:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az elszíneződésre tényleg jó a polír
Ezek az útszéli mérők szándékosan többet mutatnak, de a rendőr trafipax az pontos.
Ha kis TS-nél 3-asban közepes 3-3500as fordulaton haladok megtartva a gázkart és azt érzem, hogy hol egy kicsit megindul, hol egy picit torpan a motor, akkor az gyújtás probléma?
Nem veszem kötözködésnek , hisz csak vitát folytatunk és ez viszi előbbre a dolgokat :)
Gyújtás ügyben tény hogy az elektronikus jobb ezt nem is vitatom. Amúgy anno a CZ-mre én is csináltam egyet középsulis tanarammal igaz megszakítóvezéreltet a suli alkatrészkészletéből :)
Viszont a kopogás:
Igen, a kopogást az öngyulladás okozza. De : a kopogási hajlam az előgyújtás növelésével nő. A gondolatmenet amit leírtál egy dolgot hagy figyelmen kívül.
De sztem kezdjük a kályhánál:
a sűrítési ütemben nő a hengerben a nyomás és a hőmérséklet. Ha ez a növekedés elér egy bizonyos határt akkor bekövetkezik az öngyulladás amikor a hengerben lévő benzin levegő keverék teljes mennyiségében egyszerre gyullad be és ütésszerű hirtelen égés a következménye. Ekkor kopog a motor.
Normál égésnél a gyertyától indul el egy lángfront és az fut végig az égéstérben. Mivel a gyújtás a holtpont előtt történik ezért a holtpont előtt bekövetkezett égés által keletkezett hő és nyomásemelkedés hozzáadódik a sűrítési ütem által generálthoz. Ennek következtében a lángfront előtt lévő keverék nagyobb nyomásnak és hőnek lesz kitéve . Ha túl nagy az előgyújtás akkor a felső holtpont elérésig elég sok üzemanyag eléghet ami a fentiek miatt (a dugó még megy felfelé tehát a nyomás leépülni nem tud) olyan mérvű nyomásemelkedést idézhet elő ami a még el nem égett üzemanyag kopogásos égéséhez vezethet.
Ha megnézed a mai (autó)benzinmotorok kopogásszenzoros gyújtáselektronikáját, ott is az előgyújtási szög csökkentését végzi az elektronika ha a kopogás fellép
A túl elméleti síkra tévedést én sem akartam , hasonló okok miatt mint amit leírtál. De ha akarod mélben folytathatjuk :) bár azt hiszem alapvető dolgokban egyetértünk, csak a hajszálakat tudnánk hosszában osztani :). Sztem Te is hasonló korosztály vagy mint én ;)
ha el van szineződve az égetéstől, de elötte jó állapotú volt, akkor azt a polír minimum 90%ban rendbehozza. nyílván rohadt dobot políroztathatsz kedvedre. nem lesz tartós eredmény
Egy jól működő megszakítóshoz képest nem sok változást fogsz érzékelni.
Viszont az üzembiztonságot növelheti, mivel nem optimális karburálás mellett is könyebben gyújt.
Másik előnye hogy nem kopik...viszont ha baja van akkor az kellemetlenebb mint megszakító esetén.
Waresz, nem kellene ennyire becsmérelni másokat. Az egy dolog hogy műszakilag igazad van de ezt sértegetés nélkül is előadhatod.
Ha sérült a króm az ellen a polírozás mit sem ér.
7000forintért pedig tényleg megéri mert a hozzávaló vaslemez többe kerül.
Szóval enyiért nekem is kellene, hol van? Nálunk csak a kisipari kerül ennyibe.
Nem akarok kötözködni, lehet hogy igazam sincs, könnyen lehet,de ha növeljük az előgyújtás, akkor előbb gyújtjuk be a keveréket. Azaz nem éri el az önrobbanási pontot.Ha elfogadjuk azt, hogy a kopogást az önrobbanás okozza, akkor az előgyújtás szög növelés segít egy darabig. Ha csökkentenénk az előgyújtást, akkor már nem is lenne szükség gyújtásra, ugyanis a szikra előtt berobbanna keverék.De mindebbe már én se vagyok biztos, lehet hogy mást nevezünk kopogásnak. A mechanikus megszakítók kissebb nagyobb "lebegését" leírja a szakirodalom. Ha megnézünk egy mechanikus megszakítót, látjuk, van egy bizonyos lötyögése.Már 5000 fölött van rá esély, hogy időnként picit fennakad, vagy kicsit lassabban tér vissza. Nem egy helyen olvastam a kimaradó robbanásokról . Azt, hogy minden tizedik, tizenötödik robbanás elmarad, szerintem füllel érzékelni igen nehéz, nem a motor dadogásáról beszélek. A tranziens(megszakítás közbeni) jelenségekről annyit, hogy a kondi valóban azért van, hogy csökkentse. De nem tudja lecsökkenteni nullára, nagyon nem.Számítást nem írok be, mert mivel kevés köztünk az elektromos mérnök, üzemmérnök, nem sok embernek mondana érdemlegeset, aki viszont az, az meg úgyis ismeri. Viszont egy egyszerű kísérletet tudok ajánlani : Egy gyertya hézagját állítsuk akkorára, hogy épp ne tudjon szikrázni berugáskor. Ezután tegyük fel az elektromos gyújtást, az produkálni fog szikrát. Annyira pici dolgok is számítnak egyébbként gyújtás ügyben, mint a tranzisztoros gyújtások és a fetesek közötti 1-1.5 volt különbség, ami a tranzisztoron és a feten mért feszültségek különbsége, amikor azok teljesen vezetnek. Ez a különbség lemerült aksinál azonnal észrevehető.
Egyébbként természetesen mentek, mennek a motorok mechanikus megszakítóval is, de ez nem jelenti azt, hogy egy elektronikus gyújtás ne jelentene jópár százalék benzin megtakarítást, és teljesítmény növekedést. Ja még valami: Az ismerőseimnek, azok ismerőseinek már 1984 körül elektronikus megszakítója volt a szoci motorokon, hála szorgos munkámnak.:) Ja és a gyár alkatrész készletének, ahol dolgoztam.:)
hali aki esetleg kiváncsi az öszvéremre meg tekintheti itt: http://sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=9726&p=1
Sziasztok.
Régóta olvasgatom a fórumot , igaz nem sokat szóltam még hozzá, mert aktuálisan nem Mz-val járok, de ugy 30 évvel ezelőtt ezeken a típusokon szocializálódtam :)
Árpád előre bocs télleg nem akarlak nyugalmadból kibillenteni, de az általad leírt infók alapvetően igazak , de azért pár helyen korrekcióra szorulnak. Engedd meg hogy tegyek valamit hozzá a témához:
Az égéstér csökkentése ha egészen precizen akarunk fogalmazni az motor (Otto körolyamat) termikus hatásfokát javítja. A kompresszióviszony növelésének határa valóban a kopogás jelenségének fellépése a határa, de az előgyújtás növelése épphogy növeli a kopogási hajlamot. Amúgy az ideális előgyújtás akkora hogy a dugattyú akkor éri el a felső holtpontot amikor az égés 50%-ban zajlott le. Emiatt van egyes motorokon előgyújtásszabályzó. Tény hogy a kétütemű kevésbé érzékeny erre de pl az első szériás 250-es Trophykon még volt röpsúlyos szabályzó (talán valahol még meg is van nekem).
A másik téma a megszakítós gyújtás:
A megszakítós gyújtás hátrányai közül az alacsony fordulaton gyenge szikra energia nem stimmel, mert a megszakításkor az áram átkommutál a vele párhuzamosan kötött kondenzátorra, ez csökkenti az érintkezőszikrázást és biztosítja az áram kellően gyors változását nullára, ami változási sebesség valóban befolyásolja a szikraenergiát.
A magas fordulaton történő megszakítólebegésre azt tudom mondani ez eléggé teoretikus probléma a szoci motoroknál (léteztek 10000-et pörgő japán típusok megszakítós gyújtással). Ha magas fordulaton kihagy a gyújtás akkor annak okát máshol kell keresni, kivéve ha pl megnyúlt , elfáradt a megszakítórugó. Ugyanígy az alacsony fordulatnál jelentkező kihagyás sem jelentkezhet egy jó megszakítós gyújtásnál. (gondoljatok bele a Pancsinál meg a 250-es Jawánál, 250-es TS-nél is jószerint meg lehet számolni alapjáraton a robbanásokat)
Természetesen a többi megállapításod, kopás, elállítódás érintkezőbeégés mind igaz, noha ez nem azt jelenti, hogy törvényszerűen minden sarkon be kell dögleni a jószágnak, én megjártam CZ-vel a magas Tátrát az öcsém MZ-vel Bulgáriát gyújtáshiba nélkül.
Bocs a hosszú írásért
jah a kipu témáról annyit hogy szerintem a mit waresznak akartam eladni az nem volt még szét vágva mert van otthon egy másik is, azon is ugyanolyan a hegesztési varrat na de hát mind1. múltkor mikor még működött a kilóméterórám éppen tiszakanyáron jártam és ott van sebbesség mérő. Mentem befelé a faluba 60nal és a trafi is ezt mutatta és írta hogy lassítsak. Nem tudom ez mennyire pontos de az óra ezt mutatta.bár tegnap este megszünt működni, de majd megnézem mi a bibi.
Azt hiszem ideje lenne a kilométeróra projektbe belehúzni Kerivel. Tarthatatlan, hogy mindenki órája csal.:) Illetve nekem és még pár dolgozónak nem csal, csak nem is mér, mert nincs spirál.:)))) Szóval ideje lépni egy egyszerű, megbízható, eredetinek kinéző, de elektronikus óra megalkotásában.
sorszám: 31637 (103694)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-09 08:59:51)
Érdekes a tuningolásról szoló írások itt a fórumon,Egy valami eltérés a gyáritól,az még nem nevezhető tuningnak,és ha valamit javítot a működésén,akkor esetleg rátaláltunk valamire amitől eddig nem tudta a gyári értékeket elérni.Persze olvasok negatív problémát is ez azt igazolja,hogy rossz irányú eltérés történt,az eddig jól működő motornál.Ezért egy tuning összetett dolog ,nem elég egy valamit átalakítani,mélyebben kell belenyúlni a dolgokban.Alapoknak ajánlom mindenki figyelmébe Ternai Zoltán Motorkerékpárok című könyvét,ha valaki ennél is többet szeretne tudni,az iratkozzon be a MAMI motoros iskolába,és ott a Kutrik Zsombor tanár úrral vegye fel a kapcsolatott.Az iskolát azért ajánlom,mert sok olyat lehet tanulni,ami elengedhetetlenül szükséges egy jó tunning megértéséhez,persze természetesen emellet sok mást is megtanul az ember, szakmát is ad,és akár munka lehetőséget abban amit szeret az ember
Én attól is félnék, hogy a szimering néha kimászik a helyéről, ha nem tartja semmi sem. Ha meg annyira szorul beütéskor, hogy a helyén marad mindig, akkor meg félő, hogy beütéskor torzul a szimering. Bár nem vagyok gépész, és egyébbként is mindentől félek.:)
Van egy hülye kérdésem: Nem tudnád a szimering helyét egy kivülről felcsvarozott házacskával megerősíteni? Tudom, nagy a veszélye, hogy kreténül nézzen ki, valszeg bele sem fér a vatagsága a tengely kibe huzogatós játékába, de talán... Mintha láttam volna valahol nagyon lapos szimeringet is. Mindenestre ha valamit sikerül kitalálnod, szólj, mert azt hiszem, valamilyen szinten minden ETZ folyatja a berugónál az olajat.
sorszám: 31635 (103692)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-09 08:52:00)
a sunesz féle óraszámlapokkal van összerakva,és volt órásnál is a km meg a ford mérő is,a km-ről tudom hogy csal mert már gyenge a mágnes .v mi,de a ford mérő az nem hintázik,abszolút követi a motor fordulatát,de az ne felejtsd el hogy nekem hátul is 18"os a kerekem.
ezen a másik számlapon 5000nél van a piros csík,és onnan tudom hogy akörül volt mert csak odapislogtam,és láttam hogy a pirosnál van,hidd el nem volt időm bámézkodni,elég sok arrafele a fa,nem akartam egyikbe se beleköltözni
ilyen társ nekem is jó lenne,amg szom a sört,megkuplungozza a gépet:D
dicséretet érdemel!
a gumigyűrűt benne is fogom hagyni,mert valamit azért tömít,de elfolyik mellette az olaj.Hát pozicionálás az kérdéses,mert gumival és gumi nélkül is ugyanannyira tudom ki-be húzogatni a tengelyt,ameddig a fogasív meg a rugó engedi.Ha sikerül akkora szimeringet találnom ami jó lesz,hát akkor nagyon boldog leszek,mert a deknin ahol van berugó helye,elég kevés anyag van,ezért nem lehet sokkal nagyobb a külső átmérő mint a belső,mert akkor nem lesz megfelelő vastagságú a szimering tok,és ha beütöm akkor félő hogy el fog repedni v. törni.Marósom az van,ha szépen megkérem,akkor olyan alagutat fúr a deknibe mint a 4es metro:D viccet félretéve csak akkor megyek hozzá,ha találok megfelelő méretűt.Ha sikerel járok akkor jelzek,tényleg majd egy számot tudsz küldeni mailbe,mert ellopták a motorról a mobilomat a múlt héten és az összes szám rajta volt aki fontos.
Kidühöngtem magam.Bocsi, hogy terheltelek benneteket ilyesmivel.
Nos akkor az érdemi dolgok.:
Elősször a hengerfej kérdése. a henger leültetése. Ami biztos: Annyi keverék jut a hengerbe amennyi a dugattyú átmérője szorozva az elmozdulással. Ezen a leültetés stb , nem változtat. A benzin levegő keverék annál gyorsabban ég el, azaz annál nagyobb energiát ad, minél nagyobb a nyomása. Tehát az égéstér csökkentése így vagy növeli a nyomást, növeli a leadott energiát. Egy bizonyos határig. Ugyanis bizonyos határ felett magától robban be, nem a szikrától. Ilyenkor kopog a motor.Ezen lehet segíteni, ha az előgyújtást nagyobbra vesszük.Ennek is van egy optimuma. Amikor az előgyújtás növelésből eredő erő csökkenés megeggyezik a nyomás növelésből származó erő növekedéssel. Azaz van egy optimális nyomás illetve égéstér.szerintem ha házilag nyúlunk a dologhoz, nagyon picit szedjünk le a hengerfejből, mert a nagyobb égéstér sokkal jobb, mintha túl kicsire sikerül. Ráadásul újból levenni még tudunk, hozzátenni nehezebben.
A henger leültetése: Én vigyáznék ezzel, ugyani ha lejjebb kerül a henger, vele együtt lejjebb kerülnek a vezérlő rések is a dugattyú aktuális pozíciójához képest. Azaz elállíthatjuk a vezérlést.
A gyújtásról: Azt hiszem érthetően ez a kedvenc témám.:) A mechanikus megszakítóval három baj van szerintem. Az első, hogy folyamatosan kopik, így elállítódik mindig a gyújtás. Szerintem ez nem tragikus, hiszen a szoci kétüteműek nem érzékenyek tulságosan (szintén szerintem) az előgyújtás kismértékű megváltozására. Nagyobb baj, hogy amikor a mechanikus megszakító nyit, szikrát húz a két érintkező közé, ilyenkor is folyik áram. azaz a megszakításkor nem egyszerre vált szakadásra, hanem van egy átmeneti állapot. A gyújtó szikra nagysága viszont a tápfeszültségtől és a váltás gyorsaságától függ. Emiatt a mechanikus megszakító indításkor, alacsony fordulaton gyenge szikrát ad, amiért is az alapjárat bizonytalanabb, pluszban az egyébbként szükségestől benzinben dússabb keverék kell alapjárat közelében, hogy a gyenge szikra is gyújtsa.
Következő probléma a mevhanikus megszakítónak a mechanikus volta. Magas fordulaton a rugó, a tengelyén elforduló megszakító bizonytalanná válik Ezáltal a gyújtás helye, ereje is ingadozik. Emiatt mechanikus megszakítónál magas fordulaton hol gyújt, hol nem. Ha jól emlékszem, olyan minden tizedik robbanás el is maradhat.
Az elektronikus megszakító előnyei: Nincs kopó alkatrész, nem állítódik el. Megszakításkor az átmenet gyakorlatilag nulla időn belül megy végbe, így alacsonyabb feszültség esetén is megfelelő a szikra. Magas fordulaton sem változik a viselkedése, marad a stabil időben, stabil feszültséggel leadott szikra. Összefoglalva stabilabb alapjárat, stabilabb gyújtás magas fordulaton. Eredmény: Nagyobb teljesítmény kissebb fogyasztás mellet.
Bocsi, hogy ennyit írtam, de talán van aki számára tudtam hasznos információkat adni.
Tökéletesen leírtad.Bár én ennek ellenkezőjét soha nem állítottam.
A dugattyú aljából 1mm-ert szedtünk le,és silány lett a gép.70-nél jbban nem pörgött ki 2 személlyel, azelőtt 100-ig símán.Az emelt hegerhez hozzá kell igazítani a hengerfejet(belenyúlik a hengerbe egy része).
Megsértődtél, mert leírtam, hogy kell hengert cserélni? :)
A magasabb kipufogócsatornához NEM írtam, hogy gyári kipufogóval kell használni.Utána azt írod, hogy neked erre nincs igényed.
Akkor ne használd.Tényleg ne.Még véletlenül sem. :)
Elképzeem, amint hasonló módon odamegyek Bambihoz: "Szia Bambi, ne tuningolj, mert semmi értelme,hamarabb tönkremegy,többet is eszik, rengeteg pénz elköltesz, csak az idődet pocsékolod vele, mert lehet jobb motort is venni, stb..."
Úgy seggberugna, hogymég most is repülnék.Ráadásul jogosan. :D
Mindenki csináljon a motorjával azt,amit akar.
13-as, 14-s lánckerékre kell cserélni a 125-ös 15-ös lánckerekét, akkor elfogadható 2 személlyel is.
Köszönöm a kikokosítást, jót fog tenni, mert sok mindent nem tudok még :)
De a motorszerelést annyira nem szeretném megtapasztalni, remélem mindig ilyen jó kis álloptban lesz a masina :)
Chris valahogy majd készítek egy olajos képet is :)
Jaky köszönöm. Nem hiszem, hogy új pufogót veszek, mert a gyári a legjobb és nemrég lett kiégetve.
Na most megyek melózni, de délután visszatérek :)
térjünk ki a gyujtásra...waresz szerinted?...aztmondják hogy pontos minden tartományban jól huz vele a motor és igy ugye erösebb motorunk van és a foghyasztásunk is jobb...mi a véleményetek?
a TS és az etz gyújtása ugyanaz. eltérés valahol 1986 körül keresendő, (ha jól sejtem , de lehet hogy még későbbi dolog.) és ez a hall IC-s elektronikus gyújtás.
szerintem egy pontos hall jeladós gyujtás segitene ezeken a problémákon
és lasan eljutunk oda hogy a motorunkbol már nemis utcai gépet hanem versenygépet akarunk faragni igy minden alkatrész fogyoszköz lessz...de nagyonjól elcsevegünk :D
kipufogó könyök 1900ft(TS250). véleményem szerint az egyetlen utángyártott alkatrész ami valóban jó. és ha már eszi a filcet, akkor valószínüleg ki van pattózva rajta a króm. na ODA jó a drótkorong is. és egyáltalán nem mindegy milyen kipufogót vesz. mint ahogy mi már beszéltük én se véletlen nem vettem meg tőled a kipufogódat.
nem tudom de minden esetre a gyári a legtartósabb. Na jó az Mz gyújtásán van mint még csiszolni főleg a Ts-én de azon kívül nagyon jól kitalált gépek felesleges egy kis Mz-t szarrá tuningolni(pedig hát van mit alakítani) mert azt az érzést mint egy alapból erősebb motor sosem fogja visszaadni.
ha neked a 250esé ráillik a kicsire, akkor fejenjárok.. bár lehet hogy ráillik, kb rá lehet húzni a csatlakozó részt a szívócsonkra. miközbe bele kéne menjen.. végülis csak 6-8mm a különbség. simsonra ha P20as porlasztót teszel, akkor is illik megnövelni a szívócsonk belső átmérőjét, mert akkor feleslegesen tetted rá. nincs kihasználva a többlet amit nyújtani tudna. valami "ijesmi"
szia Klaudia tényleg szép kis etz az első sárvédő nagyon tetszik. a kipufógóval kapcsolatban meg mindegy ha újat veszel. bár én most épp kipu könyököt polírozgattam az egész jó lett. De nagyon nagy meló meg eszi a filcet meg a pasztát, mellesleg csupa kosz vagyok tőle. de hát "szegény ember vízzel főz"
a 250es trophy karbi rohadtsok a kicsi gépekre. láttam tuningtervet, ott a 175ösé volt fent, de ez is felesleges UTCÁN vagyunk, nem szántásba, meg versenypályán. a hengerfejnél meg azért fúj ki mert valószínüleg el lett b@szva a tömítőfelület, vagy megsérűlt.
összefüggésekkel megint gond van!a robbanás ereje romlik ha nagyobb térben zajlik. a hengerfejből ha "leszednek" akkor éppenhogy csökkentik a égéstér térfogatát. igy jobban ki van használva az égésből származó energia, viszont igy jobban gyötri az alaktrészeket, leginkább a csapágyakat. van ennek egy optimális értéke.
talán a kis mz motorkarakterisztikájához egy 250es trophy karbit tudnék elképzelni az kisebb mint a etz-é. De akár hogy csinálod szerintem bazira sokat fog enni és akkor már mindegy ha veszel egy nagyobbat.
hengeren hengerfejen egy kis rés?...nút?...ahol hogy öszeszoritod ott mindig lukat talál? vagy egyik csavar nem elég erös? nemfekszik fel teljesen a henger a hengerfejjel?ijesmikre tudok gondolni
pl 250 nek a karburátora vagy valami más motoré ami ráillik...pl simsonra panonia p20 as karbi ráillik és erősebb is tölle...ijesmire gondolok
jah meg lenne egy kérdésem az imént említett hengerfej alatt mindig kifúj pedig átlósan lettek meghúzva a csavarok. na ez miért van?
mondjuk attól hogy több benzint kap és lesz helye elégetni attól mi változik??a robbanás ereje? de ezt nem így szokták csinálni inkább leszednek a hengerfejből. nálam is ez történt mellesleg, de sok változás nem történt.Bár ezt is csak addig lehet csinálni míg a károstér annyira össze nem megy hogy a benzin önmagától begyullad.
szal balra mentem volna xD kicsit fáradt vagyok
nagyobb karbit hogy raksz fel?
Üdv mindenkinek. Ma sikerült végre egy kicsit motorozni a jó öreg 251-essel, így este megy mint a raketta :) De nem is ez a lényeg. Makó alapból egy nyugis város, főleg este :D Szép nyugodtan megyek a körforgalomban, a szembe jövő gyökér egy Opel Kadettel nem számított arra, hogy én nem egyenesen megyek tovább, hanem az ő útját keresztezve a 3. lehetőségnél megyek ki jobbra... úgyhogy mindenféle lassítás és gondolkodás nélkül bevágott elém. én meg persze szépen döntöttem a gépet, azt se tudtam hogy álljak meg, mert ijedtében pont beállt elém. kb 5cm-el sikerült az ajtaja előtt megállni. hát mondom brávó, ügyes vagy haverom. az idióta meg haláli besz*rt fejjel pislog rám. :) még jó hogy relatíve könnyű a TZ... így az egyik lábamon tudtam támaszkodni nehogy elburkoljak. ha egy 200kg-s vagy nagyobb gép lett volna valszeg a sebészeten éjszakázok. nah ennyit akartam, vigyázzon tényleg mindneki!
tökéletesen értem de ha nöl az égéstér és tételezük fel nagyobb karbit kap azaz a lényeg hogy több benzint akor jókvagyunk?...
a dugattyú felső holtponti helyzetében van egy égéstér forma, melynek van térfogata, ha ez nő,akkor csökken a kompresszió, ha csökken akkor meg nő. FORDÍTOTT arányosság. de rohadt lényeges a formája is. és ha nincs meg az 1,5+-0,5mm présrés, akkor vagy kopog a gép vagy szarúl megy és zabál.
és mit öblít, ha nem tud eleget beszívni?? HAHÓ! vagy a szívónyílást meg bővíted a forgattyúsház irányába?? présréssel, égéstérrel mi lesz? a présrés a kb 1,3-1,5mm ből lesz 3-4mm.. lesz ereje mit ne mondjak....:S a kompresszió viszony romlik mint állat.. ISTENEM!! hülye ötletek akár a dézsából... és te alakítasz át 150re 125öst hip-hop.. egyre kíváncsibb vagyok rád. kipufogó csatorna hamarabb nyit.. mi történik? az átöblítendő anyag már, egy jóval ritkább térbe jut, így a java kimegy a kipufogó csatornán. eredmény: alacsonyabb fordulaton csökkent teljesítmény, magasabbon valamivel jobb, de csak hangolt kipufogóval, és a gyári kipufogó viszont a gyári vezérlési időkre van méretezve. tehát szarabb minden tekintetbe, viszont TALÁN tovább hagyja magát forgatni. kell ez valakinek? nekem spec nem.
jólvan na Waresz...éncsak segiteni probálok...egyik ismerösöm kis simsonján volt ijen és nekem tecett...de az az ndk dob se lehet rossz...de mindenkinek a pénztárcája mondja meg hogy mit csinál
110 bizony már 6000 fölötti fordulat kéne legyen, valamelyik órád nagyon sz@r.
"drótkorong, hőálló lakk" a HÜLYE ötleteket légyszi tartsd magadba! egy polírozó szaki kell, és az rendbeteszi annyira amennyire lehet. krómozáson meg gondolkodni sem szabad, mert a motor vételi árának közel a felét tenné ki(már ha elvállaják, mert oda csak fémtiszta dolgokat lehet vinni..) akkor inkább 7000ért a vadi új NDK dob, amit tudok. szerintem annyiért röhögve megéri.
Az igazán elvetemültek télen sem teszik le a motort :D:D:D
tslán a nagyobb kompreszió?...mivel a dugó és a hengerfej között nagyobb a "hézag"...de nemtudom csak pislogok
Ha a megemelt hengerből kifolyólag hosszabb ideig nyitnak az átömlők és a kipufogó, mitől lesz erősebb?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|