:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
panoniákat...az számszerint 2 de majdnem egyedül :D
miér van ojan...barátnőm elfoglaltsága panoniákat öszerakni..büszke is vagyok rá :D
hehe :)
kiokosítunk ám mi itten téged...aztán majd olyan fotót szeretnék látni rólad, hogy nyakig olajos vagy a motorszereléstől :-))
kis idő és belerázócc :D bár igyis szépen mesélsz rolla :D kevés lányvan aki enyire jártas motorok terén:)
ez az én motorommal is így van...ráadásul a TS-en gyárilag nincs még gyűrű sem
Szóval ha meg tudod oldani akkor vevő vagyok egy ilyen ötletre.
A gumi gyűrűnek azonban van egy olyan előnye, hogy pozícionálja a tengelyt.
A szimmering nem, tehát ha tudod hagyd meg a gumi gyűrűt is, vagy meg kéne perselyezni bronzzal, hogy ne tudjon lötyögni.
sorszám: 31595 (103650)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-08 19:49:45)
Ugyan nincs mit, bárcsak én is sokkal részletesebben tudnék mesélni.
Sajnos vagy szerencsére...még nem tudok sok dologról , ami a mociban van.
De bármit megkérdezhetek az előző tulajtól :)
:D hát én gondolkozom 150 esben...fogyasztásban anyival nemtöbb és barátnőmmel együtt is megmásszuk a budai hegyeket ledudálás és motorkinzás nélkül...köszi az adatokat :)
Sajnos igen, a motorosoknak nem szokták.
Én inkább lemondok az elsőbbségemről, elengedem a városban az autósokat, mert nagyobbak és félelmetesek :)
Mondjuk ma volt egy jó kis helyzetem.
Előztem egy autót és a szembejövő lehúzódott, pedig bőven elfértünk volna.
Ilyen szituban legalább észrevesznek :)
Lehet, hogy az olajtéma unalmas, de én örültem, hogy megtudtam hogyan is kell csinálni :)))) :P
Most már nagyon kiokosodtam pl ebből a témából :))))
igen ez tényleg jó vezetési elképzelés...én sokszor hajlamos vagyok azthinni hogy ugyis megadják az elsöbbséget és van mikor nem..
:)
Örülök, hogy hamarosan te is tz tulaj leszel!
2 ember alatt sajnos még nem tudom. Nem hiszem, hogy sokkal vészesebb lenne. De azért ez egy 125ös motor, mindent sajnos ő sem tud.
Talán jó ötlet lenne, ha felfuratnád, mert jó pár lóerőt nyersz vele.
Velem simán veszi a leggázosabb emelkedőket is 4.ben, a motor maga erős...90eket szoktam vele menni.
Az enyém egyébként teljesen gyári, a láncok és lánckerekek lettek kicserélve.
Kb ennyit tudok, hmm és örülök, hogy ezt így el tudtam mondani :)
Szia!
Ne haragudj, már én is öregszem, 19 évesen már nehéz ám :)
Örülök, hogy tudtál gurulni, persze igen, a balesetek mindig rosszak.
Kérlek téged és mindenki mást is, hogy csak óvatossan!
Csak te tudsz vezetni, a másik nem...mindig erre gondoljatok!
sorszám: 31588 (103643)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-08 19:37:21)
Sose bánd, szerintem érdekes vita alakult ki ebből. Unatkoznánk ha nem dobna be valaki egy egy ilyen témát :)
Az olaj téma pedig már nagyon unalmas :))
Jogosak a kétségeid. Gyári ETZ125-ről én sem hinném el mérés nélkül, de ebben a motorban van pár okosság ami miatt közel nem nevezhető gyárinak.
És miután Simsont is láttam saját szemeimmel 120-at menni, nem tartom elképzelhetettlennek egy kis TZ esetén sem, megfelelő reszelgetésekkel.
Természetesen a Simson sem gyári volt.
Természetesen a teljes kétséget csak akkor zárnám ki ha hitelesnek nevezhető méréssel támasztaná alá valaki. És egy be nem állított digit óra valóban nem tekinthető hitelesnek....de majd lemérem én azt a motort is ;-)
Nyugi Árpi!
Nyilván te is tévedhetsz és ragaszkodhatsz hülyeséghez, viszont tapasztalatom szerint, ha erre felhívja valaki a figyelemedet akkor, értelmes vitára képes vagy. Ha valaki viszont csak sérteget azzal minek foglalkozol?
Engem is szoktak kóstolgatni, de rohadtul nem érdekel.
Barátaim tudják milyen vagyok és így fogadnak el. Nem fogják megváltoztatni a véleményüket holmi mocskolódás hatására.
Másik: Miért kellene bármelyik motort eladni?
Szerintem teljesen jól megférnek különböző márkák egy fedél alatt.
Ha eladnám eggyiket azt kizárólag saját logikus döntésem alapján tenném, mondjuk azért mert nincs szükségem 2-3 motorra, vagy mert az egyiket használom csak.
Azonban én még nem adtam el motort mert mindegyiket szerettem. :)) szóval ne hagyd magad!
hát bukósisak kell az tuti csak nekem nyitott van és én bizony behallom :D tüzijáték az bizony van elis kopnak a csavarok a végére :D
sorszám: 31585 (103640)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-08 19:51:39)
pontosan,egyébként is motorral bukóba kell menni,és abba meg nem hallod azt a pattogó hangot,ha egy kicsit ügyes az ember akkor meg tudja forgatni a hátsó kereket,és akkor tűzijáték is van:D
azért gondoltam erre,mert még amikor volt a nagyfelújítás,akkor tettem fel az új berúgó fogasívet,és nem akarom leütni a tengelyről,mert amilyen mázlim van el fog törni,viszont a gumigyűrűt hiába veszek újat,folyik állandóan a bokámra az olaj,a tengelyt 800as vizessel megcsiszoltam,most egyenlőre jó de tudom hogy folyni fog.
szöges gumi hmm nemegyszer motoroztam simsonnal szöges gumival...csak aszfalton buta hangja van :D...de nemia arra való hanem jégre
sorszám: 31582 (103637)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-08 19:39:29)
ott a pont!! szöges gumi a tz-re azt lehet menni a jégre:DD
még egy dolog...elméletileg pár hónap és nekemis 125 ös ETZ-m lessz és egy kérdés...2 ember alatt emelkedőket hogy veszi?..henger gyári és erős?...vagy keresztkérdéseket netegyekfel? :)
Nagy hülyeség éppen nem lenne, mint ahogy sok motoron így van megcsinálva, de a tengely felületére és oldalirányu elmozdulására is figyelj oda, mert a szimering sem szereti ezeket a dolgokat.
szia én nem akarok elmenni sehova az akiről beszélsz,az Árpád,de remélem meggondolta magát:D ma én is voltam gurulni,bár nem volt olyan jó a hazaút,mert a 10es utat lezárták egy baleset miatt mindkét irányba piliscsaba és vörösvár között,amit láttam az egy piros ksautó aminek a fara kilógott a szalagkorlátból,a másik(feltételezem szembejövő volt),az meg fejtetőre állva "parkolt" kint az út szélén.
Árpád nemenj jókat irsz...érdekesek azmeg hogy páran miket beszélnek...tudjuk hogy neem normálisak
115-120km\h,épp azért akartam felrakatni haverral ezt a kütyüt,hogy hátha az órám mér szarul,mert először magam se hittem el.De a lényeg hogy miért változik a teljesítmény? ma se nem hideg se nem meleg vegyes időben,mentem Esztergom felé családi ebédre,és egyszer csak mint akit tökön rugtak,megtáltosodott,és 5.be 110el enyhe emelkedőn 5000körüli fordulattal,nem egy hosszú,és azt se tudom tartotta volna ezt mert le kellett lassitanom egy autós miatt.Most este olyan fél 6 körül indultam,már nem tudja ezt és nem is olyan mint volt délelőtt,pedig hagyom járni hogy bemelegedjen,lehet hogy a pára v. a hidegebb levegő? nem tudom.egyébként a 24es kerekű MTB felni szerintem nagyjából akkora mint az én első kerekem
Tiéd a döntés joga, de nem haragszol remélem, ha azt mondom, nem kell elmenned, nincs értelme.Ne a "köz" bűnhődjön egy szerencsétlen hozzászólás miatt.
Egyszerűen csak arról van szó, hogy vannak, akik alkotni is tudnak valamit és vannak, akik szolgai módon csak a meglévő dolgokat tudják továbbmagyarázni.
Szerintem Te az előbbiek közé tartozol, ezért lenne kár, ha nem látnánk itt a fórumon.
Nen kell ezt agyonkomplikálni, érzi, tudja mindenki, mi van.
Kinek tehetek fel kérdést léptetőmotor vezérlőáramkörről ezután...?
Van a kezemben pár darab, most egy jeladót próbálok összehozni, olyat, amely eredetileg is van, kiváncsi vagyok, meghajtja-e...
Ja, egy Siemens-VDO egység a cucc, most tapogatom, mit lehet kezdeni vele.
üdv.: R
Köszönöm :) Ígérem hamarosan lesz olyan , amin én is rajta vagyok. De egyedül voltam :P
Hmm nem rossz ötlet a lakk...ez csak az anyagiaktól függ majd :)
Mégyszer köszönöm chris ;) :)
ezeken a képeken egy a baj...nemvagy rajta :D...a motor gyönyörü...a kipufogoval tényleg kezdeni kelene valamit..de ha fel lenne drótkorongal csiszolva és valami hőálló lakkal lefestve?...igaz jobb a króm
Feltettem a képeket, ha van kedvetek kukkantsátok meg :)
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxDarS
http://www.postimage.org/image.php?v=gxf6dAr
http://www.postimage.org/image.php?v=aVnoYo0
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxBAG9
http://www.postimage.org/image.php?v=gxf5N8S
http://www.postimage.org/image.php?v=aVnr15r
Ezeket sikerült készíteni...remélem tetszik :)
Én elégedett vagyok, de a túradobozzal és a pufogóm lekrómozásával tényleg tökéletes lenne minden :) ;)
nem mosolyért csinálom, hanem hobbiból, elégedett emberi arcokért.:)
erre megint azt mondom. piszkálja az aki meghibbant! 8000ig kiforgatom én neked rezó nélkűl is. rezóval meg ha 8000nél még él, akkor az 6000 alatt kutyafos. az a viszonylag sokáig bírja(felújítástól mérve), az meg kb egyenlő 5-8ezer km-rel. egy 6000fölött dolgozó rezó 6000 alatt mindent kienged. olajat, benzint, mindent.. az összes nyomaték kiköltözik belőle. ja meg a kenés is. 2mm rel megemelt henger nem fog jobban menni.!:D sőt mértéktelenűl szarúl fog. de nem akarlak elkeseríteni. hengert esetleg leültetni szokás, de azt se tanácsos. megemelt henger miért is menne jobban? meséld már el! és az átömlőkkel mi gond van? a TS be pont elég, az etz-be meg már túl sok:D felejtsd már el a 8000ret forgó blokkokat! ezekből sosem lesz rakéta, max jól kib@szól magaddal, én spec utálok blokkot felújítani. de mindenkinek más a perverziója.. pl unokatesóm minimum hetente újratelepíti a számítógépét. hülye szegény.
ott a pont. 125ös 100-105, 150es meg talán 110. de ez jelentős mértékbe függ minden körülménytől. pl: én ma szigetszentmiklósról hazafelé az M0 érdi emelkedőjét 80ról indúlva a felüljárónál(ahonnan igazából kezdődik az emelkedő)könyedén kigyorsúlva 95tel másztam még. a dombtetőre elérte a 100at. szerintem olyan hátszél volt hogy ihaj! van amikor sík úton nem megy ennyit.
Szia!
Lehet nagy hó, csak márciusra olvadjon el és legyen száraz, enyhe idő :)
Trabanton szállni élvezet és ez tényleg így van :P
Én maradok a motoroknál, a kocsik világában csak álmodozás szintjén vagyok.
Sok nagy kedvencem van, de azok majd...talán egyszer :)
;)
Hát én azért remélem, hogy idén lesz tél, nagy hó, hogy kihozzam a Trabit kilincsel előre csúszkálni. :D
Hát reméljük a legjobbakat.:-)
Sajnálom, hogy nem tudsz most motorozni, remélem akkor olyan enyhe lesz a tél, hogy hamar kimehetünk majd az utcákra jövőre!
Igen kb én is a 100 körülre tenném a reális értéket, bár ez gépenként változhat és igazából számomre ez lényegtelen is mert az enyémet soha nem hajtom 80 felé.:-)
Egyébként jó dolog ha még ki tudod használni a vénasszonyok nyarát én és a gépem jelenleg nem vagyunk bevethetők sajnos.
Szia!
Múlt héten elmentem motorozni kicsit.
Gyönyörű idő volt, szélcsend...
Volt egy lejtő...nem túl meredek.
Ott kb én is 105öt tudtam menni a 125ös Tz-mel. Ez talán 100 lehet reálisan.
De ez csak kis történet volt :)
Sziasztok!
Ma megint tudtam motorozni egy kicsit, készítettem pár képet a gépről.
Nemsokára felteszem, igaz én most nem vagyok rajta, mert egyedül nehéz lett volna kivitelezni a dolgot :)
András én is sajnálom, hogy egy ilyen miatt ennyire fel tudtad magad húzni.
Nem érdemes...azokra gondolj, akik bírnak, a többi szarakodását (már elnézést, hogy így írom) meg meg se halld.
Ha így állsz hozzá sokkal könnyebb lesz.
És azért se menj el, mert nekem rengeteg kérdésem van az MZ-vel kapcsolatban és a te véleményedre is kíváncsi vagyok.
Itt mindenki jófej, segítünk egymásnak és ez a lényeg, nem pedig mások személyeskedése!
Remélem nem baj, hogy én is írtam erről, de amikor olvastam, hogy mi történt...picit feldühített :P :)
És egyébként én azért máshogy tudok mosolyogni a tz-n ;) :))))
Valaki volt még ma motorozni?
Jaky, egy piszkált 150-es jól méretezett rezonátorral 8000-ig kiforoghat 5-ben, és még viszonylag sokáig bírja is, ha nem csutkázon örökké.elképzelhető, hogy tud 120-at.egy kopott 250-es nem optimális áttétellel, és rossz kipufogóval kb. ugyanennyit tudhat.Szerintem egy jól sikerült 250-es ETZ 2,75-ös gumikkal és nagyobb fúvókákkal képes lehet a 140-re.Ha 100km/h7kw, akkor 140km/h 13,72kW.Nagyobb karbi is dobhat rajta.A hengert 2mm-rel megemelve még gyári, de az is sokat jelenthet.Továbbá a kipufogónyílás növelése, hozzá illő rezonátorral.A legszűkebb keresztmetszet MZ-n szerintem az átömlőnyílások száma és mérete.
Múltkor betettem 16mm-es szűkítőt a porlasztó és szívócső közé, úgy is tudott 75km/h-t(ha még nem írtam volna).
Szia Zozy!
A neve ismerős, biztosan láttam már :)
Remélem akkor tényleg túrázunk majd egyet még idén :)
Ez a végsebesség téma is olyan mint a 2Tolaj, meg az ETZ-TS összehasonlítás. Mindenkinek van róla valami véleménye, és az mindenkié más!
Mint írtam, szerintem mehetett 1-2 szerencsésebb ETZ óra szerint 140-et gyárilag (Etióp sofőrrel), de ezt már nem fogja senki bemérni, mert a gyári ETZ ritka mint a fehér zorro!
És azon is lehet vitázni, hogy ezeken a gépeken sikerült valami nagyon jóra, vagy ezeken a gépeken sikerült a km/h óra nagyon rosszra. :-D
Hát én egyszer mentem 25-ös kisetz-mel szélcsendben, óra szerint kb 105-öt( a mutatóm eléggé táncolt) néhány másodpercig kíváncsiságból, de akkor már minden baja volt a gépnek. Szerintem nagyjából itt lehet a többi motor végsebessége is és ha jól emlékszem a gyári leírások is ennyit említenek...
"ez a kerület beállítós okosság,hát szerintem az enyémen nincs ilyen funkciója,vagy csak én nem találtam"
Pedig nagyon nem mindegy, hogy mennyi van beállítva a kerék kerületének, mert gondolj bele, ha az óra csak kicsit többnek gondolja a kerekedet, mint amekkora ténylegesen, akkor már jópár km/h-val többet mutat. Szóval szerintem ezt a 120km/h-t ezt talán pontos méréssel kéne ellenőrizned mielőtt többször is beírod. Nem bántani akarlak, ez van. Mit mutat a rendes órád?
Intravénás benzinfaló
Ha belegondolsz, a sebességmérés szempontjából tök mindegy hova teszed az érzékelőt, hiszen a felni széle ugyanannyi idő alatt tesz meg egy kört, mint mondjuk a fékdob széle. (Ezért érdemes minél közelebb tenni a tengelyhez, mert ott a kerületi sebesség miatt kisebb erők hatnak, de ez annyira nem lényeges.)
Ami a lényeg, az a kerék külső átmérője, mert nem mindegy, hogy egy fordulatra 1métert haladsz, vagy 0,5 métert.
Ezért ha nem állítottad be, tedd meg, mert elég kicsi az esély, hogy pont jól mérjen.
Olyan meg nincs amit nem lehet állítani, hacsak nem speciálisan egy kerékpárhoz készült, de ilyenről nem tudok.
Másik téma
Sajnálom, hogy Árpád besokallt, tetszettek a hozzászólásai. Történtek itt már durvább személyeskedések is, pedig ez még egy szelíd fórumnak számít.
Ráadásul ez az MZ fórum, nem a Jawa!
Waresz
Én Tokodon lakom, az nincs is messze, ha felteszek egy képet, amin az ETZ-n mosolygok, nekem is csinálsz csomagtartót? :-D
szsrobert
Vadmotoros kis ETZ-vel jött, ha jól emlékszem az ö fogyasztása még kevesebb volt.
Majd megkérdezem tőle, ha találkozunk, ő biztos tudja, mert neki ez a mániája.
hello A végsebesség témát én indítottam el de már megbántam.De számomra érdekesen hangzik hogy a kistz megy 120at de egy majdnem kétszer olyan teljesítményű motor amihez csak másfélszer akkorra súly tartozik(Mz250)az meg nem mehet akár 140et.Előre jelzem ez csak megjegyzés volt.
Kíváncsi vagyok, 50-nél, 60-nál(3,4 fokozat, kis gáz) mennyit fogyasztana egy hatásfokra állított 250-es.Szerintem 70-nél már nincs lényeges különbség a 150-eshez képest(a menetellenállás szinte ugyanaz), nekem 3,75 liter volt.
Szia Klaudia!
Toponár? Az ETZ-m tulaja előttem toponári volt, lehet ismered is: Tőzegi László a neve.
Zozy
hajajj,most olvastam vissza a jawa-topicba ki miatt is akartál elmenni,Ferinek olyan a látóköre mint egy colos pvc cső,szűk és egy irányba néz.azt hiszi hogy mindent tud(nem állítom hogy hülye,és én se vagyok nála okosabb),de mindenkinek vannak tapasztalatai,nekem gyengébbnek tűnik ránézésre az etz váz mint az ES\TS bölcsőváz,de ezt csak a kinézete miatt mondom,bár gyanítom nehezebbek is ezek a gépek mint az etz.a másik meg milyen jogon kritizál hogy miért nincs mellékállásod?amikor adtam a hall jeladót,akkor mesélted hogy csináltál egy srácnek egy gyújtást,na ha ilyen melókat kevés pénzért elvállalsz,és még szereted is csinálni,akkor nem kell semmi plusz állás.Mostanába mindenkinek okoskodnia kell hogy tudjon 1ről a 2re lépni,én is fusiba vállalok el kisteher ill, egyterű kisbuszok szervízelését,mert a főnök nem tartja rá alkalmasnak az emelőnket,hát én meg földön megcsinálom,elvégre hétvégenként ráérek nem?
jövő hétvégén jön egy renault master teljes fékcsere,motorszervíz, pk szíj,olaj,levegő fagyálló csere,pollen szűrő cserés, ezek csak apróságok,de jobb helyeken egy ilyen akcióért elkérnek 20000et munkadíjba,és délre kész is ha reggel 8kor kezdem.
sorszám: 31551 (103602)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-08 08:23:39)
hát ha elmész akor már bocsánat a kifejezésért,de akkor tényleg meg vagy zakkanva.-n is kaptam,rám nézve sértő beszólásokat,hogy ihaj,és még itt vagyok,különben is, a jawa topicba szóltak be nem itt.lehet hogy cak irigykednek,nekem is amikor felrakta az önindítót a gépre,az volt az első hogy leugattak,mert hogy képzelem azt ,hogy egy régi motorba belekontárkodok,és mindenféle kókány megoldással rakom össze,no mindegy(persze volt aki érdeklődött utána milyen lett)ha rám hallgatsz,nem veszed komolyan ezeket a beszólásokat.
üdv.András
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|