:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
De tegyük hozzá hogy a 2T -től is függ.Tapasztalatból merem állítani.Kipróbáltam több márkát,értelemszerűen csak az olaj változott és semmi más.Márkát nem írok,csak annyit hogy nagy a neve.Tőle viszont úgy néztem ki mint ha szúnyogot készülnék irtani.
Amúgy 1:50 az előírt keverési arány, az sem nagyon füstöl már, ha jó a karbi beállítás.
Csak saját felelősségre ajánlom. Én 1:70-el járok, de jó minőségű félszintetikus olajjal.
De ha rossz a karbi beállítás akkor is füstöl...viszont ha jó akkor friss hegyi levegő jön a kipufogón :)
1:80-nál már kezdett szorulni.
Hali,
Az akademikus vitaba 😊 hadd szurjak be egy sokkal egyszerubb kerdest. A gyari olaj- benzin keveresi arany 1:50. Szerintetek erdemes szegenyiteni a kevereken? A fustolest nem szeretem. Szegyellem...😞 lehet, hogy rosszul van beallitva a karburator. Tudom, tudom itt van bal oldalon az utmutato, csak a legendarium is ir mindenfele aranyrol...
Szerencsére etanollal nem köpdösi be gyertyát.
1x volt slusszos, mikor az 1:80 Arol mellé 1:80 gazdaságos 4T-t kevertem.
A persellyel az (is) a baj, hogy rosszabb a hőelvezetése.
Vagyis beleteszed az amúgy belevaló gyertyát és túl fog melegedni. Ha beleteszel nagyobb hőértékűt, azt meg beköpi mielőtt bemelegedne a henger.
Ebben tényleg hasonlít a persely nyűgje a tunung hengerek nyűgjéhez, csak az oka nem ugyanaz.
Más hengerfej-gyertya-vezérlés-kipufogó-kenés-egyéb megoldás az optimális egy könnyű, 8000-en üzemelő mociba, és más egy sok üzemórán át csettegő 3000-en üzemelő gépbe.
Rossz a jelszó miatt benyelte, nem írom le újra.
Bocs, elfeledkeztem egy pillanatra, hogy fogyasztásguru vagy, szóval a szegény keverék miatt ez a probléma számodra ismeretlen. Szóval bizonyos literteljesitmény felett annyira meg kell etetni a motort benzinnel és olyan tág hőmérséklethatárok között üzemel egy kétütemű hogy melegitőgyertya (minél alacsonyabb hőértékű) válik szükségessé, hogy a motormelegités fázisában ne úsztassa el a gyertyát. Ha sokáig "fürdet" a motor egy forró gyertyát hideg motorban, akkor a belső kerámiarészekre kirakódó szén lezárlatolja a gyertyát és nem ad többé szikrát. Az alacsony hőérték gyorsan kiég, de nem használható üzemi hőmérsékleten, mert szétfőzi a dugót detonálással. A szerény, 80kW/L körüli utcai Simsonom, ilyen, belógatott, hosszúmenetes gyertyával a 150kW/L közötti gyorsulásra épitett (normálgyertyás) Simsonom gyertyaigényeit kezdte produkálni. A lényeg, hogy az ilyen gyertya lassan melegszik viszont könnyen túlmelegszik.
Ne nekem írd. Én már mondtam, hogy inkább elhiszem! :-)
"Normál hőértékű gyertyával túlmelegedett, magas hőértékkel kinyirta a gyertyát melegités, vagy nyugis járatás közben"
Légy szíves bővebben kifejteni.
Egy másik hengerfej biztosan jobb lenne, amivel közelebb helyezkedne el az átömlőkhöz a szikra, és nem lógna be a hengerfejből a hengerbe.
De nincs ilyen hengerfej.
Benyúlik, és javít a szegényebb keverék égésén.
Sűrítésnövelésre.
Például etanolos üzemhez, a többletfogyasztás csökkentésére.
Kiszámoltam.
Ha a gagyirezó mérete épp jó, az is javít a működésen. Ha nem megfelelő méretű, ront.
A hit fontos, de az emberek nagy részénél nem számít. Ugyanannyi kiadással több megtehető km igen.
Valóban jobb lesz, szegényebb keveréket képes begyújtani. 50-et megy azzal a beállítással, amivel a normál gyertya 40-nél berángat.
Ez gyakorlati tapasztalat, nem foteltudósok elmélete. :-D
Nem kötözködök, ne érts félre, igaz én nem a kopott motor kompressziónövelése miatt próbáltam és a gyertyamenet természetesesen ledreháltam. A tapasztalalat: Normál hőértékű gyertyával túlmelegedett, magas hőértékkel kinyirta a gyertyát melegités, vagy nyugis járatás közben ergo a hőelvezetése eléggé "rugalmasan" működik :-) Lényegében egy perselyezett fej hátrányai hatványozva.
Mert durván elcseszi a gyertya viselkedését, benyúlik az égéstérbe, elrontja az örvényléseket és a lángfront terjedését...egyszóval gány.
Minek hengerfejet síkolni? Minek egyáltalán sűrítést növelni? Kiszámoltad? Megmérted? Ennyi erővel tegyél fel egy gagyirezót, annak is kb. ennyi értelme van, de aki felteszi azt hiszi attól jobban megy, és el is hiszi.
Ez a hosszú menetes gyertya elég barbár ötlet.
Csak azt nem értem, hogy jut egyáltalán ez valaki eszébe...
De az előzményeket olvasva inkább elhiszem, hogy jobb lesz tőle az égés a hengerben, meg biztos nem rágódik be a menet, amikor jó kokszosan ki akarod tekerni. :-)
Oftán mér?
Jobb azonnal hengerfejet síkolni?
Bár etanollal elképzelhető, hogy be sem rakodna korommal.
A korom nem csak a gyertyamenet végére rakodna, ha nem lenne eltávolítva.
De a hengerbe benyúló részről el van.
És milyen szépen kihúzza a menetet a hengerfejből a gyertyamenet végére rárakódott korom :)
Azért ez elég barbár gyógyszer, nem gondolod?
Simsonba vagy más 50-esbe a legjobb a hosszúmenetes gyertya plusz alátéttel. Hatékonyan növeli kopott hengernél a csökkenő kompresszióviszonyt, de a 95-ös hitványbenzinnel zsibbasztórájává válhat a gép. :-)
Köszönöm szépen a segítséget, le is cserélem :)
A gyertya márka témára gondoltam,ki mire esküszik.
Simón nem nekem is olyan volt. Tudtam állítani a kompressziót :D De akkor még nem létezett HeliCoil
Nekem a simsonom hengerfeje perselyezett, olyan komoly baj sose volt ettől, bár 1-2szer már volt hogy a gyertyával kicsavartam...
A Morának van perselyezett hengerfeje. Javítottam a motorját és egyszerűen képtelenség úgy beállítani, hogy ne detonáljon. A legjobb eredmény, hogy csak nagyon finoman és nagyon ritkán csinálja, de soha nem jó igazán.
Mármint mire gondolsz?
A nem belevaló gyertya témára?
Vagy a HeliCoil a legjobb, felvetésre?
Esetleg a gyertya márka témára? Mert az szerintem tökmindegy.
Azt cserélheted :)
A szilikon kábel az jó cucc.
Szerezz hozzá szilikon pipát is, mert akkor tökéletesen vízmentes, egy problémával kevesebb.
Értem. Köszönöm a hozzászólást, akkor maradok a réginél :)
A gyújtókábelt se cseréljem akkor? :D
:D Na ez az egyik téma amivel jó kis vitát lehet kirobbantani! :D A másik az olaj téma.De lényegében tökéletesen igazad van.
Jaj! :(
Bocs de ez gányolás. Ha autószerelő az apósod, akkor ő tudja, hogy nem perselyezzük a hibás gyertyamenetet, hanem HeliCoil menetjavítóval javítjuk, mert az a legjobb és legolcsóbb megoldás, lévén pár száz forint a javítóbetét, és meg van 10 perc alatt.
Tehát nem. Nem jók bele a gyertyák.
MZnek elég egyedi gyertya karakterisztika kell. A karakterisztika függ a menet hosszától is.
Ezért volt olyan híresen jó az eredeti Isolátor bele, mert azt erre tervezték.
Most a Brisk N14C-t szereti. NGK-ból meg a B8HS való bele, de drágább és nem jobb mint a Brisk...igaz nem is rosszabb. Többi méregdrága, márkás, egyébként kíválló gyertyával sem érzi olyan jól magát mint a Brisk-el. Szóval tehetsz bele csak felesleges.
Köszönöm a választ :)
Mivel apósom autószerelő, sok cuccot kapok ami neki már nem kell, sokszor teljesen újakat :)
Kaptam gyújtókábált, KUGLER kábel super silicone F felirattal, + néhány gyetyát is, pl: NGK BKR5EQUPA, NGK BKUR5ET10, stb...
Mindegyik új, jók lehetnek a ts 250/1-hez?
Előre is köszönöm
/tudom hogy hosszúmenetesek a gyertyák, de újraperselyeztem a hegerfejet, szóval olyan gyertya kell bele ;) /
http://totalbike.hu/magazin/2014/11/11/kene_egy_kis_segitseg/
Köszi a tanácsokat!
Ami azt illeti: alapjáratról gázadásra egy pillanatra tompa,kongó, lehörgős hangot hallat, ami a további magasabb fordulaton már megszűnik.
Ez a kipufogóra utalhat?
sziasztok!
Összeraktam a 250/1-et, egész jól húz, már nem is csörög, de az első teleszkópok ha álló helyzetben behúzom az elsőféket, kevés nyomásra alul koppan :( meg valami szörcsögő hangot is hallat ha nyomkodom.
Mi lehet vele a gond? kicsit mintha be is volna "esve" kicsit :(
Anno Waresz írt 70-nél 1,8 litert fogyasztó TS-ről módosított kipufogóval, de mivel nem pótolta az ezáltal elmaradó olajmennyiséget dúsabb keveréssel, meg is szorult a főtengelye.
Ja.
1. Nem minden henger teljesen egyforma, az egyikel lehet egy picivel nagyobb nyílás, mint a másikon.+5km/h
2. Jobb/több üzemanyag. Esetlegesen oxigéntartalommal(nitrometán). Ugye 30 éve az ólmozott benzinhez gyártották ezeket a gépeket.
3. Keskeny gumi keményre fújva, optimális áttétel/kerékátmérő, pontosan síkban futó kerekek.
4. Síkban lévő motor és lánckerekek. Sajnos ETZ-nél szeret a blokk elfordulni, főleg támadó üzzemód esetén.
5. Jó gyújtás jó időpontban, végsebességi fordulatszámnál optimális mérezetésű kipufogó.
Nem írsz semmi jelenséget,hogy mi nem okkés a motoroddal.Addig keresd a hibát amíg 100-kőrül nem meggy.Kompresszió 8-felett,karburátor megfelelő./Az én 251-esemnek a légszűrőház előtt volt szerelésből adódó dugulása./
Igen 30 évvel ezelőtt létezett olyan TS 125-ös amelyik a saját órája szerint közel 110-et el ment.Sík esetleg kis lejtőnek,szembe szél az nem lehetett.
Nem mindegy.
A kopott hengerrel kisebb a súrlódás, jobban pörög amotor magas fordulaton, de gyengébb.
Alacsony sűrítéssel felül húz jobban, alul gyenge.
Túl magas sűrítéssel felül detonál, alul jó.
Ha fullgázon jó a sűrítés, részterhelésen kicsi lesz.
Ha részterhelésre növeled(az enyém), felül visszafogja, és detonál.
A henger töltése fullgázon magasabb, mint félgázon->a sűrítési végnyomás is.
Szerintem is legvalószínűbb ok a kipufogód dugulása.
Barátom TS-e 50000km és sok Mad Max kör után ment 70-et, akkor már nagyon csörgőkígyó volt.
Fullgázra nem fullad/rángat (kevés üza) vagy füstöl(túl sok üza) a motorod?
70km/h az kb. 4kW a 7-8 helyett.
Van olyan meredek lejtő, ahol 110-et is elérhet. :-)
Cegléden nem sok természetes emelkedő van :)
Lehet hogy annyira rosszul mér a óra, hogy valójában 100 al megyek, csak azt meg nem érzem :D
GPS-el is mértem, tényleg annyi.
Nincs itt semmi ellentmondás, csak valahol hiba van a gépezetben.
(a fékszorulást csak észre vettem volna, már akkor amikor kitolom a motort a garázsból :)
A TS 125-ős 100-at elkel hogy mennyen,ha jobb akkor 105-öt, ha nagyon jó 107-et.A tuningolt gondolom többet.
Most már tudom miért van szmogriadó :)))))
Nemrég nekem is hoztak egy 125-ös etz-t, hogy csak 70-el megy! Egy vezetés oktatóé, és nála a tanoncok csak óvatosan jártak körbe a rutin pályán, amikor még kötelező volt. A kipufogó tele volt rakódva! Tudom a kipufogót már kizártátok, csak úgy leírom. Kipiszkáltam egy dróttal a kormos végét és felmentem vele Vácra. Út közben rángatott kettőt, majd életre kelt, most megy mint a golyó! Hazafelé tüzesre égettem a kipufogót, egy csöppet el is színeződőtt, biztos begyulladt benne az olaj. :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|