:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
a Stomil az lengyel, mind a 3.3 millió kispolszkit azzal szerelték :)
most ezt néztem ki, ennek jó a mérete?
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=00410
ilyen retró mintát szeretnék, végülis egy szoci motorom van :)
Amit írtál arra a Mitas is jó, persze nem a repedt, hanem az új.
Stomilt nem ismerem, az Szlovák gumi?
Ha bevált és olcsó, akkor vegyél azt.
Hedenau nem csak kanyarodásra jó :) szóval ha csak ez tartott vissza akkor továbbra is tudom javasolni.
milyen hátsó gumit ajánlottok etz 150-re? az enyém most jár a kopásjelzőnél, meg ki van repedezve, úgyhogy le akarom cserlni
egy gagyi Mitas gumi van rajta
Heidenaut nem szeretnék mert nem döntöm a gépet, sima utcai illetve túramotorozásra kell
Stomilban gondolkodom, elöl az van és az szuper
Elhiszem. De akkor miért lenne ez a katonai más , a szinét leszámítva?
Az esetleges széles kormány nem egy nagy durranás, olyan kormányt lehet szerezni, amilyet akar az ember. Nekem pl eléggé magas van.1800 forint volt, plussz a 700 forintos fékcső toldó.Ha másban nem különbözik ez a katonai az átlagostól, akkor mi a plussz benne?
A BNW ről annyit, hogyha jól emlékszem, a sivatatagra volt félláctalpas változat is. Az biztos, hogy valamelyik motornak volt, a BNW nem biztos. Azok tényleg szép darabok. Kíváncsi lennék, mennyiért lehetne olyant szerezni.
Szerintem némelyik CZ ülés még jobb, főleg a régebbi tipusoké. Nekem a Jawán olyan van. Kicsit keményebb, de nem vészesen. Hosszú távon kevésbé készíti ki a dolgozó izületeit mint a puha. Ha a Jawámmal megyek háromszázat egy nap nem nagyon fáj semmimse, csak a lábam nem tudom összezárni pár napig.:))
Komolyra fordítva a szót: A tulpuha ülés csak az első pár tíz kilóméteren tűnik jónak, aztán elkezdenek a combizületek, néha még a csípő is fájni. A farkcsontról már nem is beszélek. A keményebb rosznak tűnik, de hosszabb idő után is csak a bőr felület, esetleg az izmok fájnak, ami elmúlik egy órás pihenő után. Szerintem. Ami szintén fontos, hogy az ülés csak a fenéknél legyen széles, de a lábak között nem. Ugyanis valahogy ha nem ilyen, elzárja a vérkeringést.
Az ülés fontos dolog. Nem mindegy, hogy motorozik az ember, vagy kinlódik egy túrán.
Voltak úgynevezett közúti használatra rendelt típusok is,amin nem volt tányér ülés, és spec lábtartó sem.De ettől még katonai lehet.Mint ahogy anno a BMW sima katonai meg a sivatagi között is volt külömbség,persze a sivatagi a nagyob sztár
Jóvan, azt hittem én vagyok puhány :D
Mondjuk hozzájárul, hogy a TS ülésében már szivacs sem sok van.
Jawa ülés a legtutibb, azzal nem volt bajom.
Alap esetben akár felhajlós, akár nem jobb ha nem maradsz a motor alatt egy elcsúszásnál, hanem leválsz róla.
A felhajlós lábtartó ellenére nem szorulsz a motor alá, mert annyi hely marad. Nem a tankon fog csúszni, hanem a felhajtott lábtartón, és a kormány végén.
A különbség az, hogy a lábtartóra kisebb eséllyel hatnak olyan erők mint amitől elgörbül, mivel nincs egy nagy kilógó erőkar aminél fogva lehet görbíteni. Ráadásul a merev lábtartónál volt már olyan hogy leakadt és az megpörgette a motort és szarrá törte, felhajlósnál jobb a csúszásnál a súlyeloszlás, nehezebben akad le akár a lábtartó, akár a kerék a tapasztalat szerint.
Persze a felhajlós lábtartó annyira nem lét kérdés ha nem akarsz rendszeresen elesni :D
Nekem elsősorban azért van mert ha leér a vége kanyarban akkor a felhajlós nem akad le, ugyan akkor nem olyan kényelmetlen mintha felhúznám a nyakamba a lábtartót hogy ne érjen le. Az már csak hab a tortán hogy esésnél jó eséllyel csak felpattanok a motorra és megyek tovább.
Na ja. :) De nem egésszen ilyesmit.:) Kicsit furán veszi ki magát, ha nagyobb az ülés, mint az ETZ: :)))
A végén még magamnak kell ülést kreálnom.:)
bocs, a félrevezetésért, de csak viccnek szántam.. mert ugye Árpi traktorülést keresett:D
Egy szakadt osztott ülést tudtam volna szerezni 3-4EFt-ért. Lehet, hogy még meg is van az ürgének, de az enyém így gyári. Én nem az ilyen kiegészítőket értékelem, hanem a 14EKm-t.
Például pályamotorokon cserélik a felhajtható lábtartókat fixre, hogy eséskor az kopjon, ne a blokk. És a "fighter pilot" lába se szorul alá.
Engem érdekelne, mennyit kérsz érte ?
kicsit ormótlan, de nagyon kényelmes TZ-4K ülést tudok adni neked:D
Nekem is annak tűnik. De legaább elfér a lapos doboz az utas helyén. A legboldogabb a katonai, vagy traktor ülléssel lennék.Bár a katonai is mintha egy traktor üllése lenne, legalábbis kínosan olyant láttam az egyik traktoron, gyárilag.
Szóval ha valakinek lenne elfekvő, felesleges ilyen ülése, vevő vagyok rá.:)
az etz gyári nyereg ritkaszar:D de tényleg. ezt ne akarja senki se megcáfolni. a katonai nyereg nagyon jó, van vele hosszú távú tapasztalatom. a rendörségi egyszemélyes, meg legalább olyan rossznak tűnik mint a gyári kétszemélyes a formája alapján
Nekem nem osztott üllés kellene, hanem olyan, mint a rendőrségi ETZ-é. Azaz egyszemélyes. Az utas helyére egy alacsony dobozt szeretnék, olyan lapossat, hogy kényelmesen át tudjam emelni felette a lábam felszálláskor. Doboz kellene , mert utast nem viszek soha, viszont plussz hely a csomagolásra mindig jól jön.Amúgy túrákon nem a legkényelmessebb a szabvány ETZ üllés.300 kilométer után másnap kell egy minimális mazohizmus a további motorozáshoz.Legalábbis nekem.
A felhajló lábtartó pedig több szempontból is jó: Egyrészt ha a motor a lábamra esik bukáskor úgyis megrongálja a patám, hiába ott a lábtartó, majd miután felállítom a motort úgy kell tovább mennem, hogy az egyik lábam nem tudom hova tenni. A másik az, hogy amikor tolom a motort , mindig beleakad a lábtartó a gatyámba, hiába használok motoros cuccot.
szóval tudja a franc hogy milyen a géped kompressziója. mert hogy nem mértétek, az tuti. érdemes volna szétszedni, és mérni gyűrűhézagot.ha már 1mm közelébe van, akkor csodát nem kell várni tőle. nyugodtan lehet fúrni.. de ha érdekel, nekem van egy jó állapotú hengerem, úgyse kell... 70mm(második túlméretes), dugattyúval, gyűrűkkel, 0,4mmgyűrűhézaggal. éppen túl van a bejáratáson.. és ezzel valóban fog a géped lépni. szerzel még rá egy peregy hengerfejet.. tuti is. oldalgyertyás megoldás szerintem nem a legjobb találmány.
figyi! ez olyan mint annak a TS250es ürgének.. asszem ZSOZOL. hogy már minden videós oldalt(videa, youtube,.. stb) telepakolt videókkal, hogy így csörög a gép, meg ennyire nincs alapjárata, meg egyszercsak gondol egyet és felpörög a csillagokig. "NEM TUDNI MI A BAJA" de hogy az még bontatlan blokkos, és nem tudja.. 55000km-rel. hát én tudom:D. az a gép több mint 33éves. 33éves szimering az már legfeljebb egy szál labirintgyűrű:D de már annak is gyenge. valószínűleg a hengerébe nem kompresszió van hanem kokszlerakódás:D minden bizonnyal a hajtórúd tűgörgős csapágyai már régen halálközeli állapotban vannak. kuplungja is zörög mint állat(mutatja videón is, hogy ha behúzza a kart, akkor elhallgat). futógyűrűket cserélni, vagy valamilyen egyéb trükkel előfeszíteni a menesztőt(pl kihagyni a kuplungagy felöli gyűrűt, és a nyomórugón görbíteni, majd úgy összerakni) na de ez egy bontatlan blokk. hát nagyon sajnálom, de ha használni akarja akkor bizony szét kell szednie, és fel kell benne újítani a főtengelyt, kicserélni a csapágyakat, szimeringeket(CSAK VITON) a hengerének adni egy túlméretet, kiégetni a kipufogóját, egy új könyököt rá. behangolni a gyújtását, és bekarburálni. aztán máris csodát tapasztalna.:D:D lenne egy használható élménymotorja.
de ha a lábtartó felhajlik mi véd téged vagyis a lábadat?
Nem figyelek, a szélesebb kormány rajta van és egészen szép állapotú fotók alapján.
Az osztott ülés meg hogy őszinte legyek nem is hiányzik, a felhajlós lábtartó viszont jó dolog. Én gyártottam magamnak ilyet mert amikor esik az ember akkor a lábtartó és a tükör ami sérülni szokott.
Tükör ugye nincs nekem, a lábtartó pedig nem sérül csak felhajlik, így már csak a kormány vége kopik, de az sem gáz, mert oda meg tettem kormány súlyokat ami jól bírja az aszfalt karistolást.
És hajlított végű matt krómozású kipufogója, valamint ha jól tudom szélesebb kormánya.
Szóval ez csak egy katona ETZ-je nem katonai :)
A katonai ETZ-nek nem speciális első lábtartója , és másmilyen, kétrészből álló üllése van?
Eladó egy katonai masina. Most vigyétek, mert most még lehet alkudni. :DD
http://privi.hu/etz
hm.. nem tudom mit csináljak az igazi egy fúrás lenne.... de ezt a hengert amibe ilyen kompresszió van...bár nem tudom a nagy mz után kicsinek tűnik... majd meglátom köszi a tippeket:)
hello eladó egy 250 etz
06304053233
bbalazs333@freemail.hu
kérdezzetek :D
Szerintem is tud a csapszegtől csörögni, nagyon is tud.A te esetben bármi lehetett.:) Például a hajtókar felső "szeme" kissé oválisra verődött.Amikor új csapszeg került bele, egy rövid ideig nem jelentkezett a hang, aztán gyorsan előjött újra. De tényleg lehet még pár más dolog is.
Egyébbként a csörgés eléggé szubjektív megfogalmazás, és a henger környékén számtalan hangképző hiba lehet.
a gyűrűk is tudnak ciripelni,bár a tiedet nem hallottom,és ezt is csak szétszedés után lehet megállapitani,de ezt te is tudod.én a 150es trophy-n tapasztaltam ezt,kicseréltem a dugót,magyarra,ugyanaz a hang, se jobb se rosszabb,és a teljesítménye sem változott.,aztán elkezdtem részletesebben átvizsgálni,több nap után megláttam a bajt,az alsó gyűrűnek ahol a rögzitő tüske van,ott kicsit vastagabb volt az anyag,és belógott a kipu ablakba,ez látszott a gyűrűn és a hengeren,és később a dugón is,elkezdett bebukni.
Fogadjunk hogy a dugattyú csörög benne! miből gondolod hogy a csapszeg? nekem a kiscsúzli felújítása után(ráadásúl új NDK dugattyú kerűlt bele) 100km-rel már kezdte is újra a csörgést. na ezt magyarázza meg valaki!
egy normális fúrás egy normális dugattyúval is 15körűl van. nem hogy egy ekkora furatnövelés. 25ből valószínűleg kijönne a megmunkálás, és az új alkatrészek(etz-be). és akkor az még messze van a használható projekttől.:D TS-be dugattyút gyártatni meg iszonyat baromság. Tatran-ba gyártattunk dugattyút.. fúrással együt 13000ft. és az egy kis "pöcs" gépezet.
mondjuk 10ből tuti nem jön ki gondolom....na majd ha egyszer sok pénzem lesz....köszi
hát azért annyira nem kicsi az a csörgés..lehet megpróbálom...köszi
igy van ugyan az nem olcsó,attol füg mihez képest.
Véleményem szerint egy kis csörgés miatt nem érdemes dugót cserélni,ha egyébként jó vele a motor.Üresben ne pörgesd a motort.Ha új dugót teszel bele, helyes méretű gyűrűkkel, nagy valószínűséggel jó lesz.Az elején csak finoman.
Üdv!
Buék mindenkinek!Ma kerültem a Fékezhetelen Fenevaddal.Zárt sisakban is lefagyott az arcom, kesztyűben a kezem.A lábam nem fázott.60-ig.Utána már mindenem megfagyott.2cm-es hideg. :-)
azaz igazság hogy csak a henger trophy a motorom az ts 250es de gondolom ugyanolyan a dugó benne.....de ha gyártani kell...az piszok drága nem igaz??
trophyba nem lehet kapni 300-as dugót,gyártani kell.nem beszélva hengerfej átalakításához is spéci szerszám kell,mert nincs központi felfogatási lehetősége.
hello következő a jelenség a kis tsem nem pörög üresben 7 fölé akkor nagyon becsörög, szerintem azért mert a dugóban kotyog a csapszeg. olvastam hogy lehetett régebben kapni nagyobb méretű csapszeget azt hiszem 0.25 mmm-en ként változott a méret.na de ilyen ma már nincs, ezért arra gondoltam hogy kap egy új dugót. de nem akarom megfuratni, mert jó benne a kompresszió stb . csak ez a csörgés....szerintetek össze fog kopni a hengerrel rendesen a dugó? vagy csak rosszabb lesz?
SUB-BEE! MZklub fórumon láttam, hogy vannak "E" matricáid! ezeket te csinálod, vagy csináltatod?? menyibe kerűlne belőle 4 db?
Arról nem is szólva, hogy elég megnézni a műhelye felső polcán sorakozó konstruktőri trófeákat, szóval talán tudja mit csinál ;-)
Bambinak van referenciája.
Mondjuk nem csak sima fúrás keretében csinálja a 300-as MZ-t, jobb szereti ha komplett blokkot rak össze és akkor az tényleg jó lesz 300-asként.
Próbáltam már pár ilyen motort, kellemes darabok.
Nekem 250-es blokkot rakott össze, de már 2 éve versenyzek vele és azóta nem kellet hozzányúlnom semmilyen szinten...még a gyújtást sem ellenőriztem :)
normális megoldás esetén az nem egy síma fúrás, mert fúráskor eltűnik a központosító váll a hengerről. ezt illik újra kialakítani. ha ez megvan, akkor a hengerfejet kell utánamunkálni. a kompresszió elég rendesen megnő(~14:1). ebből vissza kell venni. tehát az esztergályos elég rendesen meg fog dolgozni az égéstérrel. aztán ha mindez megvan, akkor a csatos porlasztót szokták ajánlani a népek. ezt be kell szerezni.. csak és kizárólag gyári kipufogóval érdemes próbálkozni.. egy utángyártott dobbal a 300as annyit se tud mint egy jó gyári dobos 250es. és hát mindenből egyedi kell.. el lehet felejteni a bolti hengerfej pakolást.. csinálni kell. na mindegy.. összességébe nem könnyű. .érdemes egy olyan embert keresni, aki mögött áll valami referencia is.
értem tulajdonképpen ez csak egy sima furás..gondolom 300as dugót lehet venni..majd meglátom azaz igazság hogy kicsit féltem a blokkban lévő kopott alkatrészeket...amúgy mennyibe kerülne csak annyiba mint egy sima fúrás??
A 301-es MZ-n csak a furat változott,minden maradt a régi.A persely igaz hogy vékonyabb lesz,de mögötte van az alumínium .A modern 2T-n a nicasil hengerre közvetlenül van az alura hordva,és csak kb 1 tized .A 250-eshez képest kb 5-10% romlik a tatósága.A fogyasztás általában 1-2 decivel nőhet,de hallottunk már olyat is hogy kevesbbet evett mint régebben a 250-es
lenne egy kérdésem a 300as hengerrel kapcsolatban, mennyire lesz tartós??mert ott már a persely eléggé gyenge deformálódhat stb.. hány km-t fog kibírni normális használat esetében?mennyi vel nő a fogyasztás egy jól beállított motornál?
Sziasztok ! Előszöris Boldog új évet minden motorosnak(na jó a többinek is) !
Tud e valaki kicsipénzé tirisztoros gyújtást ? Egy 150-es ETZ-re kellene, mrt nagyon imádom hajtani de már néhányszor megsz..tam ezzel a megszakítóssal ! Ha valakinek van vagy tud eladót akkor kérném hogy írjon !!!
Előre is köszi és mégegyszer B.U.É.K. !!
marha jó lett a karbi főzés... :D sírtam a röhögéstöl... :D
marha jó lett a karbi főzés... :D sírtam a röhögéstöl... :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|