:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nincs erről információm.
Szerintem nem sokat.
A legtöbben akik burkolatot tesznek MZ-re azok a szélvédelem miatt teszik rá, vagyis sok esetben még vissza is fogja a motort a megnövekedett homlokfelület miatt.
Az igazi áramvonal idom leginkább a végsebességre tud rátenni, de 10%nál nagyobb nyereségre nem számítanák. Teljes burkolat esetén ha tényleg jót sikerült csinálni akkor mondjuk 20% de ezeket csak hasra ütésre mondom.
Abból indulok ki hogy egy autó CW-je 0,25 és 0,35 között szokott lenni.
Természetesen ebben nincs benne sem a Wagon R+ sem a Trabant :))
Érdekes dolog hogy egy F1-es autó CW-je 0,7-1,2 között van beállítástól függően. Nyilván a leszorító erő és a kicsi homlokfelület miatt ilyen nagy.
sorszám: 31949 (104108)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-15 21:14:41)
ETZ teló merevítő eladó.Az mzklubbon megtekinthető.
üdv kolléga!ismerős érzés amikor az ember a wc-re is járókerettel megy mert nem tud járni,hasonló cipőbe voltam,tavasszal,a lábamat már 2X műtötték de nem az igazi,én "megúsztam" kétoldali bokatöréssel és egy térd töréssel,mindezt egy jobkéz miatt,nem kaptam elsőbbséget,hát ez van.Egy baráti tanács,ne foglalkozz a motorral,pihenj sokat!
korábban már kiveséztük ezt a témát,de most újra feltámad,ugyanis már nagyon zavar az az ötlet,ami ott motoszkál a fejembe miszerint,ha csinálok\veszek fejidomot a tz-re,mennyivel lenne jobb a menet tulajdonságai?
Huha, csúnyán összetörted magad, de azért örülök, hogy be tudsz számolni róla.
Épülj fel gyorsan!
Én is, főleg amikor legszebb álmomból keltenek fel.:) De valamit valamiért. Így a legegyszerűbb, legolcsóbb.
Az a baj, hogy akinek még nem késő annak nincs pénze rá.
PIC-et még csak csak tudok programozni, de a telefonokat útálom :)
Következő túrát lehet hogy hévízre kell szervezni hogy sok fájós térdű, kezű, hátú motoros nyöszöröghessen a meleg vízben :DDD
Nekem jól érzi magát a térdem sohasem volt vele gondom, inkább a könyököm meg a csuklóm viseli nehezebben, de amióta kocsim van azóta ezzel sincs gond.
Illetve a Skodámba annó még akkora huzat volt a lábamnál, hogy a térdem akkor fájt, de már ennek az időnek is vége :D
Én ma is motoroztam egy jót. Nem is volt annyira hideg, sőt, tiszta jó motorozós idő volt erre. Szépen sütött a nap, 10 fok feletti hőmérséklet. Jó, nem azt mondom, hogy meleg volt, de fel voltam öltözve és nem fáztam. Kipróbáltam haverom Suzuki DRZ 400 E-jét is, hát eléggé megy, húz mint egy traktor. :D
Be kell öltözni rendesen és 0 fokig nincs gond. Persze nem 3 farmerba mert az nem ér semmit. Orkánbiztos bőrruha, termoruha, térd, könyök, váll, vesevédő, (protektoros bőrruha+profi termobélés) esetleg még az egészre egy esőruhát is az jól bent fogja a meleget.
Ja és rendes zokni meg téli kesztyű, hosszú szárú bakancs...mostanában egyszerűbb beülni a meleg kocsiba :)
Amíg szimóval jártam nem volt pénzem ilyenekre akkor egy vegyvédelmi ruhát és 3 nadrágot vettem fel, még hóesésben is járkáltam így.
A lényeg hogy a levegő áramlását kell elsősorban megakadályozni és csak utána jön a hőszigetelés. Az izületekre pedig még pluszban is érdemes ráerősíteni szigetelés terén.
Ami nagyon jó téli motorozásra az a kéztok a kormányra, de azt is bőrből vagy műbőrből, nem szövetből. Annyira jól tartja a meleget, hogy városban kesztyűt sem kellet venni.
Ja még hogy ezt amugy egy 20 perc alatt irtam le az előzőt :) mert sajnos alig tok ülni gipsz miatt :)
Sziasztok biztos megismertek Honvéd :) irtam már egy párszor ide Etz alkatrész miattt főleg :) na nem ez lényeg nem tom észrvetteétek e nem irtam már vagy 2 hónapja , asszem , hát sajna most egedtek haza kórházból mert elég szépen eltanyáztam az Etkómmal :( bal kezem nyilt törés bal bokám harán törés vagy mi, 2 borda bal oldalt és 2 újjam , ja meg hát persze sehol bőr a baloldalamon, :( szal megjártuk ,egy baj volt hogy rá ragadtam a motorra ezért törtem magam igy össze :( vigyázzatok magatokra főleg a hüvös időben , nem ugy tapad a gumi mint a meleg aszfalton és gondolom senki nem melegiti elő a gumit indulás előtt :) na sziasztok
leveszed az egész szívókört és a helyére teszel tetszőleges csövet...láttam ilyet talán még fotóm is van róla
Jó bulizást szsrobert!
Nem semmi, én meg holnap hajnalban megyek melózni :)
Na szép ... :P :)
Megyek bulizni.Megnézem, ahogy mások önkívületi állapotba isszák magukat, és megfájdítom a fejem a dohányfüsttel legalább 12 órára.Kis befektetés, nagy haszon.Valószínűleg holnaptól nagyon hideg lesz, mert elkezdtek erősen fájni a térdeim.
Fiatalok!Öltözzetek fel, és használjatok térdvédőt, amíg még nem késő.Bárcsak hallgattam volna az öregekre enno...
Én szeretek csak úgy nekiindulni.Többek között ezért érdekel a fogyasztáscsökkentés.A pénztárca terhelésének csökkentésén kívül lelkiismeretfurdalásom van a környezetem szennyezése miatt.Gyakran inkább a kerékpárt veszem elő.Igazán akkor lene nyugodt a lelkiismeretem, ha szélgenerátorral töltött elektromos járművel közlekednék.Jaj, a végén megint Okos Antal leszek. :-)
Vagy Szemita Antal? :-)
Helló! Valaki el tudná nekem magyarázni hogy mi a különbség a 250-es és a 251-es etz között.
Előreis KÖSZI!!!
Sziasztok!
Felfúrattam egy schwalbe blokkot(s51) 60ccm-re és bekerült egy KEYSTONE RACING dugattyú kemény krómbevonatú gyűrűkkel.
Kérdés az lenne hogy mennyi ideig kell bejáratni!Az első 110km-en már túl vagyok(két nap alatt:))
Eddig 1szer-2szer belecsúsztam az 50be is:)
1:40-es keveréket használok.
Tudom h nem Mz de hátha tudtok segíteni:P
Más: belekezdtem a riasztó projektbe. Még az elején vagyok, de már nem nullán. A koncepció: Leselejtezett mobiltelefon adatkábelestül, egy primitív pic-es kapcsolás, egy rezgés és egy dőlés szenzor, és kész is a fáin riasztó, ami a zsebemben riaszt, nem az utcán, ahol a kutya sem törődik vele.A pic ha valaki még nem ismerné, programozható folyamat vezérlő processzor.:) Pongyolán megfogalmazva. Már csak rá kell beszélnem magam, hogy tudom programozni.:)
Ha érdekel benneteket a dolog, felrakhatom apránként ,ahogy haladok vele, a honlapomra.Remélem egyszerűségében méltó társa lesz a gyújtásnak. Egyenlőre úgy néz ki, bőven tízezer alatt marad az ára mire tuti lesz.
Na ja, a korom nem áll összefüggésben azzal, hogy bármivel próbálkoztam, kitörtem mindig kezem-lábam.:) Márpedig próbálkoztam lelkesen, töretlenül (illetve ez utóbbi nem teljesen igaz), szinte mindennel. :) Csak futni, ugrani nem voltam sose hajlandó. :)
Az így érthetőt nem a korodra értettem, hanem a leírtakra :P Bakker fogalmazni tudni kéne :DDDD
Egyáltalán nem ijedtem meg...kellett volna?
Engem nem a szám érdekel a korban...az érdekel, hogy ki hogyan érzi magát.
Találkoztam már olyan emberekkel akik jóval idősebbek voltak nálam, mégis megértettük egymást. Sőt nagyon jól elbeszélgettünk.
Így érhető, hogy az izületeid kivannak.
Nekem is nagyon tudnak fájni.
Tudod örök életemben nagyon duci kislány voltam :)))
Aztán 3 évvel ezelőtt ledobtam 30kg-ot két év alatt.
Minden faca, bár most sem vagyok elégedett :)) de a lényeg, hogy a térdeimen és a gerincemen bizony érzem...és ezt nem akarom megfázásokkal, hidegekkel rontani :P
Na de ennyit rólam :))))
Jó kérdés.... Ezen még elgondolkozom egy pöttyet.:)
Megkaptam és már válaszoltam is!
Itt is nagyon szépen szeretném megköszönni, és tényleg remélem, hogy tudok élni az ajánlattal!
Hogy rontsam örömödet, én is elárulom, hány éves vagyok. Célozgattam már rá, de a megdöbbentő valóság az, hogy januárban "ünneplem" a 49et. :(
A térdem természetesen nekem is fáj, de motortól független okok miatt. Az ujjaim fájnak néha reumatikusan, de azok se a motor, hanem téli horgászatok miatt, meg a pártucat sportbaleset sem használt nekik.De igazából nem emiatt nem motoroztam ma, nem is a hideg miatt, hanem egyszerűen nem volt értelmes ötlet, hova mehessek. Úgy a nagyvilágba elindulni pedig azért tényleg elég hűvös már az idő.Majd tavasszal motorok céltalanul ennél hidegebb időben is, mert akkorra már jelentkeznek majd az elvonási tünetek.:)))
Most viszont lassan jön a medve fázis, magamra zárom a bejárati ajtót, nem sokan fognak az utcán találkozni velem.Se a gyaloglás, se a BKV nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé.
Szia!
remélem meg kaptad az emailt amit küldtem.
Olyan jó, hogy szép lassan megtudom ki hány éves :)
:P :)
Írok gyorsan egy mailt :) És köszönöm ;)
Köszönöm az ötleteket, holnap meg is nézem a tanksapkát, de most már nem megyek ki :P
Én még 10fokban elmegyek ha kell.
De túrázni semmiképp, mert nem akarom, hogy később olyan szinten fájjanak az izületeim, mint ahogy az többen is mondtátok.
Nekem néha már most is fáj picit, több okból is.
:P
10fok??pffff... megyünk mint az ágyugolyó:DD a sapka belsejébe nézd meg a gumit benne van-e,ha nincs tedd át az eddigi sapkából a zárhatóba,és úgy próbáld meg!
megj: én minél hidegebb van annál gyorsabban megyek,hogy mihamarabb hazaérjek;-))
17 vagyok és már fáj a térdem(!!!), ha hideg van, bár ez köszönhető annak is hogy egyszer egy ladás elütött még a rigával.de hát ez szenvedély mai s dolgoztam mint állat a vasamon most nagyon fáradt vagyok, de tudom hogy 30perc és a haverok itt is vannak, és akkor este 10ig motorozás dumálás stb... pedig már ilyenkor a hőmérőm is 3 fok van. motoron meg minimum -5nek érződik.
Egy valamire való motorosnak nem fáj úgy a térde, mint nekem 30 évesen.Mivel 16 évesen télen is szerettem motorozni mínuszokban.
Az a szívócsőhosszabbítás jó ötlet, de hogyan tudok ráhúzni egy másik csövet a légszűrődobozba benyúló gumicsőre?
a 10 fok az még semmi, tavaly szinte egész télen motoroztam(tunk). Bár tényleg nem egészséges. Végülis egyszer se fáztam meg komolyabban.
10 fokban egy valamire való motoros még vidáman, élvezettel motorozik. A köd se áthatolhatatlan akadály.
Valahogy nekem se volt kedvem ma kidugnom az orrom itthonról.:)))
Attól függ mennyi csapódik ki, és valóban kicsapódik, vagy kirázkódik. A tanksapkának szelelnie kell, elég rendesen, különben nem tud levegő menni a tankba a karbiba befolyő benzin helyett. Egy idő után megállna a benzin folyás emiatt. Szóval minden tanksapka szelel oldalt, kérdés milyen mértékben. Az én zárható sapkám alól , nem a kulcslyukon, hanem a sapka alól dőlt a benzin amikor tavasszal betakaróztam a mocimmal egy földúton elpihenvén.:)
Mert rezonanciában gondolkozol.:) Irányfüggő áramlás rontó csökkenti a rezonanciát, de át is veszi a szerepét. Már amennyit én az áramlásról, a robbanó motorokról tudok.De a rezonanciának szívásnál az a szerepe, hogy visszafelé csökkentse az áramlást a szűrő felé, esetleg még erősítse is a szűrőtől a karbi felé való áramlást. Szerintem.Nos vegyünk egy vastagabb csövet, nagyobb felületű szűrőt, a befelé áramlás nő, ez a rész kipipálva. Legyen a csőben egy olyan akadály, ami a karbiból a szűrő felé jobban gátolja az áramlást. Ez a rész is kipipálva. Ami marad, az a csőben lévő darab körüli turbulencia. Ez kisírletileg mérhető, a jófene tudja, mekkora, milyen hatású.:)
Szóval a kísérlet a következő:Vastag tölcséresedő cső a karbihoz. Esetleg valóban tölcsérből.:) A tölcséres részbe egy megfelelő méretű eső csepre hasonlító valami, akár habszivacsból, akár balsából. ez utóbbi drága, nehezen beszerezhető, de jó.:) Nem rossz ha ezt a valamit a tölcsérbe különböző mélységben betolhatóan szereljük. A tölcsérre megfelelő lyukú szivacs. Ennyi.:)))) Nem tűnik bonyolultnak. tudom, csínáljam meg én... :) De igazán nem akarhatjátok, hogy egy-két levágott ujjból kifolyólag egy időre távol maradjak a fórumtól! :))))))
Szia, van egy felesleg túradobozom maszek felfogatással csak fel kell dobni. Lehet hogy nem a leg divatossabb mert legalább tizenéves de nekem is kis etz-n volt ezzel vettem de én nem túrázom tehát felesleges egy kis repedés van valameik sarkán alúl de ettől függetlenül hibátlanul használható kulcsa is van. Szeretném valakinek odaajándékozni aki hasznát veszi neki, de az az egy kérésem hogy nem postázok személyessen át lehet venni nálam.Ha érdekel valakit esetleg képeket emilen küldök egyébként Tolnamegyében Pálfán van.Üdv tata
Szia Klaudia!Én motorozni akartam, de 10 fok volt, és reggel köd.
Sziasztok, végre hazaértem a melóból.
Remélem már mindenki nyugis és boldog!
Nem jó azt olvasni, ha ilyen szinten "nem értetek egyet".
Remélem máshol jó az idő, mert itt nagyon motorozásellenes :P
Kaptam néhány ajánlatot túradoboz és táska ügyben is.
De ha van esetleg még valaki, akinek van, vagy tud használtan 10ezer körül, jelezzen! Nagyon szépen köszönöm!
Kérdés is van ám :)
Vettem nemrég egy zárható tanksapkát, mint utóbb kiderült szinte feleslegesen :P
Szóval, azt vettem észre, hogy kicsapódik a tankra egy kis benzin.
Eszerint rossz a tanksapka?
Most, amíg áll a gép, az eredeti van fent.
Köszi mindent! :) ;)
(Bakker, két őrült motoros, most ment el a ház előtt :))))) ! )
Elhiszem hogy gyárilag méretezték a szívókőrt.
Ha lehúzom a karbiról a légszűrő gumicsonkját minden 2T motor kivétel nélkül gyengébb lesz, nem csak alul de a magas fordulaton is elég beteges lesz.
Az ETZ karbi csonkján pl. tölcsér alakú a légszűrőházba benyúló rész. Ez is azért van mert egy sima cső csak egy adott fordulaton rezonálna rendesen, de a tölcsér miatt szélesebb fordulatszám tartományban lesz sima az áramlás.
(többek között a trombita formája is ezért ilyen)
Ennek ellenére nem szeretnék tervezni szívóköri rezonanciát :))
elküldtem e-mailbe a letöltőlinket, de ha nem lenne meg:
http://data.hu/get/851851/2T_KIPUFOGO_KIEGETESE_kesz.doc.html
HYGY! ha ilyen lapszerkesztős kedvedbe vagy ma, akkor elküldöm a cikkek@szocimotoros.hu-ra a cikk letőltőlinkjét:D. most töltöm fel data.hu-ra. kb20mega lett képekkel együtt.
röhögni fogsz, de ez benne van minden MZ-be:D, a kis TS-nél az a gumikönyök, az nem csak egy 90fokos kanyarcső, hanem egy kis üreg. de ez látszik a külső formáján is. a nagy TS-en és az etz-ken is van ilyen, de az csak egy megfelelő hosszúságú cső ami belenyúlik a légszűrőházba. ha van otthon ilyened, és van pénzed újra, akkor ki lehet próbálni. kezdésnek vágd le tőbe, ahol beér a légszűrőházba. rögtön elmúlik minden ereje a gépnek 3000 alatt:D de ugyanakkor nagyon fontos a szívászajtompító üreg mérete is. ez se sacra lett anno elkészítve. más példa: wartburg légszűrőház előtted van(csak mint forma)? ugyanolyan mint a trabié, csak kb kétszer akkora átmérőjű, és csavar fogja a fedelét nem csat. a trabin is és a wartburgon is van egy hosszú, viszonylag vékony acélcső, ahol bemegy a levegő. ezek kb 15-20centi hosszúak. ha ezt tőbe levágom(próbáltam már), rögtön elmegy belőle a nyomaték. ezek a dolgok nagyon fontosak a jó működéshez.
Bocs, csak éppen új oldal lapozót csinálok az oldalra, mert régen nem ennyi hozzá szólásra lett tervezve.
Nekem az volt a baj szimóban, hogy kiégette az izzókat mindig.
Persze utólag már sejtem hogy rossz tekercsre volt rákötve vagy valami nem megfelelő alkatrész került bele, de akkoriban én is azon gondolkodtam hogy ki az a marha aki kivette belőle az akkut :))))
??Kiírt egy php hibaüzenete, és megint betette a Rigás kérdésem...
A Suzukimon is ilyen beeeeeeeee hangú duda van.Midig jó kedvre derít. :-)
Akkus világítást akart a Rigára?
létezik olyan, hogy szívó oldali rezonátor, de ez már tényleg túl van az épelméjű tuningon, legalább is számomra :))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|