hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 02. péntek 
Zsigmond

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Árpád
válasz erre | email2008-11-29 23:37:01
Nem tudom, melyikre gondolsz. Amostanin van egy levegő állító csavar, és semmi más. Ha legended a dugattyút, akkor teljesen zár.Az alapjárati fúvóka pedig egy csavar alatt van, és a főfúkától kapja a naftát.Lehet, hogy másnak bejön, de nem az én kedvenc karbi tipusom. Ha erőt gyűjtök, elkoldulom az ismerőstől a másik karbit.
sorszám: 32415 (104847)
(előzmény: waresz, 2008-11-29 21:12:54)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-11-29 23:09:45
ja és még anyit hogy az pont jó mikor pirosnál állok néha és kint az index akkor egy idő után azért fogja a motort a dinamó ,meg lejjebb megy már az alapjárat akkor egy kicsit jobbratekerve pont ideális lesz ujra.
sorszám: 32414 (104843)
(előzmény: Péter mz, 2008-11-29 23:07:24)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-11-29 23:07:24
helo amugy én aztmondom lehet állitani kis ts en alapjáratot.Én ugy állitottam be ha középen van a kormány akkor jó balra tekerve a kormányt még jár de nem áll le jobbra meg nem tekerem mert nagyon pörögne.Ha jobbra kell tekerni álló helyzetben azt mindenképpen ugy h sebbességbe van a motor és behuzom a kuplungot másképp nemtudom de nemzavar mert jobbra nem tekerem,minek álló helyzetben,max amikor kis helyen fordulok meg akkor lábbal visszatolom magam jobbra tekert kormánnyal.
sorszám: 32413 (104842)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-11-29 22:58:46
helo jó az ár de nem akarom megvenni igy komlettean.Merre laksz?engem kipufogó dob+könyök meg szép hollander érdekelne.
sorszám: 32412 (104841)
(előzmény: bodnár, 2008-11-27 19:12:52)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-29 21:12:54
na de azon van egy külön alapjárati rendszer! az nem iylen mellékfúvókás megoldás.. azon csontra lent van alapjáraton a súber.. ha jól tudom. és egy csavarral kell hozzáadni a levegőt, majd egy másikkal a benzin és a levegő együttes mennyiségét beszabályozni.
sorszám: 32411 (104837)
(előzmény: Árpád, 2008-11-29 19:23:42)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-29 19:23:42
Én nemigen szoktam se lejtmenetben, se fölfelé, se visszintesen Sthil olajat használni.
A motorfékkel pedig semmi baj, néha szükséges, különben nézheted a dobféked. Amúgy nem igazán értem, miért ne tudnád elengedni a gázkart pirosnál. Ha rendesen be van állítva a markolaton a fékcsavar, nem mászik el a gáz, mivel nemigen mozog a kormány. Legalábbis én nem szoktam állóhelyzetben ide-oda forgatni.Annak idején én kereket fújtam egy pici kompresszorral a generátorról úgy, hogy nem volt alapjáratom, fújás közben odébb mentünk beszélgetni, hogy halljunk is valamit.Most érdekessebb a helyzet: Ha én megyek a motorommal, nincs alapjárat, ha odaadom valakinek, rögtön 3000-es lessz. Egy ideig azt hittem, attól van ez, hogy a gázbowden nem a karbihoz való, és pár anyával oldottam meg a feszítését, és akadozik, ha hirtelen rángatják. Nem, ha nincsenek az anyák a bowden burkolat és a karbi között, akkor is csinálja a motor ezt a hülyeséget.Nem akkora baj ez persze, hiszen nálam mindig müxik, mások pedig....:))))Majd jövőre, kivizsgálom tüztesebben a dolgot, idén már úgyse megyek vele. Majd elfelejtettem, olyan csatos karbim van, amin nincs alapjárati csavar.
sorszám: 32410 (104834)
(előzmény: waresz, 2008-11-29 18:56:17)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-29 18:56:17
na.. ezaz! Lejtmenet, motorfék. Sthil olaj.. valami nem stimmel.. tudom hogy már nem téma, de azért feldobom. ez az a két dolog amiben egy láncfűrész, és egy damilos fűnyíró sosem részesűl, de egy alacsony fordualtú túramotor rendszeresen. kezdik már érteni a kételkedők?(Bocs, Árpád, hogy neked adott válaszként megy ez, nem(csak) neked szánom.
sorszám: 32409 (104833)
(előzmény: Árpád, 2008-11-28 18:31:05)

 
 
TARAJ
válasz erre | email2008-11-29 11:11:41
szeva!
engem érdekelne ez a 'szerszém'nemtodom mennyibe adod de gondolom megdumálható.

azt akarom megtudni hogy hol lax?

ha megvan még akkor írj lécci
sorszám: 32408 (104826)
(előzmény: ThUnDer, 2008-11-26 20:36:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-29 08:13:01
Ja kis TS-nél az ember vagy megszokja hogy nem lehet elengedni a gázkart, vagy csinál alapjáratot a karbira :)
sorszám: 32407 (104824)
(előzmény: waresz, 2008-11-29 00:31:59)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-29 00:31:59
hát azzal a gázkarszarral alapjáratot csinálni nem lehet. akkor inkább tartom benne a lelket, de az semmire sem jó. néha lefullad, néh meg 4000az alapjárat.. csak a kormányállástól füg, meg hogy mennyire szarozik a bowden. a kis TS porlasztójában nincs lehetőség alapjáratot állítani. valamennyit elpöförészik teljesen leengedett súbernál is, de tartósan akkor sem jár. arra úgy varázsoltam alapjáratot, hogy a tűre ráhúztam egy M4es anyát, melynek vastagságát egy reszelő segítségével változatva egy óra alatt létrejött a bombabiztos alapjárat. (aki ismeri azt a porlasztót, az biztos el bírja képzelni a megvalósítást.) aki viszont nem az bele se gondoljon:D:D
sorszám: 32406 (104821)
(előzmény: Árpád, 2008-11-28 18:31:05)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-28 18:31:05
Az MZ-k Gáz karjainál ezért van a csavar. Ha valaki akarja, leveheti teljesen az alapjáratot, és ha csavar jól van beálítva nem forog vossza a gázkar, tehát ha akarja az ember elengedheti pirosnál meg egyébb helyeken, nem áll le a motor.Viszont lejt menetben lehet teljes motorfékkel menni, csak néha kell egy-egy gázfröccsöt adni az olajozás végett.
sorszám: 32405 (104818)
(előzmény: Keri, 2008-11-28 15:11:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-28 15:11:35
Hondám karbijában van egy szelep ami elzár motorféknél, de nem teljesen mert ettől függetlenül durrog ahogy kell. De nem is a takarékosság a szerepe ennek a szelepnek, hanem a gyorsabb lepörgés.

Az ETZ-m viszont teljesen elzár ha elengedem a gázt, mivel nincs alapjárat állítva. Ennek köszönhetően nem rángat meg gyorsan lepörög.
sorszám: 32404 (104814)
(előzmény: waresz, 2008-11-27 22:39:07)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-11-28 09:49:10
Szeva!

Tudnál küldeni képet a gépről?
Hol található helyileg?

E-mail:motorsokk@citromail.hu
sorszám: 32403 (104801)
(előzmény: bodnár, 2008-11-27 19:12:52)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-27 22:39:07
szerintem csak a fejlettebbek. gondolom a régi mechanikus nem tud ilyet. bár volt anno olyan porlasztó is amibe benne volt ez a szar.
sorszám: 32402 (104798)
(előzmény: szsrobert, 2008-11-27 15:45:53)

 
 
bodnár
válasz erre | email2008-11-27 19:12:52
hali,
néhány éve garázsmenetben volt egy ts 125, igazából semmire sem használom, ha valakit érdekel, 20 ezer hufra cserélhető, teljesen sérülésmentes, rendszámos, forgalmis, ideiglenesen kivonva, piros, van hozzá egy halom teljesen új holmi (fékek, kipu cuccok, indexgarnitúra, oldallemezek, betétek stb.)
meg egy másik blokk is,
üdv
sorszám: 32401 (104788)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-11-27 15:45:53
Tudomásom szerint motorféküzemben az injektorok egyáltalán nem fecskendeznek be,csak miután a fordulatszám 1500 körülire csökken.
sorszám: 32400 (104781)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-11-27 14:25:58
Üdv! Jawa350speed ez amit leírtál, egész jól hangzik, de nem tudok azt hiszem hasonlót összedobni. Te merre laksz?(Ha esetleg megoldhatnánk okosba azt a főtengely összerakást egyszer)köszi
sorszám: 32399 (104779)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-26 16:50:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-11-27 13:19:38
Nem is tudtam, hogy a Hykomatban ilyen tuti a klíma... :-D
sorszám: 32398 (104777)
(előzmény: Keri, 2008-11-27 07:26:05)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-27 11:10:57
a hykomat meghaladta a korát, még ma sem sikerűlt olyat csinálni:D amúgy jellemző. .amikor egy átlag autón bekapcsolod a klímát.. beránt az a mágneses csoda, és egy pillanatra ékszíjnyekergés hallatszik. ez azért egy Bmw-ből elég hülyén mutatna
sorszám: 32397 (104775)
(előzmény: Keri, 2008-11-27 07:26:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-27 07:26:05
A klíma nem mágnes kuplungos?
Azt miért nem lehet finom átmenettel rákapcsolni?
De ha mechanikus kuplunggal van akkor is megoldható hogy csúszva kapcsolódjon, legalább is a Trabant Hykomatnál meg tudták egészen jól oldani.
sorszám: 32396 (104774)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-11-26 23:50:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-26 23:57:40
és ez még csak a porlasztócsúcs,ami az üzemanyagrendszere egy kis része,és akkor kérdem én mennyibe kerülhet a többi?
amúgy azt az egy darabot amit ki kellett cserélni,azt nagyon jó állapotú bontottra cseréltük,és azóta is megy.látom azért a te nyakadba is szakadt egy kisebb lottó:D
én i már 80at rá költöttem szükségszerűségből,de most télen mindent megcsinálok rajta,és most nem fogom lespórolni a gumit,inkább megveszem a drága gumit de azzal nem is fog megcsúszni a motor,legalábbis remélem,meg a rommá padkázott felnijeimet lecserélem,a lakatosok főnöke most adja el a bmw felniket,és jók az mz-hez,igaz mindkettő 18"os,de az nekem nem hátrány,max hátra is nagyobb küllőket kell venni.
sorszám: 32395 (104773)
(elözmény: LG TS, 2008-11-26 00:30:23)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-11-26 23:50:51
igen,és tudod mi a legszebb,hogy mire rájöttem hogy lukas a bak,egy szemmel nem látható helyen,addig elkáromkodtam egy komplett zsoltárt:DDD
és a gumiágyas szíjtárcsa meg azért kell hogy ha rákapcsolja az embe a klimát akkor ne cibálja meg a szíjjat,és ne terhelje egyből a motort.Hát én inkább vennék rá 5 szíjjat minthogy egy szaros vasdarabot 60rudiért,no mindegy izlések és pofonok
sorszám: 32394 (104772)
(elözmény: LG TS, 2008-11-26 09:40:45)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-11-26 22:07:40
17000ért veszek egy profi kombinált fogót, egy kisseb rádiósfogót,néhány csavarhúzót, egy solingen kiskést, körömollót. mindehhez egy tokot. lehet hogy így nem olyan kompakt, de százszor praktikusabb.:P szerintem kutyát dobálni elég drága,:D de ugyanakkor másra nem is használnám:D
sorszám: 32393 (104768)
(előzmény: ThUnDer, 2008-11-26 20:36:21)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2008-11-26 20:36:21
Üdv az uraknak!

A kezem ügyébe került egy elég komoly konbinált szerszám:

http://gotvalor.org/store/images/knife-leatherman-fuse.jpg

Pontosan ilyen, a bolti ára 17E, de persze lényegesen olcsóbban adom!

Ha valakit érdekel az keressen meg!

Megbeszéljük.

ThUnDeR
sorszám: 32392 (104763)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 20:26:55
Azért szeretnék rámutatni hogy az injektoros sem szív több levegőt mint a karburátoros.

Annyira nem hihetetlen. A katalizátor miatt eleve többet kap a szükségesnél ha csak ezt elveszed az önmagában egy liter is lehet. Aztán a marketing karakterisztika személyes szokások szerinti alakítása is javíthat a dolgon.

Valóban elhittem neki bemondásra, mert nem voltam ott a fékpadi mérésnél :)
sorszám: 32391 (104762)
(előzmény: chevy001, 2008-11-26 20:16:31)

 
 
chevy001
válasz erre | email2008-11-26 20:16:31
A gyorsító fúvókával se tud olyan gázreakciót,mint egy injektors.amíg nincs légnyelése, hiába pumpálja bele a benzint.
Ez kicsit hihetetlen számomra,hogy kevesebbet eszik egy literrel úgy,hogy erősebb lett a motor, ráadásul,még motorféknél is oda van adva neki a kaja.
Pont azé is volt rosszabb a karbis,mert az is kinyomta az elégetetlen keveréket a kipuffba és ott gyulladt be, többlet fogyasztás.Míg egy új motor motorfék üzemben csak minimális keveréket ad a motornak,vagy nem is,tehát kevesebbet is eszik.
sorszám: 32390 (104761)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 16:13:56)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 19:50:17
Valahogy nem vagyok üzletember.:) Ugyan van medzseri papírom is, de akkor se. Bár most a megszorítások miatt lehet, hogy elgondolkodom a dolgon. Igaz viszont az is, hogy ugyanezen okok miatt a kereslet is csökken a cuccok iránt. Viszont akinek a közelben van buta gyereke, gondolhat rám matek és fizika ügyben.:)))))
A riasztót viszont lehet hogy megpróbálom majd árulni. Ahogy elnézem, lesz annyi gondom még vele, hogy megpróbáljam egy kis bevétellel rentábilissé tenni a dolgot. Time is many..... Ha jól írtam.:))) Persze nem a nyomógomb kevezetéses modelre gondolok, hanem egy jóval bonyolultabb, de többet is tudó modelre. Mondjuk állítható érzékenység, rádiós távkapcsoló, telefonos riasztás, SMS-ben a riasztás oka.Eseteleg lehetőség arra, hogy beszélhessen a tulaj a telefonon és egy hangszórón keresztül a motort babrálóhoz.
sorszám: 32389 (104759)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 19:35:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 19:35:31
Ha ennyi időd van miért nem építesz motorra mindenféle elektronikákat pénzért?
Egy két ilyen fórumon megírnád szerintem unalmas perceid lazán becserélhetnéd elegendő benzinre, csak legyen időd elmotorozni :) Kis szériában pedig gyorsan és viszonylag olcsón össze lehetne dobni.
sorszám: 32388 (104757)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:03:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 19:22:38
A Mustang egy idő után Rolls-Royce motorral repült. Azért az se semmi.:) Pontossabban Rolls-Royce Packard-Merlin V-1650 motorral.Az angolok spitfire és Hurricane gépeiben is Rolls motor volt.
Érdekes, akkoriban az igazán jó repülőgép motorok gyártója egyben neves autógyár is volt. Az olaszok Fiat motort használtak, szegények úgy is jártak vele.:)))
Mostanában a sárkányrepülők pedig ETZ motort használnak, úgy tudom.:)))
sorszám: 32387 (104756)
(előzmény: tams9, 2008-11-26 19:06:49)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-11-26 19:06:49
Hozzátennék egy kicsit.
Ezeknek a korai injektoros modelleknek (messzesmitt)volt egy hatalmas nagy hibájuk. Méghozzá az hogy közvetlen befecskendezés elég kezdetleges volt, az égéstérbe ahogy benyomta a benzint az mind lemosta az olajat a henger faláról, ezzel igencsak lerövidítve az élettartamot. A közvetlen befecskendezés azért is csak mostanába terjed a benzineseknél. Itt a közvetlen befecskendezőnek az előnye abban mutatkozott meg a Mustanggal szemben ,ami karburátoros volt, hpgy ez tudott súlytalanság állapotában, lefelé is gyorsítani, mig a Mustang csak esett. Egyébként az már csak ráadás, hogy fokozatmentesen állítható kompresszorral volt felszerelve míg a Mustang, csak 2 fokozatban állítható turbóval, így a németek minden magaggágban optimálisan tudtak üzemelni és a turbóra se kellett várni.
sorszám: 32386 (104755)
(elözmény: LG TS, 2008-11-26 15:25:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 18:13:16
Minden valószínűség szerint igen.Sőt, megmernék rá esküdni.:) Mint írtam már, a fet esetén +1 voltal magassabb a tekercsen mérhető fesz minimum. Tehát olyan a helyzet mintha a tranyóshoz képest egy voltal magassabb lenne az aktuális akufesz. Vagyis ha lemerül az aksid 5 voltra, úgy viselkedne a fetes, mintha 6 volt lenne egy tranyós gyújtással.A tapasztalatim szerint még 4 voltra lemerült aksival is komoly esélye van a fetesnek a gyújtásra. Azért jó a kapcsolás 6 és 12 voltra is, mer a munka ponti feszültség magától áll be, az áram pedig mellékes, mivel a fetek feszültség vezéreltek, szemben a tranzisztorokkal, a mik áram vezéreltek. .
sorszám: 32385 (104753)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-26 18:01:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 18:05:48
Én most áruló jawás vagyok.:)Idén alig mentem a jawával. Két motorom van, egyiket a cimborámnál tartom, mert a parkoló 5000 forint. Elég nekem egy motor után megfizetnem. AZ ETZ-t pedig bármikor használnom kellett, hiszen azt a többiektől kaptam ajándékba, és ugye az csúnyán nézett volna ki, ha mégis a jawát használom.Ha elkészülnek jövőre a telefonos riasztók, megkockáztatom, hogy mind a két motort a ház előtt tartom, felváltva használom. Csak a jawát festenem is kellene, mert már tavasszal is viharvert volt, utánna pedig nem használt neki az elmult időszak ponyva nélküli ácsorgása. Ugyanis sose jutottam el addig, hogy átzarándokoljak a cimbihez, és ponyvázzak. Ráadásul mindig elköltöttem az összes pénzem valami másra, a ponyva mindig elmaradt. No sebaj, majd festegetek, lakkozgatok. Szebb lesz mint újkorában.:)))
sorszám: 32384 (104752)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-26 17:55:37)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-26 18:01:14
6 és 12 v-on használható alkatrész csere nélkül, ezt olvastam. a trabi gyújtás 6 v ról megy nálam és ha kicsit merüétebb az aksim, ami azt jelenti hogy a visszajelzők még világítanak akkor ne mindul be. A fetessel még beindulna?
sorszám: 32383 (104751)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:58:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:58:19
Most nézem csak, milyen rendes voltam. A lap alján ott vannak a fetek lábkiosztásai logikai rajz jelhez is, valós jószághoz. is. Tehát tényleg elég a proba panelbe beforrasztott fetekhez megnézni hanyadik láb minek felel meg a rajzon, mely alkatrészek melyik lábaihoz mennek. Így a mailban nem sok újat tudnék mondani.
sorszám: 32382 (104750)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:51:38)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-26 17:55:37
Köszi hogy ezt a kellemes téli estét is az én megsegítésemmel töltöd. Mint jawás a jawásnak, előre is köszönöm.
sorszám: 32381 (104749)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:51:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:51:38
Született egy áthidaló megoldásom.:) A lábak eléggé be vannak jelölve, de azt még bővíthetem. Utánna már csak szerezned kell egy csuppa luk próbapanelt, beforrasztod az alkatrészeket, összekötöd vékony teflonos huzallal, vagy bármi mással a megfelelő pontokat.:) Utánna lelakkozod, akkor nem leng majd a huzalozás, nem tud eltörni. Így nem kell nyákot rajzolnod, maratnod. De tényleg, mindjárt próbálok valamit, aztán elküldöm neked mailban, hátha abból is kiokoskodhatod a dolgot.
sorszám: 32380 (104748)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-11-26 17:40:53)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-26 17:40:53
Hali. Véletlenül mégis a gyújtás felé kanyarodtam a lapodon néztem a rajzot, valaki ha ceruzával is tudna belőle alkotni egy panelrajzot és egy beültetésit azt nagyon megköszönném.
sorszám: 32379 (104746)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:22:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:22:46
Lehet, hogy együtt túrázunk majd, de ehhez az kell, hogy vagy én tartsam továbbra is felhúzva az oroom, sőt még feljebb húzva, vagy nektek kell kissé elkötelezettebbeknek lenni.:))))Ugyanis ha megszűnik a mérsékelt ellenérzésem, akkor jövőre is többnyire a .... majdnem leírtam kikkel fogok motorozni.:)Persze azért szeretnék rátok is időt szakítani.:)Meglátjuk:)
A sokszor említett honlapomon , ha nem közvetlenül a gyújtáshoz mentek, látható a társaság egy része, plussz én,(középen) és az igazi szerelmem is.Akihez egyenlőre hűtlen vagyok.:)
http://w3.enternet.hu/takacs60/
sorszám: 32378 (104745)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-26 17:05:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:10:51
Ne is említsd a hidraulikus prést... Az első főiskolámban(ahonnan persze kirúgtak) a prés és a keménység vizsgáló egy cucc volt. A feladat keménység vizsgálat volt. Én elfelejtettem átkapcsolni a masinát. Az eredmény elképzelhető.:)
Nem véletlen hogy nem gépész, hanem villanyos vagyok.:))
sorszám: 32377 (104744)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 16:32:32)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-26 17:05:16
Hmm, ha már motoros idő lesz akkor együtt fogunk túrázni.
Akkor majd élőben okosíthattok :)
És persze meglehet csodálni az én drágaságomat is ;) :))))))
sorszám: 32376 (104743)
(előzmény: Árpád, 2008-11-26 17:03:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 17:03:06
Nohát ez az! :)
Mikor lesz végre tavasz?!!:)
Amíg viszont ilyen pocsék kint a légkör marad hogy okoskodunk.:)Majd ha kellemessen lehet kint motorozni, nem fogunk itt ülni, és osztani az észt.:)Illetve én itt leszek akkor is sokszor, ugyanis az időm tőbb mint a benzinre fordítható pénzem.:)Meg egyébbként is, előbb utóbb szerzek egy laptopot, meg valami mobil netet, aztán a esténként a sátorból is fogom zaklatni a világhálót.:))))
sorszám: 32375 (104742)
(előzmény: Klaudia, 2008-11-26 16:45:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-11-26 16:57:58
Nem. A tirisztor teljesen más. És ezzel még nem fejeztem ki a valóságot.A tirisztor igazából vezérelt dióda. A lavina efektuson alapul, ha jól emlékszem.
Az IGBT olyan bipoláris tranzisztor, aminek a bázisába belenövesztettek egy fetet.Azaz a bemenet felöl nézve fet, a kimenet felöl nézve tranzisztor.Hogy ez miért jó, ennek kell még utána néznem. Mármint miért jó nekik a kimeneten a bipoláris tranzisztor.A bemenet fet tuljadonságát értem, nem akarnak áramerősítőt használni.
Ha nem hiszed el, hogy az IGBT nem tirisztor, akkor végezz el egy kísérletet. lapos elemre tegyél rá egy sorba kötött izót és egy tirisztort. Adj vezérlőfeszt a tirisztorra. A lámpa kigyullad. Ezután hiába veszed le a vezérlő feszt, a lámpa tovább ég.Mivel beindult a lavina a tirisztorban.Az igbt alábát valami ellenállással kell a plussz tápra tenni, utánna földre huzogatni. Látni fogod, hogy a vezérléstől fogg függeni az eszköz vezetése.
De ezzel nem vagyuk odébb, mert még mindig rejtély marad, miért érezték szükségesnek pár száz volton a bipoláris tranyót.Jó, ekkora feszültségen nem számít az 1.5 voltos saturációs feszültség, de akkor is.... Mindegy, egyszer csak kiderítem.:) De nem most, mert mostanában a riasztós piccel vagyok elfoglalva, például azzal, hogy miért nem tárcsáz vele a mobil, még szimulácóban sem. Valami dögség az AT parancsok bevitelénél, vagy az USART beállításainál van. Ezzel elleszek egy darabig.Egyenlőre még a fordítóhoz tartozó USART terminálra beírva sem műxik még a csengetés sem. Amikor hívom, akkor pedig érzékeli, hogy hívom, de változó karaktereket ír ki, pedig hát ugye a hívás meglétének jelzésére egy karakter van.
Mindegy, ez is kiderül majd.:) Valamikor később. Jóval később.:)))))
sorszám: 32374 (104739)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 16:31:04)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-11-26 16:50:44
Hali. Én csináltam , vasúti sín keret, olajemelő fejjel lefelé, kibelezve, másik az alapon a munkahenger kiszerelve olajtömlő beszerelve. Ezt megcsináltam, vastag cső esztergályossal leszabályoztatva és kész is a sajtoló idom. 350 jawa főtengellyel kezdtem, 3 indikátor óra két csúcs közt a főtengő és mehet is a játék. Kezdetnek merész volt, de nem tudtam jobbat mert már 2szer átvágtak vele kecskeméten. Kicsit sokba volt. Most megveszem a hajtókart és egy délelőtt kész az egész, és akkor biztos az van benne amit megvettem.
sorszám: 32373 (104738)
(előzmény: Keri, 2008-11-26 16:32:32)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-11-26 16:45:10
Sziasztok srácok! :)

Csak ámulok és bámulok a hozzászólásokon.
Miért nem lehet egy icipicit egyszerűbb az élet? :)
Ok, hogy szerelgeti az ember a motorját, de nem lehetne a sok kütyü helyett a lényegre koncentrálni? Csak felülni és menni, ha már rendben a gép...annak idején nem volt ez a sok vacak és mégis mennyit tudtak motorozni.
Nem azt mondom, hogy a technika ellen vagyok, hisz a kis MZ mellé szeretnék egy nagy vasat két év múlva...és az már "modern" vas lesz, de túl sok kütyü van már. :)
Engem az izgat inkább, hogy hogyan tudom majd a benzint megvenni a túrákra...remélem addigra nem megy fel megint 350Ft-ra :)
Engem most ez aggaszt a legjobban, és az is, hogy mikor lesz végre tavasz :)))
Nagyon mennék már motorozni, igaz tegnap voltam kicsit, de így nem az igazi :)
Láttam a felkarolást...azaz nem láttam :D Nem karolt fel senki :P :)))))

Na de ez csak egy női hozzászólás volt :)
sorszám: 32372 (104737)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:32:32
Persze csak egy húsz tonnás hidraulikus prés kell hozzá, sajtoló idomok, meg egy centrírozó pad, ezekkel gyerekjáték a dolog :D
sorszám: 32371 (104736)
(előzmény: peterrock, 2008-11-26 15:41:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:31:04
Tirisztornak hívják :) csak az IGBT mostanában divatosabb elnevezés.
sorszám: 32370 (104735)
(elözmény: LG TS, 2008-11-26 15:36:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:29:14
Gondolot lehet kapni? :)
sorszám: 32369 (104734)
(elözmény: LG TS, 2008-11-26 15:17:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:27:35

A karbi sem várja a nyomás kialakulását. Erre találták ki a gyorsító fúvókát. Ellenben a kocsim injektora fél másodpercet késik és kis terhelésen nem olyan finom a szabályzás.

Nyilván egy mai modern motorba szerelt injektorral már nincsenek ilyen gondok, de az első injektoros motorok lényegesen kezelhetetlenebbek voltak a karburátoros társaiknál. Több pénzből nagy nehezen megoldották azt amit a karbi régóta tudott.
A Hondámon a karbival sincs gond. Szinkront kell néha állítani, de az az injektorosnál is kell.

Ez olyan mint az LCD monitor. Nekem még mindig CRT van mert olyan dinamikát mint ez egy LCD sem tud, vagy csak 20* annyiért. Grafikai munkánál meg elég szembetűnő az LCD gyengeségei.
sorszám: 32368 (104733)
(elözmény: LG TS, 2008-11-26 14:32:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-11-26 16:13:56
Capnord 1000
kb. 10%-al lett erősebb fékpadi mérések szerint és a kezelhetősége is javult...na meg úgy programozta, hogy motorféknél durrogjon mint egy karbis, mert azt nem csinálja az injektoros motor :)

Kb 30ezer forintnak megfelelő pénz volt a kulcs amivel hozzá lehet férni a computerhez

sorszám: 32367 (104732)
(elözmény: LG TS, 2008-11-26 13:24:07)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-11-26 15:41:55
Szevasztok! Van valakinek ötlete, hogyan lehetne megoldani a főtengely két felének szét- illetve összeszerelését házilag?
Előre is kösz
sorszám: 32366 (104729)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu