:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
szerintem a 5.8 kicsi a 10.5 az ideálisabb de hát az indulás nem annyira kompresszió függő egy másik példa hogy egyik barátom kists-be alig volt kompresszió és csak 4000res fordulattól volt hajlandó csinálni valamit, de akkor is faszán indult meg minden. szóval tuti állítási probléma az biztos lehet az előgyújtás sem megfelelő....
Gyűrűtörés miatt, kivettem a gyűrűket.
Továbbra is könnyen indult és ugyan úgy ment, csak a fogyasztás nőt meg 1 literrel.
Hát sztem az az 5,8 bár az igen kevés!
le kell húzni a hengert és bele kell nézni
biztos hogy valami kánya van
Nagyon pöpec kis gép.Nem az a polír kategória de egy jó állapotban lévő moci(piros).
80ezerért vettem amúgy másfél év müszaki van rajta. És igen mentem is vele, nem lehet kibirni :)Jól is megy sztem ,de mondjuk még etz-m nem volt.Egy kis tunying sinyóval hasogattam. De ez azért sokkal jobban megy.
ez elég relativ dolog pl: mikor havernak a zéger gyűrű kiesett a dugóból és belekarcolt a hengerbe akkor nem indult speciel...azér azt mondtad ment 80nat is az annyira nem is rosz...
Rossz kompresszióval is bekéne indulnia a motornak?
szar a kompó mérő ennyi de nem ez a probléma szerintem....be kell lőni a karbit és frankó lesz ilyen hidegbe amúgy se motorozzál:) csak nekem lehet ilyen szar gumikkal meg -17fokba!!!am ha szólsz lemehetek csak vegyél sört!!!
És az hogy lehet hogy az egyik kompresszió mérővel 10.2bar-t mért a másik pedig 5.8bar-t.
persze hogy nem teljesenkezdő már mondtam neki pár dolgot:):) de ha megkérne hogy menjek le és nézzem meg megtenném:):)szerintem alacsony benzinszint vagy valami dugulás...karbi javítás az már....nem olyan nagy dolog a ts-en vagy 100szor szétszedtem mégis főzni kellett...am a kis ts indul a legkönnyebben szerintem hamar be is melegszik otthon az a gyertya próbálgatómotor mert mindig beindul nem úgy mint a nagyok:)
Alapvetően a 2T motorok jól viselik a hideget. Nyilván nem úgy kell indítani mint nyáron de szerintem a kis TS-em is könnyen indulna...ha kiásnám a sok szemét alól amit apám rápakolt :(
Nehogy azt hidd.
Finnországban van az egyik haverom. Azt mondja ott nagyon népszerű a helyi fiatalságnál a Jawa, mert az bírja a hideget és persze olcsó.
Szerintem ez kis misztifikálás, ez az MZ-indítása körüli vudu dolog. A lényeg hogy mindenkinek ki kell ismernie a saját motorját. Persze nem túl ideális, pont hidegben kezdeni az ismerkedést új MZ-nkel. Egyébként kopott motor nehéz hidegindításához hozzátenném, hogy pl. az én kis TS-em 44500km-es felújítatlan blokkal, szétkopott hengerrel, fika kompresszióval -5 fokban is mindig indult gyújtás nélkül 2 rúgás szivatóval, majd egy gyújtással, módszerrel. Kár hogy én nem voltam ilyen kitartó, mert általában 15 perc után lefagytam a motorról :)
Idén karácsonykor motoroztam utoljára, de már hiányzik!!! Jaj de várom már a +10 fokot!
Fag, skf.. szerintem sincs különösebb különbség. én ezért rakok bele koyo-t:D. az is bőven kiszolgálja a blokkot a következő generálig. blokkba C3-ast, mégpedig azért, mert mi nem versenyzünk. alacsony fordulaton még nincs meg a főtengely kellő perdülete ahhoz, hogy "beálljon" középre, akkora hő meg nem keletkezik, hogy a "nagyobb lógású" is túltágúlja magát. szóval alacsony fordulaton falsot kap valamelyik oldalon. ha kuplung oldalon, akkor olajat, ha gyujtásoldalon, akkor levegőt.
sorszám: 33387 (106631)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 22:51:54)
szivatócsatorna nyitószelepe(az a kis dugattyú,, benne a gumival, vagy fel se emelkedik valamiért(ellenőrizd a bowdenholtjátékot, vagy a benne lévő kis gumi betét adta meg magát, lehet hogy a dugattyú felemelkedik, de az ott marad és zárja a lyukat. elsőre ezt ellenőrizném.
sajna nem jó,kis tz be lenne,de már kész van,csak ne tudok érte menni.Ma hívtak hogy készen van,de én 5ig dolgozom,a bolt meg 5ig van nyitva,szóval marad a szombat,akkor 1ig vannak,ez nekem jó hír,de azért köszönöm a felajánlást.
tippem a hideginditás hiánya,valami nem smakkol a szivató részén,lehet eltömődött csatorna,valahol egy pici fals levegő de ez könnyen kizárható mert ha van alapjáratod,normálisan akkor ez kizárva,csak a benzin útja lehet a ludas,gyujtásod az úgy jó ahogy van.
remélem tudtam segiteni.
már rég láttam a vasadat,de úgy emlékszem festve van,a legegyszerűbb ha kezdésképp elkezded lemaratni kromofággal(festékboltban lehet kapni,ecsettel felhordod hagyod állni,és le tudod drótkefézni vagy erős vízsugárral lemosni)ezt ismételd addig amíg le nem jön a nagyja.utána finom csiszoló papírral lehet finomitani a felületet,a végső fázis pedig a polírpaszta ezzel jól átdörzsölöd a felületet(egyszerre kis felülettel próbálkozz) utána finom pamutrongyal fel lehet polírozni.
egyenlőre kezdésnek ennyi,kiváncsian várom a beszámolót,sok sikert!
waresz! gondba vagyok,mert mondtad hogy tudsz jófajta csapágyat,én nem tenném bele az skf cuccait mert azt susogják ugyanaz mint a fag csak drágább,most akkor mi van ilyenkor?
sorszám: 33381 (106624)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 22:48:11)
horgászni én se szeretek de a halászlé az nem rossz persze egy kis sör is kell mellé hogy neve is legyen a dolognak:-)
sorszám: 33380 (106623)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 22:47:10)
egy picit javitok,abban igazad van hogy voltak etz-k amiket már tranzisztoros gyujtással szereltek nem megszakítóssal,DE létezik tirisztoros(nem tilisztor,páran így írták)csak utángyártott, komplett készletbe árulták\ják.
REndben! Kíváncsian várom!! ;)
Akkor majd csinálok újakat. Majd meglátod, miért :)
Ennyire én azért nem vagyok gonosz.:) Arra céloztam, hogy egy picit is kopottabb, vagy rosszul beállított MZ-t -6 fokon beindítani külön mutatvány lehet, amit tvben is mutogathatnának. Annál csak egy nehezebb procedúrát ismerek: Egy frissen vett, vagy felújjított jawát indítani be ilyen időben. De azt hiszem ez utóbbira csak én vagyok képes.:))))
Na igen, érezni kell a motort :) na de ha volt annyi sütni valója hogy benzint tegyen bele akkor csak nem teljesen kezdő.
Ha alacsony a kompresszió, nem köpködi be jobban a gyertyát? Mert azt hiszem, akkor alacfordulathoz jobban kell húzni a gázt, akkot kevesebb átáramló levegőhöz magassabban van a tű.
Azaz szerintem a gyertyaképből kiderül, mi is van. Illetve ki lehet próbálni a suber feljebb tételét, azaz lejjebbi rovátkába kell a lapocskát bepattintani.Ha így jobban indul, akkor kevés naftát kap.
az én motorom azért indult nehezen, főleg hidegen amikor megkaptam, mert az elődöm nem kérdezett rá a subi vételekor, hogy a csavaros karbiba és a csatosba azonos tű kell e.:)A másfél centivel hosszabb tűt persze nehezen tolerálta csóri ETZ.:)))
Amúgy az is lehet, hogy szimering hibás a kollega mocija. Az okoz valamivel alacsonyabb kompresszót, és nehéz indulást is. Többek között. Megintcsak azt hiszem.Vagy símán eldugult az alapjárati fúvóka, vagy részben a szivató fúvókája. Vagy még nem szokott hozzá barátunk az MZ-k hideg indításához szükséges vuduhoz.
Hát illetve ha alacsony a kompresszió az is tud ilyet okozni, de hogy őszinte legyek nem tudom mi a határérték.
Adjál neki naftát, mert kevés neki hidegen. Esetleg a szívató fúvóka van eldugulva vagy rossz méret belerakva, de az is lehet hogy eleve a beállítás nem ideális.
TS főtengely nem jó neked? abból van egy tartalék.
sorszám: 33371 (106608)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 00:07:19)
Gratulálok! mesélj milyen?
Mentés is vele vagy csak odafagytál? :D
Lenne hozzád egy kérdésem mz motorommal kapcsolatban.A segítségedet kérném.
Vettem egy etz motort amelynek évjárata 1989-es. Hidegen beinditani csak úgy tudom, ha partról gurulok vele, sebességbe téve, gyújtást rá advaâ026, vagy a hengerbe benzint fecskendezek, a motor melegen indul. Kompressziót mérek, teljesen rá húzott gázzal, a kompresszió értéke 5.8 bar. Szikra van, az elgyújtás 3mm, a megszakítóhézag 0,3, a gyertya szikraköze 0,6.
Kérem a véleményetek. Üdvözlettel Prebendárcsik Zoltán
üdvözöllek!!! motorosoknál( főleg szocimotorosokinál) így megy ez.... elég gyakori a géped itt meg sokan értenek hozzá...szal csak nyugottan a kérdésekkel..am meg összezördülések minden közösségben vannak itt meg ahol nem látod a másikat meg nem is hallod ahogy mondja még gyakoribb az eféle... biztos hogy senki nem úgy gondolta ahogy érződött...a gumi témát kicsit saját felelőségnek érzem mert én hoztam fel szal...jó gumit fogok venni így már egészen biztos legfeljebb mégösszébb húzom a nadrágom:) másodsorban meg nem semmi fogyókúra kisebb súly jobb gyorsulás:):)
Hát én először a régire gondoltam, mert az nekem akkor is nagyon tetszett, de akkor arról is kérek. Én is küldök akkor az újról :D
OK
Melyikről ? A régiről, amit már láttál, vagy az újról, amit még senki sem látott ? :D
Köszönöm szépen,a kedves fogadtatást.
:D
Már regeltem Képtáron. az elkövetkező napokban igyekszem megcsinálni. Attila, neked privátba is küldhetek képeket, ha esetleg érdekel. De akkor én is kérek a Jawa-ról :)
Ha midnen jó lmegy, az elkövetkező napokban én is rakok fel képeket a motorjaimról netre. Én is megkérdem, hogy fog valakit érdekelni? :D
Egy kritikus hozzászólás miatt még nem kell elmenni a fórumról.Nagyon sok jó tanáccsal láttad már el itt az embereket.A kipu kiégetés cikkedet én le is töltöttem magamnak.Kösz.Viszont ha megengedsz nekem egy épitő jellegű tanácsot,akkor én azt javaslom hogy amikor valakivel nem értesz egyet akkor ne fűzz hozzá személyeskedő megjegyzést hanem csak ird le hogy nekem ez a véleményem ezért és ezért azt kész.Majd az aki segitséget kért eldönti hogy neki mi a jobb(gumiválasztás-honnan?milyet?).Emlékszem a tirisztoros hozzászólásra.Olaj volt a tűzre.Valaki felajánlotta megvételre az etz tirisztoros gyujtását.Erre te kijelentetted hogy olyan nincs is mert abban is tranzisztor van.Oké lehet,de ettől függetlenül mindenki tudja miről van szó,mindenki igy ismeri még a boltok is igy árusitják"tirisztoros gyujtásegység".Persze hogy beidegesedett az illető hiszen ő csak felajánlotta megvételre azt a cuccot,erre kap a fejére.Ha néha a hsz-d végén megjegyeznéd hogy ez a te véleményed,illetve te igy tudod és szerinted ez a legjobb,akkor más lenne a hangvétel is.Egyébként én személy szerint más fórumon továbbadom amit tőled olvasok,nem mindig sikerrel.Igy jártam a Stihl olajjal kapcsolatos leirásoddal is.Irtam az index fórumán hogy az nem igazán jó az Mz-nek,erre letoltak mint állat hogy az márpedig a tökéletesség mintaolaja.Pedig számomra tök logikus volt a gondolatod róla.Na mindegy.Remélem nem sértődsz meg a hozzászólásomon és még sokáig okositasz minket.Hozzáteszem ez csak az ÉN SZEMÉLYES VÉLEMÉNYEM.
Szia Czoller!
Gratula a mocihoz és várjuk a képet róla!
Nekem is 125ös van :) Tök jó :))))
Szió!
Nem tudom még, hogy hogy lesz :)
Időm végülis van, türelmem is még :)
Lehet nekiugrom...de mit is kell csinálni? :)))
Mi kell hozzá?
sorszám: 33358 (106588)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 00:07:19)
Szia waresz!
Annyira kész....nem örülök annak, hogy így érzel.
Nehogy itt hagyd a fórumot, mert akkor mi lesz velem?
Mi valóban nagyon jól szót értettünk és remélem szót is értünk!...sőt, lehet a csomagtartó téma még elő fog jönni :)
Márciusban járok feléd, akkor ha lehetne megmutatnám neked és elmondhatnád, hogy szerinted milyen.
A kipufogó...ne is mondd.
Én nagy gondban vagyok, a kiégetett pufogómmal nem tudok mi kezdeni, mert krómoztatni nincs pénzem. Utángyártottat én sem szívesen vennék. Sehol sem találok bontásra váró 125ös Tz-t, hogy megvegyem belőle a pufogót, ha gyári persze!
Egy szónak is én vagyok a vége :)
waresz maradj! És nyugodj meg...nem éri meg veszekedni, senkinek senkivel.
Ezért is írtam, hogy ez az oldal nem erre van.
Itt mindenki leírja a véleményét, és segítünk, nem veszekszünk!
Természetesen Balázs ellen sem akarok szólni, senki ellen sem.
Törődjetek velem, mert sok kérdésem van :)
Majd az eltereli a veszekedést valami egészen mássá... ;)
MINDENTŐL FÜGGETLENŰL: hát én egy bunkó tapló vagyok, akinek tünnie kell a fórumról, csak azért mert egy kicsit belejavítok az egyébként "egyszerű" kijelentésekbe. Peti74 barátom se véletlen tűnt el a fórumról. belefáradt, hogy jót akar, meg is tudja valósítani, és leoltják olyanok akik egy gyújtásbeállításon fennakadnak..(most csak egy példa volt, senkire sem céloztam) lassan én is odajutok.. jót akarok mindenkinek,segítőkész lennék(ugye Klaudia? milyen jól megbeszéltük azt a csomitartót, veled szót értettem.) aztán el vagyok hajtva a rákba a szimpla határozottságom miatt. egy halom dolog, amit ajánlok, PL: gyári kipu utángyártott helyett... kiégetés, kifurkálás helyett...megintcsak gyári, mindenféle hangolt cső helyett... acél csomitartó krauser helyett... C3 blokkcsapágyak C4 helyett... viton szimering az F.O.S. kategóriás 100ft-os helyett... arányába olcsóbb gumi a gagyik helyett... gyári megoldások hibamentesítése, agyament "tuning"ok helyett... igazából ennyi az elvem. de mindig hülye voltam, meg hazudtam...PL: amikor az én kisgépem átlagosan 2,7L-t fogyaszt 70-80km/h mellett jól felmálházva, a 80 kilómmal. nem kell hinni, el lehet jönni ki lehet próbálni. a fent leírtakon múlik végülis az egész, de hülyeség. nem?
még egy dolog. "teli" dob: ott a címlapon a cikkem előzetese, ami már magam se tudom mennyi ideje kész, abban le van írva, hogy hogyan lehet "kiüríteni". ha valaki megmutatná hogyan kell az oldalba ilyet beilleszteni, már rég megcsináltam volna... de így sajnos csak azoknak van meg ez a cikk akik letöltötték amikor feltöltöttem valamelyik data oldalra. pl: utángyártott kiscsúzli dob valahogy 6500ft környékén alakúl. nekem 4000ből, és némi fáradtságból lett gyári újszerű dobom, ami olyan tiszta belűl mintha új lenne. a cikk végén az is le van írva, hogy ezt szívesen megcsinálom anyagáron, bárkinek(még neked is). csak arra kell vennie a fáradtságot, hogy felkeres, és értelmes magyar nyelven kér..
erre nem akarok reagálni. tudom, van egy sajátos stílusom, és van egy tökélymániám, ami oda vezet, hogy a legapróbb hiányosságot is kijavítsam, bárki hozzászólásába(előre, vagy hátra, k36....stb)szeretem(ném) ha mindenki JÓL tudja(ná) a dolgokat(pl: trisztoros gyújtás ETZ-be.. na. ilyen nincs, létezik tranzisztoros.), és nem elégedne meg egy szinttel amit simán át lehet ugorni, némi türelemmel,és minimális anyagi ráfordítással, de ha az nincs neki, akkor meg felajánlom hogy segítek. nyugodj meg én sem voltam nálad okosabb. olvasd vissza a régi hozzászólásod, érezd azt a nagyhangú határozottságot, amit sugall. neharagudj. valahol hasonlítunk. kb úgy estél most nekem mint annó én az SZsrobert-nek. ő mindig nagyobbat akart fingani mint én, és nem tűrtem. aztán azóta jóba vagyunk. nem bunkóztam, nem keménykedtem, csak határozottan leírtam az igazságot. sajnos számomra az utángyártott dob, olyan mint a mitas gumi. sajátomra sosem tenném fel. ebből kifolyólag megvetem mindenki írását, miszerint ezek jók. persze. kényszermegoldásnak.. viszont ahhoz drágák. egy mitas gumi árban kb a 60-70%-a a heidenaunak. viszont a minősége jóval elmarad még ettől a szinttől is. ár-érték arány feltétlenűl fontos egy ilyen árkategóriájú motoros világba. én nem akarok guminként 2000ft-ot spórolni meg nem vagyok lusta akár egy évet rohangálni egy jó kipufogó után. nyílván akinek nincs ehhez idegzete az vegyen utángyártottat. nekem sincs türelmem horgászni.. kinek a pap-kinek a paplan.
Már miért ne érdekelne? :D Üdv. köreinkben, ha kérdésed van nyugodtan fordulhatsz hozzánk... úgy érzem azért van ez a fórum... és mi is :)
polir,ha a bal oldali deknire gondolsz,az nagyon kemény munka,sok szivás van vele,én csak csiszoltam hogy rendesen le tudjam alapozni,de gy is már kezdtem hülyét kapni a végére.vannak erre szakosodott műhelyek,de nem olcsó,konkrét árat nem tudok,google-n ha rákeresel biztos találsz.
Más:ha nincs most annyi pénz a csinositásra,inkább tegyél félre egy kicsit,aztán a többit benzinre,azt majd összejön a pénz.én annak is örülnék ha ráülhetnék egy vasra egy kör erejéig,sajnos az enyém még mindig dobozban van,mert nem jött meg az a rohadt főtengely,pedig már jó lenne összerakni a gépet,már minden kész csak a blokk kell meg a gumik.
engem érdekel :) van róla képed? :)
Tudom hogy senkit nem érdekel de vettem egy 125-ös ETZ -t :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|