hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Rókapimpó
válasz erre | email2009-01-19 17:33:59
Ez így ok ahogy elmondtad, de azt hiszem bambi egyszer úgy mondta, hogy összefűzött, jól kicentírozott feszes küllős kerékkel kell kezdeni, mert ha felszabályozás után fűzöd össze a kereket akkor a küllők feszítése még tudja deformálni a felszabályozott dobot.

Lehet, hogy csak hallucináltam, de nekem így rémlik. :D
sorszám: 33549 (106862)
(előzmény: waresz, 2009-01-19 09:16:48)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2009-01-19 17:25:00
Haho!

A 150-es Etz-be is annyi kell? A wikipédián vki 230ml-t ír száranként. Amikor szétszedtem nekem a 2-ben volt annyi.
Na és akkor azt kérdezném, de mindenkitől hogy mitől is lehet az hogy a teleszkópszimmeringet kilöki a drága???
Most vettem neki mindenből újat, ami a műanyag és gumidarabkákat illeti. A fém alkatrészek maradtak. Kapott új olajat is, az interneten terjengő városi legendáknak megfelelő 230ml-t száranként. De most akkor nem sok az egy kicsit ha kilöki a szimmeringet?

???Hümm???
sorszám: 33548 (106861)
(előzmény: Jaky16, 2009-01-17 11:37:39)

 
 
Traszy
válasz erre | email2009-01-19 14:19:44
Eladó MZ ETZ125 (150-es hengerrel jó állapotban) ha valakit érdekel tudok még képet küldeni.(Esetleg elcserélném jó állapotú, papíros, tárcsafékes ETZ250-re)
http://www.hasznaltauto.hu/2574215_mz_etz_1986
sorszám: 33547 (106857)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-19 09:16:48
anyit hozzáfűznék, hogy egy átlagoson kopott dobba belerakják azt a 4 mm ferodolt, akkor annak a bekopási ideje egy kisebb emberöltő:D a két széle nem is akar még fogni, de a közepe meg már aluig kopott. normális dobfék így készűl: kell szerezni gyári fékbetétet, ezt legalább 6-7mmre fel kell ferodoloztatni, fel kell szabályoztatni a fékdobot, és a végén, a fékfedélbe beszerelt betéteket kissé előfeszített fékkulcs állásnál ugyanakkorára kell esztergáltatni, mint a fékdob, majd az összeszerelés előtt a kulcsot kiengedni, beszerelés után bowdent, vagy rudazatot behangolni. ez harap, nem a pitbull:D és adagolható is. na de ehhez illik szétfűzni a kereket.
sorszám: 33546 (106851)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-19 00:43:11)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-19 00:43:11
hol gondoltad a ferodol vastagságot? elől?hátul? es?ts?etz?ets?
dobosoknál 4mm a vastagság,szélesség 25mm
tárcsánál 7mm vastagság 73mm szélesség magasság 65mm amit tudok
sorszám: 33545 (106850)
(előzmény: mz250, 2009-01-18 17:41:49)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-19 00:37:43
azt hogy lefele v. felfele van a fül nem emlékszem,azt nézd hogy merre ferdül a lemez,lefele kell ferdülnie mert a rugó nyomja,a tűt középállásba rakod,akkor minden alapállapotba kerül majd.az alapjárati levegőcsavart piszkáltad? annak 0,5 - 1,5 fordulatnyira kell nyitva lennie,ha teljesen be van tekerve onnan számítva.a szivató bovdennek legyen holtjátéka és a gázbovdennek is.ellenőrizd a szivató dugattyú megy-e rendesen le-fel,és a gumi nincs kikeményedve,repedezve.van egy alapjárat állító csavar aminek kúpos a feje,lényegében a súber végállását lehet állítani,ehhez lett hozzányúlva?mivel lett kimosva a karbi és milyen módon? gázreakciók milyenek most,nem fulladozik?,vagy néha felpörög néha nem?
sorszám: 33544 (106849)
(előzmény: prebzoli, 2009-01-18 17:25:40)

 
 
Szumó
válasz erre | email2009-01-18 21:37:30
MZ ts 125 gyújtás,forgórésszel eladó,szinte új. motorsokk@citromail.hu
sorszám: 33543 (106846)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-01-18 17:41:49
Üdv.
Valaki megtudná mondani milyen vastag a ferrodon az újj fékpofán?
sorszám: 33542 (106839)

 
 
prebzoli
válasz erre | email2009-01-18 17:25:40
A gáztolattyú anyát lecsavartam. Tolattyút kiemeltem a bowdenel és a tűvel. Kiemelés közben a tolattyúból kiesett a tű. Igy jelenleg nem tudom melyik tű beszúrásba volt a lemez beakasztva. A tűtartó lemez visszahajtott füleinek felfele vagy lefele kell állni? Ezt követően már a karburátort kitakarítottam, de a gond nem oldódott meg. 2000-3000 fordulaton hajlandó a motoj járni.
sorszám: 33541 (106838)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-18 17:07:04)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-18 17:07:04
írd le pontosan mit és hogyan csináltatok,akkor többet tudok\tudunk segiteni talán.
sorszám: 33540 (106837)
(előzmény: prebzoli, 2009-01-18 17:02:55)

 
 
prebzoli
válasz erre | email2009-01-18 17:02:55
Szevasztok.Nincs a motoromnak alapjárata.Ahogy szétszedtük a súbertet eltnt az alapjárat.Mi lehet a gond?
sorszám: 33539 (106836)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2009-01-17 20:44:00
Üdv mindenkinek! Eladó egy 125-ös etz és egy 250-etz bontásából Minden alkatrész! 06306623448
06306093529
Vagy e-mail!
sorszám: 33538 (106832)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-01-17 11:37:39
hello előre 2,15dl olaj kell én fele-fele hidraulika(ez volt itthon 6l) olajat és motor olajat 15-40w olajat(ettől sokkal keményebb lett) tettem bele, így nagyon fasza. hátsó telót nem is tudtam szét szedni nem akartam kárt csinálni benne....
sorszám: 33537 (106825)
(előzmény: Simánszki, 2009-01-17 11:08:59)

 
 
Simánszki
válasz erre | email2009-01-17 11:19:17
Elfelejtettem, akinek van eladó TS250-es tankra való, jobb,-ill. bal oldali térdvédőgumi az írja meg, árral együtt a simanszki@freemail.hu címre. Csak olyan érdekel, ami nem szakadt, repedezett stb.( Nem krómbetétes tank) Érdekelne még egy jó állapotú TS250-es kormány is(a pici fajta), ill. az első telószárakra a gumi porvédő(nem a harmónika)hanem az a kb. 8 cm-es. Kéne egy kipu. könyök is és a dob is, ha jó állapotban van. Köszönettel !!!
sorszám: 33536 (106824)

 
 
Simánszki
válasz erre | email2009-01-17 11:08:59
Sziasztok ! Meg tudja-e nekem mondani valaki, hogy a TS250-es Mz első-, ill. hátsó telóiba mennyi és milyen olaj való ?
(Még a 4 sebességes)
sorszám: 33535 (106823)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-01-17 08:20:39
na a sok spekulálás, és az itt kavart vita után megszületett milyen gumit veszek, ha ne adj' isten rám szakad a nemzeti bank http://mofaker.hu/termek.php?termek_id=00455 hátra 7260
http://mofaker.hu/termek.php?termek_id=00450 előre 6840 ha belegondolok a motor volt 10 ezer.....
sorszám: 33534 (106821)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-17 02:17:06
köszönöm,elvileg szombaton meglesz a főtengelyem,és akkor elszaladok gyűrűért,adtak az új dugóhoz de az egyik már sérült pedig még hengert se látott még.
sorszám: 33533 (106820)
(előzmény: Keri, 2009-01-17 00:31:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-17 02:15:13
elvileg talán csak hosszban lehetnek eltérések a kábelkötegnél,néhány cm,esetleg annyi hogy deluxe vs. standard de ezt is ki lehet beckelni,nem nagy ügy megcsinálni.én már az új kötegemet alapból a tranzisztoros gyujtásmodul kábeleivel csináltam meg,így volt kb. 5000pénz,a gyári kábeleket úgy oldottam meg hogy vettem alapszínű huzalokat meg bipolán csövet,és 150db sarut vegyesen(körsaru,apa+anya saru,meg mindenféle szir-szart)aztán elmentem a bontóba guberálni,mázlim volt épp akkor hoztak be egy rommá tört citroent,elég új volt,abból kivadásztam köteget,és kilóra megkaptam,állitom még van annyi maradék belőle hogy meg tudnék csinálni még egy komplett köteget,pedig azóta már csináltam egyet az egyik futár ismerősömnek,magad is meg tudod csinálni csak rohadt sok idő és nagy türelem kell hozzá,nem egy nagy kunszt,csak amig kifűzöd a motorból meg lerajzolod az fél nap ha nincs kapcs.rajzod
sorszám: 33532 (106819)
(előzmény: Nfsman, 2009-01-16 23:08:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-17 00:35:16
Törékenyebb mint az öntötvas? :)
A króm és nikkel ötvőzőktől rugalmasabb és kopás állóbb lesz az acél.
sorszám: 33531 (106818)
(előzmény: Jaky16, 2009-01-16 22:27:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-17 00:33:08
csak teflon bevonatos van...és hamar lekopik
A teflon elég béna anyag, vacakabb mint a PVC
sorszám: 33530 (106817)
(előzmény: Árpád, 2009-01-16 21:42:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-17 00:31:51
mofakerben szokott lenni asszem
sorszám: 33529 (106816)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 21:27:44)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-01-16 23:08:37
Bizony-bizony... én is várom már a jó időt... Egyébként a kipuffról annyit tudok, hogy szét volt vágva ez is, és ki van pucolva... de jól megy vele, tehát nem hinném, hogy nagy kárt tettek volna benne. A kábelköteg meg jó lenne, de az enyém annyira össze van gányolva, hogy az alapján lehetetlen újra megcsinálni.erről csak átrakom és puff :D gondolom nincs különbség a 150-es és a 251-es között kábelköteg szempontjából.
sorszám: 33528 (106815)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 23:02:18)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-16 23:06:12
elvileg jobban bíjra a kiképzést mint a hagyományos társai,bár bevallom őszintén még képen se láttam ilyet,szivesen kipróbálnám,hogy mi a külömbség a kettő közt.
sorszám: 33527 (106814)
(előzmény: Jaky16, 2009-01-16 22:27:49)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-16 23:02:18
ha kell kábelköteg én tudok csinálni a gyári alapján,gyári szinezéssel,a kipu dob ha jó állapotban van és nincs tele dzsúzzal akkor vevő lennék rá.
egyébként nekem annyira nem sürgős hogy vázam még szárad a fényezőkamrában,szóval még dobozba van a lovam:D de nem lehet elég korán kezdeni a felkészülést,mert ki tudja ebbe a nagy felmelegedésbe,lehet hogy március elején már nyakunkba szakad a nyár.áááááhhhhhh bárcsak gy lenne,már hiányzik a motor nagyon!!
sorszám: 33526 (106813)
(előzmény: Nfsman, 2009-01-16 22:37:31)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-01-16 22:37:31
Nem Tudom neked ez mennyire sürgős, én a jövő hónap elején valószínűleg beruházok egy 150-es ETZ-re... de végülis csak bontani kell pár alkatrész, elsősorban a vezeték köteg, lámpák, műszerek... stb-stb, a többi eladó lesz. Kb. 10.000Km-t futott, a blokk az bontatlan, illetve egyszer lett a bal oldali dekli levéve, mert kiakadt a berúgó tengelyen a rugó. A gyújtása gyárilag tranzisztoros, és érzésre az erősebb henger lehet rajta, mert elég harapós. Ha érdekel belőle valami, akkor szólj... értesítelek, ha megvettem.
sorszám: 33525 (106812)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 21:27:44)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-01-16 22:27:49
miért jobb a teflon vagy a króm gyűrű? kevesebb súrlódás az oké de nem jár kompresszió vesztéssel? vagy nem keményebb esetleg vagy törékenyebb??
sorszám: 33524 (106811)
(előzmény: Árpád, 2009-01-16 21:42:23)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-16 22:21:41
de nem most komolyan,lehet hogy nem a Lacitól de valaki biztos emlitette hogy van ilyen.teflon gyűrű se lenne rossz:-)
sorszám: 33523 (106810)
(előzmény: Árpád, 2009-01-16 21:42:23)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-16 21:42:23
Vajon teflon gyűrű van e? Ha nincs miért nincs? dugattyú mintha lenne, persze nem ETZ-hez.
sorszám: 33522 (106809)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 21:27:44)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-16 21:27:44
az én könyököm belecsúszott,mármint nem az enyém,hanem a motoré:D de ha te mondod,akkor inkább nem veszem meg.kár hogy 125\150 dob nem volt ott jó állapotú.ami most van a géphez gyári ki is van égetve csak nagyon ronda,még így is hogy matt feketével lepingáltam,jobb lenne a króm.

más: jut eszembe Keri múltkor mondtad hogy lehet szerezni mz hez króm gyűrűt,ha jól emlékszem akkor ez az ami kevésbé kopik,és kisebb a súrlódás,azt hiszem de lehet hogy nagy marhaságot mondok,kb mennyi a gyűrű a tz hez?és hol lehet kapni?
sorszám: 33521 (106808)
(előzmény: Nfsman, 2009-01-16 19:57:42)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-01-16 21:00:27
offolok????? waresz említette hogy még nem hallott v8as ducatiról, én meg olvasgattam a totalbike-on, és hát belinkeltem. ez az offolás téma nekem nem jött le .............
sorszám: 33520 (106807)
(előzmény: R.A., 2009-01-16 20:47:40)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-16 20:47:40
Nem 2t, de szoci - ugye, azért offolsz ?
sorszám: 33519 (106806)
(előzmény: Jaky16, 2009-01-16 17:42:55)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-01-16 19:57:42
Szerintem is... hasonlít a két dob egymásra, de a 251-esé jóval nagyobb, mind a torok átmérő, mind a dob átmérője, és talán a hossza is, úgyhogy ez nem nyerő... :S
sorszám: 33518 (106803)
(előzmény: Rókapimpó, 2009-01-16 19:27:13)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-01-16 19:27:13
251-es kipuffja 150-esre? Szerintem felejtős!
sorszám: 33517 (106801)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 19:12:43)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-16 19:12:43
ma voltam guberálni a piacon,és találtam egy törött 251est,a kipu dobja ami érdekel,elvileg gyári a dobja.kérdés hogy jó-e a 150esre?nem más a dob belül?még az átmérő is stimmel meg minden,4000pénzért vesztegeti az ember.ha jó lesz a kis tz nek akkor megyek érte csak nem állok úgy hogy veszek valamit,amiről kiderül mégse jó,szóval aki tud segiteni annak köszönöm.
sorszám: 33516 (106800)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-01-16 19:07:14
A cross motorok különösen gyorsan fogyasztják a dugattyúkat. Mind1, hogy 2t vagy 4t, olyan 80 üzemóránként dugattyú csere, a 2t-nél kb 2-3 dugattyút kibír a főtengely, utánna azt is felújítani. A 4t már húzósabb. Ott a titán szelepek, a vezérműlánc cserék, stb... sokkal jobban megnövelik a költségeket.
Na meg a 4t-nél 5-10 üzemóránként olajcsere...
horror
:D
sorszám: 33515 (106799)
(előzmény: Jaky16, 2009-01-16 17:39:20)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-01-16 17:42:55
jah és megérkezett a v8-as ducati bár nem 2t....http://totalbike.hu/hirek/az_elvetemult_ducati_v8
sorszám: 33514 (106796)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-01-16 17:39:20
bár azon meglepődtem hogy egyes 125ös motorokba évi dugó csere...azér ott lehet fordulat rendesen....na pl ezért is nem nagyon gyártanak már inkább a 4tből próbálnak többet kisajtolni...yamaha honda stb bár az rs 125ös aprillia az friss modell
sorszám: 33513 (106795)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-01-16 17:18:31
az MZ-nek az egy hengerében rejlik minden megbizhatósága meg az egész fillingje. meg az rendben van hogy kétszer akkora teljesítményre képes, de sokkal jobban kopik meg a fogyasztása se mellékes.
sorszám: 33512 (106794)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-16 14:11:47
Bizony, és egy jó 2T az biza dupla teljesítményre is képes mint az azonos ccm-es 4T alap esetben.
sorszám: 33511 (106790)
(előzmény: waresz, 2009-01-16 13:29:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-16 14:08:28
Ja a Guzzi V8-al igazad van.
Najó meg a többivel sem vitatkozom :)
sorszám: 33510 (106789)
(előzmény: waresz, 2009-01-16 13:24:55)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-16 13:29:08
na meg azért sem készült 2Tből nagyon sok hengeres, mert kétszer annyi munkaütem van ,mint a 4T-nél. nem is gondolnánk hogy az egy fordulatba 2 munkaütemmel rendelkező pl jawa350 ugyanannyi munkaütemet végez, mint egy 4 hengeres pl honda cb750
ha így gondolunk bele, akkor a wartburg 3 hengere a sorhatos bmw-kkel megegyező mennyiségű "munkát" végez fordulatonként.
sorszám: 33509 (106788)
(előzmény: Nfsman, 2009-01-16 11:47:09)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-16 13:24:55
készűlt sokhengeres 2T de szerintem azoknál már nem az átlagos csapos préselési megoldásokat alkalmazták, hanem valami talán bordázott csapokat. asszem a wartburgnak úgy van hogy minden préselési pontnál van ék. a siklócsapágyas kétütemű meg valamelyest létezik, voltak bronzperselyes hajtórudak, de a főtengelyt ebbe ágyazni nem egyszerű. alapból nagy olajnyomás kell, amit a keverékkenés úgysem képes elvégezni, megoldható lenne, a váltóolajból, de mindenképpen bonyolultabb. többhengeres főtengely(jelen esetbe wartburg):
http://www.wartburgpeter.de/tm_motor312_2.htm

voltak olyan állatok akik csináltak ebből 4 hengerest is:D :
http://twk.lusteenet.hu/twk/pic/016/wbtuning16.jpg

de volt még sor 4es 2T. pl: yamaha TZ 750

ducati V8asról sosem hallottam, létezett viszont moto guzzi v8...és morbidelli. és volt v12es z2300 tipusnéven a kawasakitól.
sorszám: 33508 (106787)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 03:58:37)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-01-16 11:47:09
:) Értem... akkor megmaradnak ezek a több hengeres csodák a "zizi" embereknek. Egyébként most hogy mondod, tényleg ez volt a fő szempont a szoci gépeknél, hogy mindenki számára elérhető olcsó, és megbízható motort gyártsanak, nem a technikai vívmányoktól voltak ezek híresek... amire készült pedig tökéletesen megfelelnek: motorozni minden nap :)
sorszám: 33507 (106786)
(előzmény: Keri, 2009-01-16 09:06:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-16 09:06:35
Igen ebben a főtengelyben van valami.
Hondámnak is középen van a primer lánca...fúj de hülye megoldás, nem tudom miért nem fogaskerékkel csatlakoztak, mindenesetre ha ki akarom venni a főtengelyt akkor ki kell fűzni a primerláncból, és a vezérmű láncból, ehez szét kell szedni a vezérművet, sőt még a vezérmű tengelyről a lánckereket is le kell szedni. Szóval azért a Honda is tudott hülye megoldásokat csinálni.
Ráadásul nem közvetlen a váltóra megy, hanem van egy külön menesztő tengely, ami külön speciális előfeszített, kottyanás mentes fogaskerékkel csatlakozik a kuplungra.

Szerintem ha a blokk felét kihagyom akkor még jobb is lehetne ez a motor :D
sorszám: 33506 (106785)
(előzmény: Árpád, 2009-01-16 07:14:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-16 08:59:06
Hát hogy őszinte legyek azon kívül hogy roppant egyedi, meg megbámulják más előnye nincs is, de inkább hátránya van.

Engem meg nagyon nem érdekel hogy ki mit mond, gondol. Én motorozni szeretek, azt pedig legjobban a kiforrott üzembiztos, tucatmotorokkal lehet :)

Ezért van Honda CB-m, MZ TS-em is. Najó a CB és a TS manapság már nem tucat motor, de amikor vettem akkor még az volt :D
sorszám: 33505 (106784)
(előzmény: Nfsman, 2009-01-16 02:46:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-16 08:53:53
Készült, pl a Jawa 2 hengeres ;-)

Aztán van Kawa 3hengeres 2T
Hondának van 5hengeres Vmotorja
Illetve 6hengeres sorosa
Van 6hengeres boxer is, szóval készültek.

Ja hogy MZ Jawa miért nincs sok hengeres?
Mert az nem fér bele a szoci filozófiájába.

Olcsó, mindenkinek elérhető, könnyen gyártható, egyszerű járműveket akartak, ebbe pedig nem fér bele egy sokhengeres szörnyeteg. Főleg abban az időben motort 2 hengernél többel nem nagyon gyártottak szériában.
Persze voltak olyan próbálkozások mint a Ducati V8-asa, de irtó drága, bonyolúlt és megbízhatattlan volt. A szoci kategóriában nem igazán érdekelte az elvtársakat az e-féle burzsuj dőreség.

Az első igazán jó sor4-es motor a Honda CB 750 volt, valamikor 1969 környékén.
http://www.auto2.hu/print.php?id=1543
Ebbe a Hondába szerettem bele :) sajnos ezt a típust nem kaptam, csak az utána következőt.
Azért ha megnézitek nem sokkal jobb a kidolgozottsága mint az MZ-nek :)
sorszám: 33504 (106783)
(elözmény: Nfsman, 2009-01-15 23:31:01)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-16 07:14:35
Bár én meg végképp nem szakértek a motorokhoz, de én is a főtengelynél keresném az okot, amiért nem csináltak sok hengeres 2T-t. Én is siklocsapággyal támasztanám alá. De nem annyira surlódás miatt, hanem a lötyögés miatt. Gondoljunk el egy négyhengeres 2T-t. A főtengely minden sonkánál megszakad, utána négy préselt kapcsolat viszi tovább az erőt. Egy a tengely préselt vége az egyik sonkába, majd a két sonka között a rúd két vége, majd a másik sonkába préselt tovább menő tengely.Ha négy hengert veszünk, ez összesen 16 préselés.A ható erőkhöz négy henger esetén hatalmas erőkar társul. Nagyon ott kell leni a szeren amikor legyártjuk, összeszereljük a rendszert, különben sec perc alatt lekonyul valahol a tengely.Valószínüleg a gyújtás beállításra is oda kell rendesen figyelni, arra is, hogy véletlenül se álljon le egy henger, mert annak is főtengely deformálódás lehet a következménye.
Talán nem csak a német-cseh precizitás közötti különbség az oka, hogy a Jawa főtengelyek sokkal sérülékenyebbek, mint az MZ-ké.
sorszám: 33503 (106782)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-16 03:58:37)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-16 03:58:37
jó reggelt! frissen fitten munkakészen....ajj de jó lenne még aludni:D Kerinek már meséltem,egyik haverom beruházott egy gs 750re,meghivott egy szemlére hogy nézzem meg neki mint szerelő,hátha látok valami hibát,na nem mintha sok ilyen gépet próbáltam volna ki.nekem személy szerint tetszik,régi levegő-olaj hűtés,igaz 4T soros henger,de szép is volt hangja,bár egy boxert v. v motort nehéz felülmúlni.elsősorban az mz miatt szerettem bele,rá hasonlit az egész megjelenése.
igaz nem értek ennyire a 2T motorokhoz,de gondolom azért csináltak ezekből max 1-2 hengerest,mert könnyebb szerelni,meg egy nagyobb főtengelyhez már lehet jobb lenne egy siklócsapágyas megoldás,mint az autók motorjaiban,aztán lehet hogy baromi nagy hülyeséget mondtam de más meg nem jut eszembe.
sorszám: 33502 (106781)
(előzmény: Nfsman, 2009-01-16 02:46:56)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-01-16 02:46:56
Ehh... hát igen XD az is köztük volt amitől beszéltem, de nem kicsit beszarás egyik-másik MZ :D Egyébként az tény, hogy nem kevés pénzt és energiát igényel egy ilyen átalakítás, de a végeredmény az egy egyedi, és különleges motor, amiből biztos, hogy nem fogsz még egy ugyanolyat látni. Na meg az elismerő szavak... stb-stb... akinek van türelme, megéri. Amúgy az is igaz amit mondasz... azokból a japán gépekből se rohangászik sok példány a magyar utakon, pl. amit a múltkor mutattál, a Suzuki GT 750 :)
sorszám: 33501 (106780)
(elözmény: Nfsman, 2009-01-16 02:07:06)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-16 02:17:58
azért nem csináltak többhengerest, mert bonyolultabb, és négyzetesen nő a hibalehetőségek száma. simsonból készűlt S100, de az is csak prototípusként. volt abbol is magyar gyártmányú 4 hengeres. de videót csak kéthengeresről találtam.
sorszám: 33500 (106779)
(elözmény: Nfsman, 2009-01-15 23:31:01)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu