:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Jobban néz ki mint a rozsda :)
Semmi baj a feketével, gyakorlatilag ugyan az, csak a színe más. Viszont ha az kopik az feltűnőbb.
Aha. Tartósan randa.:))
Bár nem tudom, hogy marad meg a a félig meddig még kromozott felületen, de mi a baj a hőálló fekete festékkel?
Eléggé "műanyag króm" hatású a felület és nagyon sérülékeny, ráadásul, matt is. Szóval kipufogóra nem javaslom legfeljebb üdvözlőkártyák díszítésére jó.
Kipufogóra a kályhaezüst a tuti. Az sem szebb, de tartósabb.
1500-ért vettem 18 ledes spotot, 12V 1,3W.180Ft volt a tűs csatlakozó hozzá.4 darabból meglenne az első világítás.
Most is azzal világítok a gép billenytyűzetére.
A 15W-os kompakt fénycső 6W-ot fogyaszt 230V-ról.Kíváncsi vagyok, a 11W-os tudja - e a 4W fogyasztást.
Számomra a 12V-os világítás előnyösebb, mert az közvetlenül mehet az akkupakkról, míg a 230-asokhoz be kell kapcsolnom az invertert, ami 5-7W-ot felvesz a saját működésére(300W-os, 11e volt.Vagy a fali csatlakozóból fogyasztom az áamot.).
Olyan mint a füstölt hús a Tecoban. Mind a kettőtöl felfordul az ember gyomra.:)))
Mindenkinek köszönöm a Ledes tanácsokat! ;)
Mit szóltok a króm hatású
festékszórókhoz?
Gondolom semmit sem ér...ma láttam egyet 795Ft-ért :)
Aztamindenit!
Köszönöm, hogy felvilágosítottál.
Majd kigondolom még , hogy hogyan oldom meg a dolgot!
sorszám: 31759 (103850)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-11 07:15:44)
Na így viszont jó, amit én láttam spot pótlót, az 3W tényleges teljesítményü volt...azt nem merték ráírni, hogy mit helyettesít, mert szerintem jó ha 10W-os halogént lenyomta volna.
Sziasztok! nagyon rég, vagy talán sose írtam még ebbe a fórumba... amiért most mégis megteszem: pénzhiány.
kb másfél éve vettem két 250/2 trofit. ez két komplett motor, de atomokra széjjelbontva, letakarítva az olajsártól stb. mind a kettő papíros(két rendszám, két forgalmi) ha bárkinek bármi kell, szóljatok, vagy valami, vagy vigyétek el a kettőt együtt 100.000 ért! én 90 ért vettem, de egy jópár cuccot még beszereztem hozzá!!! 20/21-31-632!!!
Volt több fajta, de mind kb tizenvalahány Watt volt, meg kb 40-60W-ot helyettesít. 2 kivitelben, meleg és hideg fénnyel. Nem spot volt, hagyományos forma körberakva tükrökkel, meg ledekkel.
Jó nagy betűkkel rá volt írva, hogy 50 000 óra az élettartama.
Ami nem rossz, ha rendesen világít, de akkor is marha drága!
LED lámpa...amiket láttam LED-es lámpákat még elég hervadtak voltak.
SPOT szerü 5mm-es ledekből összerakva.
A Polus centerben van egy kirakat amiben csak ilyen van, de a halogénhez képest sehol nincs fényben.
Viszont most a chipcad.hu-n lehet kapni olyat ami 11Wot vesz fel 220V-ról Azt mondják hogy 60Wos izzóval ér fel a fénye. Ez nincs foglalatban csak maga a LED egyebépítve a hozzávaló áramkörrel, de 3000 körül van.
Sárgaréz polírozva olyan színű mint az arany.
Amcsiknál divat hogy arany színű krommal vonják be a dolgokat, de ez már nálam a rózsaszín Harley kategóriába tartozik :))
A viktoriánus gépek oxidos réz cuccai megint más téma, de ahoz díszes vésetek is kellenének különben tényleg csak pálinkafőző...bár biztos sokan vannak akikben ez a látvány is kellemes emlékeket ébreszt :D
Van egy orosz motorépítő, az csinált marha jó viktoriánus gőzgép hatásu chopert, de ő kovácsoltvas (szerü) szerkezetet használt.
5000ért valóban rohadt drága. 1-2ezerért mennek az ilyen cumók normális helyen.
A réz, meg az arany azért nem ugyanaz!
Az arany, az szerintem gagyi hatást kelt, míg a réz kipufogó és egyéb réz alkatrészek nagyon állatul néznek ki. Olyan viktoriánus beütésük van. Bár, lehet, hogy csak nekem van ilyen érzésem, mert én szeretem a gőzgépeket. Meg a pálinkafőzőket... :-)
Lehet, hogy az arany is jól nézne ki, de nem arany színű, hanem arany!!! :-D
A ledes lámpák engem is érdekeltek, egyszer ki akartam cserélni minden izzót ledre, de nem volt olyan indexrelém ami ezt tolerálná. Így megbukott a mutatvány, jellemző módon neki sem álltam.
Minap voltam barkácsboltban és láttam ledes lámpát, rendes menettel, 230V-os. A régi izzó helyére betekerhető.
A pultnál voltak kipakolva, azt mondta az eladó, hogy ez a jövő fényforrása!
Gondoltam veszek egyet, de miután kiderült, hogy majdnem 5000 Ft megállapodtunk, hogy ez tényleg a jövő fényforrása... :-)
Pedig kíváncsi lennék mit tud!
ez így túl egyszerű :))))
Elmennek a búsba ezek a zsebpénzre utaztak akkor, mert max kivetetik a kék helyzetjelzőt normál esetben, de inkább nem foglalkoznak vele, főleg nem csóró motorossal.
Amúgy meg a borostyán színt használhatod, de az csak kukásautón néz ki jól :))
sorszám: 31750 (103831)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-11 07:15:44)
LED-el kapcsolatban még anyit, hogy könnyebben is meg lehet oldani a ledes helyzetjelző kérdést. Bemész egy autós boltba viszed magaddal a régi helyzetjelző izzódat, lepakolod az eladó elé és azt mondod: " ilyen foglalatú LED-es izzót szeretnék". Az eladó abban a pillanatban lepakol eléd kb 4 fajtát, (piros, kék, fehér, sárga). Kivállasztod a legmegfelelőbbet és kb 500Ft-ért már magadénak is tudhatsz 2db LED-es helyzetjelző izzót. Miért 2-őt? Mert párba adják, autókhoz készült. Otthon nincs más dolgod mint kivenni a régi izzót, betenni a LED-eset és már műkszik is a dolog...
nem akarlak bántani de a kék,piros,borostyán,ezek hatósági jelzések színei ezért engedély kötelesek.Ha ilyen papírod nincs,elég keményen meg tudnak büntetni.nem is olyan rég haverom kapott egy kölcsön autót,egyrészt nem tudta hol a forgalmi..a a napellenzőban volt mint később megtudta,de nem ez a lényeg.Azért intették le mert nem használt indexet,átnézték a kocsit,és a neon meg a kék led helyzetjelző miatt 50-150000ft-ig terjedő feljelentés és 3pont a jogsiból,a srácnak mázlija volt mert meg tudta hívni a rendőröket,így egy tizesbe fájt neki ez a kis lámpa:D
szóval csak óvatosan!
most nem piszkálódásból,de nagyon vigyázz vele,mert ha leteszed valami nem túl biztonságos helyre,nehogy egy kisebbségi lenyúlja a dobot,aztán kipu nélkül kell menned haza:DDD
bőven
én 30ezerrel szoktam számolni, de ha kíméletesen hajtod akkor többet is elmegy
Sziasztok.
Szerintetek egy koyo főtengelyfelujitó szettel,átlag felhasználás és körűlmények melett kb hány km lehett megtenni ujbóli blokszéthuzás nélkül?ha 10 -15e megvan?
valóban stihl!:) én a targoncát találtam hirtelenjébe, az viszont still. hát gőzöm sem volt hogy nem egy és ugyanaz a cég:D
kipufogón gondolkodok:P.. már-már szinte fáj is.
Ah ismét egy tájékozatlan ember.:) Én a jawára akartam az arany kipuffot.:)
De Keri észrevétele jelentőssen csökkentette a lelkesedésem. :) Lehet hogy maradok az eddigi színél. Jól muatat a sáros rozsda színü puffancs is.:)))
Fekete Pákó a barátod? :)
Még néhány nap, és már színes neonokat is tesztek szegény MZ-kre.Én pedig ledes lámpákat a helyzetjelző helyett, hogy takarékoskodjak az árammal.
Te dolgod ha aranyozott motort akarsz, de szerintem ezzel már komoly esélyed lenne a meleg motorosok klubjában is :)))))
Amúgy én fekete párti vagyok, csak amit nem lehet festeni az legyen króm :)
Ez komoly :))))
Bár én mindenféle extra nélkül is nagyon féltem a drágámat.
:P
Szakál egy ilyen motorral nyerte meg a motorépítő versenyt idén és tavaly. Szóval, úgy nézne ki.
Van egy áthidaló megoldás. Vékony sárgaréz lemezzel borítom a bádog kipufogót. A látvány ugyanaz lesz, és a tolvajt is könnyen megtalálom utánna. Csak figyelnem kell a helyi kissebség arcát. Amelyiken rádermett csalódást látok, az volt a tolvaj.:))))))
Jó dolog a sárgaréz pufogó, csak tényleg ellopnák :)
Hmm... értem, amit írtál, de valóben ehhez egy ügyeskezű barát is kell.
De szerintem meg fogom lépni.
Mindenem kék-fekete, és szeretném, ha kék ledem is lenne :)
Köszönöm a segítséget! ;)
Ha azt mondod hogy tetszik neked sárgaréz kipuff, akkor elárulom, hogy tedd be a ledet.:)
Nojó, úgyis, ha nem mondod... :)
Szóval legtöbbször nem kék ledet, hanem kék izzót, vagy halogént, vagy akármit tesznek be.De ha te kék ledet akarsz betenni, azt talán a következő módon hajthatod végre: A led két lábára ráforrasztassz egy-egy vezetéket. ráhuzol a forrasztásokra egy egy zsugor cső darabot. Ha ezt megmelegíted, rázsugorodik . Ezután szerzel egy akkora gumidugót, amekkora e helyzetjelző lámpa likja a búrán. Fursz bele két lukat, ebbe belehúzod a két vezetéket úgy, hogy a led a dugóhoz szoruljon. Ezután az egyik vezetékre megint ráhózol egy zsugorcső darabot, majd forrasztassz á egy ellenállást. forrasztás után megint megy a cső a forrasztásra. Melegítés. Ellenállás másik lábára vezeték forrasztása, cső, stb. Ezután az egyik vezetéket a földhöz érinted, a másikat a helyzetjelző lámpa fezetékéhez. A gyújtás kapcsoló helyzetjelző állásba, Ha világit a led, a két vezeték összekötése, a ledről jövő másik vezeték fixen földre kötése. Ha a led nem világit, a vezetékek megcserélése, aztán előről a próba. Ha végre világit a led a helyzetjelző helyett, akkor a gumidugó bedugása a búrába. Az ellenállás a led adataitól függ, de 1 kiloohmos álltalában jó, legfeljebb nem világít teljes erővel a led.
Ha nem vagy elektronyikában járatos, akkor célszerű keresni egy megfelelő barátot.:)
Én már viszont régen felfigyeltem rájuk.:) Ide egy halálfejes szmájli kellene, de nincs :)
Hogyan lehetne egy színes ledet beépíteni az első lámpa lámpabúrájába?
Szeretnék egy kék ledet odatenni, egyszer láttam egy mz-n és nagyon megtetszett.
Lehet ez egy nagyon egyszerű dolog, de legalább újra tanulhatok valamit :) :P
Sárgaréz kipufogó +E85=pálinkafőző? :)
ÓÓÓ sárgaréz kipufogó :-)
A rétinégerek hamar felfigyelnének a motorodra ;-)
Hali
Keresnék 18 as ETZ tárcsafékes első felnit (lehet ETZ vagy TS első 18 as) ami nem üt, nincs szétverve, és nincs benne 8as. Ha csak felniráf van, az is érdekel, de egy komplett első felni jobb lenne! Akinek lenne eladó, kérem irjon mailt! szabbensz@citromail.hu
Köszönöm
Persze aluminiumja válogatja.Annak idején kértem a gyárban a szakiktól alu lemezt. A vicces fiuk adtak olyant, ami megette a vasfűrészem.Valami titánnnal meg még valamivel ötvözött alu volt. :)
De a spec ötvözetek közúl sok még nehezebben hegeszhető, mint a síma alu, mert magnéziumot is tartalmaz. Néha még védőgázas ívhegesztésnél is kigyulladnak,:) De ami komoly, hogy a hegesztendő felületek védőgáznál is gyakran oxidálódnak, elég szar varatok tudnak így keletkezni. De nem vagyok hegesztő szakember. Ami viszont továbbra is gyanús nekem az a só, amit kis hazánkban az útra szórnak. Még a kromot is megtámadja. Egy külföldi, pláne sport motort nem készítenek fel ilyesmire.
Viszont ha magam csinálnék kipufot, érdekes anyagot választanék. Kezd a króm uncsi lenni. Kipróbálnám egyszer hogynéz ki a motor, ha a máshol kromozott felületek sárgarézből készülnek. Mivel könnyű vagyok, nem is száguldozok, utast se viszek, egy kis plusz súly elviselhető. Szerintetek esztétikailag hogy nézne ki a sárgaréz, gyakran szidolozva, szépen, aranylón csillogva? Mondjuk valami sötét , viszonylag meleg kék színü festés mellett?
Sziasztok!
A pufogó téma továbbra is érdekel, örülök, hogy ennyi ötletet láthatok.
Képzeljétek délután nem bírtam magammal és mentem egyet.
Kb 70km-ert mehettem, nagyon jó volt.
Csak a kezem fagyott meg, amire hazaértem...de a lemenő nap látványa és a motorozás mindent megért!
Remélem hasonlóan jó napotok volt! :)
Sportmotorokra is csinálnak alu dobot.
Ja lehet aluból is csinálni, de azt nehezebb szépen hegeszteni, meg könnyebben horpad.
NEM STILL!
http://szotar.sztaki.hu/dict_search.php?O=HUN&flash=&E=1&sid=e6f2471f19176b9e16c0b93b35857509&vk=&in_form=1&L=ENG%3AHUN%3AEngHunDict&W=still&M=1&P=0&C=1&T=1
STIHL!
Én kipróbáltam a Stihl és a Husqvarna 2T olaját, éa a Husky olajjal jobban ment a gép, érezhetően csökkent a súrlódás, azonos gázzal gyorsabban mentem, és csökkent a fogyasztás.
A szokott agályoskodásom....
Nem lesz túl meleg az alu kipuffnak? Nem fog gyorsan kiégni? Nem tudom, hol szoktál motorozni, de nem fogja a só kirohasztani tavasszal, esetleg tél elején? Nem eszi meg belülről a füstgázban lévő csomó agresszív anyag?
Kóracél szerintem rohad nehéz.. már a síma gyári is az. amúgy most mondta egy haver, hogy alulemezből kéne kiput csináltatni. esküszöm, én a peregyre megcsináltatom. kerűljön sokba, kit érdekel, azt aztán annyiszor políroztatom fel, évente vadi új szerű kipum lesz:D
ha megoldható, akkor szétvágom a dobomat a rákba, mindent lemérek mm-re azt legyártatom. csak egy ép furulyarendszer kéne. mert az rohadt bonyolúlt.
Miértis ne csinálhatnám azt amit akarok a saját (apám) pincéjében?
Fólia sátorban csináltam, mert drága a csiszolópor, így pedig sokszor fel lehetett használni.
A sütő miatt pedig legfeljebb anyám reklamálna, de ő nem tudott róla :DDD
17000? ba...ák+
Ennyiért inkább rozsdamentes acélból csinálom, arról még króm sem pattog le, mert az egész abból van.
Na ha nagyon munka nélkül leszek akkor szénné keresem magam ebből :)
és azt mesélte az illető hogy menyit használta olyan olajjal? tuti hogy nem. de nyugodtan használd azzal. a still gépekbe a gyár előírja a spec olajat, mert azokban a gépekben nincs helye koksznak(azonnal teljesítményesés, és egyéb motorkárosodás várható). és garantálni akarják, az "egészséges" használatot. meg hogy a katalizátor nélküli gép kipufogójától kb 50 centire lévő "légző nyílásod" nem fog mindenféle olajból hátramaradt károsanyagot beszívni. az MZ be meg a kis fordulatú motorokba meg pont ezért nem való! kiválóan elég, sőt, a benzinhez hozzákeverve néhány napon belűl már elveszti a kenőképességének javát! nyugodtan menj egy still üzletbe és érdeklődj a keverésről azt fogják mondani, hogy közvetlen a használat elött keverj, és lehetőleg csak anyit amennyit előre láthatólag elhazsnálsz.de lehet kisérletezni tovább. önts ki belőle egy tányérba egy kupkanyit , és rakd ki a napra. 2 napon belűl már csak valami mocsok marad belőle. unokatesóm egy vadi új yz250 yamahát 7 üzemóra alatt kivégztett vele. az az olaj akkor ken csak eleget, ha tartósan tőgázt adsz, hiszen a still gépek kezelési útmutatója is írja: "kerűljük a részterhelést, és a tartós alapjáraton való járatást. a gép melegítési ideje fél perc. az MZ mennyire melegszik meg fél perc alatt? jéghidegből felmelegszik hideggé:D... és hogy használjukáltalában a gépet, félgáz, negyedgáz, motorfék.. stb. tőgáz csak gyorsításkor fordúl el, akkor se ez az általános. egyébként jól veszed észre.. a still olajjal hajtott gép jobban megy, mert nincs ami gátolja az égést. egy szó mint 100, az az olaj akkor ken ha tartósan bejut a motorba, ahogy megszünik az utánpótlás, a kenés rögtön nagymértékben romlik. és hosszabb motorfék üzembe teljesen kitisztúl a csapágyakból. a fordulatszámnak meg semmi köze a kenés igényhez. a kenésigény a használati módtól, és a motor kialakításától függ.
Az igazi motoros csajokkal nincs is semmi bajom.
Csak a bugyimat kivillantom és feszítek a hátsó ülésen, mert a plázába megyünk a barátommal, a piros motorral típusú lányokat nem :)
:P
Mondtam én, hogy az olaj téma érdekes indulatokat szül!
A láncfűrész olaj tényleg nem motorkerékpárba való, hiába pörög a láncfűrész, mint szélkakas a viharban.
Ettől függetlenül már én is használtam az MZ-be. Pár éve egy mezőgazdasági nagykerben vettem 4500Ft/5liter áron makita olajat és el is használtam.
De nem az olaj jó, hanem a MZ igénytelen.
Azért vannak motoros csajok szép számmal. Igaz, akikkel én találkozni szoktam, azok inkább az időssebb generációból származnak.Hozzá kell tennem, nem is ügyetlenek. A piros motorrol jut eszembe, azok a nők, akikkel együt szoktam gurulni nem ilyenek. Nem akarnak férfinak látszani, de a női mivoltukat sem játszák túl. Egyetlen női külsőségről tudok beszámolni. Az egyikük háttsó ülésén egy Garfield ácsorog.:)Nekem tetszik. :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|