hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2008-11-25 12:09:55
Ezért mondtam hogy nem időzítéssel, hanem egy normális szögadóhoz kell kell gyújtani. Akkor nincs ilyen gond.
Alacsony fordulaton lehet neki fix szöget adni, ahol meg van értelme a szabályzónak ott meg már stabilan mérhető a fordulatszám.

Vagy felejteni a digitális marhaságokat és a jó öreg analóg technikát használni amivel már az özönvíz elött is tudtak fordulatszám függő szabályzást csinálni ráadásul kevesebb problémával mint a digitális.

A mező vezérelt előgyújtás szabályzás. Úgy működik hogy van egy lágyvas tárcsa amin van 1 fog. Ennek a fognak a formája határozza meg a mágneses jeladónál a jel felfutását. Namost a szikrázás akkor történik amikor átlép egy adott meredekséget a jel. Ezt egy roppant egyszerű analóg áramkörrel lehet érzékelni. Na a lényeg az hogy ha gyorsabban forog a motor, akkor előbb lépi át az adott meredekséget a jel felfutása, vagyis előbb fog gyújtani.

Nyilván kell egy kicsit vacakolni mire kiszámolja az ember a fog formáját, de a lényeg hogy reszelővel lehet szabályozni a karakterisztikát, és nem bonyolultabb az egész elektronika mint Árpád kedvenc FET-es kapcsolása.
sorszám: 32299 (104649)
(elözmény: Prince86, 2008-11-24 10:29:49)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 10:40:09
Akkor könnyű a dolgunk:)Remélem így gyorsan össze tudok ütni valamit.
sorszám: 32298 (104648)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-25 10:38:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 10:38:35
Hát, mint írtam, a fetesnek is elég durva a szikrája.6 voltos esetben 25 százalékkal nagyobb, mint a tranyósé. A megszakítóshoz képest pedig meg se merem saccolni. Sokkal nagyobb szikra feszt nem is szabad előállítani, mert átüti a megszakítósra tervezett trafó szekunderét, de még a gyújtás kábelt is. Főleg ETZ-nél, ahol a gyújtás kábel végig van vezetve a váz majdnem teljes hosszában. Ha egy picit időssebb a kábel nedves időben át is húzogat rendesen.A szikra pedig miért lenne egyenletessebb CDInél, mint tranzisztor, vagy fet esetében? Azok nem mechanikus megszakítók, a nyitásuk biztos, gyakorlatilag nulla idő alatt. A gyújtó trafó mágneses feltöltését pedig olyanra állítod, amilyenre akarod, ha nem trabi jeladót használsz.Tehát bármekkora fordulaton teljessen felépül a mágneses tér.Tehát nem kell stabilabb.Szerintem a CDI gyújtás akkor jó, ha van gyújtótekercsed, vagy ha speciális és rövid gyújtókábeled, pipád van.Akkor csak akkor igazán, ha nem egy impulzussal, hanem impulzus sorozattal sütöd ki a kondit.Ellenkező esetben a szikra erős, de előfordul, hogy nem tart elég ideig, hogy berobbantsa a keveréket.
Ezek ellenére sem vagyok ellensége a CDI-nek, csak rendesen meg kell tervezni, csinálni. Viszont a ráfordított energia nem igazán térül meg. Nem lessz annyival jobb a motor. Ha létezne jó kapcsolási rajz akkumlátoros kétüteműekre, talán érdemes lenne megcsinálni. De a forgalomban lévő rajzok elég gagyik.Azokat nem nagyon érdemes megépíteni.Ja, és a trafót tekerni kell. Akinek van kedve az ilyesmihez.
sorszám: 32297 (104647)
(előzmény: Keri, 2008-11-25 09:22:51)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-25 10:38:14
Ja tényleg ezt elfelejtettem, trabi mágnes van a motoron és trabi hall ic, és most jelen pillanatban trabi elektronika ami 12 V-os, ez nem szeret beindulni csak ha megfelelő árrammenyiség van az akuban. Ezért gondoltam a fetesre. Előre is köszi.
sorszám: 32296 (104646)
(előzmény: Árpád, 2008-11-25 10:16:20)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 10:16:20
OK. Megpróbálok majd nyákot, neültetésit is csinálni, csak az a progi amivel a rajzokat csináltam, nem igazán tud ilyesmit is csinálni. Kézzel megrajzolhatnám, csak nincs szkennerem. Bár a lapon van alkatrész lista a rajzokhoz, még lábkiosztás is, tehát valamennyire azért kiderül, mit mivel kell összekötni.De még egyszer, igyekszem előbb utóbb valami konkrétumot megalkotni neked.
Azért jó lenne, ha elárulnád, van e trabi jeladód (ekektronikája nem kell hozzá), mert ha nincs, akkor más kapcsolás ajánlott. Vagy egy vaslapot kell kivágnod megfelelő alakura(a lapon fent van milyenre, vagy a lapon szintén szereplő billenő körös megoldást kell választani, akkor elég bármilyen kis felületű, de erős mágnes. Én ezt ajánlanám, kevesebb a pepecselés vele..Szóval trabi jeladó, vaslap, billenőkör?
sorszám: 32295 (104645)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-25 09:24:52)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-25 09:42:58
Nem melegszik a vas a langyosnál feljebb nem megy a hőmérséklete. 3,5kHz en hajtom és bármilyen fordulaton jó szikrát adott és nem hagy ki a gyújtás. Amúgy télleg durván lemerült akkuval is működik, tapasztalatból mondom.
PIC re viszsatérve nem egyzserű a dolog. Egyhengeres gépnél valóban elég egyenletlenül jár a főtengő és változik a szögsebessége. Hogyan méred meg a fordulatot PIC-el? TMR1 számlálót elindítod a jeladó jelével és ugyanezzel megálítod aztán megnézed meddig számolt el és ebből kiszámolod a fordulatot vagy szögsebességet?

sorszám: 32294 (104640)
(előzmény: Keri, 2008-11-25 09:29:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 09:29:04
Ja, régen Trabantokra építettek sokan ilyet. Elég népszerű volt.
Viszont a hálózati trafó 50HZ-en jó, de 20khz-n pocsék paramétereket produkálhat.
Nem melegszik a vas?
Ilyen frekire és teljesítményre porvasmag illik, még ha nem is fazék vasmag (zavarvédelem miatt), de legalább egy rossz PC tápból érdemes kivenni a trafót, mert az direkt ilyen frekvenciákra készült.

Persze ettől még működhet az 50Hz-es lemezes trafóval is de sokat levesz szerintem.

Amit én csináltam az 300-500V körüli feszültséget csinált, egy élmény volt amikor megrázott :D
sorszám: 32293 (104639)
(elözmény: Prince86, 2008-11-24 09:29:02)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-25 09:24:52
Hali.
Olvastam már többször a fetes gyújtásról amit csináltál. Néztem a lapod is , de mint nem jártas ember nekem olyasvalami kellene ami érthető.
Pl árramkör amit ki kell nyomtatni, beültetési rajz és alaktrészjegyzék, mert akkor már ne mfogna ki rajtam a dolog. a motor 6 vos és kéthengeres. Előre is köszi.
sorszám: 32292 (104638)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 11:53:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 09:22:51
CDI előnye az egyenletesebb szikra teljesítmény és nagyobb szikrafeszültség amit a 2T cuccok szeretnek...de abban igazad van, hogy a FET-es megoldás bőven tökéletes az MZ keretei között.

Én is építettem CDI-t jó cucc. Asztalon működött is fő előnye hogy durván lemerült akkuval is stabil és alacsony a fogyasztása. Amit elbasztam hogy leejtettem a fazékvasmagot és eltört és soha többet nem kaptam másikat, mert valamiért az elektronikai boltok nem tartják fontosnak a normális méretű vasmagokat.

Most már biztos lehetne találni, de most már nem érdekel :D
sorszám: 32291 (104637)
(elözmény: Prince86, 2008-11-24 08:56:45)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-25 09:18:36
Szia!
Többiek közben megválaszolták a kérdésed. Trabi gyújtást is fel lehet szerelni MZ-re csak az egyik felét kell használni. Ha jól emléxem még a trabi gyújtásra kb. ugyan az mint a gyári elektronikus etz gyújtás csak két elektronika van benne.
Ennek a CDI nek amit csináltam megtalálod a rajzát ezen a címen: http://retrotuning.fw.hu/forum_viewtopic.php?18.301
Kis átalakítással illeszthető hozzá szinte bármilyen jeladó. Akit érdekel olvassa el a cikket, elég érdekes.
sorszám: 32290 (104636)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-24 20:16:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 09:16:21
Na de ha nem ismered a fordulatot akkor késleltetéssel nem tudsz neki alap gyújtásszöget meghatározni, mivel ahhoz hogy a távolságot meghatározz, ahhoz vagy kell egy vonalzó, vagy ismert sebesség/eltelt idő szükséges.
sorszám: 32289 (104635)
(elözmény: Prince86, 2008-11-24 08:07:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 08:47:32
Tuningrovat első cikk második fele :)))
Illetve amit berakott linket a kolléga ott is ugyan ez van, csak sokkal jobban kidolgozva, szóval kár törnöd magad azon hogy újra kitaláld. :)

Függvény megadással az a baj, hogy az csak elméletben jó.
Sokkal jobb eredményt lehet kapni mérések alapján beállított gyújtástérképpel.

Ehhez persze nem ártana egy fékpad sem, de ha a motor gyorsulását tudod mérni, amit lazán tudsz számolni a fordulatszám görbe alapján, akkor be lehet állítani házilag is...persze némi interpolációval és átlagolással simogatva.
Indítással nincs gond, a második fordulatnál rakod rá a szikrát.
Nekem volt CPI gyújtásom az sem ad szikrát az első megszakításra mégis könnyedén indult vele az MZ.
sorszám: 32288 (104634)
(elözmény: Prince86, 2008-11-24 00:13:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 08:33:21
Árpádnak válaszoltam a CDI-s vita elejére.
Amúgy lehet hogy jobb lenne ezzel a témával átmenni a tuning rovatba, de egy napig nem voltam gépnél és máris telítésbe vittétek a fórumot :D
sorszám: 32287 (104633)
(előzmény: Keri, 2008-11-25 08:32:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 08:32:13
Valójában a CDI sokkal jobb 2T motorra mint a 4T-re.
Az hogy XT-re van a karakterisztika, csak annyit tesz, hogy más értékeket kell majd beírnia, de azt amúgy is mérés alapján érdemes beállítani.
sorszám: 32286 (104632)
(elözmény: Prince86, 2008-11-23 12:17:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 02:38:17
Aha, a középkorúakkal mindig baj van.:) Milyen jó, hogy én már öregnek számítok.:)))
sorszám: 32285 (104631)
(előzmény: tams9, 2008-11-24 23:52:58)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-25 01:35:11
asszem nálam becsengettek,letettem a lovamat télire,mert elég sok mindent kéne csinálni rajta,+amikor elindultam haza,rám szakadt az ég,és a 10cm hóban elég nehezen tapad meg a kerekem,magyarul egyhelybe forog a hátsó én meg 0val állok.kicsit szar érzés,de már szokom a békávét:D
sorszám: 32284 (104630)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-25 01:19:33
na akkor elmagyarázom; a történet lényege az hogy ha kiveszed a felfúrandó hengert+HF+dugó akkor megátod hogy a dugó fejének átmérője pontosan akkora mint a HF-ben lévő robbanótérperemének belső átmérője.Ha fúrod akkor növeled a furat átmérőjét,és emiatt nagyobbítani kell a HF robbanótér belső átmérőjét.ha a gépműhely mást nem csinál rajta akkor elméleti skon végigvezetve semmilyen változás nem lesz,bár ha kopott a motorod akkor a bejáratás után érezhetően több ereje lesz
sorszám: 32283 (104629)
(előzmény: peterrock, 2008-11-24 13:28:14)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-24 23:52:58
:-D

a Renaultos kolléga biztosan középkorú!
Tisztára mintha édesapám szólna belőle vagy egy másik középkorú ismerősöm.
Minek a kocsiba számítógép meg befecskendezező. Karburátor meg szívódízel a tuti :-D
Nem értik minek bonyolultabb gép, (persze elvárják, hogy 100le ne fogasszon csak 6 litert)
sorszám: 32282 (104628)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 22:59:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 22:59:19
Ilyen erővel még mindig csöves tévét néznél, és nem ülnél a számítógép előtt, mert nem férne be a szobába. Attól hogy valami jó volt régen, nem biztos hogy napjainkban is célszerű.A másik: Még egyszer elmondom, a Fetes gyújtás pontososan úgy néz ki blokk vázlat szinten, mint a tranyós. Csak két tranyóval kevesebbet tartalmaz, mert a végfoknak nincs szüksége áram erősítésre. Tehát ugyan úgy át lehet kapcsolni a másik ágra. Az, pedig hogy a tranzisztor megbízhatóbb lenne mint a fet, butaság.A fet még csak nem is valami új dolog. Már 80ban volt teljesítmény fet, csak drága volt.Ezért nem használtam a nyolcvanas évek közepén motor gyújtásba. Tápegységbe, a munkahelyemen viszont már akkor dolgoztam vele.
sorszám: 32281 (104626)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-24 22:40:30)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-24 22:47:03
És még egy dolog!A gyújtást majdhogy nem a sajátomnak tekinthetem majd,mert a saját szemem előtt lesz tesztelve,mind fogysztás,mind megbízhatóság szerint.És biztosan találkoztok majd a motorral ti is egy-egy túra alkalmával.
sorszám: 32280 (104623)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-24 22:40:30
Én amikor megalkottam az első trabi gyújtást Jawa-ra (az enyémre)akkor szerszám nélkül jártam vele.Komolyan.Persze tudtam hogy tuti a dolog.Aztán csináltam egy hengeresre is!Ráadásul 6 voltosra!és úgy csináltam meg,hogy nem egy,henem kettő gyújtást kapott az illető.És ez rém egyszeűen kivitelezhető volt.Az ETZ gyújtás is igy kivitelezhető.És ha netán baj lenne az egyik felével,akkor is megjavítható a dolog a második vezeték áthelyezésével,és a mágnes elfordításával.És már mehet is tovább a gép.És ha netán még tovább megyek,és minden elromlik,akkor is cserélhető minden alkatrész bontóból,mert nem fúrok faragok,és forrasztok!Csak egyszerűen tűzősarut teszek a vezetékek végére.Hogy minden úgy maradjon ahogy azt a gyárban kitalálták.És miért?ERRE EGYETLEN MAGYARÁZAT VAN.Mert már 20 éve mennek ezek a gyújtások.És legtöbbje hiba nélkül.Akkor miért piszkáljak bele???Nekem ezért nem is kell CDI és Fet es gyújtás.Ez egy számomra ismeretlen dolog,amit az út szélén biztosan nem tudsz megjavítani.Hacsak nincs nálad forrasztópáka,czin,és hozzávaló ellenállás,dióda stb.Esetleg pont IC !
Szóval az a biztos amit egyszer már kitaláltak.És nem kell belepiszkálni.Odamész a motor mellé kétszer megrúgod,és harmadikra elindul.És csak akkor áll meg amikor a kulcsot újra elfordítod alap helyzetbe!Abba a motorba amibe én be fogom szerelni a gyújtást nem lesz szerszám!
sorszám: 32279 (104622)
(előzmény: waresz, 2008-11-24 21:54:36)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 22:07:56
A három kilo más cucc tartalmazza.:)
Kevesebb a hely a motoron, de még sose volt olyan, hogy ne a saját lábán menjen haza, vagy segítséget kelljen hívnom.A legrosszabb idáig az volt, amikor a régi jószágban az aku szállt el, meg kellett kérnem valakit, hogy bebikázza. aztán fel az alapjáratot, nehogy lefulladjon hazáig.:)
sorszám: 32278 (104620)
(előzmény: waresz, 2008-11-24 22:02:06)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-24 22:02:06
van még egy regler is.
sorszám: 32277 (104619)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 22:01:03
látom, neked is ott figyel hátul egy tartalék fél motor.:) Nálam is ott van a megszakítós, egy trafó, és egy tartalék elektronika jeladóstúl.:) Meg még vagy három kilo más cucc.:)))
sorszám: 32276 (104618)
(előzmény: waresz, 2008-11-24 21:54:36)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-24 21:54:36
nem gyári, mert dinamós gép, igy egy átalakított forgórész van fent(mágnesgyűrű) és egy egyedi gyártású, de ugyanazt az NDK hall-ic-t tartalmazó alaplap. ehez kapcsolódik egy tranzisztoros erősítő kapcsolás(Peti 74 féle, de saját kivitelezés) amit a feszültségesésre vonatkozó nagy érzékenysége miatt kiváltani szándékozom. amúgy még egyszer sem szart be. de amióta fent van, azóta van egy jawa mustang szerszámos doboz a túradoboz alá szerelve, és ebben van egy komplett megszakítós cucc excenterrel, alaplappal, minden szarral együt, és azt, hangra, vagy csavarhúzóval a hengerbe nyúlva saccra beállítom, és nyugodtan folytatom tovább az utamat. :)
sorszám: 32275 (104617)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-24 21:05:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 21:20:18
Tudom, arra célzol, hogy a trabigyújtás, ha egyhengeresre használjuk, tartalmaz egy tartalék elektroníikát. Ez persze nem teljesen igaz. De ha fetes trabi, vagy kéthengeres gyújtást akarsz, az is van az oldalomon . Nem véletlen, az én igazi szerelmem a jawa.
sorszám: 32274 (104606)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-24 21:05:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 21:14:22
CDI gyújtást keveset csináltam, mert mint írtam, csak kísérleteztem vele. Tranzisztorost sokat.Feteset nem rég kezdtem el csináni, eddig vagy tíz darab készült el belőle.Alkatrész áron szoktam gyártani ismerősöknek, azok ismerőseinek.
A titok elárulásról annyit, hogy én elég sokat elárultam. A fórumon többször leírtam előnyeit, a lapomra pedig feltettem kapcsolási rajzokat róla, meg valamicske kiegészítő segítséget. A lapom címét többször leírtam, ma is szerepel valahol lejjebb.Ennél önzetlenebb már csak akkor lehetnék, ha az alkatrészeket is én állnám.
A CDI rajz ha nagyon muszály, pár nap alatt felkerülhet, de csak akkor ha nagyon muszály, mert én nem ajánlom akumlátoros gyújtás kiváltására.Gyújtótekercses jószágokkal pedig óvatosan bánok, mert egyrészt azoknál kevés a tapasztalatom, másrészt ahány tipus, annyiféle gyújtótekercs.
sorszám: 32273 (104604)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-24 21:02:42)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-24 21:10:06
Köszönöm, azt hiszem dereng valami így már.

Dánke mindent :)
sorszám: 32272 (104603)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 21:04:17)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-24 21:05:16
Szia waresz!
Neked gyári elektromos gyújtásod van a motorodon?Ha igen,akkor mit csinálnál vele ha meghibásodna az út szélén?
sorszám: 32271 (104600)
(előzmény: waresz, 2008-11-24 20:56:51)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 21:04:17
Hajaj....:))))))
A fetes gyújtás egy olyan gyújtás, ahol a megszakító helyén egy jeladó és két. esetleg három fetből álló elektronika van. Tehát nem mechanikus, nem kopik, nem kell álítgatni, stb. A fet térvezérlésű tranzisztor, csak nevében tranzisztor, mások a tulajdonságai, számunkra kedvezőbbek.Ugyanúgy három lába van, mint a tranzisztornak. :) Mélyebben csak végszükségben mennék bele a dologba. :)
A cdi esetében egy kondenzátort sütünkrá a gyújtótekercsre. A kondenzátort előzőleg vagy egy gyújtótekercs, vagy egy úgynevezett inverter tölti fel. A gyújtásnak a jelet ebben az esetben is valamilyen jeladó szolgáltatja.
sorszám: 32270 (104599)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-24 20:49:14)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-24 21:02:42
Tisztelt Árpád!
Köszönöm a válaszod!és bocsánat az esetleges tegeződésért!A következőkre lennék kíváncsi!Ha gyártottál már CDI gyújtást akkor hány embernek segítettél ezzel akár önzetlenül,akár pénzért,hogy biztonságosabbá tedd a motorozását,hogy ne rohadjon le az út szélén?És miért is nem árulják el itt a fórumon egyes emberek a "titkokat"?Én eddig még csak trabi gyújtásokat alakítottam át,de azok jól működnek.Tudomásom szerint.És most van egy verzióm ETZ re is,amit ugyan még nem tettem fel,de biztos vagyok a sikerben,és abban hogy meg lesz elégedve az illető vele.Nem csak azért mert INGYEN KAPJA TŐLEM,hanem azért is,mert ezzel bízom abban hogy biztonságosabbá tehetem a motorzását,és egy gondtól megszabadítom,ami néha nem is kicsi gond.A megszakítóállítgatás.Tehát ha én kérnék egy CDI gyújtás rajzot akkor kaphatnék tőled?Mondjuk ingyen.Vagy egy olyan FETES dologgal is beérném.
sorszám: 32269 (104598)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 20:33:41)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-24 20:56:51
a trabi gyújtás hibátlan, csak egy fetes elektronika kell hozzá:)! bár nekem MZ gyújtásom van, de lénygében a mágnesgyűrű polarizáltságán kívűl semmi működésbeli különbség nincs.
sorszám: 32268 (104597)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 20:33:41)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-24 20:49:14
Srácok :) Nem lehetne magyarul?
Mi az, hogy fetes gyújtás?
Milyen a CDI?

Segítsetek megérteni légyszi! :) ;)
sorszám: 32267 (104595)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 20:33:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 20:33:41
A trabi gyújtást nem érdemes sorozatban gyártani. Napjainkra jócskán elavult. Nem elég erős a szikrája, alacson fordulaton, lemerült aksival dadoghat. esetleg be sem indul.Rajtahagyott gyújtás esetén nem ritka, hogy leég. Viszonylag nagy helyet foglal el.Drága. Sorozatban is és egyedileg is csak feteset érdemes építeni. Ha valakinek van trabi gyújtása, használja, de újat nem érdemes már csinálni.Még egyszer: A fetes gyufás doboz méretű, nem melegszik, egészan alacsony akku feszél is gyújt. Alkatrész ára max 600 forint.
De a kollega kisérletezgető kedvű, CDI-t akar. Nem baj, Nem árt tanulni, és egy CDI megépítése, használata tanulságos lesz valószínüleg.Bevallom, minden tudásom, gyakorlatom ellenére én is építettem pár CDI-t, csak hogy tudjam, milyenek. Miért vegyük el a fiatalságtól ezt az örömöt? :))))
sorszám: 32266 (104592)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-24 20:16:47)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-24 20:16:47
Szia prince86!
Érdeklődnék hogy mi ez a CDI gyújtás???A trabi gyújtás ezek szerint nem is jó?Vagy nem ismered talán?már biztos hallottál róla,és gondolom talán tapasztalatokat is tudsz.Ez Már MZ re is felszerelhető.És nekem épp van egy 90 % os állapotban lévő.Hogy miként fog működni még nem tudom,csak sejtem,hogy "tökéletes lett"a prototípus!Amit ezután már sorozatban is lehet gyártani.
Gyuri.
sorszám: 32265 (104591)
(előzmény: Prince86, 2008-11-24 12:24:23)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-24 19:41:22
Tetszik a motor, nagyon.
De az Mz-m az örök, és ő az én igazi szerelmem ;)

Részvét a póló miatt!
sorszám: 32264 (104590)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 19:19:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 19:25:52
Jut eszembe: Ha szereztem volna újat, akkor se ajánlgathatnám magamat benne itt, mert politizálásnak számítana.:) Egy motoros egyesület logója lenne rajta, és a nevem.:) De hol pénzem nincs, hol elfelejtek rendelni. Most meg itt a tél. Semmi szükség pólóra, pluszban nem is lenne kedvem motorozni érte 30- 40 kilométert. Majd jövőre.
sorszám: 32263 (104589)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 19:19:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 19:19:13
Gondolom, jobban szeretnéd, ha azt mondhatnád el, hogy a motorod látszik a képen.:)
Az én kedvenc polomat nem tudom megmutatni, ugyanis áldozatul esett a nyáron egy hibás csomag felkötésnek. Hozzá ért a kerékhez menet közben.:(
sorszám: 32262 (104588)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-24 19:07:50)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-24 19:07:50
Nagyon karajok a pólók!

Nekem is van mocis pólóm, sőt csináltatok majd egyet a mottómmal ( Live to Ride! Ride to Live! )
Itt egy kép, ezen látszik a mostani motoros/motorozós pólom is :)

http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1OMawA

Szerintetek milyen? ;)
sorszám: 32261 (104587)
(előzmény: motopeti, 2008-11-24 16:58:11)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-24 19:04:23
Én a túrát mondjuk tavaszra tervezném ide :)
Bár nekem nem is túra lenne :)
De jó lenne veletek összefutni, bánt, hogy 2007ben még nem tudtam rólatok és nem mentem le a találkozóra.
Komolyan itt voltatok tőlem kb 3percnyire a Desedánál :P
Szóval, ha lesznek jelentkezők és kedvetek akkor lehetne jövőre is egy Kaposvári uticél...vagy bárhol itt Somogyban. Persze a távolabbi túrákra is megyek majd ;)
Kicsit már hideg van, de ha lehetne én gurulnék picit...nem sokat...csak hogy érezzem a gépet :)
sorszám: 32260 (104586)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-24 11:07:19)

 
 
motopeti
válasz erre | email2008-11-24 16:58:11
Lessétek meg milyen fasza MZ-s pólókat kaptam :D

http://www.sportmotor.hu/motoros_forum/motorok/?cmd=showtopic&id=426
sorszám: 32259 (104584)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 15:59:33
Ja. Kiváncsiságból, tanulási céllal me lehet csinálni. Csak ha jót akarsz, akkor te is úgy oldd meg, mint a rajzon volt. Két jeladó, a holtponthoz közelebbi a pic nélkül is ki tudja váltani a szikrát. Így ha szarakodna a pic, haza tudsz még menni. Ha jól csináltad meg, akkor nem is annyira rossz hatásfokú motorral. Így valóban nem vesztenél, kockáztatnál túl sokat.
A riasztó pice azért jobb, ha olyan, ami analóg bemeneteket is kezel, usart is van benne, hogy ne programból csináld a teljes RS232 komunikációt.Persze ez csak kényelmi szempont.
Én a pic programozását pascallal fogom végezni, szintén kényelmi, egyedi szempontokból.Már elkezdtem írogatni a dolgot, csak nem túl nagy sebességgel.
sorszám: 32258 (104580)
(előzmény: Prince86, 2008-11-24 15:35:16)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-24 15:35:16
Oké vágom én, hogy mit akarsz!
De ezzel nagyon elkanyarodtunk az eredeti témától. A lényeg, hogy nem éri meg megcsinálni az előgyújtás vezérlést. Ha eljutok arra a szintre, hogy már jól megy az assembly program írás akkor majd megcsinálom kíváncsiságból. Ha nem jó sem vesztek semmit mert a PIC másra is felhasználható, pl riasztó, vagy kmóra készítésére.
sorszám: 32257 (104579)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 13:57:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 13:57:10
Nem a terhelés megosztása miatt van kettő fet a végén. Valahol a lapon le is írtam ezt, valamint azt, hogy az egyik fet elhagyható, különösen 12 volt esetében, de 6 voltnál is. Kehelettel kissebb lesz legfeljebb a szikra, nyolcadával , tizedével. Ugyanis a két fet az ellenálás csökkentése miatt van benne. Ha csak egy fet van benne, akkor se melegszik, hűtő bordával, még egy viszonylag kicsivel pláne nem.Voltak már akik megépítették a kapcsolást rajtam kívül, nem tapasztaltak melegedést. Ez a fet lelkivilágából adódik.
Ha te az MZ-re is cdi-t akarsz, a te dolgod. Én csak annyit jegyeztem meg hogy gépészeti szempotból nem sok előnye van, elektromosból pedig kimondottan hátrányos.
Más: Az, hogy egy adott trafó hog viselkedik nagyfrekvenciásan, teljesen változó. Napkainkban a boltban kapható trafók már 60 hertzen csökkenő kimeneti feszültséget mutatnak. Ez az alkalmazott vasmagtól, a méretezési ráhagyástól függ.Ha sokat hagyunk rá, akkor ugyan tudja a 100 hertzet is, de nagy lessz a trafó térfogata.A zománcozott huzalok szigetelése nem elégséges a célra. Tekerésnél isten tudja csak hanyadik sorok kerülnek egymás mellé. Csúcsban akár 6-800 voltot kapó tekercs sorai közé szigetelőanyag kell.
sorszám: 32256 (104578)
(előzmény: Prince86, 2008-11-24 12:24:23)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-11-24 13:28:14
Sziasztok! Még ezzel a 150-es henger, 125-ös hengerfej témával kapcsolatban annyit kérdeznék, hogy ha lemaratok a peremből ahogyan intravénás_benzinfaló mondta akkor a kompresszió sem fog számottevően csökkenni igaz? Köszi
sorszám: 32255 (104577)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-24 12:24:23
Mint írtam azért kell az inverteres CDI mert a gyári mexakítós gyújtás a maga kis gyújtótekercsével kaka volt. Tudom, hogy mágnesgyújtása van de nem tetszett főleg a silány utángyártott alkatrészek miatt. Nem mondom minden utángyártott cucc rossz de a legtöbb bizony kaka. Amint lesz pénzem gyári tirisztoros gyújtáshoz való lendkerékre és alaplapra rögtön ki fogom cserélni mert simsonnál nem elhanyagolható lehetőség, hogy akku nélkül is menjen. Fura ez a fetes gyújtás de azért T2 és T3 problémás ebben az alkalmazásban mert ha nem egyforma GS feszültségre nyitnak akkor egyik jobban nyit mint a másik és amelyiken nagyobb az áram az jobban fog melegedni és előbb utóbb elszáll. Főleg rajtafelejtett gyújtás esetén. Ilyen gond viszont az általam említett CDI vel nincs. Rádiótechnika 91-92-es évkönyvében találtam a kapcsolást. Hiába 50Hz-es a trafó mert 3-4kHz-ig használható jelentősebb veszteség nélkül. Nagyobb frekikre nyilván porvasmagot használnék én is. Ha lesz MZ-m akkor arra is CDI-t fogok használni szerintem.
sorszám: 32254 (104576)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 11:53:41)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 11:53:41
http://w3.enternet.hu/takacs60/gyujtas.htm
A simónak mágnes gyújtása van, van külön gyújtó tekercse. Semmi nem indokolja véleményem szerint az invertert.Létezik simóra tirisztoros gyújtás, az nem igényel invertert.
Lehet, hogy bővítem a lapom, teszek majd fel valamiféle simós, CDI-s dolgot is.
Pices gyújtás szabályzást viszont nem teszek fel.:))))
sorszám: 32253 (104575)
(előzmény: Prince86, 2008-11-24 11:42:42)

 
 
Prince86
válasz erre | email2008-11-24 11:42:42
Hol találom meg ennek a FET-es gyújtásnak a kapcsolási rajzát?
Nekem azért van a simsonban ilyen inverteres CDI mert a gyári mexakítós gyújtása kaka volt és mindig gond volt vele. Ezzel a megoldással levettem a terhet a mexakítóról ami így nem ég be és nem számít a mexakító hézag sem ennél a megoldásnál és nem kell szikraoltó kondi sem.
sorszám: 32252 (104574)
(előzmény: Árpád, 2008-11-24 10:42:45)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-24 11:07:19
Lehetne egy hétvégi ízületpróbáló túrát szervezni a Kékestetőre, illetve driftbajnokság a félméteres havon. :-)
hétvégén megyünk fel, de autóval.Pontosabban visznek fel.
sorszám: 32251 (104573)
(elözmény: Prince86, 2008-11-24 08:59:08)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-24 10:42:45
A simsont ne keverjük ide, mert gyújtótekercse van, nincs szüksége inverterre.Nem tudom, a tiedben miért van. Az invereter egymagában kétszer annyi alkatrészt tartalmaz, mint egy fetes gyújtás, tehát a meghibásodási valószínüsége már csak ezért minimum dupla.Ehhez jön az, hogy az invertere rész, a trafó szekunder oldalam nagy feszültségen van, ez emeli a valószínüséget. A gyári trafóval csek egy gond van: 50, max 60 hertzre méretezik.az ugye3000-3600 as fordulatnak felel meg.6000 es fordulaton úgy lessz szar a trafó, ahogy van.A gyári trafó 220 voltra van méretezve. A feszültség lökések ennél magassabbak, bármikor átüthetik a trafó szekunder tekercsének szigetelését.
A rövid szikráról annyit, hogy nem teljesen igaz amit írtál. A rövid szikra bizonytalanul gyújt, ezért CDI esetében gyakran nem egy szikra van, hanem egy szikra sorozat.
Az 500 miliampert 12 voltos gyújtótekercs esetére írtad? A fetes gyújtás valóban kétszer ennyit fogyaszt, de ugyanakkora feszültségű, de hosszabb szikrája miatt biztossabban gyújt.A gyújtótrafó fogyasztása pedig bele van számítva a generátor, dinamó tervezésébe. Egyedül a 6 voltos jawák szenvednek töltési gondokkal, az MZ-k nem. Akkor meg minek a tulzott spórolgatás? Még valami, számold ki, mennyibe kerül a cdi gyújtás. A fetest elárulom:Mostani árfolyamon kb 600 forint az anyagár a legegyszerűbb változatnál. A cdi esetében csak a trafó ennek a duplája lesz.Még egyszer: Az, hogy valami évekig működik, nem jelenti azt hogy egy másik ugyanolyan is addig fog működni. A meghibásodási százalék az alkatrészek meghibásodási esélye összeszorozva. Azaz minél bonyolultabb egy áramlör, annál nagyobb az esélye a megdöglésre. Ez ténykérdés.
sorszám: 32250 (104572)
(elözmény: Prince86, 2008-11-24 09:29:02)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu