hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 01. csütörtök 
Fülöp, Jakab

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

knight87
válasz erre | email2009-01-31 12:14:44
Üdv!

Lenne egy kérdésem!
Van egy 125-ös ETZ-m, mostmár 150-es hengerrel. A nyomaték érezhetően nagyobb lett így, de mivel a karburátort nem cseréltem, így szerintem nem úgy megy ahogy kellene. A 150- ETZ-knek milyen karburátora van alapból? És nincs valakinek véletlenül egy eldaó karbi? Egyáltalán érdemes kicserélni?

Köszi
sorszám: 33915 (107408)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 12:07:01
Igaza van Waresznak nagyon nem tudsz mást csinálni.
Persze azért fékezni meg lehet próbálni, de olyan elkerülésbe nem szabad kezdeni amit nem tudsz végrehajtani.

Amúgy a te esetedben a pocsék teló sokat segített az esésben.
sorszám: 33914 (107407)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 06:48:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 12:04:21
Valaki mesélte nekem, hogy az ETZ-nek más az öblitési rendszere mint a legtöbb motornak és ez okozza a rossz hatékonyságot. A TS-nek pedig normál bevált öblítése van, ráadásul erősen visszafogott méretezéssel.

Azt hogy mi ez az öblítési rendszer nem emlékszem, de van itt elég okos ember remélem elmondják nekünk. Valami kereszt és hurok öblítésről meséltek, de több nem ragadt meg bennem.
sorszám: 33913 (107406)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 00:27:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 12:01:03
Féklámpánál nincs jelentősége.
3-4A-er a tervezési áramuk...persze nem azoknak amit féklámpa kapcsoló néven adnak az MZhez :))
De egy jó kapcsolóval nincs gond, mert kb 2A folyik ott, arra pedig nem kell trükközni.

A refinél azért kell relézni mert akkora áramokra már erősen számít a vezeték keresztmetszete és hossza. A kapcsolókhoz elég vékony vezeték megy, ráadásul vagy 1métert meg lehet spórolni a relézéssel.
sorszám: 33912 (107405)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 00:22:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 11:54:14
Ja, én is egy orosz radarból kimentett mikrokapcsolóval csináltam féklámpa kapcsolót, egyszerűen elpusztíthatatlan a szerkezet :) Kb. 7éve működik hibamentesen.
sorszám: 33911 (107404)
(előzmény: Péter mz, 2009-01-30 23:18:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 11:37:24
Na meg a gyári helyett egy más tipusú féklámpa kapcsoló bekötése nem nagy elektronikai feladat. Ugyan úgy kell bekötni, inkább a mechanikai kialakítás a problémásabb, de mivel elég változatos kapcsolóformák kaphatóak szerintem van amivel egyszerű a megvalósítás.
sorszám: 33910 (107403)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:29:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 11:35:15
Földelési hiba tud érdekes dolgokat művelni.

Valamelyik lámpatest (amelyik halványabb) nem kapja meg földelést rendesen, pucold meg és húzd rá rendesen a földelő csavart, de ne a festékre. Autószerelők ezt a hibát gyakran elkövetik mert azt hiszik a csavaron keresztül megkapja a villanyt így is, közben nem. Kell a felület, mert a vas amúgy sem a legjobb vezetők és kontakt felületek közé tartozik.
sorszám: 33909 (107402)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:29:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 11:30:04
A reptéren én dolgozom nem Waresz ;-)
Tegnap majdnem bementem hozzád az éjszakás műszakból hazafelé, de aztán adódott egy kis munka, úgyhogy ráhúztam még egy kicsit és inkább 24-óráztam :)
sorszám: 33908 (107401)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:14:51)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-31 09:40:59
Köszönöm felajánlásod.Ha majd jó idő lesz,és nem leszefoglaltságom, jó lenne elmocizni hozzád. :-)

Nekem nem "köp".
Illetve normál gyertyával 70-es fúvókával, kitekert pótlevegővel 40-nél már rángatni kezdett, hosszúmenetűre cserélve 50 felett ment símán.A hosszúmenetűvel egyre nagyobb gázt adva erősödik, majd finoman gyengül el.Kis fúvókánál plussz olaj,és a gázt a legnagyobb teljesítményig kell adagolni(illetve túlhúzva addigvisszaforgatni).A motorcsörgést, öngyulladást illendő elkerülni, E85 a barátunk, aki segít.100-asbenzinnelkisebb gázzal megy ugyanúgy a gép.De csak nagy kompresszióval, mert a 125-ös hengerrel semmivel nem volt jobb.
Próbeképpen tettem kipufogószűkítőt a hengerbe a könyök elé.Traktoros nyomaték kis fordulaton, gyakorlatilag alapjárattól,triáélgép, gázra 5-ben 20-25km/h-tól gyorsul a gép(1407/min :-)).
De akármit szexuáltam neki, 60-nál stabil 3,3l/100km az átlyukasztott gyári kipufogóval, aminek 90 fokoskönyökvanavégén, ne legyen szakibácsi szagúa hátul ülő, olajosarendszámtábla.Kipufogókkal kellene kísérletezni.De ha a gyárivalsem alacsonyabb a fogyi, nem dobom ki rá a pénzt.Lehet, hogy túl nyitottá vált, 65 felett gyengült a gyári állapotához képest, viszont alul nőtt a nyomaték.
Arra gondolok, hogy a gyári 4-5000-es fordulatra van hangolva.Én a nyitással lecsökkentettem az ellenállását(nagyobb nyílás a gyári visszaverő falon)ezért kis fordulaton nem nyomja vissza a füstgázokat a hengerbe, és jobban húz, magas fordulaton viszont több friss keveréket kienged a kipufogóba,és nem nyomja vissza a hengerbe, ezért a gyengülés.
Arra gondoltam, hogy biztonság kedvéért plusz olaj a benzinbe, magas fordulatok elfelejtése, 70-es főfúvóka,és addig kísérletezni a kipuval, míg a legjobb sebességet éri el a gép ezzel a beállítással.
Vettem 5 liter Szarol 2T-t, és egy liter Husky-t.Egy iodeig elég lesz. :-)

2 liter 50-60km/h körüli fogyival a seggem verdesném a földhöz örömömben.

Tudom, Simson a jó, de azt nem tudom használni két személlyel.
Fillérbaszásom eredményeként hamarosan 40km/h-ra képes elektromos kerékpárom lesz nemsoká, ha összejön a business.
Állítólag a gyái 36V-osak is 37 körül tudnak egy plusz akkuval. :-)

Elektromos hibrid MZ projekt késik, arramég kell pénzmag,és nem tudom, hová tegyem az akkukat az MZ-n.1000W-os fűzhető motor harmincX ezer pénz.
sorszám: 33907 (107400)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 00:27:14)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-31 08:58:10
Inkább akkor, ha szép idő lesz. Gondolom, nem akarod szétszedni vagy eladni...
sorszám: 33906 (107399)
(előzmény: waresz, 2009-01-30 19:46:12)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 07:02:35
Én is erre gondoltam,a golfnak a féklámpakapcsolója M10*1es,csinálok a toldat oldalába egy furatot,azon s gondolkotam,hogy ha az eredetinél kicsivel nagyobb kezdő átmérőjű a toldat,akkor mint egy kamra úgy működne,és nagyjából egyidejüleg kapcsolna a lámpa és kezdődne meg a fékhatás,de lehet hogy rosszul gondolom
sorszám: 33905 (107397)
(előzmény: Péter mz, 2009-01-30 23:18:15)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 06:48:58
mondhatni rutinosan esek:D igaz totál kihagy az emlékezetem hogy hogyan ugrottam le a motorról,de egyikre sem emlékszem,csak arra hogy gurulok,majd csúszok,a kettő közötti időre sose emlékeztem,de ez nagyon dúrva mert nem tudom hogy csináltam és érdekel.idáig a pá esésből,szinte mindegyik közepes sebességnél volt,és gyakorlatilag megúsztam,néhány horzsolás max. zúzódás,volt törés is de ott én voltam a hülye.A kutyával meg nem tudtam mit kezdeni,nekem is van,és így nehezebb elütni,lehet hogy ha parancsba adnák akkor se lennék rá képes.Szarvast meg nem akarok látni,fényképen nagyon szép,de inkább kerülöm messziről:D
sorszám: 33904 (107396)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 00:19:02)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 00:27:14
érdekes hogy az etz-k sokkal többet zabálnak mint a kis TS-ek. még ha jók akkor is.
ha több olajat adsz, akkor rosszabbúl fog menni.
nekem akkor a motor olyan volt, ha hirtelen tövig húztad, köpött egyet, lebőgött, majd nagynehezen elkapta.
nem jó. mondom, inkább hozd el, és kihozzuk belőle a csúcsot, amit még károsodás nélkül elvisel. lehet hogy lesz szimeringcsere, meg minden bizbasz, de jó kell legyen a végén.
sorszám: 33903 (107394)
(előzmény: szsrobert, 2009-01-30 20:02:14)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 00:22:05
jó ötlet még, relét rakni a kapcsoló, és a féklámpa közé. az a kis nyomi kapcsoló, ami a fékkarnál van, az leginkább a nagy áramot nem bírja. beég, megolvad, azt kuka.
sorszám: 33902 (107393)
(előzmény: Péter mz, 2009-01-30 23:18:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 00:19:02
Jó hogy nem lett nagyobb bajod!:S ha kutyát látsz, és valószínüleg találkoztok, akkor erős kormányfogás, szemet szükre zárni, tankra hajol, és tögáz! így van esélyed elkerűlni a bukást, a kutya meg dögöljön meg a picsába. ebből majd tanúl. apám az s50N-h-val vágott el egy közepes nagyságú dögöt kb 25éve. egyszer elötte volt már hasonló eset, akkor megpróbálta kikerűlni, majdnem ott maradt. a kutya folytatta útját, és egy megdöntött, ferde kormány állású motorral találkozott. természetesen fater elvágódott. azóta nincs szőr a jobb lábszárán. az előbb említett esetnél, meg megúszta egy telógörbüléssel, még csak el se esett. a peregyessel később szarvast fogott. vitte vagy 100m-t. már majdnem megállt, amikor a dög elrúgta magát, és így ment ki a motor alóla.
sorszám: 33901 (107392)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:14:51)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-01-30 23:18:15
helo
nekem nincs etz-m de ha lenne és féklámpa kapcsolós gondom lenne akkor megcsinálnám régi gyári vmilyen autós gombával a másik amit én egyszerűbbnek tartok az egy kis mikrokapcsolo beépitése lenne,ahogy elmozdul alapállásból a fékkar az máris bekapcsol.
sorszám: 33900 (107391)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-30 21:31:14
jaj,bocs, a Kerinek igértem egy bemutatást még nyáron,de ha kész a gép Zsámbékra is elmegyek,ugyis arra szoktam Esztergom fele járni:D
sorszám: 33899 (107386)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:14:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-30 21:29:04
nem,ezt egy itteni ember csinálta,állítólag annyi hátránya van hogy később gyullad ki a lámpa de nem észrevehető.nekem még maradt a golfból egy kapcsolóm,de nem tudom jó-e ,de a bárdinál néztem kedvezménnyel 700ft,kb annyi mint az utángyártott kapcsolók,,ahol a főfékhengerhez csatlakozik a fékcső,na oda be kell tenni egy toldatot,aminek az oldalán van egy furat ennek M10x1es menete van,és ha rendesen le van légtelenitve akkor szerintem ennek jónak kell lennie,ha meg nem akkor 1700forintomba került ez a kisérlet,az az igazság hogy nem vagyok annyira elektromos,egy kábelköteg lemásolás nem nagy cucc,de egy új bekötést,beépitést kifundálni ahhoz nekem üldögélni kell egy kicsit.Egyébként ez a féklámpakapcsolós dolog most futott át az agyamon,ugyanis anyám kicserélte a féklámpa izzót a kadetton azóta felemásan világit a hátsó lámpa,és ha kiveszem a kulcsot a zárból,tovább ketyeg a diesel csoda,de ha benyomom a féket akkor leáll,megforditottam az izzót bizva hogy anyám forditva tette bele a foglalatba,de nem.Na itt én már meg vagyok lőve,szerintem a féklámpa kapcsoló fosott be,mert a másik oldalon se villan fel.
sorszám: 33898 (107385)
(előzmény: Keri, 2009-01-30 19:53:43)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-30 21:14:51
már akartam mutatni de amikor felvetettem a dolgot,tána két nappal elütöttem majdnem egy kutyát,és inkább bementem a szántásba minthogy csórikámat kivasaljam,ez okból kifolyólag elfogyódott az öninditó és a dekli egy része,de ezt már mondtam ha jól emlékszem,mire elkészült az új dekli,már kezdett kicsit motorhangja lenni a gépnek,és még egyéb más bajok,mint pl vizsgán nm volt rendes hátsó fék,ütött mindkét felni mint az állat és a telóm e volt csúcs elől,szóval megint azt csinálom mint tavaly,csak akko nem kellett szétszedni mert dobozba kaptam,de ha MINDEN kész lesz hozzá,személyesen fogom átvinni a reptérre valahogy és megmutatom,én csak találomra csináltam jó lett azt kész,áttételekről fogalmam se volt.
sorszám: 33897 (107384)
(előzmény: waresz, 2009-01-30 19:54:28)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-30 20:02:14
Nekem az1,9 jobbantetszik még plussz olajjalis, mint a 2,8.
Nekem 2,8 az ETZ-vel csak 50-nél sikerült, 60 is 3,3 80-nál 3,7 körül lehet.
sorszám: 33896 (107383)
(előzmény: waresz, 2009-01-30 19:51:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:56:38
:))) nekem 3,5-4litert fogyaszt igaz hogy nem a fogyasztásra hangoltam, hanem gyorsulásra, ami az optimálishoz képest túl dúsított keveréket jelent, hogy legyen miből szegényedni amikor odarántok neki :)
sorszám: 33895 (107382)
(előzmény: waresz, 2009-01-30 19:51:54)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-30 19:54:28
önindító?:O mutasd már!:D
sorszám: 33894 (107380)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 19:48:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:53:43
Ja a féklámpa kapcsolóra:
Kb azon a nyomáson üzemelhet amit írtál, szóval nem biztos hogy az autós nyomáskapcsoló jó, ráadásul rontja a fékhatást egy ilyen pici rendszerben.
A Lomex-nél vannak frankó ipari mikrokapcsolók, azok soha nem mennek tönkre ha megfelelően vannak berakva.
sorszám: 33893 (107379)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 19:48:36)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-30 19:52:30
azt hivják bixenonnak, az a fasza.
sorszám: 33892 (107378)
(előzmény: Keri, 2009-01-30 19:47:51)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-30 19:51:54
igen, ez az a dob. csak mint ahogy írtam, ez kapot egy kétkamrás hangtompítót a végébe, ami le is rontotta a tudását, de rendesen. érződik, hogy megindúl az adott fordulaton, de közel se annyira.

1,8 az azért kicsit több volt:D 1,9:D:D
egy jó szegényre állított porlasztó, fehér gyertya, de valóban ment 75-80as utazóba ezzel a fogyasztással. meg is szorúlt néhány ezer km-el később.
egy jól behangolt széria gép, ráadásúl már 150es, 2,8al elmegy 80as tempóval, és így biztosítot a jó kenés, jó a hang, nyomatékosabb. nem érdemes piszkálni. de ha akarod, csinálok neked egy olyan dobot:) csak hoz egy fos kiscsúzli dobot.
sorszám: 33891 (107377)
(előzmény: szsrobert, 2009-01-30 19:42:56)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-30 19:48:36
etz 150 12V 210W,azért gondoltam a rendes Xenon bekötésére ,mert most is egy 120\80W-os tungsram megalight+ van benne,ez papíron xenon gázzal van töltve,faszául világit is,azzal nincs baj csak ha gyenge az akksi nagyon megfogja a gépet,pl esti órákban amikor felkapcsolom a fényszórót gyenge akksinál esik a fordulatszám kb 500at,az meg nem jó.Na most azért gondoltam rá mert a srác 5pénzért adja a felét a másikat a kollégám veszi meg,és csak be kell szerelni.Ugyanazt a fényerőt tudja kevesebb teljesítményen,és nem égeti szét a foncsort,igaz vettem egy másik foncsort mert a régi elég homály volt már és nem tudtam kitakaritani,de nem akarom ezt hazavágni ezért gondoltam valami takarékosabb megoldásra.Meg most tele fogom pakolni mindenféle fölösleges kütyüvel,többek között felrakom megint a vízbontót,végre le tudtam zárni rendesen a dobozt hogy lötyögjön ki a cucc,kiváncsi vagyok mit tud nyújtani terhelés alatt,álló helyzetbe hamarabb felpörög,de nem tudom,hogy válik be.Aztán ott a szivargyújtó adapter,jó az csak akkor eszik ha valamit rádugok,de az öninditó az néha elég kajak módon megeszi az akksit,ez így összeségébe elég sokk lenne a gépem generátorának.Páran korábban mondták hogy hülyeség az inditómotor,miért ne? fent van a berugó is ha bármi gáz lenne,azon gondolkoztam hogy még egy babetta pedálos betekerőt is felszerelek és akkor teljes a paletta:D
sorszám: 33890 (107376)
(elözmény: Árpád, 2009-01-30 15:03:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:47:51
Amit én láttam Xenont ott gyakorlatilag egybe volt építve a foglalattal a trafó, és 12V ment rá, illetve a távolsági fényhez egy vezérlés, mert olyankor egy elektromágnes húzta be a megfelelő fókuszba
sorszám: 33889 (107375)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 19:33:05)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-30 19:46:12
akár most a hétvégén is összehozhatjuk! csak mint mondtam, nem az esete ez az időjárás. megmutatni bármikor meg tudom, de kipróbálni meg nem biztos hogy érdemes.
sorszám: 33888 (107374)
(előzmény: R.A., 2009-01-30 19:38:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:44:56
Egyébként az ideális az ha eleve megfelelő viszkozitású hidraulika olajat teszel bele, de ez függ a kopottságtól és egyéni igényektől, ezért nehéz kérdés hogy mi a jó az MZ-be.
sorszám: 33887 (107373)
(előzmény: Keri, 2009-01-30 19:43:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:43:30
Én hidraulika és ATF (ez is hidraulika csak sűrű) olaj keverékével töltöttem fel. Ez azért jó mert igényeknek megfelelő csillapítás keverhető belőle.
sorszám: 33886 (107372)
(előzmény: mz250, 2009-01-30 19:14:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-30 19:42:56
Ez a SimZ, vagy Mson-on lévő kipuff a kisfogyasztós rezó, amit írtál(konfúzor 240mm)? 1,8l?
Ha a TS 110-nél 7000 48-as hátsóval,akkor a 35-össel 5104, 80-nál 3712.80-ról jól gyorsul gázra?Kíváncsi vagyok, mennyivel csökken a fogyasztása a kisebb menetellenállás miatt.Lehet, hogy 14-es első lánckereket tennék rá.Nekem is tenni kellene keskenyebb gumit hátra.A mostani endurogumik előnye, hogy mióta megvannak, nem volt defektem(vastagabb a gumi "talpa").
sorszám: 33885 (107371)
(előzmény: waresz, 2009-01-30 18:37:14)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-30 19:42:26
IGY VAN! ezt én is így gondolom, csak nem írtam le.:P
sorszám: 33884 (107370)
(előzmény: Keri, 2009-01-30 19:27:10)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-30 19:38:41
OK, de szavadon foglak.
sorszám: 33883 (107369)
(elözmény: Árpád, 2009-01-30 14:57:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:36:45
:))) amúgy sem a te stílusod az ámokfutás.
De tényleg ijesztően libeg 120-nál az ETZ...pedig hátul Jawa telók vannak, az sokat javított a dolgon :) de az első futómű reménytelen...bár hogy őszinte legyek van egy sajátságos varázsa ennek a futóműnek a pálya motorozásnál és ha az ember megtanulja kezelni akkor nem okoz jelentős hátrányt.

A Hondámnak is rossz a futóműve, de az MZ-hez képest atom stabil sportfutóműnek éreztem. Az R6-os pedig egyenesen unalmas, mert MZ után olyan mintha sínen menne az ember. Semmi bizonytalanség, semmi adrenalin...gagyi Yamaha :)))))
sorszám: 33882 (107368)
(előzmény: Árpád, 2009-01-30 17:05:14)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-30 19:35:44
Tankra kell ülni, akkor nyugszik az eleje.
sorszám: 33881 (107367)
(előzmény: Árpád, 2009-01-30 17:05:14)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-30 19:33:05
na erre voltam kiváncsi bár engem a vizsga hidegen hagy,2010ig a kutya se szólhat felém mert mindenféle létező rabszolgaadót befizettem úgyhogy elmehetnek a búsba a KF-esek.Azért kérdeztem,mert haveromnak TK-ra zúzták a fordját,és a Xenon megúszta,el akarja adni én meg a kollégám felesbe megvennénk,neki az SV-be távfénynek lesz bekötve, nekem meg nem is tudom... lehet hogy a sisakomra:D nem,oda nem.Viszont azt néztem hogy a trafónak a kimenő kábele ami megy az "izzó"hoz,az ,majdnem egy méter hosszú,akár tehetem az akksihoz is csak a lámpafejbe lévő dugaszt kell meghosszabitanom és visszahoznom a trafóhoz.A ledes lámpa az csak elméleti szinten létezik,lehet hogy így hagyom ahogy van.ja még valami,gondolkozok már egy ideje hogy korábban valaki irta v. lehet hogy egy cikkban volt hogy tele lett a töke az utángyártott szutyok etz féklámpa kapcsolókkal mert elég sűrűn kellett cserélnie,én ugyan kinéztem magamnak egy olajnyomás kapcsolót,de nem ír róla semmit hogy mi az alsó nyomás amikor kapcsol.Átlagban kocsiknál 3-5bar ha jól tudom,vajon keletkezik ekkora nyomás egy normál fékezésnél?
sorszám: 33880 (107366)
(elözmény: Árpád, 2009-01-29 13:11:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:31:24
Haveromnak van Iponera egy programja ami méri a gyorsulást és a motor ösztömegéből kiszámolja a teljesítményt.

Ha különböző fokozatokban megméri az ember, akkor a különbségből kiszámolható a légellenállás, ebből és a teljesítményből pedig már számolható egy hozzávetőleges végsebesség.
sorszám: 33879 (107365)
(előzmény: Jaky16, 2009-01-30 16:46:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-30 19:30:10
Miről akartok meggyőzni?.Hogy egy jól tuningolt MZ nem forog 12000-et?Természetesen a karbinak,csatornáknak, kipufogónak nem sok köze van a szériához.12k körül egy normál gyári MZ is forog üresben.
Az élettartama rövid.
Bambi készített gyorsulásra MZ-ket, ő tudna erről jobban nyilatkozni.Azok 250-esek voltak(valamikor :-) ).
sorszám: 33878 (107364)
(elözmény: Árpád, 2009-01-29 12:18:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:28:48
Kb hasonló lehet a két motor tényezője, viszont a Simónak kisebb a homlokfelülete.
A vezető ő vitorlasága kb. azonos lehet mindkét motoron, kivéve ha rá tudsz hasalni a tankra, mert az sokat csökkent a légellenálláson.
sorszám: 33877 (107363)
(előzmény: waresz, 2009-01-30 15:30:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:27:10
Azt hozzátenném kiegészítésnek, hogy a halogénes átalakítással egy időben érdemes vastagabb vezetéken odavinni a lámpaburába a villanyt ÉS relével kapcsolni. Jelentős fényerő növekedést okozhat pusztán a relé alkalmazása, de ez különösen igaz ha a gyárinál nagyobb teljesítményű izzót használunk.

Haverom az XJ600-asát tuningolta így, mivel gyárilag elég hervadt volt a lámpája. A nagyobb teljesítményű alig volt erősebb, aztán a relétől mintha kicserélték volna.
sorszám: 33876 (107361)
(elözmény: Árpád, 2009-01-30 15:28:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:18:21
Pedig azzal jobban illene mennie mivel ugye sűrűbb a levegő.
Lehet hogy kellene a csúcsterhelésre egy kis plusz benzin hogy hidegben jó legyen.

Egyébként nálam is utána kell állítani téli/nyári viszonylatban. Működik persze állítás nélkül is, de engem zavar ha nem úgy viselkedik ahogy én szeretem.
sorszám: 33875 (107360)
(elözmény: Árpád, 2009-01-30 14:57:52)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-01-30 19:14:37
Milyen olajat ajánlatok a hátsó lengővillába?Nekem eddig 5w 30 volt.Úgy érzem kemény egy kicsit.Mit gondoltok érdemes hidraulika olajat tenni bele?
sorszám: 33874 (107359)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-30 19:14:05
Jó is az, érdemes kijönni a Bábolnai versenyre mert igazi különlegességeket lehet látni.
Nortonok, Malaca, Morini, csak hogy a különlegesebb márkákat említsem.
sorszám: 33873 (107358)
(elözmény: Árpád, 2009-01-29 13:18:38)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-30 18:37:14
na ja.. kakirelé már majdnem behúz annál a tempónál, de mivel elég orrnehéz a kis "STS":D kb 65:35 az arány. egykerekezni egyáltalán nem képes. inkább elkapar még száraz aszfalton is, de meg nem emelné az elejét. igazából meg voltam lepődve hogy a teljesen csillapításmentes első villa ellenére még 100nál is egész türhetően viselkedik. a 80as utazó, kb3500fordulaton meg pláne kényelmes. el tudnám képzelni hosszú távon is. csak a rezó pléhangja idegesítő. hiába van két tompítórekesz mögötte, akkor is. 3300környékén van az első pléhang, és 4500nál indúl meg. onnantól kibaszott idegesítő.:D ezzel a kipuffal megjártam egyszer agtelket, az innen odavissza 600km. plusz még ott a helyi túra.. kb 800km megtétele után nagyon nehezen vertem ki a fejemből a visítást:D:D álmomba is azt hallottam:(. (akkor még a TS-en volt)
sorszám: 33872 (107355)
(előzmény: Jaky16, 2009-01-30 16:46:17)

 
 
gábris
válasz erre | email2009-01-30 18:31:28
Sziasztok vasárnap alföldi motors börze szolnokon, a cora parkolójában!
sorszám: 33871 (107352)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-01-30 17:41:41
Nekem ES250/2 es van.nagyon elégedett vagyok a fekvésével 115nél mert kb ennyi a max neki.hajtottam 250es etz-t azért érezhető a fekvési külömbség.
sorszám: 33870 (107348)
(előzmény: Árpád, 2009-01-30 17:05:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-30 17:05:14
Ebben sok igazság van. Szerintem a 120 már ETZ 250nel is kezd rémisztő lenni. Kicsit olyan, mint ha egy szél sodorta falevélen ülnél.:) Néha még abban se vagy biztos, hogy még az eleje van elöl.:) Ezért szeretem a jawát az csak 125 fölött kezdi egy picit felemelni az elejét. Szerintem ha ráfekszel akkor is.Nem gond, a hátsó lent marad, úgyis az hajt előre. :) lehet, hogy mindig rossz állásban van nálam a magassági kormány.:)
Tudom, Keri mindjárt megjegyzi, mikor megyek én 120-al.:) Régen, és majd egyszer. :)))) Most ráfogom a dolgot arra, hogy takarékossági okokból meghagytam úgy a karbit, hogy nem megy dekával se többet 90-nél az ETZ.:)
sorszám: 33869 (107345)
(előzmény: Jaky16, 2009-01-30 16:46:17)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-01-30 16:46:17
aszem a mérés nem csak a motor kérdése hanem a bátorságé is, azért simoval a 120 igen félelmetes még a 80an is.....na de ha megépül a "pályagép" majd meglátjuk...a cél az lenne hogy jobban gyorsuljon mint egy széria 150es 70ig még egy 250es mellett is mehetne:):)....de ez nem valószínű...
sorszám: 33868 (107344)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-01-30 16:15:14
Változtasd magad két dimenziósra.:) Egy úthenger kúra után, ha élére fordulsz, gyakorlatilag 0 lesz a légelenálásod.:))))
sorszám: 33867 (107342)
(előzmény: waresz, 2009-01-30 15:30:18)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-30 15:30:18
na ezaz. a TS jobb légellenállási tényezőkkel bír mint az a simson:D

úgy ülök rajta mint egy vitorla:D
sorszám: 33866 (107341)
(elözmény: Árpád, 2009-01-30 15:24:47)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu