatom, hogy összetartunk.
Lehet elfogadom az ajánlatod és persze majd valamilyen formában viszonzom a szívességet.
Tök...hallottam már róla, hidd el nem rossz név.
Én konkrétan Toponáron lakom, ez Kaposvárhoz tartozik :)
Képeket folyamatosan csinálok majd, és ha tényleg tetszik akkor mosolygok majd a drágámon :)
Mégyegyszer köszönöm waresz! ;)
sorszám: 31546 (103591)
(előzmény: waresz, 2008-11-07 20:22:00)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-07 23:02:07
hát igen,csak van egy hiba a rendszerbe,mert a rezó nyakba ki van nyílva mint a tubarózsa,e fent van a helyén:D néha visszahegesztem és akkor jó lesz egy darabig.most a gyárival tekerek,mert valami már megint szórakozott,aztán a soroksári útnál jártam amikor begurultam Bambihoz,és 2 perc alatt megtalálta a hibát,ezúton köszönöm:-),az volt a gond hogy nagyon magas volt az alapjárat,és hiába tekertem a csavart,nem ment lejjebb,mint utóbb kiderült,a bovden álltónak a kontraanyája hiányzott és eltekeredett.Nagy kérdésem lenne,hogy a berugó tengelynél a dekni elbírna-e egy marást?már kezd tele lenni a tököm azzal hogy sűrbben cserélem a dekniben levő Ó-gyűrűt,mint más a zokniját,és ma jutott eszembe a nagy ötlet,miszerint,ha méretre kimaratom az alut,akkor be tudok ütni egy szimeringet,és akkor megszűnik a folyás.szerinted,nagy hülyeség lenne?
sorszám: 31545 (103590)
(előzmény: Keri, 2008-11-07 08:57:43)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-07 22:51:03
lehet hogy az elméletet nagyon vágo,de nekem amikor vettem ezt a motyót a bringámra,akkor mondták azt hogy kb. középre kell állítani mert akkor egy átlagot kap,de hogy miét és hogyan azt ne tőlem kérdezd,én oda raktam és ennyit mutatott.amit irtál ez a kerület beállítós okosság,hát szerintem az enyémen nincs ilyen funkciója,vagy csak én nem találtam.ennyit mutatott ez a digit óra,aztán lehet hogy volt hátszelem is,,de az út kb. sík és egyenes hosszú,hozzáteszem ráfeküdtem a tankra,úgy próbáltam,(ne próbáld ki,mert nagyon kényelmetlen:D)
sorszám: 31544 (103589)
(előzmény: tothszilard, 2008-11-07 08:10:08)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2008-11-07 21:19:50
Rókapimpó!!!
Ha itt vagy feltétlen irj!
Holnap jössz velem Szigetszentmmiklósra a börzére ???
Telon ne hivj.. nincs nálam!v
vagy msn : kobra111kukaclivepontcom
sorszám: 31543 (103584)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-07 20:22:00
az eredeti MZ doboz a legszebb:)

Klau! én meg Tök-ön lakok.(jó mi?:D) de tényleg. az a neve. még egyszer: TÖK

már majdnem mondtam hogy gyere el és szerkesztek neked egy szép doboztartót anyagáron, de
ez tőled a legjobb útvonalon haladva is 400km oda-vissza. ennyit nem érdemes menni a legjobb csomagtartóért se:D. szóval, ha addig(jövő szezon kezdete) neked nem lesz valamilyen csomitartód ,akkor a holtszezonban valakitől kölcsönkérek egy kis etz-t és faragok rá valami szépet, aztán elpostázom. úgy hogy fel is tudd szerelni magad. sok mosolygós, képes illusztrációval:)
sorszám: 31542 (103582)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-07 19:41:37
Bocsi, olyan dög lassú a netem, addig nyomkodtam míg 2X ment el.
sorszám: 31541 (103581)
(előzmény: Atilla, 2008-11-07 19:40:21)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-07 19:40:21
Ebből a hozzászólásból az jut eszembe, mikor Vadmotorossal mentünk szocitúrára.
200km-en át mentem utána végig 70Km/h-val. Főút vagy falu az mind1 volt, stabil 70!! Az elején nagyon mehetnékem volt, de nem akartam otthagynia végén meg már egészen megszoktam.
És itt cáfolnám is, hogy nem lehet 4l fogyasztás alá menni a normálisan beállított 250-es ETZ-vel, mert 3,8-ra jött ki a fogyasztás. Előtte- utána 5 alatt sose volt. :-D
sorszám: 31540 (103580)
(előzmény: Árpád, 2008-11-07 18:56:33)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-07 19:40:20
Ebből a hozzászólásból az jut eszembe, mikor Vadmotorossal mentünk szocitúrára.
200km-en át mentem utána végig 70Km/h-val. Főút vagy falu az mind1 volt, stabil 70!! Az elején nagyon mehetnékem volt, de nem akartam otthagynia végén meg már egészen megszoktam.
És itt cáfolnám is, hogy nem lehet 4l fogyasztás alá menni a normálisan beállított 250-es ETZ-vel, mert 3,8-ra jött ki a fogyasztás. Előtte- utána 5 alatt sose volt. :-D
sorszám: 31539 (103579)
(előzmény: Árpád, 2008-11-07 18:56:33)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-07 18:56:33
Nem rossz a gagyi krauzer. Ha jól fogatod fel nem törik le sose. Nekem jó sokáig volt a régi ETZn, jókora sulyokat elbírt.Kár hogy nem találok fotót hogy nyáron miként nézett ki a motorom a több napos kiruccanások alatt.Ha betörtek volna hozzánk amíg távol voltam, nem sok mindent találtak volna a lakásban.:) Persze lehet jobbat csinálni, csináltatni, csak macerás.
A képekről: Izlések és pofonok...:) Nekem kicsit magányos elfoglaltságnak tűnik így a motorozás.:) Én a kissebb sebesség, de nagyobb társaság híve vagyok.:) Illetve csak lennék, mert a célba érésig én is egyedül járom az utam, mert senki nem tudja tartani a sebességem.:) Valahogy mindig megremeg a többiek keze a gázmarkolaton és meghúzzák.:))) Inkább csak akkor motorozok csapatban, ha adnak mellénk kísérő rendőr motorosokat, azok egyben tartják a nyájat.:)
sorszám: 31538 (103577)
(előzmény: Keri, 2008-11-07 17:00:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 17:00:00
Doboztartó: Waresz végül is elmondta a lényeget. Sokkal jobbat lehet csinálni, de ha erre nem érzel affinitást, vagy nincs pénzed megcsináltatni akkor marad a gagyi krauser, ami némi fent tartással használható.

Képek....hát izé, nem az én ízlésem, de azért szerintem is jó játék a Photoshop ;)

Én inkább ilyeneket szeretek (remélem jól szúrtam be):
Racing ETZ
Öregek
sorszám: 31537 (103574)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-07 16:04:11)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-07 16:04:11
Keri rámutattál a lényegre :)
Tényleg örülnék neki :)
Eltérő véleményeket hallottam a krauserről...kíváncsi vagyok végül meg tudom-e oldani a dolgot.
Egy pár hónap múlva már meg szeretném csinálni, hogy tényleg jövőre már úgy gurulhassak :)

Egyébként senki sem leste meg milyen képet szerkesztettem? :P
Olyan örömmel raktam fel s senki sem írt rá semmit :)
Na jó csak viccelek ám...nem vagyok ez a nyafogós típus :)

Akartam már kérdezni tőletek, itt a szocimotoros oldalon van valaki rajtam kívül Kaposvárról? Vagy innen a környékről?

;)
sorszám: 31536 (103573)
(előzmény: Keri, 2008-11-07 14:23:13)

 
 
gábris
válasz erre | email2008-11-07 15:37:06
Sziasztok holnap motoros börze Szigetszentmikolóson!!!
sorszám: 31535 (103571)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-07 15:24:58
Nekem a MZ-n eredeti gyári van! 3 helyen van felfogatva. "L" alakban (Mora szerint nagypapásan)lehajtható fajta!

Így néz ki:
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m148/m149/6109o.jpg

Régen volt rátehető eredeti pneumant márkájú dobozom is, csak az már elporladt az idők során.
Viszont rákerestem a neten, és íme:
http://www.emmzett.de/Bilder/Mehrwert-05.JPG
Na ez a gyári MZ doboz! Csak itt nem a gyári tartón van, mert ezen a képen nincs a doboz alatt keret. Az eredetinél a doboz alján látható 2 kis fül belepasszolna a lehajtott csomagtartó keretbe, fönn meg egy zár fogja a fölső kerethez. Atombiztos!
Emlékszik még rá valaki?
sorszám: 31534 (103569)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 14:23:13
Hajrá, szerintem Klaudia örülne ha csinálnál egy ilyet neki ;-))))
sorszám: 31533 (103568)
(előzmény: waresz, 2008-11-07 10:57:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 14:17:26
632-esem volt, de annak úgy tudom azonos a váza a 634-essel.

Asszem a teló után csak egy cső nyúlik hátra, na én ezt alulról háromszögeltem meg egy kb 8-10centis csődarabbal, tehát egyáltalán nem vészes beavatkozás, ugyan akkor növeli a merevséget, tehát ha nem görbül le akkor is érdemes lehet ezt megcsinálni.
sorszám: 31532 (103567)
(előzmény: Árpád, 2008-11-07 09:23:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-07 11:20:01
Én az ETZ krauzerról beszéltem. Annak semmi köze az általad említettekhez, csak a neve azonos, a valóságban egy hátsó rácsos lap és a két oldal tartó egybeszerkesztve.Univerzálisnak hívják, de a valóságban egy az egyben egyik ETZ tipusra sem megy rá, egy picit barkácsolni kel.:) 250 nél nem sokat. Egy likat kel fúrni a hátsó telók mellé, egy vagy két lukat a kapaszkodóra felül, és már lehet is csavarozni. Nagyon stabil így feltéve.Persze a dolog csak akkor működik így, ha olyan magas a kapaszkodó, mint az enyém, mert láttam már magassabbat is. Ha magassabb, akkor két oldalt kell a lapaszkodóhoz csavarozni. 5000 forintért és max négy fúrásért fent van tökéletesen egy hátsó és a két oldalsó tartó. Semmi hegesztés, hajlítgatás, méretezgetés. Azt hittem, javára is fel tudom így dobni, legfeljebb a telóhoz csavarozva, bár mintha a jawán is lenne nekem ott plussz furat mind a két oldalon.Ahány 634 annyiféle váz. Legálább 5 féle van forgalomban.De Keri beírása után ovatossabb vagyok, megnézem, milyen erős a cső hátul.
sorszám: 31531 (103566)
(előzmény: waresz, 2008-11-07 10:57:42)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-07 10:57:42
jawara krauser:S:S jéézusom:S!! hova fajúltok még? a krauser utángyártott példányába a krauser dobozok bele se mennek, nem lehet őket rögzíteni, a gyári példányok meg ritkák. főleg ami teljesen épp. a krauser az én születésemkor(gengszterváltás előtt) volt elismert gagyituning a simsonok, és a kis etz-k között. valódi előnye nincs, mert ha találsz hozzá dobozt, akkor az is méregdrága. hátsó dobozból ma ez a HUANGIJA feliratos borzalom a legkelendőbb, melyből érdemes ezres vizes csiszolópapírral rögtön a vásárlást követően kiszedni ezt a feliratot, mert ROHADT GAGYI!:D egyszerűen röhejes. ha viszont ezt megtettük, akkor már van egy jó dobozunk. krauserre visszatérve: RONDA, TÖRIK, nem lehet meghegeszteni, amennyi időt elszarik az ember a felfogatásával, addig én megcsinálok hidraulika csőből egy pofás doboztartót. ami 100szor maszívabb, és mutatósabb. ha valakinek úgy tetszik le is krómozhatja, és már gondolkodhatnak a nézelődők, hogy "vajon ez honnan szerezte ezt a gyári doboztartót?" miközbe olyan nem is létezik.
sorszám: 31530 (103563)
(előzmény: Árpád, 2008-11-07 09:23:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-07 09:23:10
Jó hogy mondod. Épp erre a megoldásra készültem a jawánál. Mivel a TZ-n én is a teló mellé és a kapszkodóhoz erősítettem a krauzert. Ezért gondoltam hogy a jawán is működne ehez hasonló dolog.De ha mint mondod lekonyul hátul, akkor még a kivitelezés előtt felül kell bírálnom a dolgot.Bár te nem biztos hogy 634re tetted a cuccost.Majd megnézem, mennyire erős a cső amibe a kapaszkodó belemegy. Ha bepöccenek, legyártatom a doboz és az oldal tartókat vasból, és a cimborám öccsével felhegesztetem.Nehogy már egy nyomorult csomitartó túl járjon az eszemen!
sorszám: 31529 (103560)
(előzmény: Keri, 2008-11-07 08:43:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 08:57:43
Az esetében hajlamos vagyok elhinni a 120-at mert ha jól tudom általa reszelt rezó van a gépén, ami kb. ezen a fordulaton pakol rá.
sorszám: 31528 (103559)
(előzmény: tothszilard, 2008-11-07 08:10:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 08:53:06
250-est teszteltünk.
sorszám: 31527 (103558)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-06 23:25:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 08:51:47
Első gumisnál próbálkoznék a légkulcs ügyében.
Ha gyakran szerelsz a légkulcs amúgy is praktikus dolog, mert az ilyen jellegű reménytelen csavarokat úgy szedi le hogy fel sem tűnik hogy reménytelen volt.
Sok kínlódástól megkímél engem.
Persze nem árt ha van kompresszor is hozzá, de egy házi műhelyben ez sem kirívó dolog.

Persze légkulcs előtt is volt élet.
Házi megoldásnak ha nem akarsz ilyenekbe beruházni akkor egy normál méretű kalapács és a kulcs végének ütögetését javaslom, esetleg előtte csavarlazító, melegítés és a kulcs hosszának növelése egy csővel.
Persze ehhez olyan kulcs is kell ami bírja a nagy erőket, tehát az OBI-ban ne a BASIC feliratú kulcsot vedd meg hozzá.
sorszám: 31526 (103557)
(előzmény: Zmester, 2008-11-06 23:10:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 08:43:01
ETZ-re nem próbáltam csomagtartót tenni, más motoron én a teló csavar alá és a kapaszkódóhoz rögzítettem.
Mondjuk Jawa esetében meg kellet erősíteni a hátsó nyúlványt mert elsőre lehajlott :))
sorszám: 31525 (103556)
(elözmény: Klaudia, 2008-11-06 22:10:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 08:39:36
Teljesen igazad van.
De nem az aluval van a baj, hanem a gagyi kisiparival.
Esetleg venni kell egyet használtam, ami nem tört el eddig az továbbra sem fog, mert az eredeti, vagy legalább is kevésbé gagyi tartók nem voltak rosszak.

Mondjuk eleve marhaságnak tartom alu öntvényből ilyen szerkezetet csinálni.
Ha már alu akkor zártprofilból hegeszteném össze, az sokkal erősebb/könnyebb és kevésbé törik.

Jawara csináltam vasból, bírta is a strapát de nagyon rugalmas volt és megpakolva lengedezett rendesen.
Hondára már aluból hegesztettem. Áll mint a cövek és sokkal könnyebb is lett.

Amúgy az alap minőségi teszt nálam az hogy ráülök a tartóra (80kg), azt mind a kettő bírta.
sorszám: 31524 (103555)
(elözmény: Klaudia, 2008-11-06 21:52:02)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-07 08:35:53
Szia!
Az szép sebesség tőle, de itt ETZ250-ről volt szó!

Egyébként egyetértek, aki teljesen gyári ETZ-t keres, az a közlekedési múzeumban kutakodjon, ott talán van rá esélye. :-)
sorszám: 31523 (103554)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-06 23:25:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-07 08:25:34
Etanolra eleve nagyobb főfúvóka kell.
A végtelenségig nem lehet szegényíteni a keveréket, márpedig az etanol kb 20-30%-al szegényebb eleve.
sorszám: 31522 (103553)
(elözmény: Klaudia, 2008-11-06 17:23:29)

 
 
tothszilard
válasz erre | email2008-11-07 08:10:08
Helo, és az mit is számít, hogy a jeladó, és a vevő a kerületen hol van elhelyezve? omega mindenhol állandó, a kerületi sebesség az változik a sugár függvényében. Ha jól van beállítva az óra, akkor lehet pontos. Az órában be kell állítani a kerék kerületét. Ha ezt beállítod, akkor pontos. Kicsit sokallom azt a 120/125-öt. De legyen igazad.
Üdv
sorszám: 31521 (103552)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-06 23:25:30)

 
 
tothszilard
válasz erre | email2008-11-07 08:03:28
Helo, hétvégén csinálok képet, én hogyan oldottam meg 125ösre a krauzert. Tudom, hogy nem neked kell, csak szeretném megmutatni, hogy nem kell hegeszteni a vázhoz, csak egy pá ügyes tartót csinálni.
Üdv
sorszám: 31520 (103551)
(elözmény: Klaudia, 2008-11-06 22:10:36)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-06 23:25:30
az egyik amit kértél,nem lesz,hisz gyári etz max múzeumba de ott se biztos:)ezt a 140et nem tudom ki mondta,de az nagy hülye volt,a 125\150es etz váltója ugyanaz,és nekem a csúcs idáig 4.be totál kipörgetve, és fel 5.be aztán nyélgáz,így ment el majdnem 7000ig, ezt elég hosszan és üres szakaszon csináltam,ennek a vége olyan 120-125km\h a biciklis mérővel nézve,a jeladó a küllő közepén van még mielőtt valaki kérdezné.fizikai képtelenség hogy 140el menjen vki,ha csak azt nézem hogy a blokk nem elég hozzá,hacsak bele nem tesz egy olyan sport motort ami képes kiforogni a 10-12000es fordulatot is,na ezzel a fordulattal és a gyári áttétellel szerintem képes lenne rá, amúgy semmiképp
sorszám: 31519 (103545)
(elözmény: Klaudia, 2008-11-06 09:42:02)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-11-06 23:10:08
Keri,ilyen nehézfegyverzet kell ehhez? Akkor lehet,hogy szerelőt kell keresni...
sorszám: 31518 (103542)
(elözmény: Klaudia, 2008-11-06 08:51:51)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-06 22:30:54
Szia :)

Köszönöm a képet, így azért már jobban értem :)
sorszám: 31517 (103540)
(előzmény: Árpád, 2008-11-06 22:23:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-06 22:23:38
Hali.:)
Biztos hogy fel lehet tenni. Ugyanis láttam krauzert 125-ön. Tehát jobban belegondolva vannak nálam ötletessebb emberek.Talán a hátsó kapaszskodó helyére lehetne barkácsolni. Csak nem tudom, bírná e a kapaszkodó rögzítése.Puding próbája az evés.:)
A robbantott ábrán is mintha így lenne megoldva: http://www.mz-b.de/etz150/hp_etz_150/tab_2-23.htm
sorszám: 31516 (103539)
(elözmény: Klaudia, 2008-11-06 22:15:45)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu