:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A pályára viszek csak sokat, de túrán egy jó motornál mi probléma lehet?
Defekt és bowden szakadás, esetleg kirázódik egy csavar, vagy szétrázódik egy érintkező.
Ezekhez nem kell sokminden.
Szimmeringet, váltót, meg ilyesmit nem fogsz út szélén cserélni úgy sem.
sziasztok
Kellemes karácsonyi ünnekeket és boldog új évet kívánok mindenkinek,családjának és motorjának!
te jól csinálod igy kell ezt csinálni:)
Mondjuk bowdent még sose vittem magammal,ha megyek túrára veletek azért vinnem kéne majd csak nekem ninxs is pluszba semmihez,majd szerzek valahonnan ilyeneket.Mondjuk tömitést vinni meg szimeringet az nem is hülyeség,na olyanokat majd teszek is be.
Békés, boldog karácsonyt kívánok a kis közösségnek!
Üdv,
Zozy
Sziasztook! :)
Végre újra itt vagyok!
Nagyon jó az idő, süt a nap és langyos a levegő. Úgy döntöttem itt az ideje, hogy összerakjam a motort.
Készítettem ígéretemhez hűen egy videót!
Kérlek nézzétek meg, hogy lássátok, meleg motorral már nem magas az alapjárat!
http://www.youtube.com/watch?v=PQXPN6zRHy4&feature=channel_page
Üdv mindenkinek! ;)
T. Kollégák, ha valakinek ETZ 125/150 van, legyen szíves árulja el, hány centi az ülésmagassága, keréken (nem sztenderen) állva, de terheletlenül. Alacsonyabb-e, mint a 250-es v. ugyanakkora? Kösz.
aham, a forróvíz néha csodákra képes, árteni pedig nem fog, az biztos..., aztán főzzed vagy 20 perc, fél órát...jah, és hallgass az utánam szólókra: a lúgkőt én nem ismerem, de ha azt mondják, hogy jobb, akkor biztos így van :)
Zichy utcai boltban vettem én, de elég puhát adtak, a gyári keményebb volt.
Mondjuk gond az nincs vele, már régóta járok ezzel de nem lazult le.
Jobb csavarboltban is lehet kapni ha tudod a méreteit.
Bambi műhelyénél lévő csavarboltban lehetett kapni. (szerintem nem véletlenül :)
sorszám: 32958 (105752)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 23:42:21)
A szerszámos csomagban még hegesztő invertet is tartok :) és természetesen az összes alapvető szerszámot meg pár speciálisat az MZ-hez, vannak mindenféle tömítések, szimmeringek, csapágyak, szilikonpaszta, többféle gyertya, fúvókakészlet, tű készlet, csapagygolyók, csövek, drótok, huzalok, bowdenek, gyakoribb csavarok, anyák, alátétek, szóval szó szerint egy komplett műhelyt hordok magammal, de csak akkor ha pályára megyek motorozni.
Utcai motorozáshoz kizárólag egy svájci bicskát viszek magammal. Több napos túrára viszek belsőgumit, bowdenkészletet, vezetéket, csövet, alapvető villáskulcsokat, pár csavarhúzót, lakatfogót, gyorskötözőt, szilikonpasztát, szigetelőszallagot, mérőműszert.
De alapvetően csak azért viszem hogy tudjak segíteni az útitársaimon mert nekem megbízható a motorom :)
üdv! tudja valaki pesten hol lehet hozzájutni kuplungkosár szegecshez?kis etzhez kellene,ott ahol vettem az előző garniturát ismerősnek,az a bolt már bezárt,és az enyémnek meg most van szezonja,már nagyon kitarajosodott a nagy lánckerék
nem tartottalak hülyének,ha meg annak is tartottalak volna akko azt feketén fehéren leirom,elmondom,és a műszaki tudásod sem vontam kétségbe,csak a saját tapaztalataim végett írtam ezt az ékes műbalhét,mert egy pici alkatrész,e keményen meg tud fingatni,a másik meg konkrétan nem emlékszem azért csak kérdőjelbe teszem,a főtengely nútjának alja az egyenes v. görbe?
ez nem leszólás kérdése,ez tök normális,a skodámba mindig annyi szar volt hogx a főút szélén meg tudtam volna hengerfejezni,...habár mégse met az utolsó két csavart nem lehet meglazitani rendesen,mert nagyon mélyen van:D Keri tudja:-)
és ez az alapos felkészülés nem azt tükrözi hogy az embe nem bízik a saját motorjában,ez csak annyi hogy ha mégis beüt valami balhé akkor is meg tudja oldani,nekem az az 5ft-os csak azét volt jó mert tényleg semmi ne mvolt nálam,mondván nagy cuccal megyek,hova tegyem még azt a nagy ládát.
Képzeld én is értem amit te mondasz.Azért nem vagyok ám olyan hülye mint te azt gondolod.Persze hogy kiáll a kúp sikjából különben nem lenne semmi értelme.Egyébiránt meg a pontosságról annyit hogy a német mérnökök eleve kisebb méretet adtak meg pont azért hogy még véletlenül se az éken üljön meg a forgórész.Ugyanis ha megméred a főtengelyen lévő furatot meg a forgórész nutját akkor látni fogod hogy az 5 mm-re jön ki.Ehelyett 4mm-esre gyártják az éket.Na erről ennyit.
Kellemes ünnepeket.
sorszám: 32953 (105747)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 19:58:37)
Ez tényleg nem hülyeség. Az ultra is jó, de konkrétan a lúgkőves oldattal főzve még hatékonyabb.
Csak ez utóbbival vigyázz mert a mosónők ettől haltak korán.
ezt most úgy érted hogy tegyem fel a gázra és szószerint főzzem ki, vagy elég pusztán meleg ultradermes víz??
heloztok
ti mithordtok a szerszámos ládátokban??Egy darabka kábelt se?Legalább egy 20cm es kábel legyen már nálatok.Nálam van egy 0.75 ös kábel 1 méteres kb ,a végén egy azt hiszem 10Wos (vagy 21? nemtudom még nem használtam ) égővel hogy próbalámpám mindig legyen.Ha pedig a kábel kell akkor felhasználhatom azt is.Van kompináltfogóm is meg minden méretű csavarom meg injekció meg megszakitó meg egy méretes hosszú benzincső,kábelkötegelő,szigetelőszalag,
csisz.papír ,kondi, 3 gyertya(még sose cseréltem szerencsére gyertyát csak azért vannak hátha másnak kell)2 kopottabb szénkefe gyertyakulcs ezek mellett +ba még ottvan az elsősegély csomagom is-ezek minden ott vannak a kis ts jobb oldalába.Villáskulcsok az ülés alatt 7-13ig meg 17 es kulcs meg még be kell tennem 22 est is,csavarhúzó a kombináltfogóval együtt.Annyi mindenem van de talán sose kellenek,de az nem baj mondom másnak is kellhet.Az első lámpafejben van velem égőből is minden fajta meg biztositékok is vannak.
Ha van veled esetleg csak egy 20 cm es kábel akkor arról mondjuk leszabtad volna a szigetelést és máris lett volna pár szálból bizositékod.Az irásomat ne vedd leszólásnak de pár dolgot mindig vigyél magaddal.
sorszám: 32950 (105744)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 20:03:35)
egy másik megoldás :) ultrás vízben kifőzik...én anno egy nagyon retek Simson karbit főztem ki. Igaz nálam sokat nem segített rajta, mert a karbi eleve szét volt már kókányolva, de sok koszt lehozott róla...
emelkedőn meg elég szar tolni:d
ez még lemaradt
sorszám: 32948 (105742)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 20:03:03)
az az ominózus patkolás azért sikerült 5ft-osból mert nem volt nálam kivételesen\pechemre semmilyen szerszám csak a lakáskulcs meg 2T olaj,meg a pénztárcámba néhány apró.2ft-ost nem hordok magamnál mert minek,így maradt az 5ft-os,ait be kellett szuszakolnom oda.ez az eset piliscsaba és pilisjászfalu között volt,a pázmáneumnál,ahol éjszaka még a madár se jár,
én értem amit te mondasz,de te ne nagyon,Kéri Laci már érti,én arra a részre gondoltam hogy amikor teszed fel a forgórészt,ott az éknek van egy bizonyos magassága,ami kiállhat a főtengely kúpjának a síkjából,lehet lerajzolom azzal többre megyek.Egyébként te is rossz példát hoztál,mert gyakorlatilag tök mindegy hogy egy friss azonos keménységű csavart használsz v. egy esetlegesen megkimélt NDK csavart,ami lehet hogy a következő lazításnál beszakad.és az ék pontossága miatt mondtam,ezzel le is zárnám ezt a megbeszélést,nem akarok összetűzésbe,vitába keveredni senkivel.
kellemes karácsonyt mindenkinek!
Ebben tökéletesen igazad van.A patkolást azért idézőjelben irtam mert előtte 5 forintosról volt szó.
ez a lefújkálós módszer se rossz ötlet majd ezt is kipróbálom .....
viszont a másik karburátorral meg megy szépen stabil 1200as alapjárat....nem tudom valami a karbiban, arra is gondoltam hogy be kéne "áztatni" valami vegyszeres oldatba......
Egyébként a biztosítékot is meg lehet patkolni kulturáltan is.
A sodort rézdrótból ki kell venni egy szálat, na ez kb 2-3A-nál fog elfröcsenni, tehát a kívánt áram érték függvényében több szálat összesodorsz és azt teszed be a rossz biztosíték mellé.
Működik a dolog, egyettlen hátránya hogy nem biztos hogy olyan tartós mint az eredeti biztosíték, de átmenetileg jó és megvédi a motort a leégéstől.
De segít a sziloplaszt.
Nem a karbi reped, hanem a szívócsonk.
Én inkább dugulásra gyanakodnék, de mondtad hogy ki lett pucolva.
Esetleg a szimmering is el tud öregedni, az állásban.
Ez csak természetes, hogy szépen be kell illeszteni.
Finom köszörűkövön ez nem olyan nagy dolog, párszor odapróbálod, és nem lesz gond.
Nálad a főtengely vége görbe inkább.
sorszám: 32940 (105734)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 19:06:53)
Szerintem nem ugyanaz a biztositékot"megpatkolni"vagy egy ugyanolyan alkatrészt csinálni mint az eredeti.Szerinted a boltban kapható "ék"mennyivel más mint egy méretre vágott tutira 4 mm-es fúrószár?Elárulom semmivel.Ha meg valaki nem tudja pontosan elkésziteni 4mm hosszúra az menjen tutira és csinálja 3mm-re.Hidd el tökéletes lesz.Ez kb ugyanolyan megoldás mint amikor valakinek kell egy csavar és vesz a boltban nem pedig rohan a börzére hogy eredeti NDK csavart vegyen mert csak az a jó.Magyarul ez az alkatrész nem egy bonyolult valami.Én sem állok neki tűgörgőt késziteni keritésdrótból.
sorszám: 32939 (105733)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 19:06:53)
most ki fogsz röhögni,a fönököm mindig úgy hívja hogy fufuka,na ilyet kell szerezni,a kis wd40 dobozokon van egy piros kis csövecske,ha azzal beirányítja,akkor jóesélyel csak a szimeringet fújja be.
sorszám: 32938 (105731)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 19:11:08)
ezen a szilopraszt nem segít valamit?mindenképpen új karbi gondolom, de am nem láccik rajta semmi, meg hát ezzel a karbival tették le a motort ha minden igaz és akkor még ment.
azért nem annyira dúrva mint a nitro,azzal pucoltam melegen a hengerfej tetejét polír előtt:DD,azt mondják az okosok hogy az aluról melegen könnyebben lejön a retek,bár én ilyet nem tapsztaltam csak jól beszívtam a nitrógőztől:-)
nézd,nem véletlenül mondtam,persze vannak kényszer megoldások,amikor a biztit 5ft-ossal helyettesítettem,mert az út szélén nem igazán osztogatják a 10A-os hengeres biztositékokat,de miután hazaértem rögtön kicseréltem,hiszen rend a lelke mindennek.én mreni helyébe,ideiglenesen megcsinálnám úgy hogy be tudjam inditani,és ha jó minden akkor utána elmennék és vennék egy éket,hiszen nem véletlenül tervezték oda.Tudom az mz igénytelen meg minden blabla egyesek állitása szerint.A másik érvem meg az lenne hogy ha már beszabta azt a fúrószár darabkát,akkor is méretre kel reszelni mert ha csak egy picit is jobban kiáll a főtengely kúpjából,mint a gyári ék,akkor ferdén fog állni a forgórész azt heló viszlát,akár szét is cseszheti az állórészt v. eltöri a kefét,és még mielőtt megint mondanád az ellenreakcióidat,tapasztalatból mondom,bár nekem sose volt fúró ék helyett berakva,mégis ütött a forgórészem a főtengő miatt,és rendszeresen tördelte a keféket.A mostani javitgatások alkalmával ez is tervbe van véve hogy kiegyengetik a főtengelyem.
A féktisztító gyúlékony a generátor meg szikrázik :) szóval csak óvatosan :)
sorszám: 32934 (105726)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 18:55:14)
Nem tudom karácsonyig irok-e még ugyhogy:
KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET ÉS BOLDOG BÉKÉS BALESETMENTES ÚJ ÉVET KIVÁNOK MINDENKINEK!!
Nem sértésből mondom, csak szeretném megtalálni a különböző véleményeink okát.
Szerintem te fordítva gondolod, mert logikailag mondasz magadnak ellen.
Tehát akkor a kályhától mondom.
A dugatyú felfelé mozog, sűríti a benzin levegő keveréket.
A gyújtásnak még a FHP elött kell bekövetkeznie. Minnél korábban tehát minnél távolabb a felső holtponttól gyújtod be a keveréket annál nagyobb lesz a csúcsnyomás. A kopogás szempontjából ez a csúcsnyomás a lényeg mert a magasabb oktánszámú benzin nagyobb nyomást visel el öngyulladás nélkül, vagy is előbb lehet elkezdeni az égetést, vagyis nagyobb lehet az előgyújtás.
A sűrítésre azért van szükség, mert annál hatékonyabb a munkavégzés minél magasabb nyomáson égetjük a benzint. Sajnos ha elkezd kopogni akkor a munka javát a csapágy szétütésére fordítja.
Tehát meg kell találni az optimumot, ami 3mm az MZ-n. Esetleg még a 4mm hihető a magas oktánszámnak köszönhetően, illetve amit Honvéd mond, hogy az általa használt tartományban neki lehet jobb, de nem értem miért kell eltérni a gyári előírásoktól.
Nem azt írja a gyár, hogy +-1mm hanem +-0,2mm a tűrés.
Na ez az!Ilyen ötletekre van szükség.Egyszerű és hatásos módszer a falslevegő megtalálására.Jómagam is alkalmaztam már csak én csavarlazitóval(éppen az volt otthon).
sorszám: 32931 (105723)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-22 18:55:14)
ha a környéken van autós-motoros bolt vegyél féktisztitót,és azzal fújkáld be a levegő útját,tehát karbi és vidéke,hengertalp,jobb oldali szimering.a generátor\dinamó mögé ha befújsz nem teszel kárt semmiben,max, rájössz ha ott kap falsot v. a söntöt ha van lepucolja a forgórészről,de senniképp nem árt a töltésednek.Az hogy hol szív be azt nagyon egyszerűen észre fogod venni,más hang,esetleg nem fog leállni azonnal.
sok sikert!
Nekem nem kell elmagyárázni hiszen pont én ajánlottam ezt a megoldást hogy nem kell mindjárt a boltba rohangálni ilyenért hiszen 5 perces munkával megoldható és tökéletes,pontosan azért mert nem kell tartania semmit csak pozicionálásra szolgál.Ráadásul pont az ilyen "apróságok" nem kaphatók mindenhol.Erre kaptam meg reagálásként hogy ez kókányolás.
A szívócsonk csatlakozásánál szokott elrepedni. Az okozhat falslevegőt.
hát már ne haragudj de minél jobb a kompresszió tűrés annál jobban össze lehet sűríteni a 88as benzinnek azért kellett nagyobb előgyújtás, mert az olyan sűrítési körülmények között már öngyulladt.
NE beszéljünk már hülyeséget. Ha annyira értesz hozzá állítgasd, de olyan aki azt sem tudja hogyan kell gyújtást állítani állítsa a gyári értékekre.
Ez nem olyan mint a mellék levegő csavar, hogy érzésre kelljen állítgatni.
A magasabb oktánszámhoz inkább 4mm kell nem 2mm
A motorok között nincs akkora különbség hogy ilyen nagy eltérés legyen az optimális előgyújtásban.
Ha túl nagy a sűrítés akkor esetleg kell a 2mm, de nekem is nagy a sűrítésem mégis jó a 3mm neki.
Alapvetően az a szabály az ideális előgyújtásra hogy minél nagyobb annál jobb. Az egyetlen korlátozó tényező a kopogásos égés, aminek a jelentkezésekor vissza kell venni.
Műszaki szempontból egyenértékű mindkét megoldás, főleg, hogy az ék (csap) tájolásra szolgál, erőt nem visz át.A zárás a kúpon valósul meg, mert önzáró.A hosszát meg ki kell mérni, nem nagy dolog.Volt rá eset, hogy alkalmas méretű tűgörgőből csináltam ilyet, örökös darab, csak ha elveszik, akkor kell pótolni.
üdv.: R
hellosztok. lehetséges hogy egy karbin vannak hajszál repedések?? mer továbbra sem frankó. tömítés szilopraszt meg minden, így sem jó.
ÉN csak anyit mondk hogy az etz men a 4 mm er azt jelenti hogy a dugattyú a holtpontól 4 mm errel van visszább !ÉS mivel nekem sport ra van kialakitva nagy fogaskerék van elöl is sportkormány stb. igy nekem ezzel az értékkel nagyn szépen és jól megy minden fordulaton kipörög szépen és amugysem várnám el tőle azt hogy hirtelen pörögjön ki , amugysem vagyok a gyorsulás hívője sokkal inkább a gyorsaságé!
a mai jó kompresszió tűrésű benzinekhez amúgy sem kell 3 mmes előgyújtás elé 1.5-2 is.
mondjuk nekem a csúzlin volt a megszakító hézag 0,9!!is, most 0,6 körül van.gyakorlatban derül ki minden és nem feltétlenül igaz az hogy ha nagy az előgyújtás akkor csak magasabb fordulaton megy mert ha rugásnál visszarugdos eléggé intenzíven akkor szét fognak menni a főtengelynél lévő kopó alkatrészek és kopogó hangja van azonnal.mert a dugó kicsit megreked mielőtt elérné a felső holtpontot. és akár nagyobb fordulat esésnél vagy alapjáraton pillanatra megtorpan a járása és vissza felé indul be.
helo hol volt neked 4mm hézag???fogalmazzatok már pontosabban mert sokan aki nem ért hozzá eltéved,hogy akkor most mivan.
Ha a 4mm-t előgyujtásra értetted sztem az azért nagyon nagy 3.5 nél szerintem nem kéne nagyobb(a barkasz 993 köbcentis 1 hengere 331 köbcenti és annak van 3.68mm es hivatalos előgyujtási értéke egy etz meg ha 250köbcentis akkor ennél az értéknél sztem nem kéne nagyobb),mert ha te 4mm es előgy.-t állitasz az a motor akkor csak magasabb fordulaton fog menni és mondjuk 4 ben 40nél nehezen pörögne ki egy hirtelen ráhuzott nagyobb gázra.Ha esetleg nemtudod akkor leirom.A trabant meg zsiguli meg szinte minden gyujtásidő szabályozott jármű előgyujtás szabályozásában az az elv van hogy inditáskor majdnem holtponton kap szikrát a gyertya magas fordulaton pedig egyre növekszik az előgyujtási érték.Igy nem nehéz kitalálni ha mondjuk az ETZ re 2.5 mm en van szikra holtpont előtt akkor az olyan 3-5 ezres fordulaton megy könnyedén.Afölött már nem annyira de csak kissé érezhető.Nincs etz-m igy csak nagyjából mondtam egy fordulatszám tartományt.
Gyakorlatilag nem , de elviekben igen !ÉS itt jön az megint hogy mindenki ugy állitja be a gyujtását ahogyan érzi a saját motorja teljesitményét !
Köszönöm szépen midnekinek a segítséget.
Remélem már jó lesz végre a moci.
Holnap nekiugrok újra.
Annak lehet beleszólása a gyujtás beállításba,hogy fel lett fúrva 300-ra?
Igen elképzelhető hogy ha a karbi belseje jó és mégsem megy és a másik karbival pedig ment akkor igen elképzelhető hogy a torkolatnál van valami ott kap farsot vagy estleg nincs e megrepedve.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|