:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
LED-el kapcsolatban még anyit, hogy könnyebben is meg lehet oldani a ledes helyzetjelző kérdést. Bemész egy autós boltba viszed magaddal a régi helyzetjelző izzódat, lepakolod az eladó elé és azt mondod: " ilyen foglalatú LED-es izzót szeretnék". Az eladó abban a pillanatban lepakol eléd kb 4 fajtát, (piros, kék, fehér, sárga). Kivállasztod a legmegfelelőbbet és kb 500Ft-ért már magadénak is tudhatsz 2db LED-es helyzetjelző izzót. Miért 2-őt? Mert párba adják, autókhoz készült. Otthon nincs más dolgod mint kivenni a régi izzót, betenni a LED-eset és már műkszik is a dolog...
nem akarlak bántani de a kék,piros,borostyán,ezek hatósági jelzések színei ezért engedély kötelesek.Ha ilyen papírod nincs,elég keményen meg tudnak büntetni.nem is olyan rég haverom kapott egy kölcsön autót,egyrészt nem tudta hol a forgalmi..a a napellenzőban volt mint később megtudta,de nem ez a lényeg.Azért intették le mert nem használt indexet,átnézték a kocsit,és a neon meg a kék led helyzetjelző miatt 50-150000ft-ig terjedő feljelentés és 3pont a jogsiból,a srácnak mázlija volt mert meg tudta hívni a rendőröket,így egy tizesbe fájt neki ez a kis lámpa:D
szóval csak óvatosan!
most nem piszkálódásból,de nagyon vigyázz vele,mert ha leteszed valami nem túl biztonságos helyre,nehogy egy kisebbségi lenyúlja a dobot,aztán kipu nélkül kell menned haza:DDD
bőven
én 30ezerrel szoktam számolni, de ha kíméletesen hajtod akkor többet is elmegy
Sziasztok.
Szerintetek egy koyo főtengelyfelujitó szettel,átlag felhasználás és körűlmények melett kb hány km lehett megtenni ujbóli blokszéthuzás nélkül?ha 10 -15e megvan?
valóban stihl!:) én a targoncát találtam hirtelenjébe, az viszont still. hát gőzöm sem volt hogy nem egy és ugyanaz a cég:D
kipufogón gondolkodok:P.. már-már szinte fáj is.
Ah ismét egy tájékozatlan ember.:) Én a jawára akartam az arany kipuffot.:)
De Keri észrevétele jelentőssen csökkentette a lelkesedésem. :) Lehet hogy maradok az eddigi színél. Jól muatat a sáros rozsda színü puffancs is.:)))
Fekete Pákó a barátod? :)
Még néhány nap, és már színes neonokat is tesztek szegény MZ-kre.Én pedig ledes lámpákat a helyzetjelző helyett, hogy takarékoskodjak az árammal.
Te dolgod ha aranyozott motort akarsz, de szerintem ezzel már komoly esélyed lenne a meleg motorosok klubjában is :)))))
Amúgy én fekete párti vagyok, csak amit nem lehet festeni az legyen króm :)
Ez komoly :))))
Bár én mindenféle extra nélkül is nagyon féltem a drágámat.
:P
Szakál egy ilyen motorral nyerte meg a motorépítő versenyt idén és tavaly. Szóval, úgy nézne ki.
Van egy áthidaló megoldás. Vékony sárgaréz lemezzel borítom a bádog kipufogót. A látvány ugyanaz lesz, és a tolvajt is könnyen megtalálom utánna. Csak figyelnem kell a helyi kissebség arcát. Amelyiken rádermett csalódást látok, az volt a tolvaj.:))))))
Jó dolog a sárgaréz pufogó, csak tényleg ellopnák :)
Hmm... értem, amit írtál, de valóben ehhez egy ügyeskezű barát is kell.
De szerintem meg fogom lépni.
