:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem annak találták ki akinek hiányzik a fél lába??
A vaterát azért utálom, mert korhadt szarok vannak fent drágán és nem jönnek rá, hogy senki sem fogja megvenni. Nem frissül a kínálat, ugyanaz a rozsdás vasdarab fenn van évekig...
Egyszer vettem gyári használt láncvédő bakelitet kis TS-re, mert minálunk a boltokban nem kapni, írtam a srácnak hogy 4000ért nekem húzós és megalkudtunk 3e-ben. Van akivel lehet szót érteni. Ja meg MZ karburátor néven van fenn egy csomó koszos szar, homályos képekkel, és nem bírja odaírni legalább azt hogy milyen típusú, mert mz karbiból is van hányféle...
Valószínűleg nem volt jobb ötletük :)
Azért a gázmarkolat, a lábváltó, és kézi kuplung nem mindig létezett, ezeket később találták csak ki. Gondolom a TS-hez is azért lehetett rendelni mert voltak olyanok akik azt szokták meg.
Amúgy igazad van, amiket én láttam háború előtti vasakat azok már teljesen megegyeztek a kezelőszerveikben a mai gépekkel.
Mindenesetre roppant érdekes lehetett úgy motorozni :)
kicsit lyukasan írok. szóval:
tud mondani valaki egy indokot, hogy vajon mire találták ki ezt?
a motorokerékpár kézi váltó alapvetően agyrém, ezért nem láttunk élőbe ilyen későbbi MZ-et.de ha jól látom, akkor a fékpedáltengely lett lekoppintva a készítésnél:D... nem tudom mire jó, el kell engedd a kormányt váltáshoz, egyszerűen nem értem. már a 1900as évek első motorjain is volt lábváltó. tud mondani egy indokot, hogy vajon mire találták ki ezt?
Ok, elhiszem neked. Az ottani árakkal nem vok képben, csak amikor anno voltam fennt, láttam Mz cuccokat. De tényleg nem tom az ottani árakat, szóval csak egy tipp volt.
Na a vatera az vörös posztó.
Horror árakat elkérnek a cuccokért, mintha aranyból lennének.
Akkor már inkább veszek egy komplett donormotort azzal jobban járok.
Sziasztok!
A TS 250 gyári alkatrész katalógusában találtam valamit, amin rendesen ledöbbentem: kéziváltó-rendszer. Beszarás, elvileg lehetett hozzá rendelni:
az egész egy rövidebb ívelt váltókar, amihez egy mindkét végén csuklós rúd kapcsolódik. A vázhoz bilinccsel van rögzítve egy cső, ebben van az a tengely, aminek az egyik végére megy ez a csuklós cucc, a másikra meg a váltókar, végén egy kapcsológömbbel. Látott már valaki ilyet egyáltalán élőben vagy képen? Én semmit nem tudok róla. Eléggé hasonlít az RT 125 váltókarjára. erről van valakinek képe esetleg?
http://www.gaborsmzladen.de/pic_show.php?pic=85a9_22.jpg&maxside=800
azért mert a kályhába égeted fél napot, attól nem tisztúl ki, csak kiég benne a koksz.. az még valahogy ki kell jöjjön. kirázni nem lehet.. amúgy ha nagyon sokat melegíted, akkor széthullhat a bele. ettől lehet buta hangja. ha nem laksz messze(én,pest megye Tök) hozd el, átnézzük.
sorszám: 33440 (106693)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-13 23:48:06)
szépen néz ki,nem vagyok jártas a jawakban,mondd melyik tipusé ez?ki tz-re keresek valami használható tankot,megvan a gyári,és sérülés mentes,de valami kerekebbet keresek.meg lehet oldani közbetéttel a rögzitését? v. faragni kell?
bocs,rosszul fogalmaztam,a tartósságra gondoltam elsősorban,mert a kipuff acél lemezből van,ami tudjuk edzett,meleghengerelt vas,ha sokáig magas hőmérsékleten hevítjük kiég belőle a szén és ettől minimálisan gyengébb,kevésbé tartós lesz,de ezt klaudia nem fogja egy hamar elmondani hogy szétesett a dobja,mert még szétégetve is jobb mint az utigyári dobok.,nekem egyébként változott a hangja,lehet hogy valahol még szelel,mert hallom,de az illesztésnél bosal kipufogó pasztával raktam össze,a hengernél meg kapott alu tűzkarikát.szerintem kilukadt valahol,már csak ki kell deriteni hol,és javitható-e.A króm nekem is megmaradt csak elkékült,hát azért a fél nap kazánba való tartózkodás után nem is csodálom,de cserébe csont üres.
Köszönöm és egyetértek.Nekem is jobban tetszene Mz tankkal.Persze én nem az eredetiségre törekedtem,hanem a használhatóbbságra,ezért is van Etz eleje a tárcsafék miatt,12 voltra átalakitottam,meg került rá egy túradoboz,meg még egy-két apróság.
Szép motor. Én személy szerint jobb szeretem, ha a gyári dolgok vannak rajta, nekem jobban tetszene MZ tankkal. De ez már ízlés kérdése. Szépen rendben van.
Amióta rendberaktam amocit egy Jawa tank van rajt.Van aki azt mondta rá hogy nem is olyan rossz,de én szeretnék rá rendes Mz tankot.
Még vhogy a rozsda egy bizonyos fokig orvosolható. Igen a horpadás, a lemez és a gumi már necces. De meg tudlak érteni. Igaz sok alkatrész még menthető a végső megsemmisülés elől, kérdés mennyiért adják...
Vaterán szoktam nézni.Egyet már nagyon régóta kinál az illető de olyan állapotú már a képről nézve is hogy nem érdemes megvenni.Nem azt mondom hogy néha ninsc,csak normális állapotút nem lehet találni.Vagy a krómlemezek nincsenek meg,vagy a térdvédő gumik,vagy tiszta rozsda.Szóval ha már vesz az ember legalább olyan legyen hogy max fényezni kelljan.
Na ja hát motort azt lehet venni persze,de most egy benzintank miatt vegyek meg egy motort?Bár most ugy néz ki veszek még egy /1-et darabokban.Még nem tudom összerakok-e egy másik motort vagy csak alkatrészpótlás lesz.Állapot és papir függő.Holnap megyek a cuccért,feltéve hogy nem lesz jégpálya az út.
De vaterán sincs alkatrész? Tank szokott lenni néha, vagy tévedek?
motor. Egy piros standard (ami csak részben igaz, mert a tank oldalán itt van a króm borítás) és egy kék deluxe. Mind a kettő 33 éves.
Mármint mi? Kipufogó vagy tank?
Nekem négysebességes van kettő is :)
Nekem is utángyártott kipufogó van a /1-en.Mivel ezt lehet kapni.De szivesen vennék gyárit csak könyörgöm mondja már meg valaki hogy HOL????Börzéken jártam a tavalyi évben vagy 5-6-on is.Hát én nem nagyon láttam nayg Ts-re kipuffot.Sőt egy rohadt benzintankot nem tudok már szerezni rá jó ideje.Kis Ts tank van annyi mint állat,de nagy az nincs.Szóval könnyű azt szajkózni hogy igy gyári meg ugy, ha egyszer nem lehet hozzájutni.Ha meg motorozni is szeretne az ember akkor kompromisszumot kell kötni és megvenni az utángyártottat.
Hát igen. Börzékre meg sose jutok el, mert vagy munka szól közbe, vagy túl messze vannak...de ami késik nem múlik :)
Motorblokkhoz, nem vagyok hajlandó semmi utángyártott dolgot beletenni. Ezt gondolom megérted :D Ezért gyűjtöttük össze fél Borsod megye sufnikban lévő tartalékait :) ÉS ezért rendelk Szegedről, ha kell valami. Így kb összegyűlt még vagy 2 motornyi blokkalkatrész és egyéb mindenféle dolog. A kipufogó meg olyan dolog, ha jó meg szép, marad. Ha meg nem, lehajítom és 10 perc múlva megy rá a régi gyári. Nem tom hol gyártották, de szép hangja van és a motor probléma nélkül hozza a gyári értékeket. Majd ha kell 20 év múlva ismét kell, veszek egy mésikat:)
Én is tapasztaltam az utángyártott minőséget :)
Ha tehetem gyárit veszek, de MZ-re ilyen már kevés van, ahhoz meg nem vagyok elég elszánt hogy börzéken vadásszak ilyeneket.
jól van akkor, mint már mondtam én is képben vagyok a kisiparral...
Nem vizsgálok át húsz darabot. Ismerek megbízható, becsületes szakit. Attól kérdezem meg, mit vegyek, ha nincs személyes tapasztalatom.
De a kipuffhoz nem kell nagyon kérdezősködnöm, tapasztalat se kell akkora. Elég ismerni a követelményeket, a kisipar hozzálását, technikai felkészültségét.Az ellentmondás magáért beszél.
Én csak azt mondtam: nekem jó....Párszor befürödtem már utángyártott alkatrészekkel én is, olyanokkal, amikről az életben nem gondoltam volna, hogy ezt is el lehet b...ni. Szóval az ember ebből csak tanul és idővel nagyon oda figyel...akárcsak én. Amit tudok, azt Szegedről rendelek én is. Igaz 2 szeres árért, de gyári használt alkatrészek legalább.
Mert peches vagy. Nekem egy pillanat műve volt, hogy az utángyátott spirál helyére kerüljön. Aztán egy második pillanatba, hogy tönkre is menjen.:)
nekem az utángyártott is működik :) akkor ez most jó érv mellette? :)
multkor láttam egy faszit, a futárpetinél,kb augusztusban. és 100000ft körüli összegért vett mindenféle utángyártott szart. ha minden alkatrésszel csak fele annyit szarakodott, összerakáskor, mint amenyit én a km-fordulatmérő spirállal, akkor még most is csak próbálja összerakni azt a motort. kb 10perc tűreszelő, meg próbálgatás, meg sorjaeltüntetés.. stb. a km meghajtó tengely hüvelye 7,8mm belső átmérőjű, ellenben a hozzá adott tengely 8,2mm. szal rögtön lehet baszakodni..egyszerűen szar sajnos. de ez igaz minden másra is. az utángyártott lánckerekem 1000km után ugyanúgy néz ki mint a 17000ret futott gyári. aztán a csúcs a gyári és a new kuplungagy. a gyári úgy cseng mint az ezüstpénz, ellenben az ujjal, ami még csak nem is kong. az egyik gondolom, valami K-s vagy M-es anyag, a másik meg valami biliacél.
Ja, mivel hogy az MZ kipufogók gyárilag rezó kipufogóként viselkednek. Persze nem egy kihegyezett rezó, mert a hangtompítás is szempont volt, de akkor is érzékeny a méretezésre és a kialakításra.
ok majd figyelek. Akkor majd lekrómoztatom újra :)
nem lesz jobb:) előre megmondom, és az indok az előző hozzászólásba van.. ha rendesen kiégették, akkor semmi különbség nem lesz. hangja se fog változni.
sorszám: 33415 (106668)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-13 20:42:24)
na. ez a jó megfogalmazás. az MZ nem zapoporozsec.az MZ mind jól sikerűlt.. nem volt belőle rossz, és jó, mind hozta a gyári értékeket.. az utóbbiból volt olyan példány ami annyira szarra sikerűlt, hogy egy átlag trabant röhögve legyorsúlta.. sőt.. még egy kispolszki is. de volt olyan amivel az 1600as zsigulit meg lehetett előzni, miközbe az tőgázon gyorsúlt. ez a helyzet az utángyártott dolgokkal is. ha jól eltalált példány jut hozzád, az mák. de ez nem jellemző. a gyári puffokat ugyanolyan előre legyártott darabokból rakták össze mint az utángyártottakat, csak méretbeli eltérések vannak, egyszerűbb gyártási indokkal. és ha ez még nem lenne elég,ott van még az is hogy egy gyári furulyarendszer darabjait egy klisébe pakolják,és 100%ig egyformán varják össze.. ez az utángyártásnál nem így műkszik. csak saccra. az hogy milyena krómja.. hát szép. nekem is tetszik.. de hát azt egyszer kiégeted, és ledobja AZ EGÉSZET. egy gyárit, így KLAUDIÁÉT is egy polírozó szaki akár 2szer is ki tudja polírozni, anélkűl hogy a réz "kifigyelne" alóla.
Azt pedig kétlem, hogy te mielőtt veszel vmit, leülsz és 20 darabot átvizsgálsz. Ah jó valami, akkor jó és nincs miről beszélni. Ha pedig nem, akkor nem. Jártam már fordítva is, de nem kipufogóval...
De nem értelek. Kell attól jobb érv, h megveszel elsőre vmit és működik?? sztem nem.
Én nem szóltalak le, csak az indok gyengeségére hívtam fel a figyelmet. Ha azt íród, húsz utángyártott kiput vizsgáltál, az már érv. De ha leírod azt, hogy van egy darabod, az müxik, az alig több a semminél.Ez tisztán műszaki kérdés. Egy mintavétel alapján nem lehet valós véleményt alkotni. Ha te ennél nagyobb számú darabot vizsgáltál, szerencséssebb másként fogalmazni.Figyelembe kell venni, hogy a fórumot kevéssé tapasztalt emberek is látogatják, kerülni kell lehetőség szerint a félrevezető megfogalmazásokat.
Persze ez nem mindig sikerül, de próbálkozni kell.
Az, hogy neked jó ez az indok vagy, engem nem nagyon érdekel. A lényeg, ha nekem jó :) Éppen Ti mondtátok, hogy hajjaj nem kellene másokat leszólni, mert más véleményen vannak. És mivel már kb 20 éve foglalkozunk a családban MZ-vel hidd el tudom, h mien az utángyártott alkatrészek minősége. Én csak a krómozás minőségét néztem, tisztességésnek látszott, szép volt. És igen, nálam a kinézet is számít a minőség mellett. De majd láthatjátok a képeket a motorjaimról, hamarosan linkelem ide.
Nah és láss csodát, egy éve kiváló működik a kipu és mindjárt tudta is a motor a gyári végsebbességet :)
Nah de erről ennyit. Mindenki azt vesz amit akar, én csak azért adtam tanácsot, mert a sok ezerrel emberrel ellentétben én mégis belevágtam, gondoltam max vesztek 11.000ft-ot és bejött. És gönyörű a gép, amellett, hogy tisztességes a krómozás, és szépen megy tőle a motor.
Nah de mindenkinek maga kell dönteni, én senkit nem fogok megróni miatta. És IGEN: én sem bánnám, ha gyári dobom lenne. De találj olyat, ami nincs megnyomva, és szép, és nem volt használva...nah nekem mégeccer: bejött, nem kell rám hallgatni, nem is várom el, és nem fogok emiatt leszólni senkit. Nekem fontos, az h hogy néz ki a motor, és emellett fontos, h minőségi alkatrész legyen. És én akkor is azt mondom, h ez a kipufogó jóminőségű, de azt hol gyártották ne kérdezze tőlem senki, nem tudom...
Nem igazán jó ez az indok. Ugyanis több tíz embernek pedig igenis visszafogta.
Mármint a kisipari kipuff.Megbízható szerelővel kell megbeszélni a dolgot, ha magunknak nincs elég ilyen tapasztalata. Azt fogja a szaki mondani, hogy az MZ-k, de különösen az ETZ-k nagyon méretezett dolgok, a legkissebb eltérés számottevő romlást okozhat. A kisipari cuccoknak pedig pont az a legfőbb tulajdonságuk, hogy a méretük nagyon pontatlan. Már csak hab a tortán a sűrűn előforduló gyártási hiba. PL az összeheggesztett csővégek befelé behajolva belelógnak a kipuff belsejébe. mivel kívülről nem látszik, a kontár nem törődik vele. Mi viszont azt vesszük észre, hogy pár pacival gyengébb a gépünk, olyan, mintha már eredetileg eldugoló félben lévő kipuffot szereztünk volna.
Szóval vagy török puffogót vegyünk, vagy jó állapotú régi NDK-t. Vagy ha csak esztétikai kifogásunk van a kipufogóval szemben, próbáljuk meg csiszolni , festeni.Talán nem lesz annyira csillogó, de legalább nem káromkodunk egy legyengült motor miatt.
hát ha veszel a waresz féle ndk pufogót,akkor majd részletes beszámolót kapok? kiváncsi vagyok,jobb lett-e mint a gyári kiégetett,mármint úgy értem amit eredetileg adtak a motorhoz ahhoz képest,mennyivel jobb egy új dobbal.na valahogy megszültem ezt a kérdést:D
Sztem is ez lesz...most pénzem se nagyon lenne venni :)
Szerintem meg vegyél:) Sokkal szebb lesz tőle a motor. És nem fogja a teljesítményt visszafogni. Nekem se tette.
Szerintem ne vegyél csak a kinézete miatt újat! Inkább fesd le, ha nem tetszik így. Vagy drótkorong, polírkorong és fényesítsd ki amennyire lehet. :D
Szió!
Köszönöm, végre egy kiindulási pont.
Valamit ügyködni fogok mindenképpen, mert ez így nem maradhat! A képes beszámoló is meglesz, ha kész vagyok :)
Remélem addigra vagy tudok venni egy pufogót, vagy lefestem, mert kész vagyok :)))
Nem kell hozzá különösebb illesztés.
Modell és gőzmotoroknál eleve nem volt gyűrű.
Persze a gyűrű egy jó dolog, javítja a hatékonyságot, főleg alacsonyabb fordulatokon, de nem nélkülözhetetlen.
Sőt ha a fogyasztás nem lényeg, akkor kifejezetten hátrányos. MZ Kupában előírás hogy nem lehet kihagyni a gyűrűket, ugyanis a gyűrűk súrlódása csökkenti a teljesítményt. Persze nem sokkal de mégis előnyt jelentene.
Ezért is jó a króm gyűrű. Kisebb a súrlódása.
gyűrű nélkül???azta akkor jó szoros lehetett az illesztés...vagy nem tudom nem gondoltam volna hogy ez lehetséges arról hallottam már hogy egy gyűrűvel is elmennek dehogy gyűrű nélkül is...nem semmi
Keri, akkor hány gyűrű volt a dugattyún?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|