:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az is problémát jelent, hogy rugózatlan versennyel rossz úton 40-50-nél már könnyen hullik szét a gép a kátyúkra, és a vezető Rain man-t(Esőember) játszik.Arccal feltörölni a betont, főként sisak nélkül nem valami jó móka lehet.
nekem van egy csepel marathon versenybringám:)
Isten tudja hány éves. de hát pik-pak, akár a kiscsúzli:P szerintem síkon tudok 50-et. nagy lejtőn mértünk is egyszer, könnyfakasztó 70et:D de hát annak a kereke 27"-1,1/4 :D
45W kevés. jó.. tőlem:D.. MONDOM!! aki nem hiszi annak megmutatom.. jöhet bármivel, simán jobb fénye lesz az enyémnek(nem ér 100/80w-os, és megalight, vagy még inkább brutálabb izzókkal támadni.. azok nyílván győznek.) 60/55W-osok jöhetnek:P
A gumit is nem tudom, miből készítik, de állandóan cserélni kell, pedig nem is szoktam fékezni, inkább kigurulok.
Ha végsebességnél nem pörög ki másodpercenként egyet a pedáltengely, túl hosszú az áttétel.iszonyú gyenge a gyorsulás, és szétterheli a láncot.Kínlódás lassan tekerni, csak nyírod a pedált, láncot, csapágyakat.az én 26-osomon rövid áttétel van(20-21-22 hátul), így is 25-30-al tekerek.16-ossal nyúlt a lánc, mint a tészta, bár akkor 40-et is elértem, de mindig szerelni kellett, emelkedőn tolni.A jelenlegi áttétellel lendületből felmegyek.A lánc olyan nyúlt, hogy 1cm-es lyuk van a lánc és a nagy lánckerék között. :)Hajtom, míg szét nem szakad, aztán együtt cserélem a kerekeket-láncot.
nézd meg hogy az akku drótja melyik oldalára megy a biztitáblának, na a másik oldalon van a biztosított rész, oda kell kötni mindent
Nem tudom, hogy miért ricsi lett a hivatkozás, pedig a Kerinek akartam válaszolni. Mindegy, végül is tájékoztató jellegű az információ, így mindenkinek szól :)
Szia Keri!
Amit te említettél, az valószínűleg a kadmiumozás.
A horganyozás elvileg úgy néz ki, hogy vegyünk példának egy csavart.
Megtisztítjuk a csavart rozsdától, olajtól, majd sósavba mártjuk. aztán vízzel lemossuk. Ezután forrasztóvízbe mártjuk, utána pedig előre elkészített horganyba merítjük, gyorsan kivesszük és lekoppintjuk a felesleget.
Na eddig nagyon egyszerűen is hangzik, de ugye mi is kell hozzá. Kell hozzá forrasztóvíz, na ilyet nálunk nem lehet kapni boltban, így kell csinálni. Kaptam horganylemezt, ezt apró darabokra kell vágni, majd sósavba kell dobni, az elvileg feloldja, és akkor van kész a cucc, amikor telített az oldat. Így megvan a forrasztóvizünk. Előre elkészített horgany pedig úgy néz ki, hogy elmegyünk a hegesztéstechnikai boltba és veszünk olyan forrasztórudat, amit használnak a bádogosok. (hivatalos neve forrasztó ón azt hiszem), ezt a forrasztórudat megfogjuk összedaraboljuk, egy fém tálba tesszük majd feldobjuk melegedni míg híg nem lesz, mivel mártogatni fogunk.
Így hallottam az otthoni horganyozásról, ha időm engedi hétvégén kipróbálom.
Minél nagyobb az áttétel, annál kevesbbet kell a lábnak pörögnie.Jelen esetben 10 másodpercenként hetet, ha jól számolom. Ez kb stimmel is.Viszont jó keményen kell taposni. Tehát nem annyira gyors láb kell, mint erős.:) Ezért nyűlik a lán is.Ez kb kétszer akkora áttétel, mint egy ódivatú mezei biciklié.Azzal másodpercenként másfelet kellene tekerni. Ha jól számolom., de az biztos hogy kétszer gyorsabban járna a nyugdíjas bácsi lába ha azzal akarna 60-at tekerni a szőlőből hazafele, plussz az oldalirányú mozgás.:))))
Hátra ülve sokkal könnyebb tekerni, és hosszabb pedállal magasabbra tudnám húzni a lábaim.azonos fordulaton nagyobb erőkarom lenne, nagyobb teljesítmény.
Nincs mit, ha még kérdésed van szívesen magyarázok.
Rövidebbel meg jobban tudod pörgetni.
Megvan az optimális pedál hossz ahol a legnagyobb teljesítményt ki lehet szedni az ember lábából. Ettől csak 1-2cm eltérés lehetséges tuningolási célzattal.
Ugyan így az ülés pozíción is +-1cm előre hátra is befolyásolja a fordulatszámot/nyomatékot, ezáltal a teljesítményt. Nem is gondolnátok mennyi mindent lehet tuningolni egy bringán az ilyen beállításokkal.
Szerintem így is elég rafkós ez a program.
Ha megépítem majd írok róla tapasztalati dolgokat, de addig még bele kell tanulnom a PIC programozásba.
Köszi az infókat!
56:13-as áttétellel nem csoda, hogy nyúlt a lánc.60-nál Mennyit pörgött a lábad?2-3 fordulat másodpercenként?A klipszet én is próbáltam, felényi erővel lehet tekerni.Szerintem hosszabb pedállal még nagyobb erőt ki tudnék fejteni tartósan.
Ha jól értem a kérdésed, nekem felül van. De ami biztos, ellenkező oldalt, mint az aksi. Ha kól értettelek.:)De az inkább lényeges, hogy hanyadikra.
Sziasztok!
SOS-be kellene a következő info nekem:
Az indexrelé pozitív kivezetése a biztosítéktáblázat, mely pontjához van kötve?
Alulra vagy felülre kell?
ETZ 125-höz, ugye tudjátok? :)))
Nagyon gyorsan kéne a válasz, mert most csinálom!
Köszi szépen!
Ja és hogy mennyi az értelme?
Valójában nem sok. Talán az lenne az előnye, hogy szélesebb fordulatszám tartományban kicsivel jobban húzna illetve a fogyasztás is csökkenne, de ezek valószínűleg elenyésző változások, legalább is nem érne annyit mint amennyi macera van az ilyen gyújtással.
Sima elektronikus gyújtás még megjátszható, de szabályzásra igazából nincs szüksége az MZ-nek.
Jaj, ez a cikk még nincs törölve?
Ez sohasem működött főleg érdektelenségbe fulladása miatt, de tudok olyanról ami ezen az elven üzemelt (tőlem függetlenül fejlesztették), illetve talán még mindig lehet kapni. IGC néven.
A program persze ellátja tervezett funkcióját, de csak szimulációban, vagyis valós körülményekhez valószínűleg hozzá kell igazítani még az időzítéseket.
Másik hogy a programozás rondaságát nézd el nekem, amikor ezt műveltem én is csak tanultam a PIC-et.
Mostanában sokkal szebb programokat írok. :))
Ha megépíted és működik akkor természetesen kérünk egy beszámolót róla :)))
A jeladót a legnagyobb előgyújtási szög+az elektronika késleltetése elé kell rakni. Ehhez képest fog késleltetni egy adott időtartamot. Amit a főtengely fordulatszáma (szögsebessége) alapján az eepromból vett előre beállított időzítési érték lesz.
Sokat nem kell számolni.
Egy számláló megszámolja mennyi ideig tart, egy fordulat, egy szubrutin meghatározza, hogy ez az adott érték melyik fordulati idő intervalumba tartozik, az pedig melyik memoria rekeszhez tartozik, majd az itt talált értéket beteszi egy számláló időzítőbe.
A végletekig leegyszerűsítettem a számolásokat, hogy hatékonyan használja a procit. Nincs értelme a teljes korrekt fizikai levezetést végigszámoltatni vele.
Másik. A működő ilyen elvü gyújtások jól működtek Trabanton, Wartburgon, illetve más autón, de motorokon elég instabil volt a járás. Nem tudom hogy azóta ez a probléma megoldódott e, de nem hallottam róla gyanítom azért mert motoron nem vált be.
Ennek oka, hogy egy fordulaton belül is sokat változhat a főtengely szögsebessége, ami pontatlan időzítést eredményez.
Ez sajnos az elmélet gyenge pontja.
Gyakorlatban, ha most kellene megcsinálnom, egy szögadót tennék a főtengelyre, és nem időzítéssel dolgoznék hanem konkrét szög értékekkel.
Ehhez lassabb proci is elég pontosságot tud biztosítani, mert mondjuk fokonként állítva 8000-et pörgő motorhoz 48khz-s számláló kell, de a tizedfokos pontosság esetén a 480khz sem egy vészes sebesség. Ezt még éppen tudja az alap 4Mhz-s PIC is, vagyis elegendő lenne egy 16F84 vagy 12F683-as is. Jelenleg ezeket használom előszeretettel. Az utóbbihoz még órajel generátor sem kell mert az is rá van integrálva.
Hali!
Még mindíg a kuplungal szenvedek.
Valamiért nem műxik.
Próbáltam másik kuplungot és azzal sem volt jó.
Sebességben,behúzott kuplungal sem tudom tolni a motort.Most lett teljesen felújítva a blokk,még be sem volt indítva.
Már öttletem sncs mi lehet a gond!
Szia!
Olvastam a cikkedet a pic-el vezérelt előgyújtás szabályzóról. Nézegettem a programot is de még csak kezdő pic-es vagyok és van amit nem értek benne. Te megépítetted és használtad ezt a gyújtást?
Ha igen akkor mennyi javulást okozott?
Mekkora a maximum előgyújtás mm-ben?
Ha megépítem ezt akkor a jeladót a felső holtpontra kell állítani?
Esetleg tudnál segíteni abban, hogyan számolja ki a progi az előgyújtási szöget a pic eepromjában tárolt értékekből? Nem muszáj itt a fórumon válaszolni, jó lesz e-mail ben is a prince86@freemail.hu címre is.
Előre is köszönöm!
Nálunk elviszik az egész tárolót és raknak le helyette üreset. Az anyagot meg elviszik feldolgozásra.
Ahol nem így csinálnak ott is szerintem a lakosság szoktatása a cél...bár ha valaminek nincs értelme az emberek tojnak belem tehát lehet hogy az ellenkező hatást érik el ezzel.
Meg se merem saccolni, hányszoros sebességre lennél képes egy jó bringával. Nálam csak a csapágyak lecserélése hozott vagy 20 százalékot iskolás koromban a Favorit nevű biciklin.Ce majd el felejtkeztem a legfontossabbakról: Versenybringán álltalában majdnem fekve, illetve pupos háttal tekernek a dolgozók, tehát a légellenállás kissebb. A másik, hogy a montikon értelemszerűen nem szokott klipsz lenni a pedálon.Az egy olyan találmány, ami a lábfejet a pedálhoz rögzíti. Ha mountin lenne,amikor terepen hirtelen akarnád letenni a lábad, biztos lenne a bukás.Én városban lazábbra húzva használtam, mégis gyártottam pár perecet. Viszont a klipsszel lehet felfelé is húzni a pedált, egyenletessebb a lábak terhelése.Klipsz nélkül talán még a 50 is csak álom maradt volna. Pesze síkon és szél nélkül.Egyébbként visszakozom. Nem tudom, dinamóval mennyit mentem, ugyanis sötétben rosszul becsülöm meg a sebességet. Világosban viszont nem használtam dinamót.:) Szerettem a bringát, amíg a térdem engedte. Sajnos már 29 éves koromban abba kellett hagynom.:(
Majd el felejtettem: A lánc megnyújtásának legjobb módja az elől 56os, hátul 13as fogaskerék használata, klippszel hogy egyszerre mind két lábbal gyötörhesd.:) A legkíválobb szoci láncból évente akár négy fogyott, de inkább külföldit használtam különböző okok miatt, a kivállókból évente elég volt egy.Ja, és hogy a bringa egy MZ áránál többe került... Akkoriban az MZ többe került mint mostanság. Úgy is írhattam volna, hogy megközelítette egy zsiga árát.Dehát valamit valamiért... Akkoriban nem lehetett jogsim a szemem miatt, csak viszonylag keveset motoroztam emiatt. Maradt a bicikli.
és még valami a környezetvédelemmel kapcsolatban... én ezt a szelektív hulladékgyűjtést sem értem... :D tudom, hogy külön megvannak a tárolók a papírnak, üvegnek, kommunális hulladéknak, stb... de könyörgöm, mi értelme van, ha ugyanabba a kukáskocsiba borogatják bele az egészet, szépen egymás után, ráadásul a végén össze is préselik-darálják... legalábbis nálunk ez így működik... és kétlem, hogy külön tárolórekeszek lennének a kukáskocsi belsejében... :D
számomra ez (is) érthetetlen dolog... :D
Itt van nem messze egy festékbolt, el is megyek szerintem nemsokára.
Érdekes dolog ez a benzinkút téma.
Itt a faluban van egy kút. A tulaj is motorozik, van egy olyan Mz-je mint az enyém és egy 1200es Banditja...gondolhatjátok, hogy melyiket használja gyakrabban :) Szóval ő igazi motoros, nála mindent meg lehet találni.
Nekem szerencsém van a kútunkkal :)
az általad leírt megoldásnál olcsóbb, gyorsabb, és környezetbarátabb mgoldás nem nagyon létezik.Talán siklóernyő(amelyikrekígyó van festve) hátszélben. :-)
Kerékpárgenerátor nagy sebességen-téma:
Sönt helyett egyszerűbb és gazdaságosabb egy nagyobb kereket kialakítani a generátorra.így magasabb sebességen is a gyári fordulaton halad.Perselyszerűen gumihengert(fetr biciklijén slagdarab) húzva a dinamó fejére nem a dinamófej kopik, és a lecsökkent forgatónyomaték, megnövekedett kerület miatt a kerékpárgumit sem koptatja akkora mértékben, és a kerékpárt is könnyebb tekerni.Kerékagyba épített generátor lenne jó, de élőben sajnos még nem láttam.
Ha a leg hatékonyabb bringákat keresed, akkor nézd meg a Tour de France-t.
Vegyél egy klasszikus versenybringát (ne Csepelt :)) Ilyenek már egész olcsón vannak. Ez első kerékagyat cseréld ki villanymotorra. Ilyet is lehet kapni 40ezer körül készletben. 250W+pedálhajtással szerintem lazán tartható a 60km/h
Én is gondolkodtam egy ilyenben, van is hozzá bringám, de aztán rájöttem, hogy nem a 25km-el van a bajom, hanem a hideggel, esővel azon meg nem segít a villanymotor.
Nekem mostis 4* annyiba került a bringám mint az MZ-m...najó ha a papírmunkát is hozzávesszük akkor csak 1.5*-es a különbség :((
Azt írta hegyről lefelé. Tartósan....amíg a leejtő tartott :)))
Nekem a tartós sebességem (végig a Hungária krt.) síkterepen 50volt...20évesen. Most örülök ha a 40-et kitekerem egy rövid tüdőkiköpés erejéig, igaz láncot és gumit sem fogyasztok évente 2 garnitúrát mint annak idején. Hülye motortól elkényelmesedtem :)))))
Na igen, a bringa izzó kiégése miatt nem szoktak csak vassal korlátozni :)), mert annyira nem stabil a dolog, ezért kell bele valamilyen aktív szabályzás.
De gondolom tudod hogy néz ki a vas hiszterézis görbéje. Gyakorlatilag veheted ezt a bringa dinamó fordulat/feszültség diagramjának is.
Ha hozzávesszük az izzók áram stabilizáló hatását, akkor belátható hogy VISZONYLAG stabil paramétereket tud produkálni egy bringa világítás...adott határok között.
Én is gyorsan mentem mindig, ezért nekem be volt rakva söntnek 2db zéner szembefordítva és az izzóval párhuzamosan így nem égett ki.
Elhiszem a 60-at, mivel GPS-el és digit órával mérve mentem 68-at leejtőn, igaz nem dinamóval :))
Ebben a 7V-ben lehet valami ez és a halogén okozhat már jó fényhatást..+ egy jó tükör és egy jól fókuszált lámpatest.
Mindenesetre 35W nagyon kevés.
Nem volt ugyanolyan.Sajnos.egy elöl-hátul teleszkópos montival értem el az 52-t, orkánerejű hátszélben.60 volt a cél, de nem sikerült.A kerékpár motorhoz hasonlóan stabil volt.
Mindig is kíváncsi voltam, mit tudnék egy igazi versenybiciklivel kihozni magamból.
A lánc cseréje azt jelzi, hogy jól működik a lábad. :-)
Egy keskeny gumijó, jó légellenállású elektromos bicót kellene építeni.Illetve eleve hasalós pozíciójú bringát.(drag- szerű).
ne haragudj Csaba nem olvastam végig a sztorit de 13V akkufesz 4k fordulaton igen kevés, én a saját mechanikus fesszabomat (mivel az újonnan vásárolt elektromos 1 percig sem működött), emelt alapjáraton 14.4-re állítottam mutatós műszerrel, ez annyit jelent hogy azóta rá se kellett mérnem a dologra, mindig működik minden, az akku nem forr, nem merül ki, az égők nem égnek ki, mindig jól indul a gép, szóval valahogy eltaláltam az optimálist, szerintem neked is ehhez kellene tartanod
Kérdés, mi számít tartósnak. A másik, hogy nem biztos, hogy ugyan olyan volt a bicajunk. Ha mondjuk egy közepes minőségű montival mész 52-őt, az elég jó. Én egy 6 kilonál is könnyebb fél colos széles gumijú versennyel tudtam produkálni az említettt sebességet.Többe került annak idején, mint az MZ. :))) De még a tekerés se volt ingyen vele, mivel a láncot sűrűn kellett cserélni, és nem két fillér volt az se.:)
hello! Sikerült ma egy nagyot perecelni a motor mindkét oldala sérült mert felcsapódott a patkán.Ennek következtében felhajlott az oldalcsomagtartó és a kipun is van egy horpadás.Nincs valami ötletetek hogy lehetne eltávolítani naggyából?
A 60 km/h kerékpárral
1.sík úton
2generátorral
3tartósan túl jónak tűnik számomra.Ez több, mint 1kW tartós teljesítményt jelent.Én hátszélben tudtam 52km/h-t rövid ideig.
Ha tartósan 50-60-at tudnék tekerni, nem pazarolnám a pénzem benzinre. :)
Biztos igazad van. A bringás dolgot leszámítva. tudnád hányszor égett ki az izzóm hegyről lefele.De égettem ki ritkábban sík terepen is. Ugyanis ha formában voltam, tartósan képes voltam megközelíteni a 60-at, bármennyire hihetetlen.
A fényteljesítményről annyit, hogy az izzóknál azért nincs ekkora szórás. Valami 15 százalék eltérést láttam a legszarabb és a legjobb között. A különbség ott lehet a fényességnél, hogy a riga 7 voltos. Tehát egy picit túl hajtja az izzót. De ebből két dolog következik: 1. Az izzók előbb mennek tönkre. 2. a 35 wattos, 6 voltos izzó 7 volton nem 35wattott tüntet el, hanem majd 41 et. Plusszban a tulhajtás miatt melegebb, ezért jobb a fény-hő aránya. De ez mint mondtam az élettartam rovására megy. Nem véletlenül adott hőfokra méretezik az izzókat. Most, hogy világítással kell napközben is menni, különösen nem minden a dolog.
De ezzel még mindig nem tértünk ki a 10 wattos féklámpára, ami nem kicsit kevesebb mint a szükséges, hanem fele. És nem beszéltünk az indexekről.
Szélkerékhez is kell az akku, mert az a fránya szél nem feltétlen akkor fúj amikor sötét van :) tehát akkor már a gerjesztés is kéznél van és egy autó generátor nagyobb teljesítményű.
Szélkerékhez jobb a generátor. Elég bonyolult számítás, de de ki lehet számítani, hogy a generátornak a legnagyobb a hatásfoka ilyen esetekben.De házi szélkeréknél elég a dinamó.Gépkocsi dinamónak előnye, hogy dobozolva van, nem kell csapágyakat, tengelyt barkácsolni hozzá. Egyébbként áttétel mindenképpen kell.
Mindketten tévedtek és mindkettőtöknek igaza van :)))) persze külön külön dolgokban.
Teljesítményben igazad van Árpád, fetéve hogy azonos rendszerü izzóról van szó mert nem nehéz dupla hatásfokot elérni fényteljesítményben egy pocsék hatásfokú rendszernél,
Azonban testeli a generátort ahogy Waresz mondja.
Az állandó mágneses generátorokat így szokták, ha nem a vaskeresztmetszettel korlátoznak ahogy a bringa dinamónál is. Hülye megoldás de valamiért bevált.
Változik. Alapjáraton. Ha már kicsit pörög akkor viszonylag stabil. Ha nem így lenne kiégne.
Egyetértek szerintem is kevés a 45W.
Esetleg akkor elég ha LED-es az összes lámpa a reflektort is beleértve :)))))
Egyik kollégám csináld dinamós bringára LED-es világításokat stabilizálva. Marhajó, bár 2 hétig világítana elemről is, nem értem minek visszafogni a bringát a dinamóval :)
Köszi Waresz.ezek szerint már 1000-es fordulaton is leadja a fele teljesítményét.Szélkerékhez gondolkoztam Babetta, vagy Riga forgórészen.Áttétel kell, vagy át kell tekercselni a világítótekercse(ke)t.Vagy villanymotor, vagy motor-autó 3F generátor.De azokhoz ugye gerjesztés szükséges.
és ha teheted, háztartási- vagy festékboltba menj vásárolni...
én megszívtam, mert vasárnap kellett volna megvenni az akksihoz a hozzávalókat... 4 benzinkút van a városban, és mindegyikben elég hülyén néztek rám, hogy akkumulátorsavat akarok venni, vagy legalábbis mintha az űrből jöttem volna... :D a hypermarketben meg amikor megkérdeztem van-e, azt mondták, hogy ilyen veszélyes vegyszereket nem tartanak... persze kromofággal teli volt a polc... :D
jaaa, és mégegy sztori, talán a legfurcsább, hogy egy időben igen olcsón hozzá lehetett jutni castrol magnetyc(?) motorolajhoz... nosza. a haveri körben rögtön 3 autó teljes olajcseréjét elintéztük... és az összegyűlt 20 liter fáradt olajat próbáltuk meg lepasszolni a benzinkúton, mert persze óvjuk meg a környezetünket... mind a 4 benzinkúton annyira csodálkoztak, hogy még válaszra sem méltattak minket, csak rázták a fejüket, hogy nem-nem... :D talán mi voltunk az elsők, és egyben az utolsók is, akik ezt megpróbálták... jól megfurikáztattuk az olajat, és azóta is ott áll a haver garázsában várva azt, hogy valamelyikünk dízel jármű tulajdonos legyen... :D :D :D
Irgum, burgum! Ne beszéljük butaságot! A fény munkából lessz, mivel energia. Az időegység alatti fény mennyiség pedig idő egység alatti munka, azaz teljesítmény.A 35 watt az 35 watt. iyen erővel azt is mondhatnád, hogy a 25 wattos, 12 voltos páka melegebb, mint a 220 voltos 25 wattos.
A teljesítmény: P=U*I 6 voltosnál valóban dupla az áram, de fele a feszültség. A 6 voltos izzó ellenálása fele a 12 voltosénak.
A szabályzó valszeg nem földre pakolgatja a delejt, hanem épp lekapcsolgatja. Ugyanis máskülönben indokolatlanul terhelnénk a generátort.
kimaradt belőle valami: ez az egész 40W-os terhelés: 35w első izzó, 5w hátsó helyzetjelző mellett érvényes.
Árpád kifordúlt magából. de amíg nem látja ne ítélkezzen. és mint mondtam, a 2T klubba(ahol én tag vagyok) tátott szájjal bámulják a H4es etz-k az én 35w-omat, hogy ennnek mennyivel jobb fénye van mint az övékének. a fény az áramból fakad nem a feszűltségből.
12V 60w=5A
6V 35W=5,83..A
tehát jobb fénye van. aki nem hiszi, jöjjön el és megmutatom.
visszatérve a generátorra. úgy tudnám inkább megadni az eredmény hogy az adott fordulathoz terhelt állapotban leírom az izzón mérhető feszültséget. innen már könnyen lehet következtetni a wattokra.
alapjárat~1000: 3,5V
2000:'5V
2500:~5,5V
3000:~6,2V
3500:~6,5V
4000:~6,8V
5000-6000:~7V-nál szabályoz benne a tirisztoros vágó elektronika(megfelelő frekvencián lecsapkodja földre a tápot.) elég egyszerű..
Jaj igen igen, köszönöm ;)
Általában. Láttál már babettát, rigát este? Igen csak változik a fényereje a fordulat függvényében.De mint írtam, úgyis mindegy, versenypályát leszámítva a 45 watt se elég egy nagymotorra.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|