Mindenem kék-fekete, és szeretném, ha kék ledem is lenne :)
Köszönöm a segítséget! ;)
Ha azt mondod hogy tetszik neked sárgaréz kipuff, akkor elárulom, hogy tedd be a ledet.:)
Nojó, úgyis, ha nem mondod... :)
Szóval legtöbbször nem kék ledet, hanem kék izzót, vagy halogént, vagy akármit tesznek be.De ha te kék ledet akarsz betenni, azt talán a következő módon hajthatod végre: A led két lábára ráforrasztassz egy-egy vezetéket. ráhuzol a forrasztásokra egy egy zsugor cső darabot. Ha ezt megmelegíted, rázsugorodik . Ezután szerzel egy akkora gumidugót, amekkora e helyzetjelző lámpa likja a búrán. Fursz bele két lukat, ebbe belehúzod a két vezetéket úgy, hogy a led a dugóhoz szoruljon. Ezután az egyik vezetékre megint ráhózol egy zsugorcső darabot, majd forrasztassz á egy ellenállást. forrasztás után megint megy a cső a forrasztásra. Melegítés. Ellenállás másik lábára vezeték forrasztása, cső, stb. Ezután az egyik vezetéket a földhöz érinted, a másikat a helyzetjelző lámpa fezetékéhez. A gyújtás kapcsoló helyzetjelző állásba, Ha világit a led, a két vezeték összekötése, a ledről jövő másik vezeték fixen földre kötése. Ha a led nem világit, a vezetékek megcserélése, aztán előről a próba. Ha végre világit a led a helyzetjelző helyett, akkor a gumidugó bedugása a búrába. Az ellenállás a led adataitól függ, de 1 kiloohmos álltalában jó, legfeljebb nem világít teljes erővel a led.
Ha nem vagy elektronyikában járatos, akkor célszerű keresni egy megfelelő barátot.:)
Én már viszont régen felfigyeltem rájuk.:) Ide egy halálfejes szmájli kellene, de nincs :)
Hogyan lehetne egy színes ledet beépíteni az első lámpa lámpabúrájába?
Szeretnék egy kék ledet odatenni, egyszer láttam egy mz-n és nagyon megtetszett.
Lehet ez egy nagyon egyszerű dolog, de legalább újra tanulhatok valamit :) :P
Sárgaréz kipufogó +E85=pálinkafőző? :)
ÓÓÓ sárgaréz kipufogó :-)
A rétinégerek hamar felfigyelnének a motorodra ;-)
Hali
Keresnék 18 as ETZ tárcsafékes első felnit (lehet ETZ vagy TS első 18 as) ami nem üt, nincs szétverve, és nincs benne 8as. Ha csak felniráf van, az is érdekel, de egy komplett első felni jobb lenne! Akinek lenne eladó, kérem irjon mailt! szabbensz@citromail.hu
Köszönöm
Persze aluminiumja válogatja.Annak idején kértem a gyárban a szakiktól alu lemezt. A vicces fiuk adtak olyant, ami megette a vasfűrészem.Valami titánnnal meg még valamivel ötvözött alu volt. :)
De a spec ötvözetek közúl sok még nehezebben hegeszhető, mint a síma alu, mert magnéziumot is tartalmaz. Néha még védőgázas ívhegesztésnél is kigyulladnak,:) De ami komoly, hogy a hegesztendő felületek védőgáznál is gyakran oxidálódnak, elég szar varatok tudnak így keletkezni. De nem vagyok hegesztő szakember. Ami viszont továbbra is gyanús nekem az a só, amit kis hazánkban az útra szórnak. Még a kromot is megtámadja. Egy külföldi, pláne sport motort nem készítenek fel ilyesmire.
Viszont ha magam csinálnék kipufot, érdekes anyagot választanék. Kezd a króm uncsi lenni. Kipróbálnám egyszer hogynéz ki a motor, ha a máshol kromozott felületek sárgarézből készülnek. Mivel könnyű vagyok, nem is száguldozok, utast se viszek, egy kis plusz súly elviselhető. Szerintetek esztétikailag hogy nézne ki a sárgaréz, gyakran szidolozva, szépen, aranylón csillogva? Mondjuk valami sötét , viszonylag meleg kék színü festés mellett?
Sziasztok!
A pufogó téma továbbra is érdekel, örülök, hogy ennyi ötletet láthatok.
Képzeljétek délután nem bírtam magammal és mentem egyet.
Kb 70km-ert mehettem, nagyon jó volt.
Csak a kezem fagyott meg, amire hazaértem...de a lemenő nap látványa és a motorozás mindent megért!
Remélem hasonlóan jó napotok volt! :)
Sportmotorokra is csinálnak alu dobot.
Ja lehet aluból is csinálni, de azt nehezebb szépen hegeszteni, meg könnyebben horpad.
NEM STILL!
http://szotar.sztaki.hu/dict_search.php?O=HUN&flash=&E=1&sid=e6f2471f19176b9e16c0b93b35857509&vk=&in_form=1&L=ENG%3AHUN%3AEngHunDict&W=still&M=1&P=0&C=1&T=1
STIHL!
Én kipróbáltam a Stihl és a Husqvarna 2T olaját, éa a Husky olajjal jobban ment a gép, érezhetően csökkent a súrlódás, azonos gázzal gyorsabban mentem, és csökkent a fogyasztás.
A szokott agályoskodásom....
Nem lesz túl meleg az alu kipuffnak? Nem fog gyorsan kiégni? Nem tudom, hol szoktál motorozni, de nem fogja a só kirohasztani tavasszal, esetleg tél elején? Nem eszi meg belülről a füstgázban lévő csomó agresszív anyag?
Kóracél szerintem rohad nehéz.. már a síma gyári is az. amúgy most mondta egy haver, hogy alulemezből kéne kiput csináltatni. esküszöm, én a peregyre megcsináltatom. kerűljön sokba, kit érdekel, azt aztán annyiszor políroztatom fel, évente vadi új szerű kipum lesz:D
ha megoldható, akkor szétvágom a dobomat a rákba, mindent lemérek mm-re azt legyártatom. csak egy ép furulyarendszer kéne. mert az rohadt bonyolúlt.
Miértis ne csinálhatnám azt amit akarok a saját (apám) pincéjében?
Fólia sátorban csináltam, mert drága a csiszolópor, így pedig sokszor fel lehetett használni.
A sütő miatt pedig legfeljebb anyám reklamálna, de ő nem tudott róla :DDD
sorszám: 31721 (103795)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-09 23:42:15)
17000? ba...ák+
Ennyiért inkább rozsdamentes acélból csinálom, arról még króm sem pattog le, mert az egész abból van.
Na ha nagyon munka nélkül leszek akkor szénné keresem magam ebből :)
sorszám: 31720 (103794)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-09 23:25:23)
és azt mesélte az illető hogy menyit használta olyan olajjal? tuti hogy nem. de nyugodtan használd azzal. a still gépekbe a gyár előírja a spec olajat, mert azokban a gépekben nincs helye koksznak(azonnal teljesítményesés, és egyéb motorkárosodás várható). és garantálni akarják, az "egészséges" használatot. meg hogy a katalizátor nélküli gép kipufogójától kb 50 centire lévő "légző nyílásod" nem fog mindenféle olajból hátramaradt károsanyagot beszívni. az MZ be meg a kis fordulatú motorokba meg pont ezért nem való! kiválóan elég, sőt, a benzinhez hozzákeverve néhány napon belűl már elveszti a kenőképességének javát! nyugodtan menj egy still üzletbe és érdeklődj a keverésről azt fogják mondani, hogy közvetlen a használat elött keverj, és lehetőleg csak anyit amennyit előre láthatólag elhazsnálsz.de lehet kisérletezni tovább. önts ki belőle egy tányérba egy kupkanyit , és rakd ki a napra. 2 napon belűl már csak valami mocsok marad belőle. unokatesóm egy vadi új yz250 yamahát 7 üzemóra alatt kivégztett vele. az az olaj akkor ken csak eleget, ha tartósan tőgázt adsz, hiszen a still gépek kezelési útmutatója is írja: "kerűljük a részterhelést, és a tartós alapjáraton való járatást. a gép melegítési ideje fél perc. az MZ mennyire melegszik meg fél perc alatt? jéghidegből felmelegszik hideggé:D... és hogy használjukáltalában a gépet, félgáz, negyedgáz, motorfék.. stb. tőgáz csak gyorsításkor fordúl el, akkor se ez az általános. egyébként jól veszed észre.. a still olajjal hajtott gép jobban megy, mert nincs ami gátolja az égést. egy szó mint 100, az az olaj akkor ken ha tartósan bejut a motorba, ahogy megszünik az utánpótlás, a kenés rögtön nagymértékben romlik. és hosszabb motorfék üzembe teljesen kitisztúl a csapágyakból. a fordulatszámnak meg semmi köze a kenés igényhez. a kenésigény a használati módtól, és a motor kialakításától függ.
Az igazi motoros csajokkal nincs is semmi bajom.
Csak a bugyimat kivillantom és feszítek a hátsó ülésen, mert a plázába megyünk a barátommal, a piros motorral típusú lányokat nem :)
:P
Mondtam én, hogy az olaj téma érdekes indulatokat szül!
A láncfűrész olaj tényleg nem motorkerékpárba való, hiába pörög a láncfűrész, mint szélkakas a viharban.
Ettől függetlenül már én is használtam az MZ-be. Pár éve egy mezőgazdasági nagykerben vettem 4500Ft/5liter áron makita olajat és el is használtam.
De nem az olaj jó, hanem a MZ igénytelen.
Azért vannak motoros csajok szép számmal. Igaz, akikkel én találkozni szoktam, azok inkább az időssebb generációból származnak.Hozzá kell tennem, nem is ügyetlenek. A piros motorrol jut eszembe, azok a nők, akikkel együt szoktam gurulni nem ilyenek. Nem akarnak férfinak látszani, de a női mivoltukat sem játszák túl. Egyetlen női külsőségről tudok beszámolni. Az egyikük háttsó ülésén egy Garfield ácsorog.:)Nekem tetszik. :)
Kedves Waresz. Egy "hülye barom állat" nekem is azt javasolta, hogy Still olajat keverjek a benzinhez. Merthogy ő is azzal járt és nézzem csak meg milyen állapotban van a motor. Igaza van. A motorban amit tőle megvettem kb 24. ezer km volt. Ezt tuti, hisz egyetlen egy csavaron sem látszódott, hogy piszkálva lett volna! Még a gyújtásállító csavaron sem, és nagyon jól ment a kipróbálás alkalmával. Mikor a fickótól megvettem a motort egy 17-es kulcsot se tudott adni, hogy a tükröt meghúzzam, azaz nem volt szerszámja sem, hogy piszkálja a motort. Tehát, a Still olaj adatlapján szereplő szövegnek hiszek: >Szintetikus motorolaj, kétütemű motorokhoz.<.. Nem csak láncfűrészhez, nem csak fűnyíróhoz. És csak gondolj bele, ha a 12ezret pörgő láncfűrészhez megfelelő kenést biztosít az olaj akkor a 6 ezret pörgő MZ-hez is kiválló. És tényleg nem anyira büdös, és tényleg nem anyira füstöl és tényleg nem rakódik le anyi koksz mint egy olcsóbb olajjal. De nem muszály Still olajat használni, lehet Shell Advanced szintetikus olajat is, azzal is hasonló reakciók fognak lejátszódni...
Nos engem ez annyira nem is zavar :)))
Persze vannak rendes lányok, de van egy típus , akit nem tudok elviselni.
A : Milyen a motorod? Piros? -> ez a típus nekem túl cicababás :)
És néha még ők is motorosnak merik hívni magukat, mert a pasijuknak mondjuk piros motorja van :)
De a rendes motoros csajokkal én is jóban vagyok :)
Sajnos nekem Pest tényleg nagyon messze van.
Kb 10ezer a benzinköltségem, ha felmegyek. De vonattal is kb 4-5ezer.
Szerintem hőálló lakkal fogom én is kipofozni a pufogómat.
De köszönöm, megjegyzem magamnak a helyet! ;)
sorszám: 31713 (103784)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-09 23:25:23)
LÁNCFŰRÉSZ OLAJ. én inkább tiszta benzinnel járnék:D... de komolyan. nehogy valakinek megfordúljon a fejébe, hogy ilyen könnyen bomló teljesen koksz és szagmentesmentes szart rakjon a motorjába! az az olaj tőgázra van kitalálva, és aránytalanúl nagy fogyasztásra. meg arra hogy ne fájjon a gépkezelőnek a feje este, a bűztől, és hogy ne füstöljön a gép. egy komám most fingatta ki a restaurált trabantját 4800km alatt(80nál többet nem is ment). mert hogy valami hülyebaromállat azt ajánlotta hogy tankoljon still olajat. nekünk a legjobb a mol SPrint és kész. normális motorállapotok, és beállítások mellett nem füstől, kellően elég, és nem rakódik le káros mértékben(nem mellékes: olcsó is). és ha előtte pl: prista 2Tvel járt. mielött átállna, vegye ki a gyertyát, forgassa körbe a blokkot, és füleljen. shhhí-shhúúú-shhhí-shhú. majd 1000 km után sprinttel csinálja meg ugyanezt..az eddigi sikáló hangból finoman csúszó, füttyögő hangot fog hallani(betűkkel nem tudom igy fél egy körül kifejezni:D). de amugy egy tank után már hallhatóan csöndesebb a gép.
pontosan nem tudom milyen hosszú a 251es kipufogója, de aránytalanúl rövid:D. vedd le a kiscsúzliról a dobot, és próbáld rá a gépre. az kb olyan hosszú. tán még hosszabb is.
nesze nektek kis fogyasztás:D! anno a warbiba csináltam 180as fúvókát is:D áttoltam az 1,8mm-es fúrón a fúvókát azt uzsgyi:D jelenleg a kéttorkúba egy 130as és egy 140es van. így jó. 30 litert biztos megeszik, ha meghajtom. de az élmény kisebb fogyasztással nem jön létre.. már mondtam itt az eszesrobinak, hogy addig kisérletezik a vizes etanollal, meg mindenféle baromsággal, míg megszorúl a gép főtengelye. (csak kisérletezik...:D nem adja fel:D) az aztán az igazi vezetési élmény. mondjuk 100nál egy előzés közbe, véééééééé-vvvrroppppppp.:D:D:D:D én is jártam hófehér gyertyával.. meg is lett az eredménye.ha jó a kis MZ akkor az 3 liter körül el kell menjen(2,4-3,5) ha jó a nagy MZ akkor az 5liter körül(3,5-6,5) ha ennél kevesebbet eszik akkor valahol már károsodik, és mellette persze nem nyújtja azt amit tud. hengerfej leszedegetés helyett meg szedj inkább diót:D. az sokkal több pénzt hoz a konyhára:D.én mióta összeraktam a gépet, azóta hozzá se nyúltam. szerintem ez az élmény. megy, csöndes, nem vibrál, nem rázkódik, jól fogyaszt. és tudom hogy 5 év múlva is ugyanilyen lesz a gép.:) amit a benzinen megspórolsz, azt drága és egyben teljesen felesleges olajra költöd. mol Sprintet bele.
Laci ezt a homokfúvást otthon csináltad?
és nem jelentett fel senki? engem itt a társasházba már rég lelőttek volna,már azért is ugattak hogy fent tároltam tavaly a mocit.egyébként ugyanolyan a sütő mint a mienk:D én is a ford hengerfejet abba rotyogtattam,mert a szelepvezetők miatt fel kell melegíteni
hát igen elég kevés motoros lány van:S
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
tudom hogy Kaposvár környéki vagy de azért leírom,Pesten kaptam egy címet,a IX.kerületben a soroksári úton közel a közvágóhíd HÉV végállomáshoz,ott van egy galvanizáló üzem,csak az ottani árakat mondom,a trophyra a hátsó lámpaburkolat 2000,teló porvédő 2000\db,mivel 2 részből áll egy ez azt jelenti hogy 4000pénz egy db komplett porvédő krómozása.Tavaly érdeklődtem a kipu miatt és tisztítással mindennel együtt 17000et mondtak,ez az igazán elszántaknak megér ennyit,nekem sajnos nem volt ennyi pénzem rá,ezért csak kiégettem acetilénnel,azt viszlát,szép színes lett,de egy idő után ahol lepattant a króm elkezdett rozsdásodni emiatt fújtam le matt fekete hőállóval.Nem néz ki rosszul,de a krómmal jobban mutatna.
Sziasztok! Nem tud valaki Hatvan környékén valami jó fülű motorszerelőt,aki tudná diagnosztizálni,hogy mi baja lehet a kisETZ-nek?
:P :)
Nekem nem csak a segítőkészségetek esik ilyen nagyon jól.
Nagyon jó érzés, hogy általában én vagyok itt az egyetlen lány...és így kellemes férfitársaságban vagyok, kicsit több figyelmet is kapok :)
( ez rímelt :) )
Nekem ez nagyon jól esik! Köszönöm nektek! ;)
hmm ez aranyos :D...de nekemis nagy élmény segitökész emberek társaságában lenni...
Zozy remélem, hogy még jó idő lesz, vagy inkább ajánlom :) Sokat szeretnék még menni idén és engem csak a hó és a jég fog megakadályozni ebben :)
Msn-en felvettelek, ha bármi van ott is tudunk akkor üzenni!
Keri szerintem polirozás lesz a dolog vége, na majd akkor...igen akkor olyan képet csinálok, hogy ihaj :)
Nagyon jó a kép, de nem tudom...vajon nekem hogy állna az ilyen mértékű kosz? :)
Aranyosak vagytok, de nem fog senki sem lenyúlni :) Örülök, hogy a tagja lehetek ennek a csapatnak. Nagyon jó érzés köztetek lenni! ;) :)
erről jó topic is lehetne: Hogy csináljunk mz-ből lácfürészt és milyen olajat tegyünk bele? télleg senki nem tudja hogy milyen hosszú egy 251es kipufogója??az a fránya szépérzékem :)
demég hogy vághatja...bár akorse kell still olaj föleg ha nincsen pörgetve
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|