:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Színtévesztő vagyok... :D :D vicc volt :D
Csatlakozom az előttem szólókhoz, Boldog névnapot Árpád! :D
A vicc az, hogy ilyenkor nekem is boldog névnapot szoktak kívánni a játékostársak, pedig a rendes nevem Péter, csak Haat aRPi néven játszom egy bizonyos online játékkal. :D
Sziasztok!
Itt egy videó az oldalkocsis MZ motoromról, akit érdekel nézze meg:
http://www.youtube.com/watch?v=sRV1Qll-m6E
bizony... :)
Isten éltessen, Árpád!!!...
:D
Csatlakozom az előttem szólóhoz: Boldog névnapot Árpád! :)
sorszám: 32694 (105315)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-11 03:22:15)
boldog nevenapot minden Árpád kollégának,
és más elvetemült motorosnak balesetmentes közlekedést,nem sokan figyelnek az utakon, se magukra sem másokra való tekintettel(gondolok itt az autósokra)
KÖszönöm szépen!!!:) amúgy nem jégkék. de ne aggódj:D:D:D, 20 emberből 18 annak nézi. ez hófehér:P
Megtaláltam a TS-ről készült képeket. Nagyon egybe van a vas, látszik, odafigyelsz rá. A jég kék műszerfalvilágítás meg nagggyon dizájn :)
Ezt marógéppel kell, mert nem tudod megcsinálni kézzel hogy mindegyik köröm egyformán terhelődjön, így pedig letörhet az az egy amelyik érintkezik....mondjuk én is megreszeltem :D
...a fogaskerék cserével sem sokáig tart ki...
Villa csere csak ideiglenesen oldja meg, a fogaskerék cserével sokáig tart ki.
Én azt mondom bízd Bambira ez a specialitása, mert ő frankón össze tudja lőni az egész váltót hogy megbízhatóan működjön.
Mondjuk nekem annyira kopott volt, hogy végül az egész váltóművet cserélte. Ezt te is megpróbálhatod magadnak, ha van rá pénzed, vagy tudsz szerezni egy megbízható használtat.
Természetesen nem azt mondom, hogy neten hirdetett cuccot csak úgy postai úton megvennék, de van 1-2 ember akiben meg lehet bízni, ért a szereléshez is, stb...
Amúgy szemrevételezéssel elég jól ki lehet szűrni, hogy mennyire jó állapotú az a használt alkatrész. Nem kell félni tőle, csak meg kell vizsgálni rendesen, ami kép alapján nem biztos, hogy elég, de mondjuk egy börzén kezedbe veszed és elég jól szemrevételezhető a kopottsága.
Kösz a tanácsokat.A használt dolgokkal van fenntartásom.Persze lehet tökéletes is,de lehet ugyanolyan rossz is.Az ilyen pár ezer km-t futott dolgokban nem igazán hiszek.Márcsak az Mz-k átlagéletkorát figyelembe véve is.Persze lehetnek kivételek.Mia biztositék hogy tényleg csak annyit futottak?Km óra mint tudjuk lazán visszaállitható.Manapság ritka az az Mz amit a jelenlegi tulajdonosa vett ujonnan.Még ebben az esetben is fennáll hogy nem annyit ment.Ha meg már ki tudja mennyi kézen ment át akkor a km futás erősen megkérdőjelezhető.
Léptetővilla csere is ajánlott, ha láthatóan meg van kopva, vagy kékes a színe. Amúgy én most egy régi eredeti bontatlan alkatrésznek való blokkból raktam bele a jó állapotúakat. Pár hónapja (vagy lehet már éve), sub-ee árult komplett blokkot és 8-10 ezer km-t futott ETZ 250 és 251-es váltót. Majdnem megvettem, csak sajna elég messze lakik. :(
De az ilyen alig futott komplett váltók jó vételnek minősülnek. Ja és az ára is meglehetősen baráti volt. A komplett váltót 10000-ért adta, ha jól emlékszem. Boltban az utángyártottból 2-3 fogaskerék több mint 10000...
Ha jól megnézed, akkor a 3.-nak asszem az ablakos fogaskereke valamennyire lötyög a tengelyen hosszirányban. Azt olyan hézagoló alátéttel ki kell hézagolni a tengelyen, hogy ne lötyögjön és az alátétet arra az oldalra kell tenni, ahol amúgy is van egy vastagabb hézagoló. Tehát a kihajtás tengelyén a lánckerék oldalától nézve a tengelyen fixen álló (mármint amelyik a tengelyhez képest forog, de nem tudod lehúzni a tengelyről) első és második fogaskerék közé.
Valamit mikor már össze van rakva a blokk, akkor a lánckerék alatti csapágy és a kis szimeringtartó fedél közé egy olyan hézagolót, ami szintén pont megszünteti a hézagot.
Én még a sajátomnál csináltam olyat is, hogy a 3. kapcsolókörme már kicsit gömbölyűre kopott és mindig kidobta, akkor kisflexel kicsi, nagyon vékony koronggal leegyenesítettem a kapcsolókörmöt, úgy, hogy összekapcsolásnál még összébb feszítse. De ez már elég sufnituning barkácsolás. :D
Kösz a választ.A baj az hogy a börzés dolgok lehet hogy esetleg eredeti,de ha használt akkor az vagy jó vagy nem.Sajnos te is tudod ez nem olyan mint egy izzócsere hogy pikk pakk cserélgetem amig nem jó.Igazából akinek már volt ilyen jellegű probléma,azoktól várnék választ hogy minek a cseréje oldotta meg a dolgot.Valahol olvastam hogy léptetővillát cserélt valaki és jó lett.Az idegesitő a dologban az hogy nem látszik rossznak semmi.Ami el van cseszve a motoron az az amit valaki előzőleg barkácsolt rajt.Mégpedig hogy valami oknál fogva(számomra rejtély hogy miért),a kupplung felőli oldalon levő kis lánckerék tengely végén ahol az a két kis lemez és egy zégergyűrű van,ott egy darab vaslemez volt csavarozva.A lemezeknek se hire se hamva.Ezért a tengelyben levő olajfurat szerintem olajat nem igen látott.Vajon ez okozhatott ilyen jellegű problémát?Holnap csinálok róla fotót okulásul mindenkinek hogy milyen szakbarbárok vannak.
ami a boltban kapható, az elvileg utángyártott, börzéken akadhat eredeti, da ha páratlanúl cseréled a fogaskereket, akkor zajos lehet.. vinnyogni fog mint a primerhajtás. új etz váltóalkatrészekről hallottam, hogy a lengyelek csinálnak ilyet, és ez elég jó.(drága is.. pár ezer ft darabja pl fogaskerekek.)
Szép napot mindenkinek!
Akinek volt már gondja a 3.ik sebesség kidobálásával és meglett javitva,irja már meg legyenszives hogy mi oldotta meg a problémát.Etz 250-ről van szó.Szemre ugy néz ki nincs megkopva se a léptetővilla,se a fogaskerekek(3 fok ékhatás).Persze ez a 3 fokos dolog eléggé nehezen mérhető,ezért mondom hogy szemre nem látható hogy elkopott volna.Kicsit drága dolog megvenni a fogaskereket az ablakossal együtt,de természetesen ha kell akkor megveszem.Az már megint csak kérdéses hogy utángyártott-e a boltban kapható vagy sem.Köszi a válaszokat előre is.
hamár a tavasz.. épp ma bontottam szét a gépállatot,holnap csiszolom a gittet,hétvégén már full telifény,csillogni fog mint a salamon töke:D
nagyon szép!:) ha egy kicsit visszaolvasol ezen az oldalon, akkor a hozzászólásomba megtalálod az enyémről készült képek linkjét:). (TS 150)
Ugyan!
Nagyon jó érzés lehet, hogy te saját magad megcsináltad...hogy láthattad, ahogyan átalakul a gép. Fantasztikus érzés lehet. Kívánom, hogy mindig örömöd leld a motorban, elvigyen oda ahova szeretnéd és hűen szolgáljon...vigyázzon rád!
;)
Pedig, látod, itt vannak páran!
Azon agyalok én is mostanság, hogy szerzek egy kis kályhát a garázsba, mert egy idő után elvonási tüneteim vannak, ha nem tudok kimenni.Már "látószögembe" került egy, meglátjuk...jó lenne, mert márciusig még pár dolgot megcsinálhatnék.
Ahogy elnézem az ujjamon a metszést, kár, hogy nem lettem sebész...
Ja, és hordj kesztyűt, ha dogozol, sok mindentől véd.
Havas fák előtt pólóban? Jó...
üdv.: R
Köszönöm szépen az elismerő szavakat! Vigyázni fogok rá :)
Köszönöm Fiúk :)
Végre felkeltettem a figyelmetek, hogy még itt vagyok ám :)
Keri aranyos vagy :) Ördögi...ez majd a túrákon kiderül :)
Árpád :) waresz, milyen szakszerűen fogalmazol :)
Én most csinosítgatok...pufogót csinálok lassan :)
Kaptam tanktáskát, kis szerszámos táskát és a doboz tartóját is felteszem majd.
Szóval én folyamatosan ügyködöm :)
Köszönet mindenkinek az eddigi segítségért mégegyszer :)
Doctor gyönyörű lett a motor!
Holnap irány tankolni! Olcsóbb lesz a benzin :)
És végül egy kép...az Ünnepekre! :)
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2Ypzi
Rajtam kivűl még ki úriember? :)))
Mindent tavaszra halasztunk... Valamit most is csináljunk, különben miről írunk a forumban?!!!
Csodaszép lett, le a kalappal. Én ugyan Jawa-bolond vagyok, de az MZ-k közt ez a típus tetszik a legjobban! Vigyázz rá és magadra, balesetmentes szép éveket kívánok együtt!
Jaj fiúk, legyetek már tekintettel a kedvenc fiatal hölgytagunkra is.
Sziasztok!
Elkészült a Trophy-m, és van róla egy kis cikk. Akit érdekel, az itt találja meg:
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=459
jaj de boldog vagyok :)
táplálom az ötletet.. tényleg eshetne több szó a klitoriszról:D!
Jesszusom...666 az előző hozzászólásom vége :D
:P ;)
Khmmm :))
Fiúk, fiúk...egy nő is van a társaságban :) Csak óvatosan az afféle témákkal :)
A LEDes történet jó volt, ezt az optikai tuning dolgot egyenlőre elhalasztom, mert sajnos nincs időm és pénzem sem :S
De majd tavasszal megcsinálom.
Rudolph írtad, hogy 397 férfi figyeli minden gondolatom...háát, ezt sajnos nem mindig veszem észre :)))))
De vannak páran , akik igazi úriemberek! :)
Üdv Mindenkinek! ;)
Ááááááááááááááá semmi... Beszélgessünk kicsit a punciról, mert elég gyakran szállítok ilyen képződményt az MZ-imen, szóval abszolút e topikba való...
MZ-hez lesz LED-es világítás, mi a gond? :D
Remélem nem haragszanak meg a hölgy és az urak, hogy leírom: MZ. Bocs a zavarásért.
Ja, igazad van, LED-es brigantik, mars át a tuning fejlesztés topikba...azt már úgy is megszálltuk a PIC-es témával :D
Ja, ha atom stabil tápfesz kell pl. hangfrekis erősítőt építesz, akkor ilyen méretezéssel kell dolgozni, hogy legyen miből változzon a bemenő feszültség, de általában +2Vot szoktam rászámolni minimálisan, alatta is működik, csak nem stabil a feszültség.
Ha el akarod hagyni ezt a 2Vot akkor sönt rendszerű fesszabot (zéner) kell használni vagy kapcsoló üzeműt. Létezik ilyen is, Lomexban lehet kapni.
Utolsó alkotásomban egy 3 csatornás léptetőmotor vezérlő egységben ilyet használtam mert adott volt a 24V-os trafó és ha ezt lehúzom 12V-ra akkor a teljesítmény nagy része a fűtésre ment volna, így pedig szinte veszteség nélkül tudtam használni a trafó teljesítményét.
LM2676 sorozatra keress rá. Bár hogy őszinte legyek ez már tényleg a szőrszál hasogatása láncfűrésszel esete lenne :D
Tégy úgy ahogy akarsz, szerintem a 12V-osal is működne gond nélkül, de ha nem bízol ebben a 9-esel tuti fog.
De szeretnék én is okos lenni!!! Iszom szavaitokat addig is amíg lesz időm belemélyedni ebbe a témába. Úgy néz ki idén már nem motorozok, mert gyalogosan is hideg van nekem.
Led áramfelvétele max 30mA feszültsége kb. 3V ez nálam csak 0,09W és a fesszab is csak kb. 0,1Wot disszipál 3 ledenként.
szevasztok...
a 7812-es adatlapja bemeneti fesznek 16V-27V-ot ír, ekkor garantált a stabil 12V...
a hegy szélessége 3-4mm a hőfokot potméterrel állítottam :) amúgy én is 7-es hőfokú hegyet szeretek ha nincs szabályzó.
12 voltos fesszabnál? 14.4 volt és 125 miliamper esetén a veszteség 0.3 watt. Tényleg nem sok.plussz az ellenálláson lévő veszteség.A leden normál piros led esetén ha jól emlékszem szintén 0.3 W körüli. Tehát egy gyenge, piros műszer visszajelzés felvesz 1 Watot kb. Tehát nem takarékoskodtunk az energiával.
Hát, ha nem változtak a jelölések, akkor te inkább műanyagot szoktál forrasztani.:)) Én annó 7-es hegyet használtam, vagy ha nem volt, akkor 6-ost. A 3-as hegy nagyobb forszemet nem melegíti át, ráadásul sokáig kell a forszemen tartani, aminek két következménye lehet: 1. van ideje az alkatrésznek túlmelegednie. 2.sokáig tart a munka vele.:)
Persze izlések és pofonok..Mindenesetre a melőhelyeimen max két olyan emberrel találkoztanm, aki 5-ős hegyet használt. Bár mint mondtam, a jelölések változhattak azóta. Még valami: Jó a Weller, de nem a legjobb. A 220-as pl hajlamos egy idő után a külsejéhez zárlatos lenni Ráadásul a hegy annyiba kerül hozzá majdnem, mint maga a páka.Annak idején az egyik melóhelyemen sikerült kiharcolnom egy svéd pákát, ami kétszer annyiba került, de kétharmad volt a mérete. Eszméletlenül kézre esett Azzal vidáman forrasztottam a negyedraszteres cuccot is.Csak nem emlékszem a nevére.
Amiről elfelejtkeztünk, az a forrasztó ón. Nos, abból nem tudok márkát ajánlani, de minél több eres legyen, és annyira drága, amennyit a pénztárcánk megenged. Vannak olyan ónok, amik a sötétzöldre oxidálódott fólián is egy pillanat alatt megfutnak, így csökken a túlmelegítés veszélye.Mindenféle forrasz kencét, ficét nem ajánlok, mert néha a forrasztáskor nem tűnik el, és marogatja a forraszt. Mint a régi orosz cuccokban. Pár év mulva kihulltak belőle az alkatrészek.Lásd Junoszty tévék.:)Tudom, van pár, ami ennek ellenére még ma is müxik.
Szerintem még így is jóval 1W alatt van a veszteség, márpedig egy db skálaizzó van 1W
kéztokot vegyél a kormányra műbőrből, mint a futárok, az tuti dolog, ezzel még 0 fokban is kesztyű nélkül motoroztam a városban, városon kívül már kellet a síkesztyű
AZ én bika 60W-os dinamóm biztos nem bírna ilyesmiket, ezért én azt találtam ki hogy a kipufogóba egy hőcserélőt teszek és onnan a levegőt a kényes pontokra vezetem, pl kormány, ülés, nadrágom alsó szára :)
De aztán ellustultam és hidegben már nem motorozok :)
Pedig láttam orosz űrruha bélést amivel fűtötték Szergejt, na azt mi is meg tudnánk csinálni. Sima hálós atléta teli szőve vékony orvosi szilikoncsővel, amiben vizet keringettek. Na ilyen bélés kellene a motoros nadrágomba és kabátomba. A fűtése szintén kipufogó hőcserélőjéből mehetne.
2Wos ellenállás
Egyik haver ilyenből csinált térdmelegítőt magának :D
Amúgy nekem amúgy nem párásodik az óra, pedig nincs benne izzó.
Én a 3-as vagy 4-es PT hegyes Wellert szeretem 350fokon.
Amúgy leginkább egyéni ízlés és gyakorlat kérdése.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|