hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

tams9
válasz erre | email2008-11-24 10:29:49
Igen. A föleg alacsony fordulastyzámnál jelentkező szöggyorsulásra nem gondoltam. Na mindegy. Lehet hogy tényleg felejtős lesz a dolog.
sorszám: 32249 (104571)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-24 09:29:02
Van benne igazság amit mondasz, ha az én motoromról lenne szó valszeg én is kihagynám az előgyújtás vezérlést mert ahogy írtad nem tudni mik a jó értékek és a túl nagy előgyújtás károsítja a dugattyút meg úgy az egész forgattyús részt. CDI gyújtást azért mert a 2 ütemű motorokba a rövid és nagy erejű szikra a legoptimálisabb és ez a megoldás nem fogyaszt 500mA nél többet. Én már 2 éve használok inverteres CDI gyújtást a simsonomban és beindul még a pokolban is. Amióta az a gyújtásom van nem robbant le a gép és van mikor 100km-t is megyek vele egyhuzamban ami simsonnal elég hosszú. Megbízható teljesen. Nem kell trafót sem méretezni mert egy gyári 230/12V-os 5W-os trafót használok és annak a 12V os tekercsén kapcsolgatom nagyfrekvenciával az akku feszültségét. Stabil 300V-ot biztosít amit egy CDI-hez való gyújtótrafóra tirisztorral kisütve igen kövér szikrát produkál. Jah és ha lemerül az akku ez a gyújtás még egy 9V os elemmel is hazavisz. Előnye hogy kis áramot vesz fel és a 2üteműnek legmegfelelőbb szikrát adja.
sorszám: 32248 (104570)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 08:56:45)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-24 08:59:08
A vicc nagyon durva volt :)

Én is inkább megmaradok az MZ-nél :)

Egy kicsit más téma...kb. mikor lesz majd egy tervezet a 2009es túrákról?
Ha gondoljátok és lesz rá igény, valahogyan összeszervezhetnénk Kaposvárra megint egy túrát.
Legalább erre már el tudnék menni :)
És persze a szervezésben is aktív résztvevő tudnék lenni.
;)
sorszám: 32247 (104569)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 08:56:45
Ahogy néztem a rajzot, két jeladó van. Az egyik akkor is ad jelet, ha a pic nem. Ez közösítve a pic kimenetként meghatározott lábával, vagy a jeladó adja a jelet a gyújtásnak, vagy a pic. A másik jeladóhoz viszonyítva adja a kimenetére a pic a jelet.Eddig rendben is van a dolog.Ahol bonyolódni kezd a helyzet, az az, hogy milyen fordulathoz milyen gyújtási szöget adsz meg, és milyen módszerrel.Megadhatod a szögeket táblázatban.Számítadhatod függfénnyel, ha elfér a picben, és számíthatod számítógéppel, majd ezeket az adatokat rakod a picbe táblázatként.Ez utóbbi nem tökéletes, mert nem csak a kiinduló értékek, hanem kis mértékben a függvény is változik minden egyes motorban, sőt egyes javítások után is. A függvényt nem tudom, honnan szeded majd.Ha egyes értékeket írsz be a táblázatba, rég szétporladt már a motorod, mire elfogadható lesz . Az előgyújtás szabályzóval nagyon kicsit lehet csak javítani, rontani annál többet.Ráadásul beviszel a rendszerbe egy plussz megbízhatatlansági tényezőt, amire aztán semmi szükség.Még valami: Nem tudom, hogy oldod meg, hogy a kétüteműeknél fordulat közben jelentősen változhat a szögsebessége a főtengelynek.
Ezek az okok miatt nem nagyon fogléalkozik senki sem a pices gyújtás vezérléssel. Aki eléggé ért hozzá, hogy tervezzen egyet, fel is tudja programozni, az már azt is tudja, hogy nem nagyon éri meg vesződni vele, nem akarja a motorjának üzembiztonságát csökkenteni.Nagyban gyártani esetleg érdemes, akkor megéri talán a ráfordított energiát, pénzt. De a végeredmény akkor is kétséges lesz. Én mindenestre kihagyom a dolgot, ha csak nem unatkozom valamikor nagyon. Egyenlőre van elég tervezgetni valóm.Olcsó, jó riasztók, fordulatszám és kilométerórák mutatóval, digitális bemenettel, meg pár apróság. Ezenkívül néha kell foglalkoznom más, nem csak jármű elektrónikával is.
Másnak se tudom igazából ajánlani a témát.
Még valami: Mi a fenének kellene cdi gyújtás az MZ-re, ami akumlátoros gyújtású, a nagyfeszt a tirisztornak tényleg invertelen keresztül kell adni. Töménytelen alkatrész felhasználásával semmivel sem érünk el erőssebb, stabilabb szikrát, mint a fetes gyújtással.A meghibásodási valószínüségek összeszorzódnak. Ezért egy bonyolult áramkör jelentősen növeli esélyünket, hogy motormentővel érkezik haza a gépünk. Aki jót akar magának, az olyasmi gyújtás használ, mint amit én ajánlgattam itt a multkoriban. Mármint a rajzot.Még full verzióban is csak 2 ellenállásból, 3 fetből, egy diódából és két zenerből áll. Alig van ami meghibásodhat benne, viszont a szikrájával elefántot lehet lőni.Szóval árúlja el valaki, mi a fenének a CDI gyújtás az MZre?!!!Valaki talán imád trafót méretezni és tekercselni, szigetelgetni?!!!
sorszám: 32246 (104568)
(előzmény: Prince86, 2008-11-24 08:07:26)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-24 08:16:17
Ezért motorozom MZ-vel HD helyett.:-)
sorszám: 32245 (104566)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-24 08:15:28
Ketten motoroznak az országúton egy Harley-Davidsonon. A vezetõ bõrdzsekije folyton szétnyílik, mert a cipzárja tönkrement.
- Vedd fel a dzsekit fordítva! - javasolja a társa.
Továbbhajtanak, de a nagy sebesség miatt egy éles kanyarban balesetet szenvednek. Egy gazda talál rájuk, aki telefonál a mentõknek.
- Él még valamelyik? - kérdezik.
- Az elõl ülõ még mocorgott - feleli a gazda -, de csak addig, amíg vissza nem fordítottam a fejét.
sorszám: 32244 (104565)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-24 08:07:26
Indításnál meg lehetne adni neki egy alap gyújtásszöget aminél nem rúg vissza és könnyen indul. Aztán ha elért egy bizonyos fordulatot (pl.:2000/perc) akkor már tudná szabályozni az előgyújtást az általunk megadott értékekkel. Jah és igen C-ben tuti könnyebb lenne mint assemblyben. Sajnos még az assemblyt is csak tanulom a C-ről meg fogalmam sincs.
sorszám: 32243 (104564)
(előzmény: tams9, 2008-11-24 00:13:22)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-24 07:41:41
Akkor lehet, hogy én értettem félre.Én a 125-ös és 150-es ETZ henger közötti különbségeket írtam le imént.A TS-ek hengerei között i különbségről nem tudok hitelt érdemlően nyilatkozni, mivel nem volt lehetőségem összehasonlítási alapot megtekinteni.
sorszám: 32242 (104561)
(előzmény: waresz, 2008-11-23 23:46:07)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-11-24 00:33:25
Nem bántottam a hengerfejet. 2 db tömítést kellett felhasználnom (0,6 és 0,4),ezzel kaptam 0,9mm-es préssávot. Érzésem szerint nem lett rossz a gép. Most sajnos nincs időm szerelni,de majd csinálok fényképet egymás mellé téve a két hengerfejet,hogy látszódjon az eltérés.
sorszám: 32241 (104560)
(előzmény: peterrock, 2008-11-23 20:27:29)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-24 00:13:22
Szia!
Az előgyújtásvezérlő engem is mindíg foglalkoztatott, csak senkit nem találtam magamon kívül akit érdekelt volna, az igc-n túl.
Én igazából úgy látom, hogy gyakorlatilag olyan bonyolultságban tudsz változtatni értékeket ráadásul assemblyben, hogy gyakorlatilag te magad is írhatnád a programot.
El is gondolkoztam már rajta. Lehetne úgy hogy maximális előgyújtás állítasz. Gondolom ez még így is jóval meghaladja azt az értéket amit maximálisan használni akarsz. Ebben a maximális értékben megkapod a gyújtás jelét.Namost az előző periódusidő alapján a fordulaszámot már tudjuk, ennek megfelelően elindítunk egy számlálót annyi időre állítva, hogy a fordulatszámnak megfelelő szögsebességgel számolva épp jó helyen adjon jelet a PIC a másik oldalán.
Csak majd olyanakot kell kitalálni, hogy mi legyen indításkor, akkor ugye nem kezelhető az előző periódusidő. Illetve alapvető gond, én legalábbis nem tudom, hogy mekkora értékeket kellene adni a különböző fordulatszám tartományokban, illetve lehet hogy egyszerűbb lenne függvénymegadással, ahhoz meg gondolom jobb képességő uC kell. Vizsgaidőszakban majd kikölcsönzöm a PIC programozás C nyelven könyvet és azzal próbálok majd okosodni.
sorszám: 32240 (104559)
(előzmény: Prince86, 2008-11-23 10:26:20)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-23 23:55:27
amúgy valóban nem ugyanaz a 150es és a 125ös henger. az én 125ösöm 57mm-re fúrva már bizony kilyukadt persellyel büszkélkedik. a felömlők alatt mindkét oldalon látszik már az alu. szerintem nem is lehet felfúrni ennél nagyobbra. akkor már a gyűrűk munkazónájába is jutna alu. most ez így még biztonságos, de fúrni már nem lehet.. ezért is szereztem be 2tartalék 150es hengert
sorszám: 32239 (104558)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-23 23:46:07
nekem is 125ös fej van(kis TS) , és 150re van fúrva a henger(57mm, szóval második túlméret) a hengerfejet én annyiban módosítottam ,hogy egy kis reszelővel eltüntettem a tömítőél peremét. gyakorlatialg a présrés hengerfejbe kialakított részét tovább folytattam a tömítőfelületből kireszelve. így is böven elég tömítőfelület marad. viszont a 125ös-150es szívónyílás különbséget rosszul tudod. mert ha egy szériából valókat hasonlítasz össze, ott semmi különbség. de ha(jelen esetbe) egy trophy hengert nézel 125ös-ként, vagy egy korai TS-ét és ezeket hasonlítod egy újabb kiadású TS 150hez, akkor annál bizony érvényes az állításod. a hengerfej különbséget nem tudom... még nem hasonlítottam össze. lényeg az hogy az előbb leírt reszeléssel elértem egy 1,2mm-es présrést, és az kitűnő. amúgy bele biztos nem ver, de a formájából adódva szerintem rosszabbak az égési viszonyok.
sorszám: 32238 (104557)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-23 19:48:08)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-11-23 20:27:29
Üdv!
Kösz a válaszokat. Szóval Zmester te nem marattál le a 125-ös hengerfejből és nem is nyúltál hozzá? Köszi
sorszám: 32237 (104554)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-23 19:48:08
Nekem 125-ös fej van a 150-es hengeren, és nem ver bele.Csörögni csörög, ha ócska 95-öst tankolok.A150-es égéstere nagyobb gyárilag, a kamra átmérője is 36 a 125-ös 33 mm-e helyett.Fecskendőből vizet spricceltem bele, és 15-19 köbcentire emlékszem.20 körül is belemegy,de ugye a dugattyú kissé domború teteje miatt kevesebb a valós térfogat.
A lényeg, hogy sikerült a motorodhoz jó méretezésű hengerfejet találnod.
sorszám: 32236 (104553)
(előzmény: Zmester, 2008-11-23 18:18:37)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-23 19:33:54
Sziasztok!

Megvolt a nagy motoroszerelés, már csak egy jó gyertya és kész a gép.
Az akksi úgy néz ki, hogy jó, mert feltöltöttük akku savval és most jó értéket mutat.
Szóval talán minden ok lesz! ;)
Köszi a segítséget mindenkinek!
sorszám: 32235 (104552)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-11-23 18:18:37
Hali! Én kísérletezgettem a hengerfejekkel,és csodák csodája a 150-es hengerfej égésterének nagysága kisebb,mint a 125-é,hihetetlen,de háromszor mértem meg. Nekem a 125-ös hengerfej van fent a 150-es hengeren és tökéletesen muzsikál,a 150-essel nem ment,csörgött,mint az állat. Biztosan igazatok van,de nálam ez az érdekes helyzet állt elő.
sorszám: 32234 (104551)
(előzmény: tothszilard, 2008-11-23 16:01:50)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-23 17:21:32
nincs a tömités amit ha aláraksz ne verne bele,ha meg rétegesen teszed össze csak csökken a kompressziód,és tutira veszem hogy vmelyik 2 tömités közül ereszteni fog.nekem 2000ért maratták ki,megéri mint hogy attól féljek szétmegy-e a blokk v. sem.a présrés optimális mérete 0,9 é 1,2 mm között kell lennie,ettől kisebb az kopog,ettől nagyobb meg egyenesen rossz,és nem fog menni a motor
sorszám: 32233 (104549)
(előzmény: peterrock, 2008-11-23 17:11:14)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-11-23 17:11:14
Sziasztok!
tothszilard köszi az infót. Szerintem az is megoldás ha rakok rá +1 hengerfejtömítést vagy annyit amennyi kell rá:))LG TS: nem akarok beleszólni de azért fogja hidegen, meg nehéz tolni, mert hideg az olaj és le van tapadva a kuplung, de miest felmelegszik, jobb lesz.(tapasztalat) üdv
sorszám: 32232 (104548)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-11-23 16:02:02
Érdekes, hogy hidegen én sem tudom tolni, vagyis tudom, csak nagyon fogja. De melegen már jó. Viszont csúszik a kupplungom, hirtelen kupplung kiengedésnél és nagyobb gázhúzásnál- Még állítgatni kell, hogy jó legyen.
sorszám: 32231 (104545)
(elözmény: The Doctor, 2008-11-22 12:42:25)

 
 
tothszilard
válasz erre | email2008-11-23 16:01:50
Igaz nem tőlem kérdezted, de válaszolok, ha nem gond. A 125ös hengerfej 52-esfurathoz van kialakítva, a 150esnek meg 56-oshoz kéne. Így ha nem maratod ki, belever a dugó a hengerfej belógó peremébe.
sorszám: 32230 (104544)
(előzmény: peterrock, 2008-11-23 14:38:51)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-11-23 14:38:51
Sziasztok! Köszi a válaszokat. Ezek alapján csak 56,5-esre fúratom vsz. Csapágyakat meg hajtókart azt így is akartam cserélni benne. Gábor miért kellene levenni a hengerfejből? A nagyobb kompresszió végett?? Köszi
sorszám: 32229 (104543)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-23 13:54:44
na bakker,tapasztaltátok már milyen a kinti időjárás?száraz aszfalt,enyhe hószállingózás,és csúszik a gumim mint az állat,nem merek má fékezni se csak motorfékkel,az első féket is csak a fékfény kapcsolásra használom.jut eszembe régebben valamelyik leleményes kolega csinált hidraulikus fékfény kapcsolót,ha itt van még a fórumon és ha tud segiteni akkor el tudja nekem küldeni a méretezéseket?
köszönöm,és
mindenkinek síbakancs,meg hólánc,meg egy kis forralt bor a butykosba:D
sorszám: 32228 (104540)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-23 13:23:09
Köszönöm!

Igen megkaptam és nagyon jól jött a rajz!

;)
sorszám: 32227 (104539)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-23 01:24:04)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-23 12:32:17
CDI gyújtás nem probléma! Amúgy is azt terveztem az MZ-re. Inverteres megoldással lesz előállítva a nagyfesz.
A lényeg a program megoldáson lenne csak nem értem hogyan határozza meg az értékeket. A 4ütem sem gond mert kompatibilis 2üteművel si a program ugyanis minden körben szikrázik. 4 üteműnél ez +1 szikra a kipufogás ütemben.
sorszám: 32226 (104538)
(előzmény: Árpád, 2008-11-23 12:17:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-23 12:17:16
Ha nem néztem el valamit, akkor nem sokat tudsz hasznosítani a dologból. Úgy nézem itt egy négyütemű, cdi gyújtású motorról van szó, az MZ pedig kétütemű, akkumlátoros gyújtású.
sorszám: 32225 (104537)
(előzmény: Prince86, 2008-11-23 10:26:20)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2008-11-23 11:19:56
Üdv mindenkinek! Eladó 2db 125-ös etz és egy 250-etz bontásából Minden alkatrész! 06306623448
06306093529
Vagy e-mail!
sorszám: 32224 (104534)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-23 10:26:20
Szia!
Találtam még a neten ilyen PIC-es előgyújtás vezérlő megoldásokat.
a www.transmic.net címen van egy egész jó megoldás. Ezt Yamaha XT600-hoz csinálták ami ugyanúgy 1hengeres mint az MZ! Ennek az ASM-jében minden érték külön van beírva. Megtennéd, hogy vetsz rá egy pillantást, hogy szerinted ezzel a megoldással milyen lenne? A www.transmic.net címen találod bal oldat, lesz egy CDI menüpont és a 16f84-16f628 v5.3 nevű hivatkozásra klikkelve bejön a leírás és ott középtájt van egy táblázat ahol le tudod szedni az ASM fájlt.
sorszám: 32223 (104532)
(elözmény: The Doctor, 2008-11-22 14:52:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-23 09:58:56
Szerintem is elég a 125-ös hengert 150 alapra fúrni.De jobb gyári 150-es hengert szerezni.
A gyári 150-es henger valószínűleg alulról jobban húz, mint a felfúrt 150-es.(az én 125-ös hengerem 3000 alatt halott, 3500 felett ugrásszerűen indul.kipufogószűkítővel használható 3000 alatt is, gázra gyorsul úgy-ahogy, de messze van a 150-es szinte alapjárati nyomatékától.Nem a kisebb lökettérfogat miatt, kis fordulaton egyszerűen nem megy.)A beömlő, és kipufogó magassága is mgasabb a gyári 150-es henger esetében.
A leginkább szembetűnő különbség a 125, és 150-es henger között: a 125-ös henger beömlőcsatornája a hnegernél téglalap alakú, felül belógó nyelvvel, a 150es ovális(kb a kipufogócsatorna fejjel lefelé fordítva, kisebb méretben.Ha jól emlékszem, nem is teljesen szimmetrikus.)
sorszám: 32222 (104531)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-23 01:24:04
küldtem mailt,remélem megérkezett,mostanába szarakodik a freemail
sorszám: 32221 (104529)
(elözmény: The Doctor, 2008-11-22 13:28:47)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-11-22 22:13:15
Felesleges az utolsó tuléméretre furatni .a teljesitmény növekedés szinte észrevehetetlen az alapméretes 150-es henger és a tulméretes közt .De Ha gebasz van pld gyürű törés ami által sérül a henger,nem tudodd már ujra furatni.
A hengerfejből valoszinű kell majd leszedni.
Valamint ha szükséges (ha a hengerell azonos időtt futottak)csapágy és hajtokar csere is.

sorszám: 32220 (104525)
(előzmény: peterrock, 2008-11-22 20:51:49)

 
 
tothszilard
válasz erre | email2008-11-22 22:02:42
A 125ös hengert minden további nélkül fel lehet fúrni, de hülyeséget akarsz. Miért kell az utolsóra? Ezzel azt éred el, hogy egy jó hengert kb 20ezer km után eldobhatod. Hülyeséget akarsz. Az az 5-10cm3 nem változtat semmit. Ha rám hallgatsz 56-ra, vagy 56,5-re furatod.
sorszám: 32219 (104524)
(előzmény: peterrock, 2008-11-22 20:51:49)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-11-22 20:56:41

Ez bizony igaz.
sorszám: 32218 (104522)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 19:05:20)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-11-22 20:51:49
Szevasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Hamarosan felfúratom a 125-ös ETZ-met mert megérett rá. Úgy gondoltam akkor már 150-esre fúratom méghozzá a legnagyobb túlméretre amit lehet kapni. Ezek szerint a gyárilag 52-es furatú hengert 57.5-re kellene fúrni. Szerintetek elbírja a persely? Vagy elégedjek meg kisebb furattal?:))
Előre is köszi
sorszám: 32217 (104521)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-22 19:38:14
Köszi srácok!

Már megoldottam, van egy nagyon kedves segítőm!
Szerencsére a motor még jó, talán az akksi is életre kel!

;)
sorszám: 32216 (104518)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 19:10:17
Árpád, te szó szerint töröd magad a sikerért.Nem vagy te véletlen kaszkadőr? :-)
sorszám: 32215 (104517)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 19:10:08
Közben eszembe jutott valami: Waresz kollege nem véletlenül a csoda járműje lámpájában használja a 35 wattos izzót? Ha igen, akkor a simó lámpa nem kissebb felületű az MZ-énél? Ha mind igaz, akkor az adott fényerő kissebb felületre jut, persze hogy fényesebb. A lámpa álltal mondjuk 50 méterre megvilágított foltot kellene megnézni.
sorszám: 32214 (104516)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 19:05:20
Én is ezt írtam, vagy akartam írni. Azaz... Én régit írtam. Igaz, nem szép dolog a külföldi szavak átvétele ha van magyar is, de ez már olyan régen történt, hogy megbocsájtható.Sőt, az a gyanúm, hogy a horgany a frissebb. Az szerintem nyelvújítás korabeli. A cink valszeg régebbi, az jött a svábokkal.
sorszám: 32213 (104515)
(előzmény: Bohumil250, 2008-11-22 18:57:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 19:04:35
A horganyzásra vagyok kíváncsi egy cikk keretében :)
sorszám: 32212 (104514)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 18:59:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 18:59:31
Minek az eredményét publikálja?!!! :) A ma estéét szerintem kihagyhatja, láttam már olyant a szobám falán.:)))))
sorszám: 32211 (104512)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 18:52:36)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-11-22 18:57:28

Üdv Árpád!
A horgany a cink (Zn) magyar neve.
Remélem nem veszed zokon ezt a kis pontosítást.
sorszám: 32210 (104511)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 17:25:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 18:55:54
Az ember álltalában fel bír kelni másnap, csak kérdés hogy mennyire munka, vagy legalább életképes.Illetve van kívétel. Nem lehet másnap felkelni, ha az ember elég sokáig folytatja a tevékenységet. Akkor esetlegleg csak harmadnap ébreded és kel fel. Bár az a felkelés általában rövid időtartamú, és csak egy bizonyos helység meglátogatására szorítkozik.:)))))
sorszám: 32209 (104510)
(előzmény: The Doctor, 2008-11-22 18:17:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 18:53:16
Nagyon durván.
Olyan mintha betonfalnak mennél neki.
sorszám: 32208 (104508)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 18:38:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 18:52:36
Ha megvan publikálhatnád az eredményt :)))
sorszám: 32207 (104507)
(előzmény: The Doctor, 2008-11-22 18:17:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 18:51:26
A víz ellenállása is négyzetesen függ a sebességtől, egy bizonyos sebesség fölött olyan, mintha falnak mennénk. Nos, én nem így törtem össze magam.:)))
A víz nem feneketlen általában. Ez az első számú kedvenc a vizbeni törésekre.:) A víznek partja is van.:) Az uszodában elég váratlanul tud a part felbukkani.:)De nekem az is sikerült, ami másnak nem. A stégbe alulról ütöttem be a fejem.:)Szóval én bárhol, bármikor képes vagyok magamat rongálni.:)
sorszám: 32206 (104506)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-22 18:38:08)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-22 18:38:08
Vízben hogyan lehet összetörni magunkat?
sorszám: 32205 (104504)

 
 
The Doctor
válasz erre | email2008-11-22 18:17:14
Akkor összességében mindenki tudja miről van szó :)

Ha a mai este nem sikerül nagyon durvára, és holnap fel bírok kelni, akkor este meglesz az eredmény :)
sorszám: 32204 (104503)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 18:12:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 18:12:24
közben megtaláltam...google a jóbarátom, csak éppen mikor küldtem a választ spontán kikapcsolt a PC-m :)
Mostanra rugdos... akarom mondani raktam össze.

Viszont ahogy nézem nem kell vele sokat varázsolni. Bádogos boltban kapható minden ami a horganyzáshoz kell.
Sósav a szenyeződések ellen, kis folyasztószer az oxidáció ellen, azt mehet a cinkfürdő.
sorszám: 32203 (104502)
(előzmény: Árpád, 2008-11-22 17:25:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 17:25:16
Az onozást ónnal végzik. A horganyzást cinkkel. A horgany a cink régi neve.:)
sorszám: 32202 (104500)
(előzmény: Keri, 2008-11-22 17:18:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-22 17:21:48
Szét nem hullik, de a fél colos kerékbe bizon beköltözik pár nyolcas.Én ütköztem ilyen sebességeknél és csak a fogam hagytam el egyszer, egyszer a fél arcom. No és persze nem véletlenül emlegettem a sport baleseteket az izületeimmel kapcsolatban.Bár a bicaj csak kis részben járult hozzá a dologhoz.Csináltam én még pár dolgot, hasonló eredményekkel.:) Estem motorral, biciklivel, hegyről lefelé jármű nélkül. Nekem még vízben is sikerült összetörnöm magam:)))
sorszám: 32201 (104499)
(elözmény: The Doctor, 2008-11-22 17:03:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-22 17:18:59
Lehet hogy én tudom rosszul, ezért ne kövezzetek ha tévedek, de amiről te beszélsz az nem a simán ónozás? Ez is jó korrózió ellen, de nem túl kemény a réteg, ellentétben, a horgannyal.
sorszám: 32200 (104498)
(elözmény: The Doctor, 2008-11-22 16:00:44)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu