:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hogy hogy a TS-nek mindegy? :)
Indítással egyébként nincs gond. Fogyasztást ezentúl mérem majd.
A kipu utángyártott, de mindössze félévet "ment" eddig. (kölcsönkértem egy kiégetett gyárit is, azzal is ugyanannyit tudtam kihozni belőle)
Fővúka gyári méretű van benne. :) (de akkor lehet próbaképpen nagyobbra veszem)
Előgyújtás jó , mivel gyakorlatilag nem tud elmászni.
TS-nek teljesen mindegy. Legalább is végsebesség szempontjából.
Nekem 4,3 volt és ment 110-et (GPS-el 107)...sőt lehet ezért ment annyit, mert nem fogta vissza a dugattyú súrlódása :D
Magas fordulaton ugyanis nincs ideje átmenni a nagyobb résen sem a gáznak.
Indítást nehezíti az alacsony kompresszió, valamint a fogyasztás növekedik meg.
Inkább eltömődhetett korommal a kipufogó. Sajnos ebben ez esetben csak a csere segít, de ha van hely lakot területtől távol, akkor megpróbálhatod levenni a kipufogót, és úgy megzavarni. Ha úgy jobban megy akkor egyértelmű.
Ha nem az akkor nagyobb főfúvókával próbálkoznék, vagy először csak feljebb húzni eggyel a tűt. Illetve az előgyújtás is jó helyen legyen. Én 3mm-el használom 0.3mm előgyújtással.
OK!Köszi.
Más: mivel úgy néz ki ez megoldódni látszik, így rágom magam a következő - kevésbé zavaró - dolgon:
jelzem nem érdekel a sebesség, a gyorsaságiak sem hoznak lázba, de gondolom nem egészen normális, hogy csutkagázon max 70-et megy kis ts. (telefonnal mértem) - súbertű felülről 2. rovátkában, benzinszint jó, gyertyakép megfelelőnek tűnik. Hengerbe amióta nálam van, nem néztem bele. Gondoltam, első lépésben méretek egy kompressziót. (Mennyinek kéne lennie ennek az értéknek egy "egészséges" motornál...kerestem de nem találtam a leírásokban) köszönöm
Kíváncsi lettem és rákerestem.
Itt egy oldalkocsis ETZ váz, meg némi lom:
http://tinyurl.com/lkam278
Alig kerül többe, mint egy komplett oldalkocsis ETZ. :-)
Itt meg a vázra a Velorex felszerelő kengyel:
http://tinyurl.com/n6qsrrh
Ezt meg még tényleg kapni!
Hivatalosan fel lehet szerelni, de ETZ-re fizikailag pont nem. A TS-en gyárilag egy levehető konzol tartja, az ETZ-n viszont gyárilag egy a tank alatt kialakított (a vázra hegesztett) tartó van. Vagyis más az oldalkocsis váz, mint a szóló.
Így a gyári Superelastic oldalkocsi csak vázcserével szerelhető rá.
Viszont a Velorex oldalkocsihoz tudtommal most is lehet kapni hivatalosan ETZ-re csavarozható tartó konzolt, az rászerelhető és papírozható.
Hali,
Elgondolkoztm, milyen lenne etz- re oldalkocsit beszerezni. Most az elso lanckerek 20 fogu. Ezt biztosan le kell cserelni a nyomatek miatt. De egy olyan motorra, amit gyarilag anelkul adtak forgalomba, fel lehet szerelni? Varom az eszreveteleiteket. El fogom fogadni, akarmilyenek is lesznek...
Valamennyire az, lévén a neve is rezgő nyelves szabályzó, de ha nagyon szikrázik, akkor rossz a feszültségbeállítás.
Rendes állítható tápegység és pontos műszer kell a beállításához.
Köszi a gyors reagálást :)
két lába van, és fekszik, kb 1 cm az átmérője és műanyag jellegű a burkolata , most hogy így írtad. (akkor tényleg kondi) Értem, hát egyelőre meglátjuk a gyári mit tud :)
Ezzel kapcsolatban: felszerelt állapotban, a bal oldali relénél, a két pogácsa közötti folyamatos szikrázás járó motornál normális jelenség?
A kis fekete henger ha 4 lába van akkor greatz híd azaz diódahíd, ha 3 akkor tranzisztor, ha kettő és áll akkor kondi, ha fekszik és csíkok vannak rajta akkor ellenállás. Ha fekszik és műanyag burkolatú akkor kondi.
Lehet javítani. 50 forint a legdrágább alkatrész abban a szabályzóban, az pedig maga a csúszósaru :D
Ha jó a műszered akkor a digitális is tudja mérni, de az analóg mindenképpen.
Az analóg műszerben a mechanika kiátlagolja a rövid impulzusokat és egy átlag értéket fog mutatni, a digitális pedig megbolondul tőle, ha nincs a bemenetén egy alul áteresztő szűrő, ami kiátlagolja a digitális rész számára a feszültséget.
Természetesen már meghalt a kisipari elektronikus szabályzó!:D Kb 10 km-t bírt. Kiégett benne valami....azt hiszem a kondi (?) kis fekete henger.
Megcsiszoltam egy mechanikusat, felraktam és kapásból lett töltésem...:)
Majd csak elhiszem már, hogy a gyári megoldások sokszor jobbak!
Viszont, azt jól tudom, hogy ebben az
esetben töltést mérni csak analóg műszerrel tudok? digitális multiméterem össze-vissza mutatott mindenféle értéket, mintha megkergült volna, semmit nem tudtam leolvasni róla.
A gyújtáskapcsolót kiiktathatod, de akku nélkül nem fog elindulni, csak tolásra. És elég gyors tolásra...
Sziasztok :)
Visszatettem a /1-re a gyári gyújtást a babetta helyett, és egy kis segítséget szeretnék kérni. Valaki nem tudna egy olyan bekötési rajzot adni, ami egyszerűbb mint a gyári? Úgy értem, hogy nem kell rá se világítás, se irányjelző, stb... csak gyujtás legyen és töltés. A kulcsos kapcsolót szeretném valahogy kikerülni. Előre is köszönöm!
Üdv: Sándor
Nekem Yamaha robogó főfékhengere van, de sokan használják a Hyosungot is. Amúgy bármilyen Japán robogó jó amit tudsz szerezni. A Hyo keményebb, a Yamaha lágyabb, mert kisebb a dugattyú átmérő. Fékerő mindegyikkel jó, de én szeretem ha puhábban adagolható, de ez ízlés kérdése. Van aki meg azt szereti ha koppan amikor behúzza a féket.
Igazából jó az eredeti is, ha nem ereszti az olajat. Csak a megbízhatóság miatt kellet lecserélni.
Fém fékcsövet csináltak nekem, mert nem szabványos az MZ természetesen, de szerintem bármelyik motorszervizben meg tudják oldani, vagy ha utána jársz akkor te is, mert vannak csavaros fitingek, azokat otthon is össze tudod rakni ha nem vagy fakezű.
Fékpofának ha nem találsz olcsó puha pofát, ami régen a szürke volt. Ez bírja a melegedést, és nagyon harap, viszont fel kell melegíteni mert hidegen kezelhetetlen, de ez nem gond a pályán. Na ha ez nincs, vagy sok a pénzed, akkor Brembo racing. Ez viszont drága és e-bayről szoktam ilyeneket beszerezni.
Fékcsőre jó lehet a bolti is, amit a futármotoros boltban árulnak, mert nem szokott gagyit adni, de az csak az eredeti főfékhengerhez jó.
Amíg nem koppan le, addig nem kell erősebb rugó pályára. Teló olajból is 10W-s kell. Ez valóban lágynak tűnhet, de így fogja az utat. Ha kemény akkor könnyebben elpattog. Túl lágy csak akkor, ha behintázik. Ez pedig nem a rugótól vagy olajtól van, hanem attól hogy a telóban van egy szelep ami szeret leragadni és a húzó ági csillapítás lecsökken.
Na meg ott van egy műanyag dugattyú gyűrű, az is szeret elkopni, eltörni szétporladni. Azt is érdemes megcsinálni.
Még egy tanács. Legyen rajta jó gumi. Elsőre Heidenau utcai is megfelelő, nem kell méregdrága RSW, majd úgy is rájössz mi kell neked. A kerék ne üssön egyáltalán, mert az nagyon lerontja a kanyarstabilitást, legyen cenrírozva súlyokkal is.
Lábtartó végéből vágjál le és hajlítsad fel az egészet amennyire lehet, hogy ne akadjon le.
Kipufogót, motorblokkot húzd fel. Motort úgy tudod, hogy a felső gumi szilentnél van egy centis távtartó, azt vedd ki.
Így is a kipufogó könyök fog leérni. Ha van módod akkor hajlítsad szűkebbre a könyököt (vágni kell) és fordítsad meg a tartó lemezt ami most lefelé van hajlítva. Ezzel is lehet pár centit nyerni. Utcai gumival így már nem ér le semmi.
Ja és protektoros bőrruhában menj, jó kesztyűvel, bakanccsal, mert esni azt fogsz. Ebből adódik, hogy érdemes utánfutón vinni a motort, mert nem biztos hogy saját lábán haza fog jutni.
Sziasztok!
Jövőre szeretnék párszor elmenni pályázni és szeretném ezért kissé jobbá tenni az MZ elejét.
Milyen főfékhengert ajánlotok a gyári helyett az ETZ-re? Szeretnék hozzá fém fékcsövet is. Lehet kapni hozzávalót, vagy ezt érdemes valakivel legyártatni? Továbbá érdekelne hogy lehet-e kapni erősebb rugót az első teleszkópba, mert a sűrűbb olaj ellenére is kissé lágy az eleje a motornak.
Ts 250/1-re átalakított Babetta gyújtás eladó, vagy inkább cserélném működő /1 gyújtásra :)
A lottó nyertes számait is el akarom találni. Még sorsolás előtt. Utána már könnyebb, de kevésbé kifizetődő. :-)
köszönöm a választ, de nem ver bele a hengerfejbe, gondolom a gyújtás kötül lesz valami :/
Túl közel van a dugó a hengerfejhez, kicsi a présrés, túl nagy a kompresszió az adott üzemanyaghoz, nagy az előgyújtás.
Említettem, hogy etanollal is pörgött a gépem gyújtás nélkül. A 2mm-ert síkolt 125 hengerfejjel(így vettem) a 150-es hengeren 17 körüli kopresszióviszonyt számoltam. Átment dízelbe, mint az izzófejes modellmotorok :-D
Alapjáraton nagy előgyújtással keményen jár, felöl jobban pörög.
Kisebb fuvival kisimult a kis fordulati járás(szegény keverék lassabb égése) és gyengébb lett a motor. Viszont 2 liter körül fogyasztott. :-)
Kicsi az előgyújtás.
Javízsd meg a légszűrőt, v. csere.
A légszűrőházig áramlásnál van az eltömődés valszeg.
Ja, az etanol szereti bezöldíteni/eldugítani a rézfúvókát. A karbipohár is tele lesz zöld szutyokkal.
Ha tudnád hogy én hány hónapig jártam úgy vele, egy papírzsebkendő betömködve a gumi helyére és gyorskötözővel körbe :D Volt olyan is hogy nem volt ott semmi, csak akkor ugye marhamód rezeg...
És honnan tudod hogy nem ver bele a hengerfejbe?
Vagy hogy állítottál 3mm előgyújtást?
Mert egy mágneses gyújtásnál stroboszkóppal kéne.
De mondjuk érzésre kezd el tekergetni amíg meg nem szűnik és jól is megy.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy babi gyújtást tettem fel a /1-re, de nem jó valami, mert könnyen indul, de KEGYETLENÜL csattog a hengernél valami :( Mintha kalapáccsal ütnék a dugattyút.... 3mm-re állítottam az előgyújtást, tiszta a karburátor is, és új a légszűrő is. Beindul, jár, de szörnyű hangja van, nem tudok normális alapjáratot állítani, lassan reagál a gázra, és pörög mint a veszedelem :(
Minden segítséget szívesen fogadnék :)
Légszűrő nélkül vissza durrog a karburátorba teljes gázon.Igazatok van a légszűrőnél van a hiba.Kifújattam a régi levegő szűrőt és aszt tettem be,meg nem tettem rá a fedelet megpróbáltam és úgy néz ki így jó.Vagy az új szűrő áteresztő képessége vagy a vázban van dugulás.Ez a hiba nagyon megvezetett,kezdődőt a karburátorral,fel javíttattam a főtengelyt új csapágyak szimering,másik hengert kapott.A karburátorba a fő fúvóka el volt szulfátosodva és így a mérete jóval kisebb volt.
A gumi izé miatt?
Hát nem azzal megy a motor.
Fogsz egy régi bringa belsőt, kb 2 centis csíkot vágsz belőle, megsodrod és körbe tekered, majd kötsz rá egy csomót. Addig is működik amíg meg nem jön a cseredarab.
Vagy ha van pénzed, akkor veszel egy szaniter szilikont, pozicionálod, körbenyomod vele. Másnapra megköt, szintén jó addig amíg nem lesz időd cserélni.
Kivetted a levegőszűrőbetétet, és úgy is nagy volt a 130-as fúvóka?
Ellenőrizd a levegő útjának szabad áramlását a légszűrőházig is. Talán ott van akadály.
Keri, Gabi Köszönöm az infót, s tanácsot is. Már csak szabadidő kell, hozzá.
Már tudom (hogy s)mi(nt) lesz, de így addigra tuti nem lesz részemről FMP felvonulás..:((((
Teknőc
Rollerbe nem megyek,
akkor inkább Csaba utca..;)
Viszont azért lenne a netről, mert nem hiszem, hogy szombaton nyitva van.
Pénteken meg késő este semmi nincs nyitva.
Teknőc
Hagyd a netről rendelést, Rollernél is van, de figyelj, mert 2féle is van nála, egyik 1400ba kerül, másik meg csak 700ba. Nem kell mindig a legtávolabb keresni, pont te mondtad nekem a LED helyzetjelző kapcsán :D
Egyébként énis ki tudom cserélni, enyimet is magam csináltam, bár én a kereket is kiszedtem és teleszkódszáranként külön-külön raktam helyére.
1. veszel új gumit.
2. alátámasztod a motort hogy az első kerék a levegőben legyen, lehetőleg 30-50centi magasan, és fel se boruljon, esetleg a fékbowdent is kiakaszthatod.
3. kilazítod az alsó kormánykiflinél a teló szorítót, meg lecsavarod a teló kupakjait.
4. Leereszted a telószárakat, befűzöd a gumit, visszatolod, összerakod, örülsz :)
Segítséget, tanácsot kérek Szakiktól!
MZ TS 125 De Luxe-om van.
A probléma: a lámpatartó alatti gumigyűrű elöregedve lepattant, kiesett. Így most laza nagyon. Szeretném megcsinálni, de nem tudom hogy fogjak hozzá. Szerelési tanácsot kérnék, valamint ez a gumi jó hozzá?
http://webmotors.hu/FENYSZORO_TARTOBA_GUMI_D32
Teknőc
Nem találok a légszűrőnél sem hibát.Számomra rejtély mi lehet a hibás benne.Nem tud valaki egy nagy szakít,telefonon megbeszélnem vele.
Elképzelhető hogy az új légszűrő tajvani és nagyóbb az ellenállása.
Akkor még egész jól megy a géped.
A 150-esemben 120-as fúvóka volt(bár menegetett is), aztán 110-esre cseréltem.
Sík úton 105 volt a max. tempó. Bár nem volt még akkoriban GPS, nagy a szórás a kerékkerületek, sebességmérő órák miatt.
Ehhez képest a 120 egész jó tempó.
Aláfúvókázott motornál/kevés üzemanyagnál csak akkora gázt érdemes húzni, amivel a legnagyobb tempót tudja a motor. Nekem is túl nagy gázt adva fulladt, addig forgattam vissza, ahol a legerősebb volt. A fogyasztás is ott lett a legalacsonyabb. Alatta picivel dúsabb, felette szegényebb keveréket kap a legnagyobb teljesítményt biztosító keverési aránynál.
Akkor vedd ki a légszűrőt és úgy próbáld ki. Persze rendes fúvóka mérettel.
Kínaiak sajnos el tudnak követni óriási aljasságokat.
Pl. láttam olyan kuplung lamellát ami szétmállott az olajban.
Illetve a fúvókatűből is ritka a jól sikerült utángyártott. Én magamnak reszeltem hasonló problémák miatt, de azért ennyire durván az nem jelentkezett.
Az a gond 110-es fúvókával,hogy a motornak nincs teljesítménye.Egy kicsivel tud többet mint a 150-es.A 120 k/h-val mentem folyamatosan és a benzin szegény keveréktől megmelegedett a motor és megragadt a dugattyú.Teljes gáznál 120 felet nekiáll rángatni,kihagy /elfogy az üzemanyag/.20-as kis lánckerék van rajta.
De ha 110-es fúvókával jól megy a motor akkor miért zavar téged a méret?
Igen én is erre gondoltam és a logika is eszt mutatja.Cseréltem légszűrőt Mz boltba vettem,a szívó csatornát is át néztem nincs benne dugulás eszt márt régebben megtettem.A kipufogót is szétvágtam ott is minden rendben találtam.A hengerre gyanakodtam még,de egy másik fúrt van rajta.Megpróbálom a régi légszűrővel,kifúvatom.
Lehetőségek:
1. Ja, ahogy Keri írja, nagy a szívási ellenállás. A fogyasztás milyen a 110-es fuvival?
2. A szabadenergia színre lép. Oszd meg velem az infót, és már csavarom is a 35-ös főfúvókát a 125-ösömbe.
Esetleg légszűrőt is cserélj, mert gondolom olyan vákuum van már a karburátorban hogy egy gázfröcstől behorpad az úszóház.
ETZ 251-es nem fogadja el a karburátort a gyári fő fúvókájával a 130 as helyet csak 110 esel hajlandó menni nagyobbal 4ezres fordulat felet bedúsol és füstől megfojtja a motort.Másik karburátorral is ugyan az a jelenség.Új henger főtengely szimering változás semmi.A gyújtás 2,9 mm állítottam.
A kapcs rajzot nezegetve vegulis nem lehetett sok helyen a hiba. Az egyeniranyitoban talaltam is egy meporkolodott hatos anyat... Reggel kipiszkaltam, egyik fiammal pedig rogton ki is probaltuk. Teljes gyonyoruseg!
Hali,
Mi lehet a hiba,ha etz 250-esnel a 2-es biztositekot veri ki valami? Az a test es az akksi kozott van... Rossz az akksi? Leveri vmi az 1-est is, az mar a gyujtaskapcsolot is vedi. Azt holnap szetkapom , de csodalatos a 2-es kiegese... Pls help.
Ez is egy megoldás nyilván :D
De egyelőre szerintem így hagyom.
Én az alábbi lépésekkel oldanám meg:
1. A parasztvakító tulbogyolított szart kidobni belőle.
2.Megszakítót visszatenni.
3.Boldog arccal motorozni.
Ebből a leírtak után az 1-es pont a biztos. A többin tetszés szerinti. :)
Értem, nos a gyújtáson még éppenséggel lehet állítgatni az biztos. Van egy kis, fémdoboz, benne a digitális egység, 2 potméterrel, és 3 kapcsolóval. :)
Leírása megvan, esetleg majd próbálgatom
azt:
Bocs a hosszú szövegért, ez lenne az. Hátha ti kapásból vágjátok ezt:
"Ha levesszük a gyújtás fedelét, található benne egy 3-mas DIP kapcsoló. Jelenleg minden
kapcsolóállás OFF, azaz kikapcsolt állapotban van!
1. kapcsolóállás:
ON állásban követő mód, ha ON állásban van, a gyújtás "követi" a jeladó jelét, pontosan azt a
gyújtójelet adja le, amit a jeladó, ad, igazából ez egy normál jeladós gyújtás minden digitális
szabályozás nélkül, ebben az üzemmódban! (lehetőleg ezt a funkciót ne használjuk!)
2. kapcsolóállás:
Ha ez ON állapotban van, akkor szikrateszt üzemmód van bekapcsolva! Folyamatosan szikráztatja a
gyertyát a mikrovezérlő a beállított frekvenciával! A Frekvenciát a POT2 potenciométer tekerésével
csökkenteni, illetve növelni! (15-75Hz között állítható a freki)
3. kapcsolóállás:
Jelszorzási opció, ezt akkor kell ON állapotba kapcsolni, ha nagyon kicsi a használt jeladó jele és
növelni szeretnénk a PIC-nek a bemeneti impulzus nagyságát.
Potik beállítása:
POT1 poti:
Ez a poti a trafó kitöltésért felelős, a kitöltési tényező állítható 126us és 26ms között! Egy MZ
trafónak olyan 4-6ms felelne meg. Ez határozza majd meg a szikraenergiát! Ez az idő automatikusan
nő, ha az akkufeszültség leesik 12V alá (integrált feszültség figyelés) azért, hogy kompenzálni tudja a
kitöltési időt. A motor képes már 4,5V-tal beindulni! A gyújtóegységen ez előre be van állítva!
POT2 poti:
A POT2 0-5ms között állítható! Ez fogja meghatározni a trafó kapcsolási idejét, illetve a jeladó
választást. Hall, induktív vagy optikai jeladó esetében ezt az időt kisebbre kell csökkentenünk, míg
megszakító esetében növelni kell! Ha túl nagy ez az idő, akkor felsőbb fordulattartományban a
gyújtás kihagyhat, de csak 1 pillanatra, ekkor csökkentenünk kell ezt az időt, a potit az óramutató
járásával megegyezően."
Ez nem lehet gond, el kell annak ketyegni sokáig az akkuból akár töltés nélkül is. Én még mindig azt mondom, hogy vgy szar az akku, vagy kontakthiba van valahol, vagy egyszerűen a gyújtáselektronika érzékeny túlzottan a feszültségesésre.
Elektronikus fesszabnak csak annyi a baja, hogy magasabb fordulattól kezd el tölteni az említett 0.6V-os dióda nyitófeszültség miatt, de a gyakorlatban ez kb. nem jelent semmit. Ha gyenge a dinamó csak akkor kellemetlen.
Pocsékolni a mechanikus is pocsékol, mert fűti a tekercseket, ellenállást, csak annak fix kapcsoló feszültsége van.
Eggyel korrektebb megoldás lehet ha vezérelt FET-es egyenirányítót használsz, annak nincs ilyen nyitófeszültsége illetve elhanyagolható, csak épp nem szokás ilyet csinálni mert minek.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|