:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Természetesen az MZ.
De ha megkérdezed a Jawa fórumon ott természetesen a Jawa lesz a legjobb.
Helyetted nem fog senki dönteni. Neked kell tudni mire van igényed.
Én használtam MZ-t és Jawat is, de én sem tudom megmondani melyik a jobb. Vannak előnyei, és hátrányai mindkettőnek.
Hali mindenki!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek motor ügyben. Az elkövetkezendő időkben motort szeretnék venni és nem tudom eldönteni, hogy a Jawa-t vagy MZ-ETZ-t vegyek.Ezúton szeretném megkérdezni tőletek, hogy melyik a jobb és biztosabb gép vagyis melyiket éri meg!
Válaszotokat előre is Köszönöm!
Üdv: rejzi
Az talán már az utolsó túlméret.
Vagy henger csere, vagy 300-asra alakítás.
Trabant dugattyút csak a kókányok raknak bele, mivel egyáltalán nem passzol, és nem is jó vele az MZ.
Mofakernél van nagyobb dugattyú is csak kérdezz rájuk.
Pedig hidd el hogy már akkor is elég döglött volt a motorom :)
Jelenleg kb. olyan gyorsulásra és menetdinamikára képes mint egy jó 250-es ETZ, csak ez több olajat fogyaszt :)
Az egyik Bambi féle 300-as pedig állva hagyott.
Ha egyszer lesz helyem nekiállok és a 2 blokkomból összerakok egy jót. Meg fúrás is lesz.
Anyagilag nem éri meg, de szeretem ezt a motort. Többször próbáltam eladni, de sohasem sikerült, mert felültem rá és minden ilyen irányú szándékom elpárolgott.
sorszám: 33112 (106052)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-30 00:53:00)
Azt szeretném kérdezni, hogy 250-es ETZ-be honnan tudok 72mm-esnél nagyobb dugattyút szerezni mert nem találtam eddig sehol (mofaker stb..). Ugyanis a dugó benne 71,96-os és nemártana megfúrni. Olvastam még hogy Trabant dugót is raknak bele. Ez kompatibilis az ETZ dugattyújával? Ugyanis csak ebből találtam 72-től nagyobbat.
Ha elírtam mindenkitől bocs.helyesbítek.
Teljesítmémyt kipufogó és karbi NEM lehet elérni
GÁZREAKCIÓ? azt lehetett volna mintázni a wartburgomról, vagy a kiscsúzliról. ha valamit érdemes políroni, az a porlasztó torka (személyes tapasztalatom szerint) és ezen belül található lakatrészek sorjáinak eltüntetése is fontos. azért egy BVF porlasztó nem a láthatatlan öntésnyomokról híres. a warbi egytorkújának a keverőcsövét(pillangószelepesnél igy van megoldva) ami bent van a torokban, szépen felpolíroztam, és eltüntettem belőle minden sorját. még a benzin járatba is találtam! majd visszaraktam. úgy harapott a gép mint egy krosszmotor. akármenniyre is gagyi kétütemű szerkezetről van szó.. szerintem annál érzékenyebb az apróságokra, és minnél kissebb annál inkább igaz ez. más: egy 4T gép igénytelen szívórendszerre(lásd: direktszűrő-... amit 2T-re csak hülyék raknak fel) igénytelen kipufogórendszerre.. addig egy 2T mindkettőből nagyo nelvárja a minőséggel kivitelezett, méretezett változatot.
na hát amikor mentünk ki vörösvárra meg nem mondtam volna hogy csak három henger megy a hondán, az az ezüst szinű sport moci is küszködött,hogy bevágjon,csak hát megszűnt a sávja.
lett volna ennyi pénzem már el is happoltam volna a srác elől:D
ha jobban belegondolok nekem még ott az mz amitől nem fogok megválni ha lőnek rám akkor se,ezzel a kis géppel többet mentem mint az összes motorommal együttvéve.
bár tervezek egy nagyobb kategóriát is az mz mellé,de azt csak túrára,és nagyobb távokra használnám majd,a városban az etznek nincs ellenfele,kicsi,magához képest jól gyorsul, meg is lehet vele állni,és 90él többet úgyse megyek városban.
visszatérve az jawa és mz blokk bontására,az lehet hogy egy másfél éves blokkot néhány kocogtatással csak úgy széthúzom?normális dolog ez? például a főtengely csapágyház az teljesen kuka,azt perselyeztetni fogom,a váltó úgy marad egyben mint a parancsolat,nem kell a szoba négy sarkából összevadászni a darabokat,ez számomra több volt mint fura,egyébként az mzbe amit írtál azt én is preferálom hogy 6 kábelt pár csavart és karbit ha lekötök,már kint is a blokk,jól felszerelt helyen nem több mint 10-15perc munka:)
Értem... én is erre céloztam, hogy a tulajdonságain javít(jobb gázreakció, szélesebb üzemi fordulattartomány), csodákat persze nem várok :) sajnos ami az enyémen van az elég furcsa, nagyon betegesen megy alapjárat környékén, igaz beton stabil az alapjárat világítással meg mindennel, mutattam is a videót nemrég, viszont lassan esik vissza a fordulat és elindulni is alig akar alacsony fordulaton... eskü hogy még a simsonom is harapósabb volt, ez meg csak dadog :D az viszont érdekes, hogy a végsebesség óra szerint 135km/h, egyenes háttal... pedig nincs benne semmi tuning, előgyújtás 2,8mm fogyasztást nem mértem, de 5 körül lehet, annál több nem igen, és a kipuff is utángyártott. Most akkor szar a karbi, vagy nem? :D
Nekem Bing karbi van a /1-en(kösz Bambi mester)és bizton állithatom hogy jó!Persze az igazság az hogy ha valakinek jó a gyári porlasztója az nem fog elájulni a Bingtől.Nekem belőhetetlen volt már az eredeti karbi és sokat is fogyasztott a gép(átlag 6 litert),alapjárata egyszerűen vagy nem volt vagy magas volt vagy ingadozott.Mindent kipróbáltam vele.Miliméterre pontosan belőve a szint,a járatok kipucolva,fuvókák szintén.Kis könyv nagy könyv alapján beállitva.Nem birtam vele.Na akkor határoztam el hogy kerül amibe kerül kell egy új karbi.Nem bántam meg.Alapjáratom olyan mint a doxa,ha kell órákig elpöfög egy fordulaton,a fogyasztásom lecsökkent átlag 4-4.5 literre.Jól megy a gép,nem füstöl.Szóval ennyi.Nem kell hű de mekkora csodákat várni,de ezek a dolgok nálam változtak.Csak azért ne vegyen senki mert ugy gondolja megtáltosodik tőle a gép.
Teljesítményt nem növeli, de a tulajdonságait javítja.
Bár egy tuti állapotu, jól beállított gyárinál nem lehet sokkal jobb, de ilyen ritka mint a fehér holló.
Talán az én ETZ-men közelít, de ott is csak trükközéssel.
Egy szóval jó az a Bing. Nekem csak azért nincs mert a versenykiírás nem engedte.
Karbi szinkron rá fog férni, de az nem nagy dolog.
190ért Nekem is megérné :)
Basszus, belegondolok hogy a Hondám sem ér többet vagy még ennyit sem :(
sorszám: 33103 (106031)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-29 20:28:00)
Szereltem már FZR600-ast is.
Igaz az is öreg gépnek számít már, de nem biztos hogy nagyon megijednék egy új vastól. Természetesen a szervízkönyv és a nyomaték kulcs használata alapvető.
MZ-t Jawat könnyebb elszúrni, a blokk széthúzás miatt. Igaz, ha rosszul rakod össze akkor is megy valahogy amire sajnos lehet példát látni.
Amivel jobb az MZ és társai, hogy könnyebb a blokk. Hondából nem tudok kivenni kézzel a blokkot.
sorszám: 33102 (106030)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-29 20:09:09)
Mi az hogy nem változott a bing karbival?
Aki felrakta istenítette, hogy jelentősen javítja a motor kezelhetőségét, amit el is hiszek.
Végsebességben egy jól beállított gyárihoz nem biztos hogy hozzárak, de ettől még a Bing az tuti szerkezet.
Tankolj bele etanolt. A generátor nélkül pörgősebb lesz, az etanol 10%-ot rátesz :)
Építhetsz rezó kipufogót is, de az is művészet számba megy, sok munka van vele, de a leírást megtalálod a tuning rovatban itt.
Egyéb reszelgetést nem javasolnék, azt bízd hozzáértőre.
"már nem tudom kinek-mit higgyek"
Magadnak nyugodtan hihetsz, ha kipróbálsz valamit, tudni fogod az eredményt.Az a baj ezzel, hogy ezer motorra ezer dolog kerül fel, jól vagy rosszul, szóval, ez nem fehér-fekete, hanem talán olyan, mint a monitor hirdetés: 16 millió színű...
Ezért helyettesíthetetlen a személyes tapasztalat, vagy, ahogyan Bambi mester mondja, hinned kell valakiben, aki már látott karón varjút, harmadik út nem nagyon van...
üdv.: R
Teljesítmény növelés karbi,és kipufogó cserével lehet elérni.Ezek csak arra jók ha a kipufogó tele van és a karbi kopott,e miatt többet eszik és nem úgy megy ahogy kellene,akkor ezekkel valamilyen szintem vissza lehet álítani a gyári állapotott,Persze még sok minden befolyásohatja az eredeti teljesitmény elővarázsolást.Pár LE beletételéhez már tuning szükséges,és csatorna polírozással nem lehetelérni, akár még ronthat is rajta.Lehet hogy jobban jártál volna ha keresel valakit aki csinált már ilyet,és az eddig ráköltött összeget valós teljesítmény növelésre fordította volna.
A bing karbi tényleg nem javított rajta semmit??? én mostansák akartam beruházni egyre... sokan dícsérték, hogy javítja a motor tulajdonságait... akkor ez mégsem igaz? :D már nem tudom kinek-mit higgyek
ja nem is meséltem a suzukis látogatásról,hát mondanom sem kell hogy száraz,meleg helyen tárolták,ellenben poros volt ami arra utal hogy rég mentek el v. csak nem takaritanak:D
ami viszont érdekes volt hogy inditásnál az akksiban 0 feszültség,és erősen oxidos volt a saru,na mindegy megbikáztuk egy másik akksiról,töltése az van neki de ennek az akksinak kampó,ezt fel is irtam cserére a srácnak.következő meglepi össze vissza gyujtanak a gyertyák,az egyiknek nincs hézaga,a másiknak a pipája meg áthúz a szomszéd hengerhez,szóval nagy kínlódások árán de ment mind a 4 henger.hidegen egy picit füstölt de nemaz a jellegzetes kék mint ami utánam jön az mz-vel,hanem inkább korom,lehet sok benzint kap,viszont ez üzemmeleg állapotban elmúlik,és szépen megy,de ha nagy gázt adok,akkor éreztem néha azt mintha az egyik henger megtorpanna,de utána gyorsan reagál,szóval a karbik háza táján is körül kell nézni.Az öninditót szerintem csak ki kell tisztitani,és megzsírozni,ezeken a kisebb hibáktól eltekintve elég patent a gép.
érdekes volt az hogy a tulaj felesége hirdette és többet irt ki mint amennyit a tulaj el szeretett volna kérni,és amikor megjegyeztem a hibákat közölte hogy 190000alá nem megy,mire mi vadul bólogattunk hogy az tökéletes hiszen 290000volt az irányár.már csak a papirmunka lesz jövőre.
sorszám: 33097 (106019)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-29 20:09:09)
láttam már mazdán törött kardán kereszt általi padlólemez átszakadást,ennyi az aggodalmam,bicikli láncot is szakitottam már el,mondhatni fájdalmas volt a csattanás a vádlimon:-)
mz-n lánc szakitást még nem próbáltam,de inkább kihagynám.
a te hondád és ez a korosztály még szerelhető nagyjából persze elég tapasztalat,és odafigyelés,meg persze egy valamire való gépkönyv is segít,de,egy új masinához hozzá se nyúlnék,lehet hogy az egyik csavart fél fordulattal kevesebbet húztam meg és máris nem olyan mint volt( jó ez egy kicsit dúrva volt,de ehhez hasonló tyúkszaros hibákkal lehet elbukni)
Kerinek és Waresznek köszönöm a hozzászólását. Megfogadom csak próbálkoznék valahol berakni 1-2 lovata vasba. A kipuff vadi uj, ezzel nem értem el semmit. Tettem már rá Bing karbit /kár volt a pénz rákölteni/ azzal sem változott semmit. Nem adom fel és elfogadok minden okos ötletet. Köszi mindenkinek.
Igy van de a 2t máskép viselkedik,mert az nem olyan érzékeny mint a 4t.
sorszám: 33094 (106008)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-29 00:47:53)
tényleg ne polírozd! hidegen nehezebben indúl, a sima fémre könnyen lecsapódik a cucc. jobban nem fog menni.az áramlás útjában lévő dolgokat kell elsimítani kissé. pl azt érdemes megnézni, hogy a porlasztó blokk felé néző szája, és a szívócsonk pontosan azonos méretű belső átmérővel rendelkezik.. nem ritka, hogy a szívócsonkba van valami sorja, vagy belógás ahol találkozik a porlasztóval. ezen kívűl, tiszta, nem armafilt légszűrő, megfelelő gyári hosszúságú szívócső(ami belóg a légszűrőházba.. nagyon nem véletlen van az úgy) és mint Keri is irta, minden legyen gyári. ha megszakítós gyujtásod van, akkor 2,8mm körül legyen 0,3mm megszakítóhézaggal,ha elektronikus, akkor 2,6mm, kerűld a nem odavaló gyertyákat, igy a többpólusú, meg iridium, meg hosszúmenet, meg stb.. nem bele való. ha találsz még 260as hőértékű kadmiumozott sárga isolatort, az a legjobb.(vigyázat! amin alig van felirat, és nyers fém szine van az szar.. és kb ugyanezt tudja a fényes horganyzott változat is.) kipufogódat ,meg jövőre hozd el és kiégetem. majd megbeszéljük hol, mikor. az dobhat a gépen 1-2lóerőt:) már ha még gyári. ha nem gyári, akkor meg szerezz egyet.
A kardán hajtás fő hátránya hogy nincs vele semmi probléma és gondozás mentes :D
Különben sok autóban is van kardán, mégsem félsz tőle.
Szóval jó dolog az, csak nehéz és drága, ezért sportmotorokban nem használják, csak túra motorokban.
A csili vili gépek nem kell annyit szerelni :) de attól még lehet.
Sőt semmivel sem rosszabb szerelni mint az MZ-t.
Igaz a Hondám blokkját már nem az íróasztalomon raktam össze :D
sorszám: 33092 (106004)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-29 00:45:19)
:) ne rágódj már ezen, úgy sem tudod megmagyarázni :D
Ami gyenge az gyenge, ami erős az erős.
A TS gyenge, önmagához képest pedig pontosan annyit tud mint egy TS.
Csak annyit tudok róla, hogy ne polírozd :)
Az öntési és illesztési egyenetlenségeket kell elsimítani. Sokat ne várj tőle, 1-2 lovat pedig pláne nem rak rá.
Ha felpolírozod, akkor előfordulhat hogy romlik a motor teljesítménye.
A tuninghoz nagy tapasztalat kell, a tapasztalthoz, pedig türelem, kitartás, és jó pár elszúrt blokk szükséges.
Tapasztalatom szerint a legtöbben akik tuningolni akarnak rossz állapotú vagy rosszul beállított motorral közlekednek.
Akinek rendben van a motorja az nem akar tuningolni többnyire :)
Tehát a legjobb tuning, ha a gyári állapotokat minél jobban megközelíted és jól beállítod a motort.
Aztán ha még mindig kevés akkor 300-as hengert kell rátenni. Túrázáshoz megadja azt a kis plusz nyomatékot amivel kellemesebb a gép használata, de ez sem okoz durva változást.
Igen az MZk kb. azt tudja amire gyárilag tervezték.
Mivel is vitatkozol most? :D
értem és köszönöm,még egy apró kérdés a mostani válaszoddal kapcsolatban,ezt magamnak vezettem le elméletben,tegyük fel hogy van egy 40000et futott kopott BVF karbim,és az mz-ből létezne mondjuk 600as 2T,akkor az sem érezné annyira a kopást a karbiban?
na még egy bmw fan:-)
nekem kicsi koromban látott rendőrségi bmw-k tetszettek,bár a kardánhajtástól kicsit tartok,nem használtam még ilyen motort de az ismeretlen számomra rejtély,és épp ezért bizonytalan,ha megismerném lehet nem félnék tőle.
megjegyzem,a "csili-vili" gépekkel csak egy baj van,hogy egyszeri használatra van építve és minden aranyárban van,ha tönkre megy a blokk az kész vagyon és azt nem lehet a sufniban javitani,mint egy simsont v. mz-t,mert ha az embernek történetesen nincs csapszeg kiszedője,hanem kalapáccsal kocogtatja ki,attól nem lesz baja,de ezt nem merném megkockáztatni egy modernebb gépnél,ki tudja mi kárt tesz benne az ember.
Üdv
Ha valakit érdekel egy eladó ETS vagy katonai ETZ. Nézze meg az alábbi linket:
www.privi.hu/etz
A gs-750 nem probléma ennyire,mert nagy ccm-es és a karbi hibáját nem érzékeli annyira ,mint a kis ccm-es suzukik.Igen a suzuki mikunival vannak szerelve,a keihin karbik tovább tartanak.
sorszám: 33085 (105995)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 18:57:15)
Árpád
Szívemből szóltál (kicsit előlrébb) Már kezdtem úgy érezni beteges, hogy többre becsülöm az MZ-t mint a csilli-villi új gépeket. Ha mégis nyugati akkor a 70-es évek. BMW R 60
nyomaték számomra azt jelenti hogy minden sebességfokozatban viszonylag rugalmas a gép. pl: az MZ-k nincsenek olyan szinten fordulathoz kötve mint a hasonló teljesítményű modern motorok, mondjuk ami 12000ret pörög és poweres. na de aki ült egy nagyon nyomatékos motoron ami mondjuk 60nm-t is tud annak nyilván nem nagy szám, de én elsősorban magához képest nézem a gépet nem másik motorhoz ami 3szor erősebb.
nem akartalak megsérteni de szerintem amire gyárilag tervezték azt tudhatja egy MZ is akár, és én sem istenitem mert van jobb, de olyan mint az MZ nincs. jah nekem is vannak vágyaim más motorok után, szeretnék ha lesz rá pénzem egy srx 600ast vagy valami hasonlót, lényeg hogy kevés műanyag legyen rajta.
ez a gs ez 750es,ott is fenn áll ez a hiba v. csak a kisebb géposztálynál?azt hiszem ezek is mikunik,bár képről nehéz megmondani mindenesetre kisértetiesen hasonlítanak a cb 650custom-on látottakra.
Szia!
Köszönöm szépen, szerintem jövőre meg is csinálom.
Most olyan mínuszok repkednek, hogy nem bírnék kimenni szerelni :)
De mégegyszer köszönöm!
Szevasztok! Kérdésem, hogy tud-e valami okosat írni valaki a henger öblítőcsatorna polírozásától. Próbálnék még 1-2 lovat rátenni az etz250-re .Köszi mindenkinek
Vigyázni kell a 250-es és a 400-as suzuki mikuni karburátorai sajnos sokszor elkopik annyira,hogy nem mindíg lehet javítani,csak csere.Ráadásul szemre semmi kopás nem látszik.Ha hidegen egyenként indulnak a hengerek,akkor baj van.Sajnos ez a sor 4 kiskategóriás Suzukik gyári hibája.
sorszám: 33078 (105986)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 14:35:13)
Én utoljára 5 éve zakóztam jégen. Azóta ha a fagy be, a motor leáll. Én is tükröt és lábtartót, indexet szoktam törni, de nekem tartalékban már csak tükröm van, nyáron a Magyar Sziget keresése közben egy földúton elfogyott az utolsó tarcsi lábtartóm. Indexből is van még egy, de ami fent van, az törött már tavasz óta(parkoló, felpattanó kő, nem perec), le kellene cserélni.
Érdekes, a Jawát még sose borítottam meg. Szerencse, mert azt nem tudnám többé talpra állítani, legalábbis segítség nélkül nem.Még valami: Eddig mindig törés nélkül úsztam meg minden motoros mutatványt, illetve volt sorozat borda repedésem, de az nem törés.Egyébbként is ritkán törtem, porcleválásokat, ficamokat gyűjtöttem be inkább szép számmal.Az elvesztett börfelületemet inkább négyszögölben kellene mérni, mint négyzetméterben.:)Hiába, aki elég sokáig él, megfelelő számú balesetet szenved.:)
nekem a lábam kapott egy kicsit... a moci meg... XD szokásos, lábtartó, irányjelzők, tükör, és a változatosság kedvéért most a fékmunkahenger és a km-óra kapott egy kicsit, hál istennek nem kell új km-óra... fékmunkahenger meg majd kiderül :S legyen óvatos mindenki
gratula:( nagy a baj? én is már ösztönösen borulok:D de mindig csak a lábtartó meg a tükör bánta,abból van még raktáron ha kell:-)neked lett valami bajod?
Éééééés igen, sorstársak lettünk Intravénás barátom xD fél órája sikerült jégen taknyolnom egy orbitálisat, szegény MZ-t lenulláztam... aki még kísérti a sorsot télen, az nagyon legyen óvatos!!!!!
helo
nem nem neked akartam,nemtudom mostanában van ilyen de nem csak nálam hogy az előzmény más nevére hivatkozik
Klaudia neked irtam a 33069 sorszámú hozászólásomat.
igen a füstölés az már nálam is fel van irva,korábban irtam arról hogy volt egy hengerfejes gsxr400as amit csináltam bent a műhelyben,persze segítséggel mert autókhoz bátran hozzányúlok hiszen nagyját ismerem,de egy motor vezérműláncához igen kemény hozzányúlni.nos ez a gép hidegen úgy füstölt mint az enyém a kis mz bejáratáskor az 1:33as benyával.ezeket mind megnézem és köszönöm az infókat.kiváncsi vagyok mit tud.
egyébként fotón nagyon királyul néz ki,mint látvány,amit korábban irtál levegő\olaj hűtés abban teljesen igazad van,nem véletlenül csinálja még mindig a harley a léghűtéses v-blokkokat ezekhez az új csodákhoz,ez egy alapszimbólum náluk.
Ezt gondolom nem nekem akartad írni:)))
Ami elromolhat egy ilyen öreg vason.
A normál kopó alkatrészek is sokba vannak, tehát mire felgumizod, felbowdenezed, láncszettet, fékpofákat, esetleg tárcsát teszel rá, az önmagában többe van mint egy jó állapotú ETZ.
Aztán a kuplung is elhasználódhatott már, nekem pl. kosárral együtt kellet cserélnem, ami bontottból sem olcsó.
A szelepek is előfordulhatnak hogy cserések néhány.
Dugattyú, és gyűrű garnitúra nekem 135ezer forint. Azt érdemes tudni, hogy a vezérművet úgy tervezik, hogy a motor hivatalos élettartamát kibírja, tehát valószínűleg már minden más is el van kopva benne.
A váltómű is lehet kopott és hát bontottan is drága játék cserélni.
A rosszabbik blokkomban már nekem is kidobálja a fokozatokat.
Aztán a generátorok kb. 15év után kezdenek tönkremenni. Újratekercselés 24volt nekem. Fesszab, gyújtás és egyébb cuccuk is 10körül indulnak ezekhez.
Nekem még a főtengelyem is besült, de ez nem a gép hibája, hanem a kókány előző tulajé.
A váz csavarodását ellenőrizd, lengéscsillapítókat is. Ha olajos a teló, akkor az is cserés. A szimering az ugyan nem drága hozzá (10körül) de ha kopott a szár akkor ez nem segít rajta.
Jól megrémisztettelek :D
Mondjuk 11 éves vas még lehet jó állapotban, de már belenyúltak és ez aggodalomra ad okot.
Hidegen indíts rá és ha könnyen indul nézd a füstöt, ha nem füstöl akkor jó.
Ha bemelegedett és odahúzod neki hirtelen és elengeded, akkor sem illik füstölnie. Ha füstöl akkor 100-assal alkud le, vagy vegyen neked ennyiért egy felújító készletet.
Rengeteg szar lehet egy ilyen motorral, nem is jut eszembe minden, pedig az enyém mindent végigjátszott szinte.
sorszám: 33070 (105977)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 13:55:30)
Helo
Nemtudom a te motorodnál simán kifér e a kerék a sárvédő alól,én a kis ts ből ugy szoktam kiszedni a kereket hogy a középső sztender alá teszek egy kb 5cm es magas deszkát igy akkorát tud hintázni a motor a sztenderen hogy sokkal könnyebben kifér a kerék,csak egy dologra vigyázz nagyon, először finoman próbáld ki hogy amikor előre billented a motort nehogy leugorjon a sztenderről ugyanis ott könnyen lehet már holtponton a sztender és felugrik a sztender a motor hátulja meg szépen leesik vagy 20cm magasról.Igy erre figyelj vagy mondjuk legyen 3 cm magasan a sztender lehet az is elég.Én ugy szoktam hogy a sztender alá berakom a deszkát és egyből felhuzom rá a motort szép lassan.De hogy neked könnyebb legyen ugy is lehet hogy már sztenderen áll a gép és eldöntöd a sztenderen egyik irányba annyira hogy beférjean a sztender egyik talpa alá a deszka majd erre a felére billented a gépet és a másik sztender láb alá is teszel deszkát.
De még a legelején lazitsd meg a tengelyt egy kicsit, ha minden igaz a te motorod esetében is elég csak a bal oldalon lazitani mert a jobb oldalon nem kell mert az az anya a fogaskereket fogja .Majd mikor sztenderen van a motor a tengelyt teljesen kihajtod majd lassan huzod ki közben arra figyelj hogy valamikor majd az oldalsó sztender le fog esni ezt inkább tarts a kezeddel vagy rongyra ejtesd le.
A 4 karbival van a leg kevesebb gond.
Sima karbi szinkron sokkal olcsóbb, én ráadásul magamnak szoktam csinálni.
Más meg nem állítódik el ezeken.
sorszám: 33068 (105974)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 13:55:30)
Nekem is a régebbiek tetszenek.
Ezek a vízhűtéses injektoros csodák jók, de nekem nem tetszenek.
Számomra egy igazi motoron nincs műanyag, vagy legalábbis nem feltűnően, vagyis burkolatok plexik kizárva. Léghűtés alapkövetelmény, de egye fene a lég/olaj hűtés még tetszik. A motor nem lehet magasabb mint hosszabb :) klasszikus 2 órás műszerfal., nagy kerek lámpa, véletlenül sem szögletes. enyhén hasalós sportos, de azért túrázásra alkalmas pozíció.
Több igényem nincs.
Sajnos egyre kevesebb motor felel meg ennek.
hát igen,a srác az ujságban találta,én is megnéztem neten,és tényleg sok,de tetszik nekem is,kicsit hasonlit az etz-re,most ne röhögjetek,de maga a forma,küllős kerék,hátsó futómű,csak annyi hogy dupla bölcsőváz és egy 4hengeres motor van az egyhenger helyett.Mivel nem ültem még ehhez hasonlón azért kérdeztem mit lehet várni ezektől.az biztos hogy az első gumit cserélni kell mert már a kopásjelzőn megy a motor.Azért keres télen motort magának mert ilyenkor leljebb mennek az árak.Amitől én óvva intettem hogy ezeknek 4 külön karbija van,és ha az egyik eltömődik,elállitódik,akkor az súlyos pénz ha szakemberrel csináltatja. 15-20e ft karbiszinkron + tisztitás,esetleg vmit cserélni is kell,szóval nem egyszerű,és nem akarom hibásnak érezni magam ha épp egy rozzantabb darabot vesz magának.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|