hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

peterrock
válasz erre | email2008-11-27 14:25:58
Üdv! Jawa350speed ez amit leírtál, egész jól hangzik, de nem tudok azt hiszem hasonlót összedobni. Te merre laksz?(Ha esetleg megoldhatnánk okosba azt a főtengely összerakást egyszer)köszi
sorszám: 32399 (104779)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-26 16:50:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-27 13:19:38
Nem is tudtam, hogy a Hykomatban ilyen tuti a klíma... :-D
sorszám: 32398 (104777)
(előzmény: Keri, 2008-11-27 07:26:05)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-27 11:10:57
a hykomat meghaladta a korát, még ma sem sikerűlt olyat csinálni:D amúgy jellemző. .amikor egy átlag autón bekapcsolod a klímát.. beránt az a mágneses csoda, és egy pillanatra ékszíjnyekergés hallatszik. ez azért egy Bmw-ből elég hülyén mutatna
sorszám: 32397 (104775)
(előzmény: Keri, 2008-11-27 07:26:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-27 07:26:05
A klíma nem mágnes kuplungos?
Azt miért nem lehet finom átmenettel rákapcsolni?
De ha mechanikus kuplunggal van akkor is megoldható hogy csúszva kapcsolódjon, legalább is a Trabant Hykomatnál meg tudták egészen jól oldani.
sorszám: 32396 (104774)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-26 23:50:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-26 23:57:40
és ez még csak a porlasztócsúcs,ami az üzemanyagrendszere egy kis része,és akkor kérdem én mennyibe kerülhet a többi?
amúgy azt az egy darabot amit ki kellett cserélni,azt nagyon jó állapotú bontottra cseréltük,és azóta is megy.látom azért a te nyakadba is szakadt egy kisebb lottó:D
én i már 80at rá költöttem szükségszerűségből,de most télen mindent megcsinálok rajta,és most nem fogom lespórolni a gumit,inkább megveszem a drága gumit de azzal nem is fog megcsúszni a motor,legalábbis remélem,meg a rommá padkázott felnijeimet lecserélem,a lakatosok főnöke most adja el a bmw felniket,és jók az mz-hez,igaz mindkettő 18"os,de az nekem nem hátrány,max hátra is nagyobb küllőket kell venni.
sorszám: 32395 (104773)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-26 00:30:23)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-26 23:50:51
igen,és tudod mi a legszebb,hogy mire rájöttem hogy lukas a bak,egy szemmel nem látható helyen,addig elkáromkodtam egy komplett zsoltárt:DDD
és a gumiágyas szíjtárcsa meg azért kell hogy ha rákapcsolja az embe a klimát akkor ne cibálja meg a szíjjat,és ne terhelje egyből a motort.Hát én inkább vennék rá 5 szíjjat minthogy egy szaros vasdarabot 60rudiért,no mindegy izlések és pofonok
sorszám: 32394 (104772)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-26 09:40:45)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-26 22:07:40
17000ért veszek egy profi kombinált fogót, egy kisseb rádiósfogót,néhány csavarhúzót, egy solingen kiskést, körömollót. mindehhez egy tokot. lehet hogy így nem olyan kompakt, de százszor praktikusabb.:P szerintem kutyát dobálni elég drága,:D de ugyanakkor másra nem is használnám:D
sorszám: 32393 (104768)
(előzmény: ThUnDer, 2008-11-26 20:36:21)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2008-11-26 20:36:21
Üdv az uraknak!

A kezem ügyébe került egy elég komoly konbinált szerszám:

http://gotvalor.org/store/images/knife-leatherman-fuse.jpg

Pontosan ilyen, a bolti ára 17E, de persze lényegesen olcsóbban adom!

Ha valakit érdekel az keressen meg!

Megbeszéljük.

ThUnDeR
sorszám: 32392 (104763)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 20:26:55
Azért szeretnék rámutatni hogy az injektoros sem szív több levegőt mint a karburátoros.

Annyira nem hihetetlen. A katalizátor miatt eleve többet kap a szükségesnél ha csak ezt elveszed az önmagában egy liter is lehet. Aztán a marketing karakterisztika személyes szokások szerinti alakítása is javíthat a dolgon.

Valóban elhittem neki bemondásra, mert nem voltam ott a fékpadi mérésnél :)
sorszám: 32391 (104762)
(előzmény: chevy001, 2008-11-26 20:16:31)

 
 
chevy001
válasz erre | email2008-11-26 20:16:31
A gyorsító fúvókával se tud olyan gázreakciót,mint egy injektors.amíg nincs légnyelése, hiába pumpálja bele a benzint.
Ez kicsit hihetetlen számomra,hogy kevesebbet eszik egy literrel úgy,hogy erősebb lett a motor, ráadásul,még motorféknél is oda van adva neki a kaja.
Pont azé is volt rosszabb a karbis,mert az is kinyomta az elégetetlen keveréket a kipuffba és ott gyulladt be, többlet fogyasztás.Míg egy új motor motorfék üzemben csak minimális keveréket ad a motornak,vagy nem is,tehát kevesebbet is eszik.
sorszám: 32390 (104761)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 16:13:56)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 19:50:17
Valahogy nem vagyok üzletember.:) Ugyan van medzseri papírom is, de akkor se. Bár most a megszorítások miatt lehet, hogy elgondolkodom a dolgon. Igaz viszont az is, hogy ugyanezen okok miatt a kereslet is csökken a cuccok iránt. Viszont akinek a közelben van buta gyereke, gondolhat rám matek és fizika ügyben.:)))))
A riasztót viszont lehet hogy megpróbálom majd árulni. Ahogy elnézem, lesz annyi gondom még vele, hogy megpróbáljam egy kis bevétellel rentábilissé tenni a dolgot. Time is many..... Ha jól írtam.:))) Persze nem a nyomógomb kevezetéses modelre gondolok, hanem egy jóval bonyolultabb, de többet is tudó modelre. Mondjuk állítható érzékenység, rádiós távkapcsoló, telefonos riasztás, SMS-ben a riasztás oka.Eseteleg lehetőség arra, hogy beszélhessen a tulaj a telefonon és egy hangszórón keresztül a motort babrálóhoz.
sorszám: 32389 (104759)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 19:35:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 19:35:31
Ha ennyi időd van miért nem építesz motorra mindenféle elektronikákat pénzért?
Egy két ilyen fórumon megírnád szerintem unalmas perceid lazán becserélhetnéd elegendő benzinre, csak legyen időd elmotorozni :) Kis szériában pedig gyorsan és viszonylag olcsón össze lehetne dobni.
sorszám: 32388 (104757)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:03:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 19:22:38
A Mustang egy idő után Rolls-Royce motorral repült. Azért az se semmi.:) Pontossabban Rolls-Royce Packard-Merlin V-1650 motorral.Az angolok spitfire és Hurricane gépeiben is Rolls motor volt.
Érdekes, akkoriban az igazán jó repülőgép motorok gyártója egyben neves autógyár is volt. Az olaszok Fiat motort használtak, szegények úgy is jártak vele.:)))
Mostanában a sárkányrepülők pedig ETZ motort használnak, úgy tudom.:)))
sorszám: 32387 (104756)
(előzmény: tams9, 2008-11-26 19:06:49)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-26 19:06:49
Hozzátennék egy kicsit.
Ezeknek a korai injektoros modelleknek (messzesmitt)volt egy hatalmas nagy hibájuk. Méghozzá az hogy közvetlen befecskendezés elég kezdetleges volt, az égéstérbe ahogy benyomta a benzint az mind lemosta az olajat a henger faláról, ezzel igencsak lerövidítve az élettartamot. A közvetlen befecskendezés azért is csak mostanába terjed a benzineseknél. Itt a közvetlen befecskendezőnek az előnye abban mutatkozott meg a Mustanggal szemben ,ami karburátoros volt, hpgy ez tudott súlytalanság állapotában, lefelé is gyorsítani, mig a Mustang csak esett. Egyébként az már csak ráadás, hogy fokozatmentesen állítható kompresszorral volt felszerelve míg a Mustang, csak 2 fokozatban állítható turbóval, így a németek minden magaggágban optimálisan tudtak üzemelni és a turbóra se kellett várni.
sorszám: 32386 (104755)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 15:25:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 18:13:16
Minden valószínűség szerint igen.Sőt, megmernék rá esküdni.:) Mint írtam már, a fet esetén +1 voltal magassabb a tekercsen mérhető fesz minimum. Tehát olyan a helyzet mintha a tranyóshoz képest egy voltal magassabb lenne az aktuális akufesz. Vagyis ha lemerül az aksid 5 voltra, úgy viselkedne a fetes, mintha 6 volt lenne egy tranyós gyújtással.A tapasztalatim szerint még 4 voltra lemerült aksival is komoly esélye van a fetesnek a gyújtásra. Azért jó a kapcsolás 6 és 12 voltra is, mer a munka ponti feszültség magától áll be, az áram pedig mellékes, mivel a fetek feszültség vezéreltek, szemben a tranzisztorokkal, a mik áram vezéreltek. .
sorszám: 32385 (104753)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-26 18:01:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 18:05:48
Én most áruló jawás vagyok.:)Idén alig mentem a jawával. Két motorom van, egyiket a cimborámnál tartom, mert a parkoló 5000 forint. Elég nekem egy motor után megfizetnem. AZ ETZ-t pedig bármikor használnom kellett, hiszen azt a többiektől kaptam ajándékba, és ugye az csúnyán nézett volna ki, ha mégis a jawát használom.Ha elkészülnek jövőre a telefonos riasztók, megkockáztatom, hogy mind a két motort a ház előtt tartom, felváltva használom. Csak a jawát festenem is kellene, mert már tavasszal is viharvert volt, utánna pedig nem használt neki az elmult időszak ponyva nélküli ácsorgása. Ugyanis sose jutottam el addig, hogy átzarándokoljak a cimbihez, és ponyvázzak. Ráadásul mindig elköltöttem az összes pénzem valami másra, a ponyva mindig elmaradt. No sebaj, majd festegetek, lakkozgatok. Szebb lesz mint újkorában.:)))
sorszám: 32384 (104752)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-26 17:55:37)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-26 18:01:14
6 és 12 v-on használható alkatrész csere nélkül, ezt olvastam. a trabi gyújtás 6 v ról megy nálam és ha kicsit merüétebb az aksim, ami azt jelenti hogy a visszajelzők még világítanak akkor ne mindul be. A fetessel még beindulna?
sorszám: 32383 (104751)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:58:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:58:19
Most nézem csak, milyen rendes voltam. A lap alján ott vannak a fetek lábkiosztásai logikai rajz jelhez is, valós jószághoz. is. Tehát tényleg elég a proba panelbe beforrasztott fetekhez megnézni hanyadik láb minek felel meg a rajzon, mely alkatrészek melyik lábaihoz mennek. Így a mailban nem sok újat tudnék mondani.
sorszám: 32382 (104750)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:51:38)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-26 17:55:37
Köszi hogy ezt a kellemes téli estét is az én megsegítésemmel töltöd. Mint jawás a jawásnak, előre is köszönöm.
sorszám: 32381 (104749)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:51:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:51:38
Született egy áthidaló megoldásom.:) A lábak eléggé be vannak jelölve, de azt még bővíthetem. Utánna már csak szerezned kell egy csuppa luk próbapanelt, beforrasztod az alkatrészeket, összekötöd vékony teflonos huzallal, vagy bármi mással a megfelelő pontokat.:) Utánna lelakkozod, akkor nem leng majd a huzalozás, nem tud eltörni. Így nem kell nyákot rajzolnod, maratnod. De tényleg, mindjárt próbálok valamit, aztán elküldöm neked mailban, hátha abból is kiokoskodhatod a dolgot.
sorszám: 32380 (104748)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-26 17:40:53)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-26 17:40:53
Hali. Véletlenül mégis a gyújtás felé kanyarodtam a lapodon néztem a rajzot, valaki ha ceruzával is tudna belőle alkotni egy panelrajzot és egy beültetésit azt nagyon megköszönném.
sorszám: 32379 (104746)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:22:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:22:46
Lehet, hogy együtt túrázunk majd, de ehhez az kell, hogy vagy én tartsam továbbra is felhúzva az oroom, sőt még feljebb húzva, vagy nektek kell kissé elkötelezettebbeknek lenni.:))))Ugyanis ha megszűnik a mérsékelt ellenérzésem, akkor jövőre is többnyire a .... majdnem leírtam kikkel fogok motorozni.:)Persze azért szeretnék rátok is időt szakítani.:)Meglátjuk:)
A sokszor említett honlapomon , ha nem közvetlenül a gyújtáshoz mentek, látható a társaság egy része, plussz én,(középen) és az igazi szerelmem is.Akihez egyenlőre hűtlen vagyok.:)
http://w3.enternet.hu/takacs60/
sorszám: 32378 (104745)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-26 17:05:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:10:51
Ne is említsd a hidraulikus prést... Az első főiskolámban(ahonnan persze kirúgtak) a prés és a keménység vizsgáló egy cucc volt. A feladat keménység vizsgálat volt. Én elfelejtettem átkapcsolni a masinát. Az eredmény elképzelhető.:)
Nem véletlen hogy nem gépész, hanem villanyos vagyok.:))
sorszám: 32377 (104744)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 16:32:32)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-26 17:05:16
Hmm, ha már motoros idő lesz akkor együtt fogunk túrázni.
Akkor majd élőben okosíthattok :)
És persze meglehet csodálni az én drágaságomat is ;) :))))))
sorszám: 32376 (104743)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:03:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:03:06
Nohát ez az! :)
Mikor lesz végre tavasz?!!:)
Amíg viszont ilyen pocsék kint a légkör marad hogy okoskodunk.:)Majd ha kellemessen lehet kint motorozni, nem fogunk itt ülni, és osztani az észt.:)Illetve én itt leszek akkor is sokszor, ugyanis az időm tőbb mint a benzinre fordítható pénzem.:)Meg egyébbként is, előbb utóbb szerzek egy laptopot, meg valami mobil netet, aztán a esténként a sátorból is fogom zaklatni a világhálót.:))))
sorszám: 32375 (104742)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-26 16:45:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 16:57:58
Nem. A tirisztor teljesen más. És ezzel még nem fejeztem ki a valóságot.A tirisztor igazából vezérelt dióda. A lavina efektuson alapul, ha jól emlékszem.
Az IGBT olyan bipoláris tranzisztor, aminek a bázisába belenövesztettek egy fetet.Azaz a bemenet felöl nézve fet, a kimenet felöl nézve tranzisztor.Hogy ez miért jó, ennek kell még utána néznem. Mármint miért jó nekik a kimeneten a bipoláris tranzisztor.A bemenet fet tuljadonságát értem, nem akarnak áramerősítőt használni.
Ha nem hiszed el, hogy az IGBT nem tirisztor, akkor végezz el egy kísérletet. lapos elemre tegyél rá egy sorba kötött izót és egy tirisztort. Adj vezérlőfeszt a tirisztorra. A lámpa kigyullad. Ezután hiába veszed le a vezérlő feszt, a lámpa tovább ég.Mivel beindult a lavina a tirisztorban.Az igbt alábát valami ellenállással kell a plussz tápra tenni, utánna földre huzogatni. Látni fogod, hogy a vezérléstől fogg függeni az eszköz vezetése.
De ezzel nem vagyuk odébb, mert még mindig rejtély marad, miért érezték szükségesnek pár száz volton a bipoláris tranyót.Jó, ekkora feszültségen nem számít az 1.5 voltos saturációs feszültség, de akkor is.... Mindegy, egyszer csak kiderítem.:) De nem most, mert mostanában a riasztós piccel vagyok elfoglalva, például azzal, hogy miért nem tárcsáz vele a mobil, még szimulácóban sem. Valami dögség az AT parancsok bevitelénél, vagy az USART beállításainál van. Ezzel elleszek egy darabig.Egyenlőre még a fordítóhoz tartozó USART terminálra beírva sem műxik még a csengetés sem. Amikor hívom, akkor pedig érzékeli, hogy hívom, de változó karaktereket ír ki, pedig hát ugye a hívás meglétének jelzésére egy karakter van.
Mindegy, ez is kiderül majd.:) Valamikor később. Jóval később.:)))))
sorszám: 32374 (104739)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 16:31:04)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-26 16:50:44
Hali. Én csináltam , vasúti sín keret, olajemelő fejjel lefelé, kibelezve, másik az alapon a munkahenger kiszerelve olajtömlő beszerelve. Ezt megcsináltam, vastag cső esztergályossal leszabályoztatva és kész is a sajtoló idom. 350 jawa főtengellyel kezdtem, 3 indikátor óra két csúcs közt a főtengő és mehet is a játék. Kezdetnek merész volt, de nem tudtam jobbat mert már 2szer átvágtak vele kecskeméten. Kicsit sokba volt. Most megveszem a hajtókart és egy délelőtt kész az egész, és akkor biztos az van benne amit megvettem.
sorszám: 32373 (104738)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 16:32:32)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-26 16:45:10
Sziasztok srácok! :)

Csak ámulok és bámulok a hozzászólásokon.
Miért nem lehet egy icipicit egyszerűbb az élet? :)
Ok, hogy szerelgeti az ember a motorját, de nem lehetne a sok kütyü helyett a lényegre koncentrálni? Csak felülni és menni, ha már rendben a gép...annak idején nem volt ez a sok vacak és mégis mennyit tudtak motorozni.
Nem azt mondom, hogy a technika ellen vagyok, hisz a kis MZ mellé szeretnék egy nagy vasat két év múlva...és az már "modern" vas lesz, de túl sok kütyü van már. :)
Engem az izgat inkább, hogy hogyan tudom majd a benzint megvenni a túrákra...remélem addigra nem megy fel megint 350Ft-ra :)
Engem most ez aggaszt a legjobban, és az is, hogy mikor lesz végre tavasz :)))
Nagyon mennék már motorozni, igaz tegnap voltam kicsit, de így nem az igazi :)
Láttam a felkarolást...azaz nem láttam :D Nem karolt fel senki :P :)))))

Na de ez csak egy női hozzászólás volt :)
sorszám: 32372 (104737)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:32:32
Persze csak egy húsz tonnás hidraulikus prés kell hozzá, sajtoló idomok, meg egy centrírozó pad, ezekkel gyerekjáték a dolog :D
sorszám: 32371 (104736)
(előzmény: peterrock, 2008-11-26 15:41:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:31:04
Tirisztornak hívják :) csak az IGBT mostanában divatosabb elnevezés.
sorszám: 32370 (104735)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 15:36:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:29:14
Gondolot lehet kapni? :)
sorszám: 32369 (104734)
(előzmény: tams9, 2008-11-26 15:17:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:27:35

A karbi sem várja a nyomás kialakulását. Erre találták ki a gyorsító fúvókát. Ellenben a kocsim injektora fél másodpercet késik és kis terhelésen nem olyan finom a szabályzás.

Nyilván egy mai modern motorba szerelt injektorral már nincsenek ilyen gondok, de az első injektoros motorok lényegesen kezelhetetlenebbek voltak a karburátoros társaiknál. Több pénzből nagy nehezen megoldották azt amit a karbi régóta tudott.
A Hondámon a karbival sincs gond. Szinkront kell néha állítani, de az az injektorosnál is kell.

Ez olyan mint az LCD monitor. Nekem még mindig CRT van mert olyan dinamikát mint ez egy LCD sem tud, vagy csak 20* annyiért. Grafikai munkánál meg elég szembetűnő az LCD gyengeségei.
sorszám: 32368 (104733)
(előzmény: tams9, 2008-11-26 14:32:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:13:56
Capnord 1000
kb. 10%-al lett erősebb fékpadi mérések szerint és a kezelhetősége is javult...na meg úgy programozta, hogy motorféknél durrogjon mint egy karbis, mert azt nem csinálja az injektoros motor :)

Kb 30ezer forintnak megfelelő pénz volt a kulcs amivel hozzá lehet férni a computerhez

sorszám: 32367 (104732)
(előzmény: LG TS, 2008-11-26 13:24:07)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-11-26 15:41:55
Szevasztok! Van valakinek ötlete, hogyan lehetne megoldani a főtengely két felének szét- illetve összeszerelését házilag?
Előre is kösz
sorszám: 32366 (104729)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 15:36:27
A trafóhoz? Nem.:) Sőt, trafót csak végszükségben veszek kézbe, méretezni pedig csak akkor, ha az életem múlik rajta.:)))
Mindent meg lehet csinálni fette, ami félvezetőket használ kapcsolóként. Csak van pár hely, ahol nem célszerű használni őket. Visszavonom: Nagyon nagy frekiken nem működnek a fetek.De pár megahertzig igen. A nagy feszültséget sem szeretik a mostani tipusok. Ha jól láttam 400 és 1000 volt között van a tűrés határuk, némelyik tipusé még kissebb. Az általam használt végfetek 400 voltot bírnak álltalában, max ötöt.
Igazából valamiért CDI és hasonló dolgokra mintha IGBT-t használnának mostanság. Az olyasmi, mintha a tranyót és a fetet összenövesztenénk. Valami okuk biztosan van erre, utána kellene járni a dolognak.
sorszám: 32365 (104728)
(előzmény: tams9, 2008-11-26 15:17:23)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 15:25:04
Én is idegenkedem az injektoros motortól, de meg kell jegyeznem, közel sem mai találmány. Már a második világháborúban használták.Lásd a németek leghíresebb vadászgépét, a BF109-et.Motorja , a Daimler-Benz DB 601 A, közvetlen üzemanyag befecskendezéses volt.A BF109-ek légi győzelmeinek számát nézve nem lehet azt mondani, hogy rosszabbak lettek volna, mint a más országok által használt porlasztós motorok. Bár a repülőgép motor speciális. a jobb gépek állandó fordulatú légcsavarral voltak szerelve, így a motor fordulata állandó volt.Ezt csak azért írtam le, hogy lássuk, nincsen új a nap alatt.:)
Jó, a motor elektronika, a katalizátorok, a lambda szondák tényleg újak.Ha csak nem olvasta valaki, hogy már a rómaiak is használták harci szekereiknél.:)))
sorszám: 32364 (104727)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-26 15:17:23
Spéci trafót csinálni kellene??
A másik: Árpád ehhez esetleg nem tudsz megoldást FET-tel?
sorszám: 32363 (104726)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:11:45)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-26 14:32:04
injektorból se mindegy hogy opel vagy honda. Az egyik vezérlésére sokkal többet költenek, egy opelen tudsz úgy padlógázt bökni, hogy észre se venni. csak ráfordítás kérdése, nem a technikán múlik.
sorszám: 32362 (104725)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-26 13:29:37
Lehet, hogy papíron az injektor agresszíven pörög, meg tombolnak tőle a lovak, de ez nem nagyon látszik a modern autókon és a motorokon sem.
Mondjuk ülj be egy ősöreg 1500-as Ladába (Lehetne más is, de legyen Lada, mert valamikor népautó volt az is.) utána meg egy papíron vagy 20-30 lóval több, hasonló ccm-es mai népautóba (Fabia, Aveo, Thalia, Logan stb stb...)
Ezek mellett a Lada egy csotrogány, de érzésre pörög mint állat és olyan erős mint egy mezőgazdasági vontató! :-)
Egyszerűen jó érzés vele menni!
Elvonatkoztatva a Ladától, lehet hogy papíron a mérnökök szerint jobb, de ma már nincsenek olyan karakterisztikájú motorok, mint a porlasztós időkben.
Persze ott a környezetvédelem, ami kétségtelenül kell, de ettől még kevesebb a vezetési élmény.
sorszám: 32361 (104723)
(előzmény: chevy001, 2008-11-26 12:38:13)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-11-26 13:24:07
Pontosan milyen Aprilia is ez, amiről írtál?
sorszám: 32360 (104722)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:30:24)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-11-26 13:06:09
Álló forgó részt cseréltem,fesszabot ugyszintén.Csak az egyenirányitó ugyanaz de csak melegszik mindegyik fesszab.
A másik tz-men nem világitt a töltés lámpa ha nincs benn aksi.
Vagy esetleg az aksi szar?
Miről állapitom meg hogy menetzárlatos az allo,vagy a fogórészem?
sorszám: 32359 (104720)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-25 22:16:41)

 
 
chevy001
válasz erre | email2008-11-26 12:40:14
Ja kiegészíteném avval,hogy az első második generációs injektorosokat nehezebb volt kimotorozni,mint a karbis motorokat.Hiába volt lineárisabb az injektoros,de a hírtelen gázreakció miatt kanyarban hamarabb csúszott meg, míg a karbis elasztikusabb,lágyabb.
Szóval kinek mi tetszik... :)
sorszám: 32358 (104719)
(előzmény: chevy001, 2008-11-26 12:38:13)

 
 
chevy001
válasz erre | email2008-11-26 12:38:13
Igazából azért nem rakták motorba,mert nagy helyigénye volt,nem bírta azt a fordulatot amit egy motor produkál.
A másik meg,hogy injektoros motornál gázt húzól,és agresszíven pörög, karbisnál fel kell hogy épüljön a szívócsőben a depresszió,ami az anyagot benyeleti,szóval karbisnak van az injektoroshoz képest egy kis késlekedése. A rángatás a régiekre volt igaz,a mostaniak már nagyon eltaláltak.
Az igen.És most hány lóerőt teljesít a gyárihoz képest?
sorszám: 32357 (104718)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:30:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 12:30:24
A megbízhatósággal valóban nincs gond, hiszen kevesebb a mechanikus hiba lehetősége az elektronika pedig megbízható, ráadásul önmagát beállítja, de akkor is jobb érzés karbis motorral/autóval közlekedni.
Az injektor főleg kis terhelésen nem reagál túl jól. Bár mostanában már sokat javultak ezen a téren, de sokáig ezért nem rakták motorba. A másik hogy mivel mindent pontosan be lehet állítani teljesen jellegtelen sima nyomatékgörbét tudak csinálni ami dög unalom. Karbival közvetlen a motort vezéreled, az injektornál közben van a komputer ami lélektelenné tesz.

Mondjuk ha hozzáférek az injektor térképhez akkor máris jobb a helyzet, mert akkor magamhoz tudom hangolni a motort :) Haver az Aprilliáját úgy beállította hogy 1 literrel kevesebbet fogyaszt és sokkal jobban is megy.
sorszám: 32356 (104717)
(előzmény: chevy001, 2008-11-26 12:13:16)

 
 
chevy001
válasz erre | email2008-11-26 12:13:16
Helló!
Injektoros témához én is hozzá szólnék.
Azért ne higyjétek azt,hogy gyakoribb a meghibásodása egy injektoros motornak,mint egy karbisnak.Például megemlíteném,hogy mostanában volt szerencsém egy 50000km-t futott 1250es banditot szemrevételezni.No ahoz nem kellett hozzányúlni,minden működik rajta rendesen.Azért egy karbis motort 50000km alatt lehet párszor ki kell pucolni,az alkatrészek kopásából adódó után állításokról nem is beszélve.
Injektoros motornak az az előnye,hogy azt megveszi az ember, használja és kész.
Az viszont tény,ha elromlik valami,akkor zsebbe kell nyúlni. De nem jellemző rájuk,hogy sok probléma lenne velük. Álltalában érintkezők koszolódnak el,és kontakt hiba miatt nem működik rendesen.
sorszám: 32355 (104716)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 12:11:45
Ahogy nézem a spéci trafó a titka a CPI-nek. A többit érdemesebb lenne modernebb alkatrészekkel megcsinálni.
Mondjuk Árpád kedviért FET-el :D
sorszám: 32354 (104715)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:09:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 12:09:54
Sajnos azt írják már beszerezhetettlen, de itt van róla komplett doksi NYÁKrajzal kapcsrajzzal együtt.

http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=55
sorszám: 32353 (104714)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 12:00:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 12:00:38
Ez gyári cucc.
Google a jóbarátod "CPI gyújtás" és elég sok találatod lesz:
http://x3.hu/freeweb/frameset.x3?user=/mrszonda2&page=/auto/cikkek/cpi.htm

Csak arra kell vigyázni hogy a rázkódást nem szereti mivel kocsiba lett kitalálva, ezért valami stabil gumiágyas rögzítés kell motornál. HyGynek elég jól működött Jawaán miután megcsinálta ezt a rögzítést. Előtte gyakran szétrázódott neki. Skodámban soha nem volt vele gond.
sorszám: 32352 (104713)
(előzmény: tams9, 2008-11-26 11:15:29)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-26 11:15:29
hűha ez a cpi dolog tetszik nekem. Nincs ellől leírás esetleg kapcsolás??
sorszám: 32351 (104712)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 10:57:29
CPI gyújtás tudja ezt :)
A rossz gyertyákat úgy szoktam ellenőrizni hogy ráteszem a CPI-re, és egy impulzus generátorral folyamatos szikrázásra kényszerítem.
A szikraeső leégeti az összes szennyeződést 10 másodperc alatt, és ha már jó helyen húz át akkor újra használható a gyertya. Ha repedt a porcelán az is kiderül azonnal, mert látszik hol szökik az ív.

Az olcsóbb gyertyákat már szimpla szikrázásnál is 200km alatt szétégette a Skodában, de úgy hogy az elektróda visszaégett a porcelánba. Még mindig ment csak a hideg indítás ment picit nehezebben. Drágább gyertyák kibírtak egy évet is. Iridium gyertya nem volt a Skoda méretében :)

Viszont szilikonos egybe gyártott pipa és kábel kell hozzá mert a sima kábelt lazán átüti és lukat is éget bele.
sorszám: 32350 (104711)
(elözmény: szsrobert, 2008-11-26 10:39:11)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu