:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
hello miért nem mindegy hogy hogy áll a szimering? és ez minden MZ-n ugyan így van mint a külső szimeringeseken? mert az én ts-em belső szimeringes.én is akarok valmit tanulni:):)
Képzelj egy eredeti karmentes gyári fényezéső Cezette-t, gyönyörő krómozással + széthajított blokkal, amiből már csak alkatrészek menthetőek meg = a szívem megszakadt :(
:) Én vissza biztos nem adom, mert ha elhoztam, akkor biztos azért, mert jól meggondoltam, hogy kell nekem :)
Egyszer egy 350es Cezett blokkot hoztam majdnem el...végül mégsem. Hiányzott belőle sok minden, meg a kupplunglehúzótt rászakították a főtengelyre, ezért az 20 évig rajta is maradt...azt átgondoltam: nem kell:)
A telihold nekem is gyanús. Tegnap elkezdtem szőrösödni meg a tépőfogam is mintha megnyúlt volna...bocs ha valakit széttéptem :))))))
sorszám: 33611 (106935)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-21 06:47:06)
No igen. Ha dobozban kapok egy blokkot, akkor dobozban adom vissza ugyan ezzel a lendülettel a tulajdonosának. Esetleg az alkatrész gyűjteményemet szaporítom vele. :)
Attól függ milyen fajta.
Amit itt az oldalon a "tuning fejlesztés" rovatban is megtalálsz, az 2 vezetékes. Azt simán beteszed a régi helyére és működik.
Aztán van egy másik fajta indexrelé, aminek külső tápfeszültséget kell adni. Ez már kicsit macerásabb, mert gyárilag ez nincs kiépítve az MZ-ben, de ez sem olyan lehetetlen dolog.
A vezetékek kicserélésen mit értesz?
A motor teljes vezetékezését?
Nem javaslom hogy ilyen nagy munkába vágd a fejszéd.
Még elektronikához értők is el tudják rontani a bekötést ha nincs tapasztalatuk ezen a téren.
Persze ha veszel egy kész kábelkorbácsot azt berakni nem olyan tragikus munka de az többe kerül mint egy gyári kipufogó.
Ha működik akkor szerintem ezt ne piszkáld, legfeljebb azt a vezetéket cseréld ami sérült.
Konkrétan arról szól a dolog hogy balek vagy.
Nem sértésből mondom, sőt igazából ez azt takarja hogy segítőkész ember vagy, de tudni kell nemet is mondani.
Én is szívesen segítek embereknek, pénzt sem szoktam kérni, de 2 alapszabály van.
1. nem azért segítek hogy neked ne kelljen semmit se csinálnod, hanem azért mert valamire nem vagy képes.
-Azaz nem fogom megcsinálni helyetted, hanem segítek megcsinálni neked. (nyilván vannak olyan dolgok amiket jobb ha nem gyakorlatlan ember csinál, azt megcsinálom)
2. ha neked kell valami, akkor ne én mászkáljak vagy telefonáljak utánad, nem nekem van szükségem a segítségre. -természetesen rugalmasan alkalmazom ezt a szabályt pl. lerobbant haver az út szélén)
Röviden ennyit kell betartatnod.
Pl. nem csinálom meg más haver helyett a blokkot, de szívesen elmegyek és segítek neki összerakni.
Az ilyen beírásokra sem szoktam ugrani, hogy kell egy kapcsolási rajz, küldjétek el az e-mail címemre mert lusta vagyok bármit is tenni a célért.
Ilyenkor a legtöbb amit teszek, hogy megírom hol találja meg a kért doksit.
Vagy adjon nekem valaki egy rezó tervrajzot. Na persze majd megtervezem mi? Szívesen megadom a tervezéshez szükséges programok elérésér, ha valaki esetleg nem találta meg magától, szívesen elmagyarázom, melyik adat micsoda és hol kell lemérni a motorján, elvégre én sem úgy születtem hogy mindent tudtam. Kérdeztem, utána jártam, segítséget kértem, tanultam. De aki nem is erőlködik a megoldáson az tőlem ne is várja azt hogy én erőlködjek ugyan ezen.
ENNYI!
sorszám: 33607 (106931)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-21 06:29:18)
biztos front van v. telihold,korán keltem, flusztrált vagyok,ha valakit sértett amit,amiket irtam,nézze el
R.A.! csak egy kérdés,száraz kuplungnál(autók) milyen nyomatékkal kell meghúzni egy M8as 10.9es keménységű csavart a kuplungszerkezetnél?
a,40nm
b,65nm
c,10nm
d,12nm
hogyan érzed hogy egy csavar be fog szakadni?
miből veszed észre hogy egy autó kezdetlegeen hengerfejea?
én is tudnék oltogatni,de nem szokásom,mert nem tartom emberi tulajdonságnak.Árpád is irta hogy nem mindig tisztázott hogyan kell állnia a szimeringnek,és én csak a magamfélé(k)nek akartam segiteni,ha kétajkút szerelek be a motoromba,teljesen mindegy hogyan áll mindkét irányba tömíteni kell.És ezt a gondolstomat osztottam meg waresz kollégával,ha létezik az mz méreteiben kétajkú akkor célszerú lehet a főtengnél használni őket.ENNYI!
kábelkötegbe tudok segiteni,saccra 5pénz az anyagköltség,gyári szinezéssel,sarukkal,bipolán csővel mindennel együtt
ez nem rossz,de amikor dobozba kapsz egy blokkot,akkor is a dobozba rakod vissza a szimeringet??
a tankönyvekben a 2T motorokat,autókat,csak megemlitik,mint régebbi technikát,de komolyabban nem irnak róluk.most már élesbe szerelek,de egy komolyabb munka után pl: hengerfejezés, kuplungnál azért a fönök le szokta ellenőrizni a munkát,persze csak úgy hogy ne lássam,de tudok róla.teljesen igaza van hiszen kezdő vagyok még,bár tudom hogy mit csinálok,mindent meghúzok ahogyan kell,és tematikusan végigmegyek rajta mint a mosógép program,és ha minden kész akkor kipróbálom.
sose voltam motorszerelő,ere csak ennyit tudok mondani,de azt hogy hogyan kell egy féltengely szimeringet vagy a vezérműbe szimeringet hogyan kell cserélni és anak hogyan kell állnia azt tudom.akárhogyan nézem ,vegyük a főtengely gyujtás oldalát,vagy falsot szív be vagy tolja ki a keverék egy részét.nekem még mindig tud újat mutatni a 2T,elég régi technika,számomra még mindig bonyolult egy picit,de mindig tanulok valamit belőle,sose mondtam hogy mágus vagyok,és az autók is tudnak (elég) sok meglepetést okozni.Azért mert a saját kocsim motorját csukott szemmel rakom össze mert annyira ismerem,attól még nem leszek profi szerelő,és a főnököm is ezt mondja állandóan hogy ez egy olyan szakma,ahol az embernek mindig tanulnia kell újat,mert a fejlesztés nem áll meg.egyébként nem tudom melyik utolsóra céloztál,ott csak az alkatrész eladók ismereteit ill, az anyagok minőségét kritizáltam,ha erre gondoltál.
nekem is ilyen van, egy kispolszkiból szedtem ki a bontóban (habár polskiban gyárilag bimetálos lenne), egyetlen hibája hogy 100-ból 1x nem villog hanem folyamatosan világít, akkor kikapcs bekapcs és villog rendesen
a boltban 1000 forintért vásárolt új bimetálos úgy működött, hogy elkezdett nagyon gyorsan villogni aztán amikor már bekanyarodtam akkor szépen visszalassult rendes sebességre, elég idegesítő volt
lehet hogy félreértem, de "huber" szimeringből nehezen lesz tartósan jó motor. hiába rakom be normálisan. szarból nem lehet várat építeni. vagy másképp érted? az alkatrész minőség is el kell érjen egy megfelelő szintet, de abban igazad van, a szerelés minősége az első. pl kalapácsot csak kivételes esetben használunk, egyébként hidegen-melegen szereljük az alkatrészeket. stb.
nem kell oda digitális, meg amúgy a hőrelé is digitális, vagy ki vagy be van kapcsolva:D. ha megbízhatót akarsz ,akkor ajánlom a későbbi trabik és wartburgok fekete szögletes reléjét, ami elektronikus. az tutra jól működik, ha minden egyéb rendben van, és hosszú életű.autósboltban kapható.
Sziasztok!
Ne haragudjatok, sajnos ritkábban tudok fórumozni.
Jó látni, hogy pörögnek az események!
Remélem jól vagytok és kihasználjátok a jó időt.
Én tegnap mentem egy nagyobb karikát a város körül...isteni érzés volt...már nagyon hiányzott!
Egy kérdés is van azért a tarsolyomban :))
Digitális indexrelé...nehéz beszerelni?
Kellene vennem egyet...meg a vezetékeket kicserélni, mert kicsit gagyin van megcsinálva :)
Álltalában én is így járok el. Bár a jawánál kissé nehézkesebb volt a dolog két éve, ugyanis fél évig ált előtte a blokk darabokban a szoba közepén. De segítettek az égiek, és valahogy megmaradt elmémben a kép öszeszerelésig.
Olyankor szoktam nagy ritkán utánna nézni a dolognak, ha másnak a mociját javítom, és gyanús lesz valamiért.De hál istennek vagy az ismerősök fogynak, vagy a hírnevem terjed, de mostanság rém kevesen találnak meg ilyesmivel.Csak tudnám, ki volt az, aki annak idején elterjesztette, hogy értek ehhez...
Nekem van egy nagyon egyszerű módszerem: ugyanúgy rakom össze a motort, ahogy szétszedtem. Azaz minden szimmering ugyanúgy áll, ahogy benne volt. Így garantáltan nem rontom el :)
Szakirodalom menüpont/MZ ETZ250 szerelési kézikönyv.
Vagy http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek/Service/MZszerelesvideok/MZMaintenance3.avi
A Jawa-nak van mindkettő befelé, az ETZ-nek pedig a jobboldali befelé, a baloldali kifelé. Én is kerestem rá a választ, de nem publikálták sehol az okot.
Nem kell fejből tudni mindent, nem is erről szól a dolog. Amikor összeszerelünk valamit, akkor illik elővenni a megfelelő irodalmat - "megtanulni" az adott gépet -, hiszen ez az alapja mindennek (célszerszámok, sorrendek, megfelelő hézagolások stb.). Ha minden elvárható szakirodalom a rendelkezésünkre áll, akkor egyértelműen el tudjuk dönteni ezt a "kifelé vagy befelé" kérdést is - ha nem, akkor pedig kérhetünk tanácsot. Nem szégyen, én is szoktam kérni és adni is... de engedd meg, légyszíves, hogy bepöccenjek, ha valaki kontár módon áll a dolgokhoz, miközben azt hangoztatja, hogy szerelő, és szidja a másikat a tájékozatlansága miatt.
Egy szó mint száz: nem az a megoldás, hogy többszörösébe kerülő alkatrészeket építünk be AS-szabvány szerint, hanem az, hogy becsülettel megtanuljuk azt, ami kell a minőségi munka végzéséhez. Ez csak egy egyszerű tömítés, legfeljebb jó drága lesz a normális javítás - de mi van, ha a féknél is ugyanez lesz a hozzáállás ?
Lehet hogy igazad van.:)
Lám, itt a példa. Nekem mind a kettő van, cseréltem is párszor, mégse tudom megjegyezni. Tehát megfelelő rajz nélkül a fene se tudja, illetve az, akinek lexikon a feje, és képes megjegyezni a pár tíz szocimotort, azok különböző tipusait, mert az se biztos, hogy az illető gyár végig ugyanúgy jár el.
Nyugalom egyébbként. :) Ha melegszik az idő, megnézem az ETZ-n, az van közelebb lerakva.:) De valaki más is árulja addig.:)
Hoppá! Újabb megoldásra váró rejtélyek... Én úgy tudtam hogy a fordítva fordítva van, miszerint a JAWA-n van az egyik kifele és a másik befele s az MZ-n meg mindkettő kifele.
Béláim, gondolkodjunk, szavazzuk meg!
De oldjátok meg, mert mostmár esz a fene...
Húha:M
A könyvek nem igen fognak ebben segíteni. Viszont te lehetnél olyan kedves, és megoszthatnád velünk, hogyan tudod rajz nélkül eldönteni a betevés irányát. A multkot beszélgettünk arról, hogy az ETZ-n miért van az egyik szimering befelé, a másik kifelé. Most elmagyarázhatnád, hogy miért van a jawán mind a kettő kifelé.
Ja, autót szerel az iskolai gyakorlaton...főleg hogy az MZ manapság nem tananyag.
Amúgy frontvan, 3 balesetet láttam amíg hazaértem, csak szólok.
Waresztól elnézést kérek
Király, tegyél félre nekem egy párat.
Egyetértek ez előttem szólóval: Ez tényleg elég gáz :D
sorszám: 33587 (106908)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 18:58:27)
"nem látszik jól hogy melyik oldalt kell kifele v. befele tenni a a szimeringet,"
Bmeg, ha ezt nem tudod eldönteni, ideje lenne egy pár könyvet is elolvasni a témáról - főleg, hogy pénzért szerelsz a munkahelyeden, és a hozzászólasaidban (pl. az utolsóban) épp az ilyeneket minősíted...
sorszám: 33586 (106907)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 18:58:27)
nem,egyébént tényleg vannak szar darabok,cseréltem szelepszár szimeringet anyám kadettján,és leszakadt a tömitő él!,ne erre varj gombot ha tudsz:Dde csak annyit hogy bemész a bárdi központjába,olyan zöldfülü madarak járnak oda dolgozni akik állitólag ezeknek a termékeknek az ismeretei tudatában vannak,és ha odamész,és kérsz egy viton szimeringet,azt hiszi valami édesség.azt már meg se merem kérdezni van-e forgásirányos,mert ugyse tudja miről van szó,ezek csak bepötyögik a cikkszámot azt hello,
nekem kvázi tegnap jutott eszembe,hiába van nálam a motor gépkönyve,nem látszik jól hogy melyik oldalt kell kifele v. befele tenni a a szimeringet,gy egyszerűbb,ha kétajkút teszek legalább a főtengelyre,és akkor tuti nincs probléma egy ideig.a főtengelyemet a csapágynál és a szimering futófelületét esztergálták,meg centírozást kértem rajta,így már nem lesz baj, gépműhelyes elmagyarázta,hogy leszedett a főtengelyből és rásütött egy perselyt,ami ugyanolyan átmérőjű mint a gyári méretek,és nem kell más csapágytipust keresnem.
igen létezik,mostanában már nem divat tárcsát esztergálni autóknál,inkább csere de a dobokat még mindig szabályozzuk.minekünk egy ruszki őskövületünk van,szerintem idősebb a gép ,még akkor is ha összeadjuk a kollégákkal a korunkat:D,de működik,sajnos viszont az mz dob nem fér fel a tengelyre még akkor se ha kiveszem a csapágyakat,mert 45mm-es a tengelyátmérő,és nem tudnám központositani a kúpos befogatóval
T eladó érdeklődnék mennyi az ára a mocinak és átirható e köszi.
Eladó MZ ETZ125 (150-es hengerrel jó állapotban) ha valakit érdekel tudok még képet küldeni.(Esetleg elcserélném jó állapotú, papíros, tárcsafékes ETZ250-re)
http://www.hasznaltauto.hu/2574215_mz_etz_1986
Teflon élű simmering,1500ft/db
Mi vállalunk kerékkel együt szabályozást,mert ha külön csinálod,akkor összefűzésnél,elhúzhatja a dobot,és ovális lesz az egész
Üdv. Mindenki!
Ha valaki tudja a Ts-150 tűgörgő és csapszeg méretét, kérem mondja meg. Hol lehet jó minőséget venni, mert a Mofakeres 500 km-t bírta.Előre is köszönöm.
Szimmering. Hallod én nem tudom te hol vásárolsz. Amikor mi csináltuk a motorokat és nem tudtam fejből a méretet, vagy nem akartam megjegyezni, akkor elvittem a régi szimmeringet és megmutattam, hello iylen kell. Nekem az elmúlt évek alatt egyszer nem adtak rosszat, max rossz méretet, de akkor vagy az eladó, vagy én nem voltam teljesen képben.
Szóval itt vmit te nem csináltál jól...
Kommersz...csak rendelni kell és 5* annyi..tényleg kommersz :)
Házi Feladat. Szerezzél MZ-hez teflon élü szimmeringet, biztos kapsz mert szabványos :)
Pontosan, és éppen oda kell vinni ahol nem kell kifűzni.
A felületét síkba esztergálják ha nagy hibák vannak benne, majd megköszörülik.
Az ütéssel pedig ne foglalkozz, a jobb esztergákat ki lehet súlyozni aszimetrikus tárgyakra.
Nem unod még a szimeringes témát? Kizárólag neked volt bajod a zöld hubert szimeringel, meg annak aki szétnyoma a berakáskor.
Csiszolópapír ráfektet dob belsejére, betét kézbefog, párszor meghúzkod.
Nem nagyon kell próbálgatni ezek után.
Másik hogy ha picit megmaratod, a dobot, akkor gyorsabban összekopik. Persze mm-es eltérésre ez sem jó, de ha ilyen betét akad valaki kezébe jobban jár ha eldobja.
Akkora dolog lenne összeszedni ezeket a fórumhozzászólásokat és valamilyen összeszedett formában közzétenni ezen az oldalon (vagy máshol akár). Pl. tudnivalók a szimmeringekről, - a jawa töltésrendszeréről stb.
Annak idején Peti74 pótolhatatlan segítségével sikerült életet tenni a jawámba, hálás szívvel gondolok azóta is rá. Nah ilyenek, kis szösszenet...
Haho!
Itt SKF üzletből lehet a legmegbízhatóbban szimmeringekhez jutni. Réges-rég szívtam 1x motorosbolti szimmeringgel, azóta SKF-ben veszem. S úgy hogy viszem a méretnek mintául a régit, s mondom mire kell. Úgy adják. Szóval sűrűbb olaj kell neki, na próba. Azután jöhet az egyengető, ha akkor sem.
Köszi: LeQuack
sorszám: 33571 (106889)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-19 23:20:59)
az MZ csupa szabvány szimering. ha nem tudnak hozzá méretet adni, az nem az MZ hibája, hanem a bolté. ezek a szimeringméretek tök kommersz dolgok. MIND!
márpedig esztergapadon történik , ha féktárcsa, ha fékdob. és van oylan hely ahol befér a komplett kerék.
sorszám: 33569 (106887)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 07:26:32)
nekem 2 ajkú van mindenhol a blokkba:) mint már írtam, nem érdemes szimeringen spórolni.. csomó megmagyarázhatatlan hibához vezethet pl főtengelynél: instabil alapjárat, rosszabb esetbe részterhelésen nem akar menni a motor, gyertyát beköpi váltóolajjal, túlszegényedik gyujtásoldali falslevegő miatt....stb nem rég volt nálam egy simsonblokk felújításra, az egyik oldali fekete főtengelyszimering vajjá puhult, a másik oldali zöld huber feliratú hulladék meg bitumenné keményedett(1500km-t se ment, az állítólagos generál óta). de ha valaki belenyúl a zsebébe, és a nagy MZ főtengelyére nem 2-300ftért vesz szimeringet hanem egy nullával drágábbat, akkor abból fog kapni kétajkút, és azzal az anyagminőséggel nem fog elbánni az ottani környezet. természetesen nagyon fontos még hogy a szimering futófelülete is hibátlan legyen, mert hiába a drága szimering, ami dörzsöl, az koptat, magyarúl megeszi. amúgy egy normális szimmeringboltba megkérdezik hogy milyen felhasználási területre kell a szimering. ha mondod, hogy 2T főtengelyre kell szimering, alapból csak VITONT adnak, mert a többi köztudottan nem bírja. továbbá, minden méretből, tudnak adni BÁRMILYET: bordázott ajkú , kötött forgásirányú, csúszó, forgó tengelyre való, stbstb.. 50ft-os mosógépszimeringtől az eltolt bordázott ajkú kötött forgásirányú tenyérnyi 5-10eft-os vitonig.
sorszám: 33568 (106886)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 00:15:13)
Na én meg szenvedtem az új fékpofával a kis TS-en, mire lett normális fékhatás. 86 alkalommal kerék ki-be, nézni hol fogja az új betét, igazítgatni... De jó is volt :(
sorszám: 33567 (106883)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-19 09:16:48)
Tehetsz bele ha elfér. Haverom IZS motorjában ilyen volt gyárilag, de MZ méretében nem nagyon létezik tudtommal.
Erre szokták azt csinálni hogy beraknak egy szűkítő betétet amibe már belemegy a a szabvány szimmering.
sorszám: 33566 (106882)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 00:15:13)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|