:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
hello! Sikerült ma egy nagyot perecelni a motor mindkét oldala sérült mert felcsapódott a patkán.Ennek következtében felhajlott az oldalcsomagtartó és a kipun is van egy horpadás.Nincs valami ötletetek hogy lehetne eltávolítani naggyából?
A 60 km/h kerékpárral
1.sík úton
2generátorral
3tartósan túl jónak tűnik számomra.Ez több, mint 1kW tartós teljesítményt jelent.Én hátszélben tudtam 52km/h-t rövid ideig.
Ha tartósan 50-60-at tudnék tekerni, nem pazarolnám a pénzem benzinre. :)
Biztos igazad van. A bringás dolgot leszámítva. tudnád hányszor égett ki az izzóm hegyről lefele.De égettem ki ritkábban sík terepen is. Ugyanis ha formában voltam, tartósan képes voltam megközelíteni a 60-at, bármennyire hihetetlen.
A fényteljesítményről annyit, hogy az izzóknál azért nincs ekkora szórás. Valami 15 százalék eltérést láttam a legszarabb és a legjobb között. A különbség ott lehet a fényességnél, hogy a riga 7 voltos. Tehát egy picit túl hajtja az izzót. De ebből két dolog következik: 1. Az izzók előbb mennek tönkre. 2. a 35 wattos, 6 voltos izzó 7 volton nem 35wattott tüntet el, hanem majd 41 et. Plusszban a tulhajtás miatt melegebb, ezért jobb a fény-hő aránya. De ez mint mondtam az élettartam rovására megy. Nem véletlenül adott hőfokra méretezik az izzókat. Most, hogy világítással kell napközben is menni, különösen nem minden a dolog.
De ezzel még mindig nem tértünk ki a 10 wattos féklámpára, ami nem kicsit kevesebb mint a szükséges, hanem fele. És nem beszéltünk az indexekről.
Szélkerékhez is kell az akku, mert az a fránya szél nem feltétlen akkor fúj amikor sötét van :) tehát akkor már a gerjesztés is kéznél van és egy autó generátor nagyobb teljesítményű.
Szélkerékhez jobb a generátor. Elég bonyolult számítás, de de ki lehet számítani, hogy a generátornak a legnagyobb a hatásfoka ilyen esetekben.De házi szélkeréknél elég a dinamó.Gépkocsi dinamónak előnye, hogy dobozolva van, nem kell csapágyakat, tengelyt barkácsolni hozzá. Egyébbként áttétel mindenképpen kell.
Mindketten tévedtek és mindkettőtöknek igaza van :)))) persze külön külön dolgokban.
Teljesítményben igazad van Árpád, fetéve hogy azonos rendszerü izzóról van szó mert nem nehéz dupla hatásfokot elérni fényteljesítményben egy pocsék hatásfokú rendszernél,
Azonban testeli a generátort ahogy Waresz mondja.
Az állandó mágneses generátorokat így szokták, ha nem a vaskeresztmetszettel korlátoznak ahogy a bringa dinamónál is. Hülye megoldás de valamiért bevált.
Változik. Alapjáraton. Ha már kicsit pörög akkor viszonylag stabil. Ha nem így lenne kiégne.
Egyetértek szerintem is kevés a 45W.
Esetleg akkor elég ha LED-es az összes lámpa a reflektort is beleértve :)))))
Egyik kollégám csináld dinamós bringára LED-es világításokat stabilizálva. Marhajó, bár 2 hétig világítana elemről is, nem értem minek visszafogni a bringát a dinamóval :)
Köszi Waresz.ezek szerint már 1000-es fordulaton is leadja a fele teljesítményét.Szélkerékhez gondolkoztam Babetta, vagy Riga forgórészen.Áttétel kell, vagy át kell tekercselni a világítótekercse(ke)t.Vagy villanymotor, vagy motor-autó 3F generátor.De azokhoz ugye gerjesztés szükséges.
és ha teheted, háztartási- vagy festékboltba menj vásárolni...
én megszívtam, mert vasárnap kellett volna megvenni az akksihoz a hozzávalókat... 4 benzinkút van a városban, és mindegyikben elég hülyén néztek rám, hogy akkumulátorsavat akarok venni, vagy legalábbis mintha az űrből jöttem volna... :D a hypermarketben meg amikor megkérdeztem van-e, azt mondták, hogy ilyen veszélyes vegyszereket nem tartanak... persze kromofággal teli volt a polc... :D
jaaa, és mégegy sztori, talán a legfurcsább, hogy egy időben igen olcsón hozzá lehetett jutni castrol magnetyc(?) motorolajhoz... nosza. a haveri körben rögtön 3 autó teljes olajcseréjét elintéztük... és az összegyűlt 20 liter fáradt olajat próbáltuk meg lepasszolni a benzinkúton, mert persze óvjuk meg a környezetünket... mind a 4 benzinkúton annyira csodálkoztak, hogy még válaszra sem méltattak minket, csak rázták a fejüket, hogy nem-nem... :D talán mi voltunk az elsők, és egyben az utolsók is, akik ezt megpróbálták... jól megfurikáztattuk az olajat, és azóta is ott áll a haver garázsában várva azt, hogy valamelyikünk dízel jármű tulajdonos legyen... :D :D :D
Irgum, burgum! Ne beszéljük butaságot! A fény munkából lessz, mivel energia. Az időegység alatti fény mennyiség pedig idő egység alatti munka, azaz teljesítmény.A 35 watt az 35 watt. iyen erővel azt is mondhatnád, hogy a 25 wattos, 12 voltos páka melegebb, mint a 220 voltos 25 wattos.
A teljesítmény: P=U*I 6 voltosnál valóban dupla az áram, de fele a feszültség. A 6 voltos izzó ellenálása fele a 12 voltosénak.
A szabályzó valszeg nem földre pakolgatja a delejt, hanem épp lekapcsolgatja. Ugyanis máskülönben indokolatlanul terhelnénk a generátort.
kimaradt belőle valami: ez az egész 40W-os terhelés: 35w első izzó, 5w hátsó helyzetjelző mellett érvényes.
Árpád kifordúlt magából. de amíg nem látja ne ítélkezzen. és mint mondtam, a 2T klubba(ahol én tag vagyok) tátott szájjal bámulják a H4es etz-k az én 35w-omat, hogy ennnek mennyivel jobb fénye van mint az övékének. a fény az áramból fakad nem a feszűltségből.
12V 60w=5A
6V 35W=5,83..A
tehát jobb fénye van. aki nem hiszi, jöjjön el és megmutatom.
visszatérve a generátorra. úgy tudnám inkább megadni az eredmény hogy az adott fordulathoz terhelt állapotban leírom az izzón mérhető feszültséget. innen már könnyen lehet következtetni a wattokra.
alapjárat~1000: 3,5V
2000:'5V
2500:~5,5V
3000:~6,2V
3500:~6,5V
4000:~6,8V
5000-6000:~7V-nál szabályoz benne a tirisztoros vágó elektronika(megfelelő frekvencián lecsapkodja földre a tápot.) elég egyszerű..
Jaj igen igen, köszönöm ;)
Általában. Láttál már babettát, rigát este? Igen csak változik a fényereje a fordulat függvényében.De mint írtam, úgyis mindegy, versenypályát leszámítva a 45 watt se elég egy nagymotorra.
Ez bizony könnyen igaz lehet, de az, hogy 3000 fordulatnál nem adja le a 45 wattot, az szinte biztos. De szerintem úgy átgondolatlan az egész ahogy van...
35 wattos izzó,még a halogén is, csak látványnak elég, 70-90 es tempó mellett országúton tuti fejreállás.10 wattos fék lámpa. Minek? Úgyse lehet meglátni.
De ez csak a kissebb baj. Ugyanis nincs aksi, a teljes delej a gnerátorból, altelnátorból jön. Vegyünk egy esetet: Este,kanyarodás közben zebránál meg kell állnunk. első lámpa 35w, hátsó 5, fék 10, index legalább 2X10w(10wattos izóval persze nem lehet látni a indexet, de sebaj). Ez összesen 70 watt. Kissé füstöl a ketyere....Szóval tegyünk fel riga gyújtás, üttessük el magunkat, index helyett lengessük a kezünket. Szerintem ez még viccnek se jó, az első rendőr lebünteti rólunk még a gatyánkat is.És még egyszer: Mi a fenéért nem jó az akumlátor és a dinamó bele?!!!!
általában 3000-es fordulaton mérik a névleges paramétereket, de nem így működik
A vas keresztmetszete, és a vezeték vastagsága határozza meg a mágnes erőssége határozza meg elsősorban a teljesítményt, és ezt már ideális esetben alapjáraton is tudja.
Nagyobb fordulaton csak annyi van hogy könnyebben leég a tekercs ha rövidrezárod, de nagyobb teljesítményt nem fogsz kiszedni belőle sokáig.
akkusavat is vegyél, amúgy nem drága pár száz forint
A Riga-gyújtással milyen fordulatszámon van használható teljesítménye a világtótekercsnek?4000-en 40W, 2000-en 20W, 1000-en 10W?
Igen, küldj képet légy szíves a feri2360@freemail.hu-ra. Kösz.
nincs semmi átreszelve benne, tök gyári vezérlési időket tudja. és a polírozás se egy nagy szám ,de azért lényegesen simább a felület, ment a szérián. ha komolyan érdekel, akkor továbbra is alkuképes, és akár postázható(jelenleg 1800ft) is.
amúgy azt vettem észre rajta, hogy oylan a bordák felülete, mintha valaki anno homokszóratta volna.
képet küldjek?
Szia!
Holnap megyek veszek desztillált vizet és megcsinálom, amit írtál.
Ha ez sem segít, akkor már csak emlék lesz ez az akku :P
Köszi szépen! ;)
Szia!
Kedves már a szándék is.
Remélhetőleg jövőhétre megoldódik a problémám...vagy úgy, hogy lesz egy jó akkum, vagy úgy, hogy nem kell mostanában motoroznom :P
Egy ilyen mérőt majd veszek azért, ha megkaptam a fizetést.
Az nem úgy működik, hogy folyékony kadmiumba mártják a vasat?
Azt elég nehéz házilag megcsinálni...persze nem lehetetlen.
Lehet kapni kémiai horganyt is, de azok nem olyan hatásosak.
Próbálta már valaki otthon a horganyzást? Tapasztalatok?
(Nem a sör mellé horganyzásra gondolok :)
Adtam némi fórt a kollégáknak, de mivel nem ugrott rá komolyan senki, engem érdekel a cucc, de csak ha a polírozáson kívül nincs piszkálva, pl. reszelgetve.
Igazából nekem is csak egy hengerfej kéne. Még pár éve vettem Levendeltől egy 250-es ETZ hengert 2000-ért, igaz dugó nélkül. Azt a hengert fel is fúrattam 300-asra és a régi hengerfej is hozzá lett alakítva. Ezért kéne egy másik hengerfej is.
No, elvileg a Netrisk-kel áttoltam a Jawát is a K&H-hoz. Pont fele annyit kell majd fizetnem, mint eddig. A jawa éves díja 4800 HUF. Ennyit ki lehet bírni.:)
Másik ha elmész a trabi, wartburg vagy VW klubhoz, akkor mint hobbi jármű nagyon olcsón lehet kötni biztosítást motorokra.
Én csak azért nem mentem, mert nekem a paramétereimből adódóan eleve olcsó a biztosításom.
B3 számít itt a leg kevesebbet sajnos.
Egészen egyszerűen minden évben megnéztem melyik biztosítóhoz érdemes menni és nem voltam rest átkötni ha a különbség meghaladta az 1000forintot.
Nem azért mert éves szinten számítana az 1000forint, hanem pusztán elvből, mert így tud érvényesülni a biztosítók között a kapitalista verseny.
Elején pedig még nekem kellet rohangálnom, de mostanában karosszékből megoldható az egész. A netrisk pedig nem biztosító, hanem alkusz cég, aki helyetted "rohangál" a biztosítók között. Ez az érdekük. Évek óta csak pozitív véleményeket hallok az ügyintézésük minőségéről, amit saját tapasztalataimmal is meg tudok erősíteni.
Ezért is lepődtem meg, hogy valaki aki internet hozzáféréssel rendelkezik még ilyen problémákkal küzd mint te és főleg nem foglalkozik az irreális díjaival.
Másik hogy nem kell félni az olcsó biztosítóktól sem. A MÁV azért bukott mert az szövetkezet volt nem biztosító cég, vagyis a tagok egymásért vállalták a felelősséget, így amikor az egyik tag meglépett a pénzzel a többinek kellet volna fizetni a hiányt.
Normál biztosító csődje esetén ahol te csak ügyfél vagy, téged átvesz ingyen és bérmentve a biztosítók szövetsége. Persze utána kell nézni hogy melyik biztosító milyen formában garantál, de jelenleg csak a TIR és a Köbe ilyen jellegű mint a MÁV.
Köszönöm a részletes leírást!
Azért sokmindent értek belőle, meg is fogok próbálkozni vele, amint lesz rá időm!
Köszönöm mégegyszer!
Illusztráció:
http://img0.tar.hu/raub/img/33661225.jpg#3
adnék én hengerfejet, de nincs:(. ha érdekel, akkor mondj egy árat rá.(ésszerűt:P)
40W-ot garantáltan. mert azt órákon át teszteltem már, de egyébként 45W van ráírva. amit jaki16 mond, közdarabos megoldás, az csak a 250es TS-re jó, mert ott nagy hely van. a kicsin nagyon nincs hely, így ott muszájból hozzá kell hegeszteni a dinamóház maradványt az állórészhez.
Mi mindenre jó a Rrrrigga. :-)
A világítótekercse hány W-ot visel el tartósan?
helo
amikor meg lett kötve a biztositás a legelején akkor évi szinten olyan 7000 körül volt az ár aztán igy a 3. évre lett ilyen 11-12000 körül.Amugymeg persze h neked olcsó mert B3 ba vagy.Azthiszem a k&h hoz kell átmennem.
A Riga gyújtás tényleg jó, de nem kell semmit hegeszteni meg a blokkból sem kell kiköszörülni.Egyszerűbb csináltatni egy közdarabot esztergályossal.Akinek esteleg kell a rajza ami alapján egy esztergályos megcsinálja, annak el tudom küldeni.
Így érdekelne a dolog. :D
Marad a 4000ft, de passzolsz hozzá még egy hengerfejet is!? Nos?
ELADÓ! ETZ 250 henger 1.túlméretes NDK dugattyúval gyűrűkkel, használt-használható állapotba, polírozott felömlők, és szívócsatorna.
IRÁNYÁR: 4000ft
lehet alkudni izomból!
e-mail: waresz89@freemail.hu
de lehet hogy meg kéne kérdezni rigalovast, vagy Pál Atillát
Kicsit homályosan fogalmazol, nem igazán érhető, hogy mi szikrázott, meg mi is történt. De leírom a lehetséges méréseket:
Az ellenőrzés olcsó megoldása:
1. Töltsd fel az akkut.
2.Akku kapacitás ellenőrzés:
2.1. Vegyél vagy kérj kölcsön egy Tesco gazdaságos multimétert. Ez kb 1000Ft. és ugye optimális esetben többször használatos. :-)
(Nagyon figyelj, hogy melyik mérésnél hova kapcsolod!!!!)
2.2.. Mérd meg vele a feszültséget a frissen töltött akkuban. (13-14V a jó)
2.3.. Terheld le az akkut. (Pl köss rá egy fényszóró izzót) és mérd meg újra.
Ha itt nagyot esik a fesz, (mondjuk rögtön 3-4 voltot, vagy még többet) akkor fej fölött megpörgetve ne dobd ki, inkább add le az akkumulátort a boltban, mert innentől veszélyes hulladék. Ha új akkut veszel, a 4-es pontban leírtakat azért csináld meg, nem árthat!
3. Zárlatvadászat, ha a kapacitás jó volt.
3.1 Mérj ellenállást a motoron a két saru között, ahová az akkumulátort kötnéd, úgy, hogy nincs semmi bekapcsolva. mérd meg mindkét irányban. (Ez így nem egy tuti mérés, de ha oda-vissza végtelent mutat a műszer akkor az jó jel.)
3.2. A töltött akkut tedd be a motorodba, az egyik sarkát kösd be, a másik sarkával meg kösd sorba a multimétert. (Amit nem felejtettél átkapcsolni a megfelelő áramerősség (Amper) állásba.) Gyújtás és minden egyéb fogyasztó nélkül mérd meg mit csinál. Ha 0A- t mutat a műszer, akkor nincs zárlat. Ha nem akkor ellenállásmérővel körbe kell vadászni. (Ezt inkább bízd szakemberre)
3.3. Ha tudod mi az a sönt, akkor mindegy milyen műszered van, ha nem akkor a következő mérést csak akkor csináld, ha a mérőműszer méréshatára mondjuk 5A fölött van. Hagyd bekötve a műszert és tedd rá a gyújtást és mérd meg úgy is. (ha jó max. 3-4A lehet)
4 Töltés ellenőrzés.
4.1 Vedd ki az áramkörből a műszert, köss be mindent rendesen, indítsd be a gépet.
Pörgesd stabilan mondjuk 2000-3000 között és mérj feszültséget az akku sarkai között. (a tökély a 14,2-14,4V, de 14-14,5V között jónak mondható)
4.2 Tedd meg ugyanezt, bekapcsolt fényszóróval. (A fenti értékeket így is tudnia kell.)
5 Ha kukkot nem értettél belőle mit írtam, keress fel egy autóvillamossági szerelőt! :-)
Üdv Attila
Ennyi nyavalygást egy biztosítás miatt.
Annyira azért nem bonyolult a dolog!
A biztosítók egyébként az adategyeztetést egymás között intézik, ha beviszed az igazolást akkor is. Mert hozzáállásuk szerint az ügyfél alapból egy csaló. (ugye mindenki magából indul ki...) Szóval, ha akarod ha nem lekérik a másik biztosítótól az adatokat.
Én 4 000 Ft körül fizetek évente, de fizethetnék 20 000 Ft körül is, mert olyan biztosító is van.
Végül is évi max 16 000 Ft nem a világ, akinek ez nem számít, vagy nem ér rá (Még annyira sem, hogy egy meghatalmazást megírjon.) az fizessen.
16-os helyett 22-est akartál írni! :D
A 16-osban még a régi lendkerekes, megszakítós gyújtás van.
megint elfelejtettem:D: előnye még a rigagyújtásnak, hogy nem kell a forgórészen alakítani, és a babetta gyújtáshoz képest sokkal nagyobb teljesítményű a generátor.
de ha érdekel valakit, nekem van egy nagyon jó, kipróbált megoldásom kiscsúzli aksimentesítésére, olcsón. megoldás:
RIGA delta, 16, mini, vagy KARPATI gyújtást kompletten beszerezni. ennek teljesen érintkező(kopó alkatrész)nélküli a generátora(állandó mágneses) és elektronikus a gyújtása is. ehhez kell egy kiherélt dinamóház, és ezt méretre szabva(egy pontatlan esztregán is simán megoldható) ráheggeszteni a riga állórészt. ennek oldalából le kell köszörűlni, hogy elférjen a deklitől, és így a végeredmény: irányjelző, és kürt nélkül ugyan, de nagyon jó 35/35W-os első HS1-es első izzóval, 5w hátsó helyzetjelzővel, 10W féklámpával tündöklően világít. ha érdekelne ilyen valakit, szívesen segítek a megépítésben, és ez garantáltan működik(meg tudom mutatni, a havernak általam épített simson TS blokkal koncepcióba)!
ja, elfelejtettem! KELL EGY rendes 12AH-s zselés aksi(kb max 3500ft) .
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|