:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ez bizony könnyen igaz lehet, de az, hogy 3000 fordulatnál nem adja le a 45 wattot, az szinte biztos. De szerintem úgy átgondolatlan az egész ahogy van...
35 wattos izzó,még a halogén is, csak látványnak elég, 70-90 es tempó mellett országúton tuti fejreállás.10 wattos fék lámpa. Minek? Úgyse lehet meglátni.
De ez csak a kissebb baj. Ugyanis nincs aksi, a teljes delej a gnerátorból, altelnátorból jön. Vegyünk egy esetet: Este,kanyarodás közben zebránál meg kell állnunk. első lámpa 35w, hátsó 5, fék 10, index legalább 2X10w(10wattos izóval persze nem lehet látni a indexet, de sebaj). Ez összesen 70 watt. Kissé füstöl a ketyere....Szóval tegyünk fel riga gyújtás, üttessük el magunkat, index helyett lengessük a kezünket. Szerintem ez még viccnek se jó, az első rendőr lebünteti rólunk még a gatyánkat is.És még egyszer: Mi a fenéért nem jó az akumlátor és a dinamó bele?!!!!
általában 3000-es fordulaton mérik a névleges paramétereket, de nem így működik
A vas keresztmetszete, és a vezeték vastagsága határozza meg a mágnes erőssége határozza meg elsősorban a teljesítményt, és ezt már ideális esetben alapjáraton is tudja.
Nagyobb fordulaton csak annyi van hogy könnyebben leég a tekercs ha rövidrezárod, de nagyobb teljesítményt nem fogsz kiszedni belőle sokáig.
akkusavat is vegyél, amúgy nem drága pár száz forint
A Riga-gyújtással milyen fordulatszámon van használható teljesítménye a világtótekercsnek?4000-en 40W, 2000-en 20W, 1000-en 10W?
Igen, küldj képet légy szíves a feri2360@freemail.hu-ra. Kösz.
nincs semmi átreszelve benne, tök gyári vezérlési időket tudja. és a polírozás se egy nagy szám ,de azért lényegesen simább a felület, ment a szérián. ha komolyan érdekel, akkor továbbra is alkuképes, és akár postázható(jelenleg 1800ft) is.
amúgy azt vettem észre rajta, hogy oylan a bordák felülete, mintha valaki anno homokszóratta volna.
képet küldjek?
Szia!
Holnap megyek veszek desztillált vizet és megcsinálom, amit írtál.
Ha ez sem segít, akkor már csak emlék lesz ez az akku :P
Köszi szépen! ;)
Szia!
Kedves már a szándék is.
Remélhetőleg jövőhétre megoldódik a problémám...vagy úgy, hogy lesz egy jó akkum, vagy úgy, hogy nem kell mostanában motoroznom :P
Egy ilyen mérőt majd veszek azért, ha megkaptam a fizetést.
sorszám: 32142 (104425)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-19 21:02:48)
Az nem úgy működik, hogy folyékony kadmiumba mártják a vasat?
Azt elég nehéz házilag megcsinálni...persze nem lehetetlen.
Lehet kapni kémiai horganyt is, de azok nem olyan hatásosak.
Próbálta már valaki otthon a horganyzást? Tapasztalatok?
(Nem a sör mellé horganyzásra gondolok :)
Adtam némi fórt a kollégáknak, de mivel nem ugrott rá komolyan senki, engem érdekel a cucc, de csak ha a polírozáson kívül nincs piszkálva, pl. reszelgetve.
Igazából nekem is csak egy hengerfej kéne. Még pár éve vettem Levendeltől egy 250-es ETZ hengert 2000-ért, igaz dugó nélkül. Azt a hengert fel is fúrattam 300-asra és a régi hengerfej is hozzá lett alakítva. Ezért kéne egy másik hengerfej is.
No, elvileg a Netrisk-kel áttoltam a Jawát is a K&H-hoz. Pont fele annyit kell majd fizetnem, mint eddig. A jawa éves díja 4800 HUF. Ennyit ki lehet bírni.:)
Másik ha elmész a trabi, wartburg vagy VW klubhoz, akkor mint hobbi jármű nagyon olcsón lehet kötni biztosítást motorokra.
Én csak azért nem mentem, mert nekem a paramétereimből adódóan eleve olcsó a biztosításom.
B3 számít itt a leg kevesebbet sajnos.
Egészen egyszerűen minden évben megnéztem melyik biztosítóhoz érdemes menni és nem voltam rest átkötni ha a különbség meghaladta az 1000forintot.
Nem azért mert éves szinten számítana az 1000forint, hanem pusztán elvből, mert így tud érvényesülni a biztosítók között a kapitalista verseny.
Elején pedig még nekem kellet rohangálnom, de mostanában karosszékből megoldható az egész. A netrisk pedig nem biztosító, hanem alkusz cég, aki helyetted "rohangál" a biztosítók között. Ez az érdekük. Évek óta csak pozitív véleményeket hallok az ügyintézésük minőségéről, amit saját tapasztalataimmal is meg tudok erősíteni.
Ezért is lepődtem meg, hogy valaki aki internet hozzáféréssel rendelkezik még ilyen problémákkal küzd mint te és főleg nem foglalkozik az irreális díjaival.
Másik hogy nem kell félni az olcsó biztosítóktól sem. A MÁV azért bukott mert az szövetkezet volt nem biztosító cég, vagyis a tagok egymásért vállalták a felelősséget, így amikor az egyik tag meglépett a pénzzel a többinek kellet volna fizetni a hiányt.
Normál biztosító csődje esetén ahol te csak ügyfél vagy, téged átvesz ingyen és bérmentve a biztosítók szövetsége. Persze utána kell nézni hogy melyik biztosító milyen formában garantál, de jelenleg csak a TIR és a Köbe ilyen jellegű mint a MÁV.
Köszönöm a részletes leírást!
Azért sokmindent értek belőle, meg is fogok próbálkozni vele, amint lesz rá időm!
Köszönöm mégegyszer!
Illusztráció:
http://img0.tar.hu/raub/img/33661225.jpg#3
adnék én hengerfejet, de nincs:(. ha érdekel, akkor mondj egy árat rá.(ésszerűt:P)
40W-ot garantáltan. mert azt órákon át teszteltem már, de egyébként 45W van ráírva. amit jaki16 mond, közdarabos megoldás, az csak a 250es TS-re jó, mert ott nagy hely van. a kicsin nagyon nincs hely, így ott muszájból hozzá kell hegeszteni a dinamóház maradványt az állórészhez.
Mi mindenre jó a Rrrrigga. :-)
A világítótekercse hány W-ot visel el tartósan?
helo
amikor meg lett kötve a biztositás a legelején akkor évi szinten olyan 7000 körül volt az ár aztán igy a 3. évre lett ilyen 11-12000 körül.Amugymeg persze h neked olcsó mert B3 ba vagy.Azthiszem a k&h hoz kell átmennem.
A Riga gyújtás tényleg jó, de nem kell semmit hegeszteni meg a blokkból sem kell kiköszörülni.Egyszerűbb csináltatni egy közdarabot esztergályossal.Akinek esteleg kell a rajza ami alapján egy esztergályos megcsinálja, annak el tudom küldeni.
Így érdekelne a dolog. :D
Marad a 4000ft, de passzolsz hozzá még egy hengerfejet is!? Nos?
ELADÓ! ETZ 250 henger 1.túlméretes NDK dugattyúval gyűrűkkel, használt-használható állapotba, polírozott felömlők, és szívócsatorna.
IRÁNYÁR: 4000ft
lehet alkudni izomból!
e-mail: waresz89@freemail.hu
de lehet hogy meg kéne kérdezni rigalovast, vagy Pál Atillát
Kicsit homályosan fogalmazol, nem igazán érhető, hogy mi szikrázott, meg mi is történt. De leírom a lehetséges méréseket:
Az ellenőrzés olcsó megoldása:
1. Töltsd fel az akkut.
2.Akku kapacitás ellenőrzés:
2.1. Vegyél vagy kérj kölcsön egy Tesco gazdaságos multimétert. Ez kb 1000Ft. és ugye optimális esetben többször használatos. :-)
(Nagyon figyelj, hogy melyik mérésnél hova kapcsolod!!!!)
2.2.. Mérd meg vele a feszültséget a frissen töltött akkuban. (13-14V a jó)
2.3.. Terheld le az akkut. (Pl köss rá egy fényszóró izzót) és mérd meg újra.
Ha itt nagyot esik a fesz, (mondjuk rögtön 3-4 voltot, vagy még többet) akkor fej fölött megpörgetve ne dobd ki, inkább add le az akkumulátort a boltban, mert innentől veszélyes hulladék. Ha új akkut veszel, a 4-es pontban leírtakat azért csináld meg, nem árthat!
3. Zárlatvadászat, ha a kapacitás jó volt.
3.1 Mérj ellenállást a motoron a két saru között, ahová az akkumulátort kötnéd, úgy, hogy nincs semmi bekapcsolva. mérd meg mindkét irányban. (Ez így nem egy tuti mérés, de ha oda-vissza végtelent mutat a műszer akkor az jó jel.)
3.2. A töltött akkut tedd be a motorodba, az egyik sarkát kösd be, a másik sarkával meg kösd sorba a multimétert. (Amit nem felejtettél átkapcsolni a megfelelő áramerősség (Amper) állásba.) Gyújtás és minden egyéb fogyasztó nélkül mérd meg mit csinál. Ha 0A- t mutat a műszer, akkor nincs zárlat. Ha nem akkor ellenállásmérővel körbe kell vadászni. (Ezt inkább bízd szakemberre)
3.3. Ha tudod mi az a sönt, akkor mindegy milyen műszered van, ha nem akkor a következő mérést csak akkor csináld, ha a mérőműszer méréshatára mondjuk 5A fölött van. Hagyd bekötve a műszert és tedd rá a gyújtást és mérd meg úgy is. (ha jó max. 3-4A lehet)
4 Töltés ellenőrzés.
4.1 Vedd ki az áramkörből a műszert, köss be mindent rendesen, indítsd be a gépet.
Pörgesd stabilan mondjuk 2000-3000 között és mérj feszültséget az akku sarkai között. (a tökély a 14,2-14,4V, de 14-14,5V között jónak mondható)
4.2 Tedd meg ugyanezt, bekapcsolt fényszóróval. (A fenti értékeket így is tudnia kell.)
5 Ha kukkot nem értettél belőle mit írtam, keress fel egy autóvillamossági szerelőt! :-)
Üdv Attila
Ennyi nyavalygást egy biztosítás miatt.
Annyira azért nem bonyolult a dolog!
A biztosítók egyébként az adategyeztetést egymás között intézik, ha beviszed az igazolást akkor is. Mert hozzáállásuk szerint az ügyfél alapból egy csaló. (ugye mindenki magából indul ki...) Szóval, ha akarod ha nem lekérik a másik biztosítótól az adatokat.
Én 4 000 Ft körül fizetek évente, de fizethetnék 20 000 Ft körül is, mert olyan biztosító is van.
Végül is évi max 16 000 Ft nem a világ, akinek ez nem számít, vagy nem ér rá (Még annyira sem, hogy egy meghatalmazást megírjon.) az fizessen.
16-os helyett 22-est akartál írni! :D
A 16-osban még a régi lendkerekes, megszakítós gyújtás van.
megint elfelejtettem:D: előnye még a rigagyújtásnak, hogy nem kell a forgórészen alakítani, és a babetta gyújtáshoz képest sokkal nagyobb teljesítményű a generátor.
de ha érdekel valakit, nekem van egy nagyon jó, kipróbált megoldásom kiscsúzli aksimentesítésére, olcsón. megoldás:
RIGA delta, 16, mini, vagy KARPATI gyújtást kompletten beszerezni. ennek teljesen érintkező(kopó alkatrész)nélküli a generátora(állandó mágneses) és elektronikus a gyújtása is. ehhez kell egy kiherélt dinamóház, és ezt méretre szabva(egy pontatlan esztregán is simán megoldható) ráheggeszteni a riga állórészt. ennek oldalából le kell köszörűlni, hogy elférjen a deklitől, és így a végeredmény: irányjelző, és kürt nélkül ugyan, de nagyon jó 35/35W-os első HS1-es első izzóval, 5w hátsó helyzetjelzővel, 10W féklámpával tündöklően világít. ha érdekelne ilyen valakit, szívesen segítek a megépítésben, és ez garantáltan működik(meg tudom mutatni, a havernak általam épített simson TS blokkal koncepcióba)!
ja, elfelejtettem! KELL EGY rendes 12AH-s zselés aksi(kb max 3500ft) .
a dinamó nekem a körből kikötve direktbe kötött gerjesztéssel jóval 20Vfőlé ment. de felesleges ezzel kísérletezni. ha fel akarod rendesen tuningolni az elektronikáját a gépnek, akkor a következőket javallom:P:
1. lámpafejbe trabi, vagy etz H4-es foncsor, bele 6V 35/35W HS1-es izzót(tökéletes fókusza van, és csak annyit kel módosítani a foncsoron, hogy belemenjen az izzó, hogy az alsó pozicionáló rést ki kell szélesíteni.
2.dinamó kommutátorát felszabályozni(vagy csak megtisztítani)
3.ellenállástekercset elrakni emlékbe
4. szerezni egy jobbfajta elektronikus feszszabot(nekem van egy, neked jutányosan) ezt beszabályozni világítás nélkül 7,4-7,5V-ra, ez világítás mellett le fog esni kb7,2-re de ez így tök jó.
5. minden kapcsolót kibelezni kitakarítani, vezetékeket újrasaruzni(FORRASZTVA!!!, nem csak rálapítva, mert annál a gyári is jobb)
NYUGODTAN ÁLLÍTOM, AZ etz 12V 60/55W-os halogén világítását VÍGAN VERI! (ne felejtsük el, 6V-on kétszer akkora áram folyik, meg lehet nézni, a 6V 35/35w-os izzóba fele olyan hosszú, de vastagabb szálból van tekerve az izzószál, mint a 12V 60/55w-osba) 6V-nak más előnye amúgy nincs:P
netrisk ezt is elintézi helyetted...sőt nekem egész jól elintézte mert a kocsim M-ben volt, de az előző biztosító nem volt hajlandó elküldeni a netrisknek, így a következő A0-ba rakott :)))
Én persze nem tiltakoztam.
Nincs ezen mit gondolkodni.Ha nekem meg kell dolgoznom a pénzért, miért fizetnék ingyenélőknek?A bankszámla is minek?elküldik rá a havi kávépénzt?És levon a bank havi 800-at.
A biztosítást is a legolcsóbbnál kell kötni, neked úgysem lesz hasznod belőle soha.annak lesz, akinek esetleg te balesetet okozol.Az pedig, hogy ez a nem létező személy hogyan veszekszik a biztosítóval, engem nem érdekel.Viszont az, hogy a biztosító beszedi a pénzem, és közben levegőnek néz, és a semmiért fizetek: kifejezetten zavar.
Nem, nem ér majd rá. Ugyanis én csúnyábbat mondok: A közalkalmazottak kötelezően banki úton járó fizetés. Most a nyugdíjakat is így akarják kiutalni.Az állam kötelezrá, hogy igénybe vegyél egy bankot. Válság van amit kik is okozak? Bizonyos pénzügyi körök. Kik aki nem érzik meg a válságot? Ugyanazok a körök. Kik kapnak támogatást a válság miatt? Szintén ők.A rendszer váltás óta eltünt a magyar vagyon fele. Nem, nem magán emberek zsebébe vánorolt, mert a teljes vagyonban ők is benne vannak. Akkor külföldre került? Nem, minden ország vagyonvesztést tud kimutatni. Akkor kiknél is van a pénz? Nem folytatom, mert a fekete autón kívül még az is előfordul, hogy valaki itt is csúnyán néz rám, hiszen pont én mondtam, hogy ne politizáljunk itt. Annyit azért mondok: Mindenki gondolja végig a dolgot, rájön majd magától is, mi a helyzet.
énnekem csak az a "kötelező" szó szúrja a szememet... értem én, hogy fizetni kell, meg hogy kell a fedezet, de mi van azokkal, akik 40 éve balesetmentesen vezetnek?... és egy új autó biztosítása éves szinten megközelíti a 100000 HUF-ot... azoknak a pénzével mi lesz?... bebiztosították a semmit?... felháborító... ha meg meghúzzák az autódat, hónapokon keresztül könyöröghetsz a kártérítésért...
én úgy oldanám meg ezt a helyzetet, hogy ha valaki kárt okozna a másiknak, a bank-biztosító rendezné a kárt, a vétkes meg megkapná törlesztőrészletnek a kifizetett összeget, kamattal... aki meg normálisan közlekedik, ne fizessen már csak azért, mert kötelező...
húúú, asszem holnap jön értem a nagy fekete autó... :D :D :D
:D
nem a megkötéssel, hanem a lemondással van gondom... illetve erre nincs időm... amikor lemondasz egy kötelezőt, a régi biztosító kiállít a kártörténeti előéletedröl egy igazolást (volt-e káresemény, bonus-malus besorolás), és ezzel az igazolással kötheted meg az új biztosítást... mert ha a régi biztosítónál M4-be voltál, akkor új belépőként nem fogsz A0-t kapni... és ha nincs meg ez az igazolás, függetlenül attól, hogy milyen besorolásba voltál, automatikusan M4-röl indulsz, ami igen borsos összeget jelent...
és nincs kedvem mindenféle meghatalmazást, meg igazolásokat faxolni-küldözgetni, egyszerűen bemegyek a biztosítóba, és elintézem 5 perc alatt... csak a nyitvatartási- és az én munkaidőm üti egymást...
persze az is lehet, hogy a két biztosító elintézi egymás közt a papírmunkát, de az ilyen ügyeket jobban szeretem saját magam intézni...
és ez így van jól :)))
Vagy szerinted sajnálnom kellene bármelyik biztosítót? :)))
Kiszámoltam, hogy bőven megérné nekem ha a biztosítási díjakat nem biztosítónak fizetném hanem mondjuk saját bankszámlára.
Minden káromat, orvosi költségemet és másnak okozott kárt kényelmesen tudnám fizetni abból, amit eddig kötelező jelleggel biztosítóknak fizettem be.
Tehát ez a világ legnagyobb aljassága a kötelező biztosítás.
Akkor a második helyezettre kötném.
szereléskor a szikrázással vigyázz, mert ha összeérinted a pozitív és a negatív szálakat az akksin, azzal rövidrezárod az akkumulátort, ami nagyon hamar megöli azt...
legvégső esetben próbáld ki azt, amit tegnap leírtam... húzd ki a cellák dugóit, öntsd le a savat, és desztillált vizzel feltöltve, alapos rázogatás közben jól mosd át... 1 liter desztvízzel vagy 10szer át tudod mosni... majd mehet bele a friss sav a minimum jelölésig, és egy kis deszt víz (azért,hogy ne legyen túl nagy a savsürűség), hogy megközelítse a maximum jelölést... fecskendővel szépen egyenletesen be lehet tölteni a megfelelő mennyiséget...
elméletileg ekkor már annyi feszültségnek lennie kell bene, hogy a motor beinduljon, 2-3 kört motorozva (ha szerencséd van)már egész jó lesz... ha nincs meg a feszültség,és igazán precíz szeretnél lenni, akkor akaszd rá a töltőre pár órára, és indulhat a tesztelés...
Nem volt időd???
Annyi idő alatt amíg itt írogatunk egymásnak át lehet kötni a netrisk-nél.
A leg bonyolultabb a fax küldése mert ha valakinek nincsen akkor akár az első postáig is el kell menni, ahol 2 perc alatt átküldik.
Át lehet így alakítani ahogy mondod.
lazán felmegy a dinamó feszültsége 18V-ig is. A gond az hogy kisebb fordulaton rosszabb lesz a töltés, ami már amúgy is gyenge a TS-en. Egyszerűbb ha a 6V-os rendszer szépen karbantartod.
Bocs Péter de balek vagy ha képes vagy ennyit fizetni.
Minden extra nélkül odamész egy alkuszcéghez, és 4-5ezerért megköthető egy 125-ös motorra az éves biztosítás.
Ha nincs kedved odamenni akkor pedig netrisk.hu, kitöltöd az adatlapot a neten, faxon elküldöd a felhatalmazás, és kiválasztod azt a biztosítót amelyiket akarod, nyilván az alsó árfekvésből.
Nekem 3300 a TS-re B3-as kategóriával.
Hondára 13500 B7-essel.
isten bizony ha egy kicsit közelebb lennél már mennék megnézni a vasat,mi a fene van vele,de hát 200km az sokk lenne most nekem ebbe a szélbe.addig buzerált az egyik taxis a műhelybe,amíg megnéztem neki a trafót a fábiába és úgy megrugott hogy majdnem leszédültem az emelőről,szóval fel vagyok villanyozódva:D
elvi sikon ha berakod az akkut,berakod 2. állásába a gyujtáskapcsolót,és gurulsz lefele egy lejtőn beszúrod 2.esbe akkor beindul,na ekkor kellene mérned egy töltést,közepes egyszerűbb műszert már a praktiker meg ehhez hasonló helyeken is lehet kapni,v. mégjobb ha van a közeledbe egy szerelő műhely,oda begurulsz és megkéred mérje már meg.ebből valamennyit már lehet előrébb haladni.nekem a regler 13,3-14,2V között kapcsolgat
Azt hiszem, az Allianz nagyon pofára esik. Tömegesen menekülnek tőle a kuncsaftok.Nagyot akart kaszálni, most nagyot bukik.
sorszám: 32102 (104358)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-19 20:47:28)
szintén allianz-nál volt a gép,de tul.váltás miatt átraktam a K&H-ba,és friss jogsi budapesti férfi kritériumokkal a papíron 125ös tz-re 5460
Biztosítás...
Nekem erre a két hónapra Allianzom van, de átváltok Unionra, mert 3ezerrel olcsóbb.
Így lesz 7200Ft/év.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|