:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
igen, ez bizony így van, műszaki vizsga során abszolút lehetőségük van rá, hogy szelektáljanak gépjármű vagy tulaj szerint.. nekem eleddig csupa pozitív tapasztalatom van kpm-el kapcsolatban megyeszékhelyen. Ha rajtuk múlt volna már 6,8 éve nem lenne gép alattam. Példaként azóta az első fékem légtelenítő csavarja helyén egy trabant nyomáskapcsoló van beépítve.. na persze működő fékkarkapcsoló mellett, de hát tudja mindenki, mennyire megbízhatatlanok.
Nem tudom hová jártok ti műszakiztatni, én eddig csak normális vizsgáztatókkal találkoztam.
Igaz nincs ledes lámpám, meg egyéb illegális extrám és általában közel gyári járművekkel megyek oda.
Időpontot foglalok, odamegyek a lefoglalt időpontra, levizsgáztatják, kifizetem és ennyi. Mindenki kedves, minden úgy megy ahogy kell.
Nekem még nem kötöttek bele, de nem is nagyon látszik hogy LED van benne.
Volt egy hülye aki eldicsekedett vele, azt ki is vágták :D
Simson is jó, de manapság már teljesen átszoktam a TSre, meg simón is gyújtással kéne szarakodni... státusza jelenleg: elfér a garázsban :)
Műszaki nekem majd jövőre lesz megint érdekes, lehet megpróbálom, hogy a LED hátsóval kötekszenek-e?
A műszakin is azért oboáztatnak, mert úgy érzik, megtehetik.
Lehet, hogy helyette Simson és elektromos kerékpár a megoldás.
Vagy döntéshozó, jogalkotó csere.
Vagy váltás más közösségre, ahol nem 100 horgonyt vonszoló hajóval kell részt venni a versenyben.
Az időszakos műszaki vizsga kezd bohóckodásssá és pénzlehúzássá alakulni.
Nem elég, hogy az üzemanyag méregdrága, befizetünk ezer adót, még erre is költeni kell rengeteget. Kissé durcás vagyok. Tegnap melóban előre elugattam dolgokat, hogy így meg úgy nem kéne mert úgy nem lesz jó, aztán csak erőltették. eredményként délután 2 előtt reggeliztem, és felszedtem valami náthát... ahogy előre elmondtam. Volt értelme? Nem. Ki kínlódik miatta? Én.
Ennyi erővel az emberek tömegei az egyik veséjüket is eladhatnák az államadósság csökkentése érdekében, csak hogy a társadalomnak jó legyen. A személynek pedig rossz.
Ja, nicknevek-táblát és fórumlistát tűzünk magunkra. :-)
Bár nem is lenne akkora botorság. Időmegtakarítás.
A csavar lazító féktisztítóval vagy nitro hígítóval tökéletesen eltávolítható, de "rugdosd" nyugodtan. : _D)
Nem biztos, hogy a tárcsa üt. könnyen kiderülhet, hogy a felfekvő felület.
Érthető okokból nem akartam lefújni a kb 20ezer forintos karbonkerámia Brembó fékpofáimat csavarlazítóval :D
Újravizsgázni olcsóbb.
Na meg a kb. fél milliméteres ütését a tárcsának akkor is látja. Sajnos ez nem a segítőkész változat volt.
Volt olyan hogy elenütemben nyomkodta a TS fékét hogy átmenjen a mérésen, de most kötekedtek.
A tárcsáim valószínűleg valami ütést kaptak tárolás közben, tehát nem görbe, csak ferde, mert egy teljes fordulat az imbolygás periódusa, ezért gondolom hogy ki tudom pofozni.
Már egyszer leírtam itt, a csavarlazítóval lefújt féktárcsa simán átmegy a vizsgán. Nem én találtam ki hanem egy segítőkész vizsgáztató.
Nekem legutóbb a gyári Tomaselli kormányomba kötött bele, hogy erről nincs műbizonylat.
Mondom neki hogy ha bármelyik motoron lévő kormányról mutat műbizonylatot akkor benyalok neki. Elfogadta...másért húzott meg :D mondjuk az jogos, mert hullámzott a féktárcsa, csak nem éreztem az úszó féknyereg miatt, de a műszer mutatta, de az is úgy lesz javítva hogy kettőt belerúgok a megfelelő helyre és akkor már nem lesz hullámos :D mert amúgy semmi baja
Ha nem is Szentes, lehet hogy más lesz....;):)
Például, Délutánra vagy Estére, összeülős, szezonzáró buli...??
Timpet, és mások is kérték a szokásos kocsmai szezonzárót. Igaz, hogy inkább egy Pénteki napra kérték. De a Galyatető zárva van egy ideje, más helyszínt is keresnem kell, vagy...(ez majd privátban!) Október nekem is jobb, akkor már több szabadidőm lesz elvileg.
Teknőc
Szia Márton! Szerintem nem a szoci motoroddal van a baj, hanem a vizsgáztató hellyel! Persze nem baj ha évente megjáratod a fékdugattyúkat, meg ilyenek, de egy normális helyen tudják hogy egy huszon-valahány éves motort nem lehet a mai mércék szerint vizsgáztatni és úgy állnak hozzá. Engem a kezdeti időkben Vácon és Gödöllőn szívattak mindig! Az öreg szakik tudták hova kell nézni, de a teljesen felújított gépemen nem találtak fogást, végül olyasmibe kötöttek bele, ami gyárilag volt beépítve. Nálam volt az etz javitási útmutató, eredeti példányban és megmutattam nekik! Nagyon mérgesek lettek és másfél órán keresztűl fékezték meg dudáltatták, stb.. a motoromat!!! Szemét geciládák! Én akkor 16 éves kiscsávó voltam, köpni-nyelni nem tudtam! Visszatérve hozzád, eleinte én is kölcsönkéregettem első kereket és hasonlók, aztán a szoci motoros haverok elárulták hogy nem mindenhol ilyen a hozzáállás. Most olyan helyre járok, ahol a vizsgáztató is motoros és nincs kenőpénz, nincs szívatás, nincs odarendelt kpm-es stb... Keress másik vizsgáztató helyet! Azért ezt elmesélem: Balassagyarmaton az autóklubba vittem az etz-t és késtem egy kicsit. Ott várt egy idegen, egy tarjáni kpm-es és azt mondta, hogy csak miattam utazott ide Salgótarjánból. Vettem a lapot, kenőpénzt szimatolt! Kellet neki az az 5-10ezer forint amit szoktak kérni és amit tőlem sosem kapott meg! :) Ilyen gennyláda némelyik! Mondtam az autóklubos fickónak, hogy amíg itt van a másik csóka én nem töltöm ki a papírt, ha kell megyek máshová nekem ráér, stb... végül elküldték pisilni a fickót öt percre és addig levizsgázott a motor. Sajnos ez van. Szal keress másik helyet, de azért a fékek é a gumik jók legyenek! Üdv!
Jaja, hát mindegy, legközelebb az érdeklődőket megkérdem nem-e ismerős vmelyik fórumról.
Október végén még lesz egy börze szegeden, akkor tuti megint összegyűlünk elvileg, bár akkor szentes nincs betervezve :D
Az a kukoricaföld azonosítója! :-)
Igen,ő a kislányom :D és köszönöm.
Vágom, egy kislánnyal jöttetek. Szép a GS-ed. ;-)
Én kérdeztem tőled a homokfúvást, piros karbitömítést, hosszabb hengerfejanyákat.
Ez a legőszintébb motorhirdetés amit láttam.
Bár így nehéz lesz eladni, valamiért az emberek a legolcsóbb szakadék motortól is a gyári állapotot várják. Az ár/érték arány nálunk ismeretlen fogalom.
De minden elismerésem, korrekt leírás.
Az E11 pusztán azt jelenti, hogy Angliában készült.
el is ment a kedvem a motorozástól.. minden műszakira be kell forgatnom az első telókat, meg kell járatnom a fékmunkahengert, mert beragadnak ( vettem rá új védőgumikat ) mindezt persze minek ha nyolcas van a féktárcsában.. a láncvédők amit a boltban kapni gyalázatosak azt is minden évben cserélni kell, de belefaragtam 10-10cm fél colos vékonyított vascsövet így majd nem rágja ki a lánc :). A henger megérett a fúrásra, a karbi utánahangolva a kopott motornak. Elektromos extrák beépítve :) van fogyasztásmérőm és elakadásjelzőm.
A blokk középrészét 3 éve újraszereltettem, új csapágyak, hajtókar, kuplunglamellák.. 2 éve első abroncs és akkumulátor, ja meg egy teljesen új és üres forgalmi is.
Tartozom a Kpm vizsgabiztosainak, mert sokat segítenek a hiányosságok előzőleges kiszűrésében.. be vagyok jelentve vizsgára de eszem ágába nincs még 20 ezret rákölteni a gépre!
esetlegesen valaki szeretné kihasználni a rossz kedvem.. 2 jó kerék a gépbe és áttolom műszakin - már ha valamennyit megér egyáltalán valakinek.. piros de lux, egységes bár köpködött bőrtextúrás neolux fényezéssel, a tankon vannak lila benzinálló javítások, sárvédő ki lett hegesztve, de megrepedt rajt a festés. A berúgórugó is volt már visszacsípve. A levegőszűrőházon vannak tömített furatok. A műszertartó ragasztott. Kipuffogó króm vége kiégetés miatt elszíneződve... stb.
gumiabroncs választásnál fontos kritérium.. minősítés: "bekarikázva E11"
Hogy ezt miért kell titkolni az e áruházakban? Minden infó le van írva, csak az nem, hogy közútra alkalmatlan!
Igaz minderre figyelni kell lámpa vásárlásánál is, mert műszaki vizsgán abba is belekötnek.. - nem is beszélve arról, hogy szervízben még be is szerelik :p
Ez a 250/1esé, mert etz250et nem találtam, de ugyanaz amugy :)
http://www.ostmotorrad.de/mz/ts/ts251e/19.gif
Igen olvastam, de nekem meg egyáltalán nem aludt ki :/ Kikötöttem, elindultam, az utca közepén lenézek, világít a töltésjelző, szóval aztán le is tettem. Most ismét bekötöttem az ellenállást megint jó. Hogy mi a kínja a fene se tudja...
sziasztok
lenne egy olyan nagy promlémám hogy kaptam egy 250-es etz-ét darabokban hogy rakjam össze
ez mind jól sikerült csak egy bajom van hogy a kuplung bowdent mi rögzíti a kiemelő karba hogy mi hiányzik onnan és hogyan nézki merrt csak ez az egy bajom van már csak aztán mehetnénk vele világot látni
előre is köszönöm
ha tudtok még hozzá képet is elfogadnék
email:tuzes87kukac freemail.hu
Lásd Mz Klub oldalt! Nem kell több helyen ugyanazt megkérdezni!
Ahogy Gyula-bá írta.Nekem a Trophy-n is le volt kötve a tekercs, és kb. 2000-ig parázslott a töltés lámpa.Ennek ellenére évekig hibamentesen működött.
Akkor sajna bukó a dolog.Köszönöm a válaszod!
Nekem ilyen van, évek óta jó. Viszont OT-vizsgán nem biztos, hogy jó. A teteje teljesen más.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy feltettem egy Babetta "fagy" gyújtást a 250/1-re, de sajnos alacsony fordulaton nincs szikra :(
Ebből eredendően nem tudom berúgni sem. Valaki elmondaná, hogy köthetem sorba a gyújtótekercseket? Vagy más megoldás erre?
Előre is köszönöm!
Ezt 2 napja próbáltam, de akkor nem tudtam annyira pörgetni hogy legyen töltés :/ Keri is pont ezt írta meg még páran, de egyelőre csak így megy.
http://img121.imageshack.us/img121/9780/ts125.jpg
Ezt nézegettem, a C pontnál ott elvileg le kell h testeljen a tekercsek áramköre, de nem lehet h a C-t össze kéne kötni az A-val?
Ma mondjuk szénkeféket is cseréltem, a hangján is hallatszik, hátha lesz változás.
Ha elektronikus szabályozót használsz akkor az ellenállást (csak úgy néz ki mint egy tekercs) ki kell kötni mert fölöslegesen terheli a szabályozót.
Az, hogy a visszajelző nagyon halványan világít (miközben a rendszer tölt) tejesen normális mert a "visszacsapó diódára" van kötve amin 0,6-1 v feszültség esik. Ennyi jut a visszajelzőre is.
Azzal nincs baj nekem is kb 1500as, de ez TS, 3000ig nem is tölt :D
Nem tudom mennyi az alapjáratod,de divat mimnél alacsonyabbra állítani.ETZ 150 esetében ez az érték 1500 f/p.De én is 1200 -on tartom,alatta nekem is kezd visszajelezni a töltésvisszajelzőm.Pedig 14V 15A amire képes.Ezzel csak arra akartam utalni hogy a dinamót lehet kicsit jobban kellene forgatni alapjáraton.
Üdv
Még mindig az ellenállástekercs a kérdéses nálam :(
Többen írták hogy egyszerűen ki kell kötni és jó lesz úgy is. Hát nálam azóta nincs töltés a TSen, szerintem vissza fogom tenni.
Viszont mivel nem vagyok az a fajta aki csak ráhagyja utánanéztem, az MZ klub fórumán is volt már egy ilyen tag:
Valakinek vmi ötlete h mért van ez így? Vagy többféle bolti fesszab van?
Regény alant: :)
"zsakfos írta:
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont."
"Kipróbáltuk az egyik autószerelő haverommal (műszerrel fölszerelkezve) ezt, az általad említett verziót.
Az eredmény:
Ha leszereltük azt az ellenállást (az általad említett módon) az állórészről, akkor a töltést jelző lámpa csak egészen magas fordulaton aludt ki, és a műszer is azt mutatta, hogy addig nincs is töltés.
Mihelyt visszaszereltük az ellenállást a töltést jelző lámpa már alapjáraton is kialudt, és a műszer szerint is volt töltés.
Tehát ellenállás nélkül nálam sokkal rosszabb a helyzet, bár az is igaz, hogy ellenállással együtt is csak akkor van tökéletes töltés, ha az alapjárat egy kicsit magasabbra van állítva, különben pislog (de inkább ég) a lámpa. A régi fesz-szabályzó amíg jó volt ez tökéletesen működött, nem tudom ezen az elektronikuson van e lehetőség még ezen módosítani, de igazság szerint most már inkább az foglalkoztat, hogy legyen meg a műszaki.
Van még egy kisebb furcsaság, ami zavar: Ha fölkapcsolom a reflektort, akkor nagyon halványan (alig láthatóan) a reflektor visszajelzője mellett enyhe fényt ad a töltésvisszajelző lámpa, noha a műszer szerint ugyanazon mennyiséggel tölt a dinamó lámpával mint lámpa nélkül."
http://www.mofaker.hu/termek/Hatsoteleszkop-ETZ125-250-krom-37-5cm-TW_MZ-ETZ__301610
Valakinek van tapasztalata erről a fajta hátsó rugóstagról? Nekem kis Ts-be kell, de, ahogy látom ez 1 cm-el hosszabb, és mivel nekem lényeges szempont a teherbírás (nagy önsúly :)) így erre gondoltam.
Vajon kb 1 hetet is kibír, vagy érdemes rá beruházni, mert tartós. Más fajta nem jöhet szóba, mert Ot vizsgára alkalmasnak kell lennie.
Egy kis piros mz ts-sel járom az utamat...
;) :)
Fura, hogy nem találkoztunk, de ez van..
Majd máskor, lesz még alkalom..:)
Teknőc
A GS 500 tulaja meg én voltam :D
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=707975055956672&set=pcb.707975995956578&type=1&theater
A metálkék TSsel meg én voltam :D
Szerintem indexrelé hiba.
Nálam ledarált széngyűrűvel leszabályzott az ETZ 5000/min körül.
Azután a szakértő mester által felpakolt bronzgyűrű is fellazult.
Én is ott voltam. A fehér célkeresztes TS-sel voltál?
Beszélgettem a GS500, a metálkék kis TS és a kék rezós ETZ tulajával.
Veled is, ha tudtam volna, hogy te vagy. :-)
Vettem ma úszót a Simsonba 50-ért, kíváncsi vagyok, ez is szétrepedezik-e...
Üdv Nektek!
Szerencsére menetképes a gép, énis ott voltam Szentesen, de pár kérdésem lenne:
- az index marhalassú bekapcsolását mi okozhatja? töltésbaj? relé? tompított mellett csak menet közben villog ~5000 körül csak.
- a kopott szénkefe okozhat töltésbajokat? Ha már az oldalt lévő rés tetején van a drót akkor okozhat-e vmi bajt?
- elektronikus fesszabályzó mellett kell-e az ellenállástekercs a dinamónál? okoz-e bajt, ha nincs kikötve a rendszerből?
Természetesen..;)
Jó sokan voltunk, nem is tudnám felsorolni..
Nagyon jó volt....
Le a kalappal a Szervezők, segítők előtt...;)
Teknőc
Teknőc, voltán Szentesen a veteránon?
A kopás függ a hengerfal és a dugattyúgyűrűk kopásállóságától is.
A "puhább" kopik gyorsabban.
A gyűrű olcsóbb.
igen a régi dugón még rajta vannak a régi gyűrűk is, úgy raktam vissza
de szerintem a hengertalp tömítés miatt is csinálhatja hogy most vékonyabb van alatta
köszi a segítséget
igen valóban egy kicsit arrébb van az új dugón, akkor ez is lehet...
A régi dugattyún gondolom régi gyűrűk is vannak.
Ez koptatta a hengert, tehát együtt kopva vele, nem akad bele semmibe.
Egyébként a gyűrűhornyok is lehetnek máshol, itt tized, meg századmillimétereken múlik a dolog.
Főleg, ha olcsó dugattyút vettél, ott bármi megtörténhet.
Ha nincs annyira elkopva a henger egy hónolás is segíthet, de ha rendesen meg akarod csinálni, akkor vegyél egy gyári dugattyút, vagy ha olyan nincs akkor egy lengyelt.
Ahhoz a dugattyú mérethez fúrasd meg és jó lesz.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|