:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Mivel én venni szoktam, ezért nem tudom mennyinek kell lennie. 4mm jónak tűnik, lényeg hogy beleférjen a dobba.
A barna felületű betétet nem nagyon ismerem, de ha eredeti és tiszta akkor jó lehet. A régi azbeszt tartalmú betétek azok jók.
Persze a mostani piros az is fog, csak intenzív fékezésnél megéghet. Viszont normál használat mellet, roppant tartós.
A szürke anyagú az puhább, gyorsan kopik, viszont harap és szinte lehetetlen megégetni. Hátránya hogy hidegen túl erősen harap, de ha bemelegszik akkor már jól szabályozható, és extrém melegedés esetén sem gyengül jelentősen a fékhatás.
Árban nincs különbség, olcsó mindkettő
Tapasztalatok szerint a méregdrága betétek sem jobbak.
Persze vannak spéci szinter betétek, meg karbon kerámia betétek, ezek szinte érzéketlenek a hőmérsékletre és harapnak, de ilyen csak fotón láttam eddig :)
Nyikorgás:
-szennyeződés
-nem fekszik fel
-rossz a betét minősége
-túlmelegedett és feltükrösödött
Egyébként azért kell kifűzni mert nem fér be felnivel együtt az esztergába.
Már bocs, de a fékfelületet köszörülni kell nem esztergálni. Innentől kezdve nem számít a tömeg.
én is feketét tettem bele( ez volt vidéken,inkább megyek rosszal 2napig,mint olajos fékttárcsával 20km-en át jeligére),de nem lökte ki sose a szimeringet,nagyon sok embrtől hallottam már ilyet,nos az a gondom hogy ugyebár a szimering külseje bordázott gumiperem,az ne tudja elkoptatni,hacsak naponta cseréli az ipse,akkor talán,szóval én inkább a helytelen beszerelésre ill, pontatlan méretekre tippelek.Mindamellett igazad van,egyszerűbb szimering\csapágyboltban megkérdezni mi kell a motorunkhoz.jut eszembe,támadt egy elég merész ötletem,és utánajártam egy csapágyboltban,léteznek többféle méretű duplaajkas szimeringek,ezek lényegében mindkét irányban tömitenek,nem lenne jobb a főtengely szimeringjeit,ilyenekre kiváltani?ha logikusan végig gondolom,pl gyujtásnál,ha kifele áll a teteje akkor kifele nem tud nyomni a karterből de be tud szivni falsot,ugyanez forditva,bár falsot nem sziv,viszont az elősűritésnél lévő minimális nyomást nem tudja tartani,nem tolja ki a keverék egy részét a szimeringen?
az eredeti jó, nekem is van egy garnitúra vadi új,de mint már irtam, próbáld bele a dobba, a betét végeinél miliméteres hijja lesz a dolognak. egyszerűen bele se lehet csiszolni. a visítás meg mocsok miatt is lehet. csiszolóvászon simán "oldja"
milyen szimeringet raktál bele? mert amit a motorosboltban, vagy valami mezei vasműszakiban adnak az nem oda való. mondjuk jártam már olyan szimering szaküzletbe, ahol vitont kértem, és csak bután néztek, majd a válasz: "nekem csak ilyen fekete, meg ilyen kék van." na ezt nevezem!:D szóval 35*47*7 porvédő ajkas(kétajkú) HIDRAULIKA szimeringet kell venni. ez drágább, de többet nem kell vegyél. és ha túl híg olajat teszel bele(pl hydrokomol U10 hidraulika olajat) akkor kiverődhet, mert a kopott szárak(bár új korukban is kellően nagy játékkal rendelkeznek) mellett kitalál. motorolajjal próbálkozz Pl: 5w40, 10w40... még egy dolog: a telók, tetszik, nem tetszik, görbűlnek. mindaddig amíg nincsenek kiszedve, addig ez nem gond, de miután kiszedted, és visszaraktad, tuti hogy nem ugyanoda kerűlnek vissza, elfordulnak. ebből az következik, hogy miután a tengelyanyát meghúztad, és berúgóztattad a gépet, majd meghúzod a tengelyszorítót, szorulni fog a két egymásnak feszülő teló. egy gépműhelybe simán kiegyengetik neked.. rutinmunka.
Én a régieket újítom fel, már el is készítettem őket.mit gondolsz 4mm re csináltassam meg e ferodont?nekem harapnia kell.
Most ahogy kint kotortam még az alkatrészek közt találtam egy pár eredeti fékpofát ami még nem volt használatban.azon valami barnás színű van.
egyébként mitől van az hogy úgy visít a fékem mint a vonat mikor megáll?
van benne valami. de szerintem egy egyenes, vagy egy görgőzött felnit új küllőkkel összefűzől, az egyenlő mértékben próbálja széttépni a dobot, vagyis nem tudja eldeformálni. viszont olyan hibátlanúl kicentírozni egy kész kereket, hogy annak a súlya,stb ne torzítson bele a szabályzásba.. szerintem nehéz.
Üdv
Van néhány Mz cuccom. Van köztük új és használt is.
Több infó: www.webborze.mlap.hu
ja voll:D tudom én miről szól a fáma,mi is szabályozunk dobot kocsiknál mindig kivétel nélkül,és ha kell cserélünk is ha kritikus minimum vastagságot eléri.de nem vagyunk gazdagok,és mindketten tudjuk,hogy nem sokan csinálják így a fék állítást,én most kivételesen leszabályzom a dobot,és beállítom,de többször nem fogom szétszedni max ha karcol,de az már nálam nem fog bekövetkezni
Nos elég ha megfelelő méretűt veszel bele és akkor felfekszik a teljes felület és telhesen jól fog működni.
Egyszer én is jártam úgy hogy kisebb dob átmérőbe való betétet kaptam, és akkor ott is csak a közepe ért hozzá. Nem is fogott rendesen. Na ez egyébként más típusba való volt csak a boltos elkeverte.
Én 500forintét vettem párját. Szürke ferodósat vegyél mert a piros az nem ér semmit. Ha belepróbálod kapásból illeszkednie kell szemre.
Én benzinnel ki szoktam mosni a fékdob összes alkatrészét, majd lezsírozom a forgó csapokat, fékkulcsot, így összerakom, de a fékfelületre vigyázz mert arra semmi olajos/zsíros szennyeződés nem juthat.
Akkor jó a finoman 1 újjal tudod mozgatni a féket az asztalon, a rugó ellenében.
A dobot rozsdamaróval bekened, ez lemarja a szennyeződéseket és picit megmarja a felületet, ez azért jó mert gyorsan összekopik a fék és frankón harapni fog.
Felszabályozni csak akkor kell ha nagyon hullámos a felület, azaz megbukik a vizsgán :)
Elismerem hogy felszabályozás méretre készítés az a pöpec de sajnos most nem hiszem hogy jut rá idő.Ha beleteszem a hagyományos 4mm-es ferodont milyen eredményre számíthatok?Nem lesz kielégítő a fékerő mivel nem az egész felületen tapad?
Köszi a segítséget
sorszám: 33553 (106869)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-19 00:37:43)
Hello mindenkinek!
Eladó egy Mz ETZ 150 elsősorban telekjárónak vagy bontásra! A motoról annyit hogy gyári alapméretes a henger, egy tákolás van a motorban(nem én csináltam!)a kuplung tengelyen el van cseszve a menet így alternatív módon rögzíttették.Cseréltem:főtengelycsapágyat,szimmeringet,dugót gyűrű,csapszeg,tűgörgőt! Hiányok: feszültségszabályzó,főfékmunkahenger,hátsó lámpa,km-óra!
Jobb állapotban van a blokkja mint a rendszámos etz-mnek volt! Kb 10000ft-ból kitünő telekjárót lehet belőle faragni,aki unja a simsont,meg a rigát.
Ár:22000
Heves megye;Bélapátfalva
Üdv:Kovács Ervin
csanervin@hotmail.com
hello a régebbi ts-eken ets-en más villa van 32mmes (ezért lehet simsonba is tenni) na ide kevesebb olaj kell és más is a belseje egy szál rugú van benne.Nekem a 150es ts-en az újjabbik van nem volt ilyen problémám hogy kidobja a szimeringet.nem lehet hogy a szimeringház van kikopva hézagold ki én a hátsó lánckeréknél a csapágy köré vízpapírt tettem....
Jól tudod! ETZ-be villaszáranként 230 ml kell.
Ha megnézed szinte minden motoron van telószimering rögzítő karika (drót zéger), sajnos az MZ-nél nincs.
Valaki régebben reklámozta itt, hogy tud csinálni a szimering helyére olyan tartót amibe 2 szimering megy bele. Szerintem őt kéne megtalálni, hogy csináljon olyan szimering tartót amibe van rögzítő karikának is bemetszés és akkor azt a tartót valahogy fixen belerögzíteni a telóba. Így nem nyomná ki.
Ez így ok ahogy elmondtad, de azt hiszem bambi egyszer úgy mondta, hogy összefűzött, jól kicentírozott feszes küllős kerékkel kell kezdeni, mert ha felszabályozás után fűzöd össze a kereket akkor a küllők feszítése még tudja deformálni a felszabályozott dobot.
Lehet, hogy csak hallucináltam, de nekem így rémlik. :D
Haho!
A 150-es Etz-be is annyi kell? A wikipédián vki 230ml-t ír száranként. Amikor szétszedtem nekem a 2-ben volt annyi.
Na és akkor azt kérdezném, de mindenkitől hogy mitől is lehet az hogy a teleszkópszimmeringet kilöki a drága???
Most vettem neki mindenből újat, ami a műanyag és gumidarabkákat illeti. A fém alkatrészek maradtak. Kapott új olajat is, az interneten terjengő városi legendáknak megfelelő 230ml-t száranként. De most akkor nem sok az egy kicsit ha kilöki a szimmeringet?
???Hümm???
Eladó MZ ETZ125 (150-es hengerrel jó állapotban) ha valakit érdekel tudok még képet küldeni.(Esetleg elcserélném jó állapotú, papíros, tárcsafékes ETZ250-re)
http://www.hasznaltauto.hu/2574215_mz_etz_1986
anyit hozzáfűznék, hogy egy átlagoson kopott dobba belerakják azt a 4 mm ferodolt, akkor annak a bekopási ideje egy kisebb emberöltő:D a két széle nem is akar még fogni, de a közepe meg már aluig kopott. normális dobfék így készűl: kell szerezni gyári fékbetétet, ezt legalább 6-7mmre fel kell ferodoloztatni, fel kell szabályoztatni a fékdobot, és a végén, a fékfedélbe beszerelt betéteket kissé előfeszített fékkulcs állásnál ugyanakkorára kell esztergáltatni, mint a fékdob, majd az összeszerelés előtt a kulcsot kiengedni, beszerelés után bowdent, vagy rudazatot behangolni. ez harap, nem a pitbull:D és adagolható is. na de ehhez illik szétfűzni a kereket.
sorszám: 33546 (106851)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-19 00:43:11)
hol gondoltad a ferodol vastagságot? elől?hátul? es?ts?etz?ets?
dobosoknál 4mm a vastagság,szélesség 25mm
tárcsánál 7mm vastagság 73mm szélesség magasság 65mm amit tudok
azt hogy lefele v. felfele van a fül nem emlékszem,azt nézd hogy merre ferdül a lemez,lefele kell ferdülnie mert a rugó nyomja,a tűt középállásba rakod,akkor minden alapállapotba kerül majd.az alapjárati levegőcsavart piszkáltad? annak 0,5 - 1,5 fordulatnyira kell nyitva lennie,ha teljesen be van tekerve onnan számítva.a szivató bovdennek legyen holtjátéka és a gázbovdennek is.ellenőrizd a szivató dugattyú megy-e rendesen le-fel,és a gumi nincs kikeményedve,repedezve.van egy alapjárat állító csavar aminek kúpos a feje,lényegében a súber végállását lehet állítani,ehhez lett hozzányúlva?mivel lett kimosva a karbi és milyen módon? gázreakciók milyenek most,nem fulladozik?,vagy néha felpörög néha nem?
MZ ts 125 gyújtás,forgórésszel eladó,szinte új. motorsokk@citromail.hu
Üdv.
Valaki megtudná mondani milyen vastag a ferrodon az újj fékpofán?
A gáztolattyú anyát lecsavartam. Tolattyút kiemeltem a bowdenel és a tűvel. Kiemelés közben a tolattyúból kiesett a tű. Igy jelenleg nem tudom melyik tű beszúrásba volt a lemez beakasztva. A tűtartó lemez visszahajtott füleinek felfele vagy lefele kell állni? Ezt követően már a karburátort kitakarítottam, de a gond nem oldódott meg. 2000-3000 fordulaton hajlandó a motoj járni.
sorszám: 33541 (106838)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-18 17:07:04)
írd le pontosan mit és hogyan csináltatok,akkor többet tudok\tudunk segiteni talán.
Szevasztok.Nincs a motoromnak alapjárata.Ahogy szétszedtük a súbertet eltnt az alapjárat.Mi lehet a gond?
Üdv mindenkinek! Eladó egy 125-ös etz és egy 250-etz bontásából Minden alkatrész! 06306623448
06306093529
Vagy e-mail!
hello előre 2,15dl olaj kell én fele-fele hidraulika(ez volt itthon 6l) olajat és motor olajat 15-40w olajat(ettől sokkal keményebb lett) tettem bele, így nagyon fasza. hátsó telót nem is tudtam szét szedni nem akartam kárt csinálni benne....
Elfelejtettem, akinek van eladó TS250-es tankra való, jobb,-ill. bal oldali térdvédőgumi az írja meg, árral együtt a simanszki@freemail.hu címre. Csak olyan érdekel, ami nem szakadt, repedezett stb.( Nem krómbetétes tank) Érdekelne még egy jó állapotú TS250-es kormány is(a pici fajta), ill. az első telószárakra a gumi porvédő(nem a harmónika)hanem az a kb. 8 cm-es. Kéne egy kipu. könyök is és a dob is, ha jó állapotban van. Köszönettel !!!
Sziasztok ! Meg tudja-e nekem mondani valaki, hogy a TS250-es Mz első-, ill. hátsó telóiba mennyi és milyen olaj való ?
(Még a 4 sebességes)
na a sok spekulálás, és az itt kavart vita után megszületett milyen gumit veszek, ha ne adj' isten rám szakad a nemzeti bank http://mofaker.hu/termek.php?termek_id=00455 hátra 7260
http://mofaker.hu/termek.php?termek_id=00450 előre 6840 ha belegondolok a motor volt 10 ezer.....
köszönöm,elvileg szombaton meglesz a főtengelyem,és akkor elszaladok gyűrűért,adtak az új dugóhoz de az egyik már sérült pedig még hengert se látott még.
elvileg talán csak hosszban lehetnek eltérések a kábelkötegnél,néhány cm,esetleg annyi hogy deluxe vs. standard de ezt is ki lehet beckelni,nem nagy ügy megcsinálni.én már az új kötegemet alapból a tranzisztoros gyujtásmodul kábeleivel csináltam meg,így volt kb. 5000pénz,a gyári kábeleket úgy oldottam meg hogy vettem alapszínű huzalokat meg bipolán csövet,és 150db sarut vegyesen(körsaru,apa+anya saru,meg mindenféle szir-szart)aztán elmentem a bontóba guberálni,mázlim volt épp akkor hoztak be egy rommá tört citroent,elég új volt,abból kivadásztam köteget,és kilóra megkaptam,állitom még van annyi maradék belőle hogy meg tudnék csinálni még egy komplett köteget,pedig azóta már csináltam egyet az egyik futár ismerősömnek,magad is meg tudod csinálni csak rohadt sok idő és nagy türelem kell hozzá,nem egy nagy kunszt,csak amig kifűzöd a motorból meg lerajzolod az fél nap ha nincs kapcs.rajzod
Törékenyebb mint az öntötvas? :)
A króm és nikkel ötvőzőktől rugalmasabb és kopás állóbb lesz az acél.
csak teflon bevonatos van...és hamar lekopik
A teflon elég béna anyag, vacakabb mint a PVC
mofakerben szokott lenni asszem
sorszám: 33529 (106816)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 21:27:44)
Bizony-bizony... én is várom már a jó időt... Egyébként a kipuffról annyit tudok, hogy szét volt vágva ez is, és ki van pucolva... de jól megy vele, tehát nem hinném, hogy nagy kárt tettek volna benne. A kábelköteg meg jó lenne, de az enyém annyira össze van gányolva, hogy az alapján lehetetlen újra megcsinálni.erről csak átrakom és puff :D gondolom nincs különbség a 150-es és a 251-es között kábelköteg szempontjából.
sorszám: 33528 (106815)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 23:02:18)
elvileg jobban bíjra a kiképzést mint a hagyományos társai,bár bevallom őszintén még képen se láttam ilyet,szivesen kipróbálnám,hogy mi a külömbség a kettő közt.
ha kell kábelköteg én tudok csinálni a gyári alapján,gyári szinezéssel,a kipu dob ha jó állapotban van és nincs tele dzsúzzal akkor vevő lennék rá.
egyébként nekem annyira nem sürgős hogy vázam még szárad a fényezőkamrában,szóval még dobozba van a lovam:D de nem lehet elég korán kezdeni a felkészülést,mert ki tudja ebbe a nagy felmelegedésbe,lehet hogy március elején már nyakunkba szakad a nyár.áááááhhhhhh bárcsak gy lenne,már hiányzik a motor nagyon!!
Nem Tudom neked ez mennyire sürgős, én a jövő hónap elején valószínűleg beruházok egy 150-es ETZ-re... de végülis csak bontani kell pár alkatrész, elsősorban a vezeték köteg, lámpák, műszerek... stb-stb, a többi eladó lesz. Kb. 10.000Km-t futott, a blokk az bontatlan, illetve egyszer lett a bal oldali dekli levéve, mert kiakadt a berúgó tengelyen a rugó. A gyújtása gyárilag tranzisztoros, és érzésre az erősebb henger lehet rajta, mert elég harapós. Ha érdekel belőle valami, akkor szólj... értesítelek, ha megvettem.
sorszám: 33525 (106812)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 21:27:44)
miért jobb a teflon vagy a króm gyűrű? kevesebb súrlódás az oké de nem jár kompresszió vesztéssel? vagy nem keményebb esetleg vagy törékenyebb??
de nem most komolyan,lehet hogy nem a Lacitól de valaki biztos emlitette hogy van ilyen.teflon gyűrű se lenne rossz:-)
Vajon teflon gyűrű van e? Ha nincs miért nincs? dugattyú mintha lenne, persze nem ETZ-hez.
sorszám: 33522 (106809)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 21:27:44)
az én könyököm belecsúszott,mármint nem az enyém,hanem a motoré:D de ha te mondod,akkor inkább nem veszem meg.kár hogy 125\150 dob nem volt ott jó állapotú.ami most van a géphez gyári ki is van égetve csak nagyon ronda,még így is hogy matt feketével lepingáltam,jobb lenne a króm.
más: jut eszembe Keri múltkor mondtad hogy lehet szerezni mz hez króm gyűrűt,ha jól emlékszem akkor ez az ami kevésbé kopik,és kisebb a súrlódás,azt hiszem de lehet hogy nagy marhaságot mondok,kb mennyi a gyűrű a tz hez?és hol lehet kapni?
offolok????? waresz említette hogy még nem hallott v8as ducatiról, én meg olvasgattam a totalbike-on, és hát belinkeltem. ez az offolás téma nekem nem jött le .............
Nem 2t, de szoci - ugye, azért offolsz ?
sorszám: 33519 (106806)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 17:42:55)
Szerintem is... hasonlít a két dob egymásra, de a 251-esé jóval nagyobb, mind a torok átmérő, mind a dob átmérője, és talán a hossza is, úgyhogy ez nem nyerő... :S
251-es kipuffja 150-esre? Szerintem felejtős!
sorszám: 33517 (106801)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 19:12:43)
ma voltam guberálni a piacon,és találtam egy törött 251est,a kipu dobja ami érdekel,elvileg gyári a dobja.kérdés hogy jó-e a 150esre?nem más a dob belül?még az átmérő is stimmel meg minden,4000pénzért vesztegeti az ember.ha jó lesz a kis tz nek akkor megyek érte csak nem állok úgy hogy veszek valamit,amiről kiderül mégse jó,szóval aki tud segiteni annak köszönöm.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|