hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 14. kedd 
Bódog

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:22:41
igen csakhogy a lúgos akku az NiCD, vagy NiFe vagy más egzotikus összetételből van, de véletlenül sem olmosból.
Egyébként volt lúgos akku is a családban, na az egy csoda. NiFe elektródás volt és repülőgép indító akkunak használták, tehát elég komoly követleményeknek megfelelt. -40fokig használható. Trabantban volt benne, és csak annyit róla, hogy a trabant benzin nélkül önindítóval elment a benzinkútig :))))))

Ha jól tudom a vasúti kocsikban is ilyesmi akkut használnak.
sorszám: 32050 (104282)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 22:11:20)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-18 22:19:28
szevasztok...

akksi témához leírom a saját tapasztalatomat... az új (kb.fél éves) akksim a töltőröl levéve még megtartotta a 12.2V-ot, de amíg leértem a garázsba (kb.15 perc),hogy beszereljem a motorba, lemerült 4-5V-ra, és ezen az újratöltés sem segített... gondoltam az akksinak annyi, olcsó húsnak híg a leve... nem értettem a dolgot, mivel annyira új volt, hogy a burkolata szinte átlátszó volt, fenék- illetve cellazárlatnak nyoma sem volt... már nézegettem a Varta tipusokat, és számolgattam a pénzemet, hogy most mi legyen... meg böngésztem a netet az akkuk működési elvéröl, töltéséről, használatáról...

namármost mindenhol azt írják, hogy az akkumulátort TILOS újra savazni, vagy savval utántölteni, mert azonnal megindul a szulfátosodás, ami rögtön zárlathoz vezet... a szintet csak desztillált vízzel lehet pótolni...

ott volt a használhatatlan akksi, veszteni valóm nem volt... leöntöttem belőle a savat (elég nehezen akar kijönni az egész), desztillált vízzel jól átöblítettem, majd újra feltöltöttem savval... az akksi kapásból 10 V-ot mutatott... :) ezt még megspékeltem egy pár órás töltéssel, és azóta is tökéletesen működik... :)

érdemes megpróbálni, hátha...

desztillált víz kb. 100 HUF, akkumulátor sav kb.150-200 HUF...

sok sikert...
sorszám: 32049 (104281)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 22:16:36
Igen, a feliratban , gyári specifikációnak kell hinni. Csak arra kell vigyázni, hogy nem szabad álltalánosítani. Tehát ezt a tipust így töltsd, a másikkat úgy, ahogy ahhoz megadták, mert nem biztos hogy egyformák.Igazából iit van a megoldás: Minden aksit be lehet tenni, aminek a specifikációja olyan, amilyen nekünk kell.Egyedül a max áramot lehet néha nehezen fellelni, pedig az is fontos lehet.
sorszám: 32048 (104280)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 21:59:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:14:50
Ja, ilyesmi van nekem is, a forma ugyan ez, a paraméterek szintén csak a márkája más. Rajta is van ezen is, hogy a töltőfeszültség max 7,25-7,45V lehet.
Ezek a paraméterek csak tized voltokkal térnek el egyes gyártók függvényében, de gyanítom gyakorlatban mindegyik ugyan azt igényli.
sorszám: 32047 (104279)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 21:59:22)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 22:11:20
A riasztó aksik között pedig sok a lugos aksi.:)
sorszám: 32046 (104278)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 22:03:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:10:23
felesleges, a megszakító megbízhatóbb és könnyebb javítani.
Bár Árpád anyatigris módjára fogja rámvetni magát ezért a kijelentésemért :))))))
sorszám: 32045 (104277)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-18 21:24:01)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 22:10:13
engem se érdekel semmilyen nagykönyv:D! a peregyes 12V12Ah-s 100*100*150mm-es zselést fog kapni és punktum:D. és szuperjó lesz:)
sorszám: 32044 (104276)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 22:00:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:08:30
7,5V-ra kell állítani a fesszabot, ha a lámpa is ég akkor 7,4-7,3V-ra leeshet az áram visszacsatolás miatt.
Ha 7V-ra állítod akkor nem tölti fel az akkut rendesen.
Tapasztalatból mondom. Gyakorlatilag 0,2V eltérés is rontja az elektromos rendszer megbízhatóságát, tehát halál pontosan érdemes belőni.
Ezt érdemes elektromos szakemberre bízni akinek van megfelelő műszerezetsége és labor tápja.
De ha magad akarod beállítani akkor a PIKO játékvonat trafót javaslom mert az jól szabályozható nagyáramú tápegység :))
sorszám: 32043 (104275)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-18 20:33:24)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 22:03:40
az én 5és fél éves autóaksimat most érte utól iylen gond:(.. meg is sirattam. ez a cellazárlat nagyon aljas:( elég egyszer a kelleténél nagyobb lendülettel letenni a földre, aztán már kész is a gond. a leüllepedett cucc az alján, az meg ha már egyszer csinált cellazárlatot,de megjavúlt, akkor legközelebb megint fog. sajnos a legjobb helye ezeknek a méhtelep. rengeteg bosszúság lehet abból, ha pl az etz-be megdöglik az aksi. a TS-be kissebb gond, nálam mindig van egy ellenállástekercs, és egy regler, felkészúlve a bajra, sőt, még egy komplett megszakítós gyújtás is.
sorszám: 32042 (104274)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 21:50:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:03:13
Használtam versenyzésre is zselés riasztó akkut.
Arra tényleg nem volt jó. Kb 1 szezont bírt ki a folyamatos lemerítés és töltés mellet, aztán meg is döglött, de ha nem ciklikusan használják akkor meglepő módon tartós. Én is ugyan így hitetlenkedtem mint te amikor HyGy előadta hogy a Jawaban ilyet használ, de aztán ilyet tudtam leselejtezni a cégtől és volt alkalmam kipróbálni :)
sorszám: 32041 (104273)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 19:57:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 22:00:12
Bevallom férfiasan fogalmam sincs milyen az a zselés akku, de mindenki ezt mondja a zárt ólom alapú riasztó akkukra, így én is ezt a nevet használom.

Van konkrétan zárt savas aksim is. Ezt nekem kellet felsavaznom és ez bírja az önindítót és kb úgy néz ki mint a zselés akkuk, csak ez durván 4* annyiba került.

Amiről én beszélek az gyárilag feltöltött és lezárt, riasztóba való gagyi legolcsóbb akku. És mint többször írtam, tökéletesen igazad van én is azt tanultam az akkukról amit te mondtál, de ennek ellenére a TS-ben 2 éve működik egy 2000forintos kb 4Ah-s akkumulátor.

Namost a tapasztalatom szerint ha évente kellene cserélni akkor is jóval olcsóbban jönnék ki mint bármi mással, de ráadásul megbízható és nem savazza össze az akkutartót, szóval nem érdekel mit ír a nagykönyv, mert ez bevált.
sorszám: 32040 (104272)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 19:42:46)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 21:59:22
én a síma savas aksikra értve ismerem ezeket a töltési feszültségeket, eddig minden zselés aksimon ezeket a feliratokat láttam:

http://www.tme.eu/katalog_pics/c/e/9/ce94709c55fe89998d0f8e9955c2fcd0/accu-hp12-6.jpg

ezen a képen jól látszik, hogy milyen feszültségek vannak ráírva.(én ennek hiszek:P)

sorszám: 32039 (104271)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:11:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 21:56:31
Biztos vagy benne hogy zselés az aksid? :) Néhány bolt butaságokat tud ráírni. De még a gyártók is summantanak néha. Úgy tudom a zárt aksiban van valami nyomás kiegyenlítő vacak, a zselésben nincs. Sőt azt hiszem a képződő buborékok benne maradnak a"zselében" , eltávolíthatják azt az elektródáktól, így csökken az aksi kapacitása. De az is lehet, hogy tényleg zselés aksid van. A fene tudja, miket találnak ki.
sorszám: 32038 (104270)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 21:48:56)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-18 21:52:10
Köszönöm szépen!
Utánajárok a dolognak.
sorszám: 32037 (104269)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 21:46:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 21:50:49
Úgy vettem észre, az aksi cellákrol le tudnak válni darabok, azok okoznak néha időszakos zárlatot, átvezetést. Sőt nem ritka, hogy egy idő után fixálódik a helyzet és végképp cella zárlatos lessz. De lehet, hogy tényleg valami iszap is képződhet valami szulfátokból ami vezet. Annyira azért nem vagyok aksi szakértő.
sorszám: 32036 (104268)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-18 20:33:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 21:48:56
ezekre ráírják a töltőfeszültséget és áramot
Ami nekem van 12V-os annak 15V-ra is felmehet a feszültsége, a 6V-osnak meg 7,5V-ra van megadva.

Lehet hogy ez az akku nem tudja hogy nem szabad működnie? ;-)))
Az áramban viszont valóban 1/10szokott lenni a megengedett.

13,8V az a feltöltött akku feszültsége szokott lenni, miután leveszed a töltőről, de kis phenés után sem illik 13V alá esnie.
sorszám: 32035 (104267)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:11:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 21:46:13
Én használom egy ideje és csinálom is. Sőt mostanság már a postázásában is lett valami tapasztalatom, és a táv felszerelésében is.:))
Az alkatrész ár olyan 2000 körül mozog.
A készeket változó áron lehet szerezni, de álltalában sajnos tranzisztorosok, ami valahol a mechanikus és a fetes megoldás között van féluton megbízhatóságban, egyébb előnyök tekintetében. A vaterán kell nézelődni, meg minden lehető motoros fórumon érdeklődni, nem e készít valaki olcsón ilyesmit.Nem emlékszem van e forrasztásban jártas barátod, rokonod. Ha van, kapcsolási rajzot, egyébb dokumentációt tudok küldeni.
Az elektronikus gyújtás előnyei összefoglava még egyszer: Erőssebb szikra, így könnyebb hidegindítás, stabilabb alapjárat, magas fordulaton is gyújt minden szikra. Így valamelyes teljesítmény növekedés, fogyasztás csökkenés. Az elektronikus gyújtás nem kopik, nem állítodik el, így csak javítás esetén kell újra beállítani.Összefoglalva szerintem igen jó dolog. Előnyök hátrányok nélkül.De mint elektromos szakember elfogult is lehetek.
sorszám: 32034 (104266)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-18 21:24:01)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-18 21:24:01
Köszönöm az ötleteket.
Holnap már lesz töltőm és remélhetőleg megoldódik a probléma.

Újabb kérdés:
Megszakítós gyújtásom van és gondolkodozom azon, hogy elektromos legyen.
Mit tudtok róla? Jó dolog? Mennyibe kerül egy ilyen? Esetleg tapasztalatok?

Köszönöm! ;)
sorszám: 32033 (104265)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-11-18 20:33:24
helo
én is mértem olyan 3-4 hónapja a töltést meg h mennyi amperral tölti a kis ts az akkut.Multiméter 0.9 A t mutatott és töltőirányban olyan 3 ezres fordulaton mérhettem talán(nincs fordmérő órám)emellett 7volt töltőfesz volt tompitottal .
Amugy nekem savas akksim van 6v 12Ah ás lassan 2,5 éves varta.Mostanában van olyan h ha a gyujtás rajta van fél percig talán majd elkezd pillanatok alatt merülni az akku majd 5 volt mikor van még benn onnan 2-3 másodperc és 3 voltot mér a műszer amikor a gyujtás rajtavan. Aztán feltöltés után semmi ilyen gondja nincs a gyujtás sokáig rajt lehet,de nem próbálgatom.Sőt most pl utoljára 2 hete töltöttem és ha rákapcsolom a gyujtást csak ugy h lássam a visszajelzőt milyen fényerővel világit látom h stabil a fényereje.De van h töltöm majd rá 3-4 napra mikor gyujtás állitás volt állitás közben egyszercsak hirtelen lemerült.Sztem az akksival van vmi baj bár a lemezei ha belenézek a cellába szép egyenesek.Vagy vmi iszap lehet az akku aljába és az zárja össze a cellát közbe közbe vagy nemtudom mi a hiba, a saruk tiszták meg az elektromos rendszerrel sincs gond.Mert mikor rosszalkodott az akku kivettem és rátettem egy 21 w os égőt attól is hamar 3 v ra csökkent az akku fesz.Tehát nemtudom mi a baja az akkumnak hol jó hol nem.A motorom max 7 v al tölt mechanikus fesszabbal.Én állitottam 7 re.igy van ez használva már rég óta sőt olyan 1.5 évig csak 6.8 ra volt állitva a töltés de abban az időszakban sokszor volt baj a fesszabbal h beégett a szabályzó érintkező és 8 v al töltött,nemtudom ez hogyan hatott szegény akkura annakidején.
sorszám: 32032 (104264)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:11:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 19:57:04
A lámpa folyamatos terhelés, de a gyújtás valóban állandó rángatás. tehát a zselés aksit alaposan túl kell méretezni, hogy elviselje ezt.Szerintem.De mivel többen mondták, hogy használtak zselést motorba ,gyanakodva bár, de elfogadom véleményük.
sorszám: 32031 (104263)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:50:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-18 19:50:29
Önindító nélküli motorokon az első lámpa izzója a legnagyobb fogyasztó.A gyújtás is felránt 12V-ról akár 3-4A-t is.
sorszám: 32030 (104262)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 19:42:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 19:42:46
Én is úgy tudtam, hogy 6.9 illetve 13.8 volt a zselés aksik max töltőfeszültsége. Továbbra is fentartom, hogy az az aksi amelyik pár hónapnál tovább huzza enél magassabb töltőfesszel és úgy néz ki mit a zselés, az a sima aksi zárt, gondozást nem kívánó változata valószínüleg.Ráadásul úgy tudom, a zselés aksik inkább áramgenerátoros töltést szeretik. Azaz megküldik őket a stabil töltőárammal a feszültségtől függetlenül, majd amikor az aksin a fesz eléri a megfelelő szintet, lekapcsolják a töltőről. Még valami: Ismereteim szerint a zselés aksi nem szeriti a rövid idejű túláramokat. Már pedig hiába nincs a motounkban önindító, index, fék lámpa van. Erre azt lehetne mondani, hogy akkor a robogókban miért van zselés aksi. A válasz az, hogy én még nem láttam bennük olyant. Én mindig kezelést nem igénylő, zárt normál aksival szoktam robogóban találkozni.Perzse ettől még lehet bennük zselés ids, nem kötelező mindegyiknek odajönnie hozzám, és bemutatkozni.:))
sorszám: 32029 (104260)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-18 19:11:55)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-18 19:13:05
Hát igen, Árpádnak igaza van, ne kapkodd el a dolgot.
Most jó nedves idő van egy töredezett kábel is lehet hibás.
Töltsd föl az akkut, és mikor beteszed a helyére ampermérővel nézd meg, hogy fogyasztó nélkül nem csordogál e mégiscsak ott egy kis zeusz.
Ha nincs műszer, akkor sötétben húzd le az egyik sarut az akksiról és érintsd hozzá az érintkezőhöz, ha kicsit is szikrázik gáz van!

Egyébként az akkumulátor kapacitása melegben jobb, de hidegben merül lassabban! Vagyis tévedés, hogy be kell vinni melegre!
A helyes eljárás, ha a hidegben hagyod, és indulás előtt fél órával viszed meleg helyre! :-)
(Ez utóbbit csak akkor vedd komolyan, ha mazochista vagy.) :-D
sorszám: 32028 (104259)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-18 16:38:04)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-18 19:11:55
A zselésnek nevezett, valójában felitatott elektrolitos savas akkukat 6,9/13,8V-nál nagyobb feszültségre nem jó ötlet tölteni.A sav ezekben a lemezek közötti kőzetgyapotban van felitatva, és magasabb feszültség esetén a víz oxigénre és hidrogénre bomlik--> az akku szárad.A normál akku ilyenkor csak peszeg, de annak sem jó a túltöltés.
Az akku tartósan kapacitásának 1/10, max. 1/5 A-t visel el.Azaz 10Ah 1A-t, max. 2-t.Rámértem a motornál az akku töltő-kisütő áramerősségére, és + - 3-4A-es csúcsok váltják egymást, pedig elektronikus a szabályzóm.Én hülye fejjel azt gondoltam, hogy szépen egyenletesen szabályoz.Hát nem.
Jó lenne nagyobb akkut építeni a motorba,de nincs hová.A Simson robogón kiválóan elférne a motor felett.
sorszám: 32027 (104258)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 18:02:56
Azért mielőtt új aksit veszel ellenőrizd a dolgot pár hideg napon keresztül. Ugyanis hasonló lemerülést okoz ha figyelmetlen vagy, túl forgatod a gyújtáskapcsolót, azaz helyzetjelzőre teszed a világítást. Ha fényes nappal teszed ezt, előfordul, hogy nem veszed észre a fényt elől, hátulra meg nem nézel.:)Egyébbként különböző átvezetések is el tudják tüntetni a delejt. PL valahol sérült a gyújtáskapcsolóhoz vezető kábel, egy kis víz, egy kis kosz, és szépen folyik az áram kikapcsolt állásnál is.
sorszám: 32026 (104255)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-18 16:38:04)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-11-18 17:33:14
Nem akarlak elkeseríteni,de jobb lesz,ha veszel egy új akksit és azt ami benne van kidobod a sunyiba,mert következőleg lehet,hogy nagyobb slamasztikába maradsz!Ettől a kis hidegtől tényleg nem szabadna lemerüljön!Gondolj csak az autókra!Szép lenne,ha mindenki sétálna az akkumlátorokkal össze-vissza!:))
sorszám: 32025 (104252)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-18 16:38:04)

 
 
tata21
válasz erre | email2008-11-18 17:19:39
Klaudia, napi használatú motorból nem kell kivenni az akksit csak ha télire-hosszabb időre leállitod.Egyébként ettöl a kis hidegtől még nem lenne szabad lemerülnie, vagy talán a halálán van.
sorszám: 32024 (104251)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-18 16:38:04)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-18 16:38:04
SOS.

Ilyen tudjátok a mesében nincs.
El akartam indulni, mert el kellett volna intéznem egy fontos dolgot és a gép megadta magát :S
Miután kicsit lehiggadtam jöttem rá, hogy lemerült az akkumulátor.
Természetesen az akksi töltő nincs itthon, tehát még kb két nap amire élet lesz a paripában.
De tanultam az esetből...mostantól ki lesz véve az akksi, sajnos nem tudtam, hogy ilyenkor már ki kell venni.
Meg nem is gondoltam , hogy ma ennyire hideg lesz.

:S
sorszám: 32023 (104250)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 14:32:55
mondjuk párhuzamosan nem szokás akkut kötni, mert némi asszimetria hatására jó nagy kiegyenlítő áramok tudnak megindulni a két akku között, a másik hogy a fesszabnak 7,4V-nál kell leszabályozni de 7,5Vnál semmiképpen sem lehet több a töltőfesz. Ennél nagyobb töltőfeszültség bármilyan 6V-os akkut kinyír.
TS-be nekem egy db 4,5-ös riasztó akku van.

Az ár különbségek azért nem véletlenül vannak. Pont a FIAMM akkunál néztem hogy van olyan ami sima készenléti akkunak van riasztóba az baromi olcsó. Ehez képest a ciklus álló akku ami bírja a rendszeres merítést/töltést, az scak egy picike C betüvel különbözik a típusjelölésben és 5* annyiba kerűl.
Ugyan úgy létezik indító akkumlátor is ezek is drágák és jobban bírják azt az igénybevételt amire specializáltak. De MZ esetében nincs semmi ilyesmi gond, talán csak a hideg/meleg/rázkódás terén, de azt jól bírják a zselések.
sorszám: 32022 (104249)
(előzmény: Jaky16, 2008-11-18 13:39:56)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-11-18 13:39:56
nekem két zselés 6v-os 4.5ah-s aksi van bekötve párhuzamosan, mechanikus feszab-al. tölt 8.5-9v-t semmi baja nincs tőle.savassal ellentétben: nem folyik ki a sav nem bántja a hideg olyan mértékben, és minden féle módon(lefektetve fejen állítva) lehet tárolni.személyes tapasztalatom alapján tökéles. jah és a két aksi 2400ft-ba került.:)
sorszám: 32021 (104248)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 13:07:36
valójában mechanikus fesszabbal is tartós a zselés, ha jól van beállítva.
Ehez viszont karbantartás kell. Az elektronikus simán gondozás mentes,ennyi az előnye.
sorszám: 32020 (104247)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2008-11-18 13:02:11)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2008-11-18 13:02:11
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat a zselés akksival kapcsolatban!
A gyári szabályozót biztosan lecserélem, találtam is az MZ Club oldalán házilag építhető elektronikusat: http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=363
A boltban kapható elektronikus szabályozók nem tudom mennyire megbízhaóak.
Egyszer mértem már a töltési feszültséget, fogyasztóknélkül 6000-es fordulaton elérte a 8,5V-ot, ettől biztos meghalna a szelés akksi.
sorszám: 32019 (104246)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 13:00:44
10mm el szélesebb.
Az első szám a szélesség mm ben, a peres pedig azt jelöli hogy a magassság hány százaléka a szélességnek. régebbi jelölésben inch beN adták meg és ha nincs per, akkor /100nak értendő ami gyakorlatban az
nos a /90el
sorszám: 32018 (104245)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-11-18 11:35:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 12:39:50
elméletileg nem jó MZ be, gyakorlatilag nekem nagyon bevált. Mivel nincs önindító nem megy tönkre, a töltőáram pedig nem szalad meg ha jó a motor. Én is az alacsony ár miatt vettem.
sorszám: 32017 (104244)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-17 13:54:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 12:07:30
Tegnap este nem éreztem jól magam a motoron.:) Hideg volt. Az amúgy is kemény felületű gumim tovább keményedett. Csúszkált rendesen. Ráadásul nem túl kiválló a látásom sötétben. Plussz megint gagyi lámpába tett xenonja volt minden szembejövőnek. Sikerült megtalálnom Budapest legszarabb útjait. Igy összhatásként több utat tettem meg oldalirányban, mint előre.Ráadásul az előre megtett út is tízszer annyi volt visszafele, mint odafele.Ki akartam kerülni pár száz méter macskakövet a Nagy Lajoson. Sikerült. Igaz, plussz több mint egy óra utazási időbe került az eredetileg 13 kilométeres távon. Most folyik az orrom, és fogadkozom, hogy tavaszig nem ülök többet motorra.
Hogy valamit MZ témához is hozzászóljak: A csúszkáló, keményedő gumi Mitas. És én még dícsértem a multkor...:(
sorszám: 32016 (104242)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 11:14:31)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-11-18 11:49:04
A szélesség. A 110-es szélesebb.
sorszám: 32015 (104241)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-11-18 11:35:34)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-11-18 11:35:34
akkor benéztam ezt a verseny gumit :-); kérdés: 100/90 és 110/90 között mi a külömbség??? köszi!
sorszám: 32014 (104240)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 10:37:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 11:14:31
Ahogy eggyik haver mondta, hogy aki mindig attól retteg hogy elesik az el is fog esni. Természetesen szükség van egy egészséges félelemre/elővigyázatosságra, de túl aggódni sem kell a témát.
Én azt mondom, hogy aki nem érzi jól magát a motoron, az ne üljön motorra saját érdekében.
sorszám: 32013 (104239)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-16 19:20:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 10:57:59
Megjegyzem, nekem van egy gps modulom is. Ezért kellett az sms, mert így ha elviszik akkor is megtalálom...És hát egy öreg mz ben senki nem számít ilyesmire :))
sorszám: 32012 (104237)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-16 18:31:57)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 10:42:19
természetesen MOFAKER-nél a legolcsóbb. de pl van ilyen is:
350x18 Köpeny 56H K65 RSW Racing

19300ft:S na.. nekünk ilyen nem kell:D
sorszám: 32011 (104236)

 
 
tothszilard
válasz erre | email2008-11-18 10:40:49
Esetleg pasztoy.hu
sorszám: 32010 (104235)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-11-18 10:11:06)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 10:38:51
nekünk TT-t kell nézni(TUBE TYPE) vagyis tömlőset. a tömlő nélküliből vannak iszonyat drágák.
sorszám: 32009 (104234)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-11-18 10:18:23)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 10:37:46
K65 nem vészes, most nézem

elsőre 3.00 7620ft

hátsóra 3.50, és 100/90 10020ft vagy 110/90 11000ft.
sorszám: 32008 (104233)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-11-18 10:18:23)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-11-18 10:18:23
úúú!!!
a k65 az 15e a k36 10e;
ha ez kell a tapadáshoz legyen...
akkoo elkezdek gyüjteni :-D

sorszám: 32007 (104231)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 10:09:42)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-11-18 10:11:06
kösz! és ez köbö mennyi és hol a legolcsóbb? (mofa?)
sorszám: 32006 (104230)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 10:09:42)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 10:09:42
Ha ár-érték, akkor heidenau, meg ha minőség, akkor is.:D

ETZ-re előre K65 3.00 18"

hátúlra, meg dönts, K36, 3.50,(láttam már 4.10-es is, de szerintem az feleslegesen brutálszéles. vagy K65 100/90, vagy 110/90
sorszám: 32005 (104228)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-11-18 10:00:23)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-11-18 10:00:23
Sziasztok! Szerintetek milyen új gumit vegyek a mocira, tapasztalatokat szeretnék... a heidi jó, vagy a vee rubert, mitas... szóval ár érték! Széles utat!... és vigyázzatpk a vizes falevelekkel... én esmét leraktam a vasat!! :( ja meg a vonatsinnel is vigyázni! "Az a jó motoros az, aki egyben hazaér"! Szép napot!
sorszám: 32004 (104227)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-17 22:41:44
jártam én is mechanikussal. de a 4,5ah-s 6v -ost pedig jól be volt hangolva.. kivégezte egy év alatt. nagyon lehervadt. használható volt, de szarúl viselte a terhelést. 3200ft-os zselés meg semmibe sem különbözik a 9000ftos-tól:D.. boltja válogatja... RITAR, meg KSL, meg FIAMM, meg ilyesmi márkák vannak.. TÖKMINDEGY! akkora különbség nincs. és egyik helyen 6000 az x kapacitású RITAR, másik helyen 4000. körűl kell nézni neten, hogy hol érdemes megvenni. max anniyba különbözhetnek, a drága banner, meg hasonló aksiktólhogy nem motorba való, mert nem motorakumlátor méretű. a 12AH-s aksik általában 100*150*50mm-esek.. ezt a kis TSbe oldalára, és élére állítva kell berakni. úgy fér csak el.
ja és ez a másik előnye.. úgy teszed be ahogy akarod. tény hogy a zselés érzékenyebb a töltésre. de egy jó elektronikus feszszab mellett sosem kell töltőre rakni. eddig nekem 2 éve megy, télen ki se szedtem, tavasszal meg csak berúgtam azt kész.
sorszám: 32003 (104221)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-17 20:36:33)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-17 22:21:32
Végre itthon vagyok a melóból.

Annak idején én nem jelentettem ki olyat, hogy tudok motorozni, mert nem tudtam.
Akkor ültem fel életemben először motorra.
És azt a határ szar mz-t...sajnos az volt...egyedül kellett betörnöm mindenféle segítség nélkül.
Nem is jól mondtam, most már tudok talán közlekedni.
De igaz, motorozni...az még messze van...remélem egyszer azt is elmondhatom. :)


tata köszönöm a mailt!

Holnap jelentkezem , most végre mehetek pihenni :)

Szép motoros álmokat! :)))
sorszám: 32002 (104220)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-17 20:46:42
Sziasztok!
Így olvasgatva a Tanulóidős motorozást,én is leírok egy esetet.Én ugyebár egyből AK-s jogsira mentem,és mindjárt 251 es ETz-t kaptam a seggem alá.Nem is volt baj vele,csak épp a vizsgán mint később kiderült(az ülés alatt lévő zárlat miatt)folyamatosan leállt a motor.Nem volt töltés,a lámpa meg ugye kötelező.És volt hogy az oktató tolta be a motort a vizsgáztató autóból kiszállva!Nem volt egy semmi mutatvány,mert az oktató is kb 140-150 kg lehetett!De én egy áldott jó oktatót fogtam ki mindenféle téren!és egyébként nem azért buktam meg az első forgalmi vizsgán,mert megállt a motor számtalanszor,hanem mert az egyirányú utca végén nem jó helyre soroltam be balra kanyarodáskor egymás után kétszer.Tehát szigorúan levizsgáztunk először mindketten!Mert bár én voltam a második motoros,de mindketten elhibáztuk a dolgokat.A második alkalommal már minden jól ment,olyannyira hogy ugyanazt a vizsgabiztost fogtuk ki,és másik útvonalon voltunk,de akkor meg az egyenrangú útkereszteződésekbe volt "szerelmes"az a fajankó,és ott keringőztünk úgy mint először.Azt hitetve velem hogy megint nem jól csináltam valamit.De aztán nem jött neki be.És átmentem.Azóta megtanultam a közutakon,hol hogyan lehet vezetni.
Kisebb nagyobb bukfencek árán.
Na ennyit a tanulásról.
sorszám: 32001 (104213)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu