:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Elektronikus fesszabnak csak annyi a baja, hogy magasabb fordulattól kezd el tölteni az említett 0.6V-os dióda nyitófeszültség miatt, de a gyakorlatban ez kb. nem jelent semmit. Ha gyenge a dinamó csak akkor kellemetlen.
Pocsékolni a mechanikus is pocsékol, mert fűti a tekercseket, ellenállást, csak annak fix kapcsoló feszültsége van.
Eggyel korrektebb megoldás lehet ha vezérelt FET-es egyenirányítót használsz, annak nincs ilyen nyitófeszültsége illetve elhanyagolható, csak épp nem szokás ilyet csinálni mert minek.
Köszönöm a tippeket, habár mindent nem tudtam felfogni (még) :) de úgy érzem kaptam segítséget. ok!
6V-OS rendszerben az elektronikus feszültség szabályzó "pocsékol". Miért? A dinamó termelte villanyt a fesz.szab. addig kapcsolja a gerjesztő tekercsre, míg a rendszer feszültsége el nem éri a beállított értéket. Igen ám de mi kapcsolja? Áteresztő tranzisztor amely tipustól függően 0,3 vagy 0,7V fesz. veszteséggel működik. Az áramkapcsolót dióda helyettesíti. Feltöltött akku esetén kb 10 A áram folyik a dinamón. Ilyen áramnál szilícium diódát használnak 0,7V veszteséggel amely szerény dinamó teljesítmény esetén jelentős veszteség 7W. A feszültség veszteségeket magasabb fordulatszámmal lehet kompenzálni. Mechanikus szabályzó használatával mindez megszűnik. Igaz, hogy macerásabb a beállítása de -ahogy az egyik auto villamossági szerelő mondotta-utána 100 év meg 2 esztendő az élettartama. Míg 6 V-os motorjaim voltak (TS 125, Jawa 559, 360) mechanikus szabályzóval működtek kiválóan irányjelzővel. Ez alól kivétel a CZ 175 477.1 amit 12V-ra alakítottam.
A 9Ah, az tuti elég. Ha új, akkor tegyük fel, hogy tényleg annyi. Akkor lehet még valahol rossz kontakt, azt nézd át.
Egyébként az is lehet, hogy semmi gond, csak az elektronikus gyújtásod érzékeny a feszültségre és leáll.
Persze nem ismerem ezt a gyújtást, de ez is lehet.
Erre is van egyszerű megoldás, csak vizsgára a relé indítását meg kell szüntetni. Szerzel egy 6V-os legalább 10 A-es nyugalomban zárt érintkezőjű relét(ilyen a 638 Jawa töltés visszajelző reléje és talán megy 6 V-ról). A tekercsére 15 vagy 54-ről kapjon egy + és - a 0 jelzőröl.A fegyverzetét a bilux kapcsoló tompított érintkezője és az izzó közé kötöd. Piros lámpánál 0 sebesség fokozatban csak a helyzetjelző világít mivel feszültséget kap a relé, megszakad a tompított áramköre.Ha nem akarsz vele vergődni Gyula bá-nál rendelhetsz egyet amit csak be kell kötnöd.
Akkor hasonló a bajod mint nekem a 250esnél, fordulaton azzal se volt baj, csak pl mikor előzés előtt leesett a fordulat, onnan szaggatott párat.
Na igen, engem is végül is csak az álló forgalomban zavar ez...
Csakhogy az akksi gyakorlatilag új...
Nálam is akkor jött elő ez a hibajelenség, amikor már a végét járta az aksi. Alapjáraton a tompítottat és a féklámpát még elbírta, de ha bekapcsoltam az irányjelzőt, akkor annak a villogási ütemében állt le a motor. Piros lámpánál tud kellemetlen pillanatokat okozni.
Ampermérő megmondja az igazat.
Mérjétek meg, mekkora fordulatszámtól nem meríti az akkut a világítás.
Emlékszek, alapjárat is visszaesett pár százat lámpakapcsoláskor.
Akkor állítsak sátrat a refi előtt, és ha még látok a végén, akkor jó a rendszer? :D
4Ah-val jártam :)
Szóval ha jó a rendszer, meg az akku akkor nincs ilyen gond...igaz nekem nincs indexem, de túrán csináltam olyat, hogy a sátrat a motor refi fényénél vertem fel, azt is bírta.
Hm....értem. Az akku egyébként 9 Ah-ás. Ez kevés lenne? Köszönöm amúgy a hozzászólásokat!
Ma leteszteltem, este :) Menet közben nem állt meg, szóval végül is így megoldható a dolog, úgy néz ki.
A lényeget kihagytam, ez szerintem sem hiba. Ilyenkor az akkumulátorból kell dolgoznia, mert a dinamó tuti nem tölt annyit alapjáraton. Ha javítani akarsz a helyzeten, akkor egy megfelelő kapacitású akkut tegyél bele ami ezt bírja, illetve érdemes megnézni a kontaktokat is
Szerintem valószínűbb, hogy nem a dinamó vesz el annyi forgatónyomatékot, hogy lefullad tőle a motor, hanem egyszerűen úgy leesik a feszültség, hogy az a gyújtásnak kevés.
Nem, szerintem pedig el kell bírnia egy jó állapotú akksival, ha leáll ott vmi gebasz van. Ezért fogom átnézni a 250esem is, mert hétvégén a helyzetjelző is megizzasztotta alapjáraton, fordulaton persze már semmi baj.
A 125ösöm simán bírja, csak az index kb fél perc után fog elindulni ha elindul olyankor :)
Ne keress hibát ott ahol nincs! Te alapjáraton szoktál közlekedni? Honnan vegyen a 60 W-os dinamó és az a néhány Ah-ás akkumulátor 87W vagy 66W-ot + a gyújtás valamint a helyzetjelzők, műszer világítások (45+2x21, 45+21) 1500 ford/perc környékén? Ha menet közben nincs panasz a feszültséggel azaz nem áll le a motor irányjelzés, fékezés alkalmával akkor szerintem minden rendben.
Sziasztok!
A következő lenne a gondom:
Ts 125. Töltés van (elektronikus f. szab., Müller-féle gyújtás)
Gondolom nem egészen normális az, ha alapjáraton tompítottal szépen ketyeg, viszont ha pluszban kap egy indexet, vagy egy féklámpát, akkor már nem bírja és leáll (alapjárat elég magasan van már). Valahol elszökik a feszültség? Vagy kevés a töltés? (világítás nélkül, kicsit alapjárat felett pörgetve 7,4 V-ot mértem) Szóval saru csiszolgatás, vagy más javaslat? köszönöm!
A vegsebesseg egyaltalan nem zavar. A zarlat viszont annal jobban.:(
250-estől nekem 125km/h volt a max amit GPS-el mértem. Bár ha játszottam volna a fogaskerék mérettel, meg a karbival lehet hogy kijött volna a 130.
Mechanikus órák könnyedén csalnak 10%-ot tehát még az is lehet hogy jól megy a motorod :)
Tegnap kiprobaltam, hol a vege. Ora szerint 110. Ott lebegett a mutato. A 135- 140-et en sem tartom realisnak, de azt hittem, ennel tobbet tud. Stabilnak ereztem ugyanakkor a futasat es a kormanyt is. Meg nem is fustolt.:) A normal eletben mindig is viszolyogtam a fustot okado jarmuveket kovetni. Dunaszegrol kigyorsitva meg kiegett jobbrol a masodik biztositek. Persze rogton leallt a motor. Atraktam a jobbszelsot, lampa nelkul tettuk meg az utolso kilometert. de legalabb nem kellett tolni. A heti projekt, megkeresni az idoszakos zarlatot.
Dúsra van állítva. -> karbi beállítás cikk :)
Nem old ki a kuplung tökéletesen talán.
Ha jól,értem amit írtál, akkor nekem iilyesmit karbi miatt csinált az első etzm. Amikor erőlködött akkor túlszívta magát. Utánna időbe került amíg kidolgozta magából a felesleget. Egy rossz váltás után sokáig csak mászni tudott az úton. Ha kuplungoltam akkor se tért magához sokkal gyorsabban. Karbit cseréltem mert volt egy tartalêk, akkor megszűnt a dolog. Illetve picit minden etznél tapasztaltam a dolgot, csak feléledés ideje rövidebb sokkal.
Talán a hiba a főfúvóka tartóval volt kapcsolatba. Amikor erölködött, a fordulathoz képest nagyon fel volt emelve a tű, a fúvóka tartó hibája miatt hiába nem szívott sok levegőt az alacsony fordulat miatt, a benzin dőlt belé. Régen volt, ráadásul akkor kezdtem ismerkedni gyakorlatban a motorszereléssel.
Hali,
Szerintetek miért van az, hogy ha gurulok a motorral és a kuplungot behúzom, nem esik le a fordulatszám, ha viszont olyan fokozatba kapcsolok, amelyiknél erőlködne a motor, tehát alacsony fordulatszámra kényszerítem, akkor pedig nem emelkedik vissza magasra amikor újból kinyomom a kuplungot?
Keri szépen leírta.
Hajtáshoz minimum félszintetikus. Így gazdaságosabb, mint 1000km-enként motort felújítani. :-)
Tatatempóhoz elmegy a Nevenincskence2T.
A kokszosodó olajjal a kokszdarabkák végiskaristolják ahenger és a dugattyú oldalát kipuoldalon, a dugón jobban látszik. Egy éghetetlen kenőfolyadék az ideális.
Már az Arolt is 1500Ft/liter áron láttam...
Köszönöm szépen a gyors választ :)
Amúgy érdekes az Arol, mert én régen azt használtam, vagy kúton tankoltam a 2T-t ami az Arolnál is silányabb volt.
És bár füstölt amolyan tipikus 2T-sen sok baj nem volt vele...jó persze trutyis volt, de kit érdekelt az akkoriban :D Aztán kényszerből kellet vennem egy flakon Arolt, mert otthon hagytam az olajamat és a kis falu kútján mást nem tudtak adni és minden baja volt vele ugyan annak a motornak amit régen azzal használtam. Szóval tuti változott a minőség a rossz irányba. A Sprint viszont kifejezetten jó minőségű lett, pedig régen az sem volt sokkal jobb az Arolnál.
Ez az olaj téma is hálás szokott lenni. Már majdnem a Jawa-MZ vita magasságaiba emelkedik. :-)
Valójában egy gyári MZ esetében lényegtelen.
Egyébként én is drágábbat használok, egyrészt az enyém nem annyira gyári, de a fő szempont, hogy a jó kipufogó nagyon ritka és az AROL2T például csúnyát tele tudja taknyolni.
Teljesen más a felfogatása, csak annyi. A 125ös felfogatása egy kis fülön van, a 250/1esé meg 2 viszonylag vékony fülön, és a vázban egy gumiperselyben.
http://img21.olx.hu/images_aprodhu/1064887_2_644x461_mz-ts-250-250-1-tank-benzintank-toltson-fel-fenykepeket.jpg
Sziasztok!
Olyan kérdésem volna, hogy a Ts 125 és Ts 250/1 tankja mennyiben különbözik?
Rá lehet tenni a 125-ét a nagyobbra?
Köszönöm :)
Igazából bármelyik jó.
Nagy kárt nem okoz. Kizárólag az Arol2T, amivel negatív tapasztalataim vannak, de a legolcsóbb ásványi tescós olajakkal is szépen viselkedett a motorom.
Kenése nem jó? Kopik? Tegyél rá magasról!
Mégis mennyivel kopik hamarabb? EZt senki nem tudja, csak hallották a neten. Nekem 30 ezret elment a régi kutas keverékkel is. Ennyi idő alatt ~60 liter olajat elégetsz. Ennek a mennyiségnek a különbözetéből kapsz egy másik MZ-t nem hogy felújítod.
Melegedés is vicces egy léghűtéses MZ esetén. Egyszer kérdeztem hogy miből gondolod hogy melegszik. Hát érzem a kezemmel hogy süt.... no comment.
Nekem laseres és gyertya alá becsavarható hőmérőim is vannak. Nem melegszik, hanem üzemállapot alapján ingadozik, ami természetes. Ha tényleg melegszik azt onnan tudod, hogy megszorul a dugó.
Én amúgy jobb olajat használok, kb 2000 forintért félszintetikusat. Ezek jók, mert nem füstöl, jó a szaga, 1:70-es keverékkel is tudom használni (saját felelősségre), amitől nem csörög be a motor, nincs lerakódás, jobb a gázreakció, jobban pörög.
Ha neked nincs ilyen igényed én amit ajánlok az csak egy szimpla csökkentett füstölésű olaj amit gyakorlatilag bármelyik motorokba szánt olaj teljesít.
sziasztok! a 150-es etz-be milyen 2T motorolajat javasoltok? Én néha a legolcsóbb 800-900 forintos és ha a pénzem engedi akkor az 1500 forintos kategóriát szoktam használni bármilyen márkából. már nyolc éve így használom! vannak akik szerint viszont nem szabad spórolni vele és a 3000 forintos kategória a minimum, különben hamarabb elkopik a henger és jobban melegszik a motor. szerintetek mit érdemes rakni bele mindennapi használathoz? nem versenyzek, de azért néha megkergetem a motort, mert egy személlyel jól húz, élvezetes.
A kezdeti időkre pontosabb lenne: "te mindig is sokat szenvedtél azzal az egész motorral" :D
De egyébként jól mondod, emlékszel hogy a Mecsekben is gyakorlatilag nem fogott...
Vizsga idejére max. visszaalakítod, mert amúgy meg szépen virít nappal is.Látható vagy vele.
Hm, te mindig is sokat szenvedtél azzal az első fékkel...Érthető.
Teknőc
Hát igen, énis ugyanígy vagyok vele, bár mostanság megint a tárcsaféken is gondolkodom, mert a munkahelyen szegeden láttam egy TSt tárcsafékkel, főleg hogy az elsőfékem lehet megérett a szabályzásra...
Üldözik nagyon ezeket az utólagos ledesítéseket, de nekem az eredeti 6V-os hátsó lámpám pl. gyakorlatilag nem látszott. Sötétben, ha letakartad, akkor lehetett látni hogy világít.
Na meg a féklámpa fékezek és pár másodperc alatt felizzik. Életveszély Budapesten a forgalomban, jó párszor akartak eltolni mert persze a fékem is jó.
Arról nem is szólva hogy az izzók hetente kiégtek , vagy ha nem akkor sem tudhattam hogy mikor világít mert állandóan kontakt hibásak voltak. Persze persze az új gyári DDR lámpatesttel nem volt ilyen, de hol van az már?
Na szóval inkább legyen LED-es és szabálytalan mint én halott.
Ez egyben jó és rossz is akkor, de még van egy évem megálmodni.
Inkább majd az lesz necces, ha tompított mellett akarnák nézni az indexet, mert akkor majd egy perces késéssel indul el már ha egyáltalán villog úgy.
Egy ideje már ilyen, okát nem tudom.
Volt szerencsém élőben is látni a hátsó lámpádat menet közben,és keményen látszik hogy LED -es.
Nekem ugyanez a tapasztalatom.
Az enyém nem annyira, mert úgy rendeztem el hogy az izzóra hasonlítson a szórási karakterisztika. Ha nem nézed direkt akkor nem látszik, legfeljebb az hogy ilyen gyorsan és erősen nem villan fel egy 6V-os izzó sem :D
Háát azért látszik az, bár nappal lehet kevésbé. Dicsekedni meg hülye lennék :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=90753&cmd=pic&id=1184052
2 éve nem ütött. Ellenben tároláskor megnyomódhatott.
Rákeresel hogy mi az ajánlott nyomaték az adott méretű csavarra.
Meg most eleve egy 30 éves motor. Könyörgöm tényleg minek belekötni ilyenekbe?
Ha mondjuk a féket eddig nem nézték, csak hogy van e, ez a mérés egy nagy kreténség, mert a fék lüktetése csak 2km/h-nál jön elő.
10 éve változatlan állapotú a motorom és most először kötöttek bele. Most erre mit mondjak?
Pedig még gagyi macskaszemet is ragasztottam a lámpára, mert ebben még az sem volt gyárilag annak ellenére hogy E betű benne van.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|