:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
fel tudod rakni,de nem fogsz érezni nagy változást,tapasztalatból mondom,nekem nem sokat adott,pedig a 125ösön a 150es karbija volt fúrás után,elvileg minden fasza,még a fúvóka méretek is jók voltak de mégse ment,mint utóbb kiderült a hengernek mások a felömlői,mindene más.pont pénteken vettem egy gyári 150es hengert,állitólag teljesitménynövelt verzió,de ezt csak akkor tudom meg ha összraktam a gépet,mindenesetre a szivónyílásnál ott van egy kis nyelv,ez hivatott megtámasztani a dugót,gondolom az Mz mérnökei rájöttek hogy nem kell oda azért nincs benne a 150esbe és a 250esbe sem.Ha nincs benne a nyelv,elvi sikon tud naftát képes beszívni.
a gyári BVF-ek közül is kettő változat van, 24 n2-2,és 24 n2-1 az utóbbi az erősebb,annak a fúvóka méreteit tudom fúfőfuvi 115 alapjárati 40 szivató 75
Egyszer kiszámoltam hogy egy 500-as egyhengeres optimális esetben kb.30cm-re képes feldobni egy 80kgos embert :)
Ezt a motor teljesítményéből és az egy munkaütemre jutó teljesítményből számoltam vezettem le. PErsze az áttételezést és ilyesmit nem vettem figyelembe, feltételeztem hogy optimális a teljesítmény illesztés, tehát ennél csak rosszabb eset lehetséges.
Egyébként normál esetben alsó holtponton van a dugattyú, ezért is kell átforgatni gyújtás nélkül, mert ha nem így lenne akkor biztosan odakerül az átforgatás után. Ezen felül az sem mellékes hogy friss üzemanyag kerül a hengerbe.
Ilyenkor lendületesen rárúgunk akkor biztosan eléri s szükséges sebességet a főtengely és nem fog visszarúgni.
ja! különbözik a szívócsonk is. gyakorlatilag csak anyiba hogy vékonyabb a fala(nagyobb benne a furat.) én spec a 125öst felnagyítottam. bár az TS.. valamivel egyszerűbb.
HA rendesen rárúg az ember akkor nem tud visszarúgni.
Akkor rúg vissza ha lassan forog a főtengely, mert az előgyújtás miatt visszafelé akar beindulni a motor.
Viszont ha az első szikrára van akkora lendülete a főtengelynek hogy ennek ellenére átlendüljön a holtponton akkor nem rúg vissza.
A csajszi úgy rugdalta mintha bringát hajtana, ez pedig teljesen helytelen indítási mód. Rövid, határozott és gyors rárugást kell produkálni és soha sem lesz gond.
Ezt lehet bal és jobb lábbal is produkálni, csak a bal lábam gyakorlatlanabb ezért kényelmetlennek érzem. Viszont a fene sem száll le a motorról ha elsőre újra indul, csak akkor ha többet kell rugdosni.
Ha nagyon visszarugdal akkor gyújtás állítás esedékes.
Rúg az néha gázhúzás nélkül is. Volt már olyan, hogy csak azért nem szálltam el, mert kapaszkodtam a motorba.:) Többek között ezért nem célszerű papucsban motorozni. Én nem nagyon rugdosom ülve, mert fáj a lábam. Ha ülve rúg belém, akár fel is borulhatok ha megbicsaklik a térdem. A jawa ritkábban rúg vissza. Viszont ha igen, akkor egész férfiassan teszi.:) Tehát jobb ha a dolgozó nem lusta, nem ad a látványra, hanem szépen állva rugdossa a motort, gyártmánytól függetlenül.
Sziasztok
Van egy 125 ős etz-m 150 es hengerrel 22es karbiwal.
Gond nélkül üzemel indul,ahogy kell amiota felujitottam a blokott nem volt vele gond.
Tavasszal valószinű kap majd egy festést,és vezetékelést is,ekkor lehett rászánom magam egy 150-es karbi vásárlására a kérdésem az lenne a szivótorok is különbőzik vagy csak a karbi?
Pedig meleg motornál simán lehet első rúgásra motoron indítani. Én úgy szoktam, persze ha hideg és kell előtte szívatóval rugdosni, akkor én is leszállok, de ha csak pillanatra megállok valahol mondjuk telefonálni, akkor simán lehet motoron ülve is berúgni.
Amúgy meg akkor rúg vissza ha gázt húzol, egyébként nem.
Azért be lehet rúgni rajtaülve is...csak veszélyes mert ha lehányom a tankot bematúl a festék :DDD
xD ott a pont, én is ugyanezt mondtam magamban :D 1x próbáltam rajta ülve berúgni (a régi szép Simsonos évek emlékére), erre úgy pofán térdeltem magam, hogy majdnem lefordultam a gépről :D
megragadt, a detonálástól
Ha a hengerfal nem karcolódott, akkor valószínűleg nincs baj. Nekem úgy tűnik a jó reakciódnak köszönhetően megmentetted a gépet.
Dugattyú oldalán a kopásnyom nem okoz gondot, csak akkor ha a kenődés miatt deformálódott és ezért hajlamosabb lehet a szorulásra.
Ha ismét megragad akkor a dugattyút cserélni kellhet, de a HF tömítést tedd vissza.
szegény etz:D.. ha rajta lett volna a gyújtás, akkor tudta volna bántani a lányt:D olyat rúgott vona vissza, kiscsajt kihajítja a holdra:D
én nem merem rajta ülésből indítani:D
az 1,1-1,2mm egy széria 250esen is kicsi. ezekszerint te levitted ~0,9mm-re. ez már a 125ösnél is sok lehet. a présrésnél egy 300as gép esetében 1,3-1,5mm alatt már öngyulladás van. nem teljes, csak a préstérben. ez adhat morgó-zörgő hangot, emellett sokkal jobban melegszik, és így hamarabb meg is ragadhat. valószínüleg még időbe húztad be a kuplungot. szépen vedd le a hengerfejet, és tegyél alá 0,5mm-es pakolást. úgy már nincs semmiféle öngyulladás, semmi morgás, meg kopogásos égés, közel se melegszik annyira. valószínű, többé nem is fog megragadni., és nem fog rosszabbúl menni. gyújtásnak meg utána kell állítani. mennyi most?
Szerintem egy pillanatra lehet hogy megragatt, még járatni kellene meg amúgy sem 1km tőgáz a friss motornál inkább inteziv gyorsulgatások, visszaszúrások. nagyábból ennyi sztem.
Vagy a gengerfejhez verődött.Lehet, hogy az a megmunkálás nem volt tökéletes.Kicsit kalapált a dugón, azért állt be egy pillanatra, azért van a kopásnyom is. Lehet, annyira nem értek hozzá.
Hello!
Mondjatok már véleményt!
Ma kivettem a hengerfejtömítést 0,2-3 mm volt(300-as etz megmunkált hengerfejjel), mert sokaltam az 1,1-2 présteret).
Mentem vele kb 5km-t 3-asban 3-4000 között 50-nel városban, majd kimentem meg akartam nézni, a vége felé, hogy jobban lett-e. kb 1km tljes gáz után felerősödött a motozaj, recsegve szólt, olyan volt mintha kereplő szólt volna benne. Azonnal berántottam a kuplungot, a motor abban a pillanatban megállt. Pár perc múltva megpróbáltam idítani és egyből ment.
Ezután szétszedtem és a dugattyún kopásnyom volt a tőcsavarok felé néző részen, de a hengerfalon nem lehetett tapintani semmit.
Most akor megragadt vagy detonált?
Klau!A szervezést a Keri kérésének,megfelelően a motoros túra fórumon szervezzük tovább,nehogy ebből is nézeteltérés legyen,mertazt nem élném túl!:)Ha kéred a telefonszámom,dobj egy mailt és megkapod!Ezután már személyesen is tudunk ezekről a dolgokról értekezni!Szió!...Norby!
Szia!
Igen igen, örülök, hogy kicsit sikerült felkelteni az érdeklődést.
Én amiben csak lehet szeretnék segíteni, hisz tőletek már annyi segítséget kaptam eddig is!
Üdv!
Szia horhaus!
Akkor, ha minden összejön szívesen látnánk a túrán téged is! ;)
Van egy ETZ-elsőlámpám, elcserélném egy S50-es lámpájára (a tökre).
Na látod, már megy is, csak megbeszélés kérdése az egész, meg hát, amit Laci mond, tennünk kell egymásért, a "köz" érdekében valamit.
üdv.: R
Sziasztok.
A somogyi túra innen Pécsről sem lenne túl messze.
Ha kell küldök képeket is.
Üdv mindenkinek
Ha valakit érdekel egy eladó ETS vagy Katonai ETZ akkor keressen e-mailben.
Szia Norbi!
Örömmel hallom, hogy van még egy motoros a közelemben :)
Akkor majd beszélünk a dologról és szerintem összehozhatunk egy túrát!
Keri, sajnos igen...nálam csak az a baj, hogy az S nagy, a gyerek legnagyobb méret meg egy picit szorít :)
De nem baj, én ilyen különleges kézzel rendelkezem :)
Így megy ez, ha valaki akar valamit, ne másra várjon hanem tegyen érte :)
Szervezzétek le a túrát és akkor lesz :)
Van egy olyan fórum topik hogy "motoros túra"
Javaslom a szervezést ott intézzétek.
Sajnos Magyarországon nem divat női motorosok igényeit kiszolgálni a motoros boltokban.
Feleségemnek is Ausztriából szereztünk ruhát mert itthon nem volt választék a méretében.
Ja!És szállást tudok rendezni ha kell,aránylag olcsón!Létszámtól függően!
Szia Klau!Sziasztok!Én is Kaposvár közelében lakom,és engem is érdekelne egy ilyen túra!És én is beszállnék a szervezésbe,ha érdelkel,valakit!Igaz,hogy engem nem sokan ismernek,mert ritkán írok ide de azért lenne jó egy közös túra!
Ha lenne rá érdeklődés én szívesen beszállnék egy kaposvári vagy somogyi túra szervezésébe, amiben lehet segítenék.
Jó lenne ha jövőre újra összegyűlnétek ( most már gyűlnénk) itt, mert nagyon bánom, hogy tavaly még nem ismertelek titeket + nem volt motor :)
Szerintem még most érlelődnek a tervek, tavasszal el kell menni egy-egy helyre, amely szóbajöhet, begyűjteni az adatokat (lehetőségek, szállás, árak stb), aztán kidolgozni a túratervet, útmutatót csinálni, egyeztetni, hát, kb. ennyi, mindig így szokott lenni.
Úgyhogy, jöhetnek az ötletek...
üdv.: R
Rengeteg kérdésem van...pl.
Miért van az, hogy találtam egy nagyon jó motoros kesztyűt, aminek az ára is jó és nincs S méretben? :)))
Ez nagyon zavar :)
Komolyabbra fordítva a szót, tényleg senki nem tud semmit a jövő évi túratervekről? Párszor már megkérdeztem, de soha senki sem válaszolt :P
Várjuk a kérdést!
üdv.: R
waresz!
Semmi baj, én is párszor már rosszul néztem :)
Legalább színesebb a fórum és van benne egy kis élet! Tessék írni és kérdezni, különben én kérdezek olyat, hogy íhaj :))))
Úgy tudom a 3féle színérzékelő sejtből az egyik szín receptorai nem működnek vagy csak gyengén. Az agy szépen lekezeli a dolgot, de van hogy a gyakorlatban 2 különböző színt egyformának lát. A korrekciós szemüveg módosítja a színeket, úgy hogy a maradék 2 szín segítségével is meg tudja különböztetni az összeset.
szegény... :) és nem segít neki senki sem...
ejnye...
:)
http://www.youtube.com/watch?v=BU_OPN9qQg4
jó! akkor most lehet röhögni:D ekkora balfasz hogy lehetek??:D:D aki érti az érti...:P
azt amúgy figyelitek, hogy mekkora baromságokat mutat a hosszászólások dátumánál az óra??:D:D ez a beszólásom hamarabbi lesz mint az előbbi:D:D fogadni merek.. mingyá kiderűl...
Ezt most ne sértésnek vedd, ez az én szegénységi bizonyítváyom is lehet, de sosem voltam képes felfogni, hogy milyen is pontosan a színtévesztés:).. sosem akarom megtudni, de érdekelne: a fű piros? és a tulipán szirmai zöldek?? van ennek ezen kívűl más hátúlütője is? egyébként én is boldog névnapot kívánok a rangidősnek:)!
Van már erre is korrekciós szemüveg.
Még mindig Árpád-nap van, boldog névnapot tehát!
Jó időt nem küldhetek, de ha motorozni akarsz, gyere délre, itt megy mindenki, még ha kicsit szeles is volt a nap...
üdv.: R
Messziről kevésbé. Ködben, este is nehézkesebb a dolog. De a valóságban nem lehetetlen. Néha kicsit óvatossabban kell menni.Kicsit hasonló a dolog, mint a látás élesség. Azt is túl lihegik. Nem mindegy, hogy ami felénk jön és nagy, az Volvo, vagy Scania kamion? :)))
Amúgy pár tízezret lehúztam balesetmentesen, tehát nem annyira súlyosak ezek a dolgok. A bukásokat most ne számítsuk balesetnek. Azoknak semmi közük nem volt a szememhez.:)
Ezt amúgy sohasem értettem hogy miért probléma. Először is a pozíció alapján is tudja az ember hogy melyik világít.
Nem is olyan vicces dolog. Én kénytelen voltam évtizedeket jogsi nélkül motorozni, mert csak az EU-s jogharmonizácó adta meg a lehetőséget. A rosszabbik féle vörös-zöld szintévesztő vagyok.
Köazönöm a jókivánságokat.
Küldhetetek volna ajándékba egy kis motorozni való időt. :))))
ja... nekem is tetszik... unalmas téli esténként lehetne forrasztgatni... :D
van itthon hozzá elég "cucc"... :D
Csatlakozom az előttem szólókhoz.
Boldog névnapot minden Árpád nevű fórumozónak!
ha már az elektronika (volt) a téma:
http://www.postimage.org/image.php?v=aVcclrA
http://www.postimage.org/image.php?v=aVcddjJ
http://www.postimage.org/image.php?v=gx1pNcWA
http://www.postimage.org/image.php?v=aVcehFA
http://www.postimage.org/image.php?v=gx1pNQQS
csak nyugodt, kötélidegzetű embereknek... agysebészek előnyben... :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|