:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hát hogy őszinte legyek azon kívül hogy roppant egyedi, meg megbámulják más előnye nincs is, de inkább hátránya van.
Engem meg nagyon nem érdekel hogy ki mit mond, gondol. Én motorozni szeretek, azt pedig legjobban a kiforrott üzembiztos, tucatmotorokkal lehet :)
Ezért van Honda CB-m, MZ TS-em is. Najó a CB és a TS manapság már nem tucat motor, de amikor vettem akkor még az volt :D
Készült, pl a Jawa 2 hengeres ;-)
Aztán van Kawa 3hengeres 2T
Hondának van 5hengeres Vmotorja
Illetve 6hengeres sorosa
Van 6hengeres boxer is, szóval készültek.
Ja hogy MZ Jawa miért nincs sok hengeres?
Mert az nem fér bele a szoci filozófiájába.
Olcsó, mindenkinek elérhető, könnyen gyártható, egyszerű járműveket akartak, ebbe pedig nem fér bele egy sokhengeres szörnyeteg. Főleg abban az időben motort 2 hengernél többel nem nagyon gyártottak szériában.
Persze voltak olyan próbálkozások mint a Ducati V8-asa, de irtó drága, bonyolúlt és megbízhatattlan volt. A szoci kategóriában nem igazán érdekelte az elvtársakat az e-féle burzsuj dőreség.
Az első igazán jó sor4-es motor a Honda CB 750 volt, valamikor 1969 környékén.
http://www.auto2.hu/print.php?id=1543
Ebbe a Hondába szerettem bele :) sajnos ezt a típust nem kaptam, csak az utána következőt.
Azért ha megnézitek nem sokkal jobb a kidolgozottsága mint az MZ-nek :)
Bár én meg végképp nem szakértek a motorokhoz, de én is a főtengelynél keresném az okot, amiért nem csináltak sok hengeres 2T-t. Én is siklocsapággyal támasztanám alá. De nem annyira surlódás miatt, hanem a lötyögés miatt. Gondoljunk el egy négyhengeres 2T-t. A főtengely minden sonkánál megszakad, utána négy préselt kapcsolat viszi tovább az erőt. Egy a tengely préselt vége az egyik sonkába, majd a két sonka között a rúd két vége, majd a másik sonkába préselt tovább menő tengely.Ha négy hengert veszünk, ez összesen 16 préselés.A ható erőkhöz négy henger esetén hatalmas erőkar társul. Nagyon ott kell leni a szeren amikor legyártjuk, összeszereljük a rendszert, különben sec perc alatt lekonyul valahol a tengely.Valószínüleg a gyújtás beállításra is oda kell rendesen figyelni, arra is, hogy véletlenül se álljon le egy henger, mert annak is főtengely deformálódás lehet a következménye.
Talán nem csak a német-cseh precizitás közötti különbség az oka, hogy a Jawa főtengelyek sokkal sérülékenyebbek, mint az MZ-ké.
sorszám: 33503 (106782)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 03:58:37)
jó reggelt! frissen fitten munkakészen....ajj de jó lenne még aludni:D Kerinek már meséltem,egyik haverom beruházott egy gs 750re,meghivott egy szemlére hogy nézzem meg neki mint szerelő,hátha látok valami hibát,na nem mintha sok ilyen gépet próbáltam volna ki.nekem személy szerint tetszik,régi levegő-olaj hűtés,igaz 4T soros henger,de szép is volt hangja,bár egy boxert v. v motort nehéz felülmúlni.elsősorban az mz miatt szerettem bele,rá hasonlit az egész megjelenése.
igaz nem értek ennyire a 2T motorokhoz,de gondolom azért csináltak ezekből max 1-2 hengerest,mert könnyebb szerelni,meg egy nagyobb főtengelyhez már lehet jobb lenne egy siklócsapágyas megoldás,mint az autók motorjaiban,aztán lehet hogy baromi nagy hülyeséget mondtam de más meg nem jut eszembe.
Ehh... hát igen XD az is köztük volt amitől beszéltem, de nem kicsit beszarás egyik-másik MZ :D Egyébként az tény, hogy nem kevés pénzt és energiát igényel egy ilyen átalakítás, de a végeredmény az egy egyedi, és különleges motor, amiből biztos, hogy nem fogsz még egy ugyanolyat látni. Na meg az elismerő szavak... stb-stb... akinek van türelme, megéri. Amúgy az is igaz amit mondasz... azokból a japán gépekből se rohangászik sok példány a magyar utakon, pl. amit a múltkor mutattál, a Suzuki GT 750 :)
azért nem csináltak többhengerest, mert bonyolultabb, és négyzetesen nő a hibalehetőségek száma. simsonból készűlt S100, de az is csak prototípusként. volt abbol is magyar gyártmányú 4 hengeres. de videót csak kéthengeresről találtam.
Vagy honda fourt kell venni, az eredetileg is négyhengeres.350 köbcentitől felfelé elég sok méretben létezik.
Valamivel könnyebb talán jawaból csinálni, mert az eredetileg is két hengeres.Így például a főtengely összerakása is egyszerűbb, gyári darabokat lehet azt hiszem használni.
itt nézz szét:) nem semmi. de én nem ugranék neki ilyen melónak. még tán olcsóbban kijönnék, ha vennék egy öreg kawa, vagy suzuki kettő-háromhengerest. és akkor garantált a siker.
http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.wasseremme.de/assets/images/ets_70002.jpg&imgrefurl=http://www.wasseremme.de/html/weitere1.html&usg=__MOBC6BpIeUI6IngL6VyVHDHeK6U=&h=480&w=640&sz=284&hl=hu&start=40&um=1&tbnid=aHDsOj_A7iFUqM:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dets%2B700%26start%3D36%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dhu%26sa%3DN
Lehet, hogy az a BMW henger az indító motor... XD áh... ez a motor úgy lehetetlen ahogy van, ha tényleg be is indulna, ez úgy szétcsavarná magát, mint a huzat... :D de azért vakítani nem rossz vele :D
Egyéb téma... múltkor beszéltetek 2-3 hengeres blokkokról. A Neten itt-ott láttam 4 sőt, 6 hengeres Jawat... illetve még egy 2 hengeres (2x250ccm) meg nem mondom milyen MZ-t, de úgy rémlik ETS tank volt rajta meg 200km/h-ig skálázott óra.
Kérdés: Jawa-ból könnyebb ilyen "összeházasítást" csinálni, vagy MZ-ből miért nem készültek ilyen több hengeres megoldások? Hülyeség lenne?
hát jópofa az biztos:D. a kb 60kilós nyurga fickó meg maga az ékkő, az egészen:D a két BMW furmátumú oldalvezérelt henger tényleg fura. ha ez meg is épűlt, akkor is tuti, hogy üzemképtelen. hengersoronként(látszólag 4) 2 vezérműtengely., összesen 24henger, 12000cm3. maga a blokk lehet kb 300-400kiló. vagy még több. vicces még az első villa. a pálcika küllők, és a kipufogó csokor sem kutya. ha létezik, akkor benne állhat egy halom lóvé, és nem is megy:D
Vagy egyszerre elszakítaná az összes küllőt és felcsavarná a tengelyre. :)
Nekem az a gyanús hogy mit keres egy BMW henger szerű a hengersor oldalán merőlegesen a többi hengerre.
sorszám: 33494 (106767)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-15 19:47:10)
tudom hogy lelke van,amikor azt mondtam neki hogy hétvégén le lesz mosva,már szedte is a virgácsait,csak úgy vágtatott:D,jó idővel nem szolgálhatok,de egy kis kedv derítőnek nem rossz! bent a műhelynél +1fok volt átlagba,felolvadt a jégpáncél az útról,és fél 5kor még világos volt,2 héttel ezelőtt már fél 4,4körül sötétedett.
ez nem egy ősrégi repülőgép motor?:D meg lehet csinálni ilyennek az mz-t de minek,1.es alapjáraton csúsztatott kuplungnál már füstölne a gumi
Csak úgy poén képpen... :) ez mekkora kamu lehet? :D
http://www2.hunterlink.net.au/~ddped/joebody.html
Köszi mindenkinek az elismerő szavakat, és Soma69 kollégának, aki segétkezett februárban a motorblokk beszerelésénél és még egyéb apró cseplő dolgoknál :) Melleseleg. Az MZ már akkor öröeg volt, amikor én megszülettem :) Szóval ez is olyan mint na jó bor: idővel csak nemesedik :D
nagyon frankó kis masinériák:):)főleg a ts-ek de csak mert nekem is ilyen van:):)am télleg jól összehoztad őket grat. jah és az én ts 250esem fordulatszámmérő óra szerint megy 130at (4.ben is leforog 6000ig) de ez még elég kezdetleges mérés volt mert szar az út a gumik 100évesek és nem valami stabil, nagyon kell figyelni és nem elsősorban a fordulatszámmérőt...
Szia!
Nagyon szép a gép, nem is tudtam, hogy te is fennt vagy ezen az oldalon!
Itt az én adatlapom: www.bikepics.com/members/Klaudia46
A stopper-km kő párosítás is elég pontos lehet ha nincs kéznél egy hitelesített műszer.
Bár megértem ha valakit nem érdekel a valós sebesség mert tényleg elkeserítő volt amikor kiderült hogy a Skodám nem is megy 150-et csak 120-at :D
Köszi a bókot. a legszebb elismerés az volt, amikor vki megkérdezte, miért szereltem le róla a fordulatszámmérőt:D
de szép...:) egy echte standard etz:) nagyonszép.. nekem is van itthon, minden, ami a standardizációhoz kell:D műszertartó, a gyújtáskapcsoló gumija, főtengelyvég fedél.
ETZ sebességekre visszatérve. Nekem ETZ150es volt az első "nagy" motorom, hát az sem volt 1 erőművész, 80as utazósebesség 105 végsebesség, és ahogy Mzzzzz barátom is mondja szembeszél és emelkedő esetén erősen hanyatlott a teljesítmény. Ettől eltekintve nagyon pipec kis motor volt. Most 250es em van. Nos a 140et tudó széria 250es az csak legenda, mint ezt már többször leírtam.
Képek a gépemről: www.bikepics.com/members/zulan
Szia Soma!
Én is úgy érzem, hogy egy legenda van a birtokomban, éppen ezért soha nem akarom eladni a gépet.
Én is úgy hallottam, hogy bezárt a gyár.
Szió!
Az ETZ-nek lelke van :)
Egyszer az enyém is megmakacsolta magát, de nem panaszkodhatom, mert nagyon jól teljesít.
Az esztétikai hibák kijavítása után, csak a benzinre kell majd a pénz...remélem :)))
Mikor lesz végre jó idő? :)
sorszám: 33480 (106747)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-15 00:46:24)
Apropó, tényleg bezárt az MZ gyár, ahogy előzetesen hallani lehetett???
Ha igen, akkor béke poraira, innentől legenda. Szóval akinek van, az becsülje meg, hogy egy ma már nem létező ország, nem létező gyárának termékével rója az utakat, mi ez ha nem legenda???
Szia!
Nagyon jók a képek, igazán szépek a motorok.
Nagyon ügyesen újítottátok fel a gépet!
A Verhovina-t Oldtimer-é lehet már nyilvánítattni! :) Tök jó!
Gratula hozzájuk! És vigyázz nagyon rájuk!
Jók a képek Kollega:) Zschopauer Tiger Rulez:D
nekem néha elkapta a gépszij és ment mint a bolond,de volt olyanja is hogy állandóan váltogatni kellett hogy egyáltalán menjen valahogy.kiváncsi vagyok a felújitás mennyit tesz rá,lehet hogy most menni fog rendesen nem akkor amikor őfelsége gondolja.
lehet hogy a hétvégén ha úgy jön össze minden akkor elviszem a dobot,miközben a kályhában volt időszakosan megnyomtam súritett levegővel,az felizzitotta benne a kokszot.a végén mikor kihült,szétvágtam,kiüritettem mint a porszívó zsákot,aztán össze lett hegesztve,nem egy müvészi munka de műxik.
kis etz dob leginkább a TS 250(/1) kipufogóra hasonlít, csak kissebb mindenhol, és meg van hasnál törve. mindkettőnek egyedi jele, a végcsőbe belülről(logikus) belógó vékony cső, melyen van egy hasíték. ha ez nincs ott, akkor utángyártott a dob. mert azt a TSnél és a kis etz-nél is kispórolják.
Kis Etz ugyanazon a fordualton egy picivel gyorsabb mint a kis TS, de ettől függetlenűl, 125ösnél 70-80utazó, 150esnél 75-85. végesebessége nekem 100 volt 125ös korába, most 150esként, 5-10el több. nagyon kedvező viszonyokkal. a nagy TS szar állapotba ugyanazzal a Km órával 125öt ment. de az még közel se tünt annyira a végének mint a 105-110 a kicsinek. van benne még tartalék, csak az igényes felújítás még jelenleg is tart. a nagynál inkább az a gond, hogy nincs elég nyomaték kigyorsítani az adott áttételt, ellenben a kicsivel, ahol szerintem simán beleférne még egy hangyányit hosszabb váltó. a végsebesség meg nagyon órafüggő. én a kiscsúzlival, komám, mögöttem pannóniával 130at is ment. csak éppen az nem annyi:D akinek nagyon nagy a végsebessége, annak szívesen kipróbálom a motorját, de az én órámat tesszük bele:D
Hát ja, tényleg érdekes lehet úgy motorozni, sima mocira én sem raknám szerintem, de arra kíváncsi lennék, hogy oldalassal miylen lehet:-) Amúgy tényleg nem sok értelme van, mert amikor váltasz el kell engedned a gázkart, a váltó fogaskerekei bazira le tudnak lassulni, sokkal nehezebb váltani.
Sziasztok!
Feltöltöttem a netre a képeket a motorjaimról, akit érdekel esetleg :) A képek időrendben haladnak az elejétől a legutolsó stádium felé.
1) Ez főleg a kék TS-en figyelhető meg, itt a felújítás menetéről is sok kép van. Sok vacak, undorító dolog volt a motoron, látható is sok helyen, amit fáradságos munkával tüntettünk el :) A legutolsó stádiumról még nincs kép, a valóságban már a küllők is szép tiszták és fényesek a felnik. Ennél a motornál még üléshuzat lesz csináltatva és fényezve az oldalcsomagtartó. Ezen a motoron még az eredeti fényezés van, és így is fog maradni, ez a cél :)
2) Életem eslő motorja, egy Verhovina 3. Eredeti fényezéssel, imádnivaló szörnyeteg :) Ő a legöregebb, 37 éves.
3) A piros esetében: magas kormánnyal került hozzám, amit idővel lecseréltem.(de a kormányt meghagytam) Ez a motor atomjairól lett felújítva, az utolsó képeken a legszebb, ahol már a sárvédőt megpróbáltam eredetihez közeli színre fújni. Szép lett, bár az árnyalat sajnos nem ugyanaz, de kit érdekel:) Még itt nincs rajta az új kipufogó
4) A Yamahám pedig kicsit kilóg a sorból :)
A link pedig akit érdekel:
http://kep.tar.hu/feri1985
üdv
Köszi szépen a választ! :)
75-85 között :)
Az enyémnek legalábbis :)
Üdv mindenkinek.Most jöttem be kintről, kutya hideg van, de a gép pöcre indult.Elégedett vagyok vele.Csak azt sajnálom hogy nagyon jegesek az utak és nem mehetek vele:(
a 125 ETZ-nek mekkora az utazó sebessége kb?
Nem is fogom! Örök motor :)
ne is hajtsd jobban az pont elég neki , már én sem hajtom ugy mint régen
Hú fiúk, köszönöm szépen!
Persze, Zozyt ismerem is...nem írtam le :)
Úgy értettem, hogy erről a fórumról.
Persze Mz-sek vagyunk páran a környékről.
waresszal majd leboltoljuk a képküldést akkor :)
Persze, minden motor más...
Az enyém két személlyel 80-85öt megy 6000-6500as fordulaton.
De 5500nál sokkal jobban nem szeretem hajtani a motort.
Szeretnék nagyon vigyázni rá, mert nem fogom eladni soha. Ha meglesz a nagymotor, akkor ott fog állni mellette :)
Köszönöm mindenkinek! ;)
Hamár a 250-esnél tartunk az egyémek 120-125 nél többet nem akartak menni. tehát énsem hiszek a 140-vagy felette tudó etz-ben. Most lehet mondani hogy az egyémek szarok voltak de nekem ez a tapasztalatom.üdv.tata
De azt is le kell irnom hogy a mostanit 70-75 el hajtom tehát egyáltalán nem pörgetem( már kezdek megkomolyodni) de nem volt ez mindig igy ameiket ellopták és kurvajól ment azzal mindig 90-100 al közlekedtem és birta a hajtást.
Nyugi... ez kb. olyan dolog, mint amikor azt mondják 250-251-esre, hogy "aaa az én gíípem 140-150-et mögy, me' van rajta gagyi rezó meg"...bla-bla... duma! Ha az a szerencsétlen motor rendbe van, nincs kihajtva a lelke, és nem piszkáltak bele a motorjába (tuningra gondolok), akkor jó esetben hozza a gyári értékeket, többet aligha. Ha többet tudna, nyilván azt adta volna meg a gyár... nem? Az én gépem is rendbe van rakva, van stabil alapjárat, nem liftezik össze-vissza világítással sem... a kis könyvbe mi van megadva végsebességnek? 130km/h... mennyit megy? szélcsendben, sík úton 130km/h ennyi... amúgy után gyártott kidörrentőm van, én csak a krómozás terén csalódtam benne, az ápolást igényel, viszont a hangja szép és a teljesítményre sem panaszkodom.
Szia Klaudia, nemtudom hogy nekem elhiszed-e vagy sem, de nekem volt egy 150-es etz-m csak pár éve ellopták ez gyári bontatlan volt és óra szerint 110-et kétszemélyel vitte. Hangsujozom óra szerint! egyszemélyel picit még többet is. Lehet hogy az órája csalt de az tény hogy kurvajó motor volt, és több etz-m volt,van, tehát van viszonyitási alapom. Az akori baráti körömből is mindenki azt monndta hogy nem mindegyik kis etz megy igy. De azt is hozzáteszem hogy a mostani 150-es etz-m szerintem egyszemélyel 100-105 nél nem mehet jobban, igaz ezt már nem hajtom ugyhogy el is lehet lustulva.pedig ez is jó állapotban van nincs szarrá hajtva. Tudom hogy a tied 125-ös, csak gondoltam leirom.
Sajnos a 125ös nem egy erőgép, de ettől függetlenül imádtam :) Egy kis domb, meg némi szembeszél és már szenvedtem is negyedikben. De azért nem mindíg volt ez így, egyszer még én is mentem vele 100 felett, kb 105/6 környékén. :) Kezdőmotornak a legkiválóbb :) oda nem is kell lóerő...
Hát Zozy közelebb van mert ő ha jól tudom kaposvári.Szerintem Waresznak küldj pár képet a kipufogódról(majd ő megmondja melyik részéről)ő biztosan tudja mik a gyári kipuf ismertetőjegyei.De most komolyan,nehogy feleslegesen tuningold magad aztán a végén kiderüljön hogy nem is gyári.
Hú, akkor jó.
Volt aki azt állította, hogy 110-120at simán kihozott belőle, és hogy az enyém túl lassú...semmi tuning nem volt a gépében. Jól gondoltam hát, hogy inkább csak a szája járt.
Én általában 90et simán megyek, jobban nem szoktam pörgetni a gépet, de menne 100at.
Megnyugodtam :) Köszi! ;)
Az előző tulaj azt állította, hogy gyári.
Bár örülnék, ha egy hozzáértő is megnézné :)
Kaposvárhoz végre valaki közel van :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|