hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

chris8
válasz erre | email2008-11-09 21:16:57
még a végén féltékenyek leszünk :D:D
sorszám: 31699 (103765)
(előzmény: Keri, 2008-11-09 20:29:28)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-09 21:02:13
azért azt megnézném:) bár egy jó álvány és súllyánál fogva vágja a fát:):):)nem is kell nyomni
sorszám: 31698 (103763)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-09 20:57:24)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-09 20:57:24
Talán MZ-blokkos láncfűrészt használnak.Kiváló karerősítő lehet.
sorszám: 31697 (103762)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-09 20:51:32)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-09 20:51:32
Az olaj témához csak annyit hogy én általában a legolcsóbbat veszem, de persze ezt is ki kell tapasztalni a challios nevű láncra se való kotyvalék az nagyon nem jó, beköpdösi a gyertyát meg füstöl meg stb.. Viszont a records nevű olaj az szerintem egy 20-30 éves gépnek tökéletes és nem is füstöl csak annyira amennyire amúgy is.Bár még drágább olajat nem próbáltam tuti nem vennék 1000huf fölött, mert ezek a gépek nem igénylik az olyan tökéletes kenést, egy 4-6000res fordulat még semmi, de vannak olyan elveteműltek akik láncfűrész olajat használnak. annak megint mi értelme?? esetleg egy tuning gépnél különleges igénybe vétel esetén szerintem.
sorszám: 31696 (103761)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 20:29:28
Nem ám lenyúlni a hölgyet tőlünk ;-))
sorszám: 31695 (103760)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-09 19:30:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 20:26:30
jobbat tudok, az elektronikában használt sűrített levegő spray is N2O mint a habszifon. Legalább is amikor középiskolába jártam még az volt.
Egyszer campingfőzővel próbáltam ki, mármint égett a főző és a légszívó lukba befújtam egy keveset...hát annyit mondok hogy a szemöldökömmel nem volt gond :))) viszont megfigyeltem hogy szép zöld lett a láng színe tőle amiből következik hogy N2O.

Mondjuk ez nem fogyasztás csökkentésnek jó, hanem dugattyú olvasztásra :))
sorszám: 31694 (103759)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-09 18:08:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 20:11:20
Motort nem csak hiba miatt lehet szerelni, hanem azért is mert még jobbá akarod tenni. MZ amúgy is olyan ha nem frissen mostad össze fog koszolni ha bármihez hozzányúlsz :))

Itt homokfújással tisztítottam az egyik motorom blokkját, szóval ha már kosz ennél alább ne add :-))))
http://kep.tar.hu/hg5css/27644885/5566133#2

sorszám: 31693 (103758)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 17:00:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 20:04:13
Amikor utoljára ilyenen törtem a fejem akkor 7000 lett volna, de úgy hogy kívül belül zsírmentes steril és fel van polírozva. Szóval jobban jársz egy után gyártottal, vagy ha lehet szerezni olyat amit Waresz mondott akkor azzal.
Viszont a polírozást azért meg lehet próbálni. Polírpaszta kapható bármelyik autós boltban vagy Tescóban, pamutrongy és szorgos kéz pedig akad otthon.
Én legalább is kézzel szoktam polírozni.
sorszám: 31692 (103757)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 16:27:31)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-09 19:55:30
Én a (Besz)Arol 2T-t is 1200/ liter áron vettem :(
sorszám: 31691 (103756)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-09 19:39:36)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-11-09 19:52:06
Ma akartam gurulni egy karikát, de ez meghiúsult....amúgy általában a hétvégék jöhetnek számításba nálam ha motorozásról van szó, de a jövő héten semmiképp, aztán 4 nap külhoni tartózkodás jön...talán ha megjövök, akkor utána szombat jól hangzik (az november 22.)ha akkor még úgy akarja a tisztelt időjárás :-)
Ha van msn-ed nyugodtan vegyél fel,bár igaz hogy nem vagyok túl gyakran fenn...

patko pont zoltan kukac citromail pont hu
sorszám: 31690 (103755)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 19:39:48)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 19:41:12
A Mol...tudtam, hogy emlékszem még a nevére. Mondták többen is, hogy az elég jó és árban is kibírható.
sorszám: 31689 (103754)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-09 19:39:36)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 19:39:48
Ez tetszik.
Valószínűleg akkor ezt fogom meglépni, megérdeklődöm a dolgot.
Nagyon szépen köszönöm Zozy!
Túrára mikor megyünk egyébként? :)))
sorszám: 31688 (103753)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-09 19:34:24)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-11-09 19:39:36
Olaj fronton mindíg nagy csaták dúlnak a fórumokon, de ha más nincs, teljesen megteszi a Mol Sprint is (Arol-hoz képest megváltás a motornak!) ami félszintetikus és 1450 körül van az ára.
sorszám: 31687 (103752)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 19:31:56)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-11-09 19:34:24
Flakonos mattfekete spray cca 1500 Ft, de lehet hogy olcsóbb ha a Kaposfesték-ben veszed meg. Előkészítésnek egy alapos drótkefézés vagy drótkorongozás elég, lényeg hogy fémtiszta felületre fújd. Két vékony réteg elegendő kis szünet beiktatásával.
sorszám: 31686 (103751)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 19:27:12)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 19:31:56
A 2800-nál sokkal jobb lenne.
Ha tag leszek, akkor is csak jövőre :)
Addig lesem a betűket és keresem a jó olajat :) :)
sorszám: 31685 (103750)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-09 19:30:28)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-11-09 19:30:28
Az IGOL jó csak drága....
Mz Club tagsági kedvezménnyel a fullszinti Repsol Moto Scooter 2T az UNIX-ban 1750 Ft/L, csak még nem jutottam el oda rákérdezni h istenbizonyra él-e ez a kedvezmény?
sorszám: 31684 (103749)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 19:10:01)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 19:27:12
Szia!

Egyszerűen csak veszek egy ilyen festéket és megcsinálom?
Gondolom előtte lecsiszolom és úgy.
És ez kb. mennyibe kerülne?
Csak, hogy tudjak kalkulálni :)
sorszám: 31683 (103748)
(előzmény: Atilla, 2008-11-09 19:17:24)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-09 19:17:24
Hello

Ha jó a dob én is simán lefújnám.
Már ezerféle színben lehet kapni hőálló festékeket. Szépre meg lehet csinálni.

Egyébként az utángyártott dob sem olyan rossz!
Megkülönböztetni szemre a gyáritól legegyszerűbben a végéből lehet, az utángyártotton kicsit más a kúp (rövidebb), és a kúp egyenes részébe bele vannak ütve az adatok. Többek között a gyártó is.
sorszám: 31682 (103746)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-09 19:01:45)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 19:10:01
Igen igen az Arol.
Most Igol van benne, de ez nagyon költséges játék :)
Majd keresek egy jó olajat, már ki lettem okosítva, hogy mit kell nézni.
Lefújni? Csak úgy?
sorszám: 31681 (103745)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-09 19:01:45)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-11-09 19:05:53
Hali!
Ha valaki tud 250es ETZ első főfékmunkahengert az írhatna egy mailt.
Köszi
mail:mreniii@citromail.hu
sorszám: 31680 (103743)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-11-09 19:01:45
Én magamat ismerve lefújnám mattfeketére oszt' jónapot :-)

Amúgy nyugodtan megveheted az utángyártott dobot a kisTZre, évekre le van a gond róla, nem kell azt olyan gyakran égetni hacsak nem arol2T-vel kevert benzint éget a motorod ;-)
sorszám: 31679 (103742)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 17:00:25)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 18:59:10
Nagyon remélem , hogy nem fog sokat késni :)
Nagyon szeretnék így összeröffeni már :)
Eddig azért nem tudtam menni, mert nem volt gép és most hogy van nincs találkozó :)
:P
sorszám: 31678 (103741)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-11-09 18:56:41)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-11-09 18:56:41
Bezony bezony :-)

Pikivel voltunk is ott, igazán emlékezetes kis összeröffenés volt, sajnos szocitúrán azóta sem voltam de ami késik......:-)
sorszám: 31677 (103740)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 17:53:13)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-09 18:47:42
valahol a kettő közöttit szeretném meg találni, de ezt egy "gagyi rezóval" nem lehet. esetleg egy etz kipu, vagy egy vágott ts-é. még nem tudom. meg azt se, hogy mennyire befolyásolná egy etz kipu a teljesítményt.
sorszám: 31676 (103739)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-09 18:23:32
Tegyél rá egy bolti rezót.akkor rájössz, milyen rossz, és örülni fogsz a csúnya hosszú gyári kipufogó kedvező teljesítményleadásának.Kérdés, hogy a külső, vagy a kedvező motorikus paraméterek fontosabbak számodra.
sorszám: 31675 (103738)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-09 18:16:22)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-09 18:16:22
jah és lenne egy kevésbé értelmes kérdésem. A motorom túl kicsire sikeredett(vagy legalábbis úgy néz ki) és a GYÁRI kipufogó meg nagyon hosszú, le szeretném rövidíteni. Az etz-jé rövidebb de szerintem a 251-é még rövidebb.Na ezzel kapcsolatban szeretnék infókat szerezni, mert nagyon ormótlan és ráadásul tiszta rozsda. arra is gondoltam hogy 7000 forintért veszek egyet és abból levágok.Adjatok tanácsot, de lehetőleg nem lecseszést kérek. előre is köszi
sorszám: 31674 (103737)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-09 18:08:19
Ha túl sok etanolos vizet nyomsz be, gyengül a motor, mert csökkenti az égés hőmérsékletét.Vizet adva az E85-höz bizonyos víztartalom felett különválik a vizes etanol a benne lévő benzintől.Az ammónium-nitrát hőbontásával képződő nitrót kellene még kipróbálni fogyasztáscsökkentés témában.Akár egy lufiból benyomni próbaként.A habszifonpatronban lévőre felpörgéssel reagál a motor.
sorszám: 31673 (103736)
(előzmény: Keri, 2008-11-09 16:15:38)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-09 18:07:51
szép jó estét! képzeljétek beindult az öszvérem!!!egyenlőre egy babetta gyújtással, de már készül a közdarab a riga gyújtáshoz!!(tudom ez senkire nem tartozik csak nagyon boldog vagyok) jah és köszi Klaudia a dicséretet.
sorszám: 31672 (103735)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 17:53:13
Most láttam csak, a tavalyi szocimotoros találkozó itt volt a Desin :)
Én itt lakom nem messze :P
Ej ha tudtam volna :)
De remélem jövőre is lesz majd itt egy találkozó ;)
sorszám: 31671 (103734)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-11-09 17:29:14
Ha már ennyire téma ez a kipufogó,akkor lenne egy kérdésem.Mi a különbség ránézésre a gyári és az utángyártott kipufogó között?Magyarul ha valaki lát egy eladó kipufogót,miről lehet felismerni hogy az gyári?
sorszám: 31670 (103732)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 17:28:23
Egyenlőre még nem tudom mit fogok csinálni, először megkeresem a pénzt a dolgokra :) Addig álmodozás és tervezgetés...s persze faggatlak is titeket addig :)
sorszám: 31669 (103731)
(előzmény: Árpád, 2008-11-09 17:10:09)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2008-11-09 17:17:52
Köszönöm a segítséget, akkor azt hiszem, hogy egy ideig még inkább eljárok ezzel. Hátha majd egyszer szerencsém lesz és kerül egy eredeti.
sorszám: 31668 (103730)
(előzmény: Árpád, 2008-11-09 17:05:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-09 17:10:09
Bár már elvetették a többiek az ötletet, de ha nagyon nem akarsz új puffot, talán mégis megoldható valahogy a festés. Elvileg a kromon nem igazán marad meg a festék, lakk bármi. A maradék kromot leszedni viszont nem egyszerű dolog. De ha nagyon kell, utána járhatok, milyen lehetőség van. De továbbra is a bontott eredetit ajánlom.
sorszám: 31667 (103729)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 17:00:25)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-09 17:05:34
Szerintem a méretezésükkel van gond. Sőt Keri szerint(majd ír is talán róla) a kiszabásuknál, hegesztésüknél is pontatlanok. Belóg az anyag az illesztésnél a belselsejükbe, meg ilyesmi. Vékonyabb, illetve néha vastagabb anyagból készülnek. Szóval nem olyan tulajdonságúak mint az eredeti. A török drágább, annak úgy veszem észre csak az a baja, hogy előbb lejön róla a krómozás mint az eredetiről, de belül azonos tulajdonságú az eredetivel. De úgy tudom a török legalább kétszer annyiba kerül, mint a kisipari, de inkább még több.A 6800 forintos az én meglátásom szerint szinte biztosan gagyi sajnos.:( Neked is azt tudom ajánlani, próbálj meg jó állapotú bontottat keresni. Bár azt elkapkodják gyorsan.
sorszám: 31666 (103727)
(előzmény: Joco_etz, 2008-11-09 16:51:08)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 17:00:25
Nem szeretnék új kipufogót, mert ez a gyári és most lett kiégetve.
De ha tényleg annyira drága a krómozás, akkor valamilyen más módszerrel kell esztétikusabbá tennem.
Egyébként ha jól olvastam erről már írtam :) Sebaj, ismétlés a tudás anyja :)

Á most olvastam vissza, waresz írt a krómozásról!

Keri! Meg fogom oldani az olajos Klau című képet, de nem a szerelés miatt szeretnék olajos lenni, mert a motor jó állapotban van.
De a kedvedért készítek egy ilyen képet is :)
A mosoly azért megmaradhat ugye? :)
sorszám: 31665 (103726)
(előzmény: Árpád, 2008-11-09 16:39:34)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2008-11-09 16:51:08
A kisipari kipufogókal mi a baj? Nem kötekedésképpen, csak én is vásárlás előtt állnék, mivel egy rosszul sikerült előzés után az eredetin megsokszorozódtak a horpadások...ezzel is elmegy, de esztétikailag nem a legjobb. Amit a boltban 6800-ért tudnék rendelni, valószínűsíthető, hogy az is ilyen kisipari termék?
sorszám: 31664 (103725)
(előzmény: Árpád, 2008-11-09 16:39:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-09 16:39:34
Én se emlékszem, mennyit írtak a kromozásra. sőt arra sem, hogy írtak e egyáltalán konkrét számot.:) Azt hiszem annyiba maradtunk, hogy a krómozás annyiba kerül, mint a motor árának a fele. Azaz nem éri meg krómoztatni nekünk a kipuffokat, mert még az egész jó törököt is meg lehet kapni olcsóbban. Viszont valaki látott 7000 ért jó kipuffokat, mi többi, egyszerű földi halandó ennyiért kisipari kipuffokat találunk csak. Érdemes viszont nézegetni a kipufogókat bontókban, alkatrész börzéken. De talán legérdemesebb a vatera.hu-n megnézni néha, nem árul e valaki jóáron használhatót.
sorszám: 31663 (103724)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-09 16:27:31)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-09 16:27:31
Végre újra itt!

Jó olvasni, hogy Árpád visszatértél!
És jó látni, ahogy meg tudtok vitatni egy-egy témát.
Nem tudjátok, hogy mennyibe kerülne körülbelül lekrómoztatni a pufogómat?
Lehet írtátok már , csak annyira fáradt vagyok, hogy nem rémlik.

Remélem más tudott ma motorozni, mert szép idő volt! :)

Jaky jók a képek :)
sorszám: 31662 (103722)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 16:15:38
Viszont az etanolos víz jobban összenyomható. Vagyis nagyobb kompresszió mellet sem fog kopogni. Ez jó ötlet, lehet hogy kipóbálom. Nekem eleve nagy a sűrítés, de még tudom növelni, a tömítések kihagyásával.
sorszám: 31661 (103721)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-09 15:59:45)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-11-09 16:01:16
Voltam a börzén, sok élményem volt, Bambival (első ízben) váltottam pár szót, megismerkedtem a Veterán újság főszerkesztőjével, láttam Szakállt (minimáldizájnjáról ismert motorépítő), meg hasonlók, de hiányérzetem maradt. Árpád nem jött a bontatlan ETZ felismerés okításra. Ejnye-bejnye... Még szerencse, hogy egy ott vásárolt jó állapotú DDR főtengely és néhány könyv enyhíti kicsit a bánatomat.
sorszám: 31660 (103720)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-09 15:59:45
Koksz az nincs benne.Minden második hétvégén leszedem a hengert.Vagy gyakrabban.Meg is látszik a tőcsavarokon. :)
Érdemes kitisztítani, mert jól látszik a kipufogóoldalon az elhanyagolt motorokban a koromdarabok okozta sok hosszanti karc.
Ki kellene próbálni, hogy kis mennyiségű (1:40) etanolos víz befecskendezése milyen hatással lenne az égésre.Bár lényegesen kevesebbet akkor sem fog fogyasztani a jelenleginél.
sorszám: 31659 (103719)
(előzmény: Keri, 2008-11-09 15:50:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-09 15:57:15
Nekem is fáj a térdem, de nem motorozástól. Néha váltani alig tudok, valamit tennem kell vele. A hideg viszont még nem hideg én is gurultam, persze csap picit, de ez még nem az igazi. Én a fagyok beálltáig szoktam motorozni, akkor is csak a jég miatt hagyom abba, ami vonz engem. Ha van a környéken jégfolt, én odamegyek és megcsúszom rajta. Fázni csak a kezem szokott, az is csak majd később, ugyanis síkesztyűt használok, az igen jól melegít, Mondjuk ha egy százast motorozok le 5 fok alatt, az arcom is fájni kezd, nyitot a bukóm, plexit sem használok a szemüvegem miatt, amit vezetéshez használnom kel.
sorszám: 31658 (103718)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-09 15:35:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 15:54:58
Amúgy szerintem te simán nem húzol neki csutkát mint én, ezért nem vetted észre
sorszám: 31657 (103717)
(előzmény: Keri, 2008-11-09 15:53:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 15:53:10
hát igen, a 115-ös mindent megmagyaráz :)
Bár kétségtelen, hogy fogyasztani nem tud sokat :)))
sorszám: 31656 (103716)
(előzmény: Árpád, 2008-11-09 15:40:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 15:50:48
de te nagyon szegényre kevered, hogy jó legyen a fogyasztás, ez pedig rontja a keverék kompresszió tűrését. Innen lehet meghallani ha kevés neki a benzin, mert hallhatóan keményebb a járása.
A hosszúmenetes gyertya is a kompresszió növelésen felül az öngyulladást vagyis a kompresszó tűrést csökkenti, pont úgy mint a kokszlerakódás ami beizzik és ha nincs szerencséd akkor a gyújtás elvétele után is jár a motor :)))
sorszám: 31655 (103715)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-09 15:35:45)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-09 15:40:19
Szerintem is így van. Ráadásul ha gyújtás gond lenne, az impulzívebben jelentkezne szerintem, nem gyorsulás lassulásokban, hanem vagy rángatás szerüen, vagy még inkább a hangján lehetne hallani az egyenetlen járást és teljesítmény csökkenést tapasztalni.Szerintem.Ja, egyébbként most az enyém visszavett naftánál nem lassul, gyorsul ha tartom a gázt, hanem mintha gyengén gyorsulna. Ha ráhuzod a gázt nem is annyira rángat, mint inkább lehörög. De ezt jobban le tudnád írni, én csak messziről hallottam a hangot, én nem rángattam a bajszát.:) De ne felejtkezz el az emberbarát fogyasztásról.:) Amúgy nem annyira a benzinszint a hibás, de még csak nem is a tűállás. Tegnap néztem megint, mert nem tetszett a dolog. ha jól látom a beütést, 115-ös a főfúvoka.:) Érdekes dolgok történtek ezzel a motorral, vagy nagyon rossz évem volt az idei, hogy tavasztól csak most vettem észre.:)
sorszám: 31654 (103713)
(előzmény: Keri, 2008-11-09 13:28:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-09 15:35:45
Nagyobb előgyújtással jobban detonál a motor.A hosszúmenetű gyertyával hasonló eredményt érhetünk el, mint korábbi idópontra állított gyújtással.Nekem a legsímábban a 125ös henger 150-es fejjel járt.Persze gyenge volt.A 150-es henger 125-ös fejjel 95-ös benzinnel már 60-nál kezdett kissé morajlani, 100-as benzinnel, etanol-benzin keverékkel tökéletesen működött.
Most kerültem egyet a Suzuki Ecoval.35-tel száguldoztam, rövid az áttétel, így is 4000 felett forog, de 2 személlyel is tudja az óra szerinti 40-et.Nem rossz, de kanyarokban túl lassú, vagy a kanyar íve túl nagy.Be kellene építeni az első kerékagyba egy elektromotort.Vagy egy Simson hengerét forgattyúsházzal.
El is kezdett fájni a térdem.Hideg van már motorozni.
sorszám: 31653 (103712)
(előzmény: Árpád, 2008-11-09 15:18:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-09 15:18:54
Azt hiszem, kezdelek érteni. Ha jól értelmezem, azt mondod, a kopogásos égéskor az égésnek két fázisa van: A szikrára indul az egész, majd a egés során annyira megnő a nyomás a keletkezett gázok miatt, hogy tovább már ugrásszerúen meggyorsul, azaz nem az eredeti égés terjed tovább, hanem egyszere gyullad meg minden. Erre valóban nem gondoltam, logikusnak hangzik, és igaznak is.Engem meggyőzött.Eddig azt hittem, a kopogásos égés során már az elejétől az egész gyullad egyszerre az öngyulladástól. De belátom, hogy valóban meg kell ezt előznie egy olyan állapotnak, ahol csak égés közben áll elő az öngyulladási nyomás a keletkező gázok miatt. Ha jól értem a dolgot.
sorszám: 31652 (103711)
(elözmény: Árpád, 2008-11-09 12:45:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 13:28:29
Nem, illetve nem elsősorban.
Túl sok az üzemanyag, ami nem baj, mert ha elveszel belőle akkor gyorsuláskor viszont elszegényednek és akkor rángatna.
Be kell állítani egy optimális arányt a két negatív jelenség között.
Jobb karbival ez a jelenség nem mutatkozik. A gyorsító fúvóka pl ennek a jelenségnek a kiküszöbölésére van.
sorszám: 31651 (103710)
(elözmény: Árpád, 2008-11-09 13:03:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-09 13:23:22
A belebegésre csak annyit, hogy a Skodám 7000-et forgott és fordulatonként 2* gyújtott, vagyis annyiszor szakított meg mintha a Jawa vagy MZ 14000-et forogna. Az MZ megszakítója ráadásul könnyebb, rövidebb, alapvetően jobban bírja a nagy fordulatot mint a Jawaé (ugyan az mint a Skodán) Tehát ilyen problémával nem kell számolni.

Az elektrónikus erősebb az általad leírt okok miatt.

Az előgyújtásban viszont tévedsz szerintem. A túl nagy előgyújtás okoz kopogást.
sorszám: 31650 (103708)
(elözmény: Árpád, 2008-11-09 11:58:38)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu