:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
na először is boldog balesetmentes és olcsó benzinben gazdag újévet minden motorosnak!!! 2szor csináltam két vidit az új vasról akit érdekel nézze meg!! a karbi főzős vidi: http://sportmotor.hu/motoros_videok/poen/karburator-fzes-39033 a végeredmény: http://sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/ts-250-proba-ut-39040 remélem tetszett!!!
Igen, nyitott a kardán. A konstrukció valóban nem fiatal, mert a BMW R71 "adta az alapötletet" az M72-höz, majd a 650-es M61-67 szériához, és a későbbi típusokon sem változtatták ezt meg, bár csináltak hozzá oldalkocsi hajtást meg difizárat is. A Dnepr hasonlóan. Tényleg gondozásmentes lenne,csak sokszor a hajtásházban nincsenek a csapágyfuratok egy vonalban, vagy 500km után lehet szimeringeket,hardy-gumit cserélni.
B.U.É.K. kedves szocimotoros társaim. :D
Olcsó benzint, széles kanyargós utakat, jó időt és tapadós gumikat kívánok 2009-re. :D
szevasztok...
mint az időpontból is láthatjátok, sokaknak (köztük én is)nagyon sokat jelent eme fórum olvasgatása... "késztetést" érzek még full részegen, buli után is elolvasni mások sorait... néhol okulva, tanulva, néhol segítve...
éppen ezért, azt kívánom minden fórumozónak, hogy az új évben is bőséges termése legyen a szocimotoros oldal hozzászólásainak fájának... :)
szóval, BUÉK mindenkinek!!!...
Na akkor ez az első hozzászólás az új évben
BUÉK mindenkinek!
üdv.: R
Kellemes boldog és szebb új évet kívánok minden motorosnak és nem motorosnak :)
elbírja,és + 50 ccm-et fog változni:-)
KB 3 LE
Határeset,elfogadom!
A zaporozsjei gyár kombájnokkal kezdte,de "fejlődött"
BUÉK!
sorszám: 33139 (106132)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-31 18:37:45)
traktorból csináltak kabriót??
BUJÉK!
Boldog és balesetmentes új évet kivánok mindenkinek!
Igen,van aki szereti a "lapos traktort".
Azért csak tudtak valamit, igazi kultuszautó lett a kopoltyús :D
Valahogy így gondoltam én is.
Meg az NSU600 karosszéria is nagyon "eredeti",csakegy kicsit gyengébbre sikeredett.
Gyártási jog ? Ne viccelj már... ez kapitalista csökevény :D A ruszkik koppintanak, oszt' kész (nézd csak meg a Zaporozsec motorját). Ugyanúgy, mint a kínaiak vagy az indiaiak.
Történhetett úgy is,de valószínűbb a győztes jogán szerzett gyátási jog.
A keletnémetek meg csináltak belőle MZ-t.
Ez is csak egy urban legend... valaki kitalálta, aztán elterjedt... Teljesen másként került hozzájuk a motor:
http://ural.hu/www/articles.php?id=3
Ja csak a Japánok tovább fejlesztették az oroszok pedig vissza :)
van egy trophy hengerem, az elbírja a beavatkozást?mennyit fog változni a gép?
Jellemző a szovjetek "leleményességére",hogy hasonló módon gyártották a 125-ösDKW-t K55 néven,és a DKW 350-est IZS néven.
Persze a japánok sem voltak jobbak,hasonlítsd össze az1955-ös 125-ös Yamahát a DKW 125-tel,vagy a 250-es Yamahát az Adler 250-el.
Háború utáni, a "jóvátétel"jogán használták fel a BMW terveit.Először még BMW-M72 néven készült,később elhagyták a BMW-re utaló jelzést és saját márka névvel gyártották a boxermotorokat.
Szia Keri!
Ne haragudj, hogy nem írtam...ezer volt a dolog.
A moci teljesen jó, működik :)
Pöcre indul :)
A pufogó kérdést eltettem egy vastagabb pénztárcájú időre.
A hátsó fék sem vészes..megnéztem pár mz-t és azokon is hasonlóan fogott.
A többi kis apróságot már csak jövőre :)
Egyébként iszonyat hideg van itt is :P Á szörnyűű :P
Ott ha jól emlékszem nyitott kardán van?
Az általam ismert kardános gépeken zárt olajfürdős kardán van.
Na meg azért az Urál az háború előtti szerkezet.
Egyedül az Ural-Dnepr kardánhajtása problémás és gondozásra szorul, anno a szovjetek nem tudtak pontosan legyártani semmit és anyagminőség sem volt.
Én is kívánok mindenkinek Boldog Új Évet!
Mi van a motoroddal Klaudia, régen írtál :)
Hideg van felétek is?
Ne is erőltesd. 0fok alatt veszélyes motorozni. Nem a hideg miatt, hanem a csúszás veszély és a mostanában kirajzott rengeteg tapasztalatlan hétvégi sofőr miatt.
Máskor egy hét alatt nem látok annyi balesetet mint most 24-én.
Jobban gyorsul mint az ETZ. Nyertem Jawaval hivatalos gyorsulási versenyt és voltak 251-es és 250-es ETZ-k is. :)
Mátrában versenyeztünk haverral, ott pedig szinte ugyan arra volt képes mint az ETZ.
Persze amiket leírtál megállják a helyüket, csak kiegészítettem a saját tapasztalataimmal.
B.U.É.K. B.U.É.K. B.U.É.K.! :))
Motoros, balesetmentes kilométerekben gazdag új évet mindenkinek! ;)
Eladó ETZ-m! ocsóóó!
39999FT http://hardverapro.hu/apro/etz_125/hsz_1-200.html
Jawa előnyei: Ha 634 est vezsel, alocsonyabb fogyasztás mint a 250-es ET-é. Stabilabb útfekvés. Erőssebb motor, szélre, emelkedőre nem lassul le. Magassabb utazósebesség.Alacsonyabb vétel ár.
Hátrányai: Valamivel kissebb gyorsulás, hosszabb féktáv.Nem annyira mozgékony. Kevésbé megbízható. A megszakítókat elektrónikusra kell cserélni, mert az eredtivel sok a szívás.A 6 voltosoknál néha lemerül az aksi dugóban való araszolásnál, vagy ha hosszabb sorompónál nem állítjuk le a motort.Hajlamos a rozsdásodásra.Valamivel nehezebb szerelni. Nehezebb alkatrészt kapni hozzá, bár nem lehetetlen.
Hirtelen ennyi jut eszembe. De a két motorom közül talán a Jawát szeretem jobban.Attól függ, mire akarod a motort használni. Városban a TZ talán jobb, túrázni a Jawa.
hello megkérdezhetem hogy hogy is zajlik egy 300ra alakítás?csak egy sima furás vagy több is?mennyibe kerül? jah és hogy kétfelömlős hengert alakítanak e 300asra?
Természetesen az MZ.
De ha megkérdezed a Jawa fórumon ott természetesen a Jawa lesz a legjobb.
Helyetted nem fog senki dönteni. Neked kell tudni mire van igényed.
Én használtam MZ-t és Jawat is, de én sem tudom megmondani melyik a jobb. Vannak előnyei, és hátrányai mindkettőnek.
Hali mindenki!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek motor ügyben. Az elkövetkezendő időkben motort szeretnék venni és nem tudom eldönteni, hogy a Jawa-t vagy MZ-ETZ-t vegyek.Ezúton szeretném megkérdezni tőletek, hogy melyik a jobb és biztosabb gép vagyis melyiket éri meg!
Válaszotokat előre is Köszönöm!
Üdv: rejzi
Az talán már az utolsó túlméret.
Vagy henger csere, vagy 300-asra alakítás.
Trabant dugattyút csak a kókányok raknak bele, mivel egyáltalán nem passzol, és nem is jó vele az MZ.
Mofakernél van nagyobb dugattyú is csak kérdezz rájuk.
Pedig hidd el hogy már akkor is elég döglött volt a motorom :)
Jelenleg kb. olyan gyorsulásra és menetdinamikára képes mint egy jó 250-es ETZ, csak ez több olajat fogyaszt :)
Az egyik Bambi féle 300-as pedig állva hagyott.
Ha egyszer lesz helyem nekiállok és a 2 blokkomból összerakok egy jót. Meg fúrás is lesz.
Anyagilag nem éri meg, de szeretem ezt a motort. Többször próbáltam eladni, de sohasem sikerült, mert felültem rá és minden ilyen irányú szándékom elpárolgott.
sorszám: 33112 (106052)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-12-30 00:53:00)
Azt szeretném kérdezni, hogy 250-es ETZ-be honnan tudok 72mm-esnél nagyobb dugattyút szerezni mert nem találtam eddig sehol (mofaker stb..). Ugyanis a dugó benne 71,96-os és nemártana megfúrni. Olvastam még hogy Trabant dugót is raknak bele. Ez kompatibilis az ETZ dugattyújával? Ugyanis csak ebből találtam 72-től nagyobbat.
Ha elírtam mindenkitől bocs.helyesbítek.
Teljesítmémyt kipufogó és karbi NEM lehet elérni
GÁZREAKCIÓ? azt lehetett volna mintázni a wartburgomról, vagy a kiscsúzliról. ha valamit érdemes políroni, az a porlasztó torka (személyes tapasztalatom szerint) és ezen belül található lakatrészek sorjáinak eltüntetése is fontos. azért egy BVF porlasztó nem a láthatatlan öntésnyomokról híres. a warbi egytorkújának a keverőcsövét(pillangószelepesnél igy van megoldva) ami bent van a torokban, szépen felpolíroztam, és eltüntettem belőle minden sorját. még a benzin járatba is találtam! majd visszaraktam. úgy harapott a gép mint egy krosszmotor. akármenniyre is gagyi kétütemű szerkezetről van szó.. szerintem annál érzékenyebb az apróságokra, és minnél kissebb annál inkább igaz ez. más: egy 4T gép igénytelen szívórendszerre(lásd: direktszűrő-... amit 2T-re csak hülyék raknak fel) igénytelen kipufogórendszerre.. addig egy 2T mindkettőből nagyo nelvárja a minőséggel kivitelezett, méretezett változatot.
na hát amikor mentünk ki vörösvárra meg nem mondtam volna hogy csak három henger megy a hondán, az az ezüst szinű sport moci is küszködött,hogy bevágjon,csak hát megszűnt a sávja.
lett volna ennyi pénzem már el is happoltam volna a srác elől:D
ha jobban belegondolok nekem még ott az mz amitől nem fogok megválni ha lőnek rám akkor se,ezzel a kis géppel többet mentem mint az összes motorommal együttvéve.
bár tervezek egy nagyobb kategóriát is az mz mellé,de azt csak túrára,és nagyobb távokra használnám majd,a városban az etznek nincs ellenfele,kicsi,magához képest jól gyorsul, meg is lehet vele állni,és 90él többet úgyse megyek városban.
visszatérve az jawa és mz blokk bontására,az lehet hogy egy másfél éves blokkot néhány kocogtatással csak úgy széthúzom?normális dolog ez? például a főtengely csapágyház az teljesen kuka,azt perselyeztetni fogom,a váltó úgy marad egyben mint a parancsolat,nem kell a szoba négy sarkából összevadászni a darabokat,ez számomra több volt mint fura,egyébként az mzbe amit írtál azt én is preferálom hogy 6 kábelt pár csavart és karbit ha lekötök,már kint is a blokk,jól felszerelt helyen nem több mint 10-15perc munka:)
Értem... én is erre céloztam, hogy a tulajdonságain javít(jobb gázreakció, szélesebb üzemi fordulattartomány), csodákat persze nem várok :) sajnos ami az enyémen van az elég furcsa, nagyon betegesen megy alapjárat környékén, igaz beton stabil az alapjárat világítással meg mindennel, mutattam is a videót nemrég, viszont lassan esik vissza a fordulat és elindulni is alig akar alacsony fordulaton... eskü hogy még a simsonom is harapósabb volt, ez meg csak dadog :D az viszont érdekes, hogy a végsebesség óra szerint 135km/h, egyenes háttal... pedig nincs benne semmi tuning, előgyújtás 2,8mm fogyasztást nem mértem, de 5 körül lehet, annál több nem igen, és a kipuff is utángyártott. Most akkor szar a karbi, vagy nem? :D
Nekem Bing karbi van a /1-en(kösz Bambi mester)és bizton állithatom hogy jó!Persze az igazság az hogy ha valakinek jó a gyári porlasztója az nem fog elájulni a Bingtől.Nekem belőhetetlen volt már az eredeti karbi és sokat is fogyasztott a gép(átlag 6 litert),alapjárata egyszerűen vagy nem volt vagy magas volt vagy ingadozott.Mindent kipróbáltam vele.Miliméterre pontosan belőve a szint,a járatok kipucolva,fuvókák szintén.Kis könyv nagy könyv alapján beállitva.Nem birtam vele.Na akkor határoztam el hogy kerül amibe kerül kell egy új karbi.Nem bántam meg.Alapjáratom olyan mint a doxa,ha kell órákig elpöfög egy fordulaton,a fogyasztásom lecsökkent átlag 4-4.5 literre.Jól megy a gép,nem füstöl.Szóval ennyi.Nem kell hű de mekkora csodákat várni,de ezek a dolgok nálam változtak.Csak azért ne vegyen senki mert ugy gondolja megtáltosodik tőle a gép.
Teljesítményt nem növeli, de a tulajdonságait javítja.
Bár egy tuti állapotu, jól beállított gyárinál nem lehet sokkal jobb, de ilyen ritka mint a fehér holló.
Talán az én ETZ-men közelít, de ott is csak trükközéssel.
Egy szóval jó az a Bing. Nekem csak azért nincs mert a versenykiírás nem engedte.
Karbi szinkron rá fog férni, de az nem nagy dolog.
190ért Nekem is megérné :)
Basszus, belegondolok hogy a Hondám sem ér többet vagy még ennyit sem :(
Szereltem már FZR600-ast is.
Igaz az is öreg gépnek számít már, de nem biztos hogy nagyon megijednék egy új vastól. Természetesen a szervízkönyv és a nyomaték kulcs használata alapvető.
MZ-t Jawat könnyebb elszúrni, a blokk széthúzás miatt. Igaz, ha rosszul rakod össze akkor is megy valahogy amire sajnos lehet példát látni.
Amivel jobb az MZ és társai, hogy könnyebb a blokk. Hondából nem tudok kivenni kézzel a blokkot.
Mi az hogy nem változott a bing karbival?
Aki felrakta istenítette, hogy jelentősen javítja a motor kezelhetőségét, amit el is hiszek.
Végsebességben egy jól beállított gyárihoz nem biztos hogy hozzárak, de ettől még a Bing az tuti szerkezet.
Tankolj bele etanolt. A generátor nélkül pörgősebb lesz, az etanol 10%-ot rátesz :)
Építhetsz rezó kipufogót is, de az is művészet számba megy, sok munka van vele, de a leírást megtalálod a tuning rovatban itt.
Egyéb reszelgetést nem javasolnék, azt bízd hozzáértőre.
"már nem tudom kinek-mit higgyek"
Magadnak nyugodtan hihetsz, ha kipróbálsz valamit, tudni fogod az eredményt.Az a baj ezzel, hogy ezer motorra ezer dolog kerül fel, jól vagy rosszul, szóval, ez nem fehér-fekete, hanem talán olyan, mint a monitor hirdetés: 16 millió színű...
Ezért helyettesíthetetlen a személyes tapasztalat, vagy, ahogyan Bambi mester mondja, hinned kell valakiben, aki már látott karón varjút, harmadik út nem nagyon van...
üdv.: R
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|