:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
nem lesz jobb:) előre megmondom, és az indok az előző hozzászólásba van.. ha rendesen kiégették, akkor semmi különbség nem lesz. hangja se fog változni.
sorszám: 33415 (106668)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-13 20:42:24)
na. ez a jó megfogalmazás. az MZ nem zapoporozsec.az MZ mind jól sikerűlt.. nem volt belőle rossz, és jó, mind hozta a gyári értékeket.. az utóbbiból volt olyan példány ami annyira szarra sikerűlt, hogy egy átlag trabant röhögve legyorsúlta.. sőt.. még egy kispolszki is. de volt olyan amivel az 1600as zsigulit meg lehetett előzni, miközbe az tőgázon gyorsúlt. ez a helyzet az utángyártott dolgokkal is. ha jól eltalált példány jut hozzád, az mák. de ez nem jellemző. a gyári puffokat ugyanolyan előre legyártott darabokból rakták össze mint az utángyártottakat, csak méretbeli eltérések vannak, egyszerűbb gyártási indokkal. és ha ez még nem lenne elég,ott van még az is hogy egy gyári furulyarendszer darabjait egy klisébe pakolják,és 100%ig egyformán varják össze.. ez az utángyártásnál nem így műkszik. csak saccra. az hogy milyena krómja.. hát szép. nekem is tetszik.. de hát azt egyszer kiégeted, és ledobja AZ EGÉSZET. egy gyárit, így KLAUDIÁÉT is egy polírozó szaki akár 2szer is ki tudja polírozni, anélkűl hogy a réz "kifigyelne" alóla.
Azt pedig kétlem, hogy te mielőtt veszel vmit, leülsz és 20 darabot átvizsgálsz. Ah jó valami, akkor jó és nincs miről beszélni. Ha pedig nem, akkor nem. Jártam már fordítva is, de nem kipufogóval...
De nem értelek. Kell attól jobb érv, h megveszel elsőre vmit és működik?? sztem nem.
Én nem szóltalak le, csak az indok gyengeségére hívtam fel a figyelmet. Ha azt íród, húsz utángyártott kiput vizsgáltál, az már érv. De ha leírod azt, hogy van egy darabod, az müxik, az alig több a semminél.Ez tisztán műszaki kérdés. Egy mintavétel alapján nem lehet valós véleményt alkotni. Ha te ennél nagyobb számú darabot vizsgáltál, szerencséssebb másként fogalmazni.Figyelembe kell venni, hogy a fórumot kevéssé tapasztalt emberek is látogatják, kerülni kell lehetőség szerint a félrevezető megfogalmazásokat.
Persze ez nem mindig sikerül, de próbálkozni kell.
Az, hogy neked jó ez az indok vagy, engem nem nagyon érdekel. A lényeg, ha nekem jó :) Éppen Ti mondtátok, hogy hajjaj nem kellene másokat leszólni, mert más véleményen vannak. És mivel már kb 20 éve foglalkozunk a családban MZ-vel hidd el tudom, h mien az utángyártott alkatrészek minősége. Én csak a krómozás minőségét néztem, tisztességésnek látszott, szép volt. És igen, nálam a kinézet is számít a minőség mellett. De majd láthatjátok a képeket a motorjaimról, hamarosan linkelem ide.
Nah és láss csodát, egy éve kiváló működik a kipu és mindjárt tudta is a motor a gyári végsebbességet :)
Nah de erről ennyit. Mindenki azt vesz amit akar, én csak azért adtam tanácsot, mert a sok ezerrel emberrel ellentétben én mégis belevágtam, gondoltam max vesztek 11.000ft-ot és bejött. És gönyörű a gép, amellett, hogy tisztességes a krómozás, és szépen megy tőle a motor.
Nah de mindenkinek maga kell dönteni, én senkit nem fogok megróni miatta. És IGEN: én sem bánnám, ha gyári dobom lenne. De találj olyat, ami nincs megnyomva, és szép, és nem volt használva...nah nekem mégeccer: bejött, nem kell rám hallgatni, nem is várom el, és nem fogok emiatt leszólni senkit. Nekem fontos, az h hogy néz ki a motor, és emellett fontos, h minőségi alkatrész legyen. És én akkor is azt mondom, h ez a kipufogó jóminőségű, de azt hol gyártották ne kérdezze tőlem senki, nem tudom...
Nem igazán jó ez az indok. Ugyanis több tíz embernek pedig igenis visszafogta.
Mármint a kisipari kipuff.Megbízható szerelővel kell megbeszélni a dolgot, ha magunknak nincs elég ilyen tapasztalata. Azt fogja a szaki mondani, hogy az MZ-k, de különösen az ETZ-k nagyon méretezett dolgok, a legkissebb eltérés számottevő romlást okozhat. A kisipari cuccoknak pedig pont az a legfőbb tulajdonságuk, hogy a méretük nagyon pontatlan. Már csak hab a tortán a sűrűn előforduló gyártási hiba. PL az összeheggesztett csővégek befelé behajolva belelógnak a kipuff belsejébe. mivel kívülről nem látszik, a kontár nem törődik vele. Mi viszont azt vesszük észre, hogy pár pacival gyengébb a gépünk, olyan, mintha már eredetileg eldugoló félben lévő kipuffot szereztünk volna.
Szóval vagy török puffogót vegyünk, vagy jó állapotú régi NDK-t. Vagy ha csak esztétikai kifogásunk van a kipufogóval szemben, próbáljuk meg csiszolni , festeni.Talán nem lesz annyira csillogó, de legalább nem káromkodunk egy legyengült motor miatt.
hát ha veszel a waresz féle ndk pufogót,akkor majd részletes beszámolót kapok? kiváncsi vagyok,jobb lett-e mint a gyári kiégetett,mármint úgy értem amit eredetileg adtak a motorhoz ahhoz képest,mennyivel jobb egy új dobbal.na valahogy megszültem ezt a kérdést:D
Sztem is ez lesz...most pénzem se nagyon lenne venni :)
Szerintem meg vegyél:) Sokkal szebb lesz tőle a motor. És nem fogja a teljesítményt visszafogni. Nekem se tette.
Szerintem ne vegyél csak a kinézete miatt újat! Inkább fesd le, ha nem tetszik így. Vagy drótkorong, polírkorong és fényesítsd ki amennyire lehet. :D
Szió!
Köszönöm, végre egy kiindulási pont.
Valamit ügyködni fogok mindenképpen, mert ez így nem maradhat! A képes beszámoló is meglesz, ha kész vagyok :)
Remélem addigra vagy tudok venni egy pufogót, vagy lefestem, mert kész vagyok :)))
sorszám: 33404 (106654)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 23:01:14)
Nem kell hozzá különösebb illesztés.
Modell és gőzmotoroknál eleve nem volt gyűrű.
Persze a gyűrű egy jó dolog, javítja a hatékonyságot, főleg alacsonyabb fordulatokon, de nem nélkülözhetetlen.
Sőt ha a fogyasztás nem lényeg, akkor kifejezetten hátrányos. MZ Kupában előírás hogy nem lehet kihagyni a gyűrűket, ugyanis a gyűrűk súrlódása csökkenti a teljesítményt. Persze nem sokkal de mégis előnyt jelentene.
Ezért is jó a króm gyűrű. Kisebb a súrlódása.
gyűrű nélkül???azta akkor jó szoros lehetett az illesztés...vagy nem tudom nem gondoltam volna hogy ez lehetséges arról hallottam már hogy egy gyűrűvel is elmennek dehogy gyűrű nélkül is...nem semmi
Keri, akkor hány gyűrű volt a dugattyún?
szerintem a 5.8 kicsi a 10.5 az ideálisabb de hát az indulás nem annyira kompresszió függő egy másik példa hogy egyik barátom kists-be alig volt kompresszió és csak 4000res fordulattól volt hajlandó csinálni valamit, de akkor is faszán indult meg minden. szóval tuti állítási probléma az biztos lehet az előgyújtás sem megfelelő....
Gyűrűtörés miatt, kivettem a gyűrűket.
Továbbra is könnyen indult és ugyan úgy ment, csak a fogyasztás nőt meg 1 literrel.
Hát sztem az az 5,8 bár az igen kevés!
le kell húzni a hengert és bele kell nézni
biztos hogy valami kánya van
Nagyon pöpec kis gép.Nem az a polír kategória de egy jó állapotban lévő moci(piros).
80ezerért vettem amúgy másfél év müszaki van rajta. És igen mentem is vele, nem lehet kibirni :)Jól is megy sztem ,de mondjuk még etz-m nem volt.Egy kis tunying sinyóval hasogattam. De ez azért sokkal jobban megy.
ez elég relativ dolog pl: mikor havernak a zéger gyűrű kiesett a dugóból és belekarcolt a hengerbe akkor nem indult speciel...azér azt mondtad ment 80nat is az annyira nem is rosz...
Rossz kompresszióval is bekéne indulnia a motornak?
szar a kompó mérő ennyi de nem ez a probléma szerintem....be kell lőni a karbit és frankó lesz ilyen hidegbe amúgy se motorozzál:) csak nekem lehet ilyen szar gumikkal meg -17fokba!!!am ha szólsz lemehetek csak vegyél sört!!!
És az hogy lehet hogy az egyik kompresszió mérővel 10.2bar-t mért a másik pedig 5.8bar-t.
persze hogy nem teljesenkezdő már mondtam neki pár dolgot:):) de ha megkérne hogy menjek le és nézzem meg megtenném:):)szerintem alacsony benzinszint vagy valami dugulás...karbi javítás az már....nem olyan nagy dolog a ts-en vagy 100szor szétszedtem mégis főzni kellett...am a kis ts indul a legkönnyebben szerintem hamar be is melegszik otthon az a gyertya próbálgatómotor mert mindig beindul nem úgy mint a nagyok:)
Alapvetően a 2T motorok jól viselik a hideget. Nyilván nem úgy kell indítani mint nyáron de szerintem a kis TS-em is könnyen indulna...ha kiásnám a sok szemét alól amit apám rápakolt :(
Nehogy azt hidd.
Finnországban van az egyik haverom. Azt mondja ott nagyon népszerű a helyi fiatalságnál a Jawa, mert az bírja a hideget és persze olcsó.
Szerintem ez kis misztifikálás, ez az MZ-indítása körüli vudu dolog. A lényeg hogy mindenkinek ki kell ismernie a saját motorját. Persze nem túl ideális, pont hidegben kezdeni az ismerkedést új MZ-nkel. Egyébként kopott motor nehéz hidegindításához hozzátenném, hogy pl. az én kis TS-em 44500km-es felújítatlan blokkal, szétkopott hengerrel, fika kompresszióval -5 fokban is mindig indult gyújtás nélkül 2 rúgás szivatóval, majd egy gyújtással, módszerrel. Kár hogy én nem voltam ilyen kitartó, mert általában 15 perc után lefagytam a motorról :)
Idén karácsonykor motoroztam utoljára, de már hiányzik!!! Jaj de várom már a +10 fokot!
Fag, skf.. szerintem sincs különösebb különbség. én ezért rakok bele koyo-t:D. az is bőven kiszolgálja a blokkot a következő generálig. blokkba C3-ast, mégpedig azért, mert mi nem versenyzünk. alacsony fordulaton még nincs meg a főtengely kellő perdülete ahhoz, hogy "beálljon" középre, akkora hő meg nem keletkezik, hogy a "nagyobb lógású" is túltágúlja magát. szóval alacsony fordulaton falsot kap valamelyik oldalon. ha kuplung oldalon, akkor olajat, ha gyujtásoldalon, akkor levegőt.
sorszám: 33387 (106631)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 22:51:54)
szivatócsatorna nyitószelepe(az a kis dugattyú,, benne a gumival, vagy fel se emelkedik valamiért(ellenőrizd a bowdenholtjátékot, vagy a benne lévő kis gumi betét adta meg magát, lehet hogy a dugattyú felemelkedik, de az ott marad és zárja a lyukat. elsőre ezt ellenőrizném.
sajna nem jó,kis tz be lenne,de már kész van,csak ne tudok érte menni.Ma hívtak hogy készen van,de én 5ig dolgozom,a bolt meg 5ig van nyitva,szóval marad a szombat,akkor 1ig vannak,ez nekem jó hír,de azért köszönöm a felajánlást.
tippem a hideginditás hiánya,valami nem smakkol a szivató részén,lehet eltömődött csatorna,valahol egy pici fals levegő de ez könnyen kizárható mert ha van alapjáratod,normálisan akkor ez kizárva,csak a benzin útja lehet a ludas,gyujtásod az úgy jó ahogy van.
remélem tudtam segiteni.
már rég láttam a vasadat,de úgy emlékszem festve van,a legegyszerűbb ha kezdésképp elkezded lemaratni kromofággal(festékboltban lehet kapni,ecsettel felhordod hagyod állni,és le tudod drótkefézni vagy erős vízsugárral lemosni)ezt ismételd addig amíg le nem jön a nagyja.utána finom csiszoló papírral lehet finomitani a felületet,a végső fázis pedig a polírpaszta ezzel jól átdörzsölöd a felületet(egyszerre kis felülettel próbálkozz) utána finom pamutrongyal fel lehet polírozni.
egyenlőre kezdésnek ennyi,kiváncsian várom a beszámolót,sok sikert!
waresz! gondba vagyok,mert mondtad hogy tudsz jófajta csapágyat,én nem tenném bele az skf cuccait mert azt susogják ugyanaz mint a fag csak drágább,most akkor mi van ilyenkor?
sorszám: 33381 (106624)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 22:48:11)
horgászni én se szeretek de a halászlé az nem rossz persze egy kis sör is kell mellé hogy neve is legyen a dolognak:-)
sorszám: 33380 (106623)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-12 22:47:10)
egy picit javitok,abban igazad van hogy voltak etz-k amiket már tranzisztoros gyujtással szereltek nem megszakítóssal,DE létezik tirisztoros(nem tilisztor,páran így írták)csak utángyártott, komplett készletbe árulták\ják.
REndben! Kíváncsian várom!! ;)
Akkor majd csinálok újakat. Majd meglátod, miért :)
Ennyire én azért nem vagyok gonosz.:) Arra céloztam, hogy egy picit is kopottabb, vagy rosszul beállított MZ-t -6 fokon beindítani külön mutatvány lehet, amit tvben is mutogathatnának. Annál csak egy nehezebb procedúrát ismerek: Egy frissen vett, vagy felújjított jawát indítani be ilyen időben. De azt hiszem ez utóbbira csak én vagyok képes.:))))
Na igen, érezni kell a motort :) na de ha volt annyi sütni valója hogy benzint tegyen bele akkor csak nem teljesen kezdő.
Ha alacsony a kompresszió, nem köpködi be jobban a gyertyát? Mert azt hiszem, akkor alacfordulathoz jobban kell húzni a gázt, akkot kevesebb átáramló levegőhöz magassabban van a tű.
Azaz szerintem a gyertyaképből kiderül, mi is van. Illetve ki lehet próbálni a suber feljebb tételét, azaz lejjebbi rovátkába kell a lapocskát bepattintani.Ha így jobban indul, akkor kevés naftát kap.
az én motorom azért indult nehezen, főleg hidegen amikor megkaptam, mert az elődöm nem kérdezett rá a subi vételekor, hogy a csavaros karbiba és a csatosba azonos tű kell e.:)A másfél centivel hosszabb tűt persze nehezen tolerálta csóri ETZ.:)))
Amúgy az is lehet, hogy szimering hibás a kollega mocija. Az okoz valamivel alacsonyabb kompresszót, és nehéz indulást is. Többek között. Megintcsak azt hiszem.Vagy símán eldugult az alapjárati fúvóka, vagy részben a szivató fúvókája. Vagy még nem szokott hozzá barátunk az MZ-k hideg indításához szükséges vuduhoz.
Hát illetve ha alacsony a kompresszió az is tud ilyet okozni, de hogy őszinte legyek nem tudom mi a határérték.
Adjál neki naftát, mert kevés neki hidegen. Esetleg a szívató fúvóka van eldugulva vagy rossz méret belerakva, de az is lehet hogy eleve a beállítás nem ideális.
TS főtengely nem jó neked? abból van egy tartalék.
Gratulálok! mesélj milyen?
Mentés is vele vagy csak odafagytál? :D
Lenne hozzád egy kérdésem mz motorommal kapcsolatban.A segítségedet kérném.
Vettem egy etz motort amelynek évjárata 1989-es. Hidegen beinditani csak úgy tudom, ha partról gurulok vele, sebességbe téve, gyújtást rá advaâ026, vagy a hengerbe benzint fecskendezek, a motor melegen indul. Kompressziót mérek, teljesen rá húzott gázzal, a kompresszió értéke 5.8 bar. Szikra van, az elgyújtás 3mm, a megszakítóhézag 0,3, a gyertya szikraköze 0,6.
Kérem a véleményetek. Üdvözlettel Prebendárcsik Zoltán
üdvözöllek!!! motorosoknál( főleg szocimotorosokinál) így megy ez.... elég gyakori a géped itt meg sokan értenek hozzá...szal csak nyugottan a kérdésekkel..am meg összezördülések minden közösségben vannak itt meg ahol nem látod a másikat meg nem is hallod ahogy mondja még gyakoribb az eféle... biztos hogy senki nem úgy gondolta ahogy érződött...a gumi témát kicsit saját felelőségnek érzem mert én hoztam fel szal...jó gumit fogok venni így már egészen biztos legfeljebb mégösszébb húzom a nadrágom:) másodsorban meg nem semmi fogyókúra kisebb súly jobb gyorsulás:):)
Hát én először a régire gondoltam, mert az nekem akkor is nagyon tetszett, de akkor arról is kérek. Én is küldök akkor az újról :D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|