:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Vannak olyan vizsga helyek ahol belekötögetnek a ledes hátsóba. A megoldás egyszerű: Vizsgára izzóval kell vinni, aztán 5 perc alatt visszaalakítani ledesre. Vannak olyanok, akik eleve úgy csinálják meg a ledes cuccot, hogy belemegy az izzó foglalatba.Az enyémet két csavar fogja, de az is sec perc alatt izzósra cserélhető.De ha az egész hátsó lámpát cseréled vizsga idejére, az se egy nagy durranás, két évente van a dolog. Érdekes, még egy ismerősöm sem panaszkodott, hogy a ledes indexbe belekötöttek volna. Úgy látszik csak a hátsó fáj nekik... Bár lehet, hogy már hátul is megbarátkoztak a leddel. Tavalyi tapasztalatok nincsenek, csak tavaly előttiek. A rendőröket pedig a tapasztalataim is idmereteim alapján csak az érdekli, hogy működjön, megfelelő legyen a színe, a fényereje. A Xenonról nincs tapasztalatom, de félek, hogy vizsgán ugyanaz lesz a helyzet.
Egyébbként hogy akarod megoldani a xenont? A valódi xenonhoz elektrónika kell, a vezetékét állítólag nem lehet barkácsolni, vagdosni, a lámpa fejben kellene elférni.Motoros xenont még még nem láttam, bár úgy tudom van. Az autós szett árát én kissé sokallom. Pedig nekem se lenne rossz, úgyis vak vagyok sötétben, talán látnék is valamit, nem kelle sötétedés után 50 körül botorkálnom.
sorszám: 33849 (107323)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-29 00:57:43)
na király,ismét itt vagyok,lenni is egyből kérdésem,szabályos-e mármint műszakilag a xenon mondjuk egy mz-be? szeretném átcsoportositani az elektromos fogyasztókat,ahol lehet ott csökenteném a fogyasztókat,és még jó látnék és látszanék is az úton.a hátsó lámpa az lees lesz az tiszta sor,de ezt engedik a vizsgán? másik,meg az oldaltámasz,szeretném hátulról eltüntetni és közre rakni,meg is van már a helye,kcsit kell faragni,de flmegy egy az egybe,kérdés,a hátsó keréknél,ES-eknél ahol az oldaltámasz helye van,ott van egy kis kivehető alu darab,ezt vajon lehet kapni újonnan,v. gyártsak hasonló méretekkel rendelkezőt?nem nagyon akarok érte mászkálni börzékre.Van bent a műhelybe eg nagyobb darab tömör alu henger,lehet hogy inkább azt fúrnám meg ha nincs boltba.előre is köszönöm az infót üdv:András
végülis 5000ig szerintem leforoghatja magát mert 5500nál adja le a max nyomatékot, bár mi inkább "pályagépet" fogunk építeni ehhez inkább 13as lánckerék illik, fontosabb a gyorsulás:)
Ne hagyd ki a számításból a forgatónyomatékot. Ha a közeg ellenállás eléri a gyár által megadott maximális forgató nyomatékot, a motor nem gyorsul tovább.Minél nagyobb áttételt használsz, annál nagyobb lessz a forgató nyomaték ellen ható erő is. Azaz lehet, hogy tudsz olyan áttételt berakni ami 6000 fordulatnál 125 k/ó sebességet jelentene, de nem érheted el ezt a fordulatot, mert nincs hozzá nyomatékod. Csodák nincsenek. Az energia megmaradás törvénye itt is él. A motor egy bizonyos energiát képes termelni, ahhoz pont akkora munka végzés tartozik. Ezt semmilyen áttétellel nem tudod kijátszani, csak azt érheted el, hogy a motor nem az optimális fordulattal forog majd, így az általa termelt energia is kevesebb lessz.Tehát csökkenteni viszont tudod a végsebességet.
mi is ilyet csinálunk,(reméljük egyszer kész is lesz) hátul 35ös simo lánckerékkel elől 16os lánckerékkel 6000nél 125 körül van, a diagramm szerint.jah és 16"os hátsó kerékkel van számolva:)
Holnap viszem a fékpofákat a ferrodonozásra.mit gondoltok elég ha 4mm vastagságra csináltatom őket?
Azt is elárulom hogy miért nem veszek újat.A környékemen nincs,akitől lehetne venni az egy párért 12eurót kér(annyiból kijön 3 párnak a javítása is),ahol legközelebb bírnék venni az kb90 km re van és még egy országhatárt is át kéne lépni hozzá.
várom a véleményeteket, nagyon számítok rátok, nem szeretném elcseszni a dolgot.
Szeretném kipróbálni, hol lehet ? Vagy legalább megnézni közelről...
Hali mindenkinek.
a fékpofákat megtisztítottam és találtam rajta egy számsort.05.24.260 mindegyiken ezt írja a 6 darabból.jelent ez valamit?
Ha úgy is van ahogy mondod és csak az áttétel akkora, de felpörögni annyira nem tud akkor is irreálisak az adatok. 92-es 400-as Suzuki GS-m megy kettesben 80-at, nem egy ezeréves 13 lóerős Ts blokk. Mi is szereltünk ilyen átalakított Jawa mustang vázba. Marhára húzott, de az is max 80-at ment. Attól hogy könnyebb a gép nem fog másfélszer annyit menni. Nem kötözködök csak maradjunk a földön azért. Jól néz ki a gép és biztos jól húz de a sebességadatokban kételkedem.
waresz: Legegyszerűbb ha leírod, hogy milyen fogaskerekek vannak a gépen. A hitetlenek meg szépen kiszámolják a sebességet. Az meg, hogy bírja vagy sem azt az áttételt az megint más.
Nekem például kis ts-en elől talán 14-15 fogas van hátul meg egy 60-körüli. Fejből már nem tudom. Na annak érzésre vagy 70km/h-nál tuti vége. Próba képpen tettem rá, de nem lett tőle egy fenevad. :D Majd csinálok róla egy képet.
Így igaz. Bár szerintem biztosan legyengítí, a simó váz ellenére.
Mivel ment, nitroglicerinnel? :))
Jóval a 350 Four után csináltak egy 250-es Fourt, az állítólag 45 lovasra sikeredett. Nehezen tudom elhinni, de ha mégis igaz, akkor brutális jószág lehet.Kérdés, hány kilométert bír ki ennyire tulhajtva. Gondolom pörög vagy 15 ezret minimum.
Czetkát láttam már úgy megtuningolva, hogy a 125-ös blokkból 34LE-t szedtek ki :)
Nem azt mondta, hogy megy is annyival, hanem az áttétel úgy van megoldva, hogy kb annyi körül van a vége, ha egyáltalán kipörög addig. Viszont így, hogy hosszabb az áttétel és simson vázban van a blokk - ami jóval könnyebb mint a TS - valószínű, hogy gyorsabb tempóra képes, mint a TS gyárilag. Már ha a hosszú áttétel nem gyengíti le annyira, hogy nem képes rendesen kipörögni.
2-szeres teljesítménnyel talán bírná a 130-at 7-8 literes fogyasztás és 2-4000km-enkénti felújítás mellett.Megéri? :-)
Az összehasonlítás miatt leírom:
A kedvencem, a Honda CB350 Four, amit verseny motornak gyártottak 72-ben, négy hengerrel, hengerenként négy szeleppel, 350 köbcentivel, 35 pacival , 171 kilójával 150-160 km/ó végsebességre képes 10 ezres fordulaton. de inkább csak 150re Hivatalosan 94 Mph-ra Ehhez viszonyítsuk a gyárilag 14 lóerős TS 150-et, mennyit kéne rajta tuningolni, hogy bírja a 130-at.
De kívételesen nem foglalok állást az ügyben, csak leírtam az összehasonlítható adatokról.
Ez a pamutkorong kb. 800,- Ft volt:
http://www.ocskavas.hu/image/polirkorong.jpg
6 mm-es tengelye van, bármilyen HSS-tokmányba befogható. Ennél és a faggyúnál csak a krómtisztító és a mikroszálas kendő kombinációja olcsóbb.
Kicsit túlzásnak gondolom a 130-140-et 4.ben. Nincs olyan kis Mz ami megy annyit. Amúgy jól néz ki a gép, szépen meg lett csinálva. Mondjuk szerintem a hűtőbordalefaragás nem egészséges hosszútávon.
helo
szép lett a gép csak akkor leszel bajban mikor a rendőrnek volt/van mz je máris tudja mi hajtja a te géped.És a váz hogy birja 90 tájékán?
A 35w os világitás hogy van?van olyan riga alaplap ami ennyit generál?
Szerintem keversz G-Golo fórumtárssaal, ő kérdezte a polírozást. Én a 6V-os ts világítástuningjáról érdeklődtem, amiről egyszer már jóval korábban írtál.
Aha igy már érthető.Bár eléggé porvédőnek tűnt a képet nézve.Szóval akkor műanyagkosár.
Egyébként nem raktam porvédős csapágyat a saját blokkomba sem.Eszembe se jutna,hiszen akkor hogy kapna kenést?Pont ezért lepődtem meg a képet nézve.De akkor igy már tiszta.Kösz.
az a porvédőnek tűnő dolog a fasza DDR müanyag kosaras csapágy kosara:D
http://kepfeltoltes.hu/090128/m_anyag_kos_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
van ott rés bőven;)
eszedbe ne jusson porvédővel berakni! ha 100km-t kibírna a gép, akkor az már csodacsapágy. semelyik oldalon nem lehet porvédő, kívűlről, belülről egyaránt kapja a kenést. a blokkba sehol sem szabad porvédővel alkalmazni csapágyat. egy helyen meg lehet hagyni a porvédőt, a főtengely végén lévő kinyomószerkezet csapágy külső porvédője maradhat, akkor nem tudja kiverni annyira az olajat a fordulatmérő kihajtáshoz. de az is felesleges, ha minden jól van tömítve.
nagyon köszönöm mindenkinek!:)
az egy olyan történet, hogy én a fiánál vágom nyaranta a gazt, és ő ezt ezzel honorálja, bár amúgy is kapok fizetséget. az öreg érden van, egy időbe hivatalosan is polírozó volt, most már csak hobbiból csinálja. nyugdíjas. nem tudom elvállal-e külsős munkát. te hol laksz? csak hogy megéri-e egyáltalán.
Ez nem semmi gép.Nagyon mutatós lett ezzel a blokkal.Szép.Csak gratulálni lehet hozzá.
Biztos sokan látták már azt a videót amin vélhetőleg egy gyári szerelő összerak egy Etz251-es blokkot.Namármost:feltűnt nekem hogy a főtengelycsapágyak egyik oldalról zártak.Mégpedig a sonkák felől.Ez vajon előirás?Vajon van jelentősége?Vagy mindegy hogy félig zárt vagy nyitott csapággyal van összerakva?
Kinek mi a véleménye?
Nagyon vad a gép! Mennyit mentél már vele?
Ja és a 107268-os kérdésemet olvastad?
Igazán köszönöm:)!
mint ahogy írtam, ez a blokk egy erősen "custom" szimszonba került. ezért tünt el róla az MZ felirat, és ezért basztam el 3 fűrészlapot, meg két felxkorongot a hengerrel és a hengerfejjel.:D
a cél: szögletes legyen akár az S50-es sámson hengere.(igy talán egy kicsit jobban hasonlít) ezt követően készítettem egy irtózat maszív közdarabot a simson blokktartó lemezek, és a kiscsúzli blokk közé, aztán egy kiszuperált nagy Mz kiputartóból meg lett támasztva a blokk(rugalmasan!) a villanyak tövébe. majd kapott egy riga delta elektromos rendszert(állandó mágneses generátor, valóban TIRISZTOROS gyújtás:D, és egy tök jó fesszab.) lényeg hogy aksi nélkül megy, és 100szor veri a simson gyári világítását a 35/35 HS1-es halogén.
még 4 kép a blokkról, aztán a motorról egy félkész, és egy kész:
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852916_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852920_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852923_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852924_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/SN852942_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090128/IMG_0015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
látszik, hogy erősen túlmotorizált ez a menetkészen 75kilós dilimotor, a hosszú áttételnek köszönhetően, na meg a hangolt rezonátornak, és az utolsó túlméretes(57,5mm)150es hengernek(kipucsonk tövéből lefaragtam a 150 feliratból az 1-est, hogy csak 50esnek tünjön:D)
kb 12-13 lóerő,
ami elegendő a sebességfokozatokban:
1. ~50km/h
2. ~75km/h
3. ~100-110km/h
4. overdrive, nem merem kihúzatni:D! kb 130-140km/h
kissebb lánckerék kell majd bele.
szerintem ez tök igényes, sőt a Ricsiféle két link is tök jól kivitelezett.. valami ilyesmire gondoltam én is. mielött nekilátnál, nézz szét börzén, lehet hogy valaki megspórolja neked a munkát.:D
Nekem van egy mutatós töltésjelző műszerem. kb 30-35mm átmérőjű. Az szerintem hasznos lehet. Direkt Mz-re készítettük, majd töltök fel róla képet valamikor.
Miért, honnan tudod, hogy nem vizesre akarja átalakítani? :)
Szép munka. Az utolsó képen lévő hengerről és hengerfejről mesélhetnél egy kicsit bővebben is.
Szia Waresz azt szeretném megtudni h hol lakik ez a bizonyos polírozód:D én teljesen felújjítom etz-m úgyh lenne mit polírozni:D Ha küldesz egy számot v vmit azt nagyon megköszönöm:D
Van két használt viszonylag jó állapotó hátsó 125ös telóm. Eladó vagy 125ös fordulatszmmérő kimenetes blokk vagy csak blokközép csere érdekel
Szerintem nem gyári. De szépek a krómgyűrűk a műszerein.
Szép 251-es! Gratula! Esetleg képek még?
Egyszer írtad, hogy a 6v-os TS világítását az ETZ valamijével lehet jól feljavítani, de már nem emlékszem pontosan. Mi is volt az???
Jah, Árpád, itt a link:
http://www.hasznaltauto.hu/2447465_mz_etz_1984
Andrei, az e-mail címem: gti16v@vipmail.hu, és előre is köszi a fotókat! Árpád,bedobok ide egy linket, azon úgy látszik, mintha azon az ETZ-n gyárilag olyan lenne az óratartó konzol, mintha lenne rajta pluszban egy kisebb gyűrű elöl, középen. Azért gondoltam, hogy esetleg lehet kapni olyat. Amúgy én is valami olyasmire gondoltam, amit waresz írt, hogy egy somson óratartó konzolról kellene levágni az egyik gyűrűt, és azzal kellene alkotni valamit
jaaa, meg azért is kidobom, mert csak 6000-ig mér... :D
az előző tulaj szerint ez gyári óratartó... eredetileg hőfokmérő volt rajta, csak összetört a műszer, és hogy ne legyen ott a tántongó lyuk, bekerült egy fordulatszámmérő, persze nem volt bekötve...
én levettem róla, mert nem illik az összképhez, most kettes utángyártott van rajta, de annak a minősége még enyhén szólva is kritizálható... jóval keskenyebb átmérőjű kormánycsőhöz utánozták, a gyári órák, gumiharang meg kotyog benne, nagyon gáz...
éppen ezért tervezem, hogy visszarakom, csak harmadik műszernek még ki kell fundálni egy mutatós műszert... bár olyat is láttam, hogy a számlapok cseréje után a visszajelző izzók külön egy ilyen harmadik órába kerültek...
http://www.postimage.org/image.php?v=gxgJkur
http://www.postimage.org/image.php?v=aVAFEhr
Pityu ha adsz egy email címet, lefotózom neked hogy az enyém hogy lett rögzítve
Jó lenne tudni, mekkora, és milyen kütyüt akarsz még rápakolni. Amit én láttam, az hajlított, forrasztott dobozféle kiegészítés volt, ami az oratartókhoz volt csavarozva. Elég nehéz szóban elmagyarázni.A végeredmény az volt, hogy előről nézve nem dudorodtak ki az órák hengerei, hanem szögletes volt, amiből csak alul lógtak ki az órák. felül nézetben látszódott hogy nem egydarabbol van, de nem volt zavaró. Esztétikailag elment a dolog, de az én izlésem szerint rontott az ETZ-s megjelenésen. De ha mindenképpen órát akarsz feltenni, vagy toldod a tartót, vagy szögletes kijelzőt teszel fel plusszban. Valamekkora elfér még a kulcs felett a táblán, ha jól van előttem a kép.Jut eszembe, mintha olyan megoldást is láttam volna, hogy középre, a két óra közé varázsolta fel valaki a harmadik órát(ha az volt, és nem valami MP3 lejátszó kijelző) . Valami kengyellel fogathatott fel egy kibelezett órát, gumiharangostúl. Az se volt igazán ETZ imázsba illő, bár túl randa sem.
Érdekes, ha fel akarom idézni a az ETZ műszereinek látványát, mindig a Jawáé ugrik be. Hiába, az elmult év előtt vagy 5 évig a jawáét nézegettem éjjel nappal. Tavaly pedig amikor visszaültem az ETZre is, csak pár kilométeren volt kilométer óra spirálom, utánna meg minek nézegettem volna.:)Szóval inkább 6 évnél régebbiek az emlékképeim.:)
Mindegy, szerintem ha mindenképpen akarsz plussz műszert, közössen kitaláljuk, hogy lehetne a legszebben elhelyezni. Még nem indult be a szezon, időnk mint a tenger.:)
azt elfelejtettem:
mindez totál felesleges egy ilyen motorra:D
az erre szánt összeget inkább költsd világitás tuningra, vagy valami egyéb hasznos extrára. pl szivargyújtó aljzat valahova, elektronikus fesszab, ha még nincs, vagy gyújtás, vagy akármi. ez a hőfok bigyula legyen az utolsó:)
(ez csak az én véleményem volt.)
én olyat láttam, hogy a dupla simson óratartóból az egyik gyűrűt levágták, és egy gyári Mz műszer-indítózár tartó konzol két nagygyűrűje közé a lehető legjobban betolták, majd odahegesztették.
ehhez szét kell teljesen szedned a cuccot, és amikor már minden a kezedbe van, és a simson gyűrű is le van vágva méretre, akkor egy aluhegesztéssel foglalkozó helyre elviszed. nem nagy összeg. majd szépen lereszelni, újrafényezni. aztán rakhatod is össze.
ha ajánlhatom, akkor keress egy skoda hőfokmérőt, mert az elektronikus, és kevésbé érzékeny a külső hatásokra, mint a thermomechanikus példányok.
skodához meg a hőgomba is egyszerűbb, olcsóbb.
mindez frankón belefér a simson gumiharangba.
nekem az öreg a kiscsúzli kipuffot, a két deklit, meg pár csimbilimbit 3000ért csinált, de egy ilyen szintű munkát 6-7eFt körül vállalná el. egy dekli 1500ft magasságába mozoghat.
Árpád, arról az igényesen megtoldott óratartó konzolról egy pár szót, ha lehetne :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|