:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
Vegyes érzelmekkel zárom ezt a napot.
Egy kedves tagtól ma megkaptam az ígért túradobozt, ami jónak tűnik.
Remélem majd egy kaposvári motoros segít nekem, mert nem tudok hegeszteni :P
A rossz dolog...feltöltöttem az akksit.
Kimentem és megpróbáltam visszaszerelni a helyére. Párat szikrázott majd semmi...vagy tényleg meghalt, vagy utántölteni kéne.
Nem tudom...de már nagyon elfáradtam.
Igaz nem készültek képek, de olyan koszosra szereltem magam az előbb...érdemes lett volna látni.
Szóval úgy néz ki, hogy én már idén tutira nem motorozom... :(
ott a pont.ha elmegyek valahova az isten háta mögé ahol több száz km-en belül nincs konektor és lemerülök,akkor is ott a töltő,nemde?én ezért raktam fel,meg talltam hozzá egy telótartót,azt meg a másik oldalra hogy azt is a kormányra tudjam tenni.
van kész dobozom vízcső bilincsel felszerelhető:DD csak kell még egy plusz gumidugó a pára és a víz ellen;)
Azért a legolcsóbbal vigyázni!Máv biztositó elég intő példa.Az autómnál 4000 ft-ot spórolnék meg évente ha átmennék ehhez a szeptemberben alakult Wabard zrt-hez,de nem teszem.Annyit nem ér meg hogy esetleg év közben biztositót kelljen váltanom mert leléptek a befizetők pénzével.
ha váltani szeretnél, november végéig fel kell bontanod a szerződésedet, decemberben meg meg kell kötnöd az új szerződést... a meló miatt még én sem tudtam felbontani, és sürget az idő...
egyébként az újságban olvastam, hogy egyes biztosítók (nem volt megnevezve)úgy próbálnak ügyfeleket toborozni, hogy kedvezményeket adnak az újonnan belépők számára, miközben a régi "megbecsült" ügyfeleket le se.... éppen ezért egy fickó 4000 HUF-ot spórolt azzal, hogy 2007 év végén felbontotta, majd egy hétre rá megkötötte, mint újonan szerződő ugyanannál a biztosítónál a szerződést, igénybe véve a kedvezményeket...
cseles... :D
Sziasztok!
Ha már a biztosítós témánál vagytok,akkor én is leírom a tapasztalatom.Az történt ugyanis,hogy amikor megvettem a motorom,(350 ccm feletti)átírás előtt ugye biztosítást kell kötni.Ezt meg is tettem az előző biztósítónál,ahol már évek óta voltam.Itt az éves Díj 25000 Ft volt nagyjából.A 2008 as évre.Ez BÓNUS 3 AS FOKOZATBAN!
Mivel már 4 éve vezetek balesetmentesen.Előtte azért voltak kisebb bakik.Tehát bónus 3!A 2009 es évre a szóban forgó biztosító mindössze 1500 Ft kedvezményt tudott volna adni!Mit tesz ilyenkor az ember?megnézi a többi biztosítót,és mérlegel.átmentem egy másik "céghez"ahol mindössze 13450 Ft az éves díj ugyanerre a motorkerékpárra.Tehát 10000 Ft a különbség!!!Azért ennyi pénzért már érdemes váltani azt hiszem!
Tehát nézzetek körül a biztosítók között.Én a K&H banknál kötöttem biztosítást most.Itt a legolcsóbb,szerintem motorkerékpárra.
Üdv:Gyuri
aha
akkor ezért nem lehet 12 voltos rendszer belőle.Igazából én nem is akarnám mert nincs bajom vele csak egyik nap kérdeztem magamtól ezt.
Évi 3600-at fizetek a 150-esre.
Fek fogom bontani év végén az autó és motor biztosítását is.
soha nem okoztam balesetet,95 óta vezetek.
Tavaly 24-et fizettem az uatóra, idén egy kategóriával előrébb léptem a bónuszban, így lett 27.Ha így becsüli meg a biztosító a balesetmentesen közlekedő régi ügyfeleit, akkor átmegyek másikhoz.A legolcsóbbhoz.
jaaa, igen, a legfontosabbat elfelejtettem... 251-es ETZ-röl van szó... a közel 5000 HUF korrekt ajánlat lesz...
A korod és a három év miatt több a te biztosításod. A fiatalok felelőtlenek! :)))))))))))
A fesszab azért nem elég, mert a dimamó általt áram a fordulatszám és a gerjesztő mágneses tér és a forgórész tekercsének menetszámának függvénye. A mágneses tér függ a tekercsen átfolyó áramtól, a menetszámtól. Elvileg. Gyakorlatilag csak egy szintig lehet növelni a vasban a mágnesességet, utána telítésbe megy, hiába növeled az áramot, nem nő a termelt áram, azaz a feszültség sem.Tehát hiába raksz be 12 voltos szabot, nem lessz többed 8-9 voltnál. Ráadásul a dinamó tekercseit alkotó huzalon keletkező hő függ az áramtól és a feszültségtől. Ha tudna termelni 12 voltot le is égne, még terheletlenül is.
A megoldás át kell tekercseltetni a forgó részt és az álló részt is duppla menetszámra, fele keresztmetszetű huzallal. A fele keresztmetszet gyökketted átmérőt jelent. Utoljára valami 10 000-ért láttam a forgó+ álló áttekerését, 5000-ért valamelyiket. De nagyon kevés helyen vállalják.
ez jó h neked ilyen olcsó az mz re.lassan 3 éve van meg a jogsim és kb annyi ideje vagyok a biztositónál balesetmentesen eddig, 19 éves leszek.Na lehet én is váltok biztósitót, sőt kéne.
Még valami :egyik nap az jutott eszembe miért nem lehetne simán csak a 125 ös ts-t 12 voltossá alakitani oly módon h kicseréljük az égőket a fesszabot meg a trafót?Én nem találtam rá választ h miért nem lehet.
Érdekes, nekem az Allianznál idén félevente 4800 a 350 köbcentis jawa 634-em. Az ETZ250re negyedévente 1623 a K&H-nál. Jövőre még nagyobb a különbség, megyek át a jawával is a K&H-hoz.
A biztosítási díj függ a biztosítótol, a jármű köbcentijétől, korától.A gépjármű telephelyétől. Sajnos én pesti vagyok, ez növelő tényező.A vezető életkorától. A fiatalok és az öregek többet fizetnek. Nekem jó, középen vagyok még. Függ a vezető családi állapotától. A nősek kevesebbet fizetnek. Sajnos nőtlen vagyok. Függa ttól mióta van biztosítás, és volt e baleset, ha igen, akkor ki okozta. Ez nekem elég jó, 5év baleset nélkül.
Ha vidéki lennék és nős, egy TS125-el, majdnem nekem fizetne a K&H.:))))
4400??
az igen.Mekkora motorra?hány éve van köteleződ? Ha van még vmi ami miatt csökkenhet az ár irjátok le.Nekem 3.éve van kis ts re allianznál és évi 12000 ,negyedévente fizetek.
szevasztok...
feldobhatok én is egy témát?...
most úgyis javában megy a biztosítás átkötésének mizériája... Ti melyik biztosítónál vagytok, és mennyi az éves díj?... én most váltok, eddig az Alljas Hungáriánál voltam kemény 8800HUF-ért, amit indokolatlanul magasnak tartok... decemberben megkötöm a k ÉS h-nál 4400 HUF-ért... 50%-os megtakarítás... :)
netrisk.hu
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
én is láttam már 17Ah-sat kis Tzbe, és az rendesen benne volt fedéllel takarva. bár az MZ-ek így is húznak a kipufogó irányába, jó volna a másik oldalra tenni a súlyt.
Na ez jó kérdés :)) még soha nem raktam fel mert egyrészt plusz súly, másrészt gyorsabb szerelni ha nincs rajta.
7,2Ah-val kb 2 órát tudhat a mocc töltés nélkül.2 óra sem rossz a pályán. :)
A fene enné meg a telet, de utálok fázni.Hogy fogok így lábtartót leérinteni a kanyarban a jeges úton?Esetleg "Mit röhögtök?Kuss, én így szoktam leszállni!" módon. :)
Ha nem a basszus előállítására fordítod az energiát , 20W zene nagyon hangos tud lenni. :)
Keri, a filléres akkukról tudnál pontos árat közölni?Főként 15Ah felettiek ára érdekelne.
Keeeriii a barááátom! :)
Ez az akkutartó-levágás jó ötlet.De elfér az akku a kis ETZ gyári burkolata alatt?
Jó súlypontot erdeményező, viszonylag nagy hely az akkunak a jobb oldali szívászajtompító fedél helyén lenne.(amiben a traktorszerű nyomatékleadást elősegítő gumicső szippantja be a levegőt).
ugyan az Árpád fée fetes megoldást még nem volt szerencsém megpróbálni,de a tranzisztorossal sincsen probléma,már leteszteltem néhány kalapos tranyót,sikerült néhányat leégetnem,erre született egy nagyon primitív de tartós megoldás,kiszedtem az egyik hulladék alaplapból a hűtő ventillátort,és beoperáltam,azóta szuperál a gép.pá vezetékkel több lesz a motorodon,és ha véletlenül tönkremegy a cucc,nem igen lehet hozzányúlni és orvosolni a gondot,ennyi a hátránya,de ezeken kívűl ,megbízhatók,és "gondozás mentesek",árakba meg csak hogy tudj tájékozódni,etz jeladót 4000ért vettem bontottat,de nagyon jó állapotban,és magát az elektronikát is vettem az 10000 volt de ha értenék hozzá meg tudtam volna én is csinálni rajz alapján,de mivel nem értek hozzá így meg kellett vennem,és a munkának ára van ezért volt ilyen áron,amúgy filléres alktészárból k lehet hozni egy jó gyujtást
Az ETZ-be is elég a 7,2Ah-s ezzel egész nap motorozok a pályán generátor nélkül.
Honda az igényli a nagyot, annak legalább 14Ah-s kell de csak azért mert az önindító nagy áramot vesz fel.
Ugye az közismert a hifi technikában, hogy minél rosszabb hatásfokú a hangszóró annál szebb a hangja, szóval zajt csapni nem nehéz :)))) csak szép hangokat nehéz előállítani.
Jó neked. A jawám legalább 11 amperórást igényel, különben a belvárosi araszolgatások közben leállhat egy pirosnál. A 634-et betolni képtelenség.Lehet elballagni az első boltig, ahol lehet laposellemet kapni.
Amiről én beszéltem az egy kapcsoló üzemű valami, kapcsolóüzemű táppal. A valós teljesítményénél sokkal többnek hangzik. Még a száz vattos erősítők között is hallottam már halkabbat.:) És olcsó. Némelyik tipust nyáron tízezerért meg lehetett kapni. Plussz a motorra való hangfalak, amik autós falak, csak azok közül is a kissebb mréretűek azonos teljesítmény mellett.Persze a hang minősége..... De vidéki dolgozókat sokkolni kiválló. :))))
most nézem, hogy a TS-emben lévő 6V/4,2Ah-s akku csak 1800HUF...ezek szerint drágán vettem 2000-ért :)))
Mi TDA nemtudom mi sorozatu ICből csináltunk 12V-os erősítőt. Kb tényleg 10-12W teljesítményt tudott. Ez egy normális hangszórón már elég jól szól.
A poén kedviért mi egy Discman-t egy motor akkut meg ezt az erősítőt beleraktuk egy méretes Videoton hangszóróba, és suliban mikozben a folyosón sétáltunk egy buzi nagy hangszóróval mindenki meglepetésére szólt belőle minden vezeték nélkül az AC/DC meg a Tankcsapda :))) Jó poén volt de kb. 1 órát bírt a cucc.
ne aggódj, szivargyújtó nem lesz benne, nekem csak a csatlakozó kell(Sose dohányoztam:)) hogy rá tudjak dugni ilyen kis napellenzőre csiptethető ventilátort. nehogymár megizzadjak motorozás közbe. de jól jön, akkor is ha rá akarom dugni a telefont töltődni, vagy pl bármilyen szirszart
ha megkérhetlek, (már ha neked nem kerül semmibe) légyszíves kérdezd meg nekem, hogy egy 12V12Ah-s mennyibe fáj BRUTTÓ.
előre is köszönöm!
Te szivarozni szoktál tábozozás közben? Én inkább merülő forralót, lámpát, valami zene kütyüt kötnék inkább az aksira.:)))
Jut eszembe: Kapni lehet egy erősítót ami aksiról meg, papíron talán kétszer tíz wattos lehet, de valami iszonyú hangos. Nyáron felébresztettünk vele éjjel egy kb kétezres falut. Képzelhetetitek, amikor minden előzmény nélkül megszólalt éjjel fél kettőkor a Bácska, Bánát akarja kezdető dal, egy leszáló repülő hangerejével.:) Ilyen nekem is kell! :)))
persze hogy közel volt :))) de ha ezt is elárulom, nem olyan hatásos a történet :)))
Bocs, nincs mellékelve az adatlap, de mindjárt megkeresem a gyártó oldalán.
http://www.fiamm.com/img/Product/doc/Brochure_FG_1610200815628.pdf
http://www.bitronix.hu/fiamm.htm
Nos mi ezeket az akkukat használjuk fillérekért vásárolva.
Ezek lehet hogy nem zselések, de mindenki annak nevezi őket, zártak, olcsóak, és mellékelve van a hivatalos adatlap.
a dolog tetszik. bele is tervezek egy szivargyújtót a gépbe.:) van otthon 100:D
a deprez(remélem jól emlékszem) műszer tesztje:D: Végkitérés szorozva fordualtszámmal:D de a füstsűrűség is korrekt:D
Tényleg szükség lehet ilyesmire, főleg táborozáskor.
Aha, értem. Bár a gáz üzemű cuccokkal vagy 220Vos hosszabbítóval jobban jársz a kempingben. De hogy ne csak kötözködjek, nekem 17Ah-s zselés akku ment bele, úgy hogy levágtam a blokk felöli peremét a tartónak, és túl tudott lógni.
Én is olvastam ezt a beírást, de nem találtam meggyőzőnek. A nyomás kiegylítés miatt lehet hogy valami gumis membrán vagy ilyesmi van zárt síma savasban, akkor meg nem lötyög.
Ez jó és új volt még számomra is.:))
Cserébe két bölcsesség By elekro szakbarbár:
Csak kétféle hiba létezik: Valami, ami kellene bele, hiányzik. Vagy valami aminek nem kellene benne lennie, benne van. Minden hiba levezethető erre a két alapesetre és ezek kombinációira
100mA méréshatárú mutatós műszerrel úgy kell 1 ampert mérni, hogy a műszer fordulatszámát szorozni kell a füst sűrűségével.
Na találtam egy bejegyzést hogyan lehet megállapítani, hogy egy akku zárt savas, vagy zselés e.
Egyszerűen meg kell rázni és ha a savas zárt akkuban lötyög az elektrolit, a zselésben nem.
Hogy tudjak róla 12V-os fogyasztókat is üzemeltetni, akkor is, ha áll a motor.
De csak ha közel volt a benzinkút.Tartósabb igénybevétel esetén az indítómotor szép vörösre izzik.
Tudtátok, hogy az elektromos dolgok füsttel működnek?
Ha kijön belőlük a füst, utána nem akarnak működni. :)
Mégis minek nagyobb akku oda?
A tervezett akku méret bőségesen elegendő, sőt kisebbel is kényelmesen működik.
A villanyt a generátor termeli, az akku csak puffer szerepe van, illetve az indításnál segít amíg nem termel a generátor.
Persze, ha sikerül kimosni az iszapot akkor részben helyre lehet állítani az akkut, de az eredeti kapacitása biztos nem jön vissza.
Nekem még egy szezont kibírt egy ilyen akku, utána végleg megdöglött.
Amiért nem szabad ezt csinálni mert a nehézfém iszap súlyosan környezet szennyező és a kénsav sem egy barátságos anyag.
http://xtronics.com/reference/batterap.htm
Itt is 13.8 ról írnak 12 voltos aksi esetén
De meg lehet nézni ezt is, hátha okossabbak leszünk:
http://www.vt52.com/diy/myprojects/other/charger/charger.htm
Miért nem tudtak az MZ-t tervező mérnökök nagyobb helyet alakítani ki az akkunak?
A kapacitás 1/10-e lehet a kisütő és töltőáram alapból. A rövid idejű nagyobb áramterhelés változhat.
A savas akkuk ez utóbbiban lényegesen jobbak a zárt akkuknál, de az MZ-n nincs ilyen durva terhelés a gyújtás ellenére sem.
igen csakhogy a lúgos akku az NiCD, vagy NiFe vagy más egzotikus összetételből van, de véletlenül sem olmosból.
Egyébként volt lúgos akku is a családban, na az egy csoda. NiFe elektródás volt és repülőgép indító akkunak használták, tehát elég komoly követleményeknek megfelelt. -40fokig használható. Trabantban volt benne, és csak annyit róla, hogy a trabant benzin nélkül önindítóval elment a benzinkútig :))))))
Ha jól tudom a vasúti kocsikban is ilyesmi akkut használnak.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|