hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 03. szombat 
Tímea, Irma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Árpád
válasz erre | email2008-11-26 15:36:27
A trafóhoz? Nem.:) Sőt, trafót csak végszükségben veszek kézbe, méretezni pedig csak akkor, ha az életem múlik rajta.:)))
Mindent meg lehet csinálni fette, ami félvezetőket használ kapcsolóként. Csak van pár hely, ahol nem célszerű használni őket. Visszavonom: Nagyon nagy frekiken nem működnek a fetek.De pár megahertzig igen. A nagy feszültséget sem szeretik a mostani tipusok. Ha jól láttam 400 és 1000 volt között van a tűrés határuk, némelyik tipusé még kissebb. Az általam használt végfetek 400 voltot bírnak álltalában, max ötöt.
Igazából valamiért CDI és hasonló dolgokra mintha IGBT-t használnának mostanság. Az olyasmi, mintha a tranyót és a fetet összenövesztenénk. Valami okuk biztosan van erre, utána kellene járni a dolognak.
sorszám: 32365 (104728)
(előzmény: tams9, 2008-11-26 15:17:23)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 15:25:04
Én is idegenkedem az injektoros motortól, de meg kell jegyeznem, közel sem mai találmány. Már a második világháborúban használták.Lásd a németek leghíresebb vadászgépét, a BF109-et.Motorja , a Daimler-Benz DB 601 A, közvetlen üzemanyag befecskendezéses volt.A BF109-ek légi győzelmeinek számát nézve nem lehet azt mondani, hogy rosszabbak lettek volna, mint a más országok által használt porlasztós motorok. Bár a repülőgép motor speciális. a jobb gépek állandó fordulatú légcsavarral voltak szerelve, így a motor fordulata állandó volt.Ezt csak azért írtam le, hogy lássuk, nincsen új a nap alatt.:)
Jó, a motor elektronika, a katalizátorok, a lambda szondák tényleg újak.Ha csak nem olvasta valaki, hogy már a rómaiak is használták harci szekereiknél.:)))
sorszám: 32364 (104727)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-26 15:17:23
Spéci trafót csinálni kellene??
A másik: Árpád ehhez esetleg nem tudsz megoldást FET-tel?
sorszám: 32363 (104726)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:11:45)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-26 14:32:04
injektorból se mindegy hogy opel vagy honda. Az egyik vezérlésére sokkal többet költenek, egy opelen tudsz úgy padlógázt bökni, hogy észre se venni. csak ráfordítás kérdése, nem a technikán múlik.
sorszám: 32362 (104725)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-26 13:29:37
Lehet, hogy papíron az injektor agresszíven pörög, meg tombolnak tőle a lovak, de ez nem nagyon látszik a modern autókon és a motorokon sem.
Mondjuk ülj be egy ősöreg 1500-as Ladába (Lehetne más is, de legyen Lada, mert valamikor népautó volt az is.) utána meg egy papíron vagy 20-30 lóval több, hasonló ccm-es mai népautóba (Fabia, Aveo, Thalia, Logan stb stb...)
Ezek mellett a Lada egy csotrogány, de érzésre pörög mint állat és olyan erős mint egy mezőgazdasági vontató! :-)
Egyszerűen jó érzés vele menni!
Elvonatkoztatva a Ladától, lehet hogy papíron a mérnökök szerint jobb, de ma már nincsenek olyan karakterisztikájú motorok, mint a porlasztós időkben.
Persze ott a környezetvédelem, ami kétségtelenül kell, de ettől még kevesebb a vezetési élmény.
sorszám: 32361 (104723)
(előzmény: chevy001, 2008-11-26 12:38:13)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-11-26 13:24:07
Pontosan milyen Aprilia is ez, amiről írtál?
sorszám: 32360 (104722)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:30:24)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-11-26 13:06:09
Álló forgó részt cseréltem,fesszabot ugyszintén.Csak az egyenirányitó ugyanaz de csak melegszik mindegyik fesszab.
A másik tz-men nem világitt a töltés lámpa ha nincs benn aksi.
Vagy esetleg az aksi szar?
Miről állapitom meg hogy menetzárlatos az allo,vagy a fogórészem?
sorszám: 32359 (104720)
(előzmény: Árpád, 2008-11-25 22:16:41)

 
 
chevy001
válasz erre | email2008-11-26 12:40:14
Ja kiegészíteném avval,hogy az első második generációs injektorosokat nehezebb volt kimotorozni,mint a karbis motorokat.Hiába volt lineárisabb az injektoros,de a hírtelen gázreakció miatt kanyarban hamarabb csúszott meg, míg a karbis elasztikusabb,lágyabb.
Szóval kinek mi tetszik... :)
sorszám: 32358 (104719)
(előzmény: chevy001, 2008-11-26 12:38:13)

 
 
chevy001
válasz erre | email2008-11-26 12:38:13
Igazából azért nem rakták motorba,mert nagy helyigénye volt,nem bírta azt a fordulatot amit egy motor produkál.
A másik meg,hogy injektoros motornál gázt húzól,és agresszíven pörög, karbisnál fel kell hogy épüljön a szívócsőben a depresszió,ami az anyagot benyeleti,szóval karbisnak van az injektoroshoz képest egy kis késlekedése. A rángatás a régiekre volt igaz,a mostaniak már nagyon eltaláltak.
Az igen.És most hány lóerőt teljesít a gyárihoz képest?
sorszám: 32357 (104718)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:30:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 12:30:24
A megbízhatósággal valóban nincs gond, hiszen kevesebb a mechanikus hiba lehetősége az elektronika pedig megbízható, ráadásul önmagát beállítja, de akkor is jobb érzés karbis motorral/autóval közlekedni.
Az injektor főleg kis terhelésen nem reagál túl jól. Bár mostanában már sokat javultak ezen a téren, de sokáig ezért nem rakták motorba. A másik hogy mivel mindent pontosan be lehet állítani teljesen jellegtelen sima nyomatékgörbét tudak csinálni ami dög unalom. Karbival közvetlen a motort vezéreled, az injektornál közben van a komputer ami lélektelenné tesz.

Mondjuk ha hozzáférek az injektor térképhez akkor máris jobb a helyzet, mert akkor magamhoz tudom hangolni a motort :) Haver az Aprilliáját úgy beállította hogy 1 literrel kevesebbet fogyaszt és sokkal jobban is megy.
sorszám: 32356 (104717)
(előzmény: chevy001, 2008-11-26 12:13:16)

 
 
chevy001
válasz erre | email2008-11-26 12:13:16
Helló!
Injektoros témához én is hozzá szólnék.
Azért ne higyjétek azt,hogy gyakoribb a meghibásodása egy injektoros motornak,mint egy karbisnak.Például megemlíteném,hogy mostanában volt szerencsém egy 50000km-t futott 1250es banditot szemrevételezni.No ahoz nem kellett hozzányúlni,minden működik rajta rendesen.Azért egy karbis motort 50000km alatt lehet párszor ki kell pucolni,az alkatrészek kopásából adódó után állításokról nem is beszélve.
Injektoros motornak az az előnye,hogy azt megveszi az ember, használja és kész.
Az viszont tény,ha elromlik valami,akkor zsebbe kell nyúlni. De nem jellemző rájuk,hogy sok probléma lenne velük. Álltalában érintkezők koszolódnak el,és kontakt hiba miatt nem működik rendesen.
sorszám: 32355 (104716)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 12:11:45
Ahogy nézem a spéci trafó a titka a CPI-nek. A többit érdemesebb lenne modernebb alkatrészekkel megcsinálni.
Mondjuk Árpád kedviért FET-el :D
sorszám: 32354 (104715)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:09:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 12:09:54
Sajnos azt írják már beszerezhetettlen, de itt van róla komplett doksi NYÁKrajzal kapcsrajzzal együtt.

http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=55
sorszám: 32353 (104714)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:00:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 12:00:38
Ez gyári cucc.
Google a jóbarátod "CPI gyújtás" és elég sok találatod lesz:
http://x3.hu/freeweb/frameset.x3?user=/mrszonda2&page=/auto/cikkek/cpi.htm

Csak arra kell vigyázni hogy a rázkódást nem szereti mivel kocsiba lett kitalálva, ezért valami stabil gumiágyas rögzítés kell motornál. HyGynek elég jól működött Jawaán miután megcsinálta ezt a rögzítést. Előtte gyakran szétrázódott neki. Skodámban soha nem volt vele gond.
sorszám: 32352 (104713)
(előzmény: tams9, 2008-11-26 11:15:29)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-26 11:15:29
hűha ez a cpi dolog tetszik nekem. Nincs ellől leírás esetleg kapcsolás??
sorszám: 32351 (104712)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 10:57:29
CPI gyújtás tudja ezt :)
A rossz gyertyákat úgy szoktam ellenőrizni hogy ráteszem a CPI-re, és egy impulzus generátorral folyamatos szikrázásra kényszerítem.
A szikraeső leégeti az összes szennyeződést 10 másodperc alatt, és ha már jó helyen húz át akkor újra használható a gyertya. Ha repedt a porcelán az is kiderül azonnal, mert látszik hol szökik az ív.

Az olcsóbb gyertyákat már szimpla szikrázásnál is 200km alatt szétégette a Skodában, de úgy hogy az elektróda visszaégett a porcelánba. Még mindig ment csak a hideg indítás ment picit nehezebben. Drágább gyertyák kibírtak egy évet is. Iridium gyertya nem volt a Skoda méretében :)

Viszont szilikonos egybe gyártott pipa és kábel kell hozzá mert a sima kábelt lazán átüti és lukat is éget bele.
sorszám: 32350 (104711)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-26 10:39:11)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-26 10:39:11
Olyan gyújtást építsetek, ami 3mm-es gyertyahézaggal is működik áramló keverék alatt is, 4 darab van egy hengerben, és az első gyújtás után folamatos ívet ad egy ideig, javítja az égést.
Bár a gyertyák árában, a megnövekedett áramfogyasztásban fizetnénk meg az esetleges emissziócsökkenést.
sorszám: 32349 (104710)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-26 09:45:09
amugy egy cikkbe, ahol az etz301-ről van szó, ott azt írják, hogy van a kipuffban valamilyen katalizátor. jó mondjuk ez 1990-1992es cikk. találkozott valaki ilyennel?
sorszám: 32348 (104708)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-26 09:40:45
vákumos motorbak:D, és gumiágyas szíjtárcsa:D. vannak találmányok..
sorszám: 32347 (104707)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-11-26 00:32:12
Bocs, Intravénás :) már nem nagyon látok 6 óra rajzolás után... kikészít ez a rohadt fősuli a qrva csapágyazott tengelyével :D
sorszám: 32346 (104706)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-11-26 00:30:23
hát hallod Intrevénás barátom, most itt olvasva az adatokat enyhén szólva kerülgetett meg a besz*rás xD 4 szutyok porlasztócsúcs 4milla lenne? jézusom... mivé lett ez a világ?? :S én meg itt "hőbörgök" hogy kb. a háromszázezredik magyar forintot költöm a jó öreg 251-esre... erre ezeket írod, azt hiszem inkább szépen csendben maradok :)

üdv.: Zoli!
sorszám: 32345 (104705)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-26 00:01:59
a bkv busz mellett meg a tüdőrák mutatható ki:DDD
sorszám: 32344 (104704)
(előzmény: tams9, 2008-11-25 23:58:28)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-25 23:58:28
akkor ezekszerint csak én vagyok ilyen naív "forradalmi vérű" :-)

Egyébként a katalizátorokról neknünk azt mondták, hogy örültek a mérnökök, de mint kiderül egy gondot megoldottak és csináltak újat, ugyanis már autópályák mellet kimutatható a platina és palládium. Ezek rendkívül mérgezőek.



sorszám: 32343 (104703)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-11-25 23:53:00
30 évesen akkor én középkorúnak számítok???!!! Jézusom!!! :DD
sorszám: 32342 (104702)
(előzmény: tams9, 2008-11-25 20:33:47)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-25 22:36:02
nem a korosztállyal van a gond hane ma mai technológiával.fogadjunk hogy éve be nem inditott, porszáraz golf blokkot hamarabb fogom elinditani mint a legujabb zsír új audit.ha leveszem az akksisarut és visszateszem.Az én 3éves szaromba nincsen légtömegmérő meg computer meg egyéb fölösleges pótalkatrész,csak gáz fék kuplung meg egy kanna benzin azt heló.Nem bántásból irtam ezt hanem a munkahelyi tapasztalatok amit a szervizben látok,és mindezt a magam 2évével mondom ami nemigen számit középkorúnak.Csak néhány szemelvény ami nekem csúnyán mondva b*szta a csőröm:mazda 6 porlaztócsúcs a gyári újonnan kerek 1 millió ft,és ebből még kéne 3:D,renault grand scenic olajkuplungos vezérműkerék 70000ft audi A4 légtömegmérő 50000ft,opel zafira gumiágyas főtengely ékszíjtárcsa 65000ft,és a kedvencem az bmw M3 vákuumos motorbakja volt ami ha lyukas,letiltja a computert,és nem adja le a maximális teljesítmény a motor hanem csak kb. az 1\3át,nos ez a bak 160000ft.nekem egy ilyen motorbak árából meg lenne a teljes motorgenerál a golfba önköltségi áron:D
sorszám: 32341 (104701)
(előzmény: tams9, 2008-11-25 20:33:47)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-11-25 22:32:49
Nincsenek akkora különbségek a porlasztós és a befecskendezős rendszerek között, mint azt az ember gondolná.Nem kell elfelejteni, hogy a legtöbb porlasztós régi autón nincs is katalizátor.
Többször megmértük gyakorlatban egy mai Euro3-as (sőt, 4-es!) motor emissziós értékeit leszerelt katalizátorral (ekkor lenne egyforma az összehasonlítás), valójában ugyanaz, sok esetben rosszabb értékeket produkált, ezen, persze egy jó katalizátor egy nagyságrendet javít, csak ezért van a különbség.
Ami jobb a befecskendezőben (emisszió szempontjából), hogy messze jobbak a hidegjárási adatok.
Egy öreg (jó állapotú) autó, meleg motorral alapjáraton 0,4 , fordulaton 0,26 % CO értéket meg tud valósítani, katalizátor nélkül persze, a számokat a zöldkártyából idéztem.
Persze, tárgytalan az egész, nem is szabad már gyártani csak megfelelő autókat, fő is a fejük a szerkesztőknek, az új dízelek pedig eléggé nagy zsákutcában vannak mostanság...

üdv.: R
sorszám: 32340 (104700)
(előzmény: tams9, 2008-11-25 20:33:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 22:16:41
Zárlatos is lehet valamelyik dióda az egyenirányítóban, de még inkább szakadt. Ezért a fesszabnak nagyobb áramot kell adnia. Vagy az állórész, vagy a forgórész menetzárlatos.Ha ezeket még nem cserélted. Lehúzott aksival azt hiszem világítania is kell a visszajelzőnek.Még egyszer: Azt hiszem.
sorszám: 32339 (104699)
(előzmény: Gábor, 2008-11-25 22:05:10)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-11-25 22:05:10
Sziasztok
Én még mindig a melegedő fesszabnál tartok .
Egyszerüen nem tudok rájönni 10-15 km er után miért olyan meleg.
Az egyenirányiton kivűl mindent cseréltem ,a vezetékelést átnéztem.
Mi romolhat el egy egyenirányitóban ?,fizikai sérűlést nem látok rajt ,tőltés van ,de ha lehuzom az aksiröl a sarut,halványan világit a töltés lámpa.

sorszám: 32338 (104698)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 21:05:40
Én más szórendet használnék. Nagyon nem bízom.:))
sorszám: 32337 (104697)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-25 21:02:13)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-25 21:02:13
AZ ÉN MOTOROM KARBURÁTOROS.ÉS MÁR ISMEREM A BELSEJÉT IS.
NEMSOKÁRA EGY MÁSIK RÉSZÉVEL ISMERKEDEM MEG,MERT A SZERELŐKBEN NEM NAGYON BÍZOM
sorszám: 32336 (104696)
(előzmény: Árpád, 2008-11-25 20:50:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 21:00:02
Én feltenném, csak hát... Az előbb már volt erről szó. :))))
sorszám: 32335 (104695)
(előzmény: Keri, 2008-11-25 20:53:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 20:58:09
Az valóban nem rossz, sőt szerintem egész jó.Bár ez megint motortól függ. PL a mostanában kinézett kedvencemtől, a Honda CB350 Four-tól nem várhatjuk el, hogy keveset egyen. Egyrészt régi model(ezért néz jól ki) másrészt egy 1975 körüli motortól nem várható el, hogy 350 köbcenti melletti 35 pacijával keveset egyen.
Szóval a fogyasztás kevéssége, sokasága attól függ, mit akarunk.Illetve mit akarhatunk.:)
sorszám: 32334 (104694)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-25 20:46:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 20:53:10
Ha már szóba jött az emisszió az MZ fórumon, tegye fel a kezét aki öreg rossz hatásfokú, pocsék emissziójú 2T motorral közlekedik :DDD

Meg ugye én az élvezetről beszéltem :)
sorszám: 32333 (104693)
(előzmény: tams9, 2008-11-25 20:33:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 20:50:47
Valóban így van. Az injektor környezet barátabb, gazdaságossabb üzemet tesz lehetővé. Ami a hátránya: Gyakoribb meghibásodás. Még a műszakilag fogékonyak sem tudják házilag javítani. Ki vagyunk szolgáltatva a szerelőknek. Nem is a szerelőknek, hanem a műhelyeknek. Ugyanis a szerelő sem tudja otthon megjavítani a kocsiját, mert ahhoz méregdrága speciális számítógépes műszerek kellenek. Természetesen ezen műszerek kapcsolási rajza, egyebe nem publikus. Nehogy már tudjuk mi zajlik a saját autónkban...:(Nem a modern dolgokkal van a bajom, csak azzal, ha elzárnak a beleszólás lehetőségétől, illetve ha a moder a fogyasztói társadalmat szolgálja, azaz rövid élettartamú. Előfordul, hogy egy régi dolog előállítása, használata károsabb mint egy moderné, de mivan, ha a modernből viszont sokat kell előállítani, és így ott vagyunk ahol voltunk, csak nekünk, vásárlóknak lett kevesebb pénzünk.Szóval látatlanban sem nem ellenzem, sem nem támogatom az ujdonságokat.A megélt korom ha bölcsebbé nem is, de óvatossá tett. Ez nem maradiság, csak megfontoltság.
sorszám: 32332 (104692)
(előzmény: tams9, 2008-11-25 20:33:47)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-25 20:46:34
most ugye a 3.75 ös fogyasztásra gondoltál?!És azthiszem egyáltalán nem kell aggódnom hogy megragad "az olajban szegény keveréktől a dugattyú"Mivel 4 ütemű a motorom,és 650 ccm hez képest azért nem is olyan rossz a 3.75 től 5 L ig szóló fogysztás.Ez utóbbi pályás fogyasztást jelent folyamatos 130 nál kettő személlyel,megpakolva.
sorszám: 32331 (104691)
(előzmény: tams9, 2008-11-25 20:37:38)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-25 20:37:38
egyébként ha valóba ilyen keveset fogyaszt a motorod akkor nem aggódsz, hogy lehet hogy szegény a keverék és megragadhat?
sorszám: 32330 (104688)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-25 19:38:21)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-25 20:33:47
Én ezzel a középkorús szöveggel senkit nem akartam megsérteni, csak úgy vettem észre ez a korosztály ellenez minden újítást.

Keri!
Teljesen elhiszem, hogy karburátorral jobban megy esetleg jobban harap a kocsi.
Az emisszióra nem gondolunk? Az a legnagyobb előnye az injektornak; van visszacsatolás a rendszerben. Ezért is nem lehet már csak olyat forgalmazni.
sorszám: 32329 (104686)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 19:46:36
Igaz, csak 90-et megy most a motorom (nem 80-at), de a benzinkútnál utolérlek.:)))) Még mindig 4.5 alatt van a fogyasztásom.:) De lehet, hogy külön a kedvedért beteszek egy belevaló főfúvókát, és nem csak utolérlek, hanem állva is hagylak.:)) Aztán kisajtolom belőled a plussz benzin árát, amibe a veszett száguldozás került.:)))))
Persze csak majd ha felmelegszik az idő. Mostanság már nem merek kimerészkedni az utakra, mert igaz nem tökéletes a gyorsulása a motoromnak, de azt produkálja oldalirányba is, kanyarban is, piros lámpánál is, bárhol, bármerre, bármikor. amikor neki úgy tetszik.:))))))
sorszám: 32328 (104684)
(előzmény: Keri, 2008-11-25 19:26:32)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-25 19:38:21
Fiúk!
Karolja fel valaki Klaut,mert tényleg nagyon elhanyagoltátok!És azért szó ami szó,a sorok közötti segítség még egy férfinek is SOKSZOR KEVÉS.
sorszám: 32327 (104683)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-25 19:35:03
Tudom milyenek vagytok drága Keri ;)
Én is ilyen vagyok, csak nőben! :)))
Az én motoromon megszakítós gyújtás van. :P
Egyébként nem akartam ... tudod olyan túl nyafogósnak tűnni.
De tényleg nagyon sokszor írtam és szinte senki sem írt vissza.
Már igazán egyedül éreztem magam :P
sorszám: 32326 (104682)
(előzmény: Keri, 2008-11-25 19:24:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 19:26:32
Látod, ezért merek veled szemtelenkedni, mert tudom hogy az MZ-d csak 80-at megy, és amúgy is gyorsabban futok mint te :))))
Persze ez nem igaz, mert nekem meg a derekam fáj pokolian :))) én is öregszem na :D
sorszám: 32325 (104681)
(előzmény: Árpád, 2008-11-25 19:05:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 19:24:46
Bocsánatot kérek drága Klaudia, de tudod milyenek vagyunk mi pasik ha egyszer motorról van szó :)))))

Mesélj milyen gyújtás van a motorodban? Trabant, FET-es vagy CDI? ;-)))))))
sorszám: 32324 (104680)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-25 18:59:25)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 19:15:19
Remélem nem voltam túl sértő, talán egy picit türelmetlen esetleg igen.Szakmabeli vagyok úgyis mint villamos üzemmérnök, úgyis mint műszaki tanár. bár jelentősen kezd megkopni, elévülni a tudásom. De vannak dolgok, amik nemigen változnak.Annyira idős se vagyok, bár középkorú sem a 49 évemmel. Olyan fiatal öregnek számítok.
Lehet hogy összefutunk valami szoci túrán, mivel egy picit felhúztam az orrom az eddigi csapatomra, kevesebbet fogok velük menni, több lehetőségem lesz az itteniekkel motorozni, ha lesz egyáltalán túra jövőre.:) Ha lesz pénzem a megszorítások után.:((
sorszám: 32323 (104679)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-25 19:00:19)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-11-25 19:08:36
Most már nekem is felkeltette az érdeklődésem ez a FETes gyújtás. Csak én sem vagyok túl jártas az elektronikában. Árpád ha készítenél komplett beültetési rajzot alkatrészlistával azt nem csak én köszönném meg. Ja és lehetne külön megszakító vezérelt és hallos is. :D De csak ha nem nagy gond. :D
sorszám: 32322 (104678)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 19:05:36
Mi csak piszkáljuk egymást, de veled még számolok a korábbi beírásod miatt! :))) Feltéve, ha addigra fel tudom végre emelni a kezem.:))
sorszám: 32321 (104677)
(előzmény: Keri, 2008-11-25 18:55:33)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-25 19:00:19
Kedves Árpád!
Nagyon szépen szeretném megköszönni hogy ilyen részletesen felvilágosítottál a két gyújtással kapcsolatosan.Ez gondolom azért is volt egyszerű feladat,mert talán szakmabéli vagy.Én más téren vagyok jártas,ezért semmiképp nem bocsájtkozom vitába,sem ezen,sem más téren!Ezentúl nagyon becsülöm,és TISZTELEM az idősebb korosztályt,akik már régebb óta ismerik a motorok szinte minden típúsát.És legtöbbjük akár segítőkész akkor is,amikor szerelési ötleteket kell adni egy mai fiatalnak!Tehát egy esetleges személyes találkozás folytán nagyon szívesen diskurálnék veled(remélem nem baj hogy tegeződtem most)És megbeszélhetnénk akár íly módon is a gyújtásos dolgokat.
Üdvözlettel:Gyuri
sorszám: 32320 (104676)
(előzmény: Árpád, 2008-11-25 18:21:52)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-25 18:59:25
Sziasztok!

A gyújtás téma miatt, nagyon el lettem hanyagolva :))) ;)
Ma kicseréltem a gyertyát a mociban és motoroztam vele egyet. Minden szuper.
Megkaptam Bambi csomagját is, amiért nagyon hálás vagyok!

;)
sorszám: 32319 (104675)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-25 18:55:33
ne piszkáljátok már egymást
sorszám: 32318 (104674)
(előzmény: Árpád, 2008-11-25 18:21:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-25 18:21:52
A 4.5 literes fogyasztással nem sokat mondtál. Azzal sem, hogy 350 köbcentis motornál. Ugyanis a 4.5 liter egész átlagos fogyasztás például egy megszakítós jawa 634 nél is. Az én 634-em még nincs átszerelve, mert egy ideje nem azt használom, de a fogyasztása 4és ötliter között mozog használattól függően.
Viszont felhívnám a figyelmedet pár dologra: Először is, nem a szikra tolja a motort. Azaz ha minden robbanási ütemben robban is a keverék, és jó időben, annál jobbat hiába csinálsz, nem fog a teljesítmény nőni, vagy a fogyasztás csökkeni.Közepes, vagy mags fordulaton mind a trabigyújtás, min a fetes megfelelője képes erre, tehát különbség nincs. Ahol különbség van, az az alacsony fordulat. Ott viszont a trabi gyújtás hátrányban van a feteshez képest. Miért is? A tranzisztoron teljesen nyitott állapot is mérhető feszültség, az ugy nevezett saturációs feszültség. Ez tipustól függő, de legkevesebb 1.5 volt. Tehát a gyújtó trafóra csak ennyivel kevesebb jut. 6 volt esetén 4.5 volt. A fetnek nincs saturációs feszültsége, hanem ellenállása van. Az álltalam ajánlott tipusé 0.2 ohm. A feszültség tehát a feten ohm törvénye szerint I*0.2. a 6 voltos gyújtótrafó árama kb 1.5A. Tehát a feten a feszültség 0.3V. A trafón 5.7. Elég szép különbség, nem?!!! Az indukált fesz a gyújtótrafón a megszűnő mágneses tér nagyságától függ, és a váétozás sebességétől. Látszik, hogy a mágneses tér a fetes esetben nagyobb, hiszen nagyobb a feszültség a trafó primerjén. A változás sebessége majdnem azonos, a fetesé egy picit gyorsabb, de ez a különbség elhanyagolható, mert mind a kettő olyan gyorsan változik, hogy a trafó nem tudja követni, azaz a trafó álltalag meghatározott idő alatt történik a megszakítás.
Tehát elektronikai szempontból a fet előnyösebb. Megbízhatóság szempontjábol kb azonosak, a tranyó meghibásodása valamivel nagyobb esélyű, mivel melegebb használat közben.
Tehát a fet ebből a szempontból is jobb. Akkor miért is használjunk tranzisztort? Mert az drágább? Az az, érv, hogy a trabigyújtás régóta működik, és nincs vele gond, nem állja meg a helyét. Két okból sem. Az első, hogy a mért dolgokat kell figyelembe venni, nem a személyes tapasztalatokat, főleg akkor nem, ha a másik változatot még nem tesztelted elég ideig.
A másik: Bizony, a trabi gyújtás nem műxik hiba nélkül. Előfordul, hogy rajtahagyott gyújtásnál leég.Ha lemerült az aksi, a motor nem indul vele.Fetessel ez a két gond megoldódik.

Még valami. Ha szakmai vitát folytatunk, és az egyik fél konkrét, szakmai, szakkönyvekben olvasható érveket használ, a másik félnek is illene hasonlókkal érvelnie. Mondjuk cáfold meg azt, hogy a tranyónak a saturációs feszültsége magassabb a feten mérhtőnél, vagy bizonyítsd be számítással, fizikai törvényekkel azt, hogy a névlegesnél kissebb rákapcsolt feszültség mágnesestér gyengülést okoz a trafóban.
Az, hogy húsz éve használod a trabigyújtást, nem érv.Ha akkoriban lett volna olcsón megfelelő Fet, azt tettek volna a gyárban a trabiba, és akkor most azt használnád húsz éve.
sorszám: 32317 (104673)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-11-25 17:31:02)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-11-25 17:31:02
Tisztelt tams9!
A renaultos kolléga valóban középkorú.És nem hogy elvárja hogy 100 LE ne fogyasszon többet mint 6 L,de ha már többet fogyaszt akkor el is adja a vasat!Maradjunk ebben!Az általam készített gyújtás pedig az én motoromon 4,5 L es fogyazstást eredményezett,(350 ccm)az Mz-n még nem volt szerencsém kipróbálni,de ha nem megy 3.5 L környékére a 125 ös Mz fogyasztása,akkor visszaadom a jogsim,és csöndbemaradok a fórumon!Ha viszont lemegy 3.5 L-re mormális 80-90 KM/h-s tempónál,akkor azt hiszem elismerés lesz a vége úgyis!
Tehát ennyi.Egyébként pedig én már kicsit nagyobb motoron ülök egy ideje,és annak is 4 L a fogyasztása 100 as tempónál.De volt már 3.75 is!Én itt segíteni szeretnék,és nem kritizálni,vagy versenyezni.Én egy dolgot tudok:a trabim gyújtást fel lehet tenni Jawa-ra,és Mz re is.És fel is teszem nemsokára az első Mz-re!Azt pedig megígérem,most mindenki előtt,ha 4 L -nél több lesz a fogyasztása,akkor Minden 200 Km-ből 100 Km-t én fogok tankolni,addig,amíg nem tudom lefaragni a fogyazstást 3.7 L ig legalább!
De ha már ilyen jó a FET es gyújtás akkor érdeklődnék hogy azokon a motorokon mennyi a 100 Km re jutó átlagfogyasztás?NE CSAK városi értéket nézzünk,hanem egy vegyes 50-50 KM es szakaszt.eZ ÉRDEKELNE!
sorszám: 32316 (104672)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu