:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
jaj,bocs, a Kerinek igértem egy bemutatást még nyáron,de ha kész a gép Zsámbékra is elmegyek,ugyis arra szoktam Esztergom fele járni:D
sorszám: 33899 (107386)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:14:51)
nem,ezt egy itteni ember csinálta,állítólag annyi hátránya van hogy később gyullad ki a lámpa de nem észrevehető.nekem még maradt a golfból egy kapcsolóm,de nem tudom jó-e ,de a bárdinál néztem kedvezménnyel 700ft,kb annyi mint az utángyártott kapcsolók,,ahol a főfékhengerhez csatlakozik a fékcső,na oda be kell tenni egy toldatot,aminek az oldalán van egy furat ennek M10x1es menete van,és ha rendesen le van légtelenitve akkor szerintem ennek jónak kell lennie,ha meg nem akkor 1700forintomba került ez a kisérlet,az az igazság hogy nem vagyok annyira elektromos,egy kábelköteg lemásolás nem nagy cucc,de egy új bekötést,beépitést kifundálni ahhoz nekem üldögélni kell egy kicsit.Egyébként ez a féklámpakapcsolós dolog most futott át az agyamon,ugyanis anyám kicserélte a féklámpa izzót a kadetton azóta felemásan világit a hátsó lámpa,és ha kiveszem a kulcsot a zárból,tovább ketyeg a diesel csoda,de ha benyomom a féket akkor leáll,megforditottam az izzót bizva hogy anyám forditva tette bele a foglalatba,de nem.Na itt én már meg vagyok lőve,szerintem a féklámpa kapcsoló fosott be,mert a másik oldalon se villan fel.
már akartam mutatni de amikor felvetettem a dolgot,tána két nappal elütöttem majdnem egy kutyát,és inkább bementem a szántásba minthogy csórikámat kivasaljam,ez okból kifolyólag elfogyódott az öninditó és a dekli egy része,de ezt már mondtam ha jól emlékszem,mire elkészült az új dekli,már kezdett kicsit motorhangja lenni a gépnek,és még egyéb más bajok,mint pl vizsgán nm volt rendes hátsó fék,ütött mindkét felni mint az állat és a telóm e volt csúcs elől,szóval megint azt csinálom mint tavaly,csak akko nem kellett szétszedni mert dobozba kaptam,de ha MINDEN kész lesz hozzá,személyesen fogom átvinni a reptérre valahogy és megmutatom,én csak találomra csináltam jó lett azt kész,áttételekről fogalmam se volt.
Nekem az1,9 jobbantetszik még plussz olajjalis, mint a 2,8.
Nekem 2,8 az ETZ-vel csak 50-nél sikerült, 60 is 3,3 80-nál 3,7 körül lehet.
:))) nekem 3,5-4litert fogyaszt igaz hogy nem a fogyasztásra hangoltam, hanem gyorsulásra, ami az optimálishoz képest túl dúsított keveréket jelent, hogy legyen miből szegényedni amikor odarántok neki :)
önindító?:O mutasd már!:D
sorszám: 33894 (107380)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 19:48:36)
Ja a féklámpa kapcsolóra:
Kb azon a nyomáson üzemelhet amit írtál, szóval nem biztos hogy az autós nyomáskapcsoló jó, ráadásul rontja a fékhatást egy ilyen pici rendszerben.
A Lomex-nél vannak frankó ipari mikrokapcsolók, azok soha nem mennek tönkre ha megfelelően vannak berakva.
sorszám: 33893 (107379)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 19:48:36)
azt hivják bixenonnak, az a fasza.
igen, ez az a dob. csak mint ahogy írtam, ez kapot egy kétkamrás hangtompítót a végébe, ami le is rontotta a tudását, de rendesen. érződik, hogy megindúl az adott fordulaton, de közel se annyira.
1,8 az azért kicsit több volt:D 1,9:D:D
egy jó szegényre állított porlasztó, fehér gyertya, de valóban ment 75-80as utazóba ezzel a fogyasztással. meg is szorúlt néhány ezer km-el később.
egy jól behangolt széria gép, ráadásúl már 150es, 2,8al elmegy 80as tempóval, és így biztosítot a jó kenés, jó a hang, nyomatékosabb. nem érdemes piszkálni. de ha akarod, csinálok neked egy olyan dobot:) csak hoz egy fos kiscsúzli dobot.
etz 150 12V 210W,azért gondoltam a rendes Xenon bekötésére ,mert most is egy 120\80W-os tungsram megalight+ van benne,ez papíron xenon gázzal van töltve,faszául világit is,azzal nincs baj csak ha gyenge az akksi nagyon megfogja a gépet,pl esti órákban amikor felkapcsolom a fényszórót gyenge akksinál esik a fordulatszám kb 500at,az meg nem jó.Na most azért gondoltam rá mert a srác 5pénzért adja a felét a másikat a kollégám veszi meg,és csak be kell szerelni.Ugyanazt a fényerőt tudja kevesebb teljesítményen,és nem égeti szét a foncsort,igaz vettem egy másik foncsort mert a régi elég homály volt már és nem tudtam kitakaritani,de nem akarom ezt hazavágni ezért gondoltam valami takarékosabb megoldásra.Meg most tele fogom pakolni mindenféle fölösleges kütyüvel,többek között felrakom megint a vízbontót,végre le tudtam zárni rendesen a dobozt hogy lötyögjön ki a cucc,kiváncsi vagyok mit tud nyújtani terhelés alatt,álló helyzetbe hamarabb felpörög,de nem tudom,hogy válik be.Aztán ott a szivargyújtó adapter,jó az csak akkor eszik ha valamit rádugok,de az öninditó az néha elég kajak módon megeszi az akksit,ez így összeségébe elég sokk lenne a gépem generátorának.Páran korábban mondták hogy hülyeség az inditómotor,miért ne? fent van a berugó is ha bármi gáz lenne,azon gondolkoztam hogy még egy babetta pedálos betekerőt is felszerelek és akkor teljes a paletta:D
Amit én láttam Xenont ott gyakorlatilag egybe volt építve a foglalattal a trafó, és 12V ment rá, illetve a távolsági fényhez egy vezérlés, mert olyankor egy elektromágnes húzta be a megfelelő fókuszba
sorszám: 33889 (107375)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 19:33:05)
akár most a hétvégén is összehozhatjuk! csak mint mondtam, nem az esete ez az időjárás. megmutatni bármikor meg tudom, de kipróbálni meg nem biztos hogy érdemes.
Egyébként az ideális az ha eleve megfelelő viszkozitású hidraulika olajat teszel bele, de ez függ a kopottságtól és egyéni igényektől, ezért nehéz kérdés hogy mi a jó az MZ-be.
Én hidraulika és ATF (ez is hidraulika csak sűrű) olaj keverékével töltöttem fel. Ez azért jó mert igényeknek megfelelő csillapítás keverhető belőle.
Ez a SimZ, vagy Mson-on lévő kipuff a kisfogyasztós rezó, amit írtál(konfúzor 240mm)? 1,8l?
Ha a TS 110-nél 7000 48-as hátsóval,akkor a 35-össel 5104, 80-nál 3712.80-ról jól gyorsul gázra?Kíváncsi vagyok, mennyivel csökken a fogyasztása a kisebb menetellenállás miatt.Lehet, hogy 14-es első lánckereket tennék rá.Nekem is tenni kellene keskenyebb gumit hátra.A mostani endurogumik előnye, hogy mióta megvannak, nem volt defektem(vastagabb a gumi "talpa").
IGY VAN! ezt én is így gondolom, csak nem írtam le.:P
:))) amúgy sem a te stílusod az ámokfutás.
De tényleg ijesztően libeg 120-nál az ETZ...pedig hátul Jawa telók vannak, az sokat javított a dolgon :) de az első futómű reménytelen...bár hogy őszinte legyek van egy sajátságos varázsa ennek a futóműnek a pálya motorozásnál és ha az ember megtanulja kezelni akkor nem okoz jelentős hátrányt.
A Hondámnak is rossz a futóműve, de az MZ-hez képest atom stabil sportfutóműnek éreztem. Az R6-os pedig egyenesen unalmas, mert MZ után olyan mintha sínen menne az ember. Semmi bizonytalanség, semmi adrenalin...gagyi Yamaha :)))))
Tankra kell ülni, akkor nyugszik az eleje.
na erre voltam kiváncsi bár engem a vizsga hidegen hagy,2010ig a kutya se szólhat felém mert mindenféle létező rabszolgaadót befizettem úgyhogy elmehetnek a búsba a KF-esek.Azért kérdeztem,mert haveromnak TK-ra zúzták a fordját,és a Xenon megúszta,el akarja adni én meg a kollégám felesbe megvennénk,neki az SV-be távfénynek lesz bekötve, nekem meg nem is tudom... lehet hogy a sisakomra:D nem,oda nem.Viszont azt néztem hogy a trafónak a kimenő kábele ami megy az "izzó"hoz,az ,majdnem egy méter hosszú,akár tehetem az akksihoz is csak a lámpafejbe lévő dugaszt kell meghosszabitanom és visszahoznom a trafóhoz.A ledes lámpa az csak elméleti szinten létezik,lehet hogy így hagyom ahogy van.ja még valami,gondolkozok már egy ideje hogy korábban valaki irta v. lehet hogy egy cikkban volt hogy tele lett a töke az utángyártott szutyok etz féklámpa kapcsolókkal mert elég sűrűn kellett cserélnie,én ugyan kinéztem magamnak egy olajnyomás kapcsolót,de nem ír róla semmit hogy mi az alsó nyomás amikor kapcsol.Átlagban kocsiknál 3-5bar ha jól tudom,vajon keletkezik ekkora nyomás egy normál fékezésnél?
Haveromnak van Iponera egy programja ami méri a gyorsulást és a motor ösztömegéből kiszámolja a teljesítményt.
Ha különböző fokozatokban megméri az ember, akkor a különbségből kiszámolható a légellenállás, ebből és a teljesítményből pedig már számolható egy hozzávetőleges végsebesség.
Miről akartok meggyőzni?.Hogy egy jól tuningolt MZ nem forog 12000-et?Természetesen a karbinak,csatornáknak, kipufogónak nem sok köze van a szériához.12k körül egy normál gyári MZ is forog üresben.
Az élettartama rövid.
Bambi készített gyorsulásra MZ-ket, ő tudna erről jobban nyilatkozni.Azok 250-esek voltak(valamikor :-) ).
Kb hasonló lehet a két motor tényezője, viszont a Simónak kisebb a homlokfelülete.
A vezető ő vitorlasága kb. azonos lehet mindkét motoron, kivéve ha rá tudsz hasalni a tankra, mert az sokat csökkent a légellenálláson.
Azt hozzátenném kiegészítésnek, hogy a halogénes átalakítással egy időben érdemes vastagabb vezetéken odavinni a lámpaburába a villanyt ÉS relével kapcsolni. Jelentős fényerő növekedést okozhat pusztán a relé alkalmazása, de ez különösen igaz ha a gyárinál nagyobb teljesítményű izzót használunk.
Haverom az XJ600-asát tuningolta így, mivel gyárilag elég hervadt volt a lámpája. A nagyobb teljesítményű alig volt erősebb, aztán a relétől mintha kicserélték volna.
Pedig azzal jobban illene mennie mivel ugye sűrűbb a levegő.
Lehet hogy kellene a csúcsterhelésre egy kis plusz benzin hogy hidegben jó legyen.
Egyébként nálam is utána kell állítani téli/nyári viszonylatban. Működik persze állítás nélkül is, de engem zavar ha nem úgy viselkedik ahogy én szeretem.
Milyen olajat ajánlatok a hátsó lengővillába?Nekem eddig 5w 30 volt.Úgy érzem kemény egy kicsit.Mit gondoltok érdemes hidraulika olajat tenni bele?
Jó is az, érdemes kijönni a Bábolnai versenyre mert igazi különlegességeket lehet látni.
Nortonok, Malaca, Morini, csak hogy a különlegesebb márkákat említsem.
na ja.. kakirelé már majdnem behúz annál a tempónál, de mivel elég orrnehéz a kis "STS":D kb 65:35 az arány. egykerekezni egyáltalán nem képes. inkább elkapar még száraz aszfalton is, de meg nem emelné az elejét. igazából meg voltam lepődve hogy a teljesen csillapításmentes első villa ellenére még 100nál is egész türhetően viselkedik. a 80as utazó, kb3500fordulaton meg pláne kényelmes. el tudnám képzelni hosszú távon is. csak a rezó pléhangja idegesítő. hiába van két tompítórekesz mögötte, akkor is. 3300környékén van az első pléhang, és 4500nál indúl meg. onnantól kibaszott idegesítő.:D ezzel a kipuffal megjártam egyszer agtelket, az innen odavissza 600km. plusz még ott a helyi túra.. kb 800km megtétele után nagyon nehezen vertem ki a fejemből a visítást:D:D álmomba is azt hallottam:(. (akkor még a TS-en volt)
Sziasztok vasárnap alföldi motors börze szolnokon, a cora parkolójában!
Nekem ES250/2 es van.nagyon elégedett vagyok a fekvésével 115nél mert kb ennyi a max neki.hajtottam 250es etz-t azért érezhető a fekvési külömbség.
Ebben sok igazság van. Szerintem a 120 már ETZ 250nel is kezd rémisztő lenni. Kicsit olyan, mint ha egy szél sodorta falevélen ülnél.:) Néha még abban se vagy biztos, hogy még az eleje van elöl.:) Ezért szeretem a jawát az csak 125 fölött kezdi egy picit felemelni az elejét. Szerintem ha ráfekszel akkor is.Nem gond, a hátsó lent marad, úgyis az hajt előre. :) lehet, hogy mindig rossz állásban van nálam a magassági kormány.:)
Tudom, Keri mindjárt megjegyzi, mikor megyek én 120-al.:) Régen, és majd egyszer. :)))) Most ráfogom a dolgot arra, hogy takarékossági okokból meghagytam úgy a karbit, hogy nem megy dekával se többet 90-nél az ETZ.:)
aszem a mérés nem csak a motor kérdése hanem a bátorságé is, azért simoval a 120 igen félelmetes még a 80an is.....na de ha megépül a "pályagép" majd meglátjuk...a cél az lenne hogy jobban gyorsuljon mint egy széria 150es 70ig még egy 250es mellett is mehetne:):)....de ez nem valószínű...
Változtasd magad két dimenziósra.:) Egy úthenger kúra után, ha élére fordulsz, gyakorlatilag 0 lesz a légelenálásod.:))))
na ezaz. a TS jobb légellenállási tényezőkkel bír mint az a simson:D
úgy ülök rajta mint egy vitorla:D
VILÁGÍTÁS: mindenkinek akinek régi Bogyó(R2) 45/40w-os izzóhoz való lámpafoncsora van, az cserélje trabant, vagy etz H4esre. az elöbbinek hátránya, hogy kiáll a lámpakarimából kb 8mm-t. így néz ki:
trabi:
http://kepfeltoltes.hu/090130/218171221n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
etz:
http://kepfeltoltes.hu/090130/SL743665_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a régi foncsor alapvető hibája, hogy a tompított egy béna folt, míg a távolsági meg egy fény nyaláb, ami egy erős pöttyként jelenik meg a távolba. létezik ilyen izzófoglalttal halogén fejü(R2 halogen) 45/40w, 60/55w, 100/80w. de az eredmény így se nagy szám. mindenképp érdemes a fent említett foncsorok valamelyikéből beszerezni. ezeknek határozott elosztott szórásuk van, nagyobb teret világítanak be. ehhez társul a halogénizzó sokkal jobb hatásfoka.
6V-os gépekbe érdemes 35/35w-os HS1 tipusú halogénizzót rakni. ez amellett, hogy megspórol 5-10w-ot a kényes 60w-os dinamó erősen véges energiájából, sokkal jobb fényerővel rendelkezik mint a sima R2. nekem ez van trabifoncsorral, azóta szeretek éjszaka motorozni.
12Vos gépbe meg a kevésbé bátrak rakjanak 100/80w H4-et, a bátrabbak rakhatnak 140/100w-at is, de ehhez illik áthúzni a vezetékezést egészen a diódahídtól az izzóig. minden érintett szálát. kapcsolók kontaktjait ellenőrizni, felfrissíteni, mert a végeredmény a nagy feszültségesés miatt rosszabb is lehet mint a 100/80.
amit leírtam, az a 35/35Hs1 kivételével mind szabványon kívüli, elvileg tilos alkalmazni, de kit érdekel? a lámpa legyen rendesen beállítva, nem kell az erős fénynek se vakítania a szembejövőt.
A sűly-lóerő arány talán a kissebbik tényező. A dominánsabb szerintem a légellenállás-lóerő arány.Aztán persze ott vannak a belső surlódások, amik szintén nem súlytól függenek , illetve csak részben. Tehát egy 20-25 százalékkal könnyebb váz nem fog ugyanennyi sebesség növekedést okozni.
Ami viszont teljesen igaz, az az, hogy ki kell próbálni. Számolni elég reménytelen, még azoknak is, akik birtokában vannak a szükséges szintű mateknak. Már a gázok áramlásánál megette a fene az egészet, még egy sima, de valós csőben áramló gáz, folyadék viselkedését leíro egyenlet is elég hosszú, de olyan rendszeré mint az MZ szívási oldala, a dugattyúban a gáz viselkedése, a kipufogás, csak a képlet több oldalas lenne.:( Tehát tényleg csak a próba ami biztos eredményt ad.Illetve vannak dolgok, amiket ránézésre is ki lehet zárni.Azaz azt, hogy mennyivel megy lassabban a jószág 120 nál. mérni kell, de azt, hogy 130-nál gyorsabban menne, ki lehet előre zárni.a 120-130 közötti tartományon pedig el lehet vitatkozni, hogy kizárható e.
neked milyen géped van? 12V-os? én egy 100/80w-os H4est ajánlanék. azt még minden elbírja, és a fényereje is nagyon közel áll a 35w-os kisüléses xenonhoz.
a gép Zsámbékon van, és meg lehet nézni, ki lehet próbálni, de várjunk egy kicsit melegebb időt. fagyos levegővel elég keservesen megy.
tudtam hogy nem lehet titeket beetetni.:D
páran írták, hogy elméleti végsebesség a 130-140. ez így is van.
a gép talán 120ra lesz képes, de azt is csak akkor ha be lesz rendesen hangolva az eddig csak hangra belőtt mágnesgyújtás, és kap egy 15ös első lánckereket.
az viszont megfelel a valóságnak, hogy 3.ba könyedén megy 100 fölé. de a 4.-et kapcsolva rögtön kimegy a kraft, és visszalassúl kb 80ra.
az áttétel:
gyári TS blokk semmiféle áttétel módosítással.
TS150 gyári áttétele: blokkon 16fogú lánckerék, hátsó keréken 48. a hátsó kerék 18"os
~6300as fordulaton van 100km/h-nál a TS.
a dilimotor áttételei:
16 fogú blokklánckerék, 34 fogú hátsó lánckerék, és 16"os kerék.
ha sima arányszámítással átszámolom, akkor ~6300as fordulaton 120km/h a vége.
mielött megköveznétek:
az én TS-150em képes 110re nagyon optimális körülmények között sík úton. ez már 7000res fordulat. ezért mertem az előbb leírni azt a 130-140et a simsonra, mert ha kiforogná, valóban menne ennyit.
hát azért ilyen löket hosszal nem valószínű, bár a főtengely leesztergálásával nyerhető magasabb végfordulat, elvileg +30% teljesítmény növekedést jelent, meg ha van még egy jó rezó hááát...de egy széria blokkal is ott van a súly lóerő arány majdnem mint egy 250esé.....ki kell majd próbálni:)
Hát abban vagyon valami, hogy a 4T-nek többet kéne pörögnie ugyanakkora teljesítményhez. Ha jól gyanítom a kipufogó ütemek alapján. De akkor is is nagyon brutálnak tartom a 250 fourt. Nem is kellene. :)))
Amúgy a CZ-ket is szeretem. Elvégre a jawák közeli rokonai.:)
Kisebb motor és ketütemü, jobban pöröghet.
Van egy 2ccm-es repülőgép motorom az 16ezret forog.
20ezer egy pár xenon ami H4-es foglalat helyére berakható. Nincs azzal semmi gond.
Motoros xenont 14-ért láttam.
Xenon az biza nem szabályos, meg a LED sem.
LEDért nem szólnak ha amúgy nem feltűnően LED, de a xenon csak úgy lehetséges, ha lámpamosó és automata magasság állító is van rajta és az is csak műbizonylattal.
Amúgy azt szokták, hogy vizsgára visszateszik a hagyományosat.
Amúgy a Bábolnai versenyen szokott kint lenni ez a motor.
Azért azt tudni kell hogy nem mezei Czetka :) eleve versenymotornak gyártották, de még reszeltek is rajta.
Amúgy miért lenne lehetettlen? Nézd meg az RS125-öst
És azt se felejtsef el hogy a 250 four az 4T ez meg 2T.
Pár ok ami miatt a büdös életben nem forog ennyit egy MZ :
Ekkora fordulathoz félelmetes dugattyú mozgási sebesség tartozna, amire egy MZ-hez hasonló lökethosszú motor nem képes. nem ég elég gyorsan a benya.
A vezérlő réseknél olyan mértékű nyomás lépne fel az örvénylés miatt, hogy se ki, se be.
A régi kipuff nem lenne jó, a rezó tervező szerintem nem alkalmas ekkora fordulatú jószág számítására, szintén az örvénylések miatt.
Pokolian melegedne a henger több ok miatt is, a hűtőborda nem lenne elégséges.
Soroljam még?
Hogyne..annyit egy gixer forog...jobb lenne ha leszállnál te is földre, mert sokan itt már nagyon a fellegekben járnak...
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek az információkat és a segítséget.
Remélem amint kijön a jobb idő, meg tudom valósítani a terveket.
Írtam a motoros túra topicba, de semmi válasz, így hát megkérdeznélek titeket is!
Mit szólnátok egy Szocimotoros évnyitóhoz?
Valamikor Áprislis környékén, vagy akár már Márciusban is lehetne tartani, időjárástól függően.
Megnéznénk, hogy ki honnan jönne és összefutnánk valahol, hogy megünnepeljük a motoros szezon kezdetét.
Szerintetek?
Tuningolva alsóbb fokozatokban kipöröghet a TS 12000 fölé is.
2,25-ös gumikkal, hasalva, Simson vázzal, lebontva a sok ballasztot 115-120km/h-ra saccolok gyári blokkal.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|