:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
küldte mailbe rajzot,nézd meg hátha tud segiteni.bár ha van hibás alkatrész,azt nem tudja helyetted kimérni de ha valami elkötés van akkor ez alapján kiderül.
sok sikert!
hát kicsit finomabban kell ezeket a vízhűtéseseket is előjáratni. barkaszt 70 fölé csak rövid ideig szabad küldeni bejáratósan. a váltója kb olyan hosszú mint a trabanté. kb azok a paraméterek teljesen érvényesek rá.
a gépem így felpiszkálva 3.ba nem 100ig, hanem akár 130ig is elmegy, de az már valódi kínzás(120ig könnyen), ugyanígy kettőbe 80(70ig könnyen). ezt tartósan kihajtani belőle nem lehet. kéttorkú csehcsoda van rajta(JIKOV 32SEDR) a gyorsítós torokba a gyorsító ki van most iktatva, mert nem tudtam eddig normálisan behangolni, ebbe 140es főfúvóka, a másikba 130-. a fogyasztást csak megsaccólni merem. 30 littyót simán. ha nagyon ésszel hajtom, és óvatosan, amit egy ilyen blokk utál, akkor is 10 környékén minimum. inkább 12-15. utcai használatra teljesen alkalmatlan egy ilyen blokk. alapjárata ingadozó, hol jár hol nem jár, könnyen megszívja magát, alacsony fordulaton csak hörög röfög, és iszonyat zajos. most már rendelkezem wartburg-barkasz téren anyni tapasztalattal, hogy össze bírnék ütni, egy használható fogyszatású, alúl nyomatékos, felűl pörgős, kb 70-80lóerős blokkot.
Mostmár minden megoldás érdekel csak menjen a motor.:)
Megköszönném ha elküldenéd a számát:)
Köszi szépen.
ez nem semmi hallod
Kegyetlen jó ezt majd valamikor én is megcsinálom a barkason.Amugy igy most mennyi körül eszik?Amikor jön visszafele a videon az a hang az kegyetlen,nagyon tetszik ezt nem is gondoltam volna egy wartburgról h igy megy.3ban ment 100at ha jól hallottam és láttam.Mi egyszer tettünk a barkasba egy igen jól felujitott és felfurt blokkot csak ezeket az infókat nem tudtuk a blokkról és elmentünk vele egy körre ugy ment fel a dombokon 70 el csak néztünk és a legtöbbször 100 al ment pedig a gázpedál alig volt benyomva és sajnos 2-3 szor meg is szorult 4 be 100 körül(ennél kevesebbel nemigen tudtál menni vele mert igen érzékeny volt a gázpedál állásra a blokk,meg itt 100 környékén éreztük azt h frankón megkönnyebbült a blokk és kipörgött)egyet nyikant és leállt a motor de jó h van a szabadonfutó,majd gurultunk leálltunk pár percre majd ujra beinditottuk és próbáltunk finomabban menni vele.
Ismerek egy nagyon jó srácot, viszonylag közel hozzád, Alsózsolcán. Ha gondolod megadom a számát és megbeszélheted vele a motor problémáit ő valószínű tud segíteni, ha ráér. Az én motoromat is ő csinálta és vágja az MZ-ket. Írj ha érdekel! Egyébként én miskolci vagyok.
Szia!
tiszaújvárosi vagyok(Borsod megye)
Nagyon örülnék neki ha el tudnád küldeni a rajzot.
Köszi:)
sorszám: 32594 (105129)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-06 23:56:37)
te láttad már a wartburgomról a videót?
abba jól kivehető minden :D:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
figyuszd milyen barkasz hangja van:D!! miért?? nem tom.. amikor elkészűlt minden vezérlésmódosítás, akkor lett iylen. gondolom a barkasz kipufogónyílási is hamarabb nyitnak.
amúgy 6000ig könyedén. ha rezót akarsz, akkor van tervem, de bőven elég egy darab. viszont ahoz wartburg leömlő kell, és módosítani a kipufogócsatornák méretén.(ez még megoldható blokkszéthúzás nélkűl. +15ló garantált.
membránon ne gondolkozz, mert nagyon nehéz megtervezni, a megfelelő méretűt, és baromi drága. ha nyomatékosat akarsz, akkor maradjon a gyári verzió, ha erősebbet, akkor pörgetni kell. (2000 alatt halott. a gyári blokk már 1000-1300tájékán használható.) ezesetben lehet nyitni a szívócsatornákon.. nekem 4mm-rel lejjebb van az alsó élük, és a dugattyúk szoknyájából is le van szedve 3mm:P a szívónyílásoknál. jó munkát!:D ha van jó reszelőd akkor egy rekesz sör, és egy heti meló:D
Köszönöm:)! lesz még szebb is:)!
a háttérvilágítás elég stupek megoldásnak tűnhet, de megbízható. az eredeti izzófoglaltba van beleforrasztva 3db led, ez a két műszerre összesen 12db. sokkal jobban látszik, és mutatósabb. mellette meg nem zabál anyit. nekem volt teljesen kivitelezett ledes világításom(csak fényszóró, meg töltésvisszajelző volt izzó), de nem hozta a hozzá fűzött reményeket.. nappal alig látszik, viszont este annál vagányabb. ja és a ledek párhuzamosan vannak kötve(most lehet oltani:D) és az egészre van egy ellenállás, meg egy stab ic. következő verzió: de azt csak a nagy TS-be,mert az 12Vos lesz. .led szalag beleépítve a műszerházba. na.. az örök, és tutira megbízható is.
merre vagy helyileg?lehet tudok segiteni,ha mást nem talán a rajzot át tudom küldeni mailben,én pesti vagyok.
Hát lehet.Csak az a gáz,hogy így vettem a motort és ment igaz alapjárat nem volt,de ment.
Én meg csak a generátor környékéről szettem le a kábeleket.
7vezeték az üresjelzővel eggyütt.
Azokat pedig kapcs.rajz szerint kötöttem vissza.
Az orosz ketyerével mértem:D
Ha sehová nem érintem akkor 0V-ot mutat.
akit esetleg érdekel csináltam egy vidit még a múlthéten a vasról http://sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/ts-250-els-beinditasa-38065 ezen látszik a gyújtás meg minden akit érdekel nézze meg!!!
Valami nagyon el van kötve. Jobbik esetben a biztosíték táblán van a föld rossz helyre dugva.De lehet ott még más eldugás is. Vagy máshol van a cserebere. Lehet keresgélni.
Ha nem teszed sehova a műszert akkor mit mutat?
Próbáld az orosz műszerrel az jobb :)
Ha le van minden kapcsolva akkor nem lehet feszültség úgy ahogy mondod.
Ha fel van kapcsolva valami, akkor lehetséges olyan esetben ha érintkezési hiba van, mondjuk oxidos valamelyik saru.
Azt vettem észre hogy ha a műszer negatívját az akksira a pozitívot pedig egy testre teszem akkor is 3Vkörüli értéket mutat.
Ez mitől van?A műszer lehet rossz?:O
Akkor nekem a megszakítóm lehet rossz,mert kipróbáltam mindent,de amit írtál a kondi ellenőrzésénél,ott nekem nincs szikrám.
Szal akkor a megszakítóra gondolok.
Köszi szépen.
Még kezdő vagyok ilyen téren:)
Útszéli diagnosztika kézikönyv hozzá nemértőknek:
A gyújtás 5 alkatrészből áll a többi sallang.
Akku, trafó, megszakító, gyertya, összekötő zsinórok.
Trafó, gyertya ellenőrzés:
Fogod, lekötöd az akkut és a trafót. Egy külön vezetékkel rákötöd a trafót az akku + felére, a trafó maradék lábára rákötsz egy zsinórt és pillanatra hozzá érinted az akku - feléhez.
Na ilyenkor a gyertyánál illik szikrának lennie.
Ha fordítva kötöd be a trafót akkor is, csak akkor gyengébb a szikra és a trafó jobban melegszik.
Az akkufesz 11V alá semmiképpen nem eshet eközben, mert ha igen akkor a probléma.
-Ha van szikra. Trafó, gyertya jó. Kizárásos alapon a hiba a vezetékezésben vagy a megszakítóban (és kondi) van.
-Ha nincs szikra. Trafó, vagy gyertya rossz. Ekkor lehúzod a nagyfesz kábelt a trafóról, egy darab drótot beledugsz a másik felét pedig a testhez közel helyezed el. Ha ilyenkor nincs szikra akkor trafó rossz, vagy túl nagy a hézag, ha van szikra akkor gyertya, gyertyapipa, nagyfeszkábel a rossz.
Vezeték ellenőrzése:
Visszakötöd a trafót, a megszakítóra menő vezetéket lehúzod és összeérinted. Ha ilyenkor van szikra akkor vezeték jó, ha nincs szikra vezeték rossz/rosszúl van bekötve.
Ha van szikra akkor megszakító a rossz, vagy a kondi.
Kondi ellenőrzése:
Gyújtás összerakva, csak a kondit kötöd le, megszakítót kézzel kézzel nyitod, ha ilyenkor szikrázik, akkor a kondi a rossz.
Roppant egyszerűen és gyorsan meg állapítató mi a rossz, még műszer sem kell hozzá, mert az akku állapotát is lehet vizsgálni egy 21W-os izzó fényerejének megfigyelésével.
Ma kicseréltem a trafó,de még mindíg nincs szikra.
Hétfőre megjön az új kondi és megszakítós is.
Igen, én is erre gondoltam, csak diplomatikusaban :D
helo mennyit pörög a te wartburgod?Nekem a barkas egy nagyobb gázfröccsnél 4000 re lökte fel a mutatót.És 80nál 3000 et forog majd ha használni fogom a kocsit megnézem h mennyit pörög mondjuk 100 nál de az a jó ezekben a wartburg motoros gépeknél h keveset pörögnek utazó sebességnél.Ja és még tervezem hogy egyszer teszek a szivócsőbe minden hengerhez egy membránt,hogy csökkenjen a fogyasztás valamivel(igy alapból 8 liter körül van és jol megy),meg jobbn menjen egyszer lehet terveztetek a kocsihoz 3 rezonátort.
Ez igen hallod, nagyon szép állapotban van a kis TS :). Ezt a fehér fényű műszerfalvilágítást mivel csináltad? leddel? Nagyon jól néz ki így.
Csináltam is egy videót... igaz telefonos, de a lényeg látszik/hallatszik rajta:
http://sportmotor.hu/motoros_videok/motorhang/mz-etz-251-38049
Hónap első szombatja, Citadella gurulás természetesen. :D
Én is raktam fel képeket!:)
Kiscsúzli:
http://kepfeltoltes.hu/081206/SN852927_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kiscsúzli műszerei:
http://kepfeltoltes.hu/081206/DSC01391_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kiscsúzli műszerháttérvilágítás:
http://kepfeltoltes.hu/081206/SN850638_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
verseny wartyúmba készített órák:
http://kepfeltoltes.hu/081206/DSC01540_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
hát láttam már olyat hogy a "faszán átvezetékeltem" típusú megoldásnál el sem jutott a gyújtáskapcsolóig a delej:D:D
Fesszab valszeg cserélve lesz. De tartsuk be a sorrendet. Előszőr pucold meg a megszakítót, hogy zárjon is.Cseréld ki a kondit, Mérd ki, melyik vezeték megy a trafóra, azt tedd a megszakítóra. Ezután nézd meg, van e szikra. Ha van szikra, jön a gyújtás beállítás.Ha akuról beindul a motor, ráérsz a feszszabbal foglalkozni.
na azé!!!:D már irni akartam hogy ez bizony messze van az újtól:P a mutató már ledobta magáról a narancsot. az ujjonnan kapható 251es etz óra, pöcök nélkül ocsmány mutatóval tényleg undormány összeg, de tartom a szavam: 5000 alatt valóban volt börzén vadiúj NDK óra, aminek még a mutatója is szép narancs. csak az kis TShez való, ugyanis nincs benne a két visszajelzőizzó.
Boldog Mikulást Motorosok! :)))))
;)
Remélem máshol is kellemes az idő és be tudtok ti is iktatni egy kis miki motorozást!
ha van az akkuban villany akkor akkor a fesszab nem szól bele a gyújtásba. Az ETZ-mről pl teljesen hiányzik a generátor és a fesszab, simán csak akkuról megy.
Én egy TS250-est láttam a bábolnai veterán versenyen ami gyárinál jobb állapotu volt. Minden eredeti és minden polír volt. Egyszerűen gyönyörűen nézett ki. Mondtam is a tulajdonosának hogy én egy ilyen motorra nem mernék felülni, csak vitrinben tartanám és naponta törölgetném a port hetente waxolnám, de hogy be nem indítanám az is biztos.
:D Azért az MZ-re büszkébb vagyok. Az órát egyébként nem újonnan vettem, félre ne értsétek, csak újszerű :) használtan rendeltem a német ebay-ről. Amiket mostanában árulnak... hát mit ne mondjak, igen gagyik a másfajta számlapjukkal, meg a vékony piros műanyag mutatóval, meg sem fordult a fejembe, hogy olyat vegyek. Amúgy az MT-01 nálam is ilyen "nagy téli unatkozás" szüleménye :D Az órára visszatérve... sajnos nem tudok segíteni :S próbálj ott is nézelődni, hátha neked is szerencséd lesz.
sorszám: 32569 (105102)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-06 09:26:48)
kissé kifakult a géped:DD ha gondolod lefényezhetem:-) amúgy grat a géphez én Yamaha YZF R1-et raktam össze tavaly a téli álmom alatt,hamár a sajátommal nem foglalkozhattam.Az órával kapcsolatban szeretném megkérdezni hogy km és fordulat mérő órát lehet onnan szerezni v. ez csak egy akció volt? megmondom öszintén fáj a fejem mert szeretnék új órákat a gépre mert sokan kételkednek a motor tudásában amit csak a műszereken látott értékekre ráhagyatkozva tudok állítani,és már nem vagyok biztos benne hogy csalnak-e,és nem legutolsó sorba elég ronda lett mind a kettő.Amiket láttam a huberéknél,ott 10000pénz egy óra.Ez a zöld üresjelző nekem teljesen új,mert én még nem igazán láttam ilyet MZ-n,de lehet hogy valami jubileumi évjárat v. valami hasonló okok miatt ilyen,nem úgy néz ki a régi órád mint ami meg lett volna bontva.Viszont az úgy néz ki mint az enyém,egyébként van valami abban amit waresz mondott hogy az idő multán besárgásodik az a lencse.
Most vettem észre,hogy a fesz.szabból jön ki három kis vékony szál ami egy-egy "sarura" van forrasztva.
Nekem az egyik szál el van szakadva.
Ez nem lehet gond?
Akkor most mit vegyek,trafót vagy fesszabot?
Vagy mindkettő kell??:S
Meg fogsz lepődni :) 5000Ft volt postaköltséggel, hülye lettem volna kihagyni, amikor magyar börzéken 3000-4000Ft-ért akartak adni hót' rozsdás órákat. Azért azt a besárgulást kétlem, eddig csak ilyen sárgás-zöldeseket láttam, ezért lepett meg, hogy ez nem ilyen.
Itt a régi:
http://kepfeltoltes.hu/view/081206/DSC00082_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez pedig az új:
http://kepfeltoltes.hu/view/081206/c570_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez meg egy kis pótlás :D a másik "motoromat" majdnem elfelejtettem:
http://kepfeltoltes.hu/view/080415/SV500018_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kár, hogy papír :)
Üdv.: Zoli!
nalátod. ahol jó az alapjárat, és jó minden egyéb elektromos alkatrész, ott nem esik a fordulat, terhelésre. az hogy miért rendeltél új méregdrága fordualtmérőt, azt nem tudom, mert börzéken találni gyári vadiujakat, ennek töredékéért. amúgy a régi fordulatmérődbe azért volt az a "lencse" sárgás, mert az évek során besárgúlt:D:P
Ő lenne a masina :D gondoltam én sem maradok ki a sorból:
http://kepfeltoltes.hu/view/081206/DSC00057_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Üdv mindenkinek! Ma megérkezett a Németországból rendelt fordulatszámmérőm :) Az előző sajnos összetört, amikor elesett vele a SZERELŐ :P (nem tudom emlékeztek-e, amikor ezt meséltem). Amit most sikerült szereznem nagyon pöpec állapotú, viszont van rajta egy apró különbség. A régin az üres-visszajelző lámpája előtt sárgás műanyag "üveg" volt, az új előtt pedig sima áttetsző. Ez valami más típusé lehetett, vagy későbbi kiadás? Találkozott valaki ilyennel? Nem zavar egyébként, csak kíváncsiság, hogy miért különbözik. :) A másik dolog ami meglep, sokan írjátok, hogy a világítás ráadásakor leesik a fordulatszám pár százat. Na most nálam ez nulla, beton stabil 1100 az alapjárat világítással(60/55W), irányjelzővel, féklámpával és anélkül is... ugyanolyan a hangja is, semmit se csinál, pedig kis fikusz zselés akksi van benne (asszem 4,5Ah-s), elég érdekes jószág :D, Aztán poénból megnéztem mi az alapjárat alsó határa... hát az óra 600 körüli értéket mutatott, olyan hangja volt mint, egy Hoffernek :D
Egyébként érdekes volt egy-egy régi képet megnézni a beküldöttek közül. Valahogy elkapott a retro érzés :) Olyan jó lenne megnézni/átélni, hogy milyen egy vadonat új MZ, és annak a megvásárlása. Valami megfogott ezekben a motorokban... talán a múltjuk miatt, vagy a fene tudja, de nagyon szeretem őket.
Ami pedig meglep, de különösen tetszik, hogy van egy "lányunk" :) aki szintén ezt a kört bővíti. Jah és Klaudia, grat. a kis TZ-hez, nagyon szép és vigyázz rá... illetve vigyázzatok egymásra :)
Srerintem ezt is megtávgyógyítottuk.:))))
De, jól figyeltél.Épp ezt akartam megnézetni többek közt a kollegával. A megszakítóval is igazad lehet, Valahol én is célozgattam rá, hogy nem zár. Egy megszakító, ami nem zár, egy átvezető kondi, kész is a leírt hiba.
Ha lehúzza a megszakítóról a vezetéket akkor muszáj a trafó mindkét felén villanynak lennie. Vagy én nem figyeltem rendesen?
Esetleg beégett, vagy szennyezet megszakító. Én papírt rakok közé, összenyomom, és megtakarítom.
Ha fényes a felület akkor jó, ha kráteres akkor csere.
Ha nem polír a felület, vagy szennyeződés van az érintkező között az rontja a gyújtás pontosságát és hatékonyságát, jelentős hideg indítási nehézségeket, egyenetlen járást, és rossz motordinamikát okozva. Nagy fordulaton különösen észre lehet venni egy koszos megszakítót.
Ugyan így el lehet rontani csiszolópapírral is.
Jawa megszakítóknál még arra is figyelni kellet, hogy a két pogácsa potosan középen érintkezzen (enyhén domborúÖ, mert ha nem akkor megint csak határozatlanabb volt a gyújtás. PErsze MZ-vel nincs ilyen gond, mert nagyon jó a megszakító konstrukciója, meg az MZ eleve nem is olyan érzékeny az ilyenekre mint a Jawa.
Nem kötekedés képen mondom, csak ez olyan tévedés amit muszáj kiigazítanom, nehogy tévesen terjedjen.
A kondi egyenáramú szempontból szakadás, teljesen jól lehet mérni szakadásvizsgálóval a megszakítót, akkor is ha rajta a kondi mivel az kizárólag nagyfrekvenciás szempontból szól bele a dolgokba.
A multiméterek pedig egyenárammal vizsgálják a szakadást.
Nekem van olyan multiméterem ami nagyfrekisen vizsgálja az ellenállását egy alkatrésznek, de ezt kapacitás és induktivitás mérőnek nevezik.
Ha a kondi bezavar a mérésbe, akkor ki kell cserélni, mert zárlatos.
De legalább már tudom mi a baj!
Köszi szépen a segítséget.
Az a furcsa,hogy ha lehúzom a kondiról a vezetéket(zöld) akkor a trafó 1-es és 13--as pontján is az akksi feszültségét mérem.
Ellenállást viszont most nem tudok mérni mert fater elvitte a multimétert és csak egy régi orosz feszmérőt találtam(analóg)
Most lehúztam minden vezetéket a trafóról az egyenirányítóról a fesszabról mindenhonnan befújkáltam kontaktjavítóval,de semmi.
A megszakítót kipróbáltam tutira zár,úgyhogy máshol van a hiba.
Megyek még méregetni hátha sikerülne.
Az nem lehet gond hogy a műszerfalon lévő világítás egyik sincs bekötve??A töltésjelző sem.Erre is gondoltam.
Valami nagyon nem. Húz le mind a két kábelt. Ellenállásmérővel nézd meg, melyik megy a trafóra, melyik a fesszabra. Mérd meg a megszakító ellenállását a generátor testje felé, de mérd meg z aksi minusza felé is. Kicsit hosszú mérőzsinor kell hozzá, de valamit valamiért.Ja, és mérj ellenállást úgy is, hogy egy papír darabot teszel a megszakító pogácsái közé.Kábelek továbbra is lehúzva.
Most megcseréltem az alaplapon a két zöld vezetéket.Alaphelyzetben a trafón 1.es ponton 3V a kettesen az akksi feszültsége van kb 14,6V.Ha felcsrélem a két zöld kábelt,akkor az 1.es ponton kb8,5 a 2.esen normál 12,6V van.
Valami nagyon nem stimmel.
Kezd iszonyú gyanúm támadni. Dupla lesz az a hiba! Nem zár a látszat ellenére sose a megszakító, a gyújtás kábeljét pedig felcserélted a fesszabról lejövő kábellel. Azon talán lehet három volt, attól függ, milyen.
Zárlat nem tud 3 voltot csinálni. Valami elkötés van a dologban. Akármilyen fura, de ha nem két hiba adódik össze, rosszul bekötött megszakító+ a gyújtástrafó a tápot valamelyik izzón keresztül kapja, akkor a föld megy valamin keresztül csak. Egy biztosnak látszik: valami izzó van a gyújtáskörbe bekapcsolva.Nézd meg a motorodat, amikor símán ráadod a gyújtást, nem világít e valamelyik lámpa. Ha nem, akkor már csak oxidálódott csatlakozókra tudok gondolni.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|