:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A kis MZ is 4 liter körül eszik 70-nél.Várom a 70- nél 3 liter alatt fogyasztó MZ-sek jelentkezését.A félreértések elkerülése végett nem a 70km-en 3 liternél kevesebb sört ivó motorosokra gondolok. :-)
10ezer környékén szeretnék találni!
Mi számít nálad normális árnak?
Olyan dühítő...keresem a túradobozokat...ezrével találok...és hol?
Budapest és Budapest...és említettem már, hogy Budapest? :)
Hihetetlen, hogy itt a környéken nem lehet venni akár használtan is normális áron.
:P
Ha valaki az én motoromon ami ETZ 250, két literrel kevesebb fogyasztást ér el bármilyen karbival, úgy, hogy az még képes lesz legalább 90-el menni, annnak én odadom ingyen a motorm. Még gratulálok is hozzá.
Jelenleg 4.5 litert zabál a mocim, persze nem is megy. 5 literes fogyasztás lenne 70-es tempó mellett, ha akárnám teljesíteni a 120-as végsebességet. Szóval akkor az említett karbival 3 literes fogyasztásom lenne. No ne....
Nem kell feltétlenül nagy aksi. Az kell, hogy az aksi bírjon nagy áramot. A nagyobb kapacitásuak általában nagyobb áramot viselnek el, de ez nem szentírás. Nézd meg az aksik adatlapját, nagyok az eltérések.
A löket-pöfögés valóban nem egzakt dolog, de tény, hogy a nagyobb löketű motorok kevesebbet pöffenek azonos fordulat esetén. Ugyanis pöffenésként nem a normális robbanási ütem hangját hallod, hanem amikor valami zavar, félredurranás van, esetleg valami kipufogó gáz kiáramlási anomália. A hosszabb löketű motorok stabilabbak alacsony fordulaton, A kiáramlás is egyenletessebb azt hiszem, ezért kevesebbet pöffennek. Szerintem.
Köszi, meglesem.A 2 literrel kevesebb fogyasztás számszerűen hány litert jelent?
A fórum szabályzatának megszegése miatt adminisztrátor által törölve.
Mindenképp a LEDnek van a legnagyobb jövője, és a golfban is faszán néz ki :D
Ráadásul a 90 %-a már elég jó, és ennél még lessz jobb is.
Sub-ee tényleg gyönyörű munkák!
waresz köszönöm a cikkeket, hasznosak voltak!
Ma végre tankoltam és csak 254Ft/l volt :)
Jeee :)
nagyon érdemes elolvasni:
http://totalcar.hu/magazin/technika/fenyek!2
LEDES FÉNYSZÓRÓ(engem hidegen hagy, de valakinek érdekes lehet):
elég érdekes optikája van:)
http://index.hu/gal/?dir=totalcar/magazin/technika/fenyek/&currpic=http://index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/technika/fenyek//.gdata/cikk/ledes.jpg
Elnézést! nem rég irtam valahol hogy RR tükrös optika.. ez egy baromság, ilyen nincs. olyan van hogy FF tükrös (elejeén teljesen áttetsző síküveg, benne "tördelt" tükrü optika. minden kis tükörelem egy bizonyos fényfoltért felelős. sokkal jobb hatásfokú mint a régi parabolatükör
GYönyörű munka! le a kalappal! nekem nem volt türelmem ilyen szépen kivitelezni:P de azért élőben szívesen mégnézném ,hogy a gyakorlatban milyen a fénye.
Szinte bármilyen kivitelben meg tudok csinálni első illetve hátsó fényforrást. Az www.mzclubhungary.com -on vannak cikkeim is a kivitelezésről.
Képek a ledes hátsólámpákról és irányjelzőkről:
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50563261?o=0#2
Sokkal jobb a fénye ezeknek a ledes cuccoknak mint a sima izzónak, kivéve a narancs ledeket, mert azokat maximum 3000mcd-ásban lehet kapni, de azok is már elérik a 21W-os izzó fényerejét! A ledes hátsólámpám 16000mcd-s vakít fénye, éjjel rámdudálnak, ha fékezek!
A 3W-os luxeonnal simán kiváltható a reflektor. Én is ilyen Z-Power Luxeonra gondoltam amit linkben küldtél, csak star-ra amin rajta van a kerámia hűtőfelfogatás is!
Kösz, megnézem a cikkeket is
Tévedés, mert Xenon gázzal töltött izzó van, a fénye egyenlő erősségű a halogénével, csak fehérebben világít, így esős időben és éjszaka jobban látsz vele!
Üdv.:Sub-ee
Számszerűsíteni nem tudom a változást sebességekre lebontva, gopndolhatod, hogy nem csináltam sebesség-fogyasztás diagramot! Az én motoromon is ilyen karbi van, pontosabban a VM36 típus és 2 literrel evett kevesebbet, sokkal jobban gyorsult, tökéletes, egyenletes volt az alapjárat, és két személlyel is repült szépen a gép! A D28 is ugyanezt tudja, csak nagyobb fúvóka kell bele a 28-as torokátmérő miatt!annak a ledes cuccaimról fotók, szinte bármilyen kivitelben meg tudok csinálni első illetve hátsó fényforrást. Az www.mzclubhungary.com -on vannak cikkeim is.
Képek a ledes hátsólámpákról és irányjelzőkről:
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50563261?o=0#2
A 3W-os luxeonnal simán kiváltható a reflektor. Én is ilyen Z-Power Luxeonra gondoltam amit linkben küldtél, csak star-ra amin rajta van a kerámia hűtőfelfogatás is!
Üdv.:Sub-ee
Szia
Amit említettem mindenképp hűtőbordára kell szerelni a ledet Luxeon-Star mindjárt fel is szerelhető, meg nem árt hozzá egy áramkorlátozó sem!
Üdv.:Sub-ee
(Pollack info. 2.)
Számszerűsíteni nem tudom a változást sebességekre lebontva, gopndolhatod, hogy nem csináltam sebesség-fogyasztás diagramot! Az én motoromon is ilyen karbi van, pontosabban a VM36 típus és 2 literrel evett kevesebbet, sokkal jobban gyorsult, tökéletes, egyenletes volt az alapjárat, és két személlyel is repült szépen a gép! A D28 is ugyanezt tudja, csak nagyobb fúvóka kell bele a 28-as torokátmérő miatt!
Küldtem neked e-mailben egy képet a karbimról ami a motoron van!
ha veszek xenont akkor tuti hogy csak azért hogy előre hátra felteszek egy vakításra beállított lémpát és az ilyeneknek égetem a retináját.
Az csak azért mert a lámpa üvege nem a xenonhoz való és túlságosan szórja a fényt.
Törvény szerint csak automata magasság állítóval, lámpa mosóval és sima üvegü búrával lehetne használni ezeket, de ugye az már drága a H4-es helyére berakható xenon meg relatív olcsó.
Legszívesebben én is lőném az ilyeneket.
Én is sokat vezettem sötétbe de bőven elég volt az emelt fényű halogén.
Sőt teliholdkor volt hogy csak helyzetjelzővel mentem, mert úgy sokkal messzebbre el lehetett látni....pontosabban lehetett volna ha nem vakított volna a szembejövő :)))
Az az érzésem hogy az emberek elfelejtettek látni. Pedig az emberi szem alkalmas volt arra hogy éjszaka minimális fény mellet is lásson, teljesen jól megvoltunk gigawattos nappali világosságot gerjesztő fényforrás nélkül is.
Normál helyzetben nem akkuról kell mennie ezeknek, hanem generátorról.
:)))) én is a Skodába tettem bele hogy a lepergett foncsort kompenzáljam.
sorszám: 31826 (103959)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-13 20:52:35)
Elég tartós az. Jelenleg ez a legjobb megoldás. Vagy két külön lámpatest a két célra, de mint mondtam lassan melegszik a xenon ezért villogni pl nehéz lenne ilyennel.
Létezik xenon gázzal töltött halogén izzó. És ezek tényleg fényesebben/fehérebben azaz magasabb színhőmérsékleten világítanak mint a kripton vagy hagyományos izzók.
Ugye a Xenon rögtön a kripton alatt helyezkedik el a periódusos rendszerben, vagyis nagyobb az atom tömege mint a kriptonnak. A halogén izzók ugye azon az elven működnek, hogy az izzó fém atomok nem tudnak kiszakadni az izzószálból mivel a védőgáz nehéz atomjairól "visszapattan"
Persze ez nagyon leegyszerűsített magyarázat de a nehezebb xenon atomok jelenlétében még magasabb hőmérsékletet visel el az izzószál ezért jobban fel is hevítik, ezért pedig jobban is világít. Több lesz a látható tartományü fény és arányaiban kevesebb az infra és vörös fény sugárzás. Jobb hatásfok, szebb fény.
Szóval létezik xenon izzó. És az a szép benne hogy változatlan teljesítmény mellet is láthatóan jobban világítanak ezek az izzók.
Nekem is van ilyen :))
Amiről ti beszéltek az a xenon cső.
Abból a bi-xenon vagyis tompított/refi egyben, úgy működik, hogy egy elektromágnes odébb rakja a fényforrást, megváltoztatja a fókuszpontját illetve kihúzza az árnyékoló lemez mögül. Mivel lassan melegszik be ezért nem lenne értelme 2 külön xenon lámpát berakni mint az izzók esetén.
Igen a xenon gázzal töltött izzókra gondolok.Amint már írtam nem kékes hanem szép fehér fénye van.
Szerintem elég hozzá az aksi,bár most egy új 12Ah Unibat akksit rakok bele.Eddig még nem volt a generátorommal sem gond.
45AH? nem tudom mi a ráknak.... nekem a közel 600w-os generátor mellé is csak egy 12Ah-s zselés aksi fog kerűlni, hogy ha rá akarok alapjáraton villantani valamire, akkor ne álljon le a gép. mert ha hirtelen 200w ráugrik a körre, az meglepi a generátort, főleg hogy a hideg izzó kb 4-5ször akkora árammal indít. a generátor üresjárati fordulatszáma 1300(wartburg generátor) ezalatt már nincs meg a 12,8-12,9V se.(gyakorlatilag kigyullad a töltésvisszajelző). viszont nekem meggyőződésem, hogy a peregyes akkor jó ha legalább 1500at forog alapjáraton. az is már rohadt alacsony. most megnéztem egy régebbi videót amikor még 125ös volt a kiscsúzli, sokkal sűrűbben pöfögött alapjáraton, és akkor volt kb 800 az alapjárata, most(150re fúrva) ugyanolyan pöfögési tempóval óra szerint 1200körül jár(nyílván ez csak az érzet..) de pl a haver 300as etz-je kiscsúzli után látatlanba talán 600at ha forog a pöffenések alapján, mégis 1500 az alapjárata:D:D FURAT-LÖKET ARÁNY ITT MUTATKOZIK MEG IGAZÁN:)!!!
egyetértek! ez a kékes fény írtózat rossz, és gagyi ("tuning") effektet ad. ha már ívfény(xenon), akkor abból nem ez a 6000Kelvin kékes szín, hanem a 4300K hófehér. az tuti:)! amúgy nekünk a megalight VÉGTELENŰL elegendő!
Ja. Ráadásul mifelénk, hiába lakott terület reflektorral járnak. De ha véletlenül tompítottal jött volna addig, felkapcsolja a reflektort, hogy jobban lásson engem.Egyébbként engem a hátam mögött jövők is elvakítanak a tükörből.
Nem tudom ki hogy van vele, de engem veszettül irritálnak ezek a hideg-kék fénnyel világító lámpák, kivétel nélkül vakít, hiába csak tompítottal jön szembe.
Mit szól a zsenge 5,5Ah akku, és a generátor a 100W-os izzó 8-9A-es áramfelvételéhez?Gyújtás 3A, hátsó lámpa, féklámpa 2-3A.Ezekhez minimum 45Ah akku volna egészséges.
már gondoltam rá, hogy ha már úgyis elmegek motorozni, rákötök a gépre egy nagyobb akkut.Motorozás után elmenne róla otthon a laptop és a ledes lámpák,CB,PMR.
tungsram megalight plus 100\80W és xenon gázzal van feltöltve,ilyenre gondolsz nem? nos nekem is ez van benne,és nagyon jól működik,feltéve ha lenne benne normális foncsorom:(
az jó,köszönöm az ötletet.Nekem csak arra lenne szükségem hogy honnan kell ezeket mérni,és mivel meg ilyen apróságok,ezek is benne vannak a könyvben?egyik haverom a MAMI-ba járt,megpróbálom megkérdezni tőle kölcsön tudja-e adni.
Igazad van,xenon hatásút akartam írni.
Egyébként nem kínai:!Tungsram!:D
És lényegesen jobban világít és fehérebb fénye van mint egy normál izzónak.
Marhára unatkozhattál ha ennyi ledet beépítettél:))
Azért van előnye, legalább is az enyémnek. Azonnal teljes fényen világít, míg a féklámpa izzó mire felizzik még a TS gyenge dobfékei is megállítjak a motort végsebességről :)))
Én az eredeti búrába raktam be így kívülről meg nem mondod hogy LED-es hacsak nem abból hogy jobban látszik mint a 12V-os ETZ lámpái.
Legfontosabb előnye hogy nem ég ki. Műszerben 1 hónapnál tovább még nem világított izzó, a hátsó lámpa csak a kontkthiba miatt aludt ki véletlen szerűen akármit is csináltam vele, ami elég kellemetlen ha az ember sötétbe megy.
Egyszer még rá is forrasztottam az izzót a foglalatra, erre a foglalat galvánozása vált le (éljen a magyar kisipar)
Tehát alapvetően én a 6V üzembizonytalansága miatt cseréltem le és nagyon nem bántam meg. Azóta nem volt gondom a világítással és az erős fény miatt a seggembe sem ragadnak azóta :)
A reflektor nálam is halogén, de csak azért mert eddig nem volt LEDből ilyen erős :)
A kis TS esetén az energia takarékosság is fontos szempont az alúlméretezett dinamó miatt, bár lekopogom jelenleg pozitív az energia mérlege a TS-nek.
Köszönöm szépen a hosszú,kimerítő választ :D Hétvégén szerelés lessz :D
90/100W Xenon és még izzó is? Fogadjunk, hogy Kínai!!! :-D
Ismerősömnek az autójában van olyan Xenon, amin van tompított és refi is (egy búrában!).
Pofon egyszerű a megoldás, a xenon világít rendületlenül és egy elektromágnes tologat benne egy tükröt.
Refin visszaugrik, tompítotton kitolja.
Ötletes, de mivel mozgó alkatrész van benne, szerintem nem lehet túl tartós darab.
igy gondoltam! amúgy létezik egy búráju bixenon! mondjuk csak egyszer láttam életembe, és az se tökéletes, mert kissé egymás mellett vannak a fejek, így a fókuszpontja nem jó.
Ja, egyébbként a xenon izzó nem izzó.:) Az ívkisüléshez hasonló valami világít benne, ha jól emlékszem.
Azt hiszem, ezt úgy gondoltad, hogy reflektor és tompított nem lézezik egy búrában. Ha igen, akkor egyetértünk, a kombi xenon csak nevében az.. Xenon izzó 12 voltra szintén nem létezik. Trafó, plussz elektronika kell hozzá.
Xenon izzó nem létezik:P... legfeljebb az van rá írva:D
szerintem is bowden. próbáljátok meg jól beolajozni. erre a legalkalmasabb, ha foltbenzinnel feloldotok egy kis váltóolajat, vagy valami hasonlót, és így már fecskendővel ,és injekciós tűvel kellő mennyiség bejuttatható. a foltbenzin elillan, marad az olaj, és nagyon jól ken. ugynakkor! a váz elején lévő füleiből akasszátok ki a bowdent. ha egy picit is meg van valahol törve, tuti hogy rohadtúl szorúl. a deklibe lévő csigát(kiemelő szerkezet) ki kell takarítani. ehez le kell szerelni a deklit, és kiakasztani a rugót. majd egy csavarhúzóval a hernyócsavarral együt az egészet addig járatni és foltbenzinnel mosni, mig totál fémes hangon fut,és csont tisztának nem látszik. majd jó alaposan be kell zsírozni előlről hátúlról.. nekem a zsírzógomb nem vállt be. inkább csak kivűlre meg belűlre fel kell kenni a zsírt és belejáratni. még lehet hiba: a kuplungpálca(ami a kiemelést végzi) ahol összeér a rövid pálcával, meg lehet nyomódva(ez úgy szokott kinézni hogy egy órán át húzza valami barom a kuplungot, az pálca ugy felforrósodik, hogy képlékennyé vállhat) nekem volt már szerencsém ilyenhez. és a szétnyomódott pálca akad a furatában. ezt egy köszörűvel rendbe lehet rakni.(reszelővel meg se próbáld, a reszelő jobban kopik mint az anyag.) a motor gyöngeség meg csak csúszó kuplungnál lehet a kuplung hibája. egyéb esetben gyújtás, porlasztó, stb. pl miylen szimering került bele felújításkor.. most raktam rendbe egy újabb fajta TS blokkot, ehez a szimeringkészlet kb 2500ft. a régi tipusúhoz viszont 4-5000ft. ami ennél olcsóbb az nem túl hosszútávú megoldás.
Hali!
Nekem az indexekben sárga 5w-os izzót tettem a fék és helyzetjelző 24-24ledes piros.A tompított-távolsági 90/100W-os xenon izzó.Full fehér:)
60/55W 12V. valóban nem nagy durranás, de bőven a használható szinten van(a 6V 35/35W HS1 pláne) ha valakit érdekel, van egy kész nyákom 3 csavaros hátsó lámpába(ingyen elvihető). 2 szezont tisztán lenyomtam LEDES lámpákkal. összesen két izzó volt a gépbe: 1. a töltésvisszajelző, 2. a fényszóró. azon kívűl: 16led irányjelzőnként(összesen 64), műszerfalvilágítás 12db visszajelzők 4db(1 a km órába, 3 a kormánykupakba mert TS-ről dumálok:P) hátsó lámpa 32db. első helyzetjelző 1db. összesen így 113db. AGYRÉM!:D:D:D a kedvemért, senki ne gondolkodjon ilyen f@szságon:D! ezek mind a kapható legnagyobb fényerejű ledek voltak, a lehető legnagyobb mértékben kihajtva. teljesen áttetsző fehér("tuning") búrák alatt.elektronikus irányjelző villogtatóval. nyílván stabilizálva volt minden. de nappal nagyon pocsékúl látszik. este annál mutatósabb,és láthatóbb, természetesen nagyon keveset fogyaszt az izzókhoz képest.de azon kívűl semmi előnye. műszer háttérvilágításnak MELEGEN AJÁNLOM! de máshova nem való. esetleg visszajelzőknek, első helyzetjelzőnek. többi helyre nem érdemes. ma olyan csúcsminőségű kisméretű halogén izzók léteznek, hogy teljesen felesleges ilyen ledes cuccon gondolkodni. inkább rendes elektronikus feszültségszabályzóra törekedjünk, ha még nem VÓNA.. akinek meg nem elég előre a 60/55 az vehet 100/80at vagy 140/100at. utóbbival viszont már meggyűlhet a vezetékezés és a foncsor(elszíneződik) baja(generátor még talán elbír vele.) nekem a peregybe már el van készítve a szénné skalpolt wartburg generátor, ez 42A-t tud. annyi világításom lesz amennyit nem szégyellek. előre tervbe van egy Trabant kristály("tuning")lámpa(RR tükrös sima üvegű lámptest)140/100W-os izzóval, és lentre a bukócsőre, két db házi készítésű ködlámpa: AR111
(http://www.orcharddirect.co.uk/shop/images/ar111.jpg )
tipusú 100W-os Spot kisromet lámpakarimába süllyesztve(mintha abba találták volna ki:D), egyik gyári üveggel, másik óraüveggel, mindkettő 8fokban sugárzó változat, egyik szúró, a másik ködfény.(természetesen egyszerre égnek) olyan lesz mint a V43-as:D:D Hangsúlyozom, nekem azért iylen fontos ez, mert leginkább éjszaka szeretek motorozni:)!
Tiszta STEAMPUNK lenne egy ilyen vas... :D :D
Az igazán igényesek nagyon durván néznek ki.
bowden berohadt, vagy megtört valahol.
Örülök, hogy a ledes témából ilyen jó kis ötletek lettek :)
Remélem én még a télen meg tudom oldani az optikai tuningot :)
Sziasztok! Havernak van egy full polír 125-ös TS-e, blokk is lett generálozva, és vmiért nagyon nehezen jár a kuplungja, és sztem ezért is elég lomha, gyenge :S
A kuplung szinte 2 kezes, de ottvoltam mikor rakták össze, a lamellák jó állapotúak benne.
Lécci írjátok le, h mitől,hol szorulhat,és ,hogy hogyan orvosolható.
1000 köszi
Szerintem vegyél egy lovat!
Aki piszkálja azt megrúgja, ha fütyülsz neki odajön.
Miden problémád megoldva! :-D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|