:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
60/55W 12V. valóban nem nagy durranás, de bőven a használható szinten van(a 6V 35/35W HS1 pláne) ha valakit érdekel, van egy kész nyákom 3 csavaros hátsó lámpába(ingyen elvihető). 2 szezont tisztán lenyomtam LEDES lámpákkal. összesen két izzó volt a gépbe: 1. a töltésvisszajelző, 2. a fényszóró. azon kívűl: 16led irányjelzőnként(összesen 64), műszerfalvilágítás 12db visszajelzők 4db(1 a km órába, 3 a kormánykupakba mert TS-ről dumálok:P) hátsó lámpa 32db. első helyzetjelző 1db. összesen így 113db. AGYRÉM!:D:D:D a kedvemért, senki ne gondolkodjon ilyen f@szságon:D! ezek mind a kapható legnagyobb fényerejű ledek voltak, a lehető legnagyobb mértékben kihajtva. teljesen áttetsző fehér("tuning") búrák alatt.elektronikus irányjelző villogtatóval. nyílván stabilizálva volt minden. de nappal nagyon pocsékúl látszik. este annál mutatósabb,és láthatóbb, természetesen nagyon keveset fogyaszt az izzókhoz képest.de azon kívűl semmi előnye. műszer háttérvilágításnak MELEGEN AJÁNLOM! de máshova nem való. esetleg visszajelzőknek, első helyzetjelzőnek. többi helyre nem érdemes. ma olyan csúcsminőségű kisméretű halogén izzók léteznek, hogy teljesen felesleges ilyen ledes cuccon gondolkodni. inkább rendes elektronikus feszültségszabályzóra törekedjünk, ha még nem VÓNA.. akinek meg nem elég előre a 60/55 az vehet 100/80at vagy 140/100at. utóbbival viszont már meggyűlhet a vezetékezés és a foncsor(elszíneződik) baja(generátor még talán elbír vele.) nekem a peregybe már el van készítve a szénné skalpolt wartburg generátor, ez 42A-t tud. annyi világításom lesz amennyit nem szégyellek. előre tervbe van egy Trabant kristály("tuning")lámpa(RR tükrös sima üvegű lámptest)140/100W-os izzóval, és lentre a bukócsőre, két db házi készítésű ködlámpa: AR111
(http://www.orcharddirect.co.uk/shop/images/ar111.jpg )
tipusú 100W-os Spot kisromet lámpakarimába süllyesztve(mintha abba találták volna ki:D), egyik gyári üveggel, másik óraüveggel, mindkettő 8fokban sugárzó változat, egyik szúró, a másik ködfény.(természetesen egyszerre égnek) olyan lesz mint a V43-as:D:D Hangsúlyozom, nekem azért iylen fontos ez, mert leginkább éjszaka szeretek motorozni:)!
Tiszta STEAMPUNK lenne egy ilyen vas... :D :D
Az igazán igényesek nagyon durván néznek ki.
bowden berohadt, vagy megtört valahol.
Örülök, hogy a ledes témából ilyen jó kis ötletek lettek :)
Remélem én még a télen meg tudom oldani az optikai tuningot :)
Sziasztok! Havernak van egy full polír 125-ös TS-e, blokk is lett generálozva, és vmiért nagyon nehezen jár a kuplungja, és sztem ezért is elég lomha, gyenge :S
A kuplung szinte 2 kezes, de ottvoltam mikor rakták össze, a lamellák jó állapotúak benne.
Lécci írjátok le, h mitől,hol szorulhat,és ,hogy hogyan orvosolható.
1000 köszi
Szerintem vegyél egy lovat!
Aki piszkálja azt megrúgja, ha fütyülsz neki odajön.
Miden problémád megoldva! :-D
Régebben írtad, régebben írtad.... Igazán tekintettel lehetnél a koromra.:)
Meg hogy pár hónapos az ujdonság....
Jut eszembe, tudod mi a jó az Alzheimer kórban? Minden nap új emberekkel ismerkedik meg a dolgozó.:))))
Komolyra fordítva aszót, én egyenlőre csak köd és hátsó lámpa, iráynyjelzők kiváltásában gondolkodom.De most van egy ennél is fontossabb projektem, a riasztó. Fáj a lábam, de nagyon, unok száz métereket gyalogolni a fizetős parkolóig. Ráadásul ha megtartom mind a két motorom, és még használni is akarom őket, akkor nincs kedvem a kettőért egy tizest kifizetni. A grantált jövőévi parkolódíj emelkedést bele sem számítva. A járható útnak a pageres riasztó látszik. Leparkolok a ház elé, amikor valaki piszkálja a motort nálam riaszt, utánna már csak le kell küldenem valamelyik szomszédot, hogy elbeszélgessen az elkövetővel.:))) 16 pénzért már láttam is egy megfelelő rádiósat.Négy hónap alatt már pluszban is lennék a parkolás árával szemben.De még egy GSM pageres cucc is hamar megtérülne.Esetleg sk. is köthetnék egy kiszuperált mobilt egy 5-6 ezer forintos riasztóra. De még a riasztót is elkészíthetném.Csak nem lenne sokkal olcsóbb.Főleg a használt cuccoknál.
Ez az ujdonság már pár hónapja ott van :) régebben írtam hogy ez a www.chipcad.hu oldalon megvásárolható. Ezt csak a paraméterek miatt küldtem.
Ja, én félre értettem a dolgot!
Azt hittem azt mondod, hogy az 55W halogén fényereje kevés és azért nem jó a 3W luxeon, mert az pont akkora, te meg nagyobbat akarsz.
Ilyen átalakításon még nem gondolkoztam és nem is értek hozzá, de már értem a gondod, a gyártó szerint akkora a fényerő, a valóságban meg nem.
A gyártóknak tényleg nem kell mindent elhinni...
Néztem, de én valami ujdonságról szóló angol cikket láttam, ár nélkül.:) Biztos lefizették a böngészőmet az izzó gyártók.:))))
Ja és a tompított/refi problémája nem is annyira probléma.
Leg egyszerűbb házilag is elkészíthető tükör rendszer az optikai tölcsér (nem tudom a hivatalos nevét) ha fogsz egy hegyes szöget bezáró tükör tölcsért aminek a végébe beraksz egy fényforrást akkor a fénysugár a tölcsér nyílásszögével fog csak szóródni (plusz a fényforrás méretével arányos és tölcsér hosszával fordítottan arányos szóródással.
Tehát innentől kezdve viszonylag egyszerrű az igények szerinti fényformálás.
Persze a tuti az lenne ha az eredeti izzó helyére lehetne betenni, a gyári tükröt felhasználva, de szerintem nem lenne kielégítő az eredmény.
Persze ötletem erre is van. Simán úgy kell betenni a LED-et hogy a fő sugárzási irány felfelé mutasson. Előre törtőnő sugárzát pedig árnyékoló maszkkal kell akadályozni.
A reflektor esetén pedig a befelé kell néznie a LED-nek és így körkörösen világít a reflektor. A fókusz módosításával pedig a szórás is állítható. Viszont ez szerintem ugyan olyan gagyi megoldás mint az utólagos xenon szettek amik kiégetik a szembejövő retináját, mert az eredeti üveg túl sokat szór. Tehát én inkább kis méretü kiegészítő lámpának tudnám elképzelni a ledes reflektort, így a vizsgára és a rendőrnek lenne az eredeti izzós amit persze nem kapcsolok be, mert csak a villanyt fogyassza mellette egy pici LEDlámpa pedig adná a fényt :)
mert nem nézted meg amit linkeltem :-)
Én egy 900lm-es ledel szemezek éppen, ez 3000forint. Ebből egy is elég...és ebből kiindulva felveszi a versenyt a xenonnal is szerintem :D
35W-is Xenon cuccok hány lumenesek lehetnek? Mert ha 2LED kell akkor is megéri a minimum 20rugós xenon szettel szemben :)
Nézd azért nem kell mindent elhinni amit a gyártók megadnak hogy mivel egyenértékű.
Ez olyan mint az 1000Wos Kínai rádósmagnó annyit se tud mint egy DIN 4W-os Tesla deck.
A 3W-os luxeon ledek kb 20-40lumen fényerőt tudnak és erre mondta sub-ee hogy 55W de ha a tudomány mai állása szerinti leg hatékonyabb ledeket vesszük akkor is 3W legfeljebb 300lm fényerőre elég.
Amit én linkeltem az 900 azaz kilencszáz lumen és erre a gyártó 60W egyenértéket ad meg és gyanítom ebből sem a halogén hanem a sima WC-ben használt izzót hasonlítva.
Ettől függetlenül nem azt akarom mondani hogy sub-ee túloz vagy ilyesmi, mert, megfelelő optikával vagy elrendezéssel lehet hogy már a 3W-os luxeon is ad akkora fényhatást mint az 55W-os TZ refi.
Nekem nincsenek tapasztalataim Reflektorban történő alkalmazásukra. Ezért lennék kíváncsi olyanra akinek van.
Itt valamit nem értek. Az 50 wattos izzó átlagosan olyan 750 liment tud. A luxeonok között nem találtam olyant, ami ennek akár a negyedét tudná.Én max 160 lumenes luxeont találtam.
Egy normál izzó 13-17 lument tud wattonként, ha minden igaz. Tehát az általam talált legerőssebb luxeon max 10 wattos égőnek felel meg Reflektorba tehát 5 darab kellene, ami már felvetné a fókuszálás problémáját. A tompított reflektor átkapcsolás is érdekes probléma. Az ár pedig elég borsos lenne.Ha halogén kiváltására akarjuk használni, még rosszabb a helyzet. Xenonról pedig ne is beszéljünk. De lehet, hogy nekem sikerült rosszul felmérnem a led kínálatot.
Miért lenne gyenge? A ETZ- ben a gyári reflektor is 55W.
Szerintem elfogadhatóan világít.
Ha ugyan olyan lenne, csak spórolnál egy halom Zeuszt, megérné. :-)
Vannak ezekről a LED-es cuccaidról fotók valahol?
55W-nak felel meg a Luxeon? Akkor ezek szerint ezzel kiváltható a reflektor? Ehez azért gyengének tűnik...bár az is igaz hogy én fókuszálás nélkül próbálgattam.
Ellenben erről mi a véleményed?
http://www.seoulsemicon.com/en/prCenter/news/view.asp?seq=45
Ez már elég komolynak tűnik. Ez már jó lehet reflektorba is.
A MAMI tankönyvében Máthé Pisti nagyon pontosan leírta mindazt, amire kíváncsi vagy. A fizikai alapokon kívül benne van a méretezés is ábrákkal, példákkal. Alapmű - mielőtt nekiállsz kipufogót készíteni, feltétlenül olvasd el.
sorszám: 31789 (103902)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-12 23:37:49)
köszönöm,azért kellett az info,mert majd hamarosan miután megfejtem i az a gázsebesség meg hogy honnan kell mérni a szivás,kipufogás közti elfordulási szöget,akkor majd nekiállok a rezó tervezésnek,mert amit árulnak a boltban az egy üres cső,ami formára van hegesztve,szétszedtem az egészet, és nem bírok rájönni hogy mitől gyorsulhatott ez jobban?a gyári dob jól sikerült,igaz szét kellett vágni a furulyáknál,mert egy nagy táblába volt a koksz,és nem akart sehogy se kijönni,így most má tudom hogyan kell szétszedni.Most egész jól össze lett hegesztve,bár lángal lehet még egy picit a vsrratokon.Amúgy szépen jár,és alsó tartomány is joh
Megkaptam!
Köszönöm szépen :) ;)
El is küldtem, hamarosan ott van.
Szia!
Nagyon örülnék neki, köszönöm szépen!
Szia Szabolcs. Amit említettél led, az jó cucc, hűtőbordán van maga a fényforrás, ugye?
Üdv Szilárd
(pollack vill. 3)
Szia, készítettem képeket az én tartómról. Ha érdekel elküldöm e-mailban. Ha valaki mást is, akkor neki is.
Üdv Szilárd
Köszönöm az ötleteket!
Maradok a matt feketénél :)
Valamikor még a télen megcsinálom, meg a dobozt is, mert nagyon kéne :))
Tudnád számszerűsíteni a változást?Végsebesség, pontos fogyasztási érték 50-60-70-80-90-100-110-120-130km/h-s sebességnél.
Sziasztok
Van egy ELADÓ ETZ-re felszerelhető D28-as MIKUNI karburátorom, elsősorban 150-es és 250-es gépekre ajánlom. Ami változni fog, az egyik a menetteljesitmény, a másik a fogyasztás, an meg az egyenletes alapjárat sem utolsó szempont. A karbi gyárilag molibdén súberes.
Képek a karbiról:
http://www.kep.tar.hu/sub-ee19/50611178/36581983#2
Délutáni órákban vagyok elérhető a 06/20/224-7288-as számon, vagy egész nap a muller_szabolcs@citromail.hu e-mail cimen!
Szia
Nem szeretnélek elszomoritani, de a ledspotos világitással körülbelül semmit sem fogsz látni éjjel! Jobban jártál volna egy 3W-os Luxeonnal annak a fénye 55W-nak felel meg, azé amit te vettél még a 20W-os izzó fényerejét sem éri el fényerőben.
Köszi Zozy, hogy reklámozol, ide is irtam régen, aztán elmarasztaltam a szocimotoros oldalt egy kicsit. Most újra irok.
Köszi megpróbálom.Veszteni nem vesztek semmit.
ha kis terhelésen amúgy jó a reakció, akkor tű feljebb, több mellék levegő, ez magával vonja a kisebb alapjárati beállítást.
Próba cseresznye.Amíg nincs nagyobb fúvókád.
Ma gurultam egyet a/1-el.Nem sokat csak 41 km-t pontosan.Kiváncsi voltam a fogyasztására az új Bing karbival.Az már biztos hogy 41 km-t elmentem úgy hogy még nem kellett tartalékra tenni.A tartalék feletti üza. mennyiség 1.7 l pontosan kimérve.Ez már igy is 4.14 l/100 km,azt még ki tudja mennyit tudok menni vele.Bár gondolom nem sokat.Már most látom megérte megvenni a karbit.Tökéletes az alapjárat,jól megy.Egy hiba van!5.-ben nem pörög többet 5500-nál.Ezért a vége most 110-115km/h.Ha tudok szerezni nagyobb főfuvókát akkor kipróbálom azzal,bár nem egyszerű beszerezni mert 6-os menetű a benne levő főfuvi.
rozsdamentesben vannak ilyen spéci dolgok, mondanom sem kell, arany árban.
nézd meg a rév és társa nevü cégnél
Viszont amit én javaslok: vegyél/szerezz drót szita szövetet. hangtompítóba a gyapot fogására még jobb is
Szerintem cső az kapható vékinyfalu bármilyen anyagból (ferroglobusz, metaloglobusz) innentől pedig csak a türelmeden múlik mennyi luk kerűl rá :)
sorszám: 31774 (103874)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-12 05:14:43)
tegnap levettem a gyári dobot és beraktam a kazánba pihenni kiégetés végett,de kellett valami pufogó,hát feltettem a"rezót" basszus mint ha tankal mennék,nagyon fura volt,kicsit jobban ment de nem sokkal,most észrevehetően szarabbak voltak az alsó tartományból a gyorsulásai.a kérdésem az volna honnan tudok szerezni colos lyuggatott lemezcsövet ill,sima lemezcsövet ugyanebben a méretbe,méteráruba? próbáltam keresgélni a neten,de a google vízcsöveket,meg ehhez hasonlót hozott,az meg nekem nem köll.
bírja a hőt viszont a mosást és a polírt nem,és ez számomra hátrány volt,legalábbis a pony romet kipun nem volt valami szemet kápráztató.kipróbálhatod,de ne fűzz hozzá sok reményt,nálam a top1 a matt fekete ha már nem króm.igaz a matt feketét se lehet polirozni:DD de ha jól elő van készítve,drótkorong+zsírtalanítva,akkor már lehet is fújni
nem ,a borostyánhoz kell engedély,de azt nem veszik annyira hivatalosan,ha pl te egy javitó cég vagy mondjuk autómentős és kihívnak helyszini munkára,mert a hülye nem húzta meg a kereket és megelőzte őt,akkor tudod használni a sárgát mint,megkülömböztetőt,nem mind ha hamarabb elsőbbséget adnának neked,de néha jól jön.Gyakran még a mentőt se engedik el a parasztok,pedig az már igen csak nagy bunkóságra utal.Egyébként a kukásautó nem igaz,a bodza u.-nál van egy reál bolt,ott a kasszás csajnak megigértük hogy kijövünk érte kocsival,volt is bent egy bogár ami kukasárgára volt festve,é feltettük rá a villogót,hát mit mondjak,a várt hatás nem maradt el:DD....a raktárost is elvittük egy körre a talicskával,ő azzal szeretett volna utazni:-)
Köszi a tippeket!
Semmiképpen sem gondoltam arra, hogy a pufogóra kell a króm.
Meg azért...valóban nem sokat ér egy ilyen.
A ledes témához köszönöm a többi hozzászólást is :) ;)
a fehér csoki pedig azér van hogy a néger gyerek is öszetudja magát macázni :)
A hátsó lámpa és az indexek tükrének tuningolására kiváló, csak nem szabad fogdosni mert gyorsan mattul és kopik.
Agyam eldobom, ez már a bőség zavara! Szerintem a matt fekete is jól néz ki!
Régen volt a kályhaezüst, és mindenkinek jó volt :-D
Vagy változnak az idők?
„Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek.” (Henry Ford)
:-D
Reklámot nem akarok épp csinálni neki, de az Mz Club-on van egy srác "Sub-ee" nick-kel, aki profi módon épít ledes világítást és még egy sor ketyerét.
Jobban néz ki mint a rozsda :)
Semmi baj a feketével, gyakorlatilag ugyan az, csak a színe más. Viszont ha az kopik az feltűnőbb.
Aha. Tartósan randa.:))
Bár nem tudom, hogy marad meg a a félig meddig még kromozott felületen, de mi a baj a hőálló fekete festékkel?
Eléggé "műanyag króm" hatású a felület és nagyon sérülékeny, ráadásul, matt is. Szóval kipufogóra nem javaslom legfeljebb üdvözlőkártyák díszítésére jó.
Kipufogóra a kályhaezüst a tuti. Az sem szebb, de tartósabb.
1500-ért vettem 18 ledes spotot, 12V 1,3W.180Ft volt a tűs csatlakozó hozzá.4 darabból meglenne az első világítás.
Most is azzal világítok a gép billenytyűzetére.
A 15W-os kompakt fénycső 6W-ot fogyaszt 230V-ról.Kíváncsi vagyok, a 11W-os tudja - e a 4W fogyasztást.
Számomra a 12V-os világítás előnyösebb, mert az közvetlenül mehet az akkupakkról, míg a 230-asokhoz be kell kapcsolnom az invertert, ami 5-7W-ot felvesz a saját működésére(300W-os, 11e volt.Vagy a fali csatlakozóból fogyasztom az áamot.).
Olyan mint a füstölt hús a Tecoban. Mind a kettőtöl felfordul az ember gyomra.:)))
Mindenkinek köszönöm a Ledes tanácsokat! ;)
Mit szóltok a króm hatású
festékszórókhoz?
Gondolom semmit sem ér...ma láttam egyet 795Ft-ért :)
Aztamindenit!
Köszönöm, hogy felvilágosítottál.
Majd kigondolom még , hogy hogyan oldom meg a dolgot!
Na így viszont jó, amit én láttam spot pótlót, az 3W tényleges teljesítményü volt...azt nem merték ráírni, hogy mit helyettesít, mert szerintem jó ha 10W-os halogént lenyomta volna.
Sziasztok! nagyon rég, vagy talán sose írtam még ebbe a fórumba... amiért most mégis megteszem: pénzhiány.
kb másfél éve vettem két 250/2 trofit. ez két komplett motor, de atomokra széjjelbontva, letakarítva az olajsártól stb. mind a kettő papíros(két rendszám, két forgalmi) ha bárkinek bármi kell, szóljatok, vagy valami, vagy vigyétek el a kettőt együtt 100.000 ért! én 90 ért vettem, de egy jópár cuccot még beszereztem hozzá!!! 20/21-31-632!!!
Volt több fajta, de mind kb tizenvalahány Watt volt, meg kb 40-60W-ot helyettesít. 2 kivitelben, meleg és hideg fénnyel. Nem spot volt, hagyományos forma körberakva tükrökkel, meg ledekkel.
Jó nagy betűkkel rá volt írva, hogy 50 000 óra az élettartama.
Ami nem rossz, ha rendesen világít, de akkor is marha drága!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|