:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
lehet hogy félreértem, de "huber" szimeringből nehezen lesz tartósan jó motor. hiába rakom be normálisan. szarból nem lehet várat építeni. vagy másképp érted? az alkatrész minőség is el kell érjen egy megfelelő szintet, de abban igazad van, a szerelés minősége az első. pl kalapácsot csak kivételes esetben használunk, egyébként hidegen-melegen szereljük az alkatrészeket. stb.
nem kell oda digitális, meg amúgy a hőrelé is digitális, vagy ki vagy be van kapcsolva:D. ha megbízhatót akarsz ,akkor ajánlom a későbbi trabik és wartburgok fekete szögletes reléjét, ami elektronikus. az tutra jól működik, ha minden egyéb rendben van, és hosszú életű.autósboltban kapható.
Sziasztok!
Ne haragudjatok, sajnos ritkábban tudok fórumozni.
Jó látni, hogy pörögnek az események!
Remélem jól vagytok és kihasználjátok a jó időt.
Én tegnap mentem egy nagyobb karikát a város körül...isteni érzés volt...már nagyon hiányzott!
Egy kérdés is van azért a tarsolyomban :))
Digitális indexrelé...nehéz beszerelni?
Kellene vennem egyet...meg a vezetékeket kicserélni, mert kicsit gagyin van megcsinálva :)
Álltalában én is így járok el. Bár a jawánál kissé nehézkesebb volt a dolog két éve, ugyanis fél évig ált előtte a blokk darabokban a szoba közepén. De segítettek az égiek, és valahogy megmaradt elmémben a kép öszeszerelésig.
Olyankor szoktam nagy ritkán utánna nézni a dolognak, ha másnak a mociját javítom, és gyanús lesz valamiért.De hál istennek vagy az ismerősök fogynak, vagy a hírnevem terjed, de mostanság rém kevesen találnak meg ilyesmivel.Csak tudnám, ki volt az, aki annak idején elterjesztette, hogy értek ehhez...
Nekem van egy nagyon egyszerű módszerem: ugyanúgy rakom össze a motort, ahogy szétszedtem. Azaz minden szimmering ugyanúgy áll, ahogy benne volt. Így garantáltan nem rontom el :)
Szakirodalom menüpont/MZ ETZ250 szerelési kézikönyv.
Vagy http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek/Service/MZszerelesvideok/MZMaintenance3.avi
A Jawa-nak van mindkettő befelé, az ETZ-nek pedig a jobboldali befelé, a baloldali kifelé. Én is kerestem rá a választ, de nem publikálták sehol az okot.
Nem kell fejből tudni mindent, nem is erről szól a dolog. Amikor összeszerelünk valamit, akkor illik elővenni a megfelelő irodalmat - "megtanulni" az adott gépet -, hiszen ez az alapja mindennek (célszerszámok, sorrendek, megfelelő hézagolások stb.). Ha minden elvárható szakirodalom a rendelkezésünkre áll, akkor egyértelműen el tudjuk dönteni ezt a "kifelé vagy befelé" kérdést is - ha nem, akkor pedig kérhetünk tanácsot. Nem szégyen, én is szoktam kérni és adni is... de engedd meg, légyszíves, hogy bepöccenjek, ha valaki kontár módon áll a dolgokhoz, miközben azt hangoztatja, hogy szerelő, és szidja a másikat a tájékozatlansága miatt.
Egy szó mint száz: nem az a megoldás, hogy többszörösébe kerülő alkatrészeket építünk be AS-szabvány szerint, hanem az, hogy becsülettel megtanuljuk azt, ami kell a minőségi munka végzéséhez. Ez csak egy egyszerű tömítés, legfeljebb jó drága lesz a normális javítás - de mi van, ha a féknél is ugyanez lesz a hozzáállás ?
Lehet hogy igazad van.:)
Lám, itt a példa. Nekem mind a kettő van, cseréltem is párszor, mégse tudom megjegyezni. Tehát megfelelő rajz nélkül a fene se tudja, illetve az, akinek lexikon a feje, és képes megjegyezni a pár tíz szocimotort, azok különböző tipusait, mert az se biztos, hogy az illető gyár végig ugyanúgy jár el.
Nyugalom egyébbként. :) Ha melegszik az idő, megnézem az ETZ-n, az van közelebb lerakva.:) De valaki más is árulja addig.:)
Hoppá! Újabb megoldásra váró rejtélyek... Én úgy tudtam hogy a fordítva fordítva van, miszerint a JAWA-n van az egyik kifele és a másik befele s az MZ-n meg mindkettő kifele.
Béláim, gondolkodjunk, szavazzuk meg!
De oldjátok meg, mert mostmár esz a fene...
Húha:M
A könyvek nem igen fognak ebben segíteni. Viszont te lehetnél olyan kedves, és megoszthatnád velünk, hogyan tudod rajz nélkül eldönteni a betevés irányát. A multkot beszélgettünk arról, hogy az ETZ-n miért van az egyik szimering befelé, a másik kifelé. Most elmagyarázhatnád, hogy miért van a jawán mind a kettő kifelé.
Ja, autót szerel az iskolai gyakorlaton...főleg hogy az MZ manapság nem tananyag.
Amúgy frontvan, 3 balesetet láttam amíg hazaértem, csak szólok.
Waresztól elnézést kérek
Király, tegyél félre nekem egy párat.
Egyetértek ez előttem szólóval: Ez tényleg elég gáz :D
sorszám: 33587 (106908)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 18:58:27)
"nem látszik jól hogy melyik oldalt kell kifele v. befele tenni a a szimeringet,"
Bmeg, ha ezt nem tudod eldönteni, ideje lenne egy pár könyvet is elolvasni a témáról - főleg, hogy pénzért szerelsz a munkahelyeden, és a hozzászólasaidban (pl. az utolsóban) épp az ilyeneket minősíted...
sorszám: 33586 (106907)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 18:58:27)
nem,egyébént tényleg vannak szar darabok,cseréltem szelepszár szimeringet anyám kadettján,és leszakadt a tömitő él!,ne erre varj gombot ha tudsz:Dde csak annyit hogy bemész a bárdi központjába,olyan zöldfülü madarak járnak oda dolgozni akik állitólag ezeknek a termékeknek az ismeretei tudatában vannak,és ha odamész,és kérsz egy viton szimeringet,azt hiszi valami édesség.azt már meg se merem kérdezni van-e forgásirányos,mert ugyse tudja miről van szó,ezek csak bepötyögik a cikkszámot azt hello,
nekem kvázi tegnap jutott eszembe,hiába van nálam a motor gépkönyve,nem látszik jól hogy melyik oldalt kell kifele v. befele tenni a a szimeringet,gy egyszerűbb,ha kétajkút teszek legalább a főtengelyre,és akkor tuti nincs probléma egy ideig.a főtengelyemet a csapágynál és a szimering futófelületét esztergálták,meg centírozást kértem rajta,így már nem lesz baj, gépműhelyes elmagyarázta,hogy leszedett a főtengelyből és rásütött egy perselyt,ami ugyanolyan átmérőjű mint a gyári méretek,és nem kell más csapágytipust keresnem.
igen létezik,mostanában már nem divat tárcsát esztergálni autóknál,inkább csere de a dobokat még mindig szabályozzuk.minekünk egy ruszki őskövületünk van,szerintem idősebb a gép ,még akkor is ha összeadjuk a kollégákkal a korunkat:D,de működik,sajnos viszont az mz dob nem fér fel a tengelyre még akkor se ha kiveszem a csapágyakat,mert 45mm-es a tengelyátmérő,és nem tudnám központositani a kúpos befogatóval
T eladó érdeklődnék mennyi az ára a mocinak és átirható e köszi.
Eladó MZ ETZ125 (150-es hengerrel jó állapotban) ha valakit érdekel tudok még képet küldeni.(Esetleg elcserélném jó állapotú, papíros, tárcsafékes ETZ250-re)
http://www.hasznaltauto.hu/2574215_mz_etz_1986
Teflon élű simmering,1500ft/db
Mi vállalunk kerékkel együt szabályozást,mert ha külön csinálod,akkor összefűzésnél,elhúzhatja a dobot,és ovális lesz az egész
Üdv. Mindenki!
Ha valaki tudja a Ts-150 tűgörgő és csapszeg méretét, kérem mondja meg. Hol lehet jó minőséget venni, mert a Mofakeres 500 km-t bírta.Előre is köszönöm.
Szimmering. Hallod én nem tudom te hol vásárolsz. Amikor mi csináltuk a motorokat és nem tudtam fejből a méretet, vagy nem akartam megjegyezni, akkor elvittem a régi szimmeringet és megmutattam, hello iylen kell. Nekem az elmúlt évek alatt egyszer nem adtak rosszat, max rossz méretet, de akkor vagy az eladó, vagy én nem voltam teljesen képben.
Szóval itt vmit te nem csináltál jól...
Kommersz...csak rendelni kell és 5* annyi..tényleg kommersz :)
Házi Feladat. Szerezzél MZ-hez teflon élü szimmeringet, biztos kapsz mert szabványos :)
Pontosan, és éppen oda kell vinni ahol nem kell kifűzni.
A felületét síkba esztergálják ha nagy hibák vannak benne, majd megköszörülik.
Az ütéssel pedig ne foglalkozz, a jobb esztergákat ki lehet súlyozni aszimetrikus tárgyakra.
Nem unod még a szimeringes témát? Kizárólag neked volt bajod a zöld hubert szimeringel, meg annak aki szétnyoma a berakáskor.
Csiszolópapír ráfektet dob belsejére, betét kézbefog, párszor meghúzkod.
Nem nagyon kell próbálgatni ezek után.
Másik hogy ha picit megmaratod, a dobot, akkor gyorsabban összekopik. Persze mm-es eltérésre ez sem jó, de ha ilyen betét akad valaki kezébe jobban jár ha eldobja.
Akkora dolog lenne összeszedni ezeket a fórumhozzászólásokat és valamilyen összeszedett formában közzétenni ezen az oldalon (vagy máshol akár). Pl. tudnivalók a szimmeringekről, - a jawa töltésrendszeréről stb.
Annak idején Peti74 pótolhatatlan segítségével sikerült életet tenni a jawámba, hálás szívvel gondolok azóta is rá. Nah ilyenek, kis szösszenet...
Haho!
Itt SKF üzletből lehet a legmegbízhatóbban szimmeringekhez jutni. Réges-rég szívtam 1x motorosbolti szimmeringgel, azóta SKF-ben veszem. S úgy hogy viszem a méretnek mintául a régit, s mondom mire kell. Úgy adják. Szóval sűrűbb olaj kell neki, na próba. Azután jöhet az egyengető, ha akkor sem.
Köszi: LeQuack
az MZ csupa szabvány szimering. ha nem tudnak hozzá méretet adni, az nem az MZ hibája, hanem a bolté. ezek a szimeringméretek tök kommersz dolgok. MIND!
márpedig esztergapadon történik , ha féktárcsa, ha fékdob. és van oylan hely ahol befér a komplett kerék.
nekem 2 ajkú van mindenhol a blokkba:) mint már írtam, nem érdemes szimeringen spórolni.. csomó megmagyarázhatatlan hibához vezethet pl főtengelynél: instabil alapjárat, rosszabb esetbe részterhelésen nem akar menni a motor, gyertyát beköpi váltóolajjal, túlszegényedik gyujtásoldali falslevegő miatt....stb nem rég volt nálam egy simsonblokk felújításra, az egyik oldali fekete főtengelyszimering vajjá puhult, a másik oldali zöld huber feliratú hulladék meg bitumenné keményedett(1500km-t se ment, az állítólagos generál óta). de ha valaki belenyúl a zsebébe, és a nagy MZ főtengelyére nem 2-300ftért vesz szimeringet hanem egy nullával drágábbat, akkor abból fog kapni kétajkút, és azzal az anyagminőséggel nem fog elbánni az ottani környezet. természetesen nagyon fontos még hogy a szimering futófelülete is hibátlan legyen, mert hiába a drága szimering, ami dörzsöl, az koptat, magyarúl megeszi. amúgy egy normális szimmeringboltba megkérdezik hogy milyen felhasználási területre kell a szimering. ha mondod, hogy 2T főtengelyre kell szimering, alapból csak VITONT adnak, mert a többi köztudottan nem bírja. továbbá, minden méretből, tudnak adni BÁRMILYET: bordázott ajkú , kötött forgásirányú, csúszó, forgó tengelyre való, stbstb.. 50ft-os mosógépszimeringtől az eltolt bordázott ajkú kötött forgásirányú tenyérnyi 5-10eft-os vitonig.
sorszám: 33568 (106886)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 00:15:13)
Na én meg szenvedtem az új fékpofával a kis TS-en, mire lett normális fékhatás. 86 alkalommal kerék ki-be, nézni hol fogja az új betét, igazítgatni... De jó is volt :(
Tehetsz bele ha elfér. Haverom IZS motorjában ilyen volt gyárilag, de MZ méretében nem nagyon létezik tudtommal.
Erre szokták azt csinálni hogy beraknak egy szűkítő betétet amibe már belemegy a a szabvány szimmering.
sorszám: 33566 (106882)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-20 00:15:13)
Mivel én venni szoktam, ezért nem tudom mennyinek kell lennie. 4mm jónak tűnik, lényeg hogy beleférjen a dobba.
A barna felületű betétet nem nagyon ismerem, de ha eredeti és tiszta akkor jó lehet. A régi azbeszt tartalmú betétek azok jók.
Persze a mostani piros az is fog, csak intenzív fékezésnél megéghet. Viszont normál használat mellet, roppant tartós.
A szürke anyagú az puhább, gyorsan kopik, viszont harap és szinte lehetetlen megégetni. Hátránya hogy hidegen túl erősen harap, de ha bemelegszik akkor már jól szabályozható, és extrém melegedés esetén sem gyengül jelentősen a fékhatás.
Árban nincs különbség, olcsó mindkettő
Tapasztalatok szerint a méregdrága betétek sem jobbak.
Persze vannak spéci szinter betétek, meg karbon kerámia betétek, ezek szinte érzéketlenek a hőmérsékletre és harapnak, de ilyen csak fotón láttam eddig :)
Nyikorgás:
-szennyeződés
-nem fekszik fel
-rossz a betét minősége
-túlmelegedett és feltükrösödött
Egyébként azért kell kifűzni mert nem fér be felnivel együtt az esztergába.
Már bocs, de a fékfelületet köszörülni kell nem esztergálni. Innentől kezdve nem számít a tömeg.
én is feketét tettem bele( ez volt vidéken,inkább megyek rosszal 2napig,mint olajos fékttárcsával 20km-en át jeligére),de nem lökte ki sose a szimeringet,nagyon sok embrtől hallottam már ilyet,nos az a gondom hogy ugyebár a szimering külseje bordázott gumiperem,az ne tudja elkoptatni,hacsak naponta cseréli az ipse,akkor talán,szóval én inkább a helytelen beszerelésre ill, pontatlan méretekre tippelek.Mindamellett igazad van,egyszerűbb szimering\csapágyboltban megkérdezni mi kell a motorunkhoz.jut eszembe,támadt egy elég merész ötletem,és utánajártam egy csapágyboltban,léteznek többféle méretű duplaajkas szimeringek,ezek lényegében mindkét irányban tömitenek,nem lenne jobb a főtengely szimeringjeit,ilyenekre kiváltani?ha logikusan végig gondolom,pl gyujtásnál,ha kifele áll a teteje akkor kifele nem tud nyomni a karterből de be tud szivni falsot,ugyanez forditva,bár falsot nem sziv,viszont az elősűritésnél lévő minimális nyomást nem tudja tartani,nem tolja ki a keverék egy részét a szimeringen?
az eredeti jó, nekem is van egy garnitúra vadi új,de mint már irtam, próbáld bele a dobba, a betét végeinél miliméteres hijja lesz a dolognak. egyszerűen bele se lehet csiszolni. a visítás meg mocsok miatt is lehet. csiszolóvászon simán "oldja"
milyen szimeringet raktál bele? mert amit a motorosboltban, vagy valami mezei vasműszakiban adnak az nem oda való. mondjuk jártam már olyan szimering szaküzletbe, ahol vitont kértem, és csak bután néztek, majd a válasz: "nekem csak ilyen fekete, meg ilyen kék van." na ezt nevezem!:D szóval 35*47*7 porvédő ajkas(kétajkú) HIDRAULIKA szimeringet kell venni. ez drágább, de többet nem kell vegyél. és ha túl híg olajat teszel bele(pl hydrokomol U10 hidraulika olajat) akkor kiverődhet, mert a kopott szárak(bár új korukban is kellően nagy játékkal rendelkeznek) mellett kitalál. motorolajjal próbálkozz Pl: 5w40, 10w40... még egy dolog: a telók, tetszik, nem tetszik, görbűlnek. mindaddig amíg nincsenek kiszedve, addig ez nem gond, de miután kiszedted, és visszaraktad, tuti hogy nem ugyanoda kerűlnek vissza, elfordulnak. ebből az következik, hogy miután a tengelyanyát meghúztad, és berúgóztattad a gépet, majd meghúzod a tengelyszorítót, szorulni fog a két egymásnak feszülő teló. egy gépműhelybe simán kiegyengetik neked.. rutinmunka.
Én a régieket újítom fel, már el is készítettem őket.mit gondolsz 4mm re csináltassam meg e ferodont?nekem harapnia kell.
Most ahogy kint kotortam még az alkatrészek közt találtam egy pár eredeti fékpofát ami még nem volt használatban.azon valami barnás színű van.
egyébként mitől van az hogy úgy visít a fékem mint a vonat mikor megáll?
van benne valami. de szerintem egy egyenes, vagy egy görgőzött felnit új küllőkkel összefűzől, az egyenlő mértékben próbálja széttépni a dobot, vagyis nem tudja eldeformálni. viszont olyan hibátlanúl kicentírozni egy kész kereket, hogy annak a súlya,stb ne torzítson bele a szabályzásba.. szerintem nehéz.
Üdv
Van néhány Mz cuccom. Van köztük új és használt is.
Több infó: www.webborze.mlap.hu
ja voll:D tudom én miről szól a fáma,mi is szabályozunk dobot kocsiknál mindig kivétel nélkül,és ha kell cserélünk is ha kritikus minimum vastagságot eléri.de nem vagyunk gazdagok,és mindketten tudjuk,hogy nem sokan csinálják így a fék állítást,én most kivételesen leszabályzom a dobot,és beállítom,de többször nem fogom szétszedni max ha karcol,de az már nálam nem fog bekövetkezni
Nos elég ha megfelelő méretűt veszel bele és akkor felfekszik a teljes felület és telhesen jól fog működni.
Egyszer én is jártam úgy hogy kisebb dob átmérőbe való betétet kaptam, és akkor ott is csak a közepe ért hozzá. Nem is fogott rendesen. Na ez egyébként más típusba való volt csak a boltos elkeverte.
Én 500forintét vettem párját. Szürke ferodósat vegyél mert a piros az nem ér semmit. Ha belepróbálod kapásból illeszkednie kell szemre.
Én benzinnel ki szoktam mosni a fékdob összes alkatrészét, majd lezsírozom a forgó csapokat, fékkulcsot, így összerakom, de a fékfelületre vigyázz mert arra semmi olajos/zsíros szennyeződés nem juthat.
Akkor jó a finoman 1 újjal tudod mozgatni a féket az asztalon, a rugó ellenében.
A dobot rozsdamaróval bekened, ez lemarja a szennyeződéseket és picit megmarja a felületet, ez azért jó mert gyorsan összekopik a fék és frankón harapni fog.
Felszabályozni csak akkor kell ha nagyon hullámos a felület, azaz megbukik a vizsgán :)
Elismerem hogy felszabályozás méretre készítés az a pöpec de sajnos most nem hiszem hogy jut rá idő.Ha beleteszem a hagyományos 4mm-es ferodont milyen eredményre számíthatok?Nem lesz kielégítő a fékerő mivel nem az egész felületen tapad?
Hello mindenkinek!
Eladó egy Mz ETZ 150 elsősorban telekjárónak vagy bontásra! A motoról annyit hogy gyári alapméretes a henger, egy tákolás van a motorban(nem én csináltam!)a kuplung tengelyen el van cseszve a menet így alternatív módon rögzíttették.Cseréltem:főtengelycsapágyat,szimmeringet,dugót gyűrű,csapszeg,tűgörgőt! Hiányok: feszültségszabályzó,főfékmunkahenger,hátsó lámpa,km-óra!
Jobb állapotban van a blokkja mint a rendszámos etz-mnek volt! Kb 10000ft-ból kitünő telekjárót lehet belőle faragni,aki unja a simsont,meg a rigát.
Ár:22000
Heves megye;Bélapátfalva
Üdv:Kovács Ervin
csanervin@hotmail.com
hello a régebbi ts-eken ets-en más villa van 32mmes (ezért lehet simsonba is tenni) na ide kevesebb olaj kell és más is a belseje egy szál rugú van benne.Nekem a 150es ts-en az újjabbik van nem volt ilyen problémám hogy kidobja a szimeringet.nem lehet hogy a szimeringház van kikopva hézagold ki én a hátsó lánckeréknél a csapágy köré vízpapírt tettem....
Jól tudod! ETZ-be villaszáranként 230 ml kell.
Ha megnézed szinte minden motoron van telószimering rögzítő karika (drót zéger), sajnos az MZ-nél nincs.
Valaki régebben reklámozta itt, hogy tud csinálni a szimering helyére olyan tartót amibe 2 szimering megy bele. Szerintem őt kéne megtalálni, hogy csináljon olyan szimering tartót amibe van rögzítő karikának is bemetszés és akkor azt a tartót valahogy fixen belerögzíteni a telóba. Így nem nyomná ki.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|