:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Árammérésbe nem, de ha előgyújtást akar állítani akkor multiméterrel a szakadásvizsgálóra kapcsolva nem tud. Én így csináltam annó már nem szenvedek megszakítóval mióta elektronikus gyújtás van a motoromon. Erre akartam kilyukadni.
Kondi nem zavar be a mérésbe
sorszám: 32548 (105078)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-12-05 11:52:17)
Kapcsrajz alapján is be lehet kötni rosszul :)
Egyik sem tud ilyen gondot okozni, hacsak nem zárlat van, de azt észreveszed amikor ráteszed az akkut.
Trafó, gyújtáskapcsoló, megszakító környékén nézz körül.
Ha multimüszert használsz, akkor ellenállást mérj. nem kell ráadni a gyújtást, aksi nem merűl, gyűjtótrafó nincs kínozva. értelemszerűen. az ellenállásnak két állapota kell legyen: rövidzárlat, vagy szakadás. amikor a műszer nem mutat semmit, akkor szakadás(megszakító nyitva), amikor rövidzár(megszakító zárva), akkor 0.00...-t mutat. fontos! le kell húzni a kondenzátortól a gyújtótrafó 1es pontja felé haladó zöld vezetéket(már ha még zöld) bár én ilyenkor sima mutatós műszert használok. sokkal fürgében veszi a lapot.. hamarabb végez az egésszel az ember. 2,8-3mm legyen az előgyújtás, és 0,3!!!! megszakítóhézag. azért, mert igy nagyobb a zárásszög. sokkal energikusabb az ív. érezhető a változás.
Bocsi tényleg 0,4.Csak valamiért 4-et írtam.
Most leszedtem róla minden sarut és bekötöm újra az egészet.
Majd kiderül hogy mi lesz.
Köszi
sorszám: 32544 (105073)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-12-05 11:52:17)
Hali. Ott van még a kondenzátor is a megszakító vezetékén, ezért méregetni csak a kondi lekötése után célszerű nem? A megszakítóhézag 0,4 mm nem 4 mm
Nem mindegy, ekkora hézagnál lehet össze sem zár.
Ha a megszakító tényleg zár, mégis 3 volt van rajta, ha nyitva van akkor is, az szinte tuti elkötés.Például szinte biztosan nincs föld a földön.:) De a megszakító is gyanús, mármint érintkezési szempontból.
Az akksi zsír új 12,4V a feszültsége.
A vezetékelést egy neten talált kapcs.rajz alapján csináltam.
Megszakítóhézag kb 4mm így szemre jól működik.
A gyujtásbeállításnál volt furcsa,mert ugye ha a multiméter negatívját letestelem,a pozitívot a megszakító csavarjára rakom és nyitva van a megszakító elvileg a feszültséget kellene mutatnia.E helyett állandó 3V-ot mutat ha nyita van ha zárva.
Nem tudom mi a gond de elkezdem kiméregetni a dolgokat.
A generátor miatt legfeljebb töltésed nem lesz. Amiért nincs szikra: Akumlátor lemerült. Rosszul vezetékezted be.Biztosítékok, vagy a táblájuk korródeálódotak. Megszaktó hézag nagyon rosszul van beállítva, állandóan zár, vagy nyit.
Hiba elhárítás: Mérj feszültséget az akun, a trafón, a megszakítón, amikor nyitva van. Próbáld meg hogy a megszakítóról lehúzott kábelt földhöz érintgeted. Erre szikráznia kell.Ha a feszültségek mindenhol renben vannak, mégse szikrázik a kábel földre éringetésekor, akkor nézd meg a gyújtókábelt, rendesen be van e csavarva a trafóba és a pipába. Ha ezután sincs még szikra, cserélj gyertyát, majd gyertyapipát.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe.
Hali!
Próbáltam beindítani a frissen felújított 250-es Etz-m és csak az a gond hogy nincs szikrám.Két dologra tudok gondolni
1.A km órában lévő töltésvisszajelzőm még nincs bekötve mivel készül az új óra számlap.Arra gondoltam h esetleg itt lehet a gubanc.
2.Azt a grafit gyűrűt én raktam fel saját magamnak,én forrasztottam a vezetékeket is.Esetleg ott lehet a hiba?
Vagy más öttlet?
Köszi előre is!
Vannak többen is, legfeljebb ritkán írnak.
Egyébként a másik oldaláról is nézhetjük a dolgot: 397 férfi figyeli a gondolatod...
Amúgy három nővel élek együtt (asszony-pajtás és két lányom), háááát...nem unalmas, azt mondhatom, de nagyon jó is tud lenni.
üdv.: R
Azta...most nézem...én vagyok az egyetlen nő itt a fórumon!
Renátó egy ideig én is gyanakodtam, de most már minden tiszta. :)))
Férfiuralom...hmm :)))))
Jézusom, akkor mielőbbi gyógyulást!
Remélem nemsokára rendben leszel és újult erővel fogsz pötyögni!
A legjobbakat!
Üdv
Basszus,de hülye vagyok.:D
Olaj sincs még benne,mert a felújítás óta még nem volt beindítva.Akkor csak ennyi lehet a baj?
Már majdnem szétszedtem megint.
Amúgy fiú vagyok:D(Renátó):)
Köszi;)
Nem alszunk, csak az van, hogy este 6 után vagyok itthon.
Egy ujjal pötyögök, mert átütöttem egy szeggel a bal gyűrűsujjam.Könnyed favágás közben egy visszarugózó deszka odaszegelte az ujjam a palettához.Ezután húztam magam után a palettát a garázsig, hogy elérjem az oldalvágót.Hálás vagyok a sógornőmnek (ápolónő), aki csomagolt annó egy steril szikét, azzal vágtam ki a szeget, mert bordás gépszeg, kihúzni nem lehetett.Ment símán, szépen gyógyul.
Ha melléütök egy betűt, ezért van.
Bocsi az off miatt, csak nem nagyon tudok dolgozni, pl. el kellett halasztanom az alkatrészmosásokat.
üdv.: R
Sziasztok!
Örülök, hogy akkor még nincs téli álom nálatok.
Nekem a motorhoz kell pár dolog, ami tavaszra el is fog készülni.
Inkább optikai dolgok, mert egyébként a gép teljesen rendben van! Szerencsémre.
Lesz néhány saját készítésű matrica, a kipufogó kipofozása, a túradoboz felszerelése. Ilyen apróságok.
Aztán tavasszal újult erővel és nagy nagy kedvvel várom a túrákat.
A 2009es túraterv egyébként mikor lesz kész várhatóan?
;)
Amúgy mreni te lány vagy? :D
Neved alapján azt tippelem, de a látszat néha csal. :D
A kuplung hideg, beindítatlan motornál nem emel ki rendesen, vagy bemelegítettnél is? Mert hidegen képes annyira összetapasztani az olaj a lamellákat, hogy tolástól nem kapcsol szét, de ha bemelegedik, utána már jó.
Köszi sikerült megcsinálni a leírásod alapján.
Egy problémával kevesebb,de még van bőven így is:(
Például a kuplung.Összeraktam mindent(szerintem jól)
És a kuplungkar húzása olyan mintha kiemelne(érzésre),de ha sebességbeteszem és elkezdem tolni forog a főtengely is.
Erre esetleg nincs valami öttleted?
Bocs a sok kérdésért és köszi mégegyszer.
Le van szedve a cső a féknyeregrő? Gondolom igen, mivel másként hogy látnád, folyik e bele...Nos, ha leszedted a csövet, és mégse folyik bele, egyet tehetsz szerintem.Szed ki a dugattyút a főfékhengerből, majd a csővet nyomasd meg komoresszorral. Ha a levegő szabadon megy, rakd össze újra. Ha még mindig nem müxik, akkor valamelyik tömítő rossz, vagy rosszul raktad be.
Sziasztok!
250-es ETZ elsőfékkel van egy kis gondom.A főfékhengerben valahol dugulás lehet.Amikor beleöntöm az olajat nem folyik le a csőbe,hiába húzgálom a fékkart.
Hol lehet a gubanc?Hogy tudom kitisztítani?
Köszi előre is!
munkanélküliség végett...öhöm iletve a kevés munkám végett én 11 óráig alszom a téli álmomat...engem az idő nem zavarna csak lenne meg az a fránya jogsim :D tudom vegyek egyet az aluljároba :D de az azér mégsem az igazi de tényleg beszélhetnénk arrol hogy miként tehetnénk szebbé és jobbá a motorunkat..fogyasztás loerők száma (nem a végtelenségig) + praktikai okok...olvastam ojat hogy membrán az mz re...mások szerint azal lehet leginkább elrontani szerintetek?
Én alszom.Csak van egy az alvajáráshoz hasonló betegségem: Alvaíró vagyok. :)
Amúgy pocsék az idő.:(
Ilyen idők a leg alkalmassabb ara, hogy megbeszéljük, mit is lehetne még tenni motorunkért. Például látott e valaki valahol eladó katonai üléseket, vagy rendörségi ülést. Az is egyszemélyes. Az ülés utas részére semmi szükségem, viszont kivállóan elférne oda egy lapossabb doboz a szerszámoknak.Egyébbként is, látott valaki már valahol ETZ ülést, amelyik nem készíti ki a hátsómat 200 km alatt?!! Jó, tudom, tömjek még bele szivacsot, akkor keményebb lesz. Nincs más ötlet?
Életet a fórumba! :)))
Remélem nem alszik mindenki téli álmot :)
Üdv mindenkinek! Eladó 2db 125-ös etz és egy 250-etz bontásából Minden alkatrész! 06306623448
06306093529
Vagy e-mail!
Rakjad fel nyugodtan, csak óvatosan forgasd körbe a főtengelyt és ellenőrizd hogy van e elég hely a dugó és a HF között.
Ha túl magas a sűrítés úgyis észreveszed, egy próbától pedig nem lesz baja, de ha csörög csattog, akkor azért tartósan ne használd
Kösz a válaszokat!! Az én hengerem fúrás óta 600km-t ment, de nem bír menni 80fölött. Úgy vagyok vele, hogy mindent végigmérek. Ja és lenne még kérdésem. Van nekem 125ös hengerfejem és az lenne a kérdésem, hogyha rátenném egy próba erejéig a 150esemre akkor lenne-e belőle probléma. CSak pár km-t mennék, hogy megtudjam jobb lesz-e vele a motor.
Végülis. Nem is az érték a lényeg, hanem az összehasonlíthatóság.
Mondjuk nekem inkább a fordulaton kialakult csúcsnyomás az érdekes, mert kíváncsi vagyok hol kezd el kopogni a motor.
Tolni, vagy önindítózni.
Berugókar szerintem nem forgatja meg olyan gyorsan és elég ideig hogy hiteles legyen a mérés.
folyamatosan "pumálnia" kell a dugattyúnak és nem igazán létezik ilyen a célnak megfelelő hosszúságú fogasív,ezért marad a tolás:D
ezt én is tudom,de nekem melegen és hidegen olajbefecskendezéssel is egy-két tizednyi külömbséggel de ugyanazt mutatta,lévén friss hengerem van 4000km-el,és ez nem igazán kopott szerintem.
Indítófofdulatszámon kellene, tehát vagy önindító, vagy berugóval párat rárúgni, teljes gáz mellett.
Így lehetne összehasonlítani a többivel, általában ez a szokás.Ha erőteljesen megtolom(ják), nagyobb fordulat, kisebb résveszteség, hamisan jobb eredmény.
üdv.: R
Remélem mihamarabb feltámad a géped, s ha eljön az idő, helyet adsz a képnek :)
Üdv!
Keri ez így van...csak az a baj, hogy sokan vannak, akik ezt nem értik meg.
De ne szomorkodjunk, amíg mi összetartunk!
Én is így látom értelmét. És meleg motornál, ha be van csavarva a mérő akkor tolni kell, vagy berúkarral megmozgatni a dugót??
Gondolkodtam én is rajta, de nem vagyok biztos a minőségben. Inkább átmegyek Palotára, az SKF-boltba, ha ilyesmire van szükségem.
Ezzel vigyázz - régi, de közismert trükk a kopott motorok eladásakor az olaj hengerbe öntése... teljesen csalóka eredményt kaphatsz, ha így csinálod.
sorszám: 32512 (105006)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-02 04:03:30)
Az a baj, hogy nemrégen géphalál volt nálunk, most egy teljesen üres "szerviz-cseregép" működik, az anyagaimat próbálom menteni a régi vinyóról, pl. úgy, hogy beszúrom erre a gépra D-nek.
Szóval, pillanatnyilag "képtelen" vagyok, de hátha nemsokára "lesz képem" küldeni egyet.
üdv.: R
Az ugyanilyen bukóm ma is megvan,le van zsírozva a polcon a garázsban.(a szivacs már kirohadt belőle de megőrzöm az utókornak)
Ez így igaz. Viszont ha utána a gyertyanyíláson küldesz neki egy kis olajat és akkor nagyobb nyomást mérsz, akkor már elég kopott a motor. :D
Nekem itten azt írja hogy bemelegített motornál kell mérni. Akkor meg van ott üzemi olaj.
sorszám: 32508 (104997)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-02 04:03:30)
Én még az O gyűrü készlettel is szemeztem, de már így is egy halom marhaságot vettem :)
Sziasztok
Adjatok nekem tipekett,hogy lehett kideriteni hogy az forgó vagy állórész menetzárlatos.Töltés van (márha van)
Mindegyik fázisból közel azonos értékektt mértem ki.
Valamint a generátor sem melegedik(persze csak 1-2 pers járatásig mig magátol a motortól nem veszi át a hőt)
Már megörülök ezzel a fesszab melegedéssel meg töltés lámpa felvilogásawal.
A lenézés nem motorfüggő, hanem ember.
hát az efajta hüjéskedésre csak az ijen forgalombol kivont autókat lehet hsználni iletve azt érdemes...bár nekem nem élmény kinyirni valamit...mégha egy ijen forgalombol kivont autóol is legyen szó...de a sportos vezetés mindenképpen jöhet :D
sorszám: 32504 (104992)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-02 04:32:05)
Ugyan ilyen sisakom volt, csak talán sötétebb kék. De szarul néz ki mai szemmel! :-D
További képek csak erős idegzetűeknek: 1985 Trophy http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2o6xe0 1983 Jawa Mustang http://www.postimage.org/image.php?v=aV28bdAr bár itt a fotós nem a motorra fókuszált.
te jézus atya úristen:PPPPP
látom nálad is elmentek otthonról,mintha csak magunkat látnám a műhelybe,van egy szarrázúzott mazda 626os a műhelybe,és abból amióta elkezdtük javitani többször volt kint a motor mint bent,kétszer hengerfejeztem meg,és a HF csavarjaiból le kellett köszörülni,mert megnyúltak:D
hátul nincs padlólemez mert kiszakadt a kardán a helyéről és lezúzott mindent ebből kifolyólag csak 2 személyes verda.egy korábbi frontális ütközés miatt a főtengely ékszíjtárcsa szétszedte a hűtőt meg a ventit,ezeket gyorsan pótoltuk egy régóta ott álló scaniából,egész jól működik a hátsó ülés helyére felfogatva,és amiért kedves nekem a gép,mivel nyúlvány nemigen volt amire fel tudtam volna tenni a hűtőt,ezért hátra kellett vinni az egészet,ehhez felhasználtunk kb. 4m horganyzott vascsövet, és néhány gumi sarok idomot,és a gyári kiegyenlitővel tettük össze aminek a beöntőnyílása a tetőn keresztül hivatott működtetni.ez a konstrukció kisebb eltéréssel bár,de elnagyolva a jó öreg skoda 120as bojleremre emlékeztet.igaz kell hozzá 15l fagyálló,de így már teljesen fel van készítve a szánkóhúzásra,ha lesz hó és a szánkóra feltesszük a bmw ülést teszt közbe csinálok pár videót.és ami még kedvenc benne hogy bár eredetileg 4T de minálunk teljesen átalakult 2T re mert egy tank benzin mellé megeszik 2L fáradt olajat,ja a tankot el s felejtettem,ezt a célt egy 20L-es nitrós tartály szolgálja, mivel a gyárit kicsit megfektettük,az "új" tank átlátszó,ba van skálázva,és könnyű a tankolása is mert csak kiveszem elmegyek a kútig,berakom a csomiba,belógatom a két csövet és már indul is a gép.
UI:még mielőtt valaki megkövezne,ez egy forgalomból kivont autó volt,mi csak a kivonást végezzük de nem tudjuk anyira megölni hogy ne lenne javitható:D
6-8bar a max,de ezt is csak úgy beteszed a gyertya helyére, és 2 v. 3.ba elkezded tolni majd ráengeded a kuplungot csőgázzal,ekkor a max az 6tól egészen 8-9ig is lehet,nekem friss motorral 7,5ös volt hidegen.arra kell ügyelni hogy egy kevés olajat bele kel fecskendezni mérés előtt,és úgy tolni kivett gyertyával,hogy legyen egy olaj film a hengeren,kicsit csalóka de az üzemi olajzás közeli állapotot álló motornál így is el lehet érni.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|