:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
most néztem utána nem bőr de vízálló táskák is vannak 10000 forintért. szerintem nem drága.
jah a túradobozoss témához:Nekem sikerült szereznem egy pár börtáskát pont kapóra jött 6000 forintért vettem.nagyon praktikus a kis TS oldalcsomagtartójára pont felfér, de anélkül is fel lehet rakni. Nem mondom hogy csicsás, de praktikus és erős is. Krumplit is hoztam nagymamámtól vele, botultam is mikor épp rajta volt. Mindent kibírt.ez persze az egyszerűbb se mintázat se diszités, bár nem tudom mennyibe került, de nekem pont kapóra jött.
Szia, ha az enyém tetszik, az alsó tartóval együtt, amiregyorsan feldobható, és levehető, azt Pésen 7500,-ért vettem. Más motoros boltban 10e felett volt ugyanez. Ha érdekel megnézhetem a boltban, van-e még. De kutakodhatsz neten is nyugiodtan, háthatalálsz.
Üdv Szilárd
Szia
Ha jöttök MZ-Club túrákra, ott megnézhetitek a ledes cuccokat!
Üdv.:Sub-ee
hát nem tudom mindenesetre holnap neki fogok a bevezetékelésnek aztán majd ha már csak ez van hátra akkor el kínlódok vele.köszi
Szerintem tekerd ki teljesen a hollandert és próbáld betekerni jól. Ezzel és is jól beszoptam. Nekem is ferdén volt benne, de kb fél óra kínlódással sikerült megtalálni rajta a régi menetet és sikerült betekerni teljesen.
végülis még van otthon henger csak hát ez még nem volt furva, és olyan jó kompresszó van benne, hogy tényleg kár lenne érte:(:(
Így szóbeli leírás alapján működőképesnek tűnik az ölet. Viszont a helyedben elkezdenék aggódni, hogy előbb utóbb kiszakad a menet. Bár ne lenne igazam. Már volt olyasmi itt a fórumon, valami használható megoldást is tanácsoltak rá, csak nem tudom mit.:(
Olgaltáska doboz nem feltétlenül fontos, de a doboztartó legyen olyan, hogy oldal csomagtartó is egyben.Idén én is úgy járkáltam, hogy oldalanként egy-egy nagy tescos szatyor volt hengerbe tekerve feltéve. A kormányon pedig a hálózsák. Hátul kabát, sátor , polifoam, pokróc, a doboz, egy kétliteres vizespalack.Klasszul tud a szél belekapaszkodni az ilyen hátsófélbe.:) Már kissebb szembeszél esetén is csak disznek volt az elsőkerék.:) Gondolom, neked a kis ETZvel méginkább lesznek ilyen kellemes élmenyeid.:)
Jut eszembe, kispárnát sose felejts el vinni több napos út esetén.:) Takaró, hálózsák kiváltható megfelelő mennyiségű ruha felvételével, a polifoam nélkül legfeljebb egy picit nyomnak a vakondtúrások,sátor nélkül esetleg elázhatsz egy kissé, de a kispárna pótolhatatlan!:) Tavasszal a többiek még röhögtek a párnámon, mára gyakorlatilag mindenki hord magával egyet.:))))
tanácsra lenne szükségem. motorom előző tulajdonosa ferdén kapata bele a hengerbe a kipu hollandert. ezzel csak az a problémám hogy teljesen becsavarva sem tud a kipu könyök megszorulni, hanem kb. 5mm! kottya van. na már most arra gondoltunk hogy egy 3mmmes alugyűrűt és két darab tűzkarikát teszünk elé nem tudom mennyire működne.szerintetek?
3 liter alatt képtelenség!!!! esetleg mikor simson után megy 50-nel.Az enyém 70-80nál eszik 3.5 körül, 125ös karbi, 100as fuvóka.Városba Viszont közelebb van a 4hez vagy inkább a 4.5hez, bár akkor 5000ig huzatva.
Lesem majd az oldalt, eddig a képes motoron néztem, meg még néhány apróhirdetést találtam.
Egyenlőre még a hátsót szeretném először megoldani...de ha tényleg lesznek jó ajánlatok, még meglátjuk.
Egyébként természetesen túrázó vagyok :)
Kaposváron lakom, szívesen elfogadom a számot mint egy lehetőséget!
nagyon szépen köszönöm! ;)
sorszám: 31853 (103997)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-14 19:33:13)
No, akkor ezt megszavaztuk.:) Várjuk a jelentkezőket.
Várhatjuk..... :))))
Nos, egy ezres körül elviszi innen a posta. De legyen több. Használtat néha lehet találni akár 5ezerért, egész jó állapotút is. Nézegesd a vatera.hu-t, szerintem találni fogsz. Én egy ezresért vettem a sajátom. kinézetre jó, csak a zárja nyitható akár egy csavarhúzóval, de ezt nem tudja senki sem, így nem is próbálgatják nyitni.:)
Amúgy egy vadiúj dobozt is kinyitok egy közepes csavarhúzóval. Műanyag a doboz, akkora erővel egyszerűen eltekerem a zárat.
Ha túrázni akarsz, akkor a dobozon kívül gondolkozz el az oldal csomagtartón, esetleg oldal dobozon. A hátsó dobozba, mögé, elé kötve nem lehet elég cuccot elvinni. Szerszámok, tartalék alkatrészek.Sátor, polifoam , hálózsák, váltó ruha, víz, esetleg egy pici kaja... Nekem már három-négy napra menetelkor full tele a motorom. Csomag elöl, hátul, oldalt.:)
Szia!hol lenne az a közelben neked?Hol laksz helyileg?Én tudnék talán még kettő darab gyárit is szerezni neked tartóval.Ez gyári tartó mz hez.Ha még megvan.És oldaldobozok ezek.Én úgy tudom 5 E pénz az ára.Ha érdekel akkor vagy megkérdem,vagy telszámot adok.Én nem kereskedek ezzel.Neked is 5 E-t fog mondani az eladó.És két dobozést 5 pénz nem olyan sok.
Gondold meg.
A kis MZ is 4 liter körül eszik 70-nél.Várom a 70- nél 3 liter alatt fogyasztó MZ-sek jelentkezését.A félreértések elkerülése végett nem a 70km-en 3 liternél kevesebb sört ivó motorosokra gondolok. :-)
10ezer környékén szeretnék találni!
Mi számít nálad normális árnak?
Olyan dühítő...keresem a túradobozokat...ezrével találok...és hol?
Budapest és Budapest...és említettem már, hogy Budapest? :)
Hihetetlen, hogy itt a környéken nem lehet venni akár használtan is normális áron.
:P
Ha valaki az én motoromon ami ETZ 250, két literrel kevesebb fogyasztást ér el bármilyen karbival, úgy, hogy az még képes lesz legalább 90-el menni, annnak én odadom ingyen a motorm. Még gratulálok is hozzá.
Jelenleg 4.5 litert zabál a mocim, persze nem is megy. 5 literes fogyasztás lenne 70-es tempó mellett, ha akárnám teljesíteni a 120-as végsebességet. Szóval akkor az említett karbival 3 literes fogyasztásom lenne. No ne....
Nem kell feltétlenül nagy aksi. Az kell, hogy az aksi bírjon nagy áramot. A nagyobb kapacitásuak általában nagyobb áramot viselnek el, de ez nem szentírás. Nézd meg az aksik adatlapját, nagyok az eltérések.
A löket-pöfögés valóban nem egzakt dolog, de tény, hogy a nagyobb löketű motorok kevesebbet pöffenek azonos fordulat esetén. Ugyanis pöffenésként nem a normális robbanási ütem hangját hallod, hanem amikor valami zavar, félredurranás van, esetleg valami kipufogó gáz kiáramlási anomália. A hosszabb löketű motorok stabilabbak alacsony fordulaton, A kiáramlás is egyenletessebb azt hiszem, ezért kevesebbet pöffennek. Szerintem.
Köszi, meglesem.A 2 literrel kevesebb fogyasztás számszerűen hány litert jelent?
A fórum szabályzatának megszegése miatt adminisztrátor által törölve.
Mindenképp a LEDnek van a legnagyobb jövője, és a golfban is faszán néz ki :D
Ráadásul a 90 %-a már elég jó, és ennél még lessz jobb is.
Sub-ee tényleg gyönyörű munkák!
waresz köszönöm a cikkeket, hasznosak voltak!
Ma végre tankoltam és csak 254Ft/l volt :)
Jeee :)
nagyon érdemes elolvasni:
http://totalcar.hu/magazin/technika/fenyek!2
LEDES FÉNYSZÓRÓ(engem hidegen hagy, de valakinek érdekes lehet):
elég érdekes optikája van:)
http://index.hu/gal/?dir=totalcar/magazin/technika/fenyek/&currpic=http://index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/technika/fenyek//.gdata/cikk/ledes.jpg
Elnézést! nem rég irtam valahol hogy RR tükrös optika.. ez egy baromság, ilyen nincs. olyan van hogy FF tükrös (elejeén teljesen áttetsző síküveg, benne "tördelt" tükrü optika. minden kis tükörelem egy bizonyos fényfoltért felelős. sokkal jobb hatásfokú mint a régi parabolatükör
GYönyörű munka! le a kalappal! nekem nem volt türelmem ilyen szépen kivitelezni:P de azért élőben szívesen mégnézném ,hogy a gyakorlatban milyen a fénye.
Szinte bármilyen kivitelben meg tudok csinálni első illetve hátsó fényforrást. Az www.mzclubhungary.com -on vannak cikkeim is a kivitelezésről.
Képek a ledes hátsólámpákról és irányjelzőkről:
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50563261?o=0#2
Sokkal jobb a fénye ezeknek a ledes cuccoknak mint a sima izzónak, kivéve a narancs ledeket, mert azokat maximum 3000mcd-ásban lehet kapni, de azok is már elérik a 21W-os izzó fényerejét! A ledes hátsólámpám 16000mcd-s vakít fénye, éjjel rámdudálnak, ha fékezek!
A 3W-os luxeonnal simán kiváltható a reflektor. Én is ilyen Z-Power Luxeonra gondoltam amit linkben küldtél, csak star-ra amin rajta van a kerámia hűtőfelfogatás is!
Kösz, megnézem a cikkeket is
Tévedés, mert Xenon gázzal töltött izzó van, a fénye egyenlő erősségű a halogénével, csak fehérebben világít, így esős időben és éjszaka jobban látsz vele!
Üdv.:Sub-ee
Számszerűsíteni nem tudom a változást sebességekre lebontva, gopndolhatod, hogy nem csináltam sebesség-fogyasztás diagramot! Az én motoromon is ilyen karbi van, pontosabban a VM36 típus és 2 literrel evett kevesebbet, sokkal jobban gyorsult, tökéletes, egyenletes volt az alapjárat, és két személlyel is repült szépen a gép! A D28 is ugyanezt tudja, csak nagyobb fúvóka kell bele a 28-as torokátmérő miatt!annak a ledes cuccaimról fotók, szinte bármilyen kivitelben meg tudok csinálni első illetve hátsó fényforrást. Az www.mzclubhungary.com -on vannak cikkeim is.
Képek a ledes hátsólámpákról és irányjelzőkről:
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50563261?o=0#2
A 3W-os luxeonnal simán kiváltható a reflektor. Én is ilyen Z-Power Luxeonra gondoltam amit linkben küldtél, csak star-ra amin rajta van a kerámia hűtőfelfogatás is!
Üdv.:Sub-ee
Szia
Amit említettem mindenképp hűtőbordára kell szerelni a ledet Luxeon-Star mindjárt fel is szerelhető, meg nem árt hozzá egy áramkorlátozó sem!
Üdv.:Sub-ee
(Pollack info. 2.)
Számszerűsíteni nem tudom a változást sebességekre lebontva, gopndolhatod, hogy nem csináltam sebesség-fogyasztás diagramot! Az én motoromon is ilyen karbi van, pontosabban a VM36 típus és 2 literrel evett kevesebbet, sokkal jobban gyorsult, tökéletes, egyenletes volt az alapjárat, és két személlyel is repült szépen a gép! A D28 is ugyanezt tudja, csak nagyobb fúvóka kell bele a 28-as torokátmérő miatt!
Küldtem neked e-mailben egy képet a karbimról ami a motoron van!
ha veszek xenont akkor tuti hogy csak azért hogy előre hátra felteszek egy vakításra beállított lémpát és az ilyeneknek égetem a retináját.
Az csak azért mert a lámpa üvege nem a xenonhoz való és túlságosan szórja a fényt.
Törvény szerint csak automata magasság állítóval, lámpa mosóval és sima üvegü búrával lehetne használni ezeket, de ugye az már drága a H4-es helyére berakható xenon meg relatív olcsó.
Legszívesebben én is lőném az ilyeneket.
Én is sokat vezettem sötétbe de bőven elég volt az emelt fényű halogén.
Sőt teliholdkor volt hogy csak helyzetjelzővel mentem, mert úgy sokkal messzebbre el lehetett látni....pontosabban lehetett volna ha nem vakított volna a szembejövő :)))
Az az érzésem hogy az emberek elfelejtettek látni. Pedig az emberi szem alkalmas volt arra hogy éjszaka minimális fény mellet is lásson, teljesen jól megvoltunk gigawattos nappali világosságot gerjesztő fényforrás nélkül is.
Normál helyzetben nem akkuról kell mennie ezeknek, hanem generátorról.
:)))) én is a Skodába tettem bele hogy a lepergett foncsort kompenzáljam.
sorszám: 31826 (103959)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-13 20:52:35)
Elég tartós az. Jelenleg ez a legjobb megoldás. Vagy két külön lámpatest a két célra, de mint mondtam lassan melegszik a xenon ezért villogni pl nehéz lenne ilyennel.
Létezik xenon gázzal töltött halogén izzó. És ezek tényleg fényesebben/fehérebben azaz magasabb színhőmérsékleten világítanak mint a kripton vagy hagyományos izzók.
Ugye a Xenon rögtön a kripton alatt helyezkedik el a periódusos rendszerben, vagyis nagyobb az atom tömege mint a kriptonnak. A halogén izzók ugye azon az elven működnek, hogy az izzó fém atomok nem tudnak kiszakadni az izzószálból mivel a védőgáz nehéz atomjairól "visszapattan"
Persze ez nagyon leegyszerűsített magyarázat de a nehezebb xenon atomok jelenlétében még magasabb hőmérsékletet visel el az izzószál ezért jobban fel is hevítik, ezért pedig jobban is világít. Több lesz a látható tartományü fény és arányaiban kevesebb az infra és vörös fény sugárzás. Jobb hatásfok, szebb fény.
Szóval létezik xenon izzó. És az a szép benne hogy változatlan teljesítmény mellet is láthatóan jobban világítanak ezek az izzók.
Nekem is van ilyen :))
Amiről ti beszéltek az a xenon cső.
Abból a bi-xenon vagyis tompított/refi egyben, úgy működik, hogy egy elektromágnes odébb rakja a fényforrást, megváltoztatja a fókuszpontját illetve kihúzza az árnyékoló lemez mögül. Mivel lassan melegszik be ezért nem lenne értelme 2 külön xenon lámpát berakni mint az izzók esetén.
Igen a xenon gázzal töltött izzókra gondolok.Amint már írtam nem kékes hanem szép fehér fénye van.
Szerintem elég hozzá az aksi,bár most egy új 12Ah Unibat akksit rakok bele.Eddig még nem volt a generátorommal sem gond.
45AH? nem tudom mi a ráknak.... nekem a közel 600w-os generátor mellé is csak egy 12Ah-s zselés aksi fog kerűlni, hogy ha rá akarok alapjáraton villantani valamire, akkor ne álljon le a gép. mert ha hirtelen 200w ráugrik a körre, az meglepi a generátort, főleg hogy a hideg izzó kb 4-5ször akkora árammal indít. a generátor üresjárati fordulatszáma 1300(wartburg generátor) ezalatt már nincs meg a 12,8-12,9V se.(gyakorlatilag kigyullad a töltésvisszajelző). viszont nekem meggyőződésem, hogy a peregyes akkor jó ha legalább 1500at forog alapjáraton. az is már rohadt alacsony. most megnéztem egy régebbi videót amikor még 125ös volt a kiscsúzli, sokkal sűrűbben pöfögött alapjáraton, és akkor volt kb 800 az alapjárata, most(150re fúrva) ugyanolyan pöfögési tempóval óra szerint 1200körül jár(nyílván ez csak az érzet..) de pl a haver 300as etz-je kiscsúzli után látatlanba talán 600at ha forog a pöffenések alapján, mégis 1500 az alapjárata:D:D FURAT-LÖKET ARÁNY ITT MUTATKOZIK MEG IGAZÁN:)!!!
egyetértek! ez a kékes fény írtózat rossz, és gagyi ("tuning") effektet ad. ha már ívfény(xenon), akkor abból nem ez a 6000Kelvin kékes szín, hanem a 4300K hófehér. az tuti:)! amúgy nekünk a megalight VÉGTELENŰL elegendő!
Ja. Ráadásul mifelénk, hiába lakott terület reflektorral járnak. De ha véletlenül tompítottal jött volna addig, felkapcsolja a reflektort, hogy jobban lásson engem.Egyébbként engem a hátam mögött jövők is elvakítanak a tükörből.
Nem tudom ki hogy van vele, de engem veszettül irritálnak ezek a hideg-kék fénnyel világító lámpák, kivétel nélkül vakít, hiába csak tompítottal jön szembe.
Mit szól a zsenge 5,5Ah akku, és a generátor a 100W-os izzó 8-9A-es áramfelvételéhez?Gyújtás 3A, hátsó lámpa, féklámpa 2-3A.Ezekhez minimum 45Ah akku volna egészséges.
már gondoltam rá, hogy ha már úgyis elmegek motorozni, rákötök a gépre egy nagyobb akkut.Motorozás után elmenne róla otthon a laptop és a ledes lámpák,CB,PMR.
tungsram megalight plus 100\80W és xenon gázzal van feltöltve,ilyenre gondolsz nem? nos nekem is ez van benne,és nagyon jól működik,feltéve ha lenne benne normális foncsorom:(
az jó,köszönöm az ötletet.Nekem csak arra lenne szükségem hogy honnan kell ezeket mérni,és mivel meg ilyen apróságok,ezek is benne vannak a könyvben?egyik haverom a MAMI-ba járt,megpróbálom megkérdezni tőle kölcsön tudja-e adni.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|