:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ne is hajtsd jobban az pont elég neki , már én sem hajtom ugy mint régen
Hú fiúk, köszönöm szépen!
Persze, Zozyt ismerem is...nem írtam le :)
Úgy értettem, hogy erről a fórumról.
Persze Mz-sek vagyunk páran a környékről.
waresszal majd leboltoljuk a képküldést akkor :)
Persze, minden motor más...
Az enyém két személlyel 80-85öt megy 6000-6500as fordulaton.
De 5500nál sokkal jobban nem szeretem hajtani a motort.
Szeretnék nagyon vigyázni rá, mert nem fogom eladni soha. Ha meglesz a nagymotor, akkor ott fog állni mellette :)
Köszönöm mindenkinek! ;)
Hamár a 250-esnél tartunk az egyémek 120-125 nél többet nem akartak menni. tehát énsem hiszek a 140-vagy felette tudó etz-ben. Most lehet mondani hogy az egyémek szarok voltak de nekem ez a tapasztalatom.üdv.tata
De azt is le kell irnom hogy a mostanit 70-75 el hajtom tehát egyáltalán nem pörgetem( már kezdek megkomolyodni) de nem volt ez mindig igy ameiket ellopták és kurvajól ment azzal mindig 90-100 al közlekedtem és birta a hajtást.
Nyugi... ez kb. olyan dolog, mint amikor azt mondják 250-251-esre, hogy "aaa az én gíípem 140-150-et mögy, me' van rajta gagyi rezó meg"...bla-bla... duma! Ha az a szerencsétlen motor rendbe van, nincs kihajtva a lelke, és nem piszkáltak bele a motorjába (tuningra gondolok), akkor jó esetben hozza a gyári értékeket, többet aligha. Ha többet tudna, nyilván azt adta volna meg a gyár... nem? Az én gépem is rendbe van rakva, van stabil alapjárat, nem liftezik össze-vissza világítással sem... a kis könyvbe mi van megadva végsebességnek? 130km/h... mennyit megy? szélcsendben, sík úton 130km/h ennyi... amúgy után gyártott kidörrentőm van, én csak a krómozás terén csalódtam benne, az ápolást igényel, viszont a hangja szép és a teljesítményre sem panaszkodom.
Szia Klaudia, nemtudom hogy nekem elhiszed-e vagy sem, de nekem volt egy 150-es etz-m csak pár éve ellopták ez gyári bontatlan volt és óra szerint 110-et kétszemélyel vitte. Hangsujozom óra szerint! egyszemélyel picit még többet is. Lehet hogy az órája csalt de az tény hogy kurvajó motor volt, és több etz-m volt,van, tehát van viszonyitási alapom. Az akori baráti körömből is mindenki azt monndta hogy nem mindegyik kis etz megy igy. De azt is hozzáteszem hogy a mostani 150-es etz-m szerintem egyszemélyel 100-105 nél nem mehet jobban, igaz ezt már nem hajtom ugyhogy el is lehet lustulva.pedig ez is jó állapotban van nincs szarrá hajtva. Tudom hogy a tied 125-ös, csak gondoltam leirom.
Sajnos a 125ös nem egy erőgép, de ettől függetlenül imádtam :) Egy kis domb, meg némi szembeszél és már szenvedtem is negyedikben. De azért nem mindíg volt ez így, egyszer még én is mentem vele 100 felett, kb 105/6 környékén. :) Kezdőmotornak a legkiválóbb :) oda nem is kell lóerő...
Hát Zozy közelebb van mert ő ha jól tudom kaposvári.Szerintem Waresznak küldj pár képet a kipufogódról(majd ő megmondja melyik részéről)ő biztosan tudja mik a gyári kipuf ismertetőjegyei.De most komolyan,nehogy feleslegesen tuningold magad aztán a végén kiderüljön hogy nem is gyári.
Hú, akkor jó.
Volt aki azt állította, hogy 110-120at simán kihozott belőle, és hogy az enyém túl lassú...semmi tuning nem volt a gépében. Jól gondoltam hát, hogy inkább csak a szája járt.
Én általában 90et simán megyek, jobban nem szoktam pörgetni a gépet, de menne 100at.
Megnyugodtam :) Köszi! ;)
Az előző tulaj azt állította, hogy gyári.
Bár örülnék, ha egy hozzáértő is megnézné :)
Kaposvárhoz végre valaki közel van :)
Nekem a könyvben, (ennyi maradt a 125-ösömből) 105 km/h van írva. De ezt csak nagyon jó út és szél feltételek mellett teljesítette. :)
Gondolkodtam már Ts oldalcsomagtartón.Egy bajom van vele.Szemben a krauserrel nincs "teteje"amire rálehet fogatni a túradobozt.Ahhoz meg ragaszkodom még ha nem is "illik" Ts-re,mert nagyon praktikus a mindennapokban is.Csomó minden belefér(2T olaj,motorlezáró lánc,bukósisak,olyan szerszám ami az ülés tartóban nem fér el stb).Persze biztos összetudnám hozni azt is hogy oldalcsomi Ts+turadoboz,de ez igy egyszerűbb volt.Egy nagy hátránya van a krausernek:aluöntvény.Ha törik akkor csak kevés helyen tudják hegeszteni.
Igen ott voltam.Egyébként én is Somogy megyei vagyok.Siófok.
Látom nagyon rajt vagy a kipufogó témán.Az 100% hogy a tied gyári kipuf?
Azért kérdem mert nehogy ugy járj hogy ráköltesz közel annyit(plussz a munka)mint egy uj utángyártottra.
Pont ezért szeretném megtartani a gyárit és nem megvenni egy utángyártottat :)
Inkább fújogatom időközönként, amíg jó ez a pufogóm. :)
sorszám: 33452 (106713)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-13 23:48:06)
Ott voltál a Mikulás túrán? :) Tök jó, nem is tudtam :)
András ígérem, mindenről be fogok számolni! Megérem olvasni a hozzászólásokat..olyan hosszúak, hogy elfáradok, amire a végére érek :)
Mennyi a 125 ETZ Végsebessége?
Ki mit mond?
Nálam 90-100 között van...nálatok?
Üdv mindenkinek! ;)
ha télleg a praktikusságra mész akkor érdemesebb egy ts oldalcsomagtartót feltenni szerintem sokkal több cucc rámegy fater is rendelt valahonnan ha érdekel meg kérdezhetem. a tank meg szerintem frankó csak egy lapossab kormánnyal jobban nézne ki. én is hasonlót szerettem volna csak macerásabb lett volna mint a szív tank.
Nem annak találták ki akinek hiányzik a fél lába??
A vaterát azért utálom, mert korhadt szarok vannak fent drágán és nem jönnek rá, hogy senki sem fogja megvenni. Nem frissül a kínálat, ugyanaz a rozsdás vasdarab fenn van évekig...
Egyszer vettem gyári használt láncvédő bakelitet kis TS-re, mert minálunk a boltokban nem kapni, írtam a srácnak hogy 4000ért nekem húzós és megalkudtunk 3e-ben. Van akivel lehet szót érteni. Ja meg MZ karburátor néven van fenn egy csomó koszos szar, homályos képekkel, és nem bírja odaírni legalább azt hogy milyen típusú, mert mz karbiból is van hányféle...
Valószínűleg nem volt jobb ötletük :)
Azért a gázmarkolat, a lábváltó, és kézi kuplung nem mindig létezett, ezeket később találták csak ki. Gondolom a TS-hez is azért lehetett rendelni mert voltak olyanok akik azt szokták meg.
Amúgy igazad van, amiket én láttam háború előtti vasakat azok már teljesen megegyeztek a kezelőszerveikben a mai gépekkel.
Mindenesetre roppant érdekes lehetett úgy motorozni :)
kicsit lyukasan írok. szóval:
tud mondani valaki egy indokot, hogy vajon mire találták ki ezt?
a motorokerékpár kézi váltó alapvetően agyrém, ezért nem láttunk élőbe ilyen későbbi MZ-et.de ha jól látom, akkor a fékpedáltengely lett lekoppintva a készítésnél:D... nem tudom mire jó, el kell engedd a kormányt váltáshoz, egyszerűen nem értem. már a 1900as évek első motorjain is volt lábváltó. tud mondani egy indokot, hogy vajon mire találták ki ezt?
Ok, elhiszem neked. Az ottani árakkal nem vok képben, csak amikor anno voltam fennt, láttam Mz cuccokat. De tényleg nem tom az ottani árakat, szóval csak egy tipp volt.
Na a vatera az vörös posztó.
Horror árakat elkérnek a cuccokért, mintha aranyból lennének.
Akkor már inkább veszek egy komplett donormotort azzal jobban járok.
Sziasztok!
A TS 250 gyári alkatrész katalógusában találtam valamit, amin rendesen ledöbbentem: kéziváltó-rendszer. Beszarás, elvileg lehetett hozzá rendelni:
az egész egy rövidebb ívelt váltókar, amihez egy mindkét végén csuklós rúd kapcsolódik. A vázhoz bilinccsel van rögzítve egy cső, ebben van az a tengely, aminek az egyik végére megy ez a csuklós cucc, a másikra meg a váltókar, végén egy kapcsológömbbel. Látott már valaki ilyet egyáltalán élőben vagy képen? Én semmit nem tudok róla. Eléggé hasonlít az RT 125 váltókarjára. erről van valakinek képe esetleg?
http://www.gaborsmzladen.de/pic_show.php?pic=85a9_22.jpg&maxside=800
azért mert a kályhába égeted fél napot, attól nem tisztúl ki, csak kiég benne a koksz.. az még valahogy ki kell jöjjön. kirázni nem lehet.. amúgy ha nagyon sokat melegíted, akkor széthullhat a bele. ettől lehet buta hangja. ha nem laksz messze(én,pest megye Tök) hozd el, átnézzük.
sorszám: 33440 (106693)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-13 23:48:06)
szépen néz ki,nem vagyok jártas a jawakban,mondd melyik tipusé ez?ki tz-re keresek valami használható tankot,megvan a gyári,és sérülés mentes,de valami kerekebbet keresek.meg lehet oldani közbetéttel a rögzitését? v. faragni kell?
bocs,rosszul fogalmaztam,a tartósságra gondoltam elsősorban,mert a kipuff acél lemezből van,ami tudjuk edzett,meleghengerelt vas,ha sokáig magas hőmérsékleten hevítjük kiég belőle a szén és ettől minimálisan gyengébb,kevésbé tartós lesz,de ezt klaudia nem fogja egy hamar elmondani hogy szétesett a dobja,mert még szétégetve is jobb mint az utigyári dobok.,nekem egyébként változott a hangja,lehet hogy valahol még szelel,mert hallom,de az illesztésnél bosal kipufogó pasztával raktam össze,a hengernél meg kapott alu tűzkarikát.szerintem kilukadt valahol,már csak ki kell deriteni hol,és javitható-e.A króm nekem is megmaradt csak elkékült,hát azért a fél nap kazánba való tartózkodás után nem is csodálom,de cserébe csont üres.
Köszönöm és egyetértek.Nekem is jobban tetszene Mz tankkal.Persze én nem az eredetiségre törekedtem,hanem a használhatóbbságra,ezért is van Etz eleje a tárcsafék miatt,12 voltra átalakitottam,meg került rá egy túradoboz,meg még egy-két apróság.
Szép motor. Én személy szerint jobb szeretem, ha a gyári dolgok vannak rajta, nekem jobban tetszene MZ tankkal. De ez már ízlés kérdése. Szépen rendben van.
Amióta rendberaktam amocit egy Jawa tank van rajt.Van aki azt mondta rá hogy nem is olyan rossz,de én szeretnék rá rendes Mz tankot. 
Még vhogy a rozsda egy bizonyos fokig orvosolható. Igen a horpadás, a lemez és a gumi már necces. De meg tudlak érteni. Igaz sok alkatrész még menthető a végső megsemmisülés elől, kérdés mennyiért adják...
Vaterán szoktam nézni.Egyet már nagyon régóta kinál az illető de olyan állapotú már a képről nézve is hogy nem érdemes megvenni.Nem azt mondom hogy néha ninsc,csak normális állapotút nem lehet találni.Vagy a krómlemezek nincsenek meg,vagy a térdvédő gumik,vagy tiszta rozsda.Szóval ha már vesz az ember legalább olyan legyen hogy max fényezni kelljan.
Na ja hát motort azt lehet venni persze,de most egy benzintank miatt vegyek meg egy motort?Bár most ugy néz ki veszek még egy /1-et darabokban.Még nem tudom összerakok-e egy másik motort vagy csak alkatrészpótlás lesz.Állapot és papir függő.Holnap megyek a cuccért,feltéve hogy nem lesz jégpálya az út.
De vaterán sincs alkatrész? Tank szokott lenni néha, vagy tévedek?
motor. Egy piros standard (ami csak részben igaz, mert a tank oldalán itt van a króm borítás) és egy kék deluxe. Mind a kettő 33 éves.
Mármint mi? Kipufogó vagy tank?
Nekem négysebességes van kettő is :)
Nekem is utángyártott kipufogó van a /1-en.Mivel ezt lehet kapni.De szivesen vennék gyárit csak könyörgöm mondja már meg valaki hogy HOL????Börzéken jártam a tavalyi évben vagy 5-6-on is.Hát én nem nagyon láttam nayg Ts-re kipuffot.Sőt egy rohadt benzintankot nem tudok már szerezni rá jó ideje.Kis Ts tank van annyi mint állat,de nagy az nincs.Szóval könnyű azt szajkózni hogy igy gyári meg ugy, ha egyszer nem lehet hozzájutni.Ha meg motorozni is szeretne az ember akkor kompromisszumot kell kötni és megvenni az utángyártottat.
Hát igen. Börzékre meg sose jutok el, mert vagy munka szól közbe, vagy túl messze vannak...de ami késik nem múlik :)
Motorblokkhoz, nem vagyok hajlandó semmi utángyártott dolgot beletenni. Ezt gondolom megérted :D Ezért gyűjtöttük össze fél Borsod megye sufnikban lévő tartalékait :) ÉS ezért rendelk Szegedről, ha kell valami. Így kb összegyűlt még vagy 2 motornyi blokkalkatrész és egyéb mindenféle dolog. A kipufogó meg olyan dolog, ha jó meg szép, marad. Ha meg nem, lehajítom és 10 perc múlva megy rá a régi gyári. Nem tom hol gyártották, de szép hangja van és a motor probléma nélkül hozza a gyári értékeket. Majd ha kell 20 év múlva ismét kell, veszek egy mésikat:)
Én is tapasztaltam az utángyártott minőséget :)
Ha tehetem gyárit veszek, de MZ-re ilyen már kevés van, ahhoz meg nem vagyok elég elszánt hogy börzéken vadásszak ilyeneket.
jól van akkor, mint már mondtam én is képben vagyok a kisiparral...
Nem vizsgálok át húsz darabot. Ismerek megbízható, becsületes szakit. Attól kérdezem meg, mit vegyek, ha nincs személyes tapasztalatom.
De a kipuffhoz nem kell nagyon kérdezősködnöm, tapasztalat se kell akkora. Elég ismerni a követelményeket, a kisipar hozzálását, technikai felkészültségét.Az ellentmondás magáért beszél.
Én csak azt mondtam: nekem jó....Párszor befürödtem már utángyártott alkatrészekkel én is, olyanokkal, amikről az életben nem gondoltam volna, hogy ezt is el lehet b...ni. Szóval az ember ebből csak tanul és idővel nagyon oda figyel...akárcsak én. Amit tudok, azt Szegedről rendelek én is. Igaz 2 szeres árért, de gyári használt alkatrészek legalább.
Mert peches vagy. Nekem egy pillanat műve volt, hogy az utángyátott spirál helyére kerüljön. Aztán egy második pillanatba, hogy tönkre is menjen.:)
nekem az utángyártott is működik :) akkor ez most jó érv mellette? :)
multkor láttam egy faszit, a futárpetinél,kb augusztusban. és 100000ft körüli összegért vett mindenféle utángyártott szart. ha minden alkatrésszel csak fele annyit szarakodott, összerakáskor, mint amenyit én a km-fordulatmérő spirállal, akkor még most is csak próbálja összerakni azt a motort. kb 10perc tűreszelő, meg próbálgatás, meg sorjaeltüntetés.. stb. a km meghajtó tengely hüvelye 7,8mm belső átmérőjű, ellenben a hozzá adott tengely 8,2mm. szal rögtön lehet baszakodni..egyszerűen szar sajnos. de ez igaz minden másra is. az utángyártott lánckerekem 1000km után ugyanúgy néz ki mint a 17000ret futott gyári. aztán a csúcs a gyári és a new kuplungagy. a gyári úgy cseng mint az ezüstpénz, ellenben az ujjal, ami még csak nem is kong. az egyik gondolom, valami K-s vagy M-es anyag, a másik meg valami biliacél.
Ja, mivel hogy az MZ kipufogók gyárilag rezó kipufogóként viselkednek. Persze nem egy kihegyezett rezó, mert a hangtompítás is szempont volt, de akkor is érzékeny a méretezésre és a kialakításra.
ok majd figyelek. Akkor majd lekrómoztatom újra :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|