:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én nem kételkedtem R.A. tudásában, mindent elsimerem eddig amit mondott.
most tőle függetlenűl mondok egy számot: 75
ennyi idős a nagyapám. azért mert enyi idős, még nem biztos hogy fog érteni valamihez is, az életen kívűl. ő gépész, viszont fingja sincs a belső égésű motorról.
én is kérkedhetnék egy sor dologgal, amihez itt nem sokan értenek.
pl én tudok tangóharmónikázni, sőt gombos hangszeren játszom, és ennek a teljes működésével tisztában vagyok, továba hangolásához, karbantartásához, javításához is konyítok. EZT NEM KÖNYVBŐL TANULTAM. igenis, van értelme a könyveknek, de van egy sor dolog amit nem lehet onnan megtanúlni. iskolák sem véletlen rendelkeznek gyakorlati oktatással. van aki simán meg tud mindent tök jól csinálni, de elméletből meg van lőve. sok ember iszonyat büszke a papírjaira, de ha csak kiülte seggel, akkor az még nem tudás. tisztelet a kivételnek.
igazából anyit akartam leírni, hogy ne legyen senkinek se nagy arca, se a kora, se a tapasztalata miatt. aránytalan összehasonlítás. ennél már csak az volna aránytalanabb, ha az élettapasztalatával kérkedne.. és ha valaki pl:50évesen fel tud mutatni valamivel többet mint egy 20 éves, az ne legyen magától elragadtatva. van 30 év különbség, be is baszna ha nem tudna többet! olyan mintha a trabit versenyeztetném a piszkált wartburgommal, teljesítmény-súly arányban kb ekkora a diferencia. nyílván a wartyú győz, mert nagyobb erő áll a háttérbe.
viszonylagos a tudás is.
nekem kedvenc játékom mai 80-100lóerős 1,4-1,6os kocsikat rommá alázni a 30éves 1000res háromhengeressel. és az sem szégyen, ha kikapok egy olyan autótól egy kicsit. akkor is ki tudom húzni magam, hogy:"öreg!! fél másodpercet vertél rám 200méteren? gratula!!"
Én 2006-ban érettségiztem :D egyébként köszi az elismerést, örülök, hogy ez a véleményed rólam :)
nem rég csináltunk már ilyet. lehet hogy indiszkrét, de írja le mindenki hogy mikor érettségizett. ebből lehet következtetni kb a az illető korára, csak hogy tisztázzuk, kinek kit illik másképp kezelnie. nagy valószínüséggel én valahol a tápláléklánc elején állok.
2007.
És így szólt az Úr: Szeressétek hát felebarátaitokat, de legfőképpen MZ-s felebarátaitokat.
Mire az MZ-s: És uram védj meg minket a nyolcbetűsök irigységeitől és szabadíts meg minket az áteresztő szimmeringektől!
Ádott legyen a te neved!
:)))))))))))))))
Mester! Leborulok nagyságod előtt :)
Tapasztalt veszekedő vagyok.:) Az idők folyamán rájöttem, ha keményebb hangot ütök meg, akkor előfordul, hogy tényleg veszekedésbe fajul a vita, de az biztos, hogy a felmérgesített másik fél nem nagyon fogja elfogadni a véleményemet. Ráadásul, ha kiderül, hogy én tévedtem, akkor békés vita esetén nincs nagy gond, de ha már feszekedés van, akkor nagyon égő tud lenni a melléfogás.
De van még valami, ami miatt megpróbálok mindig békés hangot megütni: Vannak olyan emberek, csoportok, állami szervek, akikkel, amikkel úgyis harcban állok, butaság lenne olyan emberekre fordítani negatív energiám egy részét, akikkel körülbelül egy oldalon állok.Inkább tartalékolok, és azok kapják meg tőlem teljes "pofon készletem" akik valóban rászolgálnak.
Persze én is emberből vagyok, néha nekem is elszáll az agyam. De legalább próbálkozom.
Röviden megfogalmazva: Próbáljunk egymás felé barátságosak, segítő készek lenni, mert úgyis elegen vannak akik azzal vannak elfoglalva, hogy így, vagy úgy kicsináljanak minket.
ejejj, mien egyoldalra dől errefelé mostanában a mérleg nyelve :) Gyerekek és mi van, ha azt mondom, hogy én meg R.A.-t ismerem és van alapja annak amit mondott?? és valahol érthető az, amit mondott, nah...ő sem szereti ha valaki túlságosan okoskodik...mellesleg nem is ő kezdte a kirohanást "ENNYI!" :D
Eladó MZ ETZ125 (150-es hengerrel jó állapotban) ha valakit érdekel tudok még képet küldeni.(Esetleg elcserélném jó állapotú, papíros, tárcsafékes ETZ250-re)
http://www.hasznaltauto.hu/2574215_mz_etz_1986
én mennyit veszekedtem már:D
Kerivel állandó vitánk a szimering ügy, meg a c3 vs. c4 csapágy. sosem fogunk megegyezni.:D már nem is csinálok belőle ügyet.
anno szsrobert-el bazmegoltunk egy sort(azóta nem hallunk róla, remélem nem zavartam el, akkor úgy tünt béke van.)
én szeptemberbe csatlakoztam a fórumhoz, kezdéskor személyes kedvencem Árpád volt, ami azóta is úgy van, mert vele mindig magtaláltam a közös hangot, mérsékelt hangvétele miatt is kedvelem.
jaky16-tal még msn-en is dumálunk néha, vele is meg tudok egyezni.bár a ts 250 vs. 250/1 vita ott is örökös lesz:D
Nfsman legutóbbi szimeringes hozzászólásával nagyot változott elöttem, jól gondolkodik, meghallgat mindenkit, gyököt von, VÉGIGgondolja, és aztán írja le a saját álláspontját. ami totál helytálló:)
intravénás vitája meg nem véletlen volt, R.A. akármennyi idős, vagy akármennire is tapasztalt ember is legyen, akkor sem felnőtt viselkedés az hogy rögtön lehordja a fiatalt. egyáltalán nem biztos hogy a srác nem tud többet valami olyan dologba amiről ő még csak nem is hallott. arra kéne gondolnia, hogy ő mennyit tudott annyi idősen mint intravénás. kötve hiszem hogy többet.
a fiatal veszi át előbb-utóbb a pályát. de ha elveszik a kedvét...
Sziasztok!
Most volt időm végre picit visszaolvasni a hozzászólásokat.
Látom még mindig mennek veszekedések, ezt sajnálom.
Megértem a véleménykülönbségeket, de hogy ismeretlün megbántsunk másokat, ráadásul motoros a motorost...számomra ez zavaró.
De remélem már lenyugodtak a kedélyek :)
Ahogy írtam régen is, foglalkozzatok velem, mert nekem mindig van kérdésem :))))))))))
Szeretem az ilyen gányolásokat.
A Simsonom is hasonló állapotban került hozzám, ott felpontoztam a csapágyházat és ettől megszorult...utólag belegondolva ez nem igazán jó a csapágynak mert deformálja a külső gyűrűt...de frankó koyo csapágyakat raktam bele, azok nem panaszkodtak :)
Tudod hogy bírlak, de ha ennyire szeretnéd...
2 nap szünet jót fog tenni.
A vitával nincs bajom, de a veszekedésnek nincs értelme. Előfordulhat, hogy az ember felhúzza magát valamin, esetleg egy-egy anyázás is becsúszik, de józanul végiggondolva a legjobb amit ilyenkor tenni lehet, ha már belementünk egy veszekedésbe, hogy amikor rájövünk a szitura (ránkszólnak) abba kell hagyni és nem vissza válaszolni, bármennyire úgy érezzük hogy meg kell magyarázni.
A másik fél úgy sem fogja meghallani, a többiek eddig is értették, te meg úgy is tudod.
Esetleg amikor lenyugodott a két fél egy sör mellet értelmesen meg lehet beszélni, annak már csak a sör miatt is van értelme :)
sorszám: 33638 (106973)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-21 23:18:42)
Illetve ha jól hallottam a főtengely alátámasztása a kintebb lévő csapágyak miatt rosszabb volt.
jujj, most jut eszembe. vettem egy peregy blokkot, ami jó állapotú, ellenben azzal a két különböző blokk párosításából származó felemás blokkfelekkel rendelkező blokkal amivel a motort vettem. (íjj de ocsmány mondat volt ez) nem is ez a lényeg. hanem az hogy az illető nekiállt "felújítani". ez a legrosszabb amit tehetett. vett két magyar 2RS jelű csapágyat, és a régi szétrepedezett bitumen szimeringek mellé porvédővel együtt bepüfölte. GRAT. kenés meddig lett volna? de még ami fasza.. a csapágyfészkeknek adott rendesen. ahelyett hogy felrakta volna a platnira izzadni a blokkfelet, és minden erőfeszítés nélkül belepottyantotta volna az új csapágyat. na ez a tájékozatlanság.
te tudod jól, a megállapításod hibátlan minden irányból.:) lényeg, hogy a jó szimering megfelelő irányba berakva garantáltan elvégzi a dolgát.
a régi TS-eken, a jobb oldali csapágyat mindkét oldalról szimering fedte. ezért kellett ott 3 főtengelyszimering(kicsit agyrém). a kenése meg úgy valósúlt meg, hogy a váltó felől volt két furat,a csapágyház felé, a dinamó alatti szimering mögött. a forgó fogaskerekek, meg remekűl hajtották keresztűl az olajat a főtengelycsapágyon. érdekes módon azok se voltak sokkal hosszabb életűek. sőt, ha nem volt elég olaj a váltóba akkor jócskán lecsökkent, és idővel el is fogyott a csapágyak kenése. rohadtnagy hátrány: szimering sérülés esetén garantáltan szét kell húzni a blokkot.
no, nagyon kinyílt a csipád...sztem itt most téged kellene kitiltani se simán...Keri szólt, R.A. tudomásul vette, te pedig még két beírásban is nyomod a csúnya szöveget..ejjejj. Te sem lehetsz kivétel, aztán erre figyeljél oda :)
sorszám: 33634 (106969)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-21 23:10:14)
nem mellesleg megsúgom ülj be egy pilanatra a bánkiba, nagy BÁNKIBA direkt nagy betűvel irom mert azt mondják jó suli,hát elmondom ott is megy a szarrágás rendesen.A jelenlegi tudásom nagy részét a gyakorlatban szedtem össze,egy rohadt tankönyvből nem hallom hogy kopog a motor,vagy utángyujtásos,ezeket nem igazán tanitják,lehet 10 éve még részletesebben oktatták,de most mutatnak egy gyertyaképet és kész.szóval,egy a lényeg nem ismersz se te engem és én se téged,ami érdekel v. nem ismerek,utánanézek,és OLVASOK,mert tudok.Egész nap hajtok,már csak ez hiányzott hogy valaki megint felbassza az agyam,Keri ha kitiltasz megértem de ezt muszály volt leirni!
Ez így van... a rugó felüli oldal tölti be a nyomástartó szerepet, ugye a rugó ad a tömítőélnek egy előfeszítést, amelyet a rá "nehezedő" nyomás csak erősít, tehát még jobban tömít. A másik oldalról terhelve egy bizonyos pont (nyomás) után a nyomás képes leküzdeni a rugót, ekkor átereszthet, de egy jó szimering szerintem erre nem olyan érzékeny.
Kérdés: ha már a régi TS-ekben belül volt a szimering, a bal oldali csapágyat kente a váltó olaj... ez tiszta, de jobbról mi kente? Túra közben a friss hegyi levegő? :D Vagy zárt csapágyat használtak előre megtöltve kenőanyaggal?
A veszekedés meg kérlek hagyjátok. Tényleg lehet valami sz*r a levegőben, mert én is idegesebb vagyok a nagy évi átlagnál, de ez egy jó banda, ne egymáson vezessük le a feszültséget... főleg ne úgy, hogy kinek van nagyobb tudása. Ki ebben - ki abban jobb, segítsünk egymáson! Na pont.
ha megtanultál volna a sorok között olvasni,azt irtam hogy én is tudok oltogatnui de nem teszem,mert nem tartom emberi dolognak,a másik hát vegyipari gépet még nem tervezett senkim,de a 424es gőzmozdony tervezésénél a mérnök gárdába ott volt többek közt a dédapám,Karbach József,nézz utána ha gondolod,és nem vizsgáztattalak,csak feltettem egy kibaszott egyszerű kérdést,én is tudok káromkodni,jó BAZDMEG!
'Ja és Mz klub az iwiw-en lépjetek be, ha akartok.
Üdv!
Tel: 06202735492 vagy warpgate@hotmail.com
Köllene nékem egy Ts 250-es blokk 6voltos rendszerrel!
Fizetnék érte, vagy cserébe ETZ 250-es alkatrészeket tudok adni!
Nekem van a családomban ilyen ember, tehát, akkor feljogosítva érzem magam hogy szóljak:
Ideges hozzászólásodat betudom a fronthatásnak, ami láthatólag mindenkire hat, de ha bármelyikőtök folytatja a veszekedést, felfüggesztem a hozzáférését pár napra amíg lenyugszik.
Engem akarsz vizsgáztatni, hülyegyerek !? Ne engem kóstolgass, bazmeg, hanem ülj le és tanulj, mert nagyon-nagyon látszik a tanácsaidon, hogy egy könyvet ki nem nyitottál még életedben, csak szájhagyomány útján próbálod megtanulni a szakmát !
Tudod, nekem rengeteg referenciám van, európai szinten elismertek a munkáim. Fényes intellektusod előtt földig hajolva megkérdezném: van bárki a családodban, aki 1972-ben olyan vegyipari gépet tervezett, ami a mai napig üzemel ? Nincs ? Az enyémben bizony van. És ennek a szerkezetnek az első (!) nagyjavítását 2006-ban, tehát 34 év után én csináltam. Szóval, kispajtás, ne engem oktass ki a minőségről, hanem inkább szállj magadba, ballagj el a könyvtárba, és olvasgass...
sorszám: 33624 (106953)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-21 06:45:42)
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Dehogy akarom az egész vezetékhálózatot kicserélni :))
Csak két vezetéket...az akksi negatív és pozitívját...mert rosszul van bekötve, alig ér el a pozitív az akksihoz, a negatív pedig hosszú lett. :)
A relét meg kéne lépnem, egy sima két vezetékest szerintem be fogok tenni, mert a mostani már eléggé...elhasználódott :)
helo
a duplaajkas szimering mit jelent?mert olvastam hogy olyan szimering ami porvédős meg van egy éle amit ugye a rugó szorit a tengelyre.
Aztán olvastam olyat hogy 2 éle van és 2 rugó van benn.Akkor melyik az igaz?Ki tudja?
Lehet benne valami.... Nem is gazdagodtam meg.
egész pontosan 1976tól tértek át erre a peregyesek voltak az elsők és az akkori kisTS-ek...de akkor ezek szerint a szimering nem ugyanúgy tömit mindkét irányba??
Tudtommal azért, mert a régi TS-eken még a váltó olaj kente a főtengelycsapágyat, az ETZ-knél pedig áttértek a külső szimeringre, tehát ott az üzemanyag mellé kevert kenőanyag látta el ezt a szerepet. Bal oldalt meg (talán) azért áll kifelé, mert ott fontosabb, hogy ne tudjon az olajból szívni, a generátor felől pedig állhat normálisan, azaz befelé. Egyébként nekem is fura... egyik motoron így, a másikon amúgy áll... de mindegyik gond nélkül megy.
és miért nem? a felület ugyanaz nem?
hello miért nem mindegy hogy hogy áll a szimering? és ez minden MZ-n ugyan így van mint a külső szimeringeseken? mert az én ts-em belső szimeringes.én is akarok valmit tanulni:):)
Képzelj egy eredeti karmentes gyári fényezéső Cezette-t, gyönyörő krómozással + széthajított blokkal, amiből már csak alkatrészek menthetőek meg = a szívem megszakadt :(
:) Én vissza biztos nem adom, mert ha elhoztam, akkor biztos azért, mert jól meggondoltam, hogy kell nekem :)
Egyszer egy 350es Cezett blokkot hoztam majdnem el...végül mégsem. Hiányzott belőle sok minden, meg a kupplunglehúzótt rászakították a főtengelyre, ezért az 20 évig rajta is maradt...azt átgondoltam: nem kell:)
A telihold nekem is gyanús. Tegnap elkezdtem szőrösödni meg a tépőfogam is mintha megnyúlt volna...bocs ha valakit széttéptem :))))))
sorszám: 33611 (106935)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-21 06:47:06)
No igen. Ha dobozban kapok egy blokkot, akkor dobozban adom vissza ugyan ezzel a lendülettel a tulajdonosának. Esetleg az alkatrész gyűjteményemet szaporítom vele. :)
Attól függ milyen fajta.
Amit itt az oldalon a "tuning fejlesztés" rovatban is megtalálsz, az 2 vezetékes. Azt simán beteszed a régi helyére és működik.
Aztán van egy másik fajta indexrelé, aminek külső tápfeszültséget kell adni. Ez már kicsit macerásabb, mert gyárilag ez nincs kiépítve az MZ-ben, de ez sem olyan lehetetlen dolog.
A vezetékek kicserélésen mit értesz?
A motor teljes vezetékezését?
Nem javaslom hogy ilyen nagy munkába vágd a fejszéd.
Még elektronikához értők is el tudják rontani a bekötést ha nincs tapasztalatuk ezen a téren.
Persze ha veszel egy kész kábelkorbácsot azt berakni nem olyan tragikus munka de az többe kerül mint egy gyári kipufogó.
Ha működik akkor szerintem ezt ne piszkáld, legfeljebb azt a vezetéket cseréld ami sérült.
Konkrétan arról szól a dolog hogy balek vagy.
Nem sértésből mondom, sőt igazából ez azt takarja hogy segítőkész ember vagy, de tudni kell nemet is mondani.
Én is szívesen segítek embereknek, pénzt sem szoktam kérni, de 2 alapszabály van.
1. nem azért segítek hogy neked ne kelljen semmit se csinálnod, hanem azért mert valamire nem vagy képes.
-Azaz nem fogom megcsinálni helyetted, hanem segítek megcsinálni neked. (nyilván vannak olyan dolgok amiket jobb ha nem gyakorlatlan ember csinál, azt megcsinálom)
2. ha neked kell valami, akkor ne én mászkáljak vagy telefonáljak utánad, nem nekem van szükségem a segítségre. -természetesen rugalmasan alkalmazom ezt a szabályt pl. lerobbant haver az út szélén)
Röviden ennyit kell betartatnod.
Pl. nem csinálom meg más haver helyett a blokkot, de szívesen elmegyek és segítek neki összerakni.
Az ilyen beírásokra sem szoktam ugrani, hogy kell egy kapcsolási rajz, küldjétek el az e-mail címemre mert lusta vagyok bármit is tenni a célért.
Ilyenkor a legtöbb amit teszek, hogy megírom hol találja meg a kért doksit.
Vagy adjon nekem valaki egy rezó tervrajzot. Na persze majd megtervezem mi? Szívesen megadom a tervezéshez szükséges programok elérésér, ha valaki esetleg nem találta meg magától, szívesen elmagyarázom, melyik adat micsoda és hol kell lemérni a motorján, elvégre én sem úgy születtem hogy mindent tudtam. Kérdeztem, utána jártam, segítséget kértem, tanultam. De aki nem is erőlködik a megoldáson az tőlem ne is várja azt hogy én erőlködjek ugyan ezen.
ENNYI!
sorszám: 33607 (106931)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-21 06:29:18)
biztos front van v. telihold,korán keltem, flusztrált vagyok,ha valakit sértett amit,amiket irtam,nézze el
R.A.! csak egy kérdés,száraz kuplungnál(autók) milyen nyomatékkal kell meghúzni egy M8as 10.9es keménységű csavart a kuplungszerkezetnél?
a,40nm
b,65nm
c,10nm
d,12nm
hogyan érzed hogy egy csavar be fog szakadni?
miből veszed észre hogy egy autó kezdetlegeen hengerfejea?
én is tudnék oltogatni,de nem szokásom,mert nem tartom emberi tulajdonságnak.Árpád is irta hogy nem mindig tisztázott hogyan kell állnia a szimeringnek,és én csak a magamfélé(k)nek akartam segiteni,ha kétajkút szerelek be a motoromba,teljesen mindegy hogyan áll mindkét irányba tömíteni kell.És ezt a gondolstomat osztottam meg waresz kollégával,ha létezik az mz méreteiben kétajkú akkor célszerú lehet a főtengnél használni őket.ENNYI!
kábelkötegbe tudok segiteni,saccra 5pénz az anyagköltség,gyári szinezéssel,sarukkal,bipolán csővel mindennel együtt
ez nem rossz,de amikor dobozba kapsz egy blokkot,akkor is a dobozba rakod vissza a szimeringet??
a tankönyvekben a 2T motorokat,autókat,csak megemlitik,mint régebbi technikát,de komolyabban nem irnak róluk.most már élesbe szerelek,de egy komolyabb munka után pl: hengerfejezés, kuplungnál azért a fönök le szokta ellenőrizni a munkát,persze csak úgy hogy ne lássam,de tudok róla.teljesen igaza van hiszen kezdő vagyok még,bár tudom hogy mit csinálok,mindent meghúzok ahogyan kell,és tematikusan végigmegyek rajta mint a mosógép program,és ha minden kész akkor kipróbálom.
sose voltam motorszerelő,ere csak ennyit tudok mondani,de azt hogy hogyan kell egy féltengely szimeringet vagy a vezérműbe szimeringet hogyan kell cserélni és anak hogyan kell állnia azt tudom.akárhogyan nézem ,vegyük a főtengely gyujtás oldalát,vagy falsot szív be vagy tolja ki a keverék egy részét.nekem még mindig tud újat mutatni a 2T,elég régi technika,számomra még mindig bonyolult egy picit,de mindig tanulok valamit belőle,sose mondtam hogy mágus vagyok,és az autók is tudnak (elég) sok meglepetést okozni.Azért mert a saját kocsim motorját csukott szemmel rakom össze mert annyira ismerem,attól még nem leszek profi szerelő,és a főnököm is ezt mondja állandóan hogy ez egy olyan szakma,ahol az embernek mindig tanulnia kell újat,mert a fejlesztés nem áll meg.egyébként nem tudom melyik utolsóra céloztál,ott csak az alkatrész eladók ismereteit ill, az anyagok minőségét kritizáltam,ha erre gondoltál.
nekem is ilyen van, egy kispolszkiból szedtem ki a bontóban (habár polskiban gyárilag bimetálos lenne), egyetlen hibája hogy 100-ból 1x nem villog hanem folyamatosan világít, akkor kikapcs bekapcs és villog rendesen
a boltban 1000 forintért vásárolt új bimetálos úgy működött, hogy elkezdett nagyon gyorsan villogni aztán amikor már bekanyarodtam akkor szépen visszalassult rendes sebességre, elég idegesítő volt
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|