:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
igen azt a célt szolgálja,nekem egyszer volt gyűrűtörésem,amikor a kipu ablak nem lett lesorjázva fúrás után,és valamiért fennakadt,de eléggé láthatóan ott tört el,mert a dugót szétmarta a gyűrűdarálék.
Ja nekem is ETZ 250 ("300"-as) és sima karbi 150-es főfúvóka.
Amúgy nekem is hasonló tüneteket produkál, csak én nem vártam meg, hogy megragadjon. Szerintem én is kicsire hagytam a préssávot. Ha huzamosabb ideig megyek magas fordulaton, akkor hajlamos bekopogni, de néha csak simán 4000 körül is, főleg motorféknél kopácsol. Majd szétkapom, azt rakok bele még1 hf tömítést, vagy vastagabb talptömítést, vagy valami, ahova szükséges. :D
Szia!
A karbival szerintem nem nagyon lehet gond, legalábbis eddig 4000km alatt teljes gázon jóval hosszabb távon sem volt gond. Csatos karbi van rajta 145 ös fúvókával.
Hát ez is kb 1 éves ,talán kicsitt több,igaz kannába volt de inkább nem kisérletezek végülis csak kb10literről van szó,De ugy ahogy mondodd mósóbenzinek még jó lesz
sorszám: 32761 (105445)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-14 17:50:29)
Bár lehett rosszul emlékszem ,de ezt nem épp a késöbi tipusoknál vezették be?
Van egy 90 es gyári 25-ős hengerem ebben ott a nyelv,de ugy emlékszem az enyémben nincs ,valamint van egy 150 es hengerem abban sincs ,az 85-ös motorrol lett leszedve.
nem kell forrónak lenni a hengernek, ahhoz hogy megragadjon, elég ha a dugattyú melegszik
Milyen karbi és mekkora a főfúvóka?
Az a gyűrűt támasztja, ha nincs benne akkor esetleg gyűrűtörés lehetséges...bár az is lehet hogy arra is rájöttek a mérnökök hogy nem lesz gyűrűtörés.
sorszám: 32757 (105437)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-14 13:16:09)
Szia!
A dugattyú legalább 1 mm-re kijön a hengerből, azért van átalakítva a hengerfej, mert ugye most nincs meg az a kis perem, ami eredetileg rajta van.
A a fordulat 6000től nem volt több és huzamosan kb 2 percig ment így, csak utánna volt gond.
Mi lenne ha 99-est tankolnék?
Az nem lehet hogy azért történt, mert elég hideg volt(6-7 fok) így a henger nem tudott úgy tágulni, ezért beszorult.
kannába bele kell tenni,alaposan felrázni,és egy kicsit kell beletenni a tankba,és próba,ha szarul megy,tedd félre mosóbenzinnek,de nem szokott olyan hamar megpimpókosodni.nekem egy év állás után is jó volt,persze kannába tároltam,ha a karbiba van akkor le kell belőle engedni,és kifújni levegővel.
Értelek hát ha nagyon minimális vagy szinte semmi a teljesitmény növekedés akkor valoszinű nem kinlódok vele feleslegesen,igy sincs gond vele jóval nyomatékosabb mint amilyen volt .
A vége is olyan 95-100hátszélell 105km/h körűl van.
Ráadásul egy jó 125 ös nem kopott karbi van most rajt.
Még valami szerintetek a bekevert Benyát meddig lehett felhasználni ?
sorszám: 32754 (105432)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-14 13:16:09)
Azért én még mindig nem vagyok meggyőzve arról, hogy magass fordulaton nem megy magassabbra egy picit a dugó. Sőt, majdnem biztos vagyok ebben, hiszen ezért van, hogy ha valaki bejáratástól kezdve hosszú ideig nem megy magas fordulaton, amikor mégis rádurrant egyszer, mindenféle hülye hangja lesz a hengerben képződött váll miatt. Tegyük fel, a dugó leheletnyit túl tudott menni a hengeren, bele a hengerfejbe, ami esetleg nemvolt megfelelően kialakítva. Picit ráütött a dugó peremére, ami ettől oldalirányban tágult. Ez a tágulat csiszolódottt le, ennek a kopásnyomát láttad. Persze ez csak elméleti okoskodás, bevallom, nem tudom meddig megy fel a dugód.Még a gyárira sem emlékszem, nemhogy egy esetleg utángyártottra.
Akkor engem amikor éppen súly alatt vagyok, feldobna 38 centire. Ezek szerint a 250-es talán optimális esetben 19 centire. Jó, nem optimális a dolog, emeljen fel csak öt centit. Ha jól számolom, az a helyzet pontosan 5 centivel van magassabban, mint amikor két lábbal a földön állok.:) Vagyis már csak a jóistenke kegyelme tart függőleges helyzetben.:)
Amúgy tény, a határozatlan rugáskor gyakoribb a visszarúgás, valóban azért, amiért írtad. Ezért nem szeret ülve rugni, mert akkor nem esik eléggé lábra a dolog.
Azt nem mondtam, hogy a gép már réges rég nem bejáratós vagy 4000-e km van benne.
Ami meglapő volt számopmra, hogy kb 5-6 km után aminek az eleje kifejezetten melegítő volt, szóval lassan mentem közepes 3-4000 között ennek ellenére a megragadáskor mikor megált a henger langyos volt. Igaz ezt megnézhettem volna amikor tőgázt adok neki akkor is, de nem gondoltam.
jav:fúrás előtt már a 150es karbija volt,és 150es re fúrás után is az maradt rajta
fel tudod rakni,de nem fogsz érezni nagy változást,tapasztalatból mondom,nekem nem sokat adott,pedig a 125ösön a 150es karbija volt fúrás után,elvileg minden fasza,még a fúvóka méretek is jók voltak de mégse ment,mint utóbb kiderült a hengernek mások a felömlői,mindene más.pont pénteken vettem egy gyári 150es hengert,állitólag teljesitménynövelt verzió,de ezt csak akkor tudom meg ha összraktam a gépet,mindenesetre a szivónyílásnál ott van egy kis nyelv,ez hivatott megtámasztani a dugót,gondolom az Mz mérnökei rájöttek hogy nem kell oda azért nincs benne a 150esbe és a 250esbe sem.Ha nincs benne a nyelv,elvi sikon tud naftát képes beszívni.
a gyári BVF-ek közül is kettő változat van, 24 n2-2,és 24 n2-1 az utóbbi az erősebb,annak a fúvóka méreteit tudom fúfőfuvi 115 alapjárati 40 szivató 75
Egyszer kiszámoltam hogy egy 500-as egyhengeres optimális esetben kb.30cm-re képes feldobni egy 80kgos embert :)
Ezt a motor teljesítményéből és az egy munkaütemre jutó teljesítményből számoltam vezettem le. PErsze az áttételezést és ilyesmit nem vettem figyelembe, feltételeztem hogy optimális a teljesítmény illesztés, tehát ennél csak rosszabb eset lehetséges.
Egyébként normál esetben alsó holtponton van a dugattyú, ezért is kell átforgatni gyújtás nélkül, mert ha nem így lenne akkor biztosan odakerül az átforgatás után. Ezen felül az sem mellékes hogy friss üzemanyag kerül a hengerbe.
Ilyenkor lendületesen rárúgunk akkor biztosan eléri s szükséges sebességet a főtengely és nem fog visszarúgni.
ja! különbözik a szívócsonk is. gyakorlatilag csak anyiba hogy vékonyabb a fala(nagyobb benne a furat.) én spec a 125öst felnagyítottam. bár az TS.. valamivel egyszerűbb.
HA rendesen rárúg az ember akkor nem tud visszarúgni.
Akkor rúg vissza ha lassan forog a főtengely, mert az előgyújtás miatt visszafelé akar beindulni a motor.
Viszont ha az első szikrára van akkora lendülete a főtengelynek hogy ennek ellenére átlendüljön a holtponton akkor nem rúg vissza.
A csajszi úgy rugdalta mintha bringát hajtana, ez pedig teljesen helytelen indítási mód. Rövid, határozott és gyors rárugást kell produkálni és soha sem lesz gond.
Ezt lehet bal és jobb lábbal is produkálni, csak a bal lábam gyakorlatlanabb ezért kényelmetlennek érzem. Viszont a fene sem száll le a motorról ha elsőre újra indul, csak akkor ha többet kell rugdosni.
Ha nagyon visszarugdal akkor gyújtás állítás esedékes.
Rúg az néha gázhúzás nélkül is. Volt már olyan, hogy csak azért nem szálltam el, mert kapaszkodtam a motorba.:) Többek között ezért nem célszerű papucsban motorozni. Én nem nagyon rugdosom ülve, mert fáj a lábam. Ha ülve rúg belém, akár fel is borulhatok ha megbicsaklik a térdem. A jawa ritkábban rúg vissza. Viszont ha igen, akkor egész férfiassan teszi.:) Tehát jobb ha a dolgozó nem lusta, nem ad a látványra, hanem szépen állva rugdossa a motort, gyártmánytól függetlenül.
Sziasztok
Van egy 125 ős etz-m 150 es hengerrel 22es karbiwal.
Gond nélkül üzemel indul,ahogy kell amiota felujitottam a blokott nem volt vele gond.
Tavasszal valószinű kap majd egy festést,és vezetékelést is,ekkor lehett rászánom magam egy 150-es karbi vásárlására a kérdésem az lenne a szivótorok is különbőzik vagy csak a karbi?
Pedig meleg motornál simán lehet első rúgásra motoron indítani. Én úgy szoktam, persze ha hideg és kell előtte szívatóval rugdosni, akkor én is leszállok, de ha csak pillanatra megállok valahol mondjuk telefonálni, akkor simán lehet motoron ülve is berúgni.
Amúgy meg akkor rúg vissza ha gázt húzol, egyébként nem.
Azért be lehet rúgni rajtaülve is...csak veszélyes mert ha lehányom a tankot bematúl a festék :DDD
xD ott a pont, én is ugyanezt mondtam magamban :D 1x próbáltam rajta ülve berúgni (a régi szép Simsonos évek emlékére), erre úgy pofán térdeltem magam, hogy majdnem lefordultam a gépről :D
megragadt, a detonálástól
Ha a hengerfal nem karcolódott, akkor valószínűleg nincs baj. Nekem úgy tűnik a jó reakciódnak köszönhetően megmentetted a gépet.
Dugattyú oldalán a kopásnyom nem okoz gondot, csak akkor ha a kenődés miatt deformálódott és ezért hajlamosabb lehet a szorulásra.
Ha ismét megragad akkor a dugattyút cserélni kellhet, de a HF tömítést tedd vissza.
szegény etz:D.. ha rajta lett volna a gyújtás, akkor tudta volna bántani a lányt:D olyat rúgott vona vissza, kiscsajt kihajítja a holdra:D
én nem merem rajta ülésből indítani:D
az 1,1-1,2mm egy széria 250esen is kicsi. ezekszerint te levitted ~0,9mm-re. ez már a 125ösnél is sok lehet. a présrésnél egy 300as gép esetében 1,3-1,5mm alatt már öngyulladás van. nem teljes, csak a préstérben. ez adhat morgó-zörgő hangot, emellett sokkal jobban melegszik, és így hamarabb meg is ragadhat. valószínüleg még időbe húztad be a kuplungot. szépen vedd le a hengerfejet, és tegyél alá 0,5mm-es pakolást. úgy már nincs semmiféle öngyulladás, semmi morgás, meg kopogásos égés, közel se melegszik annyira. valószínű, többé nem is fog megragadni., és nem fog rosszabbúl menni. gyújtásnak meg utána kell állítani. mennyi most?
Szerintem egy pillanatra lehet hogy megragatt, még járatni kellene meg amúgy sem 1km tőgáz a friss motornál inkább inteziv gyorsulgatások, visszaszúrások. nagyábból ennyi sztem.
Vagy a gengerfejhez verődött.Lehet, hogy az a megmunkálás nem volt tökéletes.Kicsit kalapált a dugón, azért állt be egy pillanatra, azért van a kopásnyom is. Lehet, annyira nem értek hozzá.
Hello!
Mondjatok már véleményt!
Ma kivettem a hengerfejtömítést 0,2-3 mm volt(300-as etz megmunkált hengerfejjel), mert sokaltam az 1,1-2 présteret).
Mentem vele kb 5km-t 3-asban 3-4000 között 50-nel városban, majd kimentem meg akartam nézni, a vége felé, hogy jobban lett-e. kb 1km tljes gáz után felerősödött a motozaj, recsegve szólt, olyan volt mintha kereplő szólt volna benne. Azonnal berántottam a kuplungot, a motor abban a pillanatban megállt. Pár perc múltva megpróbáltam idítani és egyből ment.
Ezután szétszedtem és a dugattyún kopásnyom volt a tőcsavarok felé néző részen, de a hengerfalon nem lehetett tapintani semmit.
Most akor megragadt vagy detonált?
Klau!A szervezést a Keri kérésének,megfelelően a motoros túra fórumon szervezzük tovább,nehogy ebből is nézeteltérés legyen,mertazt nem élném túl!:)Ha kéred a telefonszámom,dobj egy mailt és megkapod!Ezután már személyesen is tudunk ezekről a dolgokról értekezni!Szió!...Norby!
Szia!
Igen igen, örülök, hogy kicsit sikerült felkelteni az érdeklődést.
Én amiben csak lehet szeretnék segíteni, hisz tőletek már annyi segítséget kaptam eddig is!
Üdv!
Szia horhaus!
Akkor, ha minden összejön szívesen látnánk a túrán téged is! ;)
Van egy ETZ-elsőlámpám, elcserélném egy S50-es lámpájára (a tökre).
Na látod, már megy is, csak megbeszélés kérdése az egész, meg hát, amit Laci mond, tennünk kell egymásért, a "köz" érdekében valamit.
üdv.: R
Sziasztok.
A somogyi túra innen Pécsről sem lenne túl messze.
Ha kell küldök képeket is.
Üdv mindenkinek
Ha valakit érdekel egy eladó ETS vagy Katonai ETZ akkor keressen e-mailben.
Szia Norbi!
Örömmel hallom, hogy van még egy motoros a közelemben :)
Akkor majd beszélünk a dologról és szerintem összehozhatunk egy túrát!
Keri, sajnos igen...nálam csak az a baj, hogy az S nagy, a gyerek legnagyobb méret meg egy picit szorít :)
De nem baj, én ilyen különleges kézzel rendelkezem :)
Így megy ez, ha valaki akar valamit, ne másra várjon hanem tegyen érte :)
Szervezzétek le a túrát és akkor lesz :)
Van egy olyan fórum topik hogy "motoros túra"
Javaslom a szervezést ott intézzétek.
Sajnos Magyarországon nem divat női motorosok igényeit kiszolgálni a motoros boltokban.
Feleségemnek is Ausztriából szereztünk ruhát mert itthon nem volt választék a méretében.
Ja!És szállást tudok rendezni ha kell,aránylag olcsón!Létszámtól függően!
Szia Klau!Sziasztok!Én is Kaposvár közelében lakom,és engem is érdekelne egy ilyen túra!És én is beszállnék a szervezésbe,ha érdelkel,valakit!Igaz,hogy engem nem sokan ismernek,mert ritkán írok ide de azért lenne jó egy közös túra!
Ha lenne rá érdeklődés én szívesen beszállnék egy kaposvári vagy somogyi túra szervezésébe, amiben lehet segítenék.
Jó lenne ha jövőre újra összegyűlnétek ( most már gyűlnénk) itt, mert nagyon bánom, hogy tavaly még nem ismertelek titeket + nem volt motor :)
Szerintem még most érlelődnek a tervek, tavasszal el kell menni egy-egy helyre, amely szóbajöhet, begyűjteni az adatokat (lehetőségek, szállás, árak stb), aztán kidolgozni a túratervet, útmutatót csinálni, egyeztetni, hát, kb. ennyi, mindig így szokott lenni.
Úgyhogy, jöhetnek az ötletek...
üdv.: R
Rengeteg kérdésem van...pl.
Miért van az, hogy találtam egy nagyon jó motoros kesztyűt, aminek az ára is jó és nincs S méretben? :)))
Ez nagyon zavar :)
Komolyabbra fordítva a szót, tényleg senki nem tud semmit a jövő évi túratervekről? Párszor már megkérdeztem, de soha senki sem válaszolt :P
Várjuk a kérdést!
üdv.: R
waresz!
Semmi baj, én is párszor már rosszul néztem :)
Legalább színesebb a fórum és van benne egy kis élet! Tessék írni és kérdezni, különben én kérdezek olyat, hogy íhaj :))))
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|