:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
VILÁGÍTÁS: mindenkinek akinek régi Bogyó(R2) 45/40w-os izzóhoz való lámpafoncsora van, az cserélje trabant, vagy etz H4esre. az elöbbinek hátránya, hogy kiáll a lámpakarimából kb 8mm-t. így néz ki:
trabi:
http://kepfeltoltes.hu/090130/218171221n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
etz:
http://kepfeltoltes.hu/090130/SL743665_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a régi foncsor alapvető hibája, hogy a tompított egy béna folt, míg a távolsági meg egy fény nyaláb, ami egy erős pöttyként jelenik meg a távolba. létezik ilyen izzófoglalttal halogén fejü(R2 halogen) 45/40w, 60/55w, 100/80w. de az eredmény így se nagy szám. mindenképp érdemes a fent említett foncsorok valamelyikéből beszerezni. ezeknek határozott elosztott szórásuk van, nagyobb teret világítanak be. ehhez társul a halogénizzó sokkal jobb hatásfoka.
6V-os gépekbe érdemes 35/35w-os HS1 tipusú halogénizzót rakni. ez amellett, hogy megspórol 5-10w-ot a kényes 60w-os dinamó erősen véges energiájából, sokkal jobb fényerővel rendelkezik mint a sima R2. nekem ez van trabifoncsorral, azóta szeretek éjszaka motorozni.
12Vos gépbe meg a kevésbé bátrak rakjanak 100/80w H4-et, a bátrabbak rakhatnak 140/100w-at is, de ehhez illik áthúzni a vezetékezést egészen a diódahídtól az izzóig. minden érintett szálát. kapcsolók kontaktjait ellenőrizni, felfrissíteni, mert a végeredmény a nagy feszültségesés miatt rosszabb is lehet mint a 100/80.
amit leírtam, az a 35/35Hs1 kivételével mind szabványon kívüli, elvileg tilos alkalmazni, de kit érdekel? a lámpa legyen rendesen beállítva, nem kell az erős fénynek se vakítania a szembejövőt.
A sűly-lóerő arány talán a kissebbik tényező. A dominánsabb szerintem a légellenállás-lóerő arány.Aztán persze ott vannak a belső surlódások, amik szintén nem súlytól függenek , illetve csak részben. Tehát egy 20-25 százalékkal könnyebb váz nem fog ugyanennyi sebesség növekedést okozni.
Ami viszont teljesen igaz, az az, hogy ki kell próbálni. Számolni elég reménytelen, még azoknak is, akik birtokában vannak a szükséges szintű mateknak. Már a gázok áramlásánál megette a fene az egészet, még egy sima, de valós csőben áramló gáz, folyadék viselkedését leíro egyenlet is elég hosszú, de olyan rendszeré mint az MZ szívási oldala, a dugattyúban a gáz viselkedése, a kipufogás, csak a képlet több oldalas lenne.:( Tehát tényleg csak a próba ami biztos eredményt ad.Illetve vannak dolgok, amiket ránézésre is ki lehet zárni.Azaz azt, hogy mennyivel megy lassabban a jószág 120 nál. mérni kell, de azt, hogy 130-nál gyorsabban menne, ki lehet előre zárni.a 120-130 közötti tartományon pedig el lehet vitatkozni, hogy kizárható e.
neked milyen géped van? 12V-os? én egy 100/80w-os H4est ajánlanék. azt még minden elbírja, és a fényereje is nagyon közel áll a 35w-os kisüléses xenonhoz.
sorszám: 33863 (107338)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-29 00:57:43)
a gép Zsámbékon van, és meg lehet nézni, ki lehet próbálni, de várjunk egy kicsit melegebb időt. fagyos levegővel elég keservesen megy.
tudtam hogy nem lehet titeket beetetni.:D
páran írták, hogy elméleti végsebesség a 130-140. ez így is van.
a gép talán 120ra lesz képes, de azt is csak akkor ha be lesz rendesen hangolva az eddig csak hangra belőtt mágnesgyújtás, és kap egy 15ös első lánckereket.
az viszont megfelel a valóságnak, hogy 3.ba könyedén megy 100 fölé. de a 4.-et kapcsolva rögtön kimegy a kraft, és visszalassúl kb 80ra.
az áttétel:
gyári TS blokk semmiféle áttétel módosítással.
TS150 gyári áttétele: blokkon 16fogú lánckerék, hátsó keréken 48. a hátsó kerék 18"os
~6300as fordulaton van 100km/h-nál a TS.
a dilimotor áttételei:
16 fogú blokklánckerék, 34 fogú hátsó lánckerék, és 16"os kerék.
ha sima arányszámítással átszámolom, akkor ~6300as fordulaton 120km/h a vége.
mielött megköveznétek:
az én TS-150em képes 110re nagyon optimális körülmények között sík úton. ez már 7000res fordulat. ezért mertem az előbb leírni azt a 130-140et a simsonra, mert ha kiforogná, valóban menne ennyit.
hát azért ilyen löket hosszal nem valószínű, bár a főtengely leesztergálásával nyerhető magasabb végfordulat, elvileg +30% teljesítmény növekedést jelent, meg ha van még egy jó rezó hááát...de egy széria blokkal is ott van a súly lóerő arány majdnem mint egy 250esé.....ki kell majd próbálni:)
Hát abban vagyon valami, hogy a 4T-nek többet kéne pörögnie ugyanakkora teljesítményhez. Ha jól gyanítom a kipufogó ütemek alapján. De akkor is is nagyon brutálnak tartom a 250 fourt. Nem is kellene. :)))
Amúgy a CZ-ket is szeretem. Elvégre a jawák közeli rokonai.:)
Kisebb motor és ketütemü, jobban pöröghet.
Van egy 2ccm-es repülőgép motorom az 16ezret forog.
20ezer egy pár xenon ami H4-es foglalat helyére berakható. Nincs azzal semmi gond.
Motoros xenont 14-ért láttam.
Xenon az biza nem szabályos, meg a LED sem.
LEDért nem szólnak ha amúgy nem feltűnően LED, de a xenon csak úgy lehetséges, ha lámpamosó és automata magasság állító is van rajta és az is csak műbizonylattal.
Amúgy azt szokták, hogy vizsgára visszateszik a hagyományosat.
sorszám: 33856 (107331)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-29 00:57:43)
Amúgy a Bábolnai versenyen szokott kint lenni ez a motor.
Azért azt tudni kell hogy nem mezei Czetka :) eleve versenymotornak gyártották, de még reszeltek is rajta.
Amúgy miért lenne lehetettlen? Nézd meg az RS125-öst
És azt se felejtsef el hogy a 250 four az 4T ez meg 2T.
Pár ok ami miatt a büdös életben nem forog ennyit egy MZ :
Ekkora fordulathoz félelmetes dugattyú mozgási sebesség tartozna, amire egy MZ-hez hasonló lökethosszú motor nem képes. nem ég elég gyorsan a benya.
A vezérlő réseknél olyan mértékű nyomás lépne fel az örvénylés miatt, hogy se ki, se be.
A régi kipuff nem lenne jó, a rezó tervező szerintem nem alkalmas ekkora fordulatú jószág számítására, szintén az örvénylések miatt.
Pokolian melegedne a henger több ok miatt is, a hűtőborda nem lenne elégséges.
Soroljam még?
Hogyne..annyit egy gixer forog...jobb lenne ha leszállnál te is földre, mert sokan itt már nagyon a fellegekben járnak...
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek az információkat és a segítséget.
Remélem amint kijön a jobb idő, meg tudom valósítani a terveket.
Írtam a motoros túra topicba, de semmi válasz, így hát megkérdeznélek titeket is!
Mit szólnátok egy Szocimotoros évnyitóhoz?
Valamikor Áprislis környékén, vagy akár már Márciusban is lehetne tartani, időjárástól függően.
Megnéznénk, hogy ki honnan jönne és összefutnánk valahol, hogy megünnepeljük a motoros szezon kezdetét.
Szerintetek?
Tuningolva alsóbb fokozatokban kipöröghet a TS 12000 fölé is.
2,25-ös gumikkal, hasalva, Simson vázzal, lebontva a sok ballasztot 115-120km/h-ra saccolok gyári blokkal.
Vannak olyan vizsga helyek ahol belekötögetnek a ledes hátsóba. A megoldás egyszerű: Vizsgára izzóval kell vinni, aztán 5 perc alatt visszaalakítani ledesre. Vannak olyanok, akik eleve úgy csinálják meg a ledes cuccot, hogy belemegy az izzó foglalatba.Az enyémet két csavar fogja, de az is sec perc alatt izzósra cserélhető.De ha az egész hátsó lámpát cseréled vizsga idejére, az se egy nagy durranás, két évente van a dolog. Érdekes, még egy ismerősöm sem panaszkodott, hogy a ledes indexbe belekötöttek volna. Úgy látszik csak a hátsó fáj nekik... Bár lehet, hogy már hátul is megbarátkoztak a leddel. Tavalyi tapasztalatok nincsenek, csak tavaly előttiek. A rendőröket pedig a tapasztalataim is idmereteim alapján csak az érdekli, hogy működjön, megfelelő legyen a színe, a fényereje. A Xenonról nincs tapasztalatom, de félek, hogy vizsgán ugyanaz lesz a helyzet.
Egyébbként hogy akarod megoldani a xenont? A valódi xenonhoz elektrónika kell, a vezetékét állítólag nem lehet barkácsolni, vagdosni, a lámpa fejben kellene elférni.Motoros xenont még még nem láttam, bár úgy tudom van. Az autós szett árát én kissé sokallom. Pedig nekem se lenne rossz, úgyis vak vagyok sötétben, talán látnék is valamit, nem kelle sötétedés után 50 körül botorkálnom.
sorszám: 33849 (107323)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-29 00:57:43)
na király,ismét itt vagyok,lenni is egyből kérdésem,szabályos-e mármint műszakilag a xenon mondjuk egy mz-be? szeretném átcsoportositani az elektromos fogyasztókat,ahol lehet ott csökenteném a fogyasztókat,és még jó látnék és látszanék is az úton.a hátsó lámpa az lees lesz az tiszta sor,de ezt engedik a vizsgán? másik,meg az oldaltámasz,szeretném hátulról eltüntetni és közre rakni,meg is van már a helye,kcsit kell faragni,de flmegy egy az egybe,kérdés,a hátsó keréknél,ES-eknél ahol az oldaltámasz helye van,ott van egy kis kivehető alu darab,ezt vajon lehet kapni újonnan,v. gyártsak hasonló méretekkel rendelkezőt?nem nagyon akarok érte mászkálni börzékre.Van bent a műhelybe eg nagyobb darab tömör alu henger,lehet hogy inkább azt fúrnám meg ha nincs boltba.előre is köszönöm az infót üdv:András
végülis 5000ig szerintem leforoghatja magát mert 5500nál adja le a max nyomatékot, bár mi inkább "pályagépet" fogunk építeni ehhez inkább 13as lánckerék illik, fontosabb a gyorsulás:)
Ne hagyd ki a számításból a forgatónyomatékot. Ha a közeg ellenállás eléri a gyár által megadott maximális forgató nyomatékot, a motor nem gyorsul tovább.Minél nagyobb áttételt használsz, annál nagyobb lessz a forgató nyomaték ellen ható erő is. Azaz lehet, hogy tudsz olyan áttételt berakni ami 6000 fordulatnál 125 k/ó sebességet jelentene, de nem érheted el ezt a fordulatot, mert nincs hozzá nyomatékod. Csodák nincsenek. Az energia megmaradás törvénye itt is él. A motor egy bizonyos energiát képes termelni, ahhoz pont akkora munka végzés tartozik. Ezt semmilyen áttétellel nem tudod kijátszani, csak azt érheted el, hogy a motor nem az optimális fordulattal forog majd, így az általa termelt energia is kevesebb lessz.Tehát csökkenteni viszont tudod a végsebességet.
mi is ilyet csinálunk,(reméljük egyszer kész is lesz) hátul 35ös simo lánckerékkel elől 16os lánckerékkel 6000nél 125 körül van, a diagramm szerint.jah és 16"os hátsó kerékkel van számolva:)
Holnap viszem a fékpofákat a ferrodonozásra.mit gondoltok elég ha 4mm vastagságra csináltatom őket?
Azt is elárulom hogy miért nem veszek újat.A környékemen nincs,akitől lehetne venni az egy párért 12eurót kér(annyiból kijön 3 párnak a javítása is),ahol legközelebb bírnék venni az kb90 km re van és még egy országhatárt is át kéne lépni hozzá.
várom a véleményeteket, nagyon számítok rátok, nem szeretném elcseszni a dolgot.
Szeretném kipróbálni, hol lehet ? Vagy legalább megnézni közelről...
Hali mindenkinek.
a fékpofákat megtisztítottam és találtam rajta egy számsort.05.24.260 mindegyiken ezt írja a 6 darabból.jelent ez valamit?
Ha úgy is van ahogy mondod és csak az áttétel akkora, de felpörögni annyira nem tud akkor is irreálisak az adatok. 92-es 400-as Suzuki GS-m megy kettesben 80-at, nem egy ezeréves 13 lóerős Ts blokk. Mi is szereltünk ilyen átalakított Jawa mustang vázba. Marhára húzott, de az is max 80-at ment. Attól hogy könnyebb a gép nem fog másfélszer annyit menni. Nem kötözködök csak maradjunk a földön azért. Jól néz ki a gép és biztos jól húz de a sebességadatokban kételkedem.
waresz: Legegyszerűbb ha leírod, hogy milyen fogaskerekek vannak a gépen. A hitetlenek meg szépen kiszámolják a sebességet. Az meg, hogy bírja vagy sem azt az áttételt az megint más.
Nekem például kis ts-en elől talán 14-15 fogas van hátul meg egy 60-körüli. Fejből már nem tudom. Na annak érzésre vagy 70km/h-nál tuti vége. Próba képpen tettem rá, de nem lett tőle egy fenevad. :D Majd csinálok róla egy képet.
Így igaz. Bár szerintem biztosan legyengítí, a simó váz ellenére.
Mivel ment, nitroglicerinnel? :))
Jóval a 350 Four után csináltak egy 250-es Fourt, az állítólag 45 lovasra sikeredett. Nehezen tudom elhinni, de ha mégis igaz, akkor brutális jószág lehet.Kérdés, hány kilométert bír ki ennyire tulhajtva. Gondolom pörög vagy 15 ezret minimum.
Czetkát láttam már úgy megtuningolva, hogy a 125-ös blokkból 34LE-t szedtek ki :)
Nem azt mondta, hogy megy is annyival, hanem az áttétel úgy van megoldva, hogy kb annyi körül van a vége, ha egyáltalán kipörög addig. Viszont így, hogy hosszabb az áttétel és simson vázban van a blokk - ami jóval könnyebb mint a TS - valószínű, hogy gyorsabb tempóra képes, mint a TS gyárilag. Már ha a hosszú áttétel nem gyengíti le annyira, hogy nem képes rendesen kipörögni.
2-szeres teljesítménnyel talán bírná a 130-at 7-8 literes fogyasztás és 2-4000km-enkénti felújítás mellett.Megéri? :-)
Az összehasonlítás miatt leírom:
A kedvencem, a Honda CB350 Four, amit verseny motornak gyártottak 72-ben, négy hengerrel, hengerenként négy szeleppel, 350 köbcentivel, 35 pacival , 171 kilójával 150-160 km/ó végsebességre képes 10 ezres fordulaton. de inkább csak 150re Hivatalosan 94 Mph-ra Ehhez viszonyítsuk a gyárilag 14 lóerős TS 150-et, mennyit kéne rajta tuningolni, hogy bírja a 130-at.
De kívételesen nem foglalok állást az ügyben, csak leírtam az összehasonlítható adatokról.
Ez a pamutkorong kb. 800,- Ft volt:
http://www.ocskavas.hu/image/polirkorong.jpg
6 mm-es tengelye van, bármilyen HSS-tokmányba befogható. Ennél és a faggyúnál csak a krómtisztító és a mikroszálas kendő kombinációja olcsóbb.
Kicsit túlzásnak gondolom a 130-140-et 4.ben. Nincs olyan kis Mz ami megy annyit. Amúgy jól néz ki a gép, szépen meg lett csinálva. Mondjuk szerintem a hűtőbordalefaragás nem egészséges hosszútávon.
helo
szép lett a gép csak akkor leszel bajban mikor a rendőrnek volt/van mz je máris tudja mi hajtja a te géped.És a váz hogy birja 90 tájékán?
A 35w os világitás hogy van?van olyan riga alaplap ami ennyit generál?
Szerintem keversz G-Golo fórumtárssaal, ő kérdezte a polírozást. Én a 6V-os ts világítástuningjáról érdeklődtem, amiről egyszer már jóval korábban írtál.
Aha igy már érthető.Bár eléggé porvédőnek tűnt a képet nézve.Szóval akkor műanyagkosár.
Egyébként nem raktam porvédős csapágyat a saját blokkomba sem.Eszembe se jutna,hiszen akkor hogy kapna kenést?Pont ezért lepődtem meg a képet nézve.De akkor igy már tiszta.Kösz.
az a porvédőnek tűnő dolog a fasza DDR müanyag kosaras csapágy kosara:D
http://kepfeltoltes.hu/090128/m_anyag_kos_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
van ott rés bőven;)
eszedbe ne jusson porvédővel berakni! ha 100km-t kibírna a gép, akkor az már csodacsapágy. semelyik oldalon nem lehet porvédő, kívűlről, belülről egyaránt kapja a kenést. a blokkba sehol sem szabad porvédővel alkalmazni csapágyat. egy helyen meg lehet hagyni a porvédőt, a főtengely végén lévő kinyomószerkezet csapágy külső porvédője maradhat, akkor nem tudja kiverni annyira az olajat a fordulatmérő kihajtáshoz. de az is felesleges, ha minden jól van tömítve.
nagyon köszönöm mindenkinek!:)
az egy olyan történet, hogy én a fiánál vágom nyaranta a gazt, és ő ezt ezzel honorálja, bár amúgy is kapok fizetséget. az öreg érden van, egy időbe hivatalosan is polírozó volt, most már csak hobbiból csinálja. nyugdíjas. nem tudom elvállal-e külsős munkát. te hol laksz? csak hogy megéri-e egyáltalán.
Ez nem semmi gép.Nagyon mutatós lett ezzel a blokkal.Szép.Csak gratulálni lehet hozzá.
Biztos sokan látták már azt a videót amin vélhetőleg egy gyári szerelő összerak egy Etz251-es blokkot.Namármost:feltűnt nekem hogy a főtengelycsapágyak egyik oldalról zártak.Mégpedig a sonkák felől.Ez vajon előirás?Vajon van jelentősége?Vagy mindegy hogy félig zárt vagy nyitott csapággyal van összerakva?
Kinek mi a véleménye?

Nagyon vad a gép! Mennyit mentél már vele?
Ja és a 107268-os kérdésemet olvastad?
Igazán köszönöm:)!
mint ahogy írtam, ez a blokk egy erősen "custom" szimszonba került. ezért tünt el róla az MZ felirat, és ezért basztam el 3 fűrészlapot, meg két felxkorongot a hengerrel és a hengerfejjel.:D
a cél: szögletes legyen akár az S50-es sámson hengere.(igy talán egy kicsit jobban hasonlít) ezt követően készítettem egy irtózat maszív közdarabot a simson blokktartó lemezek, és a kiscsúzli blokk közé, aztán egy kiszuperált nagy Mz kiputartóból meg lett támasztva a blokk(rugalmasan!) a villanyak tövébe. majd kapott egy riga delta elektromos rendszert(állandó mágneses generátor, valóban TIRISZTOROS gyújtás:D, és egy tök jó fesszab.) lényeg hogy aksi nélkül megy, és 100szor veri a simson gyári világítását a 35/35 HS1-es halogén.
még 4 kép a blokkról, aztán a motorról egy félkész, és egy kész:
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852916_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852920_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852923_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852924_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852942_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/IMG_0015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
látszik, hogy erősen túlmotorizált ez a menetkészen 75kilós dilimotor, a hosszú áttételnek köszönhetően, na meg a hangolt rezonátornak, és az utolsó túlméretes(57,5mm)150es hengernek(kipucsonk tövéből lefaragtam a 150 feliratból az 1-est, hogy csak 50esnek tünjön:D)
kb 12-13 lóerő,
ami elegendő a sebességfokozatokban:
1. ~50km/h
2. ~75km/h
3. ~100-110km/h
4. overdrive, nem merem kihúzatni:D! kb 130-140km/h
kissebb lánckerék kell majd bele.
szerintem ez tök igényes, sőt a Ricsiféle két link is tök jól kivitelezett.. valami ilyesmire gondoltam én is. mielött nekilátnál, nézz szét börzén, lehet hogy valaki megspórolja neked a munkát.:D
Nekem van egy mutatós töltésjelző műszerem. kb 30-35mm átmérőjű. Az szerintem hasznos lehet. Direkt Mz-re készítettük, majd töltök fel róla képet valamikor.
Miért, honnan tudod, hogy nem vizesre akarja átalakítani? :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|