hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 03. szombat 
Tímea, Irma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 19:10:17
Árpád, te szó szerint töröd magad a sikerért.Nem vagy te véletlen kaszkadőr? :-)
sorszám: 32215 (104517)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 19:10:08
Közben eszembe jutott valami: Waresz kollege nem véletlenül a csoda járműje lámpájában használja a 35 wattos izzót? Ha igen, akkor a simó lámpa nem kissebb felületű az MZ-énél? Ha mind igaz, akkor az adott fényerő kissebb felületre jut, persze hogy fényesebb. A lámpa álltal mondjuk 50 méterre megvilágított foltot kellene megnézni.
sorszám: 32214 (104516)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 19:05:20
Én is ezt írtam, vagy akartam írni. Azaz... Én régit írtam. Igaz, nem szép dolog a külföldi szavak átvétele ha van magyar is, de ez már olyan régen történt, hogy megbocsájtható.Sőt, az a gyanúm, hogy a horgany a frissebb. Az szerintem nyelvújítás korabeli. A cink valszeg régebbi, az jött a svábokkal.
sorszám: 32213 (104515)
(előzmény: Bohumil250, 2008-11-22 18:57:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 19:04:35
A horganyzásra vagyok kíváncsi egy cikk keretében :)
sorszám: 32212 (104514)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 18:59:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 18:59:31
Minek az eredményét publikálja?!!! :) A ma estéét szerintem kihagyhatja, láttam már olyant a szobám falán.:)))))
sorszám: 32211 (104512)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 18:52:36)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-11-22 18:57:28

Üdv Árpád!
A horgany a cink (Zn) magyar neve.
Remélem nem veszed zokon ezt a kis pontosítást.
sorszám: 32210 (104511)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 17:25:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 18:55:54
Az ember álltalában fel bír kelni másnap, csak kérdés hogy mennyire munka, vagy legalább életképes.Illetve van kívétel. Nem lehet másnap felkelni, ha az ember elég sokáig folytatja a tevékenységet. Akkor esetlegleg csak harmadnap ébreded és kel fel. Bár az a felkelés általában rövid időtartamú, és csak egy bizonyos helység meglátogatására szorítkozik.:)))))
sorszám: 32209 (104510)
(előzmény: The Doctor, 2008-11-22 18:17:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 18:53:16
Nagyon durván.
Olyan mintha betonfalnak mennél neki.
sorszám: 32208 (104508)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 18:38:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 18:52:36
Ha megvan publikálhatnád az eredményt :)))
sorszám: 32207 (104507)
(előzmény: The Doctor, 2008-11-22 18:17:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 18:51:26
A víz ellenállása is négyzetesen függ a sebességtől, egy bizonyos sebesség fölött olyan, mintha falnak mennénk. Nos, én nem így törtem össze magam.:)))
A víz nem feneketlen általában. Ez az első számú kedvenc a vizbeni törésekre.:) A víznek partja is van.:) Az uszodában elég váratlanul tud a part felbukkani.:)De nekem az is sikerült, ami másnak nem. A stégbe alulról ütöttem be a fejem.:)Szóval én bárhol, bármikor képes vagyok magamat rongálni.:)
sorszám: 32206 (104506)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 18:38:08)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 18:38:08
Vízben hogyan lehet összetörni magunkat?
sorszám: 32205 (104504)

 
 
The Doctor
válasz erre | email2008-11-22 18:17:14
Akkor összességében mindenki tudja miről van szó :)

Ha a mai este nem sikerül nagyon durvára, és holnap fel bírok kelni, akkor este meglesz az eredmény :)
sorszám: 32204 (104503)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 18:12:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 18:12:24
közben megtaláltam...google a jóbarátom, csak éppen mikor küldtem a választ spontán kikapcsolt a PC-m :)
Mostanra rugdos... akarom mondani raktam össze.

Viszont ahogy nézem nem kell vele sokat varázsolni. Bádogos boltban kapható minden ami a horganyzáshoz kell.
Sósav a szenyeződések ellen, kis folyasztószer az oxidáció ellen, azt mehet a cinkfürdő.
sorszám: 32203 (104502)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 17:25:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 17:25:16
Az onozást ónnal végzik. A horganyzást cinkkel. A horgany a cink régi neve.:)
sorszám: 32202 (104500)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 17:18:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 17:21:48
Szét nem hullik, de a fél colos kerékbe bizon beköltözik pár nyolcas.Én ütköztem ilyen sebességeknél és csak a fogam hagytam el egyszer, egyszer a fél arcom. No és persze nem véletlenül emlegettem a sport baleseteket az izületeimmel kapcsolatban.Bár a bicaj csak kis részben járult hozzá a dologhoz.Csináltam én még pár dolgot, hasonló eredményekkel.:) Estem motorral, biciklivel, hegyről lefelé jármű nélkül. Nekem még vízben is sikerült összetörnöm magam:)))
sorszám: 32201 (104499)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 17:03:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 17:18:59
Lehet hogy én tudom rosszul, ezért ne kövezzetek ha tévedek, de amiről te beszélsz az nem a simán ónozás? Ez is jó korrózió ellen, de nem túl kemény a réteg, ellentétben, a horgannyal.
sorszám: 32200 (104498)
(előzmény: The Doctor, 2008-11-22 16:00:44)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 17:03:01
Az is problémát jelent, hogy rugózatlan versennyel rossz úton 40-50-nél már könnyen hullik szét a gép a kátyúkra, és a vezető Rain man-t(Esőember) játszik.Arccal feltörölni a betont, főként sisak nélkül nem valami jó móka lehet.
sorszám: 32199 (104497)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-22 16:39:41
nekem van egy csepel marathon versenybringám:)
Isten tudja hány éves. de hát pik-pak, akár a kiscsúzli:P szerintem síkon tudok 50-et. nagy lejtőn mértünk is egyszer, könnyfakasztó 70et:D de hát annak a kereke 27"-1,1/4 :D
sorszám: 32198 (104495)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-22 16:35:47
45W kevés. jó.. tőlem:D.. MONDOM!! aki nem hiszi annak megmutatom.. jöhet bármivel, simán jobb fénye lesz az enyémnek(nem ér 100/80w-os, és megalight, vagy még inkább brutálabb izzókkal támadni.. azok nyílván győznek.) 60/55W-osok jöhetnek:P
sorszám: 32197 (104494)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-21 19:58:52)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 16:30:19
A gumit is nem tudom, miből készítik, de állandóan cserélni kell, pedig nem is szoktam fékezni, inkább kigurulok.
sorszám: 32196 (104493)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 16:29:05
Ha végsebességnél nem pörög ki másodpercenként egyet a pedáltengely, túl hosszú az áttétel.iszonyú gyenge a gyorsulás, és szétterheli a láncot.Kínlódás lassan tekerni, csak nyírod a pedált, láncot, csapágyakat.az én 26-osomon rövid áttétel van(20-21-22 hátul), így is 25-30-al tekerek.16-ossal nyúlt a lánc, mint a tészta, bár akkor 40-et is elértem, de mindig szerelni kellett, emelkedőn tolni.A jelenlegi áttétellel lendületből felmegyek.A lánc olyan nyúlt, hogy 1cm-es lyuk van a lánc és a nagy lánckerék között. :)Hajtom, míg szét nem szakad, aztán együtt cserélem a kerekeket-láncot.
sorszám: 32195 (104492)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 15:48:26)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-11-22 16:26:57
nézd meg hogy az akku drótja melyik oldalára megy a biztitáblának, na a másik oldalon van a biztosított rész, oda kell kötni mindent
sorszám: 32194 (104491)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-22 13:28:47)

 
 
The Doctor
válasz erre | email2008-11-22 16:03:35
Nem tudom, hogy miért ricsi lett a hivatkozás, pedig a Kerinek akartam válaszolni. Mindegy, végül is tájékoztató jellegű az információ, így mindenkinek szól :)
sorszám: 32193 (104490)
(előzmény: The Doctor, 2008-11-22 16:00:44)

 
 
The Doctor
válasz erre | email2008-11-22 16:00:44
Szia Keri!

Amit te említettél, az valószínűleg a kadmiumozás.
A horganyozás elvileg úgy néz ki, hogy vegyünk példának egy csavart.
Megtisztítjuk a csavart rozsdától, olajtól, majd sósavba mártjuk. aztán vízzel lemossuk. Ezután forrasztóvízbe mártjuk, utána pedig előre elkészített horganyba merítjük, gyorsan kivesszük és lekoppintjuk a felesleget.

Na eddig nagyon egyszerűen is hangzik, de ugye mi is kell hozzá. Kell hozzá forrasztóvíz, na ilyet nálunk nem lehet kapni boltban, így kell csinálni. Kaptam horganylemezt, ezt apró darabokra kell vágni, majd sósavba kell dobni, az elvileg feloldja, és akkor van kész a cucc, amikor telített az oldat. Így megvan a forrasztóvizünk. Előre elkészített horgany pedig úgy néz ki, hogy elmegyünk a hegesztéstechnikai boltba és veszünk olyan forrasztórudat, amit használnak a bádogosok. (hivatalos neve forrasztó ón azt hiszem), ezt a forrasztórudat megfogjuk összedaraboljuk, egy fém tálba tesszük majd feldobjuk melegedni míg híg nem lesz, mivel mártogatni fogunk.

Így hallottam az otthoni horganyozásról, ha időm engedi hétvégén kipróbálom.
sorszám: 32192 (104489)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-21 14:16:57)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 15:48:26
Minél nagyobb az áttétel, annál kevesbbet kell a lábnak pörögnie.Jelen esetben 10 másodpercenként hetet, ha jól számolom. Ez kb stimmel is.Viszont jó keményen kell taposni. Tehát nem annyira gyors láb kell, mint erős.:) Ezért nyűlik a lán is.Ez kb kétszer akkora áttétel, mint egy ódivatú mezei biciklié.Azzal másodpercenként másfelet kellene tekerni. Ha jól számolom., de az biztos hogy kétszer gyorsabban járna a nyugdíjas bácsi lába ha azzal akarna 60-at tekerni a szőlőből hazafele, plussz az oldalirányú mozgás.:))))
sorszám: 32191 (104488)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 14:30:10)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 15:36:15
Hátra ülve sokkal könnyebb tekerni, és hosszabb pedállal magasabbra tudnám húzni a lábaim.azonos fordulaton nagyobb erőkarom lenne, nagyobb teljesítmény.
sorszám: 32190 (104487)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 14:48:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 14:52:35
Nincs mit, ha még kérdésed van szívesen magyarázok.
sorszám: 32189 (104486)
(előzmény: Prince86, 2008-11-22 14:46:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 14:48:28
Rövidebbel meg jobban tudod pörgetni.
Megvan az optimális pedál hossz ahol a legnagyobb teljesítményt ki lehet szedni az ember lábából. Ettől csak 1-2cm eltérés lehetséges tuningolási célzattal.
Ugyan így az ülés pozíción is +-1cm előre hátra is befolyásolja a fordulatszámot/nyomatékot, ezáltal a teljesítményt. Nem is gondolnátok mennyi mindent lehet tuningolni egy bringán az ilyen beállításokkal.
sorszám: 32188 (104485)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 14:30:10)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-22 14:46:35
Szerintem így is elég rafkós ez a program.
Ha megépítem majd írok róla tapasztalati dolgokat, de addig még bele kell tanulnom a PIC programozásba.
Köszi az infókat!
sorszám: 32187 (104484)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 12:57:46)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 14:30:10
56:13-as áttétellel nem csoda, hogy nyúlt a lánc.60-nál Mennyit pörgött a lábad?2-3 fordulat másodpercenként?A klipszet én is próbáltam, felényi erővel lehet tekerni.Szerintem hosszabb pedállal még nagyobb erőt ki tudnék fejteni tartósan.
sorszám: 32186 (104483)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 10:50:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 13:55:08
Ha jól értem a kérdésed, nekem felül van. De ami biztos, ellenkező oldalt, mint az aksi. Ha kól értettelek.:)De az inkább lényeges, hogy hanyadikra.
sorszám: 32185 (104481)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-22 13:28:47)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-22 13:28:47
Sziasztok!

SOS-be kellene a következő info nekem:
Az indexrelé pozitív kivezetése a biztosítéktáblázat, mely pontjához van kötve?
Alulra vagy felülre kell?
ETZ 125-höz, ugye tudjátok? :)))

Nagyon gyorsan kéne a válasz, mert most csinálom!

Köszi szépen!
sorszám: 32184 (104480)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 12:57:46
Ja és hogy mennyi az értelme?
Valójában nem sok. Talán az lenne az előnye, hogy szélesebb fordulatszám tartományban kicsivel jobban húzna illetve a fogyasztás is csökkenne, de ezek valószínűleg elenyésző változások, legalább is nem érne annyit mint amennyi macera van az ilyen gyújtással.
Sima elektronikus gyújtás még megjátszható, de szabályzásra igazából nincs szüksége az MZ-nek.
sorszám: 32183 (104479)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 12:55:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 12:55:05
Jaj, ez a cikk még nincs törölve?
Ez sohasem működött főleg érdektelenségbe fulladása miatt, de tudok olyanról ami ezen az elven üzemelt (tőlem függetlenül fejlesztették), illetve talán még mindig lehet kapni. IGC néven.

A program persze ellátja tervezett funkcióját, de csak szimulációban, vagyis valós körülményekhez valószínűleg hozzá kell igazítani még az időzítéseket.

Másik hogy a programozás rondaságát nézd el nekem, amikor ezt műveltem én is csak tanultam a PIC-et.
Mostanában sokkal szebb programokat írok. :))

Ha megépíted és működik akkor természetesen kérünk egy beszámolót róla :)))

A jeladót a legnagyobb előgyújtási szög+az elektronika késleltetése elé kell rakni. Ehhez képest fog késleltetni egy adott időtartamot. Amit a főtengely fordulatszáma (szögsebessége) alapján az eepromból vett előre beállított időzítési érték lesz.
Sokat nem kell számolni.
Egy számláló megszámolja mennyi ideig tart, egy fordulat, egy szubrutin meghatározza, hogy ez az adott érték melyik fordulati idő intervalumba tartozik, az pedig melyik memoria rekeszhez tartozik, majd az itt talált értéket beteszi egy számláló időzítőbe.

A végletekig leegyszerűsítettem a számolásokat, hogy hatékonyan használja a procit. Nincs értelme a teljes korrekt fizikai levezetést végigszámoltatni vele.

Másik. A működő ilyen elvü gyújtások jól működtek Trabanton, Wartburgon, illetve más autón, de motorokon elég instabil volt a járás. Nem tudom hogy azóta ez a probléma megoldódott e, de nem hallottam róla gyanítom azért mert motoron nem vált be.
Ennek oka, hogy egy fordulaton belül is sokat változhat a főtengely szögsebessége, ami pontatlan időzítést eredményez.
Ez sajnos az elmélet gyenge pontja.

Gyakorlatban, ha most kellene megcsinálnom, egy szögadót tennék a főtengelyre, és nem időzítéssel dolgoznék hanem konkrét szög értékekkel.

Ehhez lassabb proci is elég pontosságot tud biztosítani, mert mondjuk fokonként állítva 8000-et pörgő motorhoz 48khz-s számláló kell, de a tizedfokos pontosság esetén a 480khz sem egy vészes sebesség. Ezt még éppen tudja az alap 4Mhz-s PIC is, vagyis elegendő lenne egy 16F84 vagy 12F683-as is. Jelenleg ezeket használom előszeretettel. Az utóbbihoz még órajel generátor sem kell mert az is rá van integrálva.
sorszám: 32182 (104478)
(előzmény: Prince86, 2008-11-22 11:42:56)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-11-22 12:42:25
250es ETZ-ről van szó.
sorszám: 32181 (104477)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-11-22 12:41:32
Hali!
Még mindíg a kuplungal szenvedek.
Valamiért nem műxik.
Próbáltam másik kuplungot és azzal sem volt jó.
Sebességben,behúzott kuplungal sem tudom tolni a motort.Most lett teljesen felújítva a blokk,még be sem volt indítva.
Már öttletem sncs mi lehet a gond!
sorszám: 32180 (104476)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-22 11:42:56
Szia!
Olvastam a cikkedet a pic-el vezérelt előgyújtás szabályzóról. Nézegettem a programot is de még csak kezdő pic-es vagyok és van amit nem értek benne. Te megépítetted és használtad ezt a gyújtást?
Ha igen akkor mennyi javulást okozott?
Mekkora a maximum előgyújtás mm-ben?
Ha megépítem ezt akkor a jeladót a felső holtpontra kell állítani?
Esetleg tudnál segíteni abban, hogyan számolja ki a progi az előgyújtási szöget a pic eepromjában tárolt értékekből? Nem muszáj itt a fórumon válaszolni, jó lesz e-mail ben is a prince86@freemail.hu címre is.
Előre is köszönöm!
sorszám: 32179 (104475)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 11:23:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 11:23:27
Nálunk elviszik az egész tárolót és raknak le helyette üreset. Az anyagot meg elviszik feldolgozásra.
Ahol nem így csinálnak ott is szerintem a lakosság szoktatása a cél...bár ha valaminek nincs értelme az emberek tojnak belem tehát lehet hogy az ellenkező hatást érik el ezzel.
sorszám: 32178 (104473)
(előzmény: -ricsi-, 2008-11-22 10:15:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 10:50:38
Meg se merem saccolni, hányszoros sebességre lennél képes egy jó bringával. Nálam csak a csapágyak lecserélése hozott vagy 20 százalékot iskolás koromban a Favorit nevű biciklin.Ce majd el felejtkeztem a legfontossabbakról: Versenybringán álltalában majdnem fekve, illetve pupos háttal tekernek a dolgozók, tehát a légellenállás kissebb. A másik, hogy a montikon értelemszerűen nem szokott klipsz lenni a pedálon.Az egy olyan találmány, ami a lábfejet a pedálhoz rögzíti. Ha mountin lenne,amikor terepen hirtelen akarnád letenni a lábad, biztos lenne a bukás.Én városban lazábbra húzva használtam, mégis gyártottam pár perecet. Viszont a klipsszel lehet felfelé is húzni a pedált, egyenletessebb a lábak terhelése.Klipsz nélkül talán még a 50 is csak álom maradt volna. Pesze síkon és szél nélkül.Egyébbként visszakozom. Nem tudom, dinamóval mennyit mentem, ugyanis sötétben rosszul becsülöm meg a sebességet. Világosban viszont nem használtam dinamót.:) Szerettem a bringát, amíg a térdem engedte. Sajnos már 29 éves koromban abba kellett hagynom.:(
Majd el felejtettem: A lánc megnyújtásának legjobb módja az elől 56os, hátul 13as fogaskerék használata, klippszel hogy egyszerre mind két lábbal gyötörhesd.:) A legkíválobb szoci láncból évente akár négy fogyott, de inkább külföldit használtam különböző okok miatt, a kivállókból évente elég volt egy.Ja, és hogy a bringa egy MZ áránál többe került... Akkoriban az MZ többe került mint mostanság. Úgy is írhattam volna, hogy megközelítette egy zsiga árát.Dehát valamit valamiért... Akkoriban nem lehetett jogsim a szemem miatt, csak viszonylag keveset motoroztam emiatt. Maradt a bicikli.
sorszám: 32177 (104470)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 07:58:03)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-11-22 10:15:10
és még valami a környezetvédelemmel kapcsolatban... én ezt a szelektív hulladékgyűjtést sem értem... :D tudom, hogy külön megvannak a tárolók a papírnak, üvegnek, kommunális hulladéknak, stb... de könyörgöm, mi értelme van, ha ugyanabba a kukáskocsiba borogatják bele az egészet, szépen egymás után, ráadásul a végén össze is préselik-darálják... legalábbis nálunk ez így működik... és kétlem, hogy külön tárolórekeszek lennének a kukáskocsi belsejében... :D

számomra ez (is) érthetetlen dolog... :D
sorszám: 32176 (104469)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-22 10:02:02
Itt van nem messze egy festékbolt, el is megyek szerintem nemsokára.

Érdekes dolog ez a benzinkút téma.
Itt a faluban van egy kút. A tulaj is motorozik, van egy olyan Mz-je mint az enyém és egy 1200es Banditja...gondolhatjátok, hogy melyiket használja gyakrabban :) Szóval ő igazi motoros, nála mindent meg lehet találni.

Nekem szerencsém van a kútunkkal :)
sorszám: 32175 (104468)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-21 20:03:47)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 08:43:07
az általad leírt megoldásnál olcsóbb, gyorsabb, és környezetbarátabb mgoldás nem nagyon létezik.Talán siklóernyő(amelyikrekígyó van festve) hátszélben. :-)
sorszám: 32174 (104467)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 08:18:41)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 08:40:41
Kerékpárgenerátor nagy sebességen-téma:
Sönt helyett egyszerűbb és gazdaságosabb egy nagyobb kereket kialakítani a generátorra.így magasabb sebességen is a gyári fordulaton halad.Perselyszerűen gumihengert(fetr biciklijén slagdarab) húzva a dinamó fejére nem a dinamófej kopik, és a lecsökkent forgatónyomaték, megnövekedett kerület miatt a kerékpárgumit sem koptatja akkora mértékben, és a kerékpárt is könnyebb tekerni.Kerékagyba épített generátor lenne jó, de élőben sajnos még nem láttam.
sorszám: 32173 (104466)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 08:04:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 08:18:41
Ha a leg hatékonyabb bringákat keresed, akkor nézd meg a Tour de France-t.

Vegyél egy klasszikus versenybringát (ne Csepelt :)) Ilyenek már egész olcsón vannak. Ez első kerékagyat cseréld ki villanymotorra. Ilyet is lehet kapni 40ezer körül készletben. 250W+pedálhajtással szerintem lazán tartható a 60km/h
Én is gondolkodtam egy ilyenben, van is hozzá bringám, de aztán rájöttem, hogy nem a 25km-el van a bajom, hanem a hideggel, esővel azon meg nem segít a villanymotor.
sorszám: 32172 (104465)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 07:58:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 08:11:28
Nekem mostis 4* annyiba került a bringám mint az MZ-m...najó ha a papírmunkát is hozzávesszük akkor csak 1.5*-es a különbség :((
sorszám: 32171 (104464)
(előzmény: Árpád, 2008-11-21 22:58:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 08:09:00
Azt írta hegyről lefelé. Tartósan....amíg a leejtő tartott :)))

Nekem a tartós sebességem (végig a Hungária krt.) síkterepen 50volt...20évesen. Most örülök ha a 40-et kitekerem egy rövid tüdőkiköpés erejéig, igaz láncot és gumit sem fogyasztok évente 2 garnitúrát mint annak idején. Hülye motortól elkényelmesedtem :)))))
sorszám: 32170 (104463)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-21 22:36:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 08:04:25
Na igen, a bringa izzó kiégése miatt nem szoktak csak vassal korlátozni :)), mert annyira nem stabil a dolog, ezért kell bele valamilyen aktív szabályzás.
De gondolom tudod hogy néz ki a vas hiszterézis görbéje. Gyakorlatilag veheted ezt a bringa dinamó fordulat/feszültség diagramjának is.
Ha hozzávesszük az izzók áram stabilizáló hatását, akkor belátható hogy VISZONYLAG stabil paramétereket tud produkálni egy bringa világítás...adott határok között.

Én is gyorsan mentem mindig, ezért nekem be volt rakva söntnek 2db zéner szembefordítva és az izzóval párhuzamosan így nem égett ki.

Elhiszem a 60-at, mivel GPS-el és digit órával mérve mentem 68-at leejtőn, igaz nem dinamóval :))
Ebben a 7V-ben lehet valami ez és a halogén okozhat már jó fényhatást..+ egy jó tükör és egy jól fókuszált lámpatest.

Mindenesetre 35W nagyon kevés.
sorszám: 32169 (104462)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-21 22:04:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 07:58:03
Nem volt ugyanolyan.Sajnos.egy elöl-hátul teleszkópos montival értem el az 52-t, orkánerejű hátszélben.60 volt a cél, de nem sikerült.A kerékpár motorhoz hasonlóan stabil volt.
Mindig is kíváncsi voltam, mit tudnék egy igazi versenybiciklivel kihozni magamból.
A lánc cseréje azt jelzi, hogy jól működik a lábad. :-)
Egy keskeny gumijó, jó légellenállású elektromos bicót kellene építeni.Illetve eleve hasalós pozíciójú bringát.(drag- szerű).
sorszám: 32168 (104461)
(előzmény: Árpád, 2008-11-21 22:58:51)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-11-21 23:03:05
ne haragudj Csaba nem olvastam végig a sztorit de 13V akkufesz 4k fordulaton igen kevés, én a saját mechanikus fesszabomat (mivel az újonnan vásárolt elektromos 1 percig sem működött), emelt alapjáraton 14.4-re állítottam mutatós műszerrel, ez annyit jelent hogy azóta rá se kellett mérnem a dologra, mindig működik minden, az akku nem forr, nem merül ki, az égők nem égnek ki, mindig jól indul a gép, szóval valahogy eltaláltam az optimálist, szerintem neked is ehhez kellene tartanod
sorszám: 32167 (104459)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-21 22:58:51
Kérdés, mi számít tartósnak. A másik, hogy nem biztos, hogy ugyan olyan volt a bicajunk. Ha mondjuk egy közepes minőségű montival mész 52-őt, az elég jó. Én egy 6 kilonál is könnyebb fél colos széles gumijú versennyel tudtam produkálni az említettt sebességet.Többe került annak idején, mint az MZ. :))) De még a tekerés se volt ingyen vele, mivel a láncot sűrűn kellett cserélni, és nem két fillér volt az se.:)
sorszám: 32166 (104458)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-21 22:36:30)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu