:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
elkövetted az első hibát,kijelentetted hogy tudsz motorozni,ez SENKIRE nem igaz,max. tudsz magadra és másokra tekintettel biztonságosan közlekedni,én csak ezt a dumát kaptam,meg egy f*szfejt,aki még életében nem ült motoron,és onnan ugatott,és nem is kaptam jogsit egy évig,mert nem fogom hallgatni egy vadbarom parancsait,mentem a saját fejem után:)a csoportomba mindenki szart rá amit kért\mondott,páran nem kaptak jogsit ill,nem tudok róla(haverok közül)de úgy látszik rájött hogy keményebb voltam nála,aztán mégis csak átengedett a forgalmin.visszatérve az oktató motorokra,én pechesen kaptam egy 125ccm-es robogót,hát ot leakadtam hogyan kell elindulni,az mz-n tudtam hogy kuplung be 1. finoman fel azt gázt bele,de ennél a villanymotoros szutyoknál meg voltam lőve,aztán amikor reklamáltam,kaptam 150es TS-t.azzal már jobban éreztem magam.
a zselés aksi szuperjó a kiscsúzliba! egy elektronikus feszszab mindenképpen kell, mert a REGLER kivégzi. a zselésbe az a jó, hogy nem folyik belőle az a buzi sav. de ha csúnyán túl van töltve akkor frankón fel is tud robbanni. ezért fontos hogy legyen egy jó túláramvédelemmel ellátott feszszab. egyébként minden tulajdonságába veri a savasakat(még árba is ha jó helyen veszed) én 3200ért vettem 12Ah-s 6v-ost. ez sokkal jobban tartja a feszültéseget, a töltési feszültség 7,1-7,45V kell legyen, így a lámpák fényesebbek, és az aksi hosszú életű. egy ilyen aksi símán kibír 5-8évet. csak nagyon fontos hogy jó legyen a töltés.
Pár napja vettem akksit én is!12V-os 14Ah Unibat savas akksi!8500Ft volt.+még a sav 180:D
Biztos hogy zselés volt, és nem kezelést nem igénylő savas? Nem minden teljesen zárt aksi zselés. :) A zselést a kapacitásáról és súlyáról lehet felismerni. No meg az áráról.:)
Hozzá szólván:D Nekem volt kb az elmúlt durván 8 évben kb 10 ETZ-m 125, 150, 250 es Talán a legelsőbe használtam hagyományos akksit aztán ment bele risztókba való 12V 4.5 Ah akkumlátor ami gond nélkül ment és talán még a mai napig is megy.... A feszabályzó minden esetben hazai kisipari elektronikus változat volt. Abban igazat adok hogy a zselésnek nevezett akkuk érzékenyebbek de én nem vettem észre... Egyszer előfordult h rajthagytam a gyújtást 2 napig a motoron az akku lement kb 7-8 voltra de 3 órás 0.4A es töltéssel vissza állt...
Akuja válogatja. amit három körül lehet kapni, az szerintem nem jó MZ-be, mert vagy nem elég nagy a kapacitása, vagy szar a minősége. A megfelelő minőségű, kapacitású zselés aksik úgy tudom, jelentősen drágábbak.A zselés aksi ismereteim szerint kiválló, ha megfelelő környezetben üzemel. A megfelelő környezet cimén elsősorban a töltő áram pontosságára, stabilitására gondolok. MZnél a problámát a fesszab okozza ebből a szempontból, és a lökésszerű terhelések. Még az elektronikus fesszab, ha be is van pontosan állítva sem teljesen ideális a zselés aksi számára. Amennyire tudom, ráadásul nem is teljesen akkora a max töltőfeszültsége mint a savasé, hanem kissebb. Tehát az MZ szabok kissé forralják. A hálozatot ért terhelés lökések ugyan csökkenthetők kondenzátorokkal, de nem tökéletes úgy se. A végeredmény az, hogy sűrűbben és előbb mennek tönkre a zselés aksik, mint a gyári specifikációjuk indokolná. Áruk relatíve magas.
Ha valaki nem akar az aksival bajlódni, akkor használjon karbantartást nem igénylő savas aksit. ezeket is nevezik néha tévesen zselésnek, de nem azok. Áruk alacsonyabb a zselésekénél, kevésbé érzékenyek. Legalábbis így láttam a dolgot a neten szörfölgetve.
Az aksi adatlapján feltétlenül meg kell nézni: Hány amperórás, mekkora a max terhelő áram, mekkora a töltőáram, mekkora a töltő feszültség. Ha savas ólom aksit veszel, akkor legtöbbször elég csak az amperórára figyelni.
Sziasztok!
Lenne néhány kérdésem a zselés akkumulátorokkal kapcsolatban:
Használ valaki ilyet egyáltalán MZ-ben?
Mi a tapasztalat velük?
Meddig bírják?
Neten nézelődtem 3000 körül lehet már venni, leírásában hobby játékokhoz ajánlják.
Ha nem laknál olyan messze, akkor azt mondanám, az én oktatómat fogtad ki. Bár lehet, hogy közben vidékre költözött. Pedig nem oda küldtem.:)))
Én már a jogsi előtt rengeteget, több tízezer kilométert lemotoroztam. Az első oktatómnak sikerült elérnie, hogy vagy egy évig képtelen voltam 40 fölé gyorsítani.A vezetési óra közepén hagytam faképnél, a motort is neki kellett valahogy hazavinnie.Én busszal mentem haza.:) De neki is sikerült megúsznia a verést. Legalábbis én nem bántottam. Persze azótaa biztos volt pár tanítványa...:)
jellemző,van egy halom ilyen bunkó. én az orvosokkal vagyok így. mindig illyeszgettek, egy orvosi vizsgálat számomra valódi kínzás.. a sötét temetőben vígan mászkálok tök egyedül éjjel, de egy egyszerű iskolai vizsgálat is hónapos nyomokat hagy bennem.. mondanom se kell ez baromi szär
Akkor neked sem volt könnyű.
Nekem olyan tz-m volt...ááá.
Az első rutin vizsgámon azért buktatott meg a vizsgáztató, mert életveszélyes volt a motor. Nem volt ütköző, nem mért a sebbeségmérő, nem volt alapjárat...és még sorolhatnám ( nem nyúlhattunk a motorhoz, ha szerettünk volna állítani rajta). Szóval nekem is egy élmény volt.
De ehhez még hozzá jön az, hogy olyan köcsög volt az oktatóm, hogy leírni is nehéz.
Először is úgy fogadott, hogy nőnek és gyereknek nem adna jogosítványt.
Mondta ezt egy 16 éves lánynak, aki az álmát szerette volna ott megvalósítani.
Onnantól kezdve elég szar volt minden, mindent egyedül csináltam, sosem segített. pl. életemben először ültem fel a motorra...berúgta és annyit mondodt...menjél! És mindent egyedül kellett megcsinálnom.
Közben még a tél is megszo...patott.
Aztán következő nyáron tudtam menni a pénzhiány miatt a városira.
Na ott párszor majdnem leszálltam a gépről, hogy odamenjek és megüssem.
Pl. ha ki akartam kerülni az úthibákat, folyamatosan ordibált velem...azt üvöltötte: Ne kacsázzzzz! :P
Meg még sorolhatnám.
A lényeg, hogy ő eldöntötte, hogy nekem nem ad jogsit, mert nem tetszett neki a pofám.
Aztán végül meglett a jogsi két évvel ezelőtt szeptemberben.
Azóta nem tudtam gépet venni, csak most.
Ezért csúszik kicsit a nagy A, mert kell a rutin.
Bár vezethettem egy Kawa er5-öt nemrég, és igen jól ment. De jobb a biztos.
Ami a legrosszabb az egészben, hogy olyan ideget okozott csórikám ( volt oktató) bennem, hogy nagyon sokáig rettegve ültem motorra...mindentől féltem...néha még most is gyomorideggel szállok fel.
Pedig tudok motorozni, csak mivel sosem kaptam biztatást, egyszerűen félek.
De azért így, hogy megvan a gép jobban érzem magam egy fokkal.
Hát ennyit az oktatókról.....
Csak vigyázni! A gumipók veszélyes állat! :))) Nekem már többször ütötte ki a szemem, amikor hirtelen kiakadt.:) Ez csak azért nem látszik, mert eredetileg annyi szemem volt, mint a póknak. :)))
De a legaranyossabb jelenet a következő volt: A fizetős parkolóból elkezdtem kitolni a motort.Egyre nehezebben ment, aztán amikor megáltam, a motor vissza akart gurulni, mintha gödörben lenne. Kijött a bodegájából az őr, elkezdte ő tolni a motort, hamár ilyen szeremcsétlen nyomorék vagyok. Neki se ment a dolog tulságosan. viszont én mint tétlen szemlélő kiszúrtam, hogy a motor tolására a kerítés is hajlik.:) Gondolom, ki lehet találni, mi volt a helyzet.:)))))
Az oktatók motorjairól annyit, hogy én olyan motort fogtam ki első oktatómnál (mert oktatót is cseréltem motorral együtt) , amelyik 3000nél, vagy alatta rángatott, 4000-től pedig úgy csörgött, mintha pár zászlóalj csontváz menetelt volna benne. Erre persze az otató elkezdett mindig vonyítani a fülesben hogy tönkre teszem a drága motorját. Ezért messziről nézve olyan volt a haladásom, mintha tempomat lett volna a TZ-n.:)Szép egyenletes, se lassulás, se gyorsulás.De a gyertyát viszont csak átlag oránként egyszer köpte be.:)
Szépek is a tanuló idők! :))))
Hát igen,az esések...Én a jogosítvány megszerzése utáni első évben,17 évesen pontosan 17-szer estem el,de érdekes módon csak Gyöngyös területén belül,nem is mindig önhibámból,bár nagyobb gyakorlattal kivédhető lett volna. Az utolsó volt a legrosszabb,egy dobálós útfelületű balos kanyarban estem el,először felsodródtam a járdára,aztán neki egy betonkerítésnek,ami pont egy orvos háza volt. A nagy csattanásra ki is jött,és ellátta a sérüléseket. Semmim nem tört sosem,de a zúzódások és a mély horzsolások legalább olyan rémesek tudnak lenni,plusz a kezemet szétvágta a törött kézvédő. Három hétig kellett átkötözésre járnom minden nap,járni alig tudtam,a bal kezemet fel sem tudtam emelni,úgy megzúzódott,és másnap össze is estem,talán az agyrázkódás utóhatása? Viszont azóta-most vagyok 34 éves-egyetlen esésem sem volt,talán akkor az első évben fizettem meg a tanulópénzt. A kisETZ-t számtalanszor építettem űújra romjaiból,ma is szép állapotban van,viszont a benzintankból a horpadásokat nem tüntettem el,hogy mindig emlékezzek arra,hogy nagyon észnél kell lenni,minden másodpercben!
Én tegnap játszottam kötözősdit az MZ-n.
Olyan jól sikerült, hogy az otthonunktól fél km-re sikerült a csomagot elhagyni úgy, hogy nem vettem észre.
Volt egy enyhe ugrató, amit 80al vettem, mert elfelejtettem, hogy talán leeshet a csomag....hát szép jelent volt, amikor visszabaktattam és összeszedtem a maradványokat.
És a legjobb és egyben egyetlen gumipókomat elhagytam.
Most hol találok megint egy megbízható gumipókot? :P
Két éve pedig a rutinpályán zakóztam egy nagy szépet az ott adott szar mz-vel.
Sikerült átesnem a kormányon és a motor még rám is borult :P
Szerencsére csak összezúztam magam, egy olyan helyen is, ami a férfiaknak nagyon fájt volna...bár nekem sem volt kellemes :P
Szóval vannak élmények, de ha nem lennének, akkor sokkal elővigyázatlanabbak lennénk.
Legalábbis szerintem :P
Nekem is volt vicces élményem. :D
Riga mopedemmel elindultam tankolni a közeli benzinkútra. 2 db 5 L-es kanna volt felkötözve 2 oldalra, abba tankoltam.
Hazafelé menet hátranéztem, hogy megvannak e még a kannák és egy kicsit megrántottam a kormányt jobbra. Mire visszanéztem már az út széli kb fél méter mély kibetonozott árokban voltam az egész motorral. Mintha szándékosan beleugrattam volna. :D Nem lett semmi bajom, a motoron maradtam, csak kicsit váratlanul ért. :D
A nagy robajra kiszaladt egyik haverom aki az utcában lakott és épp a garázsban bütykölt. Mondta, hogy hallotta, hogy jövök, aztán egyszer csak nagy csattanás és a motorhang elhallgatott. :D
nem jól írtam!a bal vállam volt és nem a jobb!és a doki szerint ez olyan enyhe sérülésnem mondható,hogy magától helyrejön.ha nagyobb lett volna a kimozdulása a vállamnak akkor műteni kellett volna,de állítólag kevés helyen van jó orvos aki egy vállat össze is tud rakni.
sorszám: 31984 (104171)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-16 19:45:17)
Én estem egyet 125 ös ETZ vel is.Ha elmondom milyen felszerelésben voltam leestek a székről!És főleg akkor hogy milyen tempónál,és mi lett a vége!Szóval 70 es tempó volt egy kanyarban,mikor megdobta az út egyenetlensége a motor hátulját és nem tudtam megfogni az egyensújvesztést.Egyszerűen kiszedte a kezemből a kormányt az egyensúlyvesztés.Azt sem tudtam mi történik alattam!És mikor már tudtam percelés lesz belőle,akkor az árokba menekültem!Szó szerint menekültem 70 Km/h val!és mindez RÖVIDNADRÁG ÉS UJJATLAN PÓLÓBAN!ÉS HOGY MI LETT A VÉGE? 1/3 részben kimozdult a jobb vállam,némi bőrcsere a jobb vállon,és a jobb lábam vádliján egy 15 cm hosszú felületi nyúzás,amit a visszapillantó menetes szára okozott mikor már lerúgtam onnan.Összefutottak a faluból,hamar leápoltak,és már hívhattam is a segítséget!Hát én ennyivel "megúsztam"!A motorról inkább nem beszélek!Az TK-s lett.A váz egyből elment,az elsőkereket hasonlítani nem lehetett semmiféle forgástesthez,és még sorolhatnám!Aztán volt még annyi izgalom a dologban hogy volt egy utcai csap és két szilvafa az esés helyszínétől 1 méteren belül.Aztán meg a beton kerítés újabb egy méteren belül.Szóval meleg volt a helyzet!És mégsem értettem sokáig mi történt!most már tudom!HÜLYE VOLTAM!GYORSAN MENTEM EGY OLYAN KANYARBAN AMIT MINDEN NAP MEGJÁROK BUSSZAL.
Elősször is köszönöm szépen hogy igy már most segitenél a motor felujjitásban , de sajnos még menni sincs erőm és nem tudom mikor fogok tudni foglalkozni vele , a másik meg szerintem egy másik moci vétel lesz mert szegény "sakálom" ripityára tört ( a holtat nem zavarom)de nagyon szépen köszönöm a segitséget, a másik meg hogy mindenkit elér az iylen én erre azt mondom hogy aki fél a motortól és a motorozástól az ne üljön motorra ha csak a szépet élvezi benne , akárhogy is fályon most bármim de ennek is örülök picit mert megmaradtam és a motorral együtt estünk el és na valamicskét vigasztal :) egy mondattal: olyan motoros !!!! nincs aki nem esik el !
A bordák kellemetlenek tudnak lenni.Nekem csak megrepedt négy-öt pár éve, de másfél hőnapig nem tudtam röhögni. Nagyon zokon vettem akkoriban a dolgot, mert akkor még vidám és gondtalan voltam, a napom legalább ötödését nevetéssel töltöttem.Az hogy akkor összezúzódott a csípőm, a bokám, nem zavart annyira. Olyan három hét mulva már képes voltam oránként két kilométert is megtenni önerőből. De viccek nélkül , vagy sírva nevetve eltőlteni egy csomó hetet... :(((
De sajnos szinte garantáltan utolér előbb utobb ilyesmi minden motorost.Én most már szeretném inkább kihagyni az ilyen kalandokat, mert a csontjaim már nem olyanak, mint pár éve.De sajnos garancia nincs. Hiába vagyok óvatos, legtöbbször átgondoltan cselekvő, azért áll a zászló még nekem is.:(
Szia Honvéd1990!
nem jó olvasni hogy ágyba kényszerül valaki egy kanyar miatt.Én is majdnem így jártam.Bár csak 60km/h val mentem de szemből egy Renault jött.Szintén 60 al.Szóval mielőbbi gyógyulást kívánok!Ha pedig 125 ös,vagy 251 es ETZ-d lenne,és megsérült volna a hátsó lengőkarod,akkor van még a "raktárban nekem"Ha kell akkor odadom!Ha neked nem kell,akkor másé lesz.Már tudom is kié!Természetesen ha elfogadja!
Remélem olvassa ezeket a sorokat ő is!
Email ment akiről szó van!
Hát probálok magammal törődni mivel alig tok mozogni főleg bordák miatt, na mega bokám miatt járni sem tok, de annyi erőm van nap mint nap hogy lemek a mühejbe és megnézem csorikám, de ha hiszed ha nem nem szokásom sirni gyerek koromban ha sirtam mikor kikaptam szüleimtől , de amikor nap mint nap meglátom meg magam elé képzelem a dolgot szó szerint könnyezik a szemem.
Íj, nagyon sajnálom!
Remélem mihamarabb felépülsz!
Nagyon gyors felgyógyulást kívánok!
A motor...tudom, hogy milyen rossz, hogy romokban van, de tutira meg fogod csinálni majd...szóval most csak magaddal törődj!
Hát a motorral sokat nem tudok foglakozni mert amit csak el tudsz képzelni az minden megsérült rajta nem szólva a blokkról ! És a vázról is, ugy hogy azt hagyom is, majd ha stabil leszek akkor furikázok egy sort alkatrészekért. AMugy a bukásom az elég szép kanyarban volt ami dombon volt felfele balos kanyar és elég szépen visszafordult , na de elárulom én voltam a hibás tisztában voltam mit bir a motor de én mégis túl döntöttem és tudtam hogy nem bir kihúzni a knyarbó akkor már de én azért kipróbáltam.Tulajdon képpen hogy eltaknyoltam vele a villa közé beakadt a lábam és igy maradtam alatta asszem, mert mikor csúsztam azt figyeltem mért nem jövök már le róla.
Remélem senkinek sem lesz komoly baja!
Igen a tz-n más azért.
Nagyon lazán kiüti a kormányt a kézből, ezt én is tapasztaltam, pont azon a napon, amikor megvettem és elvittem próbaútra...annak idején két éve talán...én is borultam egy tz-vel...átestem a kormányon, de nagyon kicsi tempónál.
Nem könnyű, de ahogy írtad Árpád, a rutin és az évek azért segítenek!
Olvasni még csak-csak.... De elviselni.... :))))
Én tavasz óta nem estem, akkor se nagyot, csak elpihentem egy picit egy földúton, mert akkoriban ültem át öt év után újra jawáról etz-re, és elfelejtettem, hogy a tznél a gödrök hajlamossabbak kiütni az ember kezéből a kormányt, plusszban magassabban van az ülés, kevésbé stabilan tudom letenni a lábam. Viszont lekopogom, hiába próbálkoznak az autósok, valahogy vészhelyzetben mindig megjavul a motoros tudásom, és valahogy kilavírozok a bajból.:) Jópár év, jópár ezer kilométer, és még nem tudtak leteríteni.:) Persze gondolom szerencsém is van. Nem is kicsi.:)Mondjuk egy kereszben áthajtó kamionon én se tudnék átugratni.:)))
Ha piccel vezérled, még egyszerűbb a helyzet. Ha elszánod magad, hogy feláldozod a múzeumba való telcsit, könnyebben tudsz a kapcsoló pontokra forrasztani, mert a mintázatot leegyszerűsítheted egy tűvel kapargatva, és oda foraszthatsz, már-már majdnem könnyedén.Pichez nem kell relé, elég egy vagy két cmos kapcsoló ic. Azok tápja illeszkedik a telcsihez. ha kapcsolnak, pár tíz ohm ellenálást mutatnak, mint kapcsoló.a kapcsolo ick közvetlenül köthetők a pichez.Áram felvételük minimális. Apropó áram... A telcsinek úgy kell tápot adni, ha három érintkezős aksi volt benne, hogy egy aksit felboncolsz. Van benne egy elektronika, ami a harmadik lábra ad delejt, ez alapján érzékeli a telcsi, mennyire töltött az aksi, nem az aksi feszből. Ha ez a harmadik nincs bekötve, úgy érzékeli, nincs benne akasi. Ami még a tápra jellemző, hogy kell az aksi helyére egy 10ezer mikros kodndi, mert híváskor a telefon nagyon megrántja a tápot.Szóval jobb az aksi érinkzőkön keresztül tápolni, mint töltő kábelen.
No, tud ennél valaki egyszerűbbet?!!! :)
Már már sajnálom a motor tolvajokat. Ha sikerül népszerűsítenem az efféle megoldásokat, bizony felkopik az álluk! :))))
Hihetetlen, de még mindig fázom :P
Ez a téli motorozás, még ilyen rövid távon is iszonyú...nem tudok felmelegedni.
A balesetekre...nagyon vigyázzatok magatokra kérlek!
Nem jó ezeket olvasni, igaz tanulságosak, de kérlek nagyon vigyázzatok magatokra!!!
vazz, ez milyen jó öttlet, én mindig azon kínlódtam hogy PIC-en és adatkábelen keresztöl SMS parancsot adjak a telefonnak, ami elég macerás.
Te meg simán kettévágtad a gordiuszi csomót....SMS-t is könnyebb küldeni ha PIC-el a billentyűzetet vezéreljük, nem pedig valami egyedi sajátos kódolást próbálunk megfejteni. AZ eredmény meg szinte ugyan az.
Nincs benne olajszivattyú, amelyikben van az is érdemes normál keverékkel használni, mert gyakran elromlott a szivattyú és besült a motor.
Semmi lényeges különbség nincs tudtommal.
250-esből is van elektronikus gyujtásu és nagyon kevés dobfékes van belőle.
Azért azt se felejtsed el hogy minnél rövidebb a váz annál kevésbé hajlik meg ugyan akkora erőre, tehát akár stabilabb is lehet.
A rövidebb felépítés miatt pedig gyorsabb irányváltás lehetséges...elméletileg.
Gyakorlatban, azaz pályán, nincs különbség a 250-es és 251-es ETZ menettulajdonságai között.
MZ kupán mindkettővel lehet indulni, de mindenki 250-est használ, csak 1db 251-es van.
Megjegyzem van egy dobfékes TS250-is, ami ráadásul elég előkelő helyeken szokott szerepelni.
Aztapaszta...ma melóztam, és most értem haza motorozásból :)
Azt hittem már sosem ülök le szusszanni egyet.
Pénzügy-számviteli ügyintézőnek tanulok, júniustól már könyvelhetek cégeknek.
Nagyon érdekel a közgazdaságtan, de ha lenne annyi agyam hozzá, talán még a mérnökség is tetszene.
A közlekedésmérnökség, de mint látjátok, még semmit sem tudok :)
De jó paplan holtig tanul vagy mi a szösz :)
Szabadidőmben motorozom, motoros újságokat olvasok vagy itt lógok a fórumon :)
Nem ám, azért szoktam pihenni és tanulni is, meg motoros játékokat játszani :))))))
Nem mintha irigykednék , de nekem is halad a riasztó projekt.:)
Már találtam is egy megoldást, igaz biztos kezü embereknek.:)
Megfelelő telcsit szét kell bontani. Minnél régebbi, szinte annál jobb.)Valamelyik nyomogómbhoz vezető csikokra ráforrasztani két vékony vezetéket úgy, hogy azért a nyomogombok működő képesek maradjanak.. Vissza dobozolni a telefont. Ha most összeérintjük a két vezetéket egy-két pásodpercre, életbe lép az adott gombhoz megadott billntyű parancsunk. Azaz felhívhatjuk az általunk zsebben hordott mobilt. Ha a motorban lévő telefon számát külön csoportba tesszük, egyedi hívóhangot adhatunk meg neki. Összefoglalva: Ha összeérintjük a telcsiből kilogó két vezetéket, a mobilunk a zsebünkben szirénázni kezd. Egy pici reléből, egy ezer 1300 forintos szenzorból, egy primitív tápocskából áll még a rendszer. Azaz a költségek: Egy kiselejtezett de még müködő telcsi, egy sim kártya, max 2000 forint alkatrész.Tehát olyan 4500 forint, plussz a telcsi. Ígéretes nem?!!!:))))
Persze én a microcontrolleres, adatkábeles verziót csinálom meg. Az lesz vagy egy tizes, de SMSeket küld különböző esetekben, és a bekapcsolás, kikapcsolás is a mobilomról történik majd.
Jómagam már letöltöttem és elolvastam.Nagyon jó kis cikk.Gratula!Még ilyeneket sokat!!
na most jön az önreklámozás:D
a FŐOLDALON már látható előzetes a Cikkemről. úgyhogy célegyenesben van a dolog:)
szerintem a blokk ugyanaz. csak a henger kipufogónyílása néz lejjebb. de kérdezz meg olyat aki már szedett szét mindkettőből:P
különolajzós változat volt a sima 250esből is. de ezekből magyarországra szerintem csak néhány darab jutott, az is csak úgy hogy valaki behozta.
A szívásvezérlésen módositottak , máson azt hiszem lényegében nem.
szerintem az lehet még amit a csevegőbe is írtam hogy ezekből nyugatra exportáltak olaj szivattyúval tehát nem kell a benzibe keverni, de ebből kis hazánkba nem igen jutott.remélem tudtam segíteni.
Kösz, hogy válaszoltál.
Azt kérdezném tőled, hogy a 250-es és a 251-es blokja között mi a különbség?
Fontos lenne, mert épp MZ vásárlás előtt állok!!!
Te azt írtad, hogy csak a gyújtás, de azon kívűl Még mi lehet???
Szerintem is. Minél hosszabb a motor, annál stabilabb. Igaz, nagyobb a forduló köre, nehezebben kanyarodik valamennyire.De biztossabban. A gyár folyamatossan rövidítette a vázat, mert szerintük így stabilabbá válik. A valóságban egyre romlott a helyzet. Az Első ETZ-k , ég hosszabb vázzal készültek, szerintem jobb is volt az úttartásuk.A dolog fizikai alapja szerintem: A motorkerékpár iránytartását a forgó kerekek giroszkóp hatása adja.oldalirányú billenésnél a hossz nem számít, de hosszirányú eltéréseknél igencsak. Mint tanultuk, erőszorozva erőkarral..:)
ETZ 251 kipufogó ETZ 250-esen hogy szuperál? Érezhető valami változás, esetleg teljesítmény csökkenés?
Gondolkodom rajta, hogy be kéne ruházni egybe, mert a gyári 250-es kipuffja túl hosszú és kell valami rövidebb rá. A 251-esé mennyivel rövidebb?
elvileg a 251es rövidebb tehát kanyarba nem feltétlen stabilabb szerintem.és ha jól vettem észre pár videón az MZ kupába is etz 250eseket használnak, de lehet hogy nem jól láttam. valaki nem tudja meg mondani hogy ha esetleg a ts-emre felkerülne egy 251es kipuja milyen változás lenne?? mert továbbra is szúrja a szemem a gyári.esetleg ha van valakinek egy 251es kipuja feleslegben és mondjuk nagyon rossz állapotban van szívesen megvenném már csak azért is hogy kipróbáljam.köszi
Szerintem semmivel sincs jobb úttartása a 251-esnek mint a 250-esnek, sőt megkockáztatom, hogy instabilabb a 251-es mint a 250-es.
a 250es(különbségek, előnyök,hátrányok a 251es-hez képest):
vastag robosztus hátsó villa, hátúl is 18"os kerék. hosszú, nehezebb váz, egybként csak nagyvonalakba hasonlít a 251es-ére, valójában minden méretben más. rosszabb úttartás, sutább magasabb építés, rosszabb, kényelmetlenebb nyereg, megszakítós gyújtás, lapos "kockásabb" tankforma, kerek lámpák, hosszabb kipufogó, igazából az egész motor hosszabb. létezett belőle elől dobfékes változat is.
251es:
"banán" tank, lényegében kis etz váz megnyújtva, megerősítve, kényelmes lapos nyereg, hátúl TS-250 villa, 16"os kerék. más lánckerékméretek, henger kipufogónyílása lefelé törik, mert ha sima 250es henger lenne fent, akkor a könyök beleérne a sárvédőbe(sokan ezért kényszerűlnek rövidebbre vágni a sárvédőt.) elektronikus gyújtás, jobb úttartás, kényelmesebb vezetési pozició, szögletes lámpák(fényszóró kivételével) csatos porlasztó, eltérő szívórendszer. stb. csak első tárcsafékes változatban létezett, csak H4es fényszóróval adták ki, rövid kipufogója van(kb olyan rövid mint a 125-150es-é).
((((nekem sokkal jobban tetszik))))
ami ugyanaz mindkettőn: elektromos rendszer(gyújtás kivételével), blokk belső felépítése, komplett kormány, karok, első teleszkópok, kerék, fék stb. tehát a műszertartó kivételével az egész motor eleje. ezen kívűl szerintem semmi más.
Engem érdekel,csak nem találtam meg a képet róla!Írtam neked mailt!A múltkor már leveleztünk róla,de akkor nem volt!
Olvasd el a mailt amit írtam!Köszi!
attol is függ, hogy hány századra van illesztve a dugattyú-henger mert mondjuk 0,04re akkor sac 3 tank benzin, ha 0,05re akkor 2tank.. gyűrűhézagot ellenőrizted? lényeg hogy ne járasd tartós fordulatszámon. mellékutcákba kínozd fel-le:D(úgyis kényszerhűtéses) és ha már mentél vele ennyit(110km) akkor egyszer kettesbe zavard el addig míg meg nem torpan, semmi baja nem lesz. természetesen utána lassíts vissza, és pihentesd kisebb tempóval. ha csak alacsony fordulaton járatod, akkor később nem hajlandó majd kiforogni. a keverék lehetne 1:33. rakjál bele mol Sprintet.
Ha már lendületben vagy, ajánlom az általam gatyába rázott Mz-Hogyan tovább pdf-et (16MB) a szakirodalom rovatba. Kerinek már megvan, de ha kell, szívesen átküldöm mégegyszer.
Pontosan hogy érted, hogy ráragadtál a motorra?Kanyarban csúsztál ki?Általában az a legkedvezőbb, ha mögötte csúszik az illető bukáskor, kivéve, ha valamilyen tereptárgy, jármű hirtelen megállítja a motort.Nekem másképp sikerült.Autós mackósajt ellenére elém kanyarodott, motor autónak, én átsupermaneztem a magas tetőcsomagtartós autó felett(a bent ülők elmondása szerint világbajnoki ugrás volt), és hason landoltam a betonon.Apró tenyérsérüléssel, hámsérüléssel a térdemen, és csípőmön megúsztam.Szerencsére nem jött szembejövő, így nem ütöttek el.
Utólag megnézve az autót nagyon furcsa volt a számomra, hogyan tudtam átugrani.Előtte hívtam volna barátom motorozni, ha hátul ül, én sem ugrok, ő pedig 100%- hogy mellkassal nekicsapódik az autónak.És ez csak 50km/h volt.Veszélyes dolog a motorozás.Az úton lévő többi közlekedő esetleges kiszámíthatalansága miatt.
Üdv!A buli tűrhetőre sikerült, kissé fáj a fejem.Jól kikacarásztuk magunkat :)
Mivel foglalkozol(már ha van kedved elárulni)?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|