hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

bambi99
válasz erre | email2008-12-29 21:54:54
Teljesítmény növelés karbi,és kipufogó cserével lehet elérni.Ezek csak arra jók ha a kipufogó tele van és a karbi kopott,e miatt többet eszik és nem úgy megy ahogy kellene,akkor ezekkel valamilyen szintem vissza lehet álítani a gyári állapotott,Persze még sok minden befolyásohatja az eredeti teljesitmény elővarázsolást.Pár LE beletételéhez már tuning szükséges,és csatorna polírozással nem lehetelérni, akár még ronthat is rajta.Lehet hogy jobban jártál volna ha keresel valakit aki csinált már ilyet,és az eddig ráköltött összeget valós teljesítmény növelésre fordította volna.
sorszám: 33099 (106021)
(előzmény: fl54, 2008-12-29 19:53:25)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-12-29 21:25:55
A bing karbi tényleg nem javított rajta semmit??? én mostansák akartam beruházni egyre... sokan dícsérték, hogy javítja a motor tulajdonságait... akkor ez mégsem igaz? :D már nem tudom kinek-mit higgyek
sorszám: 33098 (106020)
(előzmény: fl54, 2008-12-29 19:53:25)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-29 20:28:00
ja nem is meséltem a suzukis látogatásról,hát mondanom sem kell hogy száraz,meleg helyen tárolták,ellenben poros volt ami arra utal hogy rég mentek el v. csak nem takaritanak:D
ami viszont érdekes volt hogy inditásnál az akksiban 0 feszültség,és erősen oxidos volt a saru,na mindegy megbikáztuk egy másik akksiról,töltése az van neki de ennek az akksinak kampó,ezt fel is irtam cserére a srácnak.következő meglepi össze vissza gyujtanak a gyertyák,az egyiknek nincs hézaga,a másiknak a pipája meg áthúz a szomszéd hengerhez,szóval nagy kínlódások árán de ment mind a 4 henger.hidegen egy picit füstölt de nemaz a jellegzetes kék mint ami utánam jön az mz-vel,hanem inkább korom,lehet sok benzint kap,viszont ez üzemmeleg állapotban elmúlik,és szépen megy,de ha nagy gázt adok,akkor éreztem néha azt mintha az egyik henger megtorpanna,de utána gyorsan reagál,szóval a karbik háza táján is körül kell nézni.Az öninditót szerintem csak ki kell tisztitani,és megzsírozni,ezeken a kisebb hibáktól eltekintve elég patent a gép.
érdekes volt az hogy a tulaj felesége hirdette és többet irt ki mint amennyit a tulaj el szeretett volna kérni,és amikor megjegyeztem a hibákat közölte hogy 190000alá nem megy,mire mi vadul bólogattunk hogy az tökéletes hiszen 290000volt az irányár.már csak a papirmunka lesz jövőre.
sorszám: 33097 (106019)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-29 20:09:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-29 20:09:09
láttam már mazdán törött kardán kereszt általi padlólemez átszakadást,ennyi az aggodalmam,bicikli láncot is szakitottam már el,mondhatni fájdalmas volt a csattanás a vádlimon:-)
mz-n lánc szakitást még nem próbáltam,de inkább kihagynám.
a te hondád és ez a korosztály még szerelhető nagyjából persze elég tapasztalat,és odafigyelés,meg persze egy valamire való gépkönyv is segít,de,egy új masinához hozzá se nyúlnék,lehet hogy az egyik csavart fél fordulattal kevesebbet húztam meg és máris nem olyan mint volt( jó ez egy kicsit dúrva volt,de ehhez hasonló tyúkszaros hibákkal lehet elbukni)
sorszám: 33096 (106018)
(előzmény: Keri, 2008-12-29 09:58:25)

 
 
fl54
válasz erre | email2008-12-29 19:53:25
Kerinek és Waresznek köszönöm a hozzászólását. Megfogadom csak próbálkoznék valahol berakni 1-2 lovata vasba. A kipuff vadi uj, ezzel nem értem el semmit. Tettem már rá Bing karbit /kár volt a pénz rákölteni/ azzal sem változott semmit. Nem adom fel és elfogadok minden okos ötletet. Köszi mindenkinek.
sorszám: 33095 (106017)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-12-29 13:36:40
Igy van de a 2t máskép viselkedik,mert az nem olyan érzékeny mint a 4t.
sorszám: 33094 (106008)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-29 00:47:53)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-12-29 11:31:26
tényleg ne polírozd! hidegen nehezebben indúl, a sima fémre könnyen lecsapódik a cucc. jobban nem fog menni.az áramlás útjában lévő dolgokat kell elsimítani kissé. pl azt érdemes megnézni, hogy a porlasztó blokk felé néző szája, és a szívócsonk pontosan azonos méretű belső átmérővel rendelkezik.. nem ritka, hogy a szívócsonkba van valami sorja, vagy belógás ahol találkozik a porlasztóval. ezen kívűl, tiszta, nem armafilt légszűrő, megfelelő gyári hosszúságú szívócső(ami belóg a légszűrőházba.. nagyon nem véletlen van az úgy) és mint Keri is irta, minden legyen gyári. ha megszakítós gyujtásod van, akkor 2,8mm körül legyen 0,3mm megszakítóhézaggal,ha elektronikus, akkor 2,6mm, kerűld a nem odavaló gyertyákat, igy a többpólusú, meg iridium, meg hosszúmenet, meg stb.. nem bele való. ha találsz még 260as hőértékű kadmiumozott sárga isolatort, az a legjobb.(vigyázat! amin alig van felirat, és nyers fém szine van az szar.. és kb ugyanezt tudja a fényes horganyzott változat is.) kipufogódat ,meg jövőre hozd el és kiégetem. majd megbeszéljük hol, mikor. az dobhat a gépen 1-2lóerőt:) már ha még gyári. ha nem gyári, akkor meg szerezz egyet.
sorszám: 33093 (106005)
(előzmény: fl54, 2008-12-28 17:28:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-29 09:58:25
A kardán hajtás fő hátránya hogy nincs vele semmi probléma és gondozás mentes :D
Különben sok autóban is van kardán, mégsem félsz tőle.

Szóval jó dolog az, csak nehéz és drága, ezért sportmotorokban nem használják, csak túra motorokban.

A csili vili gépek nem kell annyit szerelni :) de attól még lehet.
Sőt semmivel sem rosszabb szerelni mint az MZ-t.
Igaz a Hondám blokkját már nem az íróasztalomon raktam össze :D
sorszám: 33092 (106004)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-29 00:45:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-29 09:41:35
:) ne rágódj már ezen, úgy sem tudod megmagyarázni :D

Ami gyenge az gyenge, ami erős az erős.
A TS gyenge, önmagához képest pedig pontosan annyit tud mint egy TS.
sorszám: 33091 (106003)
(előzmény: Jaky16, 2008-12-28 20:29:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-29 09:08:25
Csak annyit tudok róla, hogy ne polírozd :)
Az öntési és illesztési egyenetlenségeket kell elsimítani. Sokat ne várj tőle, 1-2 lovat pedig pláne nem rak rá.
Ha felpolírozod, akkor előfordulhat hogy romlik a motor teljesítménye.

A tuninghoz nagy tapasztalat kell, a tapasztalthoz, pedig türelem, kitartás, és jó pár elszúrt blokk szükséges.

Tapasztalatom szerint a legtöbben akik tuningolni akarnak rossz állapotú vagy rosszul beállított motorral közlekednek.
Akinek rendben van a motorja az nem akar tuningolni többnyire :)

Tehát a legjobb tuning, ha a gyári állapotokat minél jobban megközelíted és jól beállítod a motort.

Aztán ha még mindig kevés akkor 300-as hengert kell rátenni. Túrázáshoz megadja azt a kis plusz nyomatékot amivel kellemesebb a gép használata, de ez sem okoz durva változást.
sorszám: 33090 (106001)
(előzmény: fl54, 2008-12-28 17:28:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-29 08:55:17
Igen az MZk kb. azt tudja amire gyárilag tervezték.

Mivel is vitatkozol most? :D
sorszám: 33089 (106000)
(előzmény: Jaky16, 2008-12-28 18:59:47)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-29 00:47:53
értem és köszönöm,még egy apró kérdés a mostani válaszoddal kapcsolatban,ezt magamnak vezettem le elméletben,tegyük fel hogy van egy 40000et futott kopott BVF karbim,és az mz-ből létezne mondjuk 600as 2T,akkor az sem érezné annyira a kopást a karbiban?
sorszám: 33088 (105998)
(előzmény: bambi99, 2008-12-28 22:31:12)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-29 00:45:19
na még egy bmw fan:-)
nekem kicsi koromban látott rendőrségi bmw-k tetszettek,bár a kardánhajtástól kicsit tartok,nem használtam még ilyen motort de az ismeretlen számomra rejtély,és épp ezért bizonytalan,ha megismerném lehet nem félnék tőle.
megjegyzem,a "csili-vili" gépekkel csak egy baj van,hogy egyszeri használatra van építve és minden aranyárban van,ha tönkre megy a blokk az kész vagyon és azt nem lehet a sufniban javitani,mint egy simsont v. mz-t,mert ha az embernek történetesen nincs csapszeg kiszedője,hanem kalapáccsal kocogtatja ki,attól nem lesz baja,de ezt nem merném megkockáztatni egy modernebb gépnél,ki tudja mi kárt tesz benne az ember.
sorszám: 33087 (105997)
(előzmény: horhaus, 2008-12-28 21:48:16)

 
 
Forrest
válasz erre | email2008-12-28 22:43:40
Üdv
Ha valakit érdekel egy eladó ETS vagy katonai ETZ. Nézze meg az alábbi linket:
www.privi.hu/etz
sorszám: 33086 (105996)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-12-28 22:31:12
A gs-750 nem probléma ennyire,mert nagy ccm-es és a karbi hibáját nem érzékeli annyira ,mint a kis ccm-es suzukik.Igen a suzuki mikunival vannak szerelve,a keihin karbik tovább tartanak.
sorszám: 33085 (105995)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 18:57:15)

 
 
horhaus
válasz erre | email2008-12-28 21:48:16
Árpád
Szívemből szóltál (kicsit előlrébb) Már kezdtem úgy érezni beteges, hogy többre becsülöm az MZ-t mint a csilli-villi új gépeket. Ha mégis nyugati akkor a 70-es évek. BMW R 60
sorszám: 33084 (105994)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-12-28 20:29:44
nyomaték számomra azt jelenti hogy minden sebességfokozatban viszonylag rugalmas a gép. pl: az MZ-k nincsenek olyan szinten fordulathoz kötve mint a hasonló teljesítményű modern motorok, mondjuk ami 12000ret pörög és poweres. na de aki ült egy nagyon nyomatékos motoron ami mondjuk 60nm-t is tud annak nyilván nem nagy szám, de én elsősorban magához képest nézem a gépet nem másik motorhoz ami 3szor erősebb.
sorszám: 33083 (105993)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-12-28 18:59:47
nem akartalak megsérteni de szerintem amire gyárilag tervezték azt tudhatja egy MZ is akár, és én sem istenitem mert van jobb, de olyan mint az MZ nincs. jah nekem is vannak vágyaim más motorok után, szeretnék ha lesz rá pénzem egy srx 600ast vagy valami hasonlót, lényeg hogy kevés műanyag legyen rajta.
sorszám: 33082 (105990)
(előzmény: Keri, 2008-12-28 12:51:33)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-28 18:57:15
ez a gs ez 750es,ott is fenn áll ez a hiba v. csak a kisebb géposztálynál?azt hiszem ezek is mikunik,bár képről nehéz megmondani mindenesetre kisértetiesen hasonlítanak a cb 650custom-on látottakra.
sorszám: 33081 (105989)
(előzmény: bambi99, 2008-12-28 17:13:06)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-12-28 17:54:10
Szia!

Köszönöm szépen, szerintem jövőre meg is csinálom.
Most olyan mínuszok repkednek, hogy nem bírnék kimenni szerelni :)

De mégegyszer köszönöm!
sorszám: 33080 (105988)
(előzmény: Péter mz, 2008-12-28 14:51:56)

 
 
fl54
válasz erre | email2008-12-28 17:28:39
Szevasztok! Kérdésem, hogy tud-e valami okosat írni valaki a henger öblítőcsatorna polírozásától. Próbálnék még 1-2 lovat rátenni az etz250-re .Köszi mindenkinek
sorszám: 33079 (105987)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-12-28 17:13:06
Vigyázni kell a 250-es és a 400-as suzuki mikuni karburátorai sajnos sokszor elkopik annyira,hogy nem mindíg lehet javítani,csak csere.Ráadásul szemre semmi kopás nem látszik.Ha hidegen egyenként indulnak a hengerek,akkor baj van.Sajnos ez a sor 4 kiskategóriás Suzukik gyári hibája.
sorszám: 33078 (105986)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 14:35:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-28 17:02:12
Én utoljára 5 éve zakóztam jégen. Azóta ha a fagy be, a motor leáll. Én is tükröt és lábtartót, indexet szoktam törni, de nekem tartalékban már csak tükröm van, nyáron a Magyar Sziget keresése közben egy földúton elfogyott az utolsó tarcsi lábtartóm. Indexből is van még egy, de ami fent van, az törött már tavasz óta(parkoló, felpattanó kő, nem perec), le kellene cserélni.
Érdekes, a Jawát még sose borítottam meg. Szerencse, mert azt nem tudnám többé talpra állítani, legalábbis segítség nélkül nem.Még valami: Eddig mindig törés nélkül úsztam meg minden motoros mutatványt, illetve volt sorozat borda repedésem, de az nem törés.Egyébbként is ritkán törtem, porcleválásokat, ficamokat gyűjtöttem be inkább szép számmal.Az elvesztett börfelületemet inkább négyszögölben kellene mérni, mint négyzetméterben.:)Hiába, aki elég sokáig él, megfelelő számú balesetet szenved.:)
sorszám: 33077 (105985)
(előzmény: Nfsman, 2008-12-28 16:10:18)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-12-28 16:56:31
nekem a lábam kapott egy kicsit... a moci meg... XD szokásos, lábtartó, irányjelzők, tükör, és a változatosság kedvéért most a fékmunkahenger és a km-óra kapott egy kicsit, hál istennek nem kell új km-óra... fékmunkahenger meg majd kiderül :S legyen óvatos mindenki
sorszám: 33076 (105984)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-28 16:15:41
gratula:( nagy a baj? én is már ösztönösen borulok:D de mindig csak a lábtartó meg a tükör bánta,abból van még raktáron ha kell:-)neked lett valami bajod?
sorszám: 33075 (105983)
(előzmény: Nfsman, 2008-12-28 16:10:18)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-12-28 16:10:18
Éééééés igen, sorstársak lettünk Intravénás barátom xD fél órája sikerült jégen taknyolnom egy orbitálisat, szegény MZ-t lenulláztam... aki még kísérti a sorsot télen, az nagyon legyen óvatos!!!!!
sorszám: 33074 (105982)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-12-28 14:51:56
helo
nem nem neked akartam,nemtudom mostanában van ilyen de nem csak nálam hogy az előzmény más nevére hivatkozik

Klaudia neked irtam a 33069 sorszámú hozászólásomat.
sorszám: 33073 (105981)
(előzmény: mreni, 2008-12-28 14:29:41)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-28 14:35:13
igen a füstölés az már nálam is fel van irva,korábban irtam arról hogy volt egy hengerfejes gsxr400as amit csináltam bent a műhelyben,persze segítséggel mert autókhoz bátran hozzányúlok hiszen nagyját ismerem,de egy motor vezérműláncához igen kemény hozzányúlni.nos ez a gép hidegen úgy füstölt mint az enyém a kis mz bejáratáskor az 1:33as benyával.ezeket mind megnézem és köszönöm az infókat.kiváncsi vagyok mit tud.
egyébként fotón nagyon királyul néz ki,mint látvány,amit korábban irtál levegő\olaj hűtés abban teljesen igazad van,nem véletlenül csinálja még mindig a harley a léghűtéses v-blokkokat ezekhez az új csodákhoz,ez egy alapszimbólum náluk.
sorszám: 33072 (105980)
(előzmény: Keri, 2008-12-28 14:18:25)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-12-28 14:29:41
Ezt gondolom nem nekem akartad írni:)))
sorszám: 33071 (105979)
(előzmény: Péter mz, 2008-12-28 14:15:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-28 14:18:25
Ami elromolhat egy ilyen öreg vason.
A normál kopó alkatrészek is sokba vannak, tehát mire felgumizod, felbowdenezed, láncszettet, fékpofákat, esetleg tárcsát teszel rá, az önmagában többe van mint egy jó állapotú ETZ.
Aztán a kuplung is elhasználódhatott már, nekem pl. kosárral együtt kellet cserélnem, ami bontottból sem olcsó.
A szelepek is előfordulhatnak hogy cserések néhány.
Dugattyú, és gyűrű garnitúra nekem 135ezer forint. Azt érdemes tudni, hogy a vezérművet úgy tervezik, hogy a motor hivatalos élettartamát kibírja, tehát valószínűleg már minden más is el van kopva benne.
A váltómű is lehet kopott és hát bontottan is drága játék cserélni.
A rosszabbik blokkomban már nekem is kidobálja a fokozatokat.

Aztán a generátorok kb. 15év után kezdenek tönkremenni. Újratekercselés 24volt nekem. Fesszab, gyújtás és egyébb cuccuk is 10körül indulnak ezekhez.

Nekem még a főtengelyem is besült, de ez nem a gép hibája, hanem a kókány előző tulajé.

A váz csavarodását ellenőrizd, lengéscsillapítókat is. Ha olajos a teló, akkor az is cserés. A szimering az ugyan nem drága hozzá (10körül) de ha kopott a szár akkor ez nem segít rajta.

Jól megrémisztettelek :D
Mondjuk 11 éves vas még lehet jó állapotban, de már belenyúltak és ez aggodalomra ad okot.
Hidegen indíts rá és ha könnyen indul nézd a füstöt, ha nem füstöl akkor jó.
Ha bemelegedett és odahúzod neki hirtelen és elengeded, akkor sem illik füstölnie. Ha füstöl akkor 100-assal alkud le, vagy vegyen neked ennyiért egy felújító készletet.

Rengeteg szar lehet egy ilyen motorral, nem is jut eszembe minden, pedig az enyém mindent végigjátszott szinte.
sorszám: 33070 (105977)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 13:55:30)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-12-28 14:15:27
Helo
Nemtudom a te motorodnál simán kifér e a kerék a sárvédő alól,én a kis ts ből ugy szoktam kiszedni a kereket hogy a középső sztender alá teszek egy kb 5cm es magas deszkát igy akkorát tud hintázni a motor a sztenderen hogy sokkal könnyebben kifér a kerék,csak egy dologra vigyázz nagyon, először finoman próbáld ki hogy amikor előre billented a motort nehogy leugorjon a sztenderről ugyanis ott könnyen lehet már holtponton a sztender és felugrik a sztender a motor hátulja meg szépen leesik vagy 20cm magasról.Igy erre figyelj vagy mondjuk legyen 3 cm magasan a sztender lehet az is elég.Én ugy szoktam hogy a sztender alá berakom a deszkát és egyből felhuzom rá a motort szép lassan.De hogy neked könnyebb legyen ugy is lehet hogy már sztenderen áll a gép és eldöntöd a sztenderen egyik irányba annyira hogy beférjean a sztender egyik talpa alá a deszka majd erre a felére billented a gépet és a másik sztender láb alá is teszel deszkát.
De még a legelején lazitsd meg a tengelyt egy kicsit, ha minden igaz a te motorod esetében is elég csak a bal oldalon lazitani mert a jobb oldalon nem kell mert az az anya a fogaskereket fogja .Majd mikor sztenderen van a motor a tengelyt teljesen kihajtod majd lassan huzod ki közben arra figyelj hogy valamikor majd az oldalsó sztender le fog esni ezt inkább tarts a kezeddel vagy rongyra ejtesd le.
sorszám: 33069 (105976)
(elözmény: Jaky16, 2008-12-26 17:09:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-28 14:06:45
A 4 karbival van a leg kevesebb gond.
Sima karbi szinkron sokkal olcsóbb, én ráadásul magamnak szoktam csinálni.
Más meg nem állítódik el ezeken.
sorszám: 33068 (105974)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 13:55:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-28 14:04:18
Nekem is a régebbiek tetszenek.
Ezek a vízhűtéses injektoros csodák jók, de nekem nem tetszenek.

Számomra egy igazi motoron nincs műanyag, vagy legalábbis nem feltűnően, vagyis burkolatok plexik kizárva. Léghűtés alapkövetelmény, de egye fene a lég/olaj hűtés még tetszik. A motor nem lehet magasabb mint hosszabb :) klasszikus 2 órás műszerfal., nagy kerek lámpa, véletlenül sem szögletes. enyhén hasalós sportos, de azért túrázásra alkalmas pozíció.

Több igényem nincs.
Sajnos egyre kevesebb motor felel meg ennek.
sorszám: 33067 (105973)
(előzmény: Árpád, 2008-12-28 10:57:48)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-28 13:55:30
hát igen,a srác az ujságban találta,én is megnéztem neten,és tényleg sok,de tetszik nekem is,kicsit hasonlit az etz-re,most ne röhögjetek,de maga a forma,küllős kerék,hátsó futómű,csak annyi hogy dupla bölcsőváz és egy 4hengeres motor van az egyhenger helyett.Mivel nem ültem még ehhez hasonlón azért kérdeztem mit lehet várni ezektől.az biztos hogy az első gumit cserélni kell mert már a kopásjelzőn megy a motor.Azért keres télen motort magának mert ilyenkor leljebb mennek az árak.Amitől én óvva intettem hogy ezeknek 4 külön karbija van,és ha az egyik eltömődik,elállitódik,akkor az súlyos pénz ha szakemberrel csináltatja. 15-20e ft karbiszinkron + tisztitás,esetleg vmit cserélni is kell,szóval nem egyszerű,és nem akarom hibásnak érezni magam ha épp egy rozzantabb darabot vesz magának.
sorszám: 33066 (105972)
(előzmény: Keri, 2008-12-28 13:38:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-28 13:38:50
Így felment ezeknek az ára?
Hát amiben vezérművet kellet cserélni eladásra arra már egy fúrás is ráfér lassan, szóval 200-at adnék érte akármilyen állapotban van, erre úgy is ráköltesz 200-at, ha nem most jövőre.
sorszám: 33065 (105970)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-28 02:29:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-28 13:30:17
Valószínűleg minden relatív.
Nekem is megy alacsony fordulaton, de azért az túlzás hogy húz.
Főleg hogy 3000 alatt egészségtelen használni ezeket.
sorszám: 33064 (105969)
(előzmény: Jaky16, 2008-12-27 23:16:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-12-28 12:51:33
Idézd, hol írtam ezt!
Kifejezetten azt írtam, hogy szeretem a TS-emet. Sőt, ha nem tudnád 250-es ETZ-vel versenyzek, de ettől még nem vagyok elvakult fanatikus, hogy a nyilvánvaló tényeket ne vegyem figyelembe.

TS-re felesleges 17-es lánckerék, mert gyenge és nem képes 17-es lánckerékkel normálisan működni.
15ös, legfeljebb 16os való rá. Ha Istenként tisztelném az MZ-t akkor sem lenne ez másként, mert ezt mérések igazolják.
sorszám: 33063 (105968)
(elözmény: Jaky16, 2008-12-27 22:03:43)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-12-28 11:17:50
no azért ott csak 10 ló van jelen a 26 paci ellenében és azért volt rajta vagy 140kiló csomagokkal együtt + a saját súlya. és azért a 12 nm-t így is leadta. am én is szeretnék egy régi triumph-t
sorszám: 33062 (105962)
(előzmény: Árpád, 2008-12-28 10:57:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-28 10:57:48
No, erre mondtam, hogy minden relatív. 75 km/ó szélben.... Nos, a Jawa, ami szintén nem egy óriás motor, két személlyel,csomagokkal, széllel szemben , emelkedőn is képes a 100 feletti utazóra.Szegény csak 25-27 pacis, a nagyobbacska jószágok 50 Le felett kezdődnek. A nyomatéknál még lejjebb vagyunk a rangsorban.De még egyszer elmondom, nekem ennyi elég is. A szívem vágya, az általam sokat emlegetett Honda Four is csak 35 lovat tart magában. Annál több teljesen kihasználhatatlan lenne nekem. Nem is vennék 400 köbcentisnél nagyobb motort.
Legfeljebb ha ingyen hozzájutnék egy 800-as Norton Commandóhoz, azt nem adnám tovább, mert nagyon tetszik.De kihasaználni nem tudnám, nem akarnám.
Erről jut eszembe, vajon miért csak a régi motorok tetszenek, nyugatiakból a hetvenes évek közepén gyártottak? Én tényleg szeretem a szoci motorokat is, minden nyűgük ellenére.Lehet, hogy tényleg öregszem.
sorszám: 33061 (105961)
(előzmény: Jaky16, 2008-12-28 10:29:30)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-12-28 10:33:20
jah meg etz vs. ts írják sokan hogy az etko 5be(a kicsi) nem gyorsul már a tsnek ugyanolyan a végáttétele és azért a ts gyorsul még 4be is!!!a gyengébbik hengerrel is amibe szinte kotyog a dugó!!
sorszám: 33060 (105959)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-12-28 10:29:30
mondjuk nem tudom milyen ts-el mentél, de 4sebességek igen nyomatékosak eddigi rövid tapasztalatok alapján.Mert a 4sebisnek jobb a váltó kiosztása!! oké ez így elsőre fura, de egy trophy blokkos ts sokkal szebben megy 4be mint a etz vagy /1 5be, mert ugyan csak kicsivel hosszabb az az 5dik de az mznek sok és nem rugalmas már egy 4sebességeeshez képest, sőt még lehet hogy a 4sebis végre is jobb mert tovább pörög(az enyém 6000ig) ott az eddigi diagrammok alapján 130km/h.Mndjuk én egy szerpentinre felfelé végig 3ba lennék míg neked folyamatosan váltani kellene 3-4et.jah és a kisTS-ről csak annyit hogy 125ös korába 16os lánckerékkel két személybe is képes volt 75km/h utazóra szélbe is, 150essel ugyanez a helyzet csak kényelmesebben.
sorszám: 33059 (105958)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-12-28 08:30:06
Na én erre elmondanám, hogy áprilisban piki24 kollégával a hátsó ülésen plusz 2 személyre szóló nem kevés túrafelszereléssel letoltam a Rétság-Kaposvár távot (ETZ 250)....pedig egyikünk sincs pehelysúlyban. Azt meg már nem is említem hogy jópár mátrai kanyargáson is résztvettem már és a motor kitűnően teljesített bő tartalékkal. Hát ennyi. Minden viszonyítás kérdése ;-)
sorszám: 33058 (105957)
(előzmény: Árpád, 2008-12-28 06:29:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-12-28 06:29:50
A kis ETZ-nek nagyobb a nyomatéka, mint a TSnek, legalábbis az én tapasztalatom szerint. Minden relatív. Lehet, te úgy érzed, hogy szépen húz, de én még a 250-es nyomatékát is kevésnek találom.Jön egy emelkedő, vagy feltámad a szembe szél, már vissza is esik jelentősen a sebesség. Ha nem valami japán csorára, csak egy jó állapotú jawa 634re ülsz rá, rögtön keveselni fogod utánna az MZ-k nyomatékát. Ugyanis a nyomaték, mint a mértékegysége is mutatja nem a pörgősséget, a gyorsulást jelenti egy az egyben, hanem azt, hogy milyen erőt tud a kerékre kifejteni a motor. Szóval menj el túrázni a Bükkbe egy Jawával, aztán térj vissza oda egy TS-sel. Ki fogod tépni kínodban az összes hajad.
Más: Ha olyan erős a kis TS, miért 110 kilométer a végsebessége?!! Miért van, hogy a legkissebb emelkedőt lassulással jelzi?!!! Amúgy egyetlen 125-ös , 250-es gép se erős. Ha azok lennének, nem lennének 1000 köbcenti feletti motorok.
Az más kérdés, hogy van akinek a kis gépek ereje is elég, mert úgy akarja használni őket. A 250esek nekem is elegek, mert nem száguldok, türelmes vagyok, ha csak 50-60ra képesek egy hegyi úton, hát legyen úgy. A hegyi utak úgyis kanyargósak... Azért a 125-öst szoknom kellene pár napig, hogy ne szívjam a fogam állandóan.
sorszám: 33057 (105955)
(előzmény: Jaky16, 2008-12-27 23:16:55)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-12-28 02:29:26
üdv! hamár a nyomatéknál tartunk,lenne egy kérdésem,hétfőn meghívott egyik barátom motorvásárlásra,történetesen egy 1997es suzuki gs 750,amit elmondott az egy 4 hengeres léghűtéses 60lovas motor,mire kell figyelnie\ünk mik lehetnek amik pl tipus hiba,motorzörgések,futómű stb? tudom a képek nem mondanak semmit,de amúgy első pillanatra egybe van,v. legalábbis úgy tűnik.a srác állitása szerint 2000km-el ezelőtt volt vezérműcsere,olajcsere,gyertyacsere,a jobb kipufogón van egy borulásnyom,de lehet hogy cak eldőlt,ki tudja.
320000ért vesztegeti,próbálok segiteni az alkudozásban,bár nem hiszem sokat engedne.
sorszám: 33056 (105954)
(elözmény: Jaky16, 2008-12-27 19:57:59)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-12-28 01:09:52
hát igen.. az etz valóban elég harmat, ha nyomatékot akarunk. lehet benne igc, meg minden szirszar, a Ts egy rugalmassági próbán, mondjuk 5.be 50től, halálra veri az etz-t.. igaz ez a kicsikre is.
sorszám: 33055 (105953)
(előzmény: Jaky16, 2008-12-27 23:16:55)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2008-12-27 23:19:47
Nekem már ez is nagy előrelépés!

Nagyon szépen köszönöm! ;)

Üdv
sorszám: 33054 (105952)
(előzmény: Rudolph B, 2008-12-27 22:56:17)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-12-27 23:16:55
ez hülyeség amit írtál nincs benne nyomaték??? oké etz lehet kaput nyomaték de az etz nem egyenlő az MZ-vel.azér az én tsem 4.be is szépen húz akár 2500ról!jah és azt a kists is megcsinálja lazán 16os lánckerékkel is. bizony, de lehet hogy rosszul látok:):)és ez így tapasztalat konkrétan.
sorszám: 33053 (105951)
(előzmény: Rókapimpó, 2008-12-27 22:53:37)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-27 23:00:45
Én sem akarok senkit megsérteni, de ha valaki így fogalmaz: "ennek köszönheti legendás megbízhatóságát..." , akkor ez szerintem nem elmarasztalás, hanem elismerés, mégpedig egy használó tapasztalata.

üdv.: R
sorszám: 33052 (105950)
(elözmény: Jaky16, 2008-12-27 22:03:43)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-12-27 22:56:17
Biztos vannak, de nem nagyon érdekes, amit én használtam, az egy "Columbus" márkanevű, "heat resistant up to 600°C " feliratú mattfekete, hozzátenném, hogy a henger kijáratánál a könyökön mindig leégett a festék, a dobról soha, ott már hidegebb van.

üdv.: R
sorszám: 33051 (105949)
(elözmény: Jaky16, 2008-12-27 19:06:32)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-12-27 22:53:37
Keri konkrétan a TS 125/150-ről beszélt, de ha úgy vesszük, akkor szinte minden MZ-re igaz, hogy nyomatékból nem sok van benne. Ha azt akarod, hogy menjen is rendesen, akkor bizony nem 4000 alatt kell feljebb váltani, hanem ki kell pörgetni rendesen.
sorszám: 33050 (105948)
(elözmény: Jaky16, 2008-12-27 22:03:43)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu