:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Így felment ezeknek az ára?
Hát amiben vezérművet kellet cserélni eladásra arra már egy fúrás is ráfér lassan, szóval 200-at adnék érte akármilyen állapotban van, erre úgy is ráköltesz 200-at, ha nem most jövőre.
sorszám: 33065 (105970)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 02:29:26)
Valószínűleg minden relatív.
Nekem is megy alacsony fordulaton, de azért az túlzás hogy húz.
Főleg hogy 3000 alatt egészségtelen használni ezeket.
Idézd, hol írtam ezt!
Kifejezetten azt írtam, hogy szeretem a TS-emet. Sőt, ha nem tudnád 250-es ETZ-vel versenyzek, de ettől még nem vagyok elvakult fanatikus, hogy a nyilvánvaló tényeket ne vegyem figyelembe.
TS-re felesleges 17-es lánckerék, mert gyenge és nem képes 17-es lánckerékkel normálisan működni.
15ös, legfeljebb 16os való rá. Ha Istenként tisztelném az MZ-t akkor sem lenne ez másként, mert ezt mérések igazolják.
no azért ott csak 10 ló van jelen a 26 paci ellenében és azért volt rajta vagy 140kiló csomagokkal együtt + a saját súlya. és azért a 12 nm-t így is leadta. am én is szeretnék egy régi triumph-t
No, erre mondtam, hogy minden relatív. 75 km/ó szélben.... Nos, a Jawa, ami szintén nem egy óriás motor, két személlyel,csomagokkal, széllel szemben , emelkedőn is képes a 100 feletti utazóra.Szegény csak 25-27 pacis, a nagyobbacska jószágok 50 Le felett kezdődnek. A nyomatéknál még lejjebb vagyunk a rangsorban.De még egyszer elmondom, nekem ennyi elég is. A szívem vágya, az általam sokat emlegetett Honda Four is csak 35 lovat tart magában. Annál több teljesen kihasználhatatlan lenne nekem. Nem is vennék 400 köbcentisnél nagyobb motort.
Legfeljebb ha ingyen hozzájutnék egy 800-as Norton Commandóhoz, azt nem adnám tovább, mert nagyon tetszik.De kihasaználni nem tudnám, nem akarnám.
Erről jut eszembe, vajon miért csak a régi motorok tetszenek, nyugatiakból a hetvenes évek közepén gyártottak? Én tényleg szeretem a szoci motorokat is, minden nyűgük ellenére.Lehet, hogy tényleg öregszem.
jah meg etz vs. ts írják sokan hogy az etko 5be(a kicsi) nem gyorsul már a tsnek ugyanolyan a végáttétele és azért a ts gyorsul még 4be is!!!a gyengébbik hengerrel is amibe szinte kotyog a dugó!!
mondjuk nem tudom milyen ts-el mentél, de 4sebességek igen nyomatékosak eddigi rövid tapasztalatok alapján.Mert a 4sebisnek jobb a váltó kiosztása!! oké ez így elsőre fura, de egy trophy blokkos ts sokkal szebben megy 4be mint a etz vagy /1 5be, mert ugyan csak kicsivel hosszabb az az 5dik de az mznek sok és nem rugalmas már egy 4sebességeeshez képest, sőt még lehet hogy a 4sebis végre is jobb mert tovább pörög(az enyém 6000ig) ott az eddigi diagrammok alapján 130km/h.Mndjuk én egy szerpentinre felfelé végig 3ba lennék míg neked folyamatosan váltani kellene 3-4et.jah és a kisTS-ről csak annyit hogy 125ös korába 16os lánckerékkel két személybe is képes volt 75km/h utazóra szélbe is, 150essel ugyanez a helyzet csak kényelmesebben.
Na én erre elmondanám, hogy áprilisban piki24 kollégával a hátsó ülésen plusz 2 személyre szóló nem kevés túrafelszereléssel letoltam a Rétság-Kaposvár távot (ETZ 250)....pedig egyikünk sincs pehelysúlyban. Azt meg már nem is említem hogy jópár mátrai kanyargáson is résztvettem már és a motor kitűnően teljesített bő tartalékkal. Hát ennyi. Minden viszonyítás kérdése ;-)
A kis ETZ-nek nagyobb a nyomatéka, mint a TSnek, legalábbis az én tapasztalatom szerint. Minden relatív. Lehet, te úgy érzed, hogy szépen húz, de én még a 250-es nyomatékát is kevésnek találom.Jön egy emelkedő, vagy feltámad a szembe szél, már vissza is esik jelentősen a sebesség. Ha nem valami japán csorára, csak egy jó állapotú jawa 634re ülsz rá, rögtön keveselni fogod utánna az MZ-k nyomatékát. Ugyanis a nyomaték, mint a mértékegysége is mutatja nem a pörgősséget, a gyorsulást jelenti egy az egyben, hanem azt, hogy milyen erőt tud a kerékre kifejteni a motor. Szóval menj el túrázni a Bükkbe egy Jawával, aztán térj vissza oda egy TS-sel. Ki fogod tépni kínodban az összes hajad.
Más: Ha olyan erős a kis TS, miért 110 kilométer a végsebessége?!! Miért van, hogy a legkissebb emelkedőt lassulással jelzi?!!! Amúgy egyetlen 125-ös , 250-es gép se erős. Ha azok lennének, nem lennének 1000 köbcenti feletti motorok.
Az más kérdés, hogy van akinek a kis gépek ereje is elég, mert úgy akarja használni őket. A 250esek nekem is elegek, mert nem száguldok, türelmes vagyok, ha csak 50-60ra képesek egy hegyi úton, hát legyen úgy. A hegyi utak úgyis kanyargósak... Azért a 125-öst szoknom kellene pár napig, hogy ne szívjam a fogam állandóan.
üdv! hamár a nyomatéknál tartunk,lenne egy kérdésem,hétfőn meghívott egyik barátom motorvásárlásra,történetesen egy 1997es suzuki gs 750,amit elmondott az egy 4 hengeres léghűtéses 60lovas motor,mire kell figyelnie\ünk mik lehetnek amik pl tipus hiba,motorzörgések,futómű stb? tudom a képek nem mondanak semmit,de amúgy első pillanatra egybe van,v. legalábbis úgy tűnik.a srác állitása szerint 2000km-el ezelőtt volt vezérműcsere,olajcsere,gyertyacsere,a jobb kipufogón van egy borulásnyom,de lehet hogy cak eldőlt,ki tudja.
320000ért vesztegeti,próbálok segiteni az alkudozásban,bár nem hiszem sokat engedne.
hát igen.. az etz valóban elég harmat, ha nyomatékot akarunk. lehet benne igc, meg minden szirszar, a Ts egy rugalmassági próbán, mondjuk 5.be 50től, halálra veri az etz-t.. igaz ez a kicsikre is.
Nekem már ez is nagy előrelépés!
Nagyon szépen köszönöm! ;)
Üdv
ez hülyeség amit írtál nincs benne nyomaték??? oké etz lehet kaput nyomaték de az etz nem egyenlő az MZ-vel.azér az én tsem 4.be is szépen húz akár 2500ról!jah és azt a kists is megcsinálja lazán 16os lánckerékkel is. bizony, de lehet hogy rosszul látok:):)és ez így tapasztalat konkrétan.
Én sem akarok senkit megsérteni, de ha valaki így fogalmaz: "ennek köszönheti legendás megbízhatóságát..." , akkor ez szerintem nem elmarasztalás, hanem elismerés, mégpedig egy használó tapasztalata.
üdv.: R
Biztos vannak, de nem nagyon érdekes, amit én használtam, az egy "Columbus" márkanevű, "heat resistant up to 600°C " feliratú mattfekete, hozzátenném, hogy a henger kijáratánál a könyökön mindig leégett a festék, a dobról soha, ott már hidegebb van.
üdv.: R
Keri konkrétan a TS 125/150-ről beszélt, de ha úgy vesszük, akkor szinte minden MZ-re igaz, hogy nyomatékból nem sok van benne. Ha azt akarod, hogy menjen is rendesen, akkor bizony nem 4000 alatt kell feljebb váltani, hanem ki kell pörgetni rendesen.
Nem akarlak megsérteni de a hozzászólásaidból az süt ki hogy az mz gyenge szar akármilyen típusról is van szó.
Kikérheted magadnak, de attól még gyenge :)
Alul méretezett az egész üzemanyag ellátó rendszere, kipufogója. Ez persze nem baj, ugyanis ennek köszönheti legendás megbízhatóságát.
Én ezért szeretem, nem a nyomatéka vagy nagy sebességre való képessége miatt.
Tapasztalatom szerint a 15-ös szekunder lánckerék az ideális a motorhoz. A 16-ostól csak rosszabb lesz a gyorsulása tehát már az is túl hosszú neki.
Igen az kellemes dolog ha maximum 3000-et kell forgatni egy gépet ahhoz hogy 90-et menjen, de ezt ne egy ilyen pici motortól akard, mert ahhoz nyomaték is kell. Ez a motor 6000-et forog 90-nél és ettől az aránytól csak kis mértékben lehet eltérni, sokkal kisebb mértékben mint ami számítana, ellenben a menet tulajdonságait jelentősen el tudod így rontani.
Persze jogod van azt csinálni a motoroddal amit csak akarsz, én csak szóltam hogy felesleges fáradnod.
Az első megoldásod a helyes.
Az első 19 a hátsó azt hiszem 48.
Vannak márkanevek?
Mert még a jövőhéten szeretném megcsinálni :)
Még egy kérdés.
A 250-es ETZ-nek hány fogú az első illetve hátsó fogaskereke gyárilag??
Egyszer amikor kislánckerék után kajtattam, tévedésből ETZ-t adtak, és igen, valóban nem fér el. Tán még a kúpnál se stimmelt vmi.
Köszi!
Ja és a forgórész problémám is megoldódott,hétfőn adja fel a srác...
"ha kevesebb fogó első lánckereket rakok fel akkor kissebb lesz a vég.seb és jobb lesz a gyorsulás"
Ez pontosan így van, ahogy írod, kérdőjel nélkül.
Mellesleg, ha kinyitod a "cikkek" rovatot, találsz ott egy "fogas kérdés" című írást, benne egy programot, amely pont ilyen jellegű számításokra szolgál, használd jó kedéllyel, azért készült.A cikk alatt van egy táblázat is a leggyakoribb típusok adataival, keresni sem kell...
jó munkát: R
Valóban nem fér el a deknitől, ezen már én is gondolkodtam, pedig jó lenne, a váltó is megköszönné...
Sajnos, nincs kéznél hirtelen ETZ láncom és kerekem, pedig kiváncsi lennék rá.
üdv.: R
P.S. arra is számíts, Waresz, hogy ünnep van, szanaszét van mindenki, nem ezek a legforgalmasabb napok a fórumunkon...
KIKÉREM MAGAMNAK! a kis TS nem harmat gyenge!! az enyém nem! ha másoké az, arról én nem tehetek. természetesen 16os szekunder kerék van fent, és ez is kevés. de nagyon valószínű, hogy a deklitől nem fér el az a kislánckerék a főtengelyen. gondoltam ,ha valakinek lenne egy kölcsönbe, és bevállik akkor megvenném, de nem látom bennetek a tettre készséget:D
Én is, számtalan rezonátoros kipu készült így, semmi gond vele, ha már nagyon kopottas, újrafújok egy réteget, tisztítás után.Van ide való festék, hőálló mattfekete, pont jó.
üdv.: R
Ja és ha valakinek lenne véletlenül 250-es ETZ generátor forgórész,grafit gyűrűvel,vevő lennék rá.:)
Most már belekavarodtam a láckerék témába:)
Most akkor ha kevesebb fogó első lánckereket rakok fel akkor kissebb lesz a vég.seb és jobb lesz a gyorsulás vagy fordítva van?:)))
Ha mattot akarsz akkor lakk sem kell,csak normális minőségű hőálló festék.:)
Nekem 15-ös és 16-os lánckerékkel is 90 a vége. 125 és 150-es hengerrel is.
A különbség csak a gyorsulásban és menet dinamikában különbözött.
Najó, mondjuk 16-os lánckerékkel 150-es hengerrel kicsit jobban segít a hátszél. Etanollal pedig a 100-at is elérte üzemszerűen.
Természetesen GPS-el hitelesített mérések alapján :)
Elég a szekunder hajtásba nagyobb lánckereket tenni. A kis TS harmat gyenge, gyorsabban nem fog menni, de az az előnye kétség kívül megvan, hogy nem kell szétpörgetni a motort.
Nekem HJC FS-10-es van.
Kényelmes, igényes, jól szellőzik, nem hajlamos a párásodásra.
Zozy, mreni szerintem is matt fekete lesz.
De ugye hőálló lakkal kell megcsinálni?
Puszi ;)
Én is a mattfeketét javaslom,nekem is azzal van fújva a sportdob.
Waresz, sokat variálsz. A 15-ös szekunder lánckerék helyére 16-ost(TS 150) raksz. Ennyi. És gyorsan vissza is tudod alakítani. Ezzel 80-nál ha jól emlékszem 8km/h-t nyersz.
Én a mattfeketét mondanám :-)
Tsók,
Zozy
Szió!
Előre is köszönöm!
Én is pár napja tettem újra a rendszert...talán nemsokára találok egy stabilabbat, mert ez fél évnél tovább nem bírja.
Újra felteszem a kérdést...mert egyre több véleményt hallok, és kettő ugyanolyat még nem hallottam.
Mivel fújjam le a pufogómat.
KRÓM NEM lehetséges :) Anyagi okok miatt :))))
Köszi ;)
sorszám: 33027 (105924)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-27 02:26:53)
Sziasztok,tom hogy ide nem lenne szabad nem Mz-ről írni,de ez egy aktív,és jó fórum,megosztom veletek ezt: http://www.mobilbankfuture.blogspot.com/
Hogy legyen miből felújítani és tankolni az mz-t.Na meg itt is vannak google hirdetések jobb oldalt,szal megmertem.Olvassátok,el regisztráljatok,ha nem hisztek benne,ne szidjatok.bocsi.
holnap reggel nekiállok a gép újratelepitésének és ha kész küldök anyagot,komplett mz-etz gépkönyv,ha van egy időd nézd át és könnyűszerrel meg tudod csinálni a féket.a féklámpánál az a hiba hogy a hátsó féktestnél a réz érintkező oxidálódik,elferdül stb. ezért rossz időben zárul az áramkör.a hátsó fék meg marha egyszerű:fékpálcán lévő 6os anyát letekered és kiszeded a fékkulcsból,aztán a támaszt is lecsavarozod amit egy 8as anya tart,ezek után lehúzod a fékről a sarut,kilazitod a hátsó keréktengelyt,ezt utána ki is húzod,ekkor kiesik az oldalsztender,utána kiveszed a féktestet,végül a kereket.ha vastag a pofa akkor a dobot é pofát is megcsiszolod portalanítod,és mehet össze,szétszedési sorrenddel ellenkezőleg,alapesetben ha nyugalmi állapotban van a fékpedál akkor majd hogy nem suhogósnak kell lennie, ezt mindenki saját szájíze szerint állítja be.a másik a féklámpa kapcsoló elől,ez sajnos egy idő után megpusztul,pár haverom azt mondta a fékolaj miatt,de az enyém por száraz,mégis megdöglött egy idő után pedig nyár elején cseréltem.erre már valaki korábban kidolgozott egy hidraulikus kapcsolót,én is átállok majd arra,hiszen Pascal bácsi mindig megmarad:D
háhá,szintén zenész:DD gratulálok koléga.Én is mentem pesten jogsi nélkül,mármint kicsire volt csak a korlát ami hiányzott,a végén már lelkiismeret furdalás nélkül mentem el olyan bátorsággal a rendőr mellett,mintha mind offé lenne,de az első igazoltatáson zabszem próba volt,kicsit fostam,csak utána gondoltam végig hogy teljesen oktalan a félelmem hiszen mindenem tiszta.
Futár Petinél lehet kapni, legalábbis nyáron még volt neki!
Sebességrögzítő kar a neve.
na szevasztok! rég jártam itt. remélem zavarok!:D
Kérdésem van: kis etz és kis TS(76 után) primerhajtása duplex lánc. a kis etz-nél 1:2,05, kis TS-nél 1:2,31 az áttétel, a különbség gyakorlatilag annyi, hogy a kis etz-nél 2 taggal hosszab a lánc(48 helyett 50) és a főtengelyen lévő lánckerék 2 foggal nagyobb(16 helyett 18) minden egyéb azonos. főtengelykúp, tengelyek közti távolság... stb. IGAZ?
KÉRDÉS: ha szerzek egy 50es láncot és egy 18as lánckereket, akkor az vajon bemegy a kis TS-be? jó volna.. kissé gyorsabb lenne az utazóm, a pehelysúlyommal mindig 5.et akarok kapcsolni. csak nincs, így viszont nyernék 10km/h-t 80nál tehát azonos fordulaton 90el söpörne a gép. a deklitől valószínűleg nem fér el. más gond lehet?
Nem nagyon kapsz új alkatrészt,inkább bontottat.
Visszatenném én ha megtalálnám,de az egész műhelyt átnéztem már miatta,de sehol nem találom.
Valahol nem lehet venni?
Vagy keressek inkább valakit aki blokkot bont?
van egy 350-es blokkom,és az 30-as karbival teljesen jól szuperál
örülük neki:-) A (pizza szeletelőt) meg tedd vissza,és ha úgy is rossz, akkor váltó hiba.:-(
A barátnőm a HJC inportőrnél eladó,és azt mondják a betérő tulajok,hogy megéri az árát.Annyi a negatívum,hogy nem üveg vagy szénszálas,hanem műanyag kompozit alapu.Nem teljesen egyezik meg az ABS műanyaggal,mert arra 3 év az elévülés,erre meg 5 év.Alkatrész is biztosítva van,és különféle plexik is kapható raktárról.
Nem tudom valaki elkavarta a műhelyben(nem csak én dolgozok bent)
és este 11kor raktam össze és nem tűnt fel a hiánya.Ez az első blokkom amit összeraktam.
Ja és köszi a 300-as hengert.
Jól szuperál vele a gép:)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|