hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 03. szombat 
Tímea, Irma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

waresz
válasz erre | email2008-11-19 23:44:25
a dinamó nekem a körből kikötve direktbe kötött gerjesztéssel jóval 20Vfőlé ment. de felesleges ezzel kísérletezni. ha fel akarod rendesen tuningolni az elektronikáját a gépnek, akkor a következőket javallom:P:

1. lámpafejbe trabi, vagy etz H4-es foncsor, bele 6V 35/35W HS1-es izzót(tökéletes fókusza van, és csak annyit kel módosítani a foncsoron, hogy belemenjen az izzó, hogy az alsó pozicionáló rést ki kell szélesíteni.
2.dinamó kommutátorát felszabályozni(vagy csak megtisztítani)
3.ellenállástekercset elrakni emlékbe
4. szerezni egy jobbfajta elektronikus feszszabot(nekem van egy, neked jutányosan) ezt beszabályozni világítás nélkül 7,4-7,5V-ra, ez világítás mellett le fog esni kb7,2-re de ez így tök jó.
5. minden kapcsolót kibelezni kitakarítani, vezetékeket újrasaruzni(FORRASZTVA!!!, nem csak rálapítva, mert annál a gyári is jobb)
NYUGODTAN ÁLLÍTOM, AZ etz 12V 60/55W-os halogén világítását VÍGAN VERI! (ne felejtsük el, 6V-on kétszer akkora áram folyik, meg lehet nézni, a 6V 35/35w-os izzóba fele olyan hosszú, de vastagabb szálból van tekerve az izzószál, mint a 12V 60/55w-osba) 6V-nak más előnye amúgy nincs:P
sorszám: 32115 (104379)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-19 17:41:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-19 23:17:30
netrisk ezt is elintézi helyetted...sőt nekem egész jól elintézte mert a kocsim M-ben volt, de az előző biztosító nem volt hajlandó elküldeni a netrisknek, így a következő A0-ba rakott :)))
Én persze nem tiltakoztam.
sorszám: 32114 (104378)
(előzmény: -ricsi-, 2008-11-19 21:56:23)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-19 23:15:25
Nincs ezen mit gondolkodni.Ha nekem meg kell dolgoznom a pénzért, miért fizetnék ingyenélőknek?A bankszámla is minek?elküldik rá a havi kávépénzt?És levon a bank havi 800-at.
A biztosítást is a legolcsóbbnál kell kötni, neked úgysem lesz hasznod belőle soha.annak lesz, akinek esetleg te balesetet okozol.Az pedig, hogy ez a nem létező személy hogyan veszekszik a biztosítóval, engem nem érdekel.Viszont az, hogy a biztosító beszedi a pénzem, és közben levegőnek néz, és a semmiért fizetek: kifejezetten zavar.
sorszám: 32113 (104377)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-19 22:29:03
Nem, nem ér majd rá. Ugyanis én csúnyábbat mondok: A közalkalmazottak kötelezően banki úton járó fizetés. Most a nyugdíjakat is így akarják kiutalni.Az állam kötelezrá, hogy igénybe vegyél egy bankot. Válság van amit kik is okozak? Bizonyos pénzügyi körök. Kik aki nem érzik meg a válságot? Ugyanazok a körök. Kik kapnak támogatást a válság miatt? Szintén ők.A rendszer váltás óta eltünt a magyar vagyon fele. Nem, nem magán emberek zsebébe vánorolt, mert a teljes vagyonban ők is benne vannak. Akkor külföldre került? Nem, minden ország vagyonvesztést tud kimutatni. Akkor kiknél is van a pénz? Nem folytatom, mert a fekete autón kívül még az is előfordul, hogy valaki itt is csúnyán néz rám, hiszen pont én mondtam, hogy ne politizáljunk itt. Annyit azért mondok: Mindenki gondolja végig a dolgot, rájön majd magától is, mi a helyzet.
sorszám: 32112 (104373)
(előzmény: -ricsi-, 2008-11-19 22:11:17)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-19 22:11:17
énnekem csak az a "kötelező" szó szúrja a szememet... értem én, hogy fizetni kell, meg hogy kell a fedezet, de mi van azokkal, akik 40 éve balesetmentesen vezetnek?... és egy új autó biztosítása éves szinten megközelíti a 100000 HUF-ot... azoknak a pénzével mi lesz?... bebiztosították a semmit?... felháborító... ha meg meghúzzák az autódat, hónapokon keresztül könyöröghetsz a kártérítésért...

én úgy oldanám meg ezt a helyzetet, hogy ha valaki kárt okozna a másiknak, a bank-biztosító rendezné a kárt, a vétkes meg megkapná törlesztőrészletnek a kifizetett összeget, kamattal... aki meg normálisan közlekedik, ne fizessen már csak azért, mert kötelező...

húúú, asszem holnap jön értem a nagy fekete autó... :D :D :D
sorszám: 32111 (104372)
(előzmény: Keri, 2008-11-19 21:49:59)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-19 21:56:23
:D

nem a megkötéssel, hanem a lemondással van gondom... illetve erre nincs időm... amikor lemondasz egy kötelezőt, a régi biztosító kiállít a kártörténeti előéletedröl egy igazolást (volt-e káresemény, bonus-malus besorolás), és ezzel az igazolással kötheted meg az új biztosítást... mert ha a régi biztosítónál M4-be voltál, akkor új belépőként nem fogsz A0-t kapni... és ha nincs meg ez az igazolás, függetlenül attól, hogy milyen besorolásba voltál, automatikusan M4-röl indulsz, ami igen borsos összeget jelent...

és nincs kedvem mindenféle meghatalmazást, meg igazolásokat faxolni-küldözgetni, egyszerűen bemegyek a biztosítóba, és elintézem 5 perc alatt... csak a nyitvatartási- és az én munkaidőm üti egymást...

persze az is lehet, hogy a két biztosító elintézi egymás közt a papírmunkát, de az ilyen ügyeket jobban szeretem saját magam intézni...
sorszám: 32110 (104370)
(előzmény: Keri, 2008-11-19 21:39:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-19 21:49:59
és ez így van jól :)))
Vagy szerinted sajnálnom kellene bármelyik biztosítót? :)))
Kiszámoltam, hogy bőven megérné nekem ha a biztosítási díjakat nem biztosítónak fizetném hanem mondjuk saját bankszámlára.
Minden káromat, orvosi költségemet és másnak okozott kárt kényelmesen tudnám fizetni abból, amit eddig kötelező jelleggel biztosítóknak fizettem be.

Tehát ez a világ legnagyobb aljassága a kötelező biztosítás.
sorszám: 32109 (104369)
(előzmény: Árpád, 2008-11-19 20:59:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-19 21:42:01
Akkor a második helyezettre kötném.
sorszám: 32108 (104368)
(előzmény: zsakfos, 2008-11-19 19:42:55)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-19 21:41:35
szereléskor a szikrázással vigyázz, mert ha összeérinted a pozitív és a negatív szálakat az akksin, azzal rövidrezárod az akkumulátort, ami nagyon hamar megöli azt...

legvégső esetben próbáld ki azt, amit tegnap leírtam... húzd ki a cellák dugóit, öntsd le a savat, és desztillált vizzel feltöltve, alapos rázogatás közben jól mosd át... 1 liter desztvízzel vagy 10szer át tudod mosni... majd mehet bele a friss sav a minimum jelölésig, és egy kis deszt víz (azért,hogy ne legyen túl nagy a savsürűség), hogy megközelítse a maximum jelölést... fecskendővel szépen egyenletesen be lehet tölteni a megfelelő mennyiséget...

elméletileg ekkor már annyi feszültségnek lennie kell bene, hogy a motor beinduljon, 2-3 kört motorozva (ha szerencséd van)már egész jó lesz... ha nincs meg a feszültség,és igazán precíz szeretnél lenni, akkor akaszd rá a töltőre pár órára, és indulhat a tesztelés...
sorszám: 32107 (104367)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-19 20:42:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-19 21:39:53
Nem volt időd???
Annyi idő alatt amíg itt írogatunk egymásnak át lehet kötni a netrisk-nél.
A leg bonyolultabb a fax küldése mert ha valakinek nincsen akkor akár az első postáig is el kell menni, ahol 2 perc alatt átküldik.
sorszám: 32106 (104366)
(előzmény: -ricsi-, 2008-11-19 18:47:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-19 21:34:20
Át lehet így alakítani ahogy mondod.
lazán felmegy a dinamó feszültsége 18V-ig is. A gond az hogy kisebb fordulaton rosszabb lesz a töltés, ami már amúgy is gyenge a TS-en. Egyszerűbb ha a 6V-os rendszer szépen karbantartod.
sorszám: 32105 (104364)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-19 17:41:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-19 21:30:05
Bocs Péter de balek vagy ha képes vagy ennyit fizetni.
Minden extra nélkül odamész egy alkuszcéghez, és 4-5ezerért megköthető egy 125-ös motorra az éves biztosítás.
Ha nincs kedved odamenni akkor pedig netrisk.hu, kitöltöd az adatlapot a neten, faxon elküldöd a felhatalmazás, és kiválasztod azt a biztosítót amelyiket akarod, nyilván az alsó árfekvésből.

Nekem 3300 a TS-re B3-as kategóriával.
Hondára 13500 B7-essel.
sorszám: 32104 (104363)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-19 17:09:16)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-19 21:02:48
isten bizony ha egy kicsit közelebb lennél már mennék megnézni a vasat,mi a fene van vele,de hát 200km az sokk lenne most nekem ebbe a szélbe.addig buzerált az egyik taxis a műhelybe,amíg megnéztem neki a trafót a fábiába és úgy megrugott hogy majdnem leszédültem az emelőről,szóval fel vagyok villanyozódva:D
elvi sikon ha berakod az akkut,berakod 2. állásába a gyujtáskapcsolót,és gurulsz lefele egy lejtőn beszúrod 2.esbe akkor beindul,na ekkor kellene mérned egy töltést,közepes egyszerűbb műszert már a praktiker meg ehhez hasonló helyeken is lehet kapni,v. mégjobb ha van a közeledbe egy szerelő műhely,oda begurulsz és megkéred mérje már meg.ebből valamennyit már lehet előrébb haladni.nekem a regler 13,3-14,2V között kapcsolgat
sorszám: 32103 (104359)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-19 20:42:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-19 20:59:23
Azt hiszem, az Allianz nagyon pofára esik. Tömegesen menekülnek tőle a kuncsaftok.Nagyot akart kaszálni, most nagyot bukik.
sorszám: 32102 (104358)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-19 20:47:28)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-19 20:47:28
szintén allianz-nál volt a gép,de tul.váltás miatt átraktam a K&H-ba,és friss jogsi budapesti férfi kritériumokkal a papíron 125ös tz-re 5460
sorszám: 32101 (104357)
(előzmény: -ricsi-, 2008-11-19 16:42:30)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-19 20:43:13
Biztosítás...

Nekem erre a két hónapra Allianzom van, de átváltok Unionra, mert 3ezerrel olcsóbb.
Így lesz 7200Ft/év.

sorszám: 32100 (104355)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-19 20:42:15
Sziasztok!

Vegyes érzelmekkel zárom ezt a napot.
Egy kedves tagtól ma megkaptam az ígért túradobozt, ami jónak tűnik.
Remélem majd egy kaposvári motoros segít nekem, mert nem tudok hegeszteni :P

A rossz dolog...feltöltöttem az akksit.
Kimentem és megpróbáltam visszaszerelni a helyére. Párat szikrázott majd semmi...vagy tényleg meghalt, vagy utántölteni kéne.
Nem tudom...de már nagyon elfáradtam.
Igaz nem készültek képek, de olyan koszosra szereltem magam az előbb...érdemes lett volna látni.

Szóval úgy néz ki, hogy én már idén tutira nem motorozom... :(
sorszám: 32099 (104354)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-19 20:41:02
ott a pont.ha elmegyek valahova az isten háta mögé ahol több száz km-en belül nincs konektor és lemerülök,akkor is ott a töltő,nemde?én ezért raktam fel,meg talltam hozzá egy telótartót,azt meg a másik oldalra hogy azt is a kormányra tudjam tenni.
sorszám: 32098 (104353)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 23:14:22)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-19 20:37:20
van kész dobozom vízcső bilincsel felszerelhető:DD csak kell még egy plusz gumidugó a pára és a víz ellen;)
sorszám: 32097 (104352)
(elözmény: Keri, 2008-11-18 22:58:08)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-11-19 19:42:55
Azért a legolcsóbbal vigyázni!Máv biztositó elég intő példa.Az autómnál 4000 ft-ot spórolnék meg évente ha átmennék ehhez a szeptemberben alakult Wabard zrt-hez,de nem teszem.Annyit nem ér meg hogy esetleg év közben biztositót kelljen váltanom mert leléptek a befizetők pénzével.
sorszám: 32096 (104348)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-19 18:11:14)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-19 18:47:34
ha váltani szeretnél, november végéig fel kell bontanod a szerződésedet, decemberben meg meg kell kötnöd az új szerződést... a meló miatt még én sem tudtam felbontani, és sürget az idő...

egyébként az újságban olvastam, hogy egyes biztosítók (nem volt megnevezve)úgy próbálnak ügyfeleket toborozni, hogy kedvezményeket adnak az újonnan belépők számára, miközben a régi "megbecsült" ügyfeleket le se.... éppen ezért egy fickó 4000 HUF-ot spórolt azzal, hogy 2007 év végén felbontotta, majd egy hétre rá megkötötte, mint újonan szerződő ugyanannál a biztosítónál a szerződést, igénybe véve a kedvezményeket...

cseles... :D
sorszám: 32095 (104345)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-19 18:11:14)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-19 18:32:29
Sziasztok!
Ha már a biztosítós témánál vagytok,akkor én is leírom a tapasztalatom.Az történt ugyanis,hogy amikor megvettem a motorom,(350 ccm feletti)átírás előtt ugye biztosítást kell kötni.Ezt meg is tettem az előző biztósítónál,ahol már évek óta voltam.Itt az éves Díj 25000 Ft volt nagyjából.A 2008 as évre.Ez BÓNUS 3 AS FOKOZATBAN!
Mivel már 4 éve vezetek balesetmentesen.Előtte azért voltak kisebb bakik.Tehát bónus 3!A 2009 es évre a szóban forgó biztosító mindössze 1500 Ft kedvezményt tudott volna adni!Mit tesz ilyenkor az ember?megnézi a többi biztosítót,és mérlegel.átmentem egy másik "céghez"ahol mindössze 13450 Ft az éves díj ugyanerre a motorkerékpárra.Tehát 10000 Ft a különbség!!!Azért ennyi pénzért már érdemes váltani azt hiszem!
Tehát nézzetek körül a biztosítók között.Én a K&H banknál kötöttem biztosítást most.Itt a legolcsóbb,szerintem motorkerékpárra.
Üdv:Gyuri
sorszám: 32094 (104344)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-19 18:11:14)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-11-19 18:27:48
aha
akkor ezért nem lehet 12 voltos rendszer belőle.Igazából én nem is akarnám mert nincs bajom vele csak egyik nap kérdeztem magamtól ezt.
sorszám: 32093 (104343)
(előzmény: Árpád, 2008-11-19 17:54:22)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-19 18:11:14
Évi 3600-at fizetek a 150-esre.
Fek fogom bontani év végén az autó és motor biztosítását is.
soha nem okoztam balesetet,95 óta vezetek.
Tavaly 24-et fizettem az uatóra, idén egy kategóriával előrébb léptem a bónuszban, így lett 27.Ha így becsüli meg a biztosító a balesetmentesen közlekedő régi ügyfeleit, akkor átmegyek másikhoz.A legolcsóbbhoz.
sorszám: 32092 (104339)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-19 18:02:33
jaaa, igen, a legfontosabbat elfelejtettem... 251-es ETZ-röl van szó... a közel 5000 HUF korrekt ajánlat lesz...
sorszám: 32091 (104337)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-19 17:09:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-19 17:54:22
A korod és a három év miatt több a te biztosításod. A fiatalok felelőtlenek! :)))))))))))
A fesszab azért nem elég, mert a dimamó általt áram a fordulatszám és a gerjesztő mágneses tér és a forgórész tekercsének menetszámának függvénye. A mágneses tér függ a tekercsen átfolyó áramtól, a menetszámtól. Elvileg. Gyakorlatilag csak egy szintig lehet növelni a vasban a mágnesességet, utána telítésbe megy, hiába növeled az áramot, nem nő a termelt áram, azaz a feszültség sem.Tehát hiába raksz be 12 voltos szabot, nem lessz többed 8-9 voltnál. Ráadásul a dinamó tekercseit alkotó huzalon keletkező hő függ az áramtól és a feszültségtől. Ha tudna termelni 12 voltot le is égne, még terheletlenül is.
A megoldás át kell tekercseltetni a forgó részt és az álló részt is duppla menetszámra, fele keresztmetszetű huzallal. A fele keresztmetszet gyökketted átmérőt jelent. Utoljára valami 10 000-ért láttam a forgó+ álló áttekerését, 5000-ért valamelyiket. De nagyon kevés helyen vállalják.
sorszám: 32090 (104336)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-19 17:41:04)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-11-19 17:41:04
ez jó h neked ilyen olcsó az mz re.lassan 3 éve van meg a jogsim és kb annyi ideje vagyok a biztositónál balesetmentesen eddig, 19 éves leszek.Na lehet én is váltok biztósitót, sőt kéne.

Még valami :egyik nap az jutott eszembe miért nem lehetne simán csak a 125 ös ts-t 12 voltossá alakitani oly módon h kicseréljük az égőket a fesszabot meg a trafót?Én nem találtam rá választ h miért nem lehet.
sorszám: 32089 (104335)
(előzmény: Árpád, 2008-11-19 17:26:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-19 17:26:43
Érdekes, nekem az Allianznál idén félevente 4800 a 350 köbcentis jawa 634-em. Az ETZ250re negyedévente 1623 a K&H-nál. Jövőre még nagyobb a különbség, megyek át a jawával is a K&H-hoz.
A biztosítási díj függ a biztosítótol, a jármű köbcentijétől, korától.A gépjármű telephelyétől. Sajnos én pesti vagyok, ez növelő tényező.A vezető életkorától. A fiatalok és az öregek többet fizetnek. Nekem jó, középen vagyok még. Függ a vezető családi állapotától. A nősek kevesebbet fizetnek. Sajnos nőtlen vagyok. Függa ttól mióta van biztosítás, és volt e baleset, ha igen, akkor ki okozta. Ez nekem elég jó, 5év baleset nélkül.
Ha vidéki lennék és nős, egy TS125-el, majdnem nekem fizetne a K&H.:))))

sorszám: 32088 (104334)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-19 17:09:16)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-11-19 17:09:16
4400??
az igen.Mekkora motorra?hány éve van köteleződ? Ha van még vmi ami miatt csökkenhet az ár irjátok le.Nekem 3.éve van kis ts re allianznál és évi 12000 ,negyedévente fizetek.
sorszám: 32087 (104333)
(előzmény: -ricsi-, 2008-11-19 16:42:30)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-19 16:42:30
szevasztok...

feldobhatok én is egy témát?...

most úgyis javában megy a biztosítás átkötésének mizériája... Ti melyik biztosítónál vagytok, és mennyi az éves díj?... én most váltok, eddig az Alljas Hungáriánál voltam kemény 8800HUF-ért, amit indokolatlanul magasnak tartok... decemberben megkötöm a k ÉS h-nál 4400 HUF-ért... 50%-os megtakarítás... :)

netrisk.hu
sorszám: 32086 (104332)

 
 
Okli
válasz erre | email2008-11-19 12:11:06
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
sorszám: 32085 (104326)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-19 11:45:41
én is láttam már 17Ah-sat kis Tzbe, és az rendesen benne volt fedéllel takarva. bár az MZ-ek így is húznak a kipufogó irányába, jó volna a másik oldalra tenni a súlyt.
sorszám: 32084 (104323)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-19 06:06:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-19 08:16:40
Na ez jó kérdés :)) még soha nem raktam fel mert egyrészt plusz súly, másrészt gyorsabb szerelni ha nincs rajta.
sorszám: 32083 (104320)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-19 06:06:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-19 06:28:22
7,2Ah-val kb 2 órát tudhat a mocc töltés nélkül.2 óra sem rossz a pályán. :)
A fene enné meg a telet, de utálok fázni.Hogy fogok így lábtartót leérinteni a kanyarban a jeges úton?Esetleg "Mit röhögtök?Kuss, én így szoktam leszállni!" módon. :)
sorszám: 32082 (104318)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:34:43)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-19 06:24:23
Ha nem a basszus előállítására fordítod az energiát , 20W zene nagyon hangos tud lenni. :)
sorszám: 32081 (104317)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 23:10:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-19 06:22:15
Keri, a filléres akkukról tudnál pontos árat közölni?Főként 15Ah felettiek ára érdekelne.
Keeeriii a barááátom! :)
sorszám: 32080 (104316)
(elözmény: Keri, 2008-11-18 22:58:44)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-19 06:06:37
Ez az akkutartó-levágás jó ötlet.De elfér az akku a kis ETZ gyári burkolata alatt?
Jó súlypontot erdeményező, viszonylag nagy hely az akkunak a jobb oldali szívászajtompító fedél helyén lenne.(amiben a traktorszerű nyomatékleadást elősegítő gumicső szippantja be a levegőt).
sorszám: 32079 (104315)
(elözmény: Keri, 2008-11-18 22:45:33)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-19 02:03:59
ugyan az Árpád fée fetes megoldást még nem volt szerencsém megpróbálni,de a tranzisztorossal sincsen probléma,már leteszteltem néhány kalapos tranyót,sikerült néhányat leégetnem,erre született egy nagyon primitív de tartós megoldás,kiszedtem az egyik hulladék alaplapból a hűtő ventillátort,és beoperáltam,azóta szuperál a gép.pá vezetékkel több lesz a motorodon,és ha véletlenül tönkremegy a cucc,nem igen lehet hozzányúlni és orvosolni a gondot,ennyi a hátránya,de ezeken kívűl ,megbízhatók,és "gondozás mentesek",árakba meg csak hogy tudj tájékozódni,etz jeladót 4000ért vettem bontottat,de nagyon jó állapotban,és magát az elektronikát is vettem az 10000 volt de ha értenék hozzá meg tudtam volna én is csinálni rajz alapján,de mivel nem értek hozzá így meg kellett vennem,és a munkának ára van ezért volt ilyen áron,amúgy filléres alktészárból k lehet hozni egy jó gyujtást
sorszám: 32078 (104314)
(elözmény: Keri, 2008-11-18 21:24:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:34:43
Az ETZ-be is elég a 7,2Ah-s ezzel egész nap motorozok a pályán generátor nélkül.
Honda az igényli a nagyot, annak legalább 14Ah-s kell de csak azért mert az önindító nagy áramot vesz fel.
sorszám: 32077 (104310)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 23:28:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:29:57
Ugye az közismert a hifi technikában, hogy minél rosszabb hatásfokú a hangszóró annál szebb a hangja, szóval zajt csapni nem nehéz :)))) csak szép hangokat nehéz előállítani.
sorszám: 32076 (104309)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 23:25:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 23:28:21
Jó neked. A jawám legalább 11 amperórást igényel, különben a belvárosi araszolgatások közben leállhat egy pirosnál. A 634-et betolni képtelenség.Lehet elballagni az első boltig, ahol lehet laposellemet kapni.
sorszám: 32075 (104308)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:25:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 23:25:28
Amiről én beszéltem az egy kapcsoló üzemű valami, kapcsolóüzemű táppal. A valós teljesítményénél sokkal többnek hangzik. Még a száz vattos erősítők között is hallottam már halkabbat.:) És olcsó. Némelyik tipust nyáron tízezerért meg lehetett kapni. Plussz a motorra való hangfalak, amik autós falak, csak azok közül is a kissebb mréretűek azonos teljesítmény mellett.Persze a hang minősége..... De vidéki dolgozókat sokkolni kiválló. :))))
sorszám: 32074 (104307)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:14:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:25:26
most nézem, hogy a TS-emben lévő 6V/4,2Ah-s akku csak 1800HUF...ezek szerint drágán vettem 2000-ért :)))
sorszám: 32073 (104306)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:23:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:23:40
www.lomex.hu 6750 brutó
sorszám: 32072 (104305)
(előzmény: waresz, 2008-11-18 23:11:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:14:56
Mi TDA nemtudom mi sorozatu ICből csináltunk 12V-os erősítőt. Kb tényleg 10-12W teljesítményt tudott. Ez egy normális hangszórón már elég jól szól.
A poén kedviért mi egy Discman-t egy motor akkut meg ezt az erősítőt beleraktuk egy méretes Videoton hangszóróba, és suliban mikozben a folyosón sétáltunk egy buzi nagy hangszóróval mindenki meglepetésére szólt belőle minden vezeték nélkül az AC/DC meg a Tankcsapda :))) Jó poén volt de kb. 1 órát bírt a cucc.
sorszám: 32071 (104304)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 23:10:34)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 23:14:22
ne aggódj, szivargyújtó nem lesz benne, nekem csak a csatlakozó kell(Sose dohányoztam:)) hogy rá tudjak dugni ilyen kis napellenzőre csiptethető ventilátort. nehogymár megizzadjak motorozás közbe. de jól jön, akkor is ha rá akarom dugni a telefont töltődni, vagy pl bármilyen szirszart
sorszám: 32070 (104303)
(előzmény: Árpád, 2008-11-18 23:10:34)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-18 23:11:22
ha megkérhetlek, (már ha neked nem kerül semmibe) légyszíves kérdezd meg nekem, hogy egy 12V12Ah-s mennyibe fáj BRUTTÓ.
előre is köszönöm!
sorszám: 32069 (104302)
(előzmény: Keri, 2008-11-18 23:02:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-18 23:10:34
Te szivarozni szoktál tábozozás közben? Én inkább merülő forralót, lámpát, valami zene kütyüt kötnék inkább az aksira.:)))
Jut eszembe: Kapni lehet egy erősítót ami aksiról meg, papíron talán kétszer tíz wattos lehet, de valami iszonyú hangos. Nyáron felébresztettünk vele éjjel egy kb kétezres falut. Képzelhetetitek, amikor minden előzmény nélkül megszólalt éjjel fél kettőkor a Bácska, Bánát akarja kezdető dal, egy leszáló repülő hangerejével.:) Ilyen nekem is kell! :)))
sorszám: 32068 (104301)
(elözmény: Keri, 2008-11-18 22:58:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:07:25
persze hogy közel volt :))) de ha ezt is elárulom, nem olyan hatásos a történet :)))
sorszám: 32067 (104300)
(elözmény: Keri, 2008-11-18 22:30:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-18 23:02:15
Bocs, nincs mellékelve az adatlap, de mindjárt megkeresem a gyártó oldalán.
http://www.fiamm.com/img/Product/doc/Brochure_FG_1610200815628.pdf
sorszám: 32066 (104299)
(elözmény: Keri, 2008-11-18 22:58:44)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